WRC hooaeg 2018

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki

Vasta
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 7044
Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
Meeldimisi saanud: 1

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas snakeplissken »

Ma sain aru, et see lihtsalt sirge lõik territooriumil sees.
Ruutu
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 874
Liitunud: 18 Aug 2008, 07:22
Asukoht: Tartu

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas Ruutu »

Võsavormel kirjutas:Lugesin siin kuskilt artiklit, et neil on ka mingi sirgem asfaldilõik katsesõitudeks välja valitud. Oskab keegi pakkuda, kus see neil olla võib? Kuna elan ise Toyota keskusest ainult umbes kilomeetri kaugusel, siis teaks, kuhupoole häält kuuldes jooksma peaks...
Ära muretse, Peetris ei hakka keegi kiirendama. Nendel on kokkulepe Lennujaamaga, seega käivad kiirendamas sinust natukene eemal ikka.
Mati
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 651
Liitunud: 17 Nov 2016, 08:37

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas Mati »

Ruutu kirjutas: Ära muretse, Peetris ei hakka keegi kiirendama. Nendel on kokkulepe Lennujaamaga, seega käivad kiirendamas sinust natukene eemal ikka.
Oskad ehk täpsemalt rääkida? Ei tahaks seda kohe kuidagi uskuda.
Ruutu
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 874
Liitunud: 18 Aug 2008, 07:22
Asukoht: Tartu

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas Ruutu »

Mati kirjutas:
Ruutu kirjutas: Ära muretse, Peetris ei hakka keegi kiirendama. Nendel on kokkulepe Lennujaamaga, seega käivad kiirendamas sinust natukene eemal ikka.
Oskad ehk täpsemalt rääkida? Ei tahaks seda kohe kuidagi uskuda.
Mida siin raske uskuda? See on ju meediast läbi käinud info, et see nii on. Soomes tegid ka lennujaamaga koostööd.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3574
Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas -huviline2- »

"Veel ühe Tallinna plussina tõid rallitiimi esindajad välja huvitava asjaolu, et kui autod on kokku pandud ja vaja väike test teha, masinast viimast võtta, on selleks kokkulepe Tallinna lennujaamaga! "Puuppolas asudes käisime Jyväskylä lennujaama rajal testimas. Siin jääb lennuväli tehasele vägagi lähedale," kiitis Rump."

https://sport.ohtuleht.ee/893132/video- ... t-eestisse
CTR
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5084
Liitunud: 21 Jaan 2015, 19:26
Has thanked: 3
Meeldimisi saanud: 11

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas CTR »

No, kus veel sellist lennukit testida kui mitte lennuväljal. Külgedele natuke laiemad aerojupid ja peab juba ettevaatlik olema, et õhku ei tõuseks :D
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas Frank »

CTR kirjutas:No, kus veel sellist lennukit testida kui mitte lennuväljal. Külgedele natuke laiemad aerojupid ja peab juba ettevaatlik olema, et õhku ei tõuseks :D
Et Mäkise Tommi madallennu lennukite pärast ehitati lennuväli suuremaks siis
"Come on, you can see more than that"
Vahula
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1199
Liitunud: 17 Dets 2014, 18:35

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas Vahula »

https://www.facebook.com/voiceofrally/v ... 970565827/
Colin Clark jälle lauataga jutustamas
Epik
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 727
Liitunud: 06 Mär 2011, 12:58
Asukoht: Harjumaa
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 2

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas Epik »

randos
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 389
Liitunud: 29 Mär 2012, 18:08

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas randos »

http://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/ral ... d=83439413
Ralli supermänedžer Jouhki: tahtsin Tänakut endale, aga ei saanud

Timo Jouhki investeerib noortesse rallisõitjatesse miljoneid ja saab vastutasuks poole nende tulevasest palgast.

„On vaid üks põhjus, miks soomlased rallis ilma teevad – Jouhki,” kinnitas M-Spordi pealik Malcolm Wilson artikli autorile aastapäevad tagasi. „Leiduks sarnane mänedžer brittidel, sakslastel, ükskõik kellel, oleks tippsõitjaid märgatavalt rohkem.”
Kuuldes Wilsoni arvamust, tõmbus Jouhki nägu naerule. „Soomes on palju häid rallisõitjaid minust sõltumata, ent suuresti tänu minule kihutavad nad edukalt MM-sarjas, seda küll,” nõustus ta.
Soome ralli kardinali – ja sugugi mitte halli, sest ta tegutseb täiesti avalikult – pole lihtne tabada. Jouhki elab Šveitsis ja kui MM-etappidel käib, siis liigub tagatubades. Saksamaa ralli hooldusalas kõlas jutt, et Jouhki on reede pärastlõunal kohal ja väisab kindlasti M-Spordi ja Toyota bokse, sest neis tiimides sõidavad ta hoolealused Teemu Suninen ja Jari-Matti Latvala. Ühtlasi proovivad teisedki meeskonnad Jouhkit külla meelitada, et rääkida imelapsest Kalle Rovanperäst, kellest Jouhki tulevast maailmameistrit kasvatab.
„Kõik meeskonnad on Rovanperäst huvitatud, kuid keegi pole teinud talle väärilist pakkumist ehk sellist pakkumist, mis mulle sobib,” selgitas Jouhki muigelsui, kui Eesti Päevaleht ta Toyota territooriumilt tabas ja temalt paarkümmend jutuminutit välja kauples.
Enamasti käivadki asjad nii, nagu Jouhki soovib. Mees, kelle sõitjatevägi (Juha Kankkunen, Tommi Mäkinen, Harri Rovanperä, Toni Gardemeister, Mikko Hirvonen, Latvala, Suninen ja Kalle Rovanperä) on aegade jooksul võitnud kaheksa MM-tiitlit, 80 rallit ja ligi 300 poodiumikohta, võib nõudmisi esitada.
Kõik algas armastusest ralli vastu. Jouhki sõitis Soome tasemel võidu, kuid enamat saavutamast takistas töö pere investeerimisfirmas ja äriajamine. Rahast Jouhkil seega puudus ei olnud.
„Alguses oli mänedžeritöö mäng ja hobi,” rääkis Jouhki. „Nägin, et Kankkunen on kiire poiss, aga taskud tühjad. Andsin talle sõitmiseks oma ralliauto, aitasin rahaga ja munserdasin Toyotasse. Tulemus: Kankkunen krooniti neli korda maailmameistriks. Siis hakkasin laiemat pilti vaatama. Soome teised tippsõitjad – Timo Salonen ja Hannu Mikkola – olid juba eakad, tuli neile asendaja leida. Leidsin Mäkineni ja nii ta läks, rallimeeste karjääri kujundamine sai ametiks.”

Oled sa ainus mänedžer, kes noortesse sõitjatesse hulga raha investeerib?

Kas just ainus, aga üks vähestest. Ka Markko Märtin liigub sama teed, mulle tundub.

Märtin võttis Ott Tänaku sinu nina alt endale?

Otseselt mitte, aga olin Tänakuga pikalt rääkinud, uskusin temasse. Kuulusin 2009. aastal Pirelli Star Driveri valimiskomisjoni ja asetasin Tänaku raudselt esimeseks. Üldiselt ma välismaalastega koostööd ei tee – ma ei pääse neile piisavalt lähedale, et mõista, milline on nende tase. Tänak oli erand – nägin kohe, et ta jõuab kaugele –, ja Thierry Neuville, kuid ma ei saanud kumbagi endale. Tänakule olin juba lepingut pakkumas, ent asi jooksis karile. Tema ja Märtin otsustasid minna teist teed. Neuville tuli turule aga siis, kui mul oli liiga palju tööd Hirvoneni ja Latvalaga ning ma ei jõudnud belgalsega tegeleda.

Sul on kuuldavasti suur tiim abiks?

Jah. Ma võtan tooriku ja vormin sellest tippsõitja. Mind aitavad meediainimesed, insenerid ja tehnikud, kes võidusõitjaid koolitavad, endised kaardilugejad, kes legendikirjutamisel juhendavad, ralliässad on sõiduõpetajateks, psühholoogid...

Sinu käe alt näikse tulevat vaid kulda. Kas mõne mehega oled puusse ka pannud?

Ühega. Siis ma ei teinud sõitjatele veel psühholoogilisi teste. Poisi pea ei kestnud. Ta oli küll kiire, aga eksis liiga palju.

Tänak tegi ju ka omal ajal palju vigu, kõik teevad.

Pole Tänaku psüühikat uurinud, sestap ei oska öelda, millest need väljasõidud ja auto lõhkumised. Põhjusi võib olla mitu. Tänak on alati ülikiire olnud, aga algusaastail sõitis ta kindlamalt. Vead hakkasid tulema siis, kui ta WRC autosse istus. Ehk olid pinged liiga suured – Tänak tahtis liiga kiiresti tippu jõuda. Ilmselt nii oligi.

Sa siis jälgid enne sõitja valimist tema kiirust ja psüühikat?

Eeltöö on tohutu. Millenniumi alguses käisin läbi üle kümne noore soomlase, pooled lükkasin varsti kõrvale. Viiega jätkasin, uurisin neid põhjalikult. Lõpuks korraldasin ühistestid, et näha nende kiirust vaimu räsivas olukorras, kontrollisin pingetaluvust. Valisin välja Hirvoneni ja Latvala, kes oli toona vaid 16-aastane.

Maailmameistriks pole tulnud kumbki, kuigi Hirvonen võitis neli hõbedat, Latvala kolm. Miks? Kas seepärast, et Sébastienid – Loeb ja Ogier – on olnud alistamatud?

Latvalat veab alt psüühika. Ta loob endale liigseid pingeid ega saa neist vabaks – pingetaluvus on kehv – ja seetõttu tulevad eksimused. Hirvonen jäi meistritiitlist ilma Wilsoni tõttu. M-Sport ei kasutanud tiimitaktikat nagu Citroën, kes tegutses eelkõige Loebi hüvanguks. Nõudnuks Wilson, et Latvala laseks Sardiinia rallil Hirvoneni endast mööda esikohale, oleks meistritiitel koju tulnud – ta kaotas ju lõpuks Loebile vaid ühe punktiga.

Mänedžeritöö on äri – paned sõitja arendamisse isiklikku raha ja pärast võtad endale poole kogu tema karjääri sissetulekust?

Seda juhul, kui sõitja jõuab tehasetiimi ja hakkab palka teenima. Kui ei jõua, kirjutan kõik temale kulutatud raha – jutt käib miljonist eurost ja enamast – korstnasse. Seega on üsna suur risk, ent samas sunnib see mind tegema kõik, et sõitja tippu jõuaks ning ta palk võimalikult suur oleks.
Aga jah, keskmiselt 50% sõitja tulevasest töötasust võtan endale. Selline see äri on. Kusjuures mina olen veel lahke mees, võetakse rohkemgi. Protsent sõltub sellest, kui palju mul on kulusid olnud ehk kui kaua läheb noorel aega, et tehasemeeskonda jõuda. Alustuseks sõlmime täpse ja põhjaliku lepingu, milles on kirjas, mida sõitja peab enese arendamiseks tegema ja palju see kõik maksab. Programm on maksimaalne – poole teraga ei tee ma midagi.

Kui vaadata, palju Rovanperä võidu kihutab, on sinu sõitjate programm tõesti muljet avaldav. Seejuures arvatakse, et kui näiteks Tänak läbinuks verinoorena Rovanperä kombel kogu programmi, jõudnuks ta palju varem tippu.

Seda on raske öelda. Rovanperä ei kihuta rohkematel rallidel kui teised tema sarja võidusõitjad. Mullu oli tal küll 17 starti, aga 16 nendest 100 kilomeetri rallidel. Tänavu teeb Rovanperä kaasa kuuel MM-etapil ja mõnel väiksemal võidukihutamisel. Erinevus on selles, et Rovanperä alustas võistlemist väga-väga noorelt. Jumal on loonud ta võidu kihutama. Panin poisile silma peale, kui ta oli alles kaheksane.
Teiste sõitjatega võrreldes on erinev seegi, et töötan Rovanperäga süstemaatiliselt kõigis valdkondades: poisile õpetatakse, kuidas autot arendada ja seadistada, kuidas legendi kirjutada, kuidas ühes või teises olukorras kiiresti sõita – tema sõiduõpetaja on Gardemeister.
Ja veel... Minu mantra on see, et testisõite peab olema rohkem kui võidusõite. Kus kergejõustiklane areneb, võistlustel või treeningul? Rallit ei saa kergejõustikuga päriselt võrrelda, aga ikkagi. Ka ringrajasõitjad läbivad testidel ja vabatreeningutel rohkem kilomeetreid kui võistlustel. Miks rallis peab teistviisi olema?

Mäkinen imestas, miks on viimasel ajal tulnud ainult Soomest noori tippsõitjaid – Esapekka Lappi, Suninen, Rovanperä...

Andekaid noori on ka Prantsusmaal, Hispaanias, Suurbritannias, aga kui õigesti neist tippsõitjaid üritatakse kasvatada, on iseasi. Seda tööd tuleb osata.

Kas sulle saab sellise jutuga helistada, et tere, mina olen andekas rallipoiss, palun vii mind tippu?

Helistatakse muidugi palju, aga tõsi on, et mina valin, kellega koostööd teen. Küll aga saan kõikjalt vihjeid, keda tasub jälgida.

Kas Tänak tuleb kunagi maailmameistriks või on Ogier ja Neuville liiga kõvad?

Ei ole nad kõvad midagi, Tänak lööb neid just nüüd ja pidevalt. Poleks Tänakul olnud autoga probleeme, oleks ta liidrikohal. Ta on ju pea igal rallil kiireim, võitnud kaugelt kõige enam kiiruskatseid. Miks ei võiks Tänak juba sel aastal tšempionitiitlit võita? Ta kihutab ju puhtalt, pole erinevalt rivaalidest teinud ainsatki suurt viga.

Kui kiire Tänakul tiitli võitmisega on, sest varsti on ju Rovanperä peale kasvamas?

Tänakul on aega küll. Järgmisel aastal osaleb Rovanperä veel WRC2-s, mis on väga hea õppesõidusari, kuigi ta saaks ka WRC autoga kenasti hakkama. 20-aastaselt siirdub ta juba tehasetiimi, aga selge see, et paar-kolm hooaega läheb kohanemiseks, alles siis on poiss konkurentsivõimeline.

Räägime siin Rovanperäst, ent kiireid noori on teisigi, paraku neil oleks justkui sein ees. Rootslane Pontus Tidemand võitis Junior WRC sarja, on WRC2 sarjas 11 rallist kaheksal saanud esikoha, aga tehasemeeskonda ei pääse.

Tidemand on hea võidusõitja, väga kiire, kuid kukkunud kehva mänedžeri otsa. Vaadata praegust turgu, võib tal selle aasta lõpus võimalus tekkida.

Seejuures pole vist palju rallisõitjaid, kes võiksid tšempionitiitli võita? Dani Sordo ja Elfyn Evans on küll toredad mehed, aga...

...ei tule iial maailmameistriks. Tšempioni tasemel mehi pole kunagi palju olnud, ühtlasi on tiimidel vaja ka häid teisi ja kolmandaid numbreid.

-----
Jouhki ärid on Eestiga seotud

Timo Jouhki (67) varandusele pani aluse esivanemate 1911. aastal loodud metsavahendusfirma Thomesto, mis ostis Baltikumist ja Venemaalt puitu kokku.
Thomesto müüdi aastatuhande alguses maha, kuid kasumi paigutamisest oli seks ajaks välja kasvanud perekondlik investeerimisfirma Thominvest. Jouhki juhtis Šveitsis asuva isikliku äriettevõtte Buag kõrval ka seda.
Jouhki, Tommi Mäkinen (Toyota rallimeeskonna juht, neljakordne maailmameister) ja mitu teist Soome ärimeest lõid 2000-ndate alguses firma Trigon Baltic Properties, mis ostis kokku kinnisvara Tallinna vanalinnas.
Epik
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 727
Liitunud: 06 Mär 2011, 12:58
Asukoht: Harjumaa
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 2

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas Epik »

Tänud
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas KidrA »

Väga huvitav artikkel. Jäin mõtlema, et kes see sõitja olla võis, kellega ta alt läks. Ainukesed mitte võib olla kõige kindlama käega soomlased kes meelde tulid, olid Sohlberg ja Pykälistö aga ei tea et ta nende manager oleks olnud.

Mida ma oleks soovinud, et oleks küsitud veel, et mis sai Sunineni Toyota diilist. Et kas lihtsalt M-Spordist saadi parem pakkumine või ongi Sunineni koht M-Spordis osa Toyota diilist.
priitp
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 307
Liitunud: 07 Juun 2006, 07:37
Asukoht: Tallinn

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas priitp »

Pykalistö oli mälu järgi Grönholmiga seotut! Pakuda kahjuks ei oska et kes see võis olla - pole ju ajastutki teada täpselt. Uueatest "lubadustest" kes kusagile paraku ei jõudnud meenuvad Joonas Lindroos ja Jarkko Nikara. Vanematest tegijatest oli päris kõva crashmaster Jani Paasonen. Aga jah ega ma seost Jouhkiga ju ei tea :)
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas KidrA »

Sattusin mingi vana 2016 aasta Jouhki intervjuu peale, kus räägib:

"See on täitsa selge, et Toyota ei saa veel ühtegi kõva klassi sõitjat 2017 aastaks ega ka 2018 aastaks. Latvalal, Ogieril, Meeke'l ja Paddonil on lepingud veel 2018 aasta lõpuni. Ma arvan, et Tommi on Neuvillest huvitatud".

Latvala ja Ogier olid VW mehed, Meeke noppis paar rallivõitu ja Paddon näitas head minekut, tipp-sõitjad tõesti aga ei sõnagi Tänakust, ju siis tol ajal ikkagi usku polnud temasse. Aga paistab et Jouhkit üllatati sealt kus ta seda kõige vähem ootas.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3574
Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas -huviline2- »

Noh...millal Jouhki viimati maailmameistrit meile tutvustas?
vaana
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 562
Liitunud: 17 Nov 2012, 13:21

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas vaana »

KidrA kirjutas:Sattusin mingi vana 2016 aasta Jouhki intervjuu peale, kus räägib:

"See on täitsa selge, et Toyota ei saa veel ühtegi kõva klassi sõitjat 2017 aastaks ega ka 2018 aastaks. Latvalal, Ogieril, Meeke'l ja Paddonil on lepingud veel 2018 aasta lõpuni. Ma arvan, et Tommi on Neuvillest huvitatud".

Latvala ja Ogier olid VW mehed, Meeke noppis paar rallivõitu ja Paddon näitas head minekut, tipp-sõitjad tõesti aga ei sõnagi Tänakust, ju siis tol ajal ikkagi usku polnud temasse. Aga paistab et Jouhkit üllatati sealt kus ta seda kõige vähem ootas.
:thumbright:
Jah ega sellised ärimehed on päris edevad aga pol neil ka alati õigus.
Floid
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 327
Liitunud: 10 Aug 2016, 17:00

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas Floid »

-huviline2- kirjutas:Noh...millal Jouhki viimati maailmameistrit meile tutvustas?
Tommi Mäkinen 1999?
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3574
Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas -huviline2- »

Vististi küll. Praegu Rovanperä on lubav, kui nüüd mingeid halbu otsuseid ei tehta vms. Even managmenti on küll kommenteerima kõva...
teine_riiul
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1007
Liitunud: 18 Okt 2012, 18:29

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas teine_riiul »

Kodanik Clark oma viimases Fb postituses igatseb meeleheitlikult Meeke'i taga, arvates et see oleks suurepärane tiivamees Ogile, võitluses tiitli eest. Nunuh... Ainus kellel sellest kasu oleks, on ehk Tänak, kuna Meeke taganttulijana suure tõenäosusega lõpetaks ralli Neuville'i, mitte Oti ees(kui üldse lõpetab). Seega härra Wilson, kuula ometi legendaarse ralliajakirjaniku pajatusi ja värba Kris viimasteks etappideks!
pelmeen10
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 744
Liitunud: 12 Nov 2011, 17:53

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas pelmeen10 »

teine_riiul kirjutas:Kodanik Clark oma viimases Fb postituses igatseb meeleheitlikult Meeke'i taga, arvates et see oleks suurepärane tiivamees Ogile, võitluses tiitli eest. Nunuh... Ainus kellel sellest kasu oleks, on ehk Tänak, kuna Meeke taganttulijana suure tõenäosusega lõpetaks ralli Neuville'i, mitte Oti ees(kui üldse lõpetab). Seega härra Wilson, kuula ometi legendaarse ralliajakirjaniku pajatusi ja värba Kris viimasteks etappideks!
Kui mehel on kehtiv leping, siis ei aita siin ei clarki jutt ega wilsoni naeratus.
Vasta