WRC hooaeg 2018

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, jagr, Erki

Post Reply
Vahula
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1199
Joined: 17 Dec 2014, 18:35

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Vahula »

Eks näha ole ka et see aasta on kõvasti pappi tuulde pandud. Kui vaadata ajalugu siis esimesed kaks autot mis ette jäid vana põlvkonna omadest: kere #50 ja #32 sõitsid pm 2-4a M-Spordi põhimeeskonnas. See aasta juba 3s kere Ogieril ja Tänakul 2ne? Ikka päris suur vahe.
jens
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: 02 Aug 2005, 21:50
Location: Tallinn

Re: WRC hooaeg 2018

Post by jens »

Huvitav, kas Tidemand ka lõpuks korraliku WRC võimaluse saab. Nüüd kui WRC2 tasemelt Suninen ja Lappi edasi liikunud, on tema järgmine mees järjekorras, kes ootab uksetaga. Rovanperäga on ilmselt mõni aasta aega veel.

Kui Lefebvre, Hänninen ja vb ka Meeke ukse taha saadetakse, siis ehk kusagil võiks mingi koht tekkida uuele tulijale.
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 11801
Joined: 10 Dec 2011, 18:38
Location: Haabneeme
Meeldimisi saanud: 1

Re: WRC hooaeg 2018

Post by viplala »

No kui kuskil koht vabaks jääb siis Östberg kindlasti kohe uksetaga koputamas ja moosinägu tegemas!
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1084
Joined: 11 Jan 2012, 20:00

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Lärri »

Wilson ja raha, mida ei olevat ... 2017. aasta levinumad ennustused olid:
- konkurentsivõimelise auto ehitamiseks ei ole Wilsonil raha!
- Mäkinenist, Puuppolast ja Toyotast saavad naljanumbrid!
- Citroen ehitab parima masina, sest terve 2016 hooeaeg ongi neile ainult ettevalmistus!
- Citroen hakkab lahingut pidama Hyundaiga, sest ainult neil kahel on vahendid ja know-how!
- Meeke on selge tiitlipretendent!
jne.

Miks see Fiesta WRC peaks järgmisel aastal ühtäkki sõidukõlbmatu olema, ei saa mina mitte aru. Ja miks peaks uskuma, et Wilson kraapis selleks aastaks lauale oma viimased veeringud, mõistan ma veel vähem. Kas ta tõesti paistab nii loll välja?
Epik
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 727
Joined: 06 Mar 2011, 12:58
Location: Harjumaa
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 2

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Epik »

Vahula wrote:Eks näha ole ka et see aasta on kõvasti pappi tuulde pandud. Kui vaadata ajalugu siis esimesed kaks autot mis ette jäid vana põlvkonna omadest: kere #50 ja #32 sõitsid pm 2-4a M-Spordi põhimeeskonnas. See aasta juba 3s kere Ogieril ja Tänakul 2ne? Ikka päris suur vahe.
Kerede kasutamine on see aasta arusaadav, nagunii tuleb klientidele autosid anda, parem siis iga uus oma mehele ja "kasutatud" kered teistele.
jens
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: 02 Aug 2005, 21:50
Location: Tallinn

Re: WRC hooaeg 2018

Post by jens »

Lärri wrote: Miks see Fiesta WRC peaks järgmisel aastal ühtäkki sõidukõlbmatu olema, ei saa mina mitte aru. Ja miks peaks uskuma, et Wilson kraapis selleks aastaks lauale oma viimased veeringud, mõistan ma veel vähem. Kas ta tõesti paistab nii loll välja?
M-Sporti hädades vaevlemist on ennustatud alates aastast... okei... ma isegi enam ei mäleta. Igatahes sellest ajast, mil Ford juhtme seljast välja tõmbas.

Aga ometi kõik need aastad on M-Sportil olnud enam-vähem konkurentsivõimeline auto pakkuda. Nad ei ole kordagi langenud 2008 Suzuki tasemele, kelle autod lõpetasid rallisid 5 minutit või rohkem võitjast hiljem. Nad on alati "pildil".

Kui Tänak või Ogier tahab tiimi vahetada, siis soovivad nad eelkõige rohkem palka ja ehk ka pisut rohkem kindlustunnet tuleviku suhtes. Ma ei usu, et M-Sporti auto 2018 järsku saan on, seda pole see kunagi olnud.

Tundub, et M-Sport on suutnud aastate jooksul end piisavalt hästi majandada, sh WRC ja ka WRC2 (R5) autode välja rentimisega. See on hoidnud neid n-ö vee peal. Kui mitte, siis oleksid nad juba ammu pankrotis.
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1084
Joined: 11 Jan 2012, 20:00

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Lärri »

jens wrote:
Lärri wrote: Miks see Fiesta WRC peaks järgmisel aastal ühtäkki sõidukõlbmatu olema, ei saa mina mitte aru. Ja miks peaks uskuma, et Wilson kraapis selleks aastaks lauale oma viimased veeringud, mõistan ma veel vähem. Kas ta tõesti paistab nii loll välja?
M-Sporti hädades vaevlemist on ennustatud alates aastast... okei... ma isegi enam ei mäleta. Igatahes sellest ajast, mil Ford juhtme seljast välja tõmbas.

Aga ometi kõik need aastad on M-Sportil olnud enam-vähem konkurentsivõimeline auto pakkuda. Nad ei ole kordagi langenud 2008 Suzuki tasemele, kelle autod lõpetasid rallisid 5 minutit või rohkem võitjast hiljem. Nad on alati "pildil".

Kui Tänak või Ogier tahab tiimi vahetada, siis soovivad nad eelkõige rohkem palka ja ehk ka pisut rohkem kindlustunnet tuleviku suhtes. Ma ei usu, et M-Sporti auto 2018 järsku saan on, seda pole see kunagi olnud.

Tundub, et M-Sport on suutnud aastate jooksul end piisavalt hästi majandada, sh WRC ja ka WRC2 (R5) autode välja rentimisega. See on hoidnud neid n-ö vee peal. Kui mitte, siis oleksid nad juba ammu pankrotis.
No just. Ja pole ükski tiimipealik selline lapsesuu, et ta reporteritele kogu tõde ette laulaks. Räägitakse täpselt seda, mida antud olukorras tarvis. Hirmus paljud aga võtavad igast sõnasabast kinni nagu notariaalsest lepingust.
Lithium
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 5165
Joined: 11 Feb 2010, 13:05
Location: Tallinn
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 2

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Lithium »

Colin Clark pani köögilaua tagant sellise lause, et usub, et Ogier jääb järgmisel aastal M-Sporti ja, et Loeb ja Lefebvre jagavad kolmandat autot. Põhimehed Mikkel ja Breen.

https://www.facebook.com/voiceofrally/?fref=ts
Söörlöne!
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: 13 Feb 2006, 17:08

Re: WRC hooaeg 2018

Post by -huviline2- »

Epik wrote:
Vahula wrote:Eks näha ole ka et see aasta on kõvasti pappi tuulde pandud. Kui vaadata ajalugu siis esimesed kaks autot mis ette jäid vana põlvkonna omadest: kere #50 ja #32 sõitsid pm 2-4a M-Spordi põhimeeskonnas. See aasta juba 3s kere Ogieril ja Tänakul 2ne? Ikka päris suur vahe.
Kerede kasutamine on see aasta arusaadav, nagunii tuleb klientidele autosid anda, parem siis iga uus oma mehele ja "kasutatud" kered teistele.
Ei ole enam nende uute regulatsioonidega see asi nii lihtne. Peale 2x Bertelli ja Kremeri, kes ühe ja sama autoga sõitsid (Bertelli sõitis 2x, sama palju kordi harjutas Sunninen, keda klassikaliseks erakliendiks ei loeks ja nüüd rentis Kremer), pole nagu keegi teine suutnud/tahtnud(?). Viimane M-Spordi poolt müüdud WRC oli vist üldse tutt-uus eelmine spec. (tänavu ehitatud). Eks see rohkem ikka nõudmine ole.

Fiestad (RS WRC) pole tõesti kunagi sõidukõlbmatud olnud, aga igal aastal samuti ka mitte MM-tiitlivõimelised (mõõdetud faktid nagu väikseim jõudlus Mehhikos jne). Praegu on kõik kena ja tundub, et Fiesta on vaat et parim neljast, kui hooaja alguses tundus selleks olema Hyundai, teist kohta jagasid Toyota ja Ford, siis nüüd ütleks, et seda kohta jagavad Hyundai ja Toyota või on viimane grammikene paremgi. Igatahes Ogier ei olegi kindlaks meistriks kroonitud ja ilmselt ei tehta seda enne viimast rallit. Eks tipud ole koos, kuid laias laastus leiab punktitabelis palju sarnasusi varasemate aastatega, mis võiks kindlasti indikaatoriks autode tugevuses olla.
Timur_P
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 2853
Joined: 23 Oct 2011, 20:06
Location: Siin

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Timur_P »

Lärri wrote:Miks see Fiesta WRC peaks järgmisel aastal ühtäkki sõidukõlbmatu olema, ei saa mina mitte aru. Ja miks peaks uskuma, et Wilson kraapis selleks aastaks lauale oma viimased veeringud, mõistan ma veel vähem. Kas ta tõesti paistab nii loll välja?
Ei muutugi sõidukõlbmatuks aga kui pappi pole, siis pidurdub auto arendamie.
Wilson ei ole väitnud, et kasutab viimaseid veeringuid, kuid on öelnud, et kasutab reserve. Mitut hooaega ta sedasi vastu ei pea. Järgmisel hooajal samal tasemel jätkamiseks pidava tiim vajama suurtoetajat. MW ei ole otseselt öelnud, et see peab kindlasti olema Ford. Kuid tundub, et pingutamine käib Fordi naasmise nimel.
Ma olen üsna kindel, et Ford ei plaani WRC sarja rohkem raha panustada, sest neid rahuldab praegune olukord. Suhteliselt väikese raha eest saavad nad küllalt reklaami, sest enamuse inimeste jaoks osalevad sarjas Citroen, Hyundai, Toyota ja Ford, ning Fordil läheb viimasel ajal päris hästi.
Kui M-Sport järgiseks aastaka suurtoetajat ei leia, ei oleks üllatav kui näeksime Dmack WRC tiimi kus sõidaksid Evans, Camilli ja Sunninen. Lisaks veel M-Sporti tiimi sildi all mõned vennad, kes on valmis maksma, et osaleda WRC masinaga MM etappidel.
Rainy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1771
Joined: 30 Sep 2005, 03:05
Location: Kohila

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Rainy »

Lithium wrote:Colin Clark pani köögilaua tagant sellise lause, et usub, et Ogier jääb järgmisel aastal M-Sporti ja, et Loeb ja Lefebvre jagavad kolmandat autot. Põhimehed Mikkel ja Breen.

https://www.facebook.com/voiceofrally/?fref=ts
Breen väitis ka kuskil intervjuus hiljuti, et temal järgmine aasta wrc autos koht on olemas.
Kolin
Moderaator
Moderaator
Posts: 19363
Joined: 23 Feb 2003, 12:43
Location: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 10
Contact:

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Kolin »

Aasta alguse või eelmise aasta lõpus seisuga olid lepingud järgmiseks aastaks Latvalal, Hänninenil, neuvillel, Paddonil, Sordol, Meekel, Breenil Küsimägi alla praegu on Meeke ja Hänninen. Seega sisuliselt võib tekkida ainult kaks vaba kohta. Üks citroenis ja teine Toyotas. Ütleme nii, et tahtjaid on kolm Tänak Ogier ja Mikkelsen.(tegu meestega kes on absoluutses tipus) Jätame välja hetkel Tidemandi Sunnineni ja muud mehed.
Variand1:
Ogier liitub Citroeniga. Kaks meest veel vaba. Tänak ja Mikkelsen. Arvan, et Mäkinen eelisetab sellises olukorras Tänakut. Mikkelsenile jääb võimalus maadnuda M-Spordis või siis Citroenis mõned etappi nagu see hooaeg.
Varjant2:
Ogier krapsab omale koha Toyotas. kuigi see on vähe tõenäoline kuna seal ees istub Latvala. Ning arvan, et Mäkinen kuulab teda. Tänakul ja Mikkelsenil ühel neis kahest on võimalus Citroenis. Teine jääb või siis läheb M-sporti
Variant3:
Kui M-sport suudab raha leida siis võivad jääda M-Sporti nii Oger kui Tänak ning Citroenis maandub Mikkelsen.
Või siis jääb M-sporti ainult Ogier ja Tänak läheb Toyotasse ning Mikkelsen Citroeni.
Kõhutuul ütleb et Järgmise hooaja sõitjakohtadega toimub suuri muutusi Ogier lahkub M-Spordist Tänak läheb Toyotasse. Citroenis leiavad koha nii Mikkelsen kui Ogier.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
teine_riiul
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1007
Joined: 18 Oct 2012, 18:29

Re: WRC hooaeg 2018

Post by teine_riiul »

70% Toyota
20% M-sport
10% sidrun
See on minu pakkumine järgmiseks hooajaks. Samas sooviks väga et Wilsonärid leiaksid tugeva sponsori ja Tänak mõistliku palga peale saaks. See auto on tema järgi ehitatud, aga Toyota pigem Latvala järgi. Ei tea kui hea kohaneja Tänak on, aga Toyotasse minnes võib korduda sama seis mis praegu on Ogieril M-spordis ja see poleks kohe üldse hea tulevikku silmas pidades.
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 11133
Joined: 13 Jan 2012, 15:22
Location: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: WRC hooaeg 2018

Post by soca »

Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 11801
Joined: 10 Dec 2011, 18:38
Location: Haabneeme
Meeldimisi saanud: 1

Re: WRC hooaeg 2018

Post by viplala »

Kui palju erineb Latvala ja Tänaku sõidustiil? Kas siit võib mingeid järeldusi teha kohanemise kohta juhul, kui Tänak läheb Toyotasse?
mcwax

Re: WRC hooaeg 2018

Post by mcwax »

Meeke'i artikli viimane lõik on muidugi huvitav. Tiimi boss ei ole see, kes otsustab, kes tiimis sõidab - vaid mingi papa kuskil kaugemal ja kõrgemal. Kindel, et Malcolm seda Fordi tuge üldse tahab? :)
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1084
Joined: 11 Jan 2012, 20:00

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Lärri »

mcwax wrote:Meeke'i artikli viimane lõik on muidugi huvitav. Tiimi boss ei ole see, kes otsustab, kes tiimis sõidab - vaid mingi papa kuskil kaugemal ja kõrgemal. Kindel, et Malcolm seda Fordi tuge üldse tahab? :)
Pigem on see ainuke normaalne lõik ja kogu ülejäänud jutt on paras veiderdamine. Kõik ju mõistavad, et Meeke on lootusetult audis ja reaalselt ei päde ükski vabandus enam. Kõige vähem pädeb, et Meeke auto oli laiem kui tee :D

Matton kasutas viimases lauses lihtsalt võimalust olla "hea võmm" ja kogu lugu. Kui Meeke'ile järgmiseks aastaks koht olemas on, siis ei saa ma sellest rallivärgist mitte midagi aru.
Kolin
Moderaator
Moderaator
Posts: 19363
Joined: 23 Feb 2003, 12:43
Location: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 10
Contact:

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Kolin »

On ka kuulukaid selle kohta, et Kui Ogier see hooaeg oma viienda tiitli kätte saab siis riputab kiivri varna ja hakkab perega rohkem aega veetma.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
333
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 247
Joined: 04 Feb 2004, 10:45
Location: harjumaa

Re: WRC hooaeg 2018

Post by 333 »

teine_riiul wrote:See on minu pakkumine järgmiseks hooajaks. Samas sooviks väga et Wilsonärid leiaksid tugeva sponsori ja Tänak mõistliku palga peale saaks. See auto on tema järgi ehitatud, aga Toyota pigem Latvala järgi. Ei tea kui hea kohaneja Tänak on, aga Toyotasse minnes võib korduda sama seis mis praegu on Ogieril M-spordis ja see poleks kohe üldse hea tulevikku silmas pidades.
Latvala läks toyotasse kui see pmst valmis oli, samapalju on ford Ogieri järgi ehitatud.
RLV
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 219
Joined: 10 Oct 2012, 10:38

Re: WRC hooaeg 2018

Post by RLV »

Kui Ogier peaks tulema Meistriks, ja M-sport raha ei leia siis usun et Ogier lõpetab. On ta ennegi öelnud, et palju on juba saavutanud ja Loebi rekordid polegi eesmärgiks.
Vaevalt Ott ise kuskile palka nõudma läheb, pigem jätkab M-sporids. Toyotaga liitumine teeks elu lihtsamaks, saaks rohkem kodus olla, mis võiks täitsa mõeldav olla.
Meeke vaevalt täiskohaga jätkab, usun et Mikkelsen ikka pundis Citroenis.

Kaua Sordo veel tööl käia viitsib?
Paddongi ei sära, aga vaevalt temal ohtu on.
Hänninenil on vist suur Valtra ka abiks?
Post Reply