66. Rally Sweden 2018 DAY3

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Post Reply
-LaVal-
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 388
Joined: Wed Feb 22, 2017 9:44 am

Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3

Post by -LaVal- »

kiilakass wrote:Aga kvalifikatsiooni katse puhul, kes esimesena asfaldil sõitma saab minna :D? Tekib jälle ebaaus seis.
Kvalifikatsiooni puhul saab valida ju kohta. Parim saab esimesena valida, teine teisena jne. Näiteks mõnede kruusarallide puhul ei ole 10-12 stardikoht sugugi mitte parim vaid pigem 5-6,'sest tagapool startides on juba teel sügavad roopad.
cky
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 259
Joined: Sat Jan 23, 2016 11:35 pm

Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3

Post by cky »

kiilakass wrote:Aga kvalifikatsiooni katse puhul, kes esimesena asfaldil sõitma saab minna :D? Tekib jälle ebaaus seis.
MM üldseisu järgi
-LaVal-
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 388
Joined: Wed Feb 22, 2017 9:44 am

Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3

Post by -LaVal- »

Tegelikult võika nii olla, et starditakse MM kruusal ja lumel MM üldseisu järgi pööratud järjestuses, aga MM-kohad 7-12 on võimalik shakedownil tulemuse järgi vältida esimest stardikohta. Näiteks MM 12 mees paneb kõigile kohtadele 7-12 ära, siis saab valida 6. stardikoha maksimaalselt jne- kuni neist kõige kehvem peab leppima esimese stardikohaga. MM 6 paremat saavad siis pööratud järjestuses nagunii stardikohad 7-12.

Asfaldirallidel jääks olukord nii nagu ka praegu on, et starditakse MM järjestuses.
ME-3
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 193
Joined: Sun Mar 06, 2011 10:06 am

Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3

Post by ME-3 »

Epik
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 727
Joined: Sun Mar 06, 2011 12:58 pm
Location: Harjumaa

Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3

Post by Epik »

Rootsi MM-ralli andis kinnituse, et Ott Tänak ja Martin Järveoja on Toyotaga väga-väga kiired

Paraku rallis ainult hea kiirus alati ei loe. Rootsis sekkus parimate selgitamisse ilmataat ja avapäeval konkurentide jaoks teepuhastajatena tegutsenud Monte Carlo ralli kiireimad mehed pidid leppima tagasihoidlike kohtadega. Eestlaste saagiks jäi lõpuks kolm punkti…

„Pärast sellist rallit valdavad kahetised emotsioonid. Võiduks vajalik kiirus oli olemas, aga korralikult sõita ei saanud,” nentis Järveoja ja viitas siiski ühele olulisele detailile. Normaalsetes oludes sõites oli Toyotaga kihutanud eestlaste kiirus väga hea. „Saanuks me üheksanda koha ja seejuures poleks kiirust ka näinud, olnuks halb. Meie suutsime aga normaalsetes oludes hästi sõita,” lisas ta. Eestlased said kokku märkimisväärsed viis kiiruskatse võitu.

Tänaku kiirus vaimustas ka Toyota tiimipealikku Tommi Mäkineni. Pärast laupäeva hommikul sõidetud esimest ringi tuli ta hooldusalasse sissesõitu ootavatele meestele vastu ja pidas Tänakuga maha pika jutuajamise. „Ott sõidab sellises stiilis, mida püüdsin ka ise alati näidata. Normaalsetes oludes esitles ta imelist minekut,” sõnas Mäkinen.


Hoolimata heast hoost ei kippunud Tänak pidama ennast selle ralli kiiremaiks roolikeerajaks. „Need, kes siin võidu peale sõitsid, startisid meist alati palju kaugemal. Seepärast on raske hinnata, kes oli kiirem, kes aeglasem. Selge on aga see, et olud mõjutasid tulemusi väga palju,” arutles Tänak. „Tegelikult polnudki väga oluline teistega võrdlemine, vaid see, et saime sõita ja autot tundma õppida. Auto töötab väga hästi.”

Eestlased leppisid olukorraga
Tänak rõhutas ralli jooksul korduvalt, et see oli tema esimene sõit kruusaralli seadistuses Toyotaga ja õppida oli küllaga. „Selles suhtes oli positiivne ralli. Lõpptulemusega ei saa rahule jääda, kiirusega aga küll,” nentis ta. „Ringrajal saab tagada kõigile võrdseid olusid, rallis mitte. Eks see ole üks selle spordiala eripärasid.”

Tänak ja Järveoja kinnitasid, et suutsid ralli lõpuks ebaõiglasena näiva olukorraga leppida. Teha pole midagi, olusid tuleb võtta sellisena, nagu nad parasjagu on. Suurt tuska ei paistnud nad tundvat ka laupäeval Kris Meeke’iga toimunud vahejuhtumi pärast.

Laupäeva hommikul suurepärast kiirust näidanud eestlased hakkasid ühel kiiruskatsel aeglaselt liikunud britist mööduma, kuid autod põrkasid kokku ning Tänak ja Järveoja tuiskasid lumehange. Seal kaotati peaaegu kaks minutit. Meeke palus Tänakult vabandust, Tänak ise aga nentis, et juhtunu oli mõlema probleem. Suure tõenäosusega kadusid sinna nii mõnedki punktid.

Rootsi ralli võitnud Hyundai piloot Thierry Neuville kerkis ka kokkuvõttes MM-sarja kindlaks liidriks. Sebastien Ogier kaotab talle teisena juba 11 punkti. Tänak jagab koos Andreas Mikkelseniga viiendat-kuuendat kohta ja on Neuville’st maas juba 20 punkti. „See oli alles hooaja teine ralli, 11 sõitu ootab ees. Tegija on see, kes lõpuks ees. Minna on veel pikk maa,” vaatas Tänak tulevikku.
Last edited by Epik on Mon Feb 19, 2018 2:32 pm, edited 1 time in total.
jens
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:50 pm
Location: Tallinn

Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3

Post by jens »

Kõige kergem viis selle viimase katse segaduse likvideerimiseks on kaotada ära see nn punktikatse, mis nagunii ei ole päris rallilik asi selles traditsioonilises mõttes.

Aga strateegiat tulemuse maksimeerimiseks on alati kasutatud, see ei peaks küll mingi suur uudis olema. Ja muidu, on olnud ka hullemaid aegu. Mulle meenub, kuidas ca 20 aastat tagasi pargiti iga päeva viimasel kiiruskatsel oma auto enne finišit teeperve, et "aega parajaks teha" ja ei peaks viimasel võistluspäeval esimesena teistele rada lahti sõitma. Selles suhtes on tänapäeval isegi hästi võrreldes tollasega.
Dubber
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1342
Joined: Fri Jan 30, 2009 11:07 am
Location: Pärnu

Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3

Post by Dubber »

Huvitab, mis juttu siis räägitaks, kui katsele hilinemine oleks olnud põhjendatud. Mõni tehniline rike või muu selline. Siis oleks 50s asemel väänatud 4:10. Ja seda näiteks positsioonil 3. Arvan, et siis oleks küll paljud tagajalgel, et miks nii... Spordis on ju olemas reeglid, kuid (enamasti) ei ole võistlustingimused siiski kõigile ühesugused. Olgu selleks siis suusaalad, kergejõustik, pallimängud, mootorisport... Ei ole võrdseid tingimusi kõigi jaoks. Ogier talitas reeglite piires ja õigesti, sest võitis sellega mõned punktid. Vähemalt võitles lõpuni ja ei löönud käega.
Montes oleks võinud ju ka need jäised kurvid ära soolatada päeval, õhtuks katsete ajaks olnuks asfalt puhas.

Samuti selle punktikatsega - kui Ott sealt püsivalt häid punkte korjaks, poleks keegi selle süsteemi vastu.
Tehtud! Ott ja Martin on WRC meistrid!
pelmeen10
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 744
Joined: Sat Nov 12, 2011 5:53 pm

Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3

Post by pelmeen10 »

punktikatse tehti eelkõige telepubliku jaoks, kuid nüüd wrc+ on veidike olukorda muutnud, seega minu meelest 3-2-1 oleks õiglasem. 5 punkti on juba proportsioonist väljas
Timur_P
Rallifoorum 24/7
Posts: 2853
Joined: Sun Oct 23, 2011 8:06 pm
Location: Siin

Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3

Post by Timur_P »

See ralli kinnitas, et Ott tegi õigesti, kui Toyotasse kolis. M-Spordis oleks ta olnud 2. sõitja ja kogu tiim paistab sel hooajal töötavat Ogieri heaks.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3

Post by -huviline2- »

Kindlasti on Ogier jätkuvalt Ogier, aga taustal peab ise ka sõidumees olema. Evans ju lonkis tal koguaeg sabas, väljaspool punktikohta ning ausa sõiduga oleks see tulemus sama olnud.
mcwax
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1711
Joined: Sat Jun 28, 2003 1:14 pm
Location: Tallinna loomaaed

Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3

Post by mcwax »

Puntkisüsteemi oleks pisut vaja korrigeerida küll. Kui PS annab 5-1, siis peaks ralli teine koht saama 18p asemel 19p. Muud punktid võivad paika jääda.
Ja kui PS on tõesti nii suure kaaluga, siis see oleks küll väga elegantne lahendus mis siis pakuti - PS'i eel või järel saadud ajatrahv võiks minna julmalt katse ajale otsa, mitte üld-trahviks. Kaoks kohe võimalus PSi stardijärjekorraga susserdamiseks.

Ideaalne oleks muidugi see, kui PS annaks lihtsalt 3-1 punkti. Poleks mõtet susserdadagi.
ME-3
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 193
Joined: Sun Mar 06, 2011 10:06 am

Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3

Post by ME-3 »

Epik
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 727
Joined: Sun Mar 06, 2011 12:58 pm
Location: Harjumaa

Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3

Post by Epik »

Thierry Neuville on küll autoralli MM-sarja kindel liider, kuid hooaeg paistab tulevat intrigeeriv.


Neuville oli ka kahel eelmisel hooajal Sébastien Ogier’ kõige suurem konkurent, kuid seni pole ta enda eksimuste tõttu suutnud prantslast üle mängida. Tänavu on ta aga alustanud hooaega paremini kui kunagi varem. Rootsi keerulistes oludes tõmbas ta endale kõige pikema kõrre.

Belgia rallimees kasutas ära, et tal oli Ogier’ ja Ott Tänakuga võrreldes palju soodsam stardipositsioon. Samal ajal kui esimesed mehed tegutsesid lumesahana, tõusis ta liidriks ja suutis suuri vääratusi vältida. Tõsi, Mehhiko väga kruusastel teedel on ta avapäeval ise omakorda teepuhastaja rollis, kuid tingimused pole seal võrreldavad Rootsi ekstreemsustega ja nii suurt kaotust ei pea ta kartma. Neuville on üks neid sõitjaid, kes suudab olla kiire kõikides tingimustes.

Kuid mis seisus on tema jälitajad? Ogier päästis Rootsis kavala taktikalise käiguga endale neli punkti. Milline on tema ja Fordi tegelik võimekus, me veel ei tea. Monte Carlos ta võitis, kuid vaieldamatult on ta selle ralli kõige suurem spetsialist. Rootsi ei näidanud midagi, Mehhiko annab parema pildi.

Tänak on hästi kohanenud

Seevastu Tänak näitas juba Rootsis, et on Toyotaga väga hästi kohanenud ja kiirusest tal puudu ei tule. Tinglikult võib ütelda, et ta oli Rootsi rallil tegelikult kõige kiirem mees. Ilmaolude ja ebaõnne vastu lihtsalt ei saanud.

Tänaku tegelikule kiirusele andis kõige parema hinnangu tiimikaaslane Jari-Matti Latvala, kes tunnistas mitmel korral, et ei saa aru, kuidas Tänak saab nii kiiresti sõita… Kui eestlane on kiirem ka Mehhikos, loksuvad Toyota tiimis jõujooned paika. Latvalal on küll palju kogemusi, kuid Tänak suudab sõita hullumeelse kiirusega ja on õppinud seejuures vähendama eksimuste arvu miinimumini.

Kuigi Andreas Mikkelsen lõpetas Rootsi ralli 3. kohaga, oli tema sõit pettumus. Norralast peeti nii-öelda mustaks hobuseks, kelles nähti Rootsis isegi esikoha pretendenti. Lumel kihutamine peaks ju olema paljude konkurentide ees üks tema trumpe. Paraku jäi ta tiimikaaslasele Neuville’le selgelt alla ja ette lasi ta ka iirlasele Craig Breeni.

Ralli eel rääkis Mikkelseni kasuks ka konkurentidest soodsam stardipositsioon, paraku polnud ta valmis seda ära kasutama. Kui ta ei suutnud seda lumel, miks peaks ta saama hakkama muudes tingimustes? Tõsi, Mikkelsen alles harjub Hyundaiga, kuid kohanemine pole olnud nii kiire kui näiteks Tänakul Toyotaga. Hooaja mõttes ei saa Mikkelseni kindlasti maha kanda, kuid suure pauguga pole ta alustanud ja Hyundai esinumber on ikkagi Neuville.

Breen suutis üllatada
Toyota eeldatav kolmas number Esapekka Lappi on pärast kahte rallit oma meeskonnas kõrgeimal kohal. Tõsi, Jari-Matti Latvalal on sama palju punkte kui temal, Tänak jääb tiimikaaslastest maha vaid kahe silmaga.

Lappi kaks trumprallit on vaieldamatult Rootsi ja Soome. Kuid ta pole veel sellisel tasemel, et noppida kõrgeid kohti kogu hooaja jooksul ja olenemata sellest, millisel pinnasel ja millistes tingimustes sõidetakse. Kaarte võib Lappi segada, kuid stabiilsuselt jääb ta parimatele alla.

Lappiga sarnases seisus on ka Rootsis suurima üllatuse valmistanud ja lõpuks 2. koha saanud Craig Breen. Varem vaid korra MM-rallil poodiumile jõudnud iirlase sõit oli justkui pauk luuavarrest, ja mitmel põhjusel. Kunagi varem polnud ta nii suures mängus olnud. Lumi ja jää ei tohiks tähendada tema jaoks sobivaimaid tingimusi. Citroëni auto konkurentsivõime on tekitanud palju küsimusi.

Tegelikult palkas ju Citroën Rootsi rallile sõitma lume spetsialisti Mads Östbergi. Kogenud norralane alustaski hästi, kuid ralli käigus tema hoog rauges ja lõpuks leppis ta 6. kohaga. Meeskonnakaaslasele Breenile kaotas ta pisut alla minuti. Vaevalt Östberg sellise sõiduga endale uusi võimalusi teenis.
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3

Post by Kolin »

Östbergi sõit oli jah suur pettumus. Aga eks mehhikos näeb mida suudab pikalt eemal olnud Loeb. Siga vinge oleks kui ta selle ralli kinni paneks
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
domaza
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1008
Joined: Wed Dec 01, 2004 11:39 am
Location: Tallinn
Contact:

Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3

Post by domaza »

Tagantjärgi tarkus, aga reedel oleks tulnud peale esimest katset 3-4 vana mööda lasta ilmselt ...
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1084
Joined: Wed Jan 11, 2012 8:00 pm

Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3

Post by Lärri »

Köögi-Colin üllatas ka. Ma pole vist kunagi varem temaga samavõrd nõus olnud kui seekordse Rootsi ralli järelkarjatuse osas.
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1084
Joined: Wed Jan 11, 2012 8:00 pm

Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3

Post by Lärri »

Ossaraisk, Neuville on ikka rebel vend!!! Maksis Rootsis kätte eelmise aasta eest aga jättis täpsustamata, et kas siis maksis kätte iseendale või maksis kätte hoopis iseendale: http://www.wrc.com/en/wrc/news/february ... 2-12-.html
jens
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:50 pm
Location: Tallinn

Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3

Post by jens »

Inglise keel ei ole tema emakeel, nii et ta võis seda sõna kasutada olukorras, kus mõni sobivam sõna pähe ei tulnud.

Naljakas, kuidas erinevatest tühistest asjadest üritatakse sensatsiooni puhuda.
mcwax
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1711
Joined: Sat Jun 28, 2003 1:14 pm
Location: Tallinna loomaaed

Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3

Post by mcwax »

Lärri wrote:Köögi-Colin üllatas ka. Ma pole vist kunagi varem temaga samavõrd nõus olnud kui seekordse Rootsi ralli järelkarjatuse osas.
Tüüp pani siis ka südamele kõigile, et ikka EWRC'le natuke annetaks. Colini enda nime küll ei õnnestunud toetajate seast leida :)
Aga OK-OK, tema väärtus on reklaam, mis kindlasti ka mitusada EUR sisse tõi EWRC poistele.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: 66. Rally Sweden 2018 DAY3

Post by -huviline2- »

Ta ütles ju ka, et ta PLAANIB. Loodetavatsi saab plaan teoks. :)
Post Reply