2018 meeskondade spekulatsioonid

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Post Reply
CTR
Rallifoorum 24/7
Posts: 5073
Joined: Wed Jan 21, 2015 7:26 pm

Re: 2018 meeskondade spekulatsioonid

Post by CTR »

ma ikkagi arvan, et Oti pildid Reigeri tehases tähendavad midagi(+ rääkis ehk Nasseri ära mingi toetuse osas)
mõelda võib ju igast asju silly seasoni ajal :)
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: 2018 meeskondade spekulatsioonid

Post by -huviline2- »

No Hyundai on ju tunduvalt kiirem ja "sõbralikum" auto, kui Citroen. Rahagi peaks neil rohkem olema.
Arkadi.T
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 109
Joined: Wed Nov 18, 2015 3:16 pm

Re: 2018 meeskondade spekulatsioonid

Post by Arkadi.T »

Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: 2018 meeskondade spekulatsioonid

Post by Kolin »

Tänak võtab järgmine aasta osa Dakari rallist. ning jätab Monte vahele.
Last edited by Kolin on Wed Sep 06, 2017 6:45 pm, edited 1 time in total.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
soca
Rallifoorum 24/7
Posts: 11133
Joined: Fri Jan 13, 2012 3:22 pm
Location: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: 2018 meeskondade spekulatsioonid

Post by soca »

Tundub nii jah. Osaline programm vist ainult järgmine hooaeg.


Kuid kui tõsiselt rääkida siis Otil on leping tehtud. See kus tiimis ta sõidab on igaühe enda fantaseerida :)
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Mati
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 651
Joined: Thu Nov 17, 2016 8:37 am

Re: 2018 meeskondade spekulatsioonid

Post by Mati »

Jääb kuidagi selline tunne, et eelmise aasta VW tiimi Latvala - Ogier - Mikkelsen ei taheta kohe kuidagi kokku lasta. Mingi must kass meeste vahelt läbi käinud vaikselt? Mäkinen ütles ammu, et Ogier ei sobi tiimiga. Nüüd Citroen teatab ka, et soovitakse Ogieri ja seetõttu tuleb Mikkelsenil minna lasta.
topsu
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 139
Joined: Fri Feb 08, 2008 3:00 pm

Re: 2018 meeskondade spekulatsioonid

Post by topsu »

http://sport.postimees.ee/4234233/citro ... sed-kaivad
"Citroëni rallivõistkonna juht Yves Matton kinnitas, et Prantsuse tootjal on järgmiseks hooajaks sõitjatega lepinguid sõlmides praegu üks ja ainus suur siht: saada paberile valitseva maailmameistri ja MM-sarja hetkeliidri Sebastien Ogier’ allkiri.

Eilne uudis, et äsja Citroëni roolis Saksamaa MM-rallil teise koha saanud Andreas Mikkelsen liitub hooaja lõpuni Hyundaiga, sundis väljaande L’Equipe ajakirjanikke Mattonilt küsima: miks andekal norralasel minna lasti? Matton lõi seepeale kaardid lauale.

«Pidime langetama otsuseid lähtuvalt tulevikustrateegiatest. Ehkki Andrease palkamine oli üks võimalus, ei olnud see hetkel õige stsenaarium,» rääkis Matton. «Me ei tahtnud oma võimalusi piirata ja seetõttu pidime temast loobuma.»

Millistest «võimalustest» jutt käib? Selgus, et Ogier’st. «Sebastien on meie jaoks selgelt sihtmärk number üks. Seetõttu ei tahtnud me võistkonna eelarvet surve alla seada, vastasel juhul oleksid meie käed seotud. Läbirääkimised kulgevad normaalselt, alati saab asjade üle arutada. Praegu pole veel midagi kindlat, lepingu allkirjastamisest on vara rääkida,» lisas Matton. «Samas on Ogier täielik prioriteet, hetkel peame läbirääkimisi vaid temaga.»

Ogier on viimastel päevadel andnud oma praeguse tiimi M-Spordi autotootjale Fordile selgelt mõista, et neil oleks aeg MM-sarja tehasetiimiga naasta. Kui seda ei juhtu, kasvab ka võimalus, et prantslane võistkonnast lahkuks. Kui ta aga M-Sporti jääb, võib Citroëni roolis tuleval hooajal ühte Sebastieni ikkagi näha, kuna paariks ralliks naaseb tõenäoliselt üheksakordne maailmameister Sebastien Loeb.

«Seb ei ole varjanud, et tahaks kahel-kolmel rallil osaleda. Aga lõplik otsus on tema enda langetada. Septembris testib ta veel korra meie autot, sedapuhku kruusal. Pärast Saksamaa rallit toimunud asfalditestidel kinnitas ta kõike seda, mida meie põhisõitjad olid juba auto kohta varemgi rääkinud. Küll aga vedas meil sellega, et Seb sai pisut ka vihmaga sõita – saime teha tööd, mis pole teiste sõitjatega õnnestunud,» rääkis Matton."
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: 2018 meeskondade spekulatsioonid

Post by -huviline2- »

Latvala ju ütles selgelt välja, miks ta nüüd Toyotas taassündis ning Mikkelsen ütles viimane kord, et tema aitab punktiarvestuses oma sõpra Neuvillei. Suurim probleem vast oleks Latvala-Ogier.
stout
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 315
Joined: Tue Dec 25, 2012 2:49 pm

Re: 2018 meeskondade spekulatsioonid

Post by stout »

soca wrote:Tundub nii jah. Osaline programm vist ainult järgmine hooaeg.


Kuid kui tõsiselt rääkida siis Otil on leping tehtud. See kus tiimis ta sõidab on igaühe enda fantaseerida :)
Väga paljude varinatide vahel pole küll fantaseerida. Millal Tänak oma otsuse avaldab.. septembris, oktoobris või üldse peale hooaega?
Epik
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 727
Joined: Sun Mar 06, 2011 12:58 pm
Location: Harjumaa

Re: 2018 meeskondade spekulatsioonid

Post by Epik »

Polegi midagi fantaseerida, ei ole mõtet tiimi vahetada.
Mati
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 651
Joined: Thu Nov 17, 2016 8:37 am

Re: 2018 meeskondade spekulatsioonid

Post by Mati »

WRC tiitli peale küll mäng ei ole, aga ilus ikka ....

Polish companies Dytko Sport and Proto Cars presented another project of the newest rally car - this time it is Nissan Micra, which will be able to assembly FIA R4 ​​kit or optionally mechanical parts of Proto / Open category.

Paweł Dytko - we present another rally car project, but this time we deliberately decided to prepare model / brand which is not active in motorsport.
We follow the general principle that follows a new category of rally cars ( classified as R4 group from 2018 ), that is building own complete bodies to be assembled with homologated kit of mechanical parts, prepared by the French company - Oreca. This will allow to appear new, interesting cars, which should certainly increase the attractiveness of the rally.
Similar solution work well in South America, where cars are prepared similar to R4 category - Maxi Rally. This cars dominate in rallies, especially in Argentina.
This concept of car construction is quite well mastered in our company, so far we have designed and built 7 different models of rally cars - VW Polo, Ford Fiesta, Mitsubishi Mirage, Citroen C3, Peugeot 208, Hyundaia i20 and Fiat 500L so without much concern. we will take another challenge :)
On the basis of these visualizations full 3D project will soon be created and in the next 2-3 months various body kit parts will start to be produced. We hope that the first set of technical parts of R4 kit will arrive at our workshop at this time and we will be able to start with body work on Micra.


Image
Image

Edit: äkki oskab keegi pildid väiksemaks teha
meh
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 229
Joined: Sun Nov 13, 2011 11:53 am

Re: 2018 meeskondade spekulatsioonid

Post by meh »

Sellised tweetid ka liikvel: "Relax, my friends. My #SebWatch crystal ball says a 89% chance he'll stay with Mr. Malcolm. There's a haze of blue oval too, can't tell..."

https://twitter.com/HartusvuoriWRC/stat ... 0831565824
Mistral
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1081
Joined: Sun Jan 22, 2006 10:42 am
Location: Tallinn

Re: 2018 meeskondade spekulatsioonid

Post by Mistral »

http://sport.postimees.ee/4235303/kas-m ... -ka-tanaku

Head lugemist.

Kas M-Sport kaotab nii Ogier’ kui ka Tänaku?

Viljar Voog
September 2017 7:05

Uudis, et Andreas Mikkelsen sõidab hooaja viimasel kolmel MM-rallil Hyundai meeskonnas, lükkas käima lumepalli, millega pannakse paika 2018. aasta tipptiimide piloodid. Spekuleerimise teemal kes kus sõidab teeb keerulisemaks see, et veel pole teada, kas järgmisest hooajast lisandub tiimidesse neljas sõitja.
«Tundub, et WRC-sarja malemäng hakkab sel nädalal tõega peale. Hoidke silmad lahti!» teatas esmaspäeval Becs Williams, kes on maailma autospordifännidele tuntud kui MM-sarja ralliraadio saatejuht. Mida ohtralt siseinfot valdav raadiohääl teadis ja mõista andis?

Vastust tuli oodata ööpäeva jagu, sest 5. septembril läks lukku oktoobri algul peetava Hispaania ralli stardinimekiri ning Hyundai meeskond pidi ennetama uudise sealtkaudu lekkimist. Välja saadeti pressiteade: hooaja viimasel kolmel võidukihutamisel on nende ridades stardis Andreas Mikkelsen.

Uudis iseenesest ei olnudki niivõrd šokeeriv. Jah, Mikkelsen oli sel hooajal esindanud Citroëni ning Saksamaal saavutas ta Ott Tänaku järel isegi teise koha, aga ühtegi siduvat lepingut norrakal Prantsuse meeskonnaga polnud ja seega oli ta vaba tiimi vahetama. Hyundai jääb aga pärast Saksamaal kogetud krahhi MMi üldvõidu arvestuses M-Sportist maha juba 64 punktiga ning vajas heas hoos sõitjat, kes suudaks viimaste võistlustega kaalukausi nende kasuks kallutada.

Kui võtta arvesse aga sõitjateturu üldseisu, muutub Mikkelseni teade väga tähtsaks. Möödunud hooaja Austraalia ralli võidu ja MM-sarja kolmanda kohaga lõpetanud norrakas jäi Volkswageni meeskonna lahkumise järel tööta ning pidi leppima juhusõitudega – algselt Škoda R5 autol, siis Citroëni WRC-masinal. Ta oli olukorras pettunud ja võib mürki võtta, et läbirääkimistel – olgu need siis kas Citroëni või Hyundai tiimiga – oli peamine nõue, et tal peab olema 2018. aastaks tagatud WRC täishooaeg. Ehkki Hyundai uudis rääkis vaid kolmest rallist, sahistatakse rallimaailmas, et tegu on tervet järgmist aastat hõlmava lepinguga.

Ogier Citroëni?

Vähem kui tund pärast Hyundai uudist kinnitas oma sõitjatenimekirja Hispaania ralliks ka Citroën ning tiimiboss Yves Matton kasutas võimalust Mikkelsenile uues tiimis edu soovida: «Õnnitlused Mikkelsenile uue sõidukoha puhul. Ta oli üks sõitjatest, keda kaalusime 2018. aastaks, aga pidime seadma teised prioriteedid.» Nende sõnadega sai lumepall vaid hoogu juurde: a) Matton kinnitas, et Mikkeslen on sõitjateturult lahkunud; b) Citroëni mainitud prioriteedid tähendasid vägagi tõenäoliselt Sebastien Ogier’d.

Viimase kahtluse kustutas samal õhtul Prantsuse väljaandes L’Equipe belglasega ilmunud intervjuu: «Sebastien on meie jaoks selgelt sihtmärk number üks. Seetõttu ei tahtnud me (Mikkelseni palkamisega – toim) võistkonna eelarvet surve alla seada, vastasel juhul oleksid me käed seotud. Läbirääkimised kulgevad normaalselt, alati saab asjade üle arutada. Praegu pole veel midagi kindlat, lepingu allkirjastamisest on vara rääkida. Samas on Ogier meie prioriteet, hetkel peame läbirääkimisi vaid temaga.»

Ogier’ enda eelistus oleks ilmselt jätkata sealsamas, kus ta on praegu – M-Sporti esisõitjana. Miks oleks ta muidu pidanud ajakirjanike ees kuid sama trummi taguma? «Olgem ausad, M-Sport väärib Fordi toetust. Mida oleme korda saatnud, on suurepärane – meie edu tiimide MM-arvestuses on juba päris kena. Ma ei tea, kas see oleks esimene kord ajaloos, aga ilmselt pole ükski eratiim seda varem suutnud. Okei, meil on teatav tugi autofirmalt, aga see on teiste meeskondadega võrreldes köömes. [MM-tiitel] oleks imeline saavutus ja on enam kui väljateenitud, et selle pingutusega kaasneks preemia,» ütles ta pärast Saksamaa rallit.
Praeguse seisuga pole aga näha, et 2012 MM-sarjast lahtunud Ford M-Sportile taas tugevalt õla alla paneks. Nii David Evans ajakirja Autosport veergudel kui ka ralliraadio ajakirjanik Colin Clark selgitasid arvamuslugudes selle tagapõhja: Ford saab tänu M-Sporti autodel ilutsevale logole juba praegu väga head reklaami, nii et polegi vaja tiimi rahaliselt toetada. Üks nimetuks jääda soovinud ajakirjanik olevat Saksamaal autotootja kohta kasutanud isegi sõna «parasiit».

Milline oli Tänaku valik?

Ilma Fordita jääb M-Sporti eelarve aga edaspidigi märgatavalt kasinamaks kui teistel suurtiimidel. See tähendab, et Ogier’ enda juures hoidmiseks raha enam ei jätku – niigi pani Wilson tänavu prantslasega MM-tiitli püüdmiseks mängu suure osa isiklikest säästudest. Praegu näib tõenäoline, et Ogier taasliitub Citroëniga – meeskonnaga, kus ta 2009. aastal MM-debüüdi tegi. M-Sporti jääks ilmselt kindlalt Elfyn Evans, kellest huvitusid küll ka Toyota ja Hyundai, ja ilmselt tänavu nende ridades WRC-auto debüüdi teinud soomlane Teemu Sunninen. Ott Tänaku jätkamise kohal ripub aga küsimärk ja seda peamiselt Toyota tõttu.

Soome-Jaapani meeskond plaanib tänavusest sõitjatenimekirjast säilitada kogenud Jari-Matti Latvala ja noore Esapekka Lappi. Kolmanda sõitjana kaalus tiimiboss Tommi Mäkinen kas Ogier’, Tänaku või Mikkelseni palkamist. Viimane on nüüd võetud ning Ogier’ puhul tekiks küsimus, kuidas võtaks tema liitumise vastu Latvala. Mäkinen väitis Soome rallil küll, et ta ei usu, nagu võiks see võistkonna sisekliimat rikkuda, aga mehe olekust võis aimata, et pigem seisaks Ogier’ jahtimise otsuse taga Toyota peakontor, mitte tema ise. Seega jääb kõige sobivaks variandiks Tänak. Kas saarlane ka ise huvitub, on juba teine teema.

Toyota ja M-Sporti eeliseid Tänakule on Postimehe veergudel juba kaalutud. Üks on tuttav meeskond enda käe järgi ehitatud autoga, teine aga saab lubada suuremaid kulutusi arendusele ning Jyväskylä lähedal asuv peakontor on Eestist vaadates mugavam kui sõit Suurbritanniasse. Pärast Saksamaa rallil saadud esikohta ütles Tänak ERRile, et Hispaania etapini jäänud pooleteise kuuga tegeleb ta järgmise aasta küsimusega ning väidetavalt on meie mees juba lepingu allkirjastanud. Küsimus on vaid – millise meeskonnaga.

Neljas auto starti

Seda uudist tuleb aga oodata, sest ükski tiim ei saa veel järgmise aasta nimekirju avalikustada. Seda lihtsal põhjusel: nad ei tea praegu, kui palju piloote tulevast aastast sõidutatakse. Nimelt kaalutakse WRC-sarjas reeglitemuudatust, millega saavad meeskonnad igal etapil üles anda neli pilooti, kellest parimad kolm toovad neile MM-punkte. See tähendaks ühe auto lisandumist, suuremaid kulusid, aga rohkem stabiilsust. Nõnda pole näiteks veel mõtet spekuleerida, kas Mikkelseni lisandumisest kaotab enim talle Hispaanias koha vabastav Hayden Paddon või Dani Sordo. Sama kasutu on küsida, kas tänavu väga ebastabiilse Citroëniga suisa kuus viiendat kohta kindlustanud Craig Breen peab tuleval hooajal (võib-olla) Ogier’ ja Kris Meeke’i kõrval jagama kolmandat masinat (ilmselt) paaril etapil kaasa tegeva Sebastien Loebiga või teeb ta kaasa täishooaja ning üheksakordne maailmameister Loeb saab valitud võistlustel enda hoolde võistkonna neljanda masina. Enne kui FIA rallinõukogu pole neljanda auto küsimust otsustanud, pole lootust oodata ka ametlikku uudist Tänaku või kellegi teise tuleviku kohta.

Lisalugu:

Kes ja kus sõidavad?

Kui järgmisel hooajal tulevad WRC-sarjas kõik tiimid välja nelja autoga, siis näeksid meeskonnad maineka ralliajakirjaniku Colin Clarki arvates välja nii:

Toyota: Jari-Matti Latvala, Ott Tänak, Esapekka Lappi, Juho Hänninen / Hiroki Arai / Katsuta Takamoto

Citroën: Sebastien Ogier, Kris Meeke, Craig Breen, Sebastien Loeb / Stephane Lefebvre / Khalid Al-Quassimi

Hyundai: Thierry Neuville, Andreas Mikkelsen, Hayden Paddon, Dani Sordo

M-Sport: Elfyn Evans, Teemu Sunninen, 2 erasõitjat
Rallimehed sünnivad ja surevad katkise kummi pärast
viplala
Rallifoorum 24/7
Posts: 11795
Joined: Sat Dec 10, 2011 6:38 pm
Location: Haabneeme

Re: 2018 meeskondade spekulatsioonid

Post by viplala »

soca wrote:Tundub nii jah. Osaline programm vist ainult järgmine hooaeg.

Kuid kui tõsiselt rääkida siis Otil on leping tehtud. See kus tiimis ta sõidab on igaühe enda fantaseerida :)
Soca ei tea sa midagi lihtsalt fantaseerid siin! :lol:
Lithium
Rallifoorum 24/7
Posts: 5165
Joined: Thu Feb 11, 2010 1:05 pm
Location: Tallinn

Re: 2018 meeskondade spekulatsioonid

Post by Lithium »

Varsti peaks kuulda olema..
Söörlöne!
Polkovniku lesk
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 525
Joined: Tue Jan 12, 2016 2:08 pm

Re: 2018 meeskondade spekulatsioonid

Post by Polkovniku lesk »

Miks varsti? Seljuhul peaks meeskonnad oma järgmise aasta lineupi esitlema, aga seda tehakse tavaliselt detsembris, äärmisel juhul novembris.

Kuhu kiirustate?
KRUUDA MAAILMAMEISTRIKS
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1084
Joined: Wed Jan 11, 2012 8:00 pm

Re: 2018 meeskondade spekulatsioonid

Post by Lärri »

Vahelduseks ka pisut kindlat infot (dokumendid on allkirjastatud ja õigustatud huvilised saavad ka tutvuda): mul on leping Swedbank Liisinguga nii selleks kui järgmiseks hooajaks ja kui arveid maksta jõuan, siis sõidan kindlasti edasi. Ses mõttes see silly season ei koti üldse.
Gustav
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1883
Joined: Thu Oct 30, 2008 6:09 pm
Location: Tallinn

Re: 2018 meeskondade spekulatsioonid

Post by Gustav »

Lärri wrote:Vahelduseks ka pisut kindlat infot (dokumendid on allkirjastatud ja õigustatud huvilised saavad ka tutvuda): mul on leping Swedbank Liisinguga nii selleks kui järgmiseks hooajaks ja kui arveid maksta jõuan, siis sõidan kindlasti edasi. Ses mõttes see silly season ei koti üldse.
:lol: Hea!!
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: 2018 meeskondade spekulatsioonid

Post by Kolin »

Epik wrote:Polegi midagi fantaseerida, ei ole mõtet tiimi vahetada.
Kusjuures kui Ford õlga alla ei pane siis tuleb küll ja on suur mõte meeskonda vahetada. Kui ikka siht on MM tiitel siis kohe tuleb vahetada meeskonda.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Olarir
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 343
Joined: Wed Feb 04, 2015 10:18 pm

Re: 2018 meeskondade spekulatsioonid

Post by Olarir »

meh wrote:Sellised tweetid ka liikvel: "Relax, my friends. My #SebWatch crystal ball says a 89% chance he'll stay with Mr. Malcolm. There's a haze of blue oval too, can't tell..."

https://twitter.com/HartusvuoriWRC/stat ... 0831565824
Kui see crystalball õigesti näitab, siis citroen lasi päris hea võimaluse käest Sebi püüda üritades.
Post Reply