WRC hooaeg 2018

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Post Reply
tfr
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 649
Joined: Sat Apr 29, 2017 8:53 pm

Re: WRC hooaeg 2018

Post by tfr »

Mingit seosetut mula ajab.
teine_riiul
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1007
Joined: Thu Oct 18, 2012 6:29 pm

Re: WRC hooaeg 2018

Post by teine_riiul »

See uudis copy-pastetud läbi translatori WRC lehelt, juttu masinate võimsuse vähendamisest.
PS huvitav on see, et nüüd räägitakse, kui võimas ikka Toyota on ja domineerib. Üldse nagu ei mainita seda, et äkki on asi ikkagi tihendis, mis seda autot edasi liigutab? Kus on Latvala oma kiirusega? Argentiina etapil küll näitas kümnendikud paremaid aegu splittides, enne kui katkestas aga see on ka loomulik, arvestades ta stardipositsiooni.
Sama lugu oli eelmine hooaeg, kui Ott Fordiga stabiilselt Ogist kiirem oli, siis toodi põhjenduseks, et Ogier pole autoga veel harjunud või mida iganes. Kas tõesti võtab autoga harjumine terve aasta 5-kordsel maailmameistril? Samas selle aasta esimesest etapist alates "harjus kohe ära". Isegi Wilson kiidab, et Ogier sõidab kiiremini, kui eelmine hooaeg. Kellega võrreldes? Evansiga küll jah. Inimesed nagu kardaksid öelda välja tõtt, mida kõik tegelikult sisimas mõtlevad: Ott ongi lihtsalt maailma kiireim piloot hetkel.
Ja taas tuleb tsiteerida klassikuid: Sa oled just nii kiire, kui kiire on su tiimikaaslane.
Last edited by teine_riiul on Sun May 06, 2018 8:27 pm, edited 1 time in total.
Ruutu
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 874
Joined: Mon Aug 18, 2008 7:22 am
Location: Tartu

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Ruutu »

Ärge seda Martinsoni artiklit küll lugege. Ma tegin selle vea ja oli päris kole. Soiub, et hakatakse kõiki WRC autosid aeglasemaks tegema.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: WRC hooaeg 2018

Post by -huviline2- »

Ärme nüüd ulmevaldkonda ka sukeldu veel, ralli pole ainus autospordiala.:D Seal on sada aga, mis sõitjatest sõltub, lõpuks ju nemad auto võimekuse realiseerivad või siis ei realiseeri, aga antud hetkel on lisaks jutule ka mõõdetavatest ja mõõdetud väärtustest jutt: Toyota kurvikiirus jne.
Last edited by -huviline2- on Sun May 06, 2018 9:08 pm, edited 1 time in total.
tfr
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 649
Joined: Sat Apr 29, 2017 8:53 pm

Re: WRC hooaeg 2018

Post by tfr »

teine_riiul wrote:PS huvitav on see, et nüüd räägitakse, kui võimas ikka Toyota on ja domineerib. Üldse nagu ei mainita seda, et äkki on asi ikkagi tihendis, mis seda autot edasi liigutab?
Pagan, ma ei suutnud nüüd seda leida, aga mingist loetud uudisest/artiklist jäi meelde, et keegi oli võrrelnud ja Toyota 70-150km/h kiirendus on kurvidest väljudes peajagu üle teiste.
Mart_
Rallifoorum 24/7
Posts: 2128
Joined: Thu Oct 07, 2010 1:58 pm

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Mart_ »

tfr wrote:
teine_riiul wrote:PS huvitav on see, et nüüd räägitakse, kui võimas ikka Toyota on ja domineerib. Üldse nagu ei mainita seda, et äkki on asi ikkagi tihendis, mis seda autot edasi liigutab?
Pagan, ma ei suutnud nüüd seda leida, aga mingist loetud uudisest/artiklist jäi meelde, et keegi oli võrrelnud ja Toyota 70-150km/h kiirendus on kurvidest väljudes peajagu üle teiste.
Kas see "analüüs" ei olnud mitte Hyundai tiimi poolt? Artikkel ise vist Neuville'ga seoses.
Champions aren't made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside them -a desire, a dream, a vision.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: WRC hooaeg 2018

Post by -huviline2- »

Mkm, seal oli peale Neuvillei "üks teine konkureeriv tiim".
See on originaal: https://www.autosport.com/wrc/news/1357 ... g-wrc-pace
Timur_P
Rallifoorum 24/7
Posts: 2853
Joined: Sun Oct 23, 2011 8:06 pm
Location: Siin

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Timur_P »

Sõidetud on 5 etappi, millest 3 on võitnud Ogier ja räägitakse Toyota domineerimisest? :shock:
Sala
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 481
Joined: Wed Jul 12, 2017 2:33 pm

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Sala »

No ma räägiks toyota domineerimisest siis kui positsioonid 1-3 oleks ralli lõpuks toyota käes :D
raig0
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1091
Joined: Mon May 19, 2003 11:41 am
Location: Võrumaa

Re: WRC hooaeg 2018

Post by raig0 »

Kogu see asi kõlab umbes nii,et tekitame probleemi ja seejärel asume seda lahendama.
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19357
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Kolin »

Ma sain pigem aru, et võimsust vähendatakse autodel mis lähevad erasõitjate kätte. Tehase autodel jääb kõik samaks
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
maailmameister
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1282
Joined: Fri Apr 03, 2009 4:21 pm
Location: Raasiku

Re: WRC hooaeg 2018

Post by maailmameister »

Just nii see oli jah, aga meie ajakirjanikud on teinud sellest uudise, et Tänaku autol vähendataksa võimsust :D Pole juttugi olnund sellest, et tehase sõitjatel võimsust vähendatakse. Ja mina isiklikult ei usu, et üldse see asi läbi läheb. Ei ole erasõitjad huvitatud nii kalli autoga sõitmisest, ükskõik palju tal siis võimsust on.
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
Vahula
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1199
Joined: Wed Dec 17, 2014 6:35 pm

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Vahula »

Timur_P wrote:Sõidetud on 5 etappi, millest 3 on võitnud Ogier ja räägitakse Toyota domineerimisest? :shock:
Kuidas võtta. Mitte ühelgi rallil pole Ogier saanud kõige rohkem katsevõite (Mehikos oli Meek, Ogier, Tänak kõigil 5 katsevõitu aga ikkagi ta ei domineerinud kiirusega). Ma saan aru et tähtis on koht finisis aga pigem on tegemist Ogieri targa sõiduga mis talle MM üldarvestuses liidripositsiooni on toonud kui et kiireim masin või rallidel domineerimine.

Aga kui kõik asjad paika jooksevad, nagu nägime Argentiinas (suurepärane juht, kiire auto, õige saede), võivad konkurendid tõesti muret tunda Toyota ja Otti või Lappi pärast. :D
Nüüd hakkavad ka Lappil tulema rallid kus ta on korra juba WRC autoga sõitnud. Saab olema huvitav vaadata kas ta tunneb ennast kindlamana ka.
Mistral
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1081
Joined: Sun Jan 22, 2006 10:42 am
Location: Tallinn

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Mistral »

Refereeritud tekst :)
Läinud nädala lõpus imbus meediasse uudis, et rahvusvaheline autoliit tahab kärpida WRC autode kiirust.

Uue põlvkonna WRC sõiduvahendid on tõesti nobedad. Isegi Ott Tänak on tunnistanud, et peab olema julgust kihutada täisgaasiga mööda kitsaid teid. Ilmselt ongi Tänaku trump võime suurt kiirust vaimselt taluda.

Ent miks tekkis ühtäkki soov muuta ralliautod tulevikus aeglasemaks, vähendades turbo õhuvõtuava kaks millimeetrit ja sellega ka võimsust? FIA rallidirektor Yves Matton selgitas, et erasõitjad ei soovi endale WRC autosid soetada, sest need olla liiga nobedad.

Esiteks, kas asi on tõesti kiiruses? Või äkki hoopis hinnas? Ja selles, et WRC2 autod on piisavalt atraktiivsed, aga märksa odavamad.

Teiseks pole tehasetiimidel muret, kas keegi ostab nende sõiduvahendeid või mitte. Probleem on M-Spordi erameeskonnal, kelle pealik Malcolm Wilson hakkas kurtma ja väitis, et WRC autosid soovitakse näha kõikjal – nii ERC-sarjas kui ka riikide meistrivõistlustel.

Kolmandaks. Äkki pole pelgalt erasõitjad need, kes ei julge WRC raketist viimast võtta, vaid ka mõne MM-sarja võidukihutaja püksid sõeluvad püüli?

Neljandaks. Maailma parimad sohvrid peavadki istuma kiiretes sõidukites. F1, IndyCar ja NASCAR on mõeldud proffidele, asjaarmastajatel neisse asja pole. Sama peaks olema ka ralli MM-sarjas: elukutselistele WRC, amatööridele WRC2.
Rallimehed sünnivad ja surevad katkise kummi pärast
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: WRC hooaeg 2018

Post by -huviline2- »

Wilson tahab RRC paketi ühesõnaga teha jälle. Arusaadav, eelmised 60 vms Fiestat on ju kenasti omale ostja leidnud, paljud neist otse tutikana erakätesse üle antud (isegi eelmisel aastal ehitasid ühe "vana" veel) ja pole kordagi WRC sarjas sõitnudki. Kas see nüüd aus oleks jälle R5 kõrvale konkureerima lubada, on teine küss.
Huvitav, palju tal neid eelmise generatsiooni keresid on veel üldse, et kannatab R5 ja R2 juurde vorpida pidevalt. R5 tuleb varsti küll uus, aga r2 on ju populaarsemgi.
Mati
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 651
Joined: Thu Nov 17, 2016 8:37 am

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Mati »

Timur_P wrote:Sõidetud on 5 etappi, millest 3 on võitnud Ogier ja räägitakse Toyota domineerimisest? :shock:
Domineerimise all peetakse silmas ilmselt seda tabelit

Image

Ja vaata mis nurgast tahad Toyotal on kõigist teistest tiimidest üle 2 korra rohkem katsevõite. Tänakul üksi on rohkem katsevõite kui Ogieril ja Neuvillel kokku. Kahjuks pole suudetud kogu tulemust rallivõiduks vormistada.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: WRC hooaeg 2018

Post by -huviline2- »

Kes võitis viimase etapi?
Teadmamees
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Posts: 13
Joined: Tue Jan 23, 2018 2:01 pm

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Teadmamees »

Mati wrote:
Timur_P wrote:Sõidetud on 5 etappi, millest 3 on võitnud Ogier ja räägitakse Toyota domineerimisest? :shock:
Domineerimise all peetakse silmas ilmselt seda tabelit

Image

Ja vaata mis nurgast tahad Toyotal on kõigist teistest tiimidest üle 2 korra rohkem katsevõite. Tänakul üksi on rohkem katsevõite kui Ogieril ja Neuvillel kokku. Kahjuks pole suudetud kogu tulemust rallivõiduks vormistada.
Ma arvan et Argentiina tulemust võime ikka võiduks lugeda? :)
Mati
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 651
Joined: Thu Nov 17, 2016 8:37 am

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Mati »

Teadmamees wrote:
Mati wrote: Kahjuks pole suudetud kogu tulemust rallivõiduks vormistada.
Ma arvan et Argentiina tulemust võime ikka võiduks lugeda? :)
mcwax
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1711
Joined: Sat Jun 28, 2003 1:14 pm
Location: Tallinna loomaaed

Re: WRC hooaeg 2018

Post by mcwax »

Mati wrote:
Ja vaata mis nurgast tahad Toyotal on kõigist teistest tiimidest üle 2 korra rohkem katsevõite. Tänakul üksi on rohkem katsevõite kui Ogieril ja Neuvillel kokku. Kahjuks pole suudetud kogu tulemust rallivõiduks vormistada.
Hmm, kui seda sama tabelit uskuda, siis Hyundai on 26 kiiruskatse võitu ja Toyotal 35. See kohe kindlasti pole üle kahe korra rohkem... pigem nagu kolmandiku võrra. Mis pole just eriline domineerimine. Eriti kui punktitabelit vaadata.
Domineerimiseks võiks vast lugeda olukorda, kus ühel meeskonnal on rohkem katsevõite, kui teistel kokku. Või üldseisus punktitabelis 2x rohke punkte kui lähimal jälitajal.
VW kuldaegadel oli VW domineermine kindlasti oluliselt massiivsem kui see mis Toyotal hetkel (oht on pakkuda).
Post Reply