86. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2018 DAY 3

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Post Reply
dmackk
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 211
Joined: Sat Feb 13, 2016 3:16 pm

Re: 86. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2018 DAY 3

Post by dmackk »

CTR wrote:Täiesti komöödia teema noh.. tulemuse tühistamine ja etapikeelud :D max asi oleks mingi rahatrahv, kuigi ka see väha kaheldav.. ja see Ogi teema ka, oli korra telos siis oli..
Nojaa, mind absull ei häirigi see Ogieri teema, aga lihtsalt tõin välja et istus telefonis ja sellest ei piuksugi, aga see eest Ott nimodi ette võetud et jube :D
tfr
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 649
Joined: Sat Apr 29, 2017 8:53 pm

Re: 86. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2018 DAY 3

Post by tfr »

CTR wrote:ja see Ogi teema ka, oli korra telos siis oli..
Seal riigis kusjuures oli minu mälu järgi isegi handsfreega sõidu ajal kõne tegemine keelatud.
Makkro
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1647
Joined: Fri Apr 25, 2008 9:22 am

Re: 86. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2018 DAY 3

Post by Makkro »

Ott tegi möödasöitu vöimalikult kiirelt ja ohutult ju. Milles küssa, pidi sinna neile taha seismajääma ja ootama kuni keegi vastu tuleb vöi lollitele abi pakkuma.
MadMax
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 739
Joined: Sat Jul 04, 2015 7:23 am

Re: 86. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2018 DAY 3

Post by MadMax »

-huviline2- wrote:
Nonoh, arvamusliider ka platsis nagu arvata oligi.
Ei ole arvamsuliider aga kui kirjutatakse jama, siis ma ei saa vait olla :D
-huviline2- wrote: "«Isegi Eestis talvel ringi sõites on rajal lobjakas. Sellistes tingimustes on isegi tavaautoga raske sõita, nii et kujutage ette, mida ralliauto teha võib,» selgitas Latvala, kuidas käänulistel lumeteedel on raske autot kontrolli all hoida."
Vot, täpselt! Loe see lause ilusti läbi ja kui poindile pihta saad, siis ongi kogu teema sul ka selge. ILMSELGELT mõtles Latvala selle all KIIRESTI sõitmist, mitte aeglaselt teenindusalasse liikumist. Just kiirelt liikudes, võib käänulistel lumeteedel auto lobjakas käest minna ja autot on raske kontrolli all hoida.

Selgituseks, et minu arust täielikult üles puhutud teema ja mitte midagi arutada pole. Lihtsalt vastasin kasutaja -huviline2- väitele, kus ta ütles, et WRC autoga on lumisel pinnasel laia rehviga raske aeglaselt sõita, mis on täielik BS.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: 86. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2018 DAY 3

Post by -huviline2- »

Kas pidi rahulikult TCsse ulgema või oli juba ajapeale minek, aga sellegipoolest ta ei sõitnud ju kiiresti, tavaline 4wd gaasiga tüürimine väliskurvi kaudu möödudes, eelnevalt aeglustades ning seejärel kiirendades ilma kiiruspiiranguid rikkumata ja ohtlikku olukorda põhjustamata. :D Latvala mõtles loomulikult võidusõitu, aga antud tee oli sarnase pinnasega, lisaks see "isegi tänavaautoga on raske" tähendas seda, et nendel on veel hullem. Mis on täitsa loogiline ja mida saab iga inimene proovida sama autoga, kasutades minimaalse laiusega talverehve ja laiemaid. Kuskil korraldati identne seeria sama rehvimudeli ja tootmisaegadega, aga erinevate laiustega. Mida kitsamaks see läks, seda kiiremaks läks ka aeg. Nendel on all aga 18/65-18, mida 1200 kg väikeautole ei panda, veel vähem talveks. Tõsi, Otil paistab naastude kleeps küljes olevat ( mis seisus küll, ei tea). Samal põhjusel on ka piikrehv pitsalõikuri mõõtu ja enne oli veel kitsam (kui sõitjatele ka rohkem meeldis).

Madmax, esimene osa polnud Sinule.:)
viplala
Rallifoorum 24/7
Posts: 11799
Joined: Sat Dec 10, 2011 6:38 pm
Location: Haabneeme

Re: 86. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2018 DAY 3

Post by viplala »

Eesti oli Maanteeameti kampaania #libetee
Tänak lihtsalt jälgis kampaania sõnumit "Tee on libe, vali vastav sõidustiil"
Image
Arkadi.T
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 109
Joined: Wed Nov 18, 2015 3:16 pm

Re: 86. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2018 DAY 3

Post by Arkadi.T »

Ott on pühendunud ka katsete vahel, ohus polnud keegi. Marketing value sellest palaganist loomulikult ainult tõuseb :D Seda soomlaste hädaldamist saab järgmise 3-4 ralli jooksul korduvalt kuulda. Löpuks harjuvad ära mõttega, et JML ja EP lihtsalt on aeglasemad.
Kui Ott peaks ka Rootsis Jari edestama, annab see jõhkra paugu tolle niigi labiilsele närvikavale.
Huvitav hooaeg on meid ootamas.
Fordimees
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 79
Joined: Sat Jan 27, 2018 11:51 am

Re: 86. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2018 DAY 3

Post by Fordimees »

Yarise esiosa aero on tuntavalt edasi arendatud ja hetkel nähtavasti RC1 omadest kõige parem. 2014 ostsid japsid ühe vingema tuuletunneli maailmas ja näha on, et see teenib vilju. Montes oli igatahes Tänak vana enesekindlus ise ja välismeedia huvi üllatavalt suur. Haige jalaga Martinsoni Jaan püüdis seal pressi märulis ka oma küsimusi esitada...aga golfimängija lükati lihtsalt eemale ;).

Boksi ekraanidel hakkis WRC+ pidevalt, aga ikkagi mäekõrgune edasiminek võrreldes eelmise aastaga. Võib öelda, et next best thing peale kohapeal viibimise. Põhimõtteliselt kaotab see viimane "televiisori katse" oma mõtte ja ma olen pidevalt olnud selle vastu. See on sama hea kui jalgpallis teha peale 80 minutit: järgmise 10 minuti väravad korrutame 2-ga n-ö atraktiivsuse huvides. "Atraktiivsust" võid otsida sõle tänava bensukast.

Citroeni boksis oldi samade hapude nägudega nagu eelmine aasta ja mina ei saa Meeke/Breeni talentide austajatest aru. No ei tundu seal materjali olevat, ei tundu.

Lõpetuseks, tundub, et Latvala on mingid pillid peale saanud. Nii vaba oleku ja naerusuist Jari-Mattit pole kaua aega näinud :lol: .

Edu!
skahar
Rallifoorum 24/7
Posts: 2317
Joined: Fri Feb 21, 2003 9:05 pm
Location: Mägi-Eesti

Re: 86. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2018 DAY 3

Post by skahar »

Latvala psüühika on õrn jää jah, kuid sõita ta oskab.
Punktikatse võiks olla tõesti 3-2-1, kui üldse.
AutoralliSuurSõber
vwmehaanik
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 263
Joined: Sat Apr 29, 2017 8:31 pm

Re: 86. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2018 DAY 3

Post by vwmehaanik »

Väga igav Monte viimane katse oleks olnud kui neid powerstage punkte nii palju ei oleks antud. Meie mees seekord ei tahtnud riske võtta. Küll ta järgine kord näitab.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: 86. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2018 DAY 3

Post by -huviline2- »

See on selline kahe otsaga asi jah. Ilma PSita võiks igal 2. või 3. juhul pühapäeva üldse ära jätta, sest vahed ja kohad on enamasti paigas. Samuti hoiab põnevust aasta lõpus üleval võimalusi, Neuville ju hooaja alguses sealt punkte vaid saigi. Kas neid punte kokku just 65 saama peaks, on iseasi.
schalke
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1134
Joined: Wed Jul 27, 2005 10:35 am
Location: Tallinn- Ida Virumaa

Re: 86. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2018 DAY 3

Post by schalke »

Ärme veel Latvalaga ülbitse, kuigi tavaliselt on ta jah ära lagunenud. Minumeelest oli ka Jari tegelikult muretu olekuga. Ei hakanud rapsima ning võttis samuti head punktid.
F-1 ennustusvõistluse võitja 2006; DTM ennustusvõistluse võitja 2011
pelmeen10
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 744
Joined: Sat Nov 12, 2011 5:53 pm

Re: 86. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2018 DAY 3

Post by pelmeen10 »

Mina ei saa sellest pidevast Jari psüühihilise olukorra üle arutamisest aru. Senimaani ei ole temas lihtsalt maailmameistri materjali olnud. Teised on temast kiiremad ja teevad vähem vigu. Mille poolest Jari psüühika teiste meeste omast erineb ja mis diagnoosid neil on?
KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: 86. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2018 DAY 3

Post by KidrA »

-huviline2- wrote:
MadMax wrote:
-huviline2- wrote:Arvestades, et WRCga pole just kerge aeglaselt sõita, eriti sellisel pinnasel laia rehviga.
Kui ebaloogiliselt saab veel seda kohta selgitada? Mismoodi on WRC autoga raske aeglaselt sõita? Roolivõim ei tööta? Montes mõnel katsel sõideti vähemalt 5x aeglasemalt. Ja lauses teine pool on eriti naljakas. Kui ma nüüd õigesti tõlgin siis mida suurem on kiirus, seda parem laia rehviga lumisel pinnasel sõita on :)

Kui purjus sa olid? :D

Pole vaja Otti kaitsta, puhas eputamine või oli tõesti katsele nii kiire. Samas väga ilus nägi välja :)
Nonoh, arvamusliider ka platsis nagu arvata oligi.

MadMaxile
Ta ju aeglustas enne seda, et olukorras veenduda. Kui sul on 380hp 4wd auto on/off siduri ja gaasiga, tee on jäine, siis on sellisel manöövril pigem keeruline mitte libiseda. Tegu oli ka ülesõiduga e. äkki oli TCsse kiire. Lai rehv on libedal halvem, kui kitsas ning see on juba korduvalt tõestatud. Suure soovi korral oleks ilmselt saanud teosarnaselt mööda venida küll, aga kõik oli ju kontrollitud. Ma soovitan mõnda analoogset autot tänaval proovida, ei ole just mugav ka suvisel ajal, treiler ja mõni vastavat võimekust omav sikutaja on vajalik lisakulu. Omas elemendis aga vastast ei leia.

"«Isegi Eestis talvel ringi sõites on rajal lobjakas. Sellistes tingimustes on isegi tavaautoga raske sõita, nii et kujutage ette, mida ralliauto teha võib,» selgitas Latvala, kuidas käänulistel lumeteedel on raske autot kontrolli all hoida."
Sa lähed nende vabanduste otsimisega juba sama palju üle piiri, nagu see soomlane rahvusvahelises foorumis läheb üle piiri Tänaku süüdistamisega. See jutt, et WRCga pole just kerge aeglaselt sõita, selles puudub antud video puhul igasugune loogika. Tänak oleks võinud seal vabalt ka 5km/h sõita ilma mingisuguste probleemideta ja raskusteta. Ja samas oleks võinud ka mõned kilomeetrid kiiremini sõita, ikka poleks midagi muutunud. See kiiruse vabandus sul ei kõlba kuhugi. Antud video puhul pole üldes midagi rääkida, veelvähem on mingit vajadust vabandust otsida ja siis veel jõuda järeldusele, et seal oleks raske olnud WRC'ga aeglaselt sõita, kamoon, mis sinuga juhtunud on? :D
vwmehaanik
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 263
Joined: Sat Apr 29, 2017 8:31 pm

Re: 86. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2018 DAY 3

Post by vwmehaanik »

Kui Latvalal eelmine aasta tehnilised viperused kõrvale jätta, oleks ta üldarvestuses vähemalt II
Pole ta närvidel häda midagi. Peaks ütlema, et sõitis ka targalt Montes.
maailmameister
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1282
Joined: Fri Apr 03, 2009 4:21 pm
Location: Raasiku

Re: 86. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2018 DAY 3

Post by maailmameister »

See soomlasest idioot oli täna saatnud FIA ametnikele kaebuse Oti käitumise kohta. *****, küll on ikka mõnel mehel igav :) Selline kiun ülesse tõmmata väiksest asjast. Ja siin ei ole tegu isegi Oti fännamisega. Oleks sama asja teinud näiteks Neuville, keda ma eriti seedi, oleks minu suhtumine olnud täpselt samasugune.
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
johunn
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1536
Joined: Thu Mar 27, 2003 9:26 pm

Re: 86. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2018 DAY 3

Post by johunn »

Mis seal ikka. Ott ütleb, et pidi hoogu võtma, et slikkidega lumisest mäest üles saaks ja seepärast niimoodi ka uisutas.

Kirjutagu parem FIA-le, et splitid ei töötanud korralikult. See on palju tähtsam mure :)
Dubber
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1342
Joined: Fri Jan 30, 2009 11:07 am
Location: Pärnu

Re: 86. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2018 DAY 3

Post by Dubber »

johunn wrote:Mis seal ikka. Ott ütleb, et pidi hoogu võtma, et slikkidega lumisest mäest üles saaks ja seepärast niimoodi ka uisutas.

Kirjutagu parem FIA-le, et splitid ei töötanud korralikult. See on palju tähtsam mure :)
Pigem rallikorraldajate teema, et teed olid hooldamata, autod ei saa liigelda, libe.
Peaks kaaluma ka Monte välja jätmist kalendrist. Ohtlik ju.
Tehtud! Ott ja Martin on WRC meistrid!
CTR
Rallifoorum 24/7
Posts: 5076
Joined: Wed Jan 21, 2015 7:26 pm

Re: 86. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2018 DAY 3

Post by CTR »

ei ole küll 2018a montega seotud, aga sattusin erinevaid rallisid vaadates peale 20-aasta tagusele Monte Carlo Rally kokkuvõtvale videole. Päris äge oli vaadata. Sainz oli ka 98' MC rallile tulnud Fordist Toyotasse ;) Huvitav, mis silma jäi oli see, et WRC'dest oli Subarul ainukesena n-ö tavakäigukast.. mitte sequential vm. .
https://www.youtube.com/watch?v=k_zCMinXGG0
STI
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 950
Joined: Thu Feb 13, 2003 8:34 pm
Location: Tallinn

Re: 86. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2018 DAY 3

Post by STI »

Kes RV foorumis ei käi, siis neile panen siia Bluufordi hea ülevaate Montes tehtud tööst. Mega töömaht ja Otil on ikka super taustatiim Hannese, Martini, Kuldari ja Tarmo näol (eks seal Toyotas ole teisi eestlasi veel paju).

Well, this was my first ever Monte Carlo rally and it was nice but very long  We arrived very late during Sunday night and I had 3 days of recce with Toni first and then with Martin and Kuldar. Nice. I found it really important to understand the weather to learn the stages etc.
Wednesday was really easy day, SD conditions were very easy for me.
Thursady evening was slightly more complicated but with Monday recce, I consider it was reatively easy for me and chosen tyre was right. But this night was crazy, it was long day and service very late and next day was expected to be the most tricky. So , engineers left around 2AM and I worked until 03:30 AM and was not still entirely satisfied. So, then I slept in service truck in sofa until 6AM when first engineers arrived and I also continued with my work.
Morning loop was almost OK, I think with better decision we would have been 5-7 sec faster in stage nr 4, but nothing serious.
Afternoon loop was perfect, all as expected.
By eveing, it was almost sure that next day will be snow and this was the message before the last service. Finally I had time to drive back to my hotel and take a shower. Then I slept an hour, woke up 10PM, took one beer with gravel crews and prepared Saturday until 2 PM, at 5PM I had breakfast and I drove to service where I started at 05:45.
Saturday morning was perfect, exactly as expected, preparation for that day was good. Afternoon was also perfect, no mistakes. We had some discussion regarding last stage with engineers and it was so, so, finally we agreed some kind of solution and it wokred out fine. Then I had to drive to Monaco, it was long drive, I arrived there around 10PM and then I had short discussion with engineers and little walk around the seaside, because I could not fell in sleep. So, finally I managed to mess up with alarm clock and I woke up when I had to start breakfast. So, no breakfast and run to Service instead. Weather was easy, but the extension of black ice was really big unknown factor for me. So, big thanks for the gravel crews once more. We managed to cover almost everything, when I had lack of info or not so clear info, they filled all the caps. Without them, the weather looked more like supersoft + soft but they convinced to play it safe, so, some studs were really good decision! Also for the second loop. So, On Sunday, I would say that I lacked a bit of preparation (no recce on those stages) and my hands were a bit short for such conditions.
Finally, I had to drive Nice to pick up Martin and Kuldar and I didn’t see the powerstage as our plane left just after 3PM already, otherwise, WRC all live is really nice addition!

By the way, Toyota team is really nice. Working with such a professionals is pure enjoyment! I like this "village" :P
PS! That other Estonian in M-Sport was doing quite OK, he made some mistakes, and I was able to see where he might make mistakes as he used same methods as I did before (well, he had to produce info in similar way as I did there, and quess what I changed my approach this year and went one step further, which is secret) but otherwise I rate his perfomance as quite OK
Interesting season will be ahead
Post Reply