Martin Järveoja teema

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Post Reply
vwmehaanik
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 263
Joined: Sat Apr 29, 2017 8:31 pm

Martin Järveoja teema

Post by vwmehaanik »

Esimene eestlasest kaardilugeja, kes on võitnud WRC MM etapi.
Last edited by vwmehaanik on Wed Aug 02, 2017 9:43 am, edited 1 time in total.
pets1
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 575
Joined: Thu Nov 10, 2011 1:20 am

Re: Martin Järveoja teema

Post by pets1 »

Kindlasti ka üks esimesi, kes wrc debüütrallil kohe poodiumil oli.
Suurte kogemustega ralliturist
Pistik
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Posts: 59
Joined: Sun Oct 10, 2010 1:04 pm
Contact:

Re: Martin Järveoja teema

Post by Pistik »

vwmehaanik wrote:Esimene eestlasest kaardilugeja, kes on võitnud MM etapi.
Kuldar Sikk oli enne seda (2006 Türgi, JWRC on ka MM) :))
miro
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 230
Joined: Thu Feb 09, 2012 11:49 am

Re: Martin Järveoja teema

Post by miro »

Väljavõte IRONMAN 70.3 Otepää FB lehelt:

Saage tuttavaks, see on Martin Järveoja, kes WRC karussellis loeb M-Sport rallitiimis kaarti Ott Tänakule.

"Endalegi ootamatult võtsin juuni lõpus sõbra esitatud väljakutse triatlonil osalemiseks koheselt vastu. Seega on laupäevane poolpikk triatlon ajanappuse ja minimaalse treenituse pealt nii sportlikult kui ka vaimselt paras väljakutse. Mulle meeldib aga elus mugavustsoonist välja astuda ja teha asju, mis teistele ehk veidi totrad näivad. Eks laupäeval selgub, kas suudan püstitatud eesmärgid ka edukalt täita!“

Soovime Martinile jõudu ja edu ning ootame kõiki raja äärde kaasa elama!


Image

FB leht
Mistral
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1081
Joined: Sun Jan 22, 2006 10:42 am
Location: Tallinn

Re: Martin Järveoja teema

Post by Mistral »

Martin rajal
Seis peale suplust.
Attachments
Screenshot_20170805-113950.jpg
Screenshot_20170805-113950.jpg (179.48 KiB) Viewed 12915 times
Rallimehed sünnivad ja surevad katkise kummi pärast
ponx
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 681
Joined: Fri Aug 05, 2005 4:12 pm

Re: Martin Järveoja teema

Post by ponx »

Katkestas, et suplusega postitus piirdus?
Lithium
Rallifoorum 24/7
Posts: 5165
Joined: Thu Feb 11, 2010 1:05 pm
Location: Tallinn

Re: Martin Järveoja teema

Post by Lithium »

Söörlöne!
Tann
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1117
Joined: Mon Jul 11, 2011 6:31 pm
Location: Tartu

Re: Martin Järveoja teema

Post by Tann »

kõva vend, et läbi tegi! Ja seda ilma erilise ettevalmistuseta
STI
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 950
Joined: Thu Feb 13, 2003 8:34 pm
Location: Tallinn

Re: Martin Järveoja teema

Post by STI »

Palju õnne Martinile sünnipäevaks!
ME-3
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 193
Joined: Sun Mar 06, 2011 10:06 am

Re: Martin Järveoja teema

Post by ME-3 »

kiilakass
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1902
Joined: Sun Oct 02, 2005 8:26 am
Location: Good Morning
Contact:

Re: Martin Järveoja teema

Post by kiilakass »

Minu arvates on autos ikkagi Tänak kapteni rollis ja tema on tunduvalt olulisem isik masinas kui kaardilugeja ning rohkem au ja kiitust kuulub siiski Tänakule.
Loeb is God, Ogier His Right Hand but Tänak is His Right Foot.
Mati
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 651
Joined: Thu Nov 17, 2016 8:37 am

Re: Martin Järveoja teema

Post by Mati »

kiilakass wrote:Minu arvates on autos ikkagi Tänak kapteni rollis ja tema on tunduvalt olulisem isik masinas kui kaardilugeja ning rohkem au ja kiitust kuulub siiski Tänakule.
Ja kaugele see Tänak ilma kaardilugejata purjetaks?
skahar
Rallifoorum 24/7
Posts: 2316
Joined: Fri Feb 21, 2003 9:05 pm
Location: Mägi-Eesti

Re: Martin Järveoja teema

Post by skahar »

I Piloot:
1) Peab omandama tehnika
2) Peab hooldama/seadistama masinat
3) Peab kirjeldama/visualiseerima kiiruskatsed, mille järgi hiljem sõidetakse
4) Peab oskama kuulata, seedida ja selle visualiseeringu järgi sõita nii kiiresti kui oskab
(vahel isegi rohkem)
5) Peab suhtlema meeskonnaga, sponsoritega, oma mentori/manageerijaga, fännidega jt.
6) Vastutab nii enda kui ka kaardilugeja ja ka auto eest.

II piloot:
1) Peab suutma kiiruskatsed vastavalt I piloodilt kuuldule rajalegendi vihikusse veatult üles märkima
2) Peab suutma selle visualiseeringu vastavalt oludele veatult ettekandma nii nagu vaja
3) Peab ilmselt jagama midagigi tehnikast, et aidata I pilooti
4) Peab omama juhtimisõigust ja autoga sõita oskama, vajadusel
5) Peab suhtlema meeskonnaga, sponsoritega, oma mentori/manageerijaga, fännidega jt.
6) Vastutab nii enda kui ka I piloodi ja ka auto eest

...midagi sellist, ei pretendeeri siin absol. tõele vaid huvipärast mõtlesin kaasa, kuna oli 5min vaba aega:)
AutoralliSuurSõber
Epik
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 727
Joined: Sun Mar 06, 2011 12:58 pm
Location: Harjumaa

Re: Martin Järveoja teema

Post by Epik »


Martin Järveoja võrdleb rallitiimi vutisatsiga: kui väravavaht palle sisse laseb, siis head tulemust ei tule


„Eks see kaardilugeja töö ole natukene omamoodi. Võib-olla tõmbaksin paralleeli jalgpalliga: ründajad löövad väravaid ja nende tõttu justkui võidetakse mänge, aga kui väravavaht palle sisse laseb, siis head tulemust ei tule,“ kirjeldab oma tööd tänavu autoralli MM-sarjas kolmanda koha saanud Martin Järveoja.

30aastane kaardilugeja vajub mõttesse, kui jutt läheb Eesti Olümpiakomitee (EOK) korraldatavale küsitlusele, kus ralliekipaaž Ott Tänak – Martin Järveoja kandideerib Eesti aasta parimaks võistkonnaks ja Tänak lisati pärast küsitluse algust ka aasta parima meessportlase kandidaatide hulka.

Tegelikult on tegemist väikese nüansiga, aga mõtteainet pakub EOK samm paljudele. Kas ralliekipaaži peaks pigem võrdlema paarisaerulise neljapaadiga, kust kunagi üht meest teistest rohkem esile ei tõsteta, või jalgpallimeeskonnaga, kelle hulgast on spordifännid harjunud üksikut staari välja tooma.


Võiks öelda, et see on pseudoteema, kuid asi kütab igal juhul kirgi. Kas EOK pidanuks nominentide hulka tõstma ka Järveoja, kes sarnaselt Tänakule MMi pronksi võitis? Kaardilugeja ise jääb rahulikuks: „Ma tõesti pole nii sügavale oma mõtetes laskunud. Las nad teevad nii, nagu tahavad. Eks igal inimesel ole oma arvamus ja teiste mõtteid ei oska ma kommenteerida. Nii palju võin siiski öelda, et rallit ei saa üksinda sõita.“

Kui tulla tagasi väravavahi ja kaardilugeja paralleeli juurde, siis vaid korra on parimaks jalgpalluriks valitud ülitähtsat tööd tegev puurilukk – see juhtus 1963. aastal, kui Ballon d'Or'i võitis legendaarne Lev Jašin. Au ja kuulsus kuulub traditsiooniliselt ikka nendele, kes löövad väravaid.

Emotsionaalne Monte Carlo

Järveoja jätab selja taha pöörase aasta. Viimase kümnendi jooksul peamiselt Karl Kruudale kaarti lugenud mees istus jaanuaris MM-sarjas esimest korda Tänaku kõrvale. Nende ainus senine koostöö pärines 2013. aastast, kui Subaru Imprezaga kihutati mööda kodumaa teid. Nüüd muutus olukord täielikult – Ford Fiestaga püsiti eelviimase etapini MM-tiitli konkurentsis.

Mees tunnistab, et aasta algus oli väga raske. „Iga uus algus ja koostöö on sellised, et esialgu sisened väikese kartusega, sest ei tea täpselt, mis ees ootab. Olin Karliga seda rallivärki juba kümme aastat teinud, kuid tipus sõitmine on täiesti teine maailm ja MM-rallid on alati omaette katsumused.“

WRC-sarja debüüthooajal pronksi võitnud Järveojal on eredaimalt meeles jaanuaris toimunud Monte Carlo ralli. „See oli ikka väga korralik proovikivi. Ma polnud seal kunagi varem käinud, ei Karli ega ühegi teise sõitjaga, isegi pealtvaatajana mitte,“ meenutab ta.

„Ma tõesti ei teadnud, mis mind ees ootab. Õnneks tegin piisavalt kodutööd ja teadsin, et lihtne see pole. Kogu aasta kokkuvõttes oli Monte Carlo minu jaoks kindlasti kõige keerulisem ralli. Pühapäeval tekkis meil tehniline probleem, lõpuks hakkas ka lund sadama – kõik need asjad kokku olid väga emotsionaalsed. Õnneks lõpetasime poodiumil ja see jäi eriliselt meelde.“


Keeruliselt alanud hooaja lõpuks olid mehed MM-sarjas kolmandad, varem on samaväärse saavutusega hakkama saanud vaid Markko Märtin. Oktoobris avalikustati ka tulevikuplaanid – seni M-Spordi värvides kihutanud Eesti parimad rallimehed liitusid Toyotaga, millega loodetakse peagi tulla maailmameistriks. Tänak on kinnitanud, et auto on kiire ja eesmärgid kõige kõrgemad. Järveoja pole seni kuigi palju uuest töövahendist rääkinud.

Detsembris püüavad mehed autoga harjuda, päev enne Õhtulehega toimunud jutuajamist testiti Toyotat Prantsusmaal. Omamoodi mõttemängu lükkas käima uus tiimikaaslane Jari-Matti Latvala, kelle sõnul on pikalt Fordi tüürinud Tänakul väga keeruline Toyotat tundma õppida.

„Kindlasti on meil iga päev arvel, sest peame autoga harjuma. Ott on ju eluaeg Fordiga sõitnud,“ ütleb Järveoja. „Prantsusmaa-testist saime positiivse esmamulje. Eks seal ole asju, mida enda järgi kohendada, aga usun, et meil tuleb hea hooaeg.“

Mugav Toyota

Piloodid võivad pikalt rääkida, mis auto vahetamise juures kõige keerulisemaks osutub, kuid harjumist vajab ka kaardilugeja. „Seal on palju pisiasju – istmed, rihmad jne. Iga väikese detailiga peab harjuma, kuid need pole asjad, mis üle mõistuse käiks – inimene kohaneb kõigega.“

Prantsusmaal toimunud testimine süstis ka Järveojasse enesekindlust, kuid samas sai selgeks, et tööd tuleb teha kiirelt ja efektiivselt – Monte Carlo ralli algab juba 25. jaanuaril. „Esimene mulje autost oli väga mugav. Siin räägin enda vaatevinklist: kõik toimingud sujusid ja oma istmel tundsin end hästi.“

Judos korduvalt Eesti meistriks kroonitud Järveoja tunnistab lõpetuseks, et aasta oli küll edukas, kuid jackpot'i temal ja Tänakul siiski võtta ei õnnestunud. „Olid mõned rallid, kus jäi veidi varu, kuid suurema osa ajast sõitsime maksimumi piiril.“

MM-sarja kolmanda kohaga käib kaasas ka hulk meeldivaid kohustusi. Kõigepealt tunnustati Järveoja WRC-sarja aastalõpu galal, kus ta valiti aasta parimaks kaardilugejaks. Neljapäeval võttis ta koos paarimehe Tänakuga vastu Eesti parima autosportlase auhinna, reedel osaleti rahvusvahelise autoliidu FIA galal, kus anti kätte MM-sarja kolmanda koha trofeed.

Uhked ülikonnad, kaunid õhtukleidid ja kallid söögid-joogid moodustavad kombinatsiooni, mis pole sportlase jaoks kuigi mugav. Järveoja võtab küll Saku suurhallis tuhandepealise publiku ees vastu mitmeid auhindu, kuid tunnistab, et autos on mugavam istuda. „Võistluskombinesoonis tunnen end ikka paremini, aga vahel on tore käia ka sellistel pidulikel üritustel. Siin naudime seda, mille nimel aasta aega vaeva nägime.“

Tänak: iga spordiala taga on meeskond
Ott Tänak kandideerib koos Martin Järveojaga Eesti aasta parimaks võistkonnaks, lisaks nimetati Tänak parima meessportlase kandidaatide hulka. Spordiringkondades tekkis koheselt diskussioon, kas ralliekipaažis istuvad mehed peaksid individuaalselt kandideerima.

Tänak kommenteerib toimuvat järgmiselt: „Saan aru, millest küsimus tekib. Sellele võib vastata umbes nii: lõpuks polegi olemas ühtegi spordiala, mis ei sõltuks meeskonnast. Vahet pole, kas oled 100 meetri jooksja või mängid jalgpalli – lõpuks on iga spordiala taga meeskond.“

Reedel toimunud FIA galal läheneti asjadele veidi teisiti kui kodumaal – autoralli MMil on sõitjate ja kaardilugejate jaoks erinev arvestus. Ehk Tänak on tänavu maailma paremuselt kolmas rallisõitja, Järveoja sai sama koha kaardilugejate hulgas. Mõlemad mehed võitsid omas arvestuses MMi pronksi. „Nüüd lähme FIA galale, kus mina saan kaela sõitja medali, Martin kaardilgeja oma. Eks me mõlemad võitleme iseenda, kuid samal ajal ka meeskonna eest. Elu on selline, kuid tugevaks teeb meid lõpuks ikkagi tõsiasi, et autos oleme ühine meeskond,“ arutleb Tänak.
Olarir
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 343
Joined: Wed Feb 04, 2015 10:18 pm

Re: Martin Järveoja teema

Post by Olarir »

Minu arust Martini enda võrdlus vutimeeskonnaga väga tabav ju. Ega Ott ilma asjata vahepeal ei hõika ju katsel, et LOE. Kui Martini töö ebaoluline oleks, siis paneks rahus edasi ilma Martinit kuulmata. Mina näen, et see ikkagi tiimitöö ja kõigil oluline roll. Samamoodi on oluline roll Otti ilmamehel ju, kuigi temast ei teata suurt midagi.
kiilakass
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1902
Joined: Sun Oct 02, 2005 8:26 am
Location: Good Morning
Contact:

Re: Martin Järveoja teema

Post by kiilakass »

Martin ongi oluline lüli nagu kõik teised kaardilugejad, keegi pole kuskil öelnud, et kaardilugeja mõttetu vend kõrvalistmel oleks :)
Loeb is God, Ogier His Right Hand but Tänak is His Right Foot.
Ruutu
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 874
Joined: Mon Aug 18, 2008 7:22 am
Location: Tartu

Re: Martin Järveoja teema

Post by Ruutu »

Päris lahe väkjakutse ja tore lugu:
http://uudised.tv3.ee/sport/uudis/2018/ ... d-lendama/
Post Reply