Neste Rally Finland 2017 Day 3

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: Neste Rally Finland 2017 Day 3

Post by KidrA »

viplala wrote:Videosid sellest "crashi" kohast on siin juba olnud aga see video "päästja" pea kaamerag filmitud. Nagu tormaks ise appi avarii teinud autodele.
https://www.youtube.com/watch?v=AvElnDrYdMA

Monaco F1 rajal ei tehta ka nii kiiret tööd, kui seal Soomes!
Keera kolm lehte tagasi siis näed, et oled 7 tundi hiljaks jäänud.
CTR
Rallifoorum 24/7
Posts: 5073
Joined: Wed Jan 21, 2015 7:26 pm

Re: Neste Rally Finland 2017 Day 3

Post by CTR »

Östbergi poolt vaadatuna see neiude pilt

Torstein Eriksen‏*@TorsteinEriksen
Rally can be challenging! Not strange we almost crashed after, @MadsOstberg?#KeepReadingYourPacenotesTorstein @OfficialWRC @RallyFinland
Image
Silk
Rallifoorum 24/7
Posts: 2649
Joined: Tue Jan 20, 2015 7:08 pm
Location: Kaugatoma pole kaugel

Re: Neste Rally Finland 2017 Day 3

Post by Silk »

Mida teha enne Powerstaget- ikka kossu https://twitter.com/MadsOstberg/status/ ... 1159425024
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: Neste Rally Finland 2017 Day 3

Post by -huviline2- »

Oliverk wrote:Igasuguste balalaikade kiuste näitas Ott, et kui vaja siis oli siin Soomes kiirust küll. Lihtsalt peale 4 katset polnud enam eriti vaja ja oli kindlapeale sõit.
Kas ta seda väga hästi juba eelmine hooaeg ei näidanud, et tema on Soomes päris kõva küsija.
Melka
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 877
Joined: Tue May 31, 2005 11:31 am
Location: Tallinn

Re: Neste Rally Finland 2017 Day 3

Post by Melka »

Ajaloo ja statistika sõbrad: millal viimati mahtus top7 2 minuti sisse? Huvitav oleks teada.
viplala
Rallifoorum 24/7
Posts: 11795
Joined: Sat Dec 10, 2011 6:38 pm
Location: Haabneeme

Re: Neste Rally Finland 2017 Day 3

Post by viplala »

Melka wrote:Ajaloo ja statistika sõbrad: millal viimati mahtus top7 2 minuti sisse? Huvitav oleks teada.
Viimati nibin nabin 2016 Poola ralli https://www.ewrc-results.com/final/2750 ... land-2016/
ja enne seda Poola ralli 2015 https://www.ewrc-results.com/final/1912 ... lski-2015/
Last edited by viplala on Sun Jul 30, 2017 9:01 pm, edited 1 time in total.
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Posts: 7031
Joined: Thu Jul 18, 2013 1:04 pm
Location: Tartu/Lõuna - Eesti

Re: Neste Rally Finland 2017 Day 3

Post by snakeplissken »

2015 Poola ka
jens
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:50 pm
Location: Tallinn

Re: Neste Rally Finland 2017 Day 3

Post by jens »

Lappi - võimas värk! Kiire esiletõus rallimaailma tippu. Temast räägime veel palju (nagu ka Suninenist).

Evans - Soome rallil teine. Omg, wow!

Üldse huvitavad tulemused, aga mis siin imestada, kui kogu MM-sarja paremikul halvasti läks.

Toyotal oli koduralliks ilmselt parim auto trimmitud. Vahepeal oli isegi kolmikjuhtimine. Aga eks nende testirajad on sealsamas, nii et pole imestada, et just Soomes oli neil aasta parim vorm.

Soome ralli oleks olnud ka ideaalne võimalus Latvalale või Tänakule MM-tiitliheitlusesse veel otsapidi sekkuda, kuna ei Neuville ega Ogier eesotsas ei lõpetanud. Sääraseid võimalusi ilmselt enam palju ei pakuta, nii et mingis mõttes otsustava tähtsusega ralli. Nüüd on heitlus tõesti kahe mehe vahel.

Ahjaa... Ja Meeke täitis lõpuks edukalt korralduse tuua masin kindlasti finišisse. :P
(Jan)
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1634
Joined: Sat Feb 01, 2014 2:13 pm

Re: Neste Rally Finland 2017 Day 3

Post by (Jan) »

jens wrote:Lappi - võimas värk! Kiire esiletõus rallimaailma tippu. Temast räägime veel palju (nagu ka Suninenist).

Evans - Soome rallil teine. Omg, wow!

Üldse huvitavad tulemused, aga mis siin imestada, kui kogu MM-sarja paremikul halvasti läks.

Toyotal oli koduralliks ilmselt parim auto trimmitud. Vahepeal oli isegi kolmikjuhtimine. Aga eks nende testirajad on sealsamas, nii et pole imestada, et just Soomes oli neil aasta parim vorm.

Soome ralli oleks olnud ka ideaalne võimalus Latvalale või Tänakule MM-tiitliheitlusesse veel otsapidi sekkuda, kuna ei Neuville ega Ogier eesotsas ei lõpetanud. Sääraseid võimalusi ilmselt enam palju ei pakuta, nii et mingis mõttes otsustava tähtsusega ralli. Nüüd on heitlus tõesti kahe mehe vahel.

Ahjaa... Ja Meeke täitis lõpuks edukalt korralduse tuua masin kindlasti finišisse. :P
Nagu Lappi ütles, et ralli toimus kodurajal, kus ta pidigi kiire olema, aga järgmisteks rallideks peab rohkem treenima.
kiilakass
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1902
Joined: Sun Oct 02, 2005 8:26 am
Location: Good Morning
Contact:

Re: Neste Rally Finland 2017 Day 3

Post by kiilakass »

Tänakul väga head võimalused veel hooaja kokkuvõttes hea koht saavutada kui nüüd Saksamaal kõik sujuks.
Loeb is God, Ogier His Right Hand but Tänak is His Right Foot.
soca
Rallifoorum 24/7
Posts: 11133
Joined: Fri Jan 13, 2012 3:22 pm
Location: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Neste Rally Finland 2017 Day 3

Post by soca »

Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
STI
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 950
Joined: Thu Feb 13, 2003 8:34 pm
Location: Tallinn

Re: Neste Rally Finland 2017 Day 3

Post by STI »

[quote="soca"]nagu ikka http://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/noo ... d=79022398
http://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/usk ... d=79034874

Kui rallisõidu tipptaseme püüdmiseks ei õnnestu raha hankida, leidub WRC-sarja jõudmiseks teisigi võimalusi.

Saaremaalt pärit Kenneth Sepp töötab Jyväskylä rallipargi tagumisse nurka püstitatud telgis. Ta hoolitseb selle eest, et legendaarse Marcus Grönholmi käsutuses olev Toyota WRC oleks ideaalses korras. Konti see töö ei murra. Vanameister näitab Soome MM-rallil oma oskusi kõigest kahel õhtul linnatänavail sõidetaval Harju kiiruskatsel, seega piirdub ka auto hooldamine peamiselt lapiga tolmu pühkimisega. Sepale on see aga soovide täitumise teel samm edasi.

Tegelikult pole Eestis esiveoliste autodega sõitjate paremikku kuuluv 21-aastane Sepp mingi lapipoiss. Igapäevaselt töötab ta Toyota rallimeeskonna testitiimis, peale selle valmistab ette ka võistlusautosid. Ta loodab lähiajal pääseda n-ö päris mehaanikuks, kes MM-rallide ajal tippmeeste autosid hooldab.

„Kuna mul varasemast WRC-kogemust polnud, siis kohe võidusõitudele ei saa. Kuid olen võitnud usalduse ja põhitiimi koht pole enam kaugel,” lausus Sepp. „Pikemas perspektiivis püüan end võidelda inseneriks, kuid selle aasta eesmärk on saada mehaanikus.” Inseneriks saamist toetavad kolmanda kursuseni jõudnud õpingud tehnikakõrgkoolis."
Toyota rallitiimis on eestlasest töötajad hinnas.
Toyota rallitiimis on eestlasest töötajad hinnas. Jyväskylä MM-ralli ajal on neid palgal koguni kuus. Tänavuse hooaja keskel liitunud Sepp on neist värskeim töötaja. Tööle saamisel polnud siiski mingit onupojapoliitikat – väärt ametisse pääses ta lihtsa kuid tiheda konkursi kaudu.

„Toyota tiim otsis tehnikuid. Saatsin võrgukeskkonnas avalduse ja nii ma tuhandete soovijate seast tööle sain,” märkis Sepp. „Kui rääkisin isale, et saatsin tööle saamiseks avalduse, siis ta ei uskunud minu võimalusse, kuna mul pole töökogemust. Aga ise uskusin ja siin ma nüüd olen.”

Noore kihutajana Eesti ralliteedele ilmudes, oli Sepa unistus ise sõitjana kuhugi jõuda. Paraku ei piisa sellel spordialal alati ainult soovidest. „Tundsin, et võidusõitjana oli mingi etapp läbi ja kui edasi liikuda ei suuda, pole mõtet niisama kohapeal ka seista,” selgitas Sepp karjääris pöörde tegemist. „Jätkan Eesti rallidel sõitmist niipalju, kui aeg lubab, kuid rahvusvahelisel tasemel ma eelarvet kokku ei saanud.”

Toyota rallitiimis töötamiseks tuli Sepal kolida Jyväskylässe. Töö on nagu iga teinegi – tavalisel päeval kaheksast hommikul viieni õhtul, kuid näiteks Soome ralliks valmistudes tuli rabada varavalgest hilisõhtuni. „Kogu tiim tegi selle ralli nimel suuri pingutusi,” nentis Sepp, kes usub, et just sellel perioodil tehtud tööga parandas ta tiimis oma positsiooni.

Testitiimis on Sepp üks kahest mehaanikust, kelle ülesanne on hoolitseda testisõitudel kasutatava auto hoolduse ja tehnilise poole eest. Enne rallisid tegeleb ta aga võistlusautode ettevalmistamisega. „Töö on minu jaoks huvitav, muidu ma siin poleks,” kinnitas Sepp. „Sõita on muidugi põnevam, aga tuleb aru saada, et võimaluseta edasi liikuda, pole asjal mõtet.”

Kui Sepp tööd alustas, saadeti tiimi liikmetele e-kiri, kus mainiti, et uus töötaja on Eesti võidusõitja. Kolleegid ristisid ta seepeale Ken Blockiks (ameeriklasest rallimees – toim) ja hakkasid naljatama, et kaugel pole aeg, kui neil on tiimis eestlasest testisõitja. Sepp ise ei pea asjade sellist käiku siiski tõenäoliseks. „Pigem võib minust saada see, kes teeb mootoritele pikaajalist sissesõitu,” arvas ta.

Saarlane eelistab Tänakule Ogier’d

Rallimaailma kuuldused, mille järgi Toyota rallitiim soovib palgata Ott Tänakut, ei tekita Kenneth Sepas erilist ootusärevust. Saaremaalt pärit noormees eelistaks hoopis koostööd Sebastien Ogier’ga.

„Auto arendamisel on Ogier’ töövõtted professionaalsemad,” hindas Sepp, kes enese sõnul teab, kuidas töötab Tänak ja on kuulnud, kuidas töötab Ogier. Toyota tiimis olevat väga hea autode arendaja Jari-Matti Latvala. „Pärast tema liitumist muutus auto kohe paremaks,” teadis Sepp.

Ja teine:

Kui enne Soome rallit oleks keegi esikolmikusse pakkunud Lappit, Evansit ja Hännineni, oleks teda hulluks peetud.

Pühapäeva pärastlõunal mängiti Jyväskyläs Soome hümni just Esapekka Lappi auks – esimene kord poodiumil ja kohe kõrgeimal astmel! Teise koha heitluses suutis karjääri jooksul neljandat korda esikolmikusse murdnud Elfyn Evans 0,3 sekundiga edestada karjääri parima tulemuseni jõudnud Juho Hännineni. Soomlaste triumfi varjus jäi Ott Tänaku saagiks punktikatse võit ja MM-sarja arvestuses kolmandale kohale jõudmine.

Tänak – tugevad rallid ebaõnnestusid
Reklaam

„Kõik teavad, kuidas see ralli läks, midagi erilist öelda ei olegi,” sõnas Tänak pühapäeva pärastlõunal finišisse jõudnuna, nentides, et reede hommikul juhtunu pärast pole mõtet enam midagi tunda. „Kas mul on kahju või mitte, see ei muuda enam midagi. Imelik on see, et kaks minu jaoks kõige tugevamat rallit läksid hukka. Aga mis parata, rallisport on selline. Tuleb oma tööd edasi teha.”


„Imelik on see, et kaks minu jaoks kõige tugevamat rallit läksid hukka.”
Vägeva hooga alustanud Tänaku ja Martin Järveoja jaoks saigi suur mäng läbi juba reedese päeva esimeses pooles. Ühes kurvis libises nende auto tagaosa teelt välja vastu kivi. Purunesid velg ja rehv ning vigase autoga sõites kogunes poolteist minutit kaotust. Edasine oli juba lihtsalt töö, emotsioonideta ja maksimumi piiril pingutuseta.

"Isegi kui tahtmise poolest sooviks sõita, siis päris tunnet ikkagi peale ei tule. Sõidad kindla peale, aga see tähendab, et pole õiget hoogu ega sportlikku viha,” nentis Tänak laupäeva õhtul. Võrreldes Lappiga tuli ralli käigus kaotussekundeid juurde, kuid punktikatse tõestas, et need sõidud ei näidanud Tänaku tegelikku taset. Kui mängus oli viis punkti, siis Tänak justkui lendas oma Fordiga mööda Soome kiireid kruusateid.

„Oleks” ei maksa küll midagi, kuid kui Tänak suutnuks Poola ja Soome rallil viperusteta finišisse jõuda, oleks ta praegu õigustatult MM-tiitli heitluse suures mängus. Tegelikkuses jääb ta aga liidrikohta jagavatest Sébastien Ogier’st ja Thierry Neuville’ist maha 41 punktiga. Sellest hoolimata pole ta tiitlivõidu mõtet peast visanud. Sõita jääb veel neli rallit.

„Kuniks üks asi pole läbi, pole see läbi. Kui Austraalias starti minnes on vahe alla 30 punkti, on kõik võimalik,” arvas ta. Midagi lihtsat teda ees ei oota. Augustis sõidetakse järgmine WRC ralli Saksamaal. Vähemalt seni pole see Tänakule olnud kuigi õnnelik paik.

Lappi – võimas tõus justkui eikusagilt
Kõigest kolm suve tagasi, 2014. aastal osales Lappi Lõuna-Eestis sõidetud Rally Estonial. Škoda Fabia R5-ga sõitnud soomlasele kujunes see läbimurdehooajaks, mis lõppes ERC sarja võiduga. Eestis leppis ta aga viienda kohaga, kaotades isegi uunikumi staatuses N-rühma Mitsubishi Lanceriga sõitnud Rainer Ausile.

Aasta hiljem oli ta juba Škoda tiimis WRC2 sarja hooaja kokkuvõttes kolmas, veel aasta hiljem juba sama sarja võitja. Toyota WRC-autosse pääses ta alles tänavuse hooaja keskel Portugalis. Sardiinias oma teisel rallil absoluutses tippkonkurentsis sõites lõpetas ta juba neljandal kohal. Nüüd tuli esimene võit.

„Ma poleks uskunud, et see juhtub juba sellel aastal,” tunnistas Lappi. „Kogu see ralli oli väga keeruline ja raske ning nüüd hakkab energia minus lõppema. Olen väga väsinud.” Kogu väsimusest hoolimata õhkas Lappi igast lausest ja liigutusest selget õnne saavutatu üle.


26-aastane Lappi on väga osav ära kasutama n-ö koduväljakueelist.
26-aastane Lappi on väga osav ära kasutama n-ö koduväljakueelist. Jyväskylä ralli teed pidavat tal üsna selged olema ja kiirusele aitab see kahtlemata kaasa. WRC2 arvestuses on ta noppinud juba kaks esikohta. Asjatundjatele polnud Lappi edu eriline üllatus.

„Teadsin juba enne rallit, et Lappi võib siin seda teha,” kuulutas Toyota rallitiimi pealik Tommi Mäkinen. Toyota tiimi tegemistega seotud Andrus Laur ütles aga juba enne ralli algust, et Lappi on seekord esikolmikukoha kandidaat.

Soome rallimeeste ülemvõim
Soome sai end taas tunda parima rallimaana. Pikka aega oli nende käes Soome MM-ralli nelikjuhtimine. Ja olgem ausad, kogenud Jari-Matti Latvala võidu röövisid lihtsalt tehnilised probleemid. Laupäeva õhtul Ouninpohja kiiruskatset teist korda läbides tekkisid Latvala Toyotal elektrisüsteemi probleemid.

Ühe õnnetus on teise õnn. Juho Hänninen sai esimest korda WRC sarjas poodiumile 36-aastaselt. Juba tema Toyota tiimi palkamist peeti üllatavaks, kuid selle tulemusega ta tõestas, et vääris seda kohta. Võib-olla oli Soome ralli tema ainus ja viimane võimalus. 0,3-sekundine kaotus Evansile on seejuures pisiasi.

Vaieldamatult on tulevikumees aga 23-aastane Teemu Suninen. Mullu Škodaga sõites WRC2 arvestuses teise koha saanud soomlane võistles esimest korda WRC-autoga kuu tagasi Poolas ja sai seal väga kõrge, kuuenda koha. Soomes M-Spordi Fordiga sõitev Suninen oli eelviimase kiiruskatseni poodiumikohas kinni. Hännineni ja Evansiga võideldes oli aga tema see, kes eksis. Seejuures peab ta olema õnnelik, et suutis kahjustusi saanud autoga sõites ikkagi neljandana lõpetada.

Soomlased olid kodus võimsad, kuid võib üsna kindlalt öelda, et järgmisel MM-rallil Saksamaal on olukord juba teine. Üks asi on sõita kodustel kiiretel kruusateedel, teine asi aga Saksamaa asfaldil.

Ogier – valitseja troon kõigub tugevalt
Selge on see, et Jyväskylä ümbruse teedel sõitmine pole neljakordse maailmameistri tugevaim külg. Ogier on võitnud nendel teedel ainult korra, 2013. aastal. Mullu leppis ta Soomes punktikatses saadud ühe silmaga, tänavu jäi sootuks nullile. Avapäeva rajalt väljasõit oli nii valus, et kaardilugeja Julien Ingrassia sai peapõrutuse ja peab 15 päeva rallisõidust eemal olema.

Veelgi olulisem on aga see, et Ogier’ valitsejatroon on tugevalt kõikuma löönud. Tänavustki hooaega algusest peale juhtunud prantslasega jõudis ühele pulgale Thierry Neuville ja kuna belglasel on ette näidata kolm esikohta Ogier’ kahe vastu, võib teda pidada ka WRC sarja uueks liidriks.

Tegelikult andis Neuville käest hiilgava võimaluse korraliku punktivahega liidriks saada. Kuus viimast rallit esikolmikus lõpetanud ja neist kolm võitnud belglane ei leidnud Soomes kuidagi õiget kiirust. Tegelikult oli see kogu Hyundai meeskonna probleem.

Hooaja neljal viimasel etapil tuleb Ogier’ ja Neuville’i vahel armutu heitlus. Suur küsimus peitub selles, kuidas saab senisest tugevama surve all hakkama Ogier ja kas kahel korral MM-sarjas kokkuvõttes teise koha saanud Neuville on lõpuks küps võitma.

Soome MM-ralli

1. Esapekka Lappi (Soome, Toyota), 2. Elfyn Evans (Suurbritannia, Ford) +36,0, 3. Juho Hänninen (Soome, Toyota) +36,3, 4. Teemu Suninen (Soome, Ford) +1.01,5, 5. Craig Breen (Iirimaa, Citroën) +1.22,6, 6. Thierry Neuville (Belgia, Hyundai) +1.33,1, 7. Ott Tänak (Eesti, Ford) +1.53,6, 8. Kris Meeke (Suurbritannia, Citroën) 3.12,6

WRC2: 1. Jari Huttunen (Soome, Škoda), … 6. Raul Jeets (Eesti, Škoda) +12.05,3
Ide
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Posts: 11
Joined: Mon Aug 18, 2003 6:44 pm
Location: Kuopio, Finland
Contact:

Re: Neste Rally Finland 2017 Day 3

Post by Ide »

Hello there! I just finished my rally Finland 2017 gallery. There are photos about 8 special stages and the podium ceremony.
Neste Rally Finland 2017
Post Reply