88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, jagr, Erki

Post Reply
Makkro
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1647
Joined: 25 Apr 2008, 09:22

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by Makkro »

CTR wrote:WRC plusis Oti-Martini onboard üleval nüüd.. päris julm pesumasin. mingi lõik enne lõppu välja lõigatud..
vaatasin ka üle see parem kurv kust asi alguse sai läks 5:47.00 sinna sisse 188km/h oluliselt kiiremini proovis seal läbiminna
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: 13 Feb 2006, 17:08

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by -huviline2- »

Makkro wrote:
viplala wrote: See siis nagu 7 korruse majakatuselt viska auto alla.
Ainsa vahega, et tegu polnud vertikaalse kukkumisega.
Suur
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 244
Joined: 10 Nov 2012, 17:27
Meeldimisi saanud: 1

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by Suur »

-huviline2- wrote:
Makkro wrote:
viplala wrote: See siis nagu 7 korruse majakatuselt viska auto alla.
Ainsa vahega, et tegu polnud vertikaalse kukkumisega.
See-eest oli algkiirus korralik. Mis sest, et horisontaalne.
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 11801
Joined: 10 Dec 2011, 18:38
Location: Haabneeme
Meeldimisi saanud: 1

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by viplala »

Aga kui seda puud seal ees poleks olnud siis kui kaugele nad rullunud oleks ja millega siis oleks see kõik lõppenud? Õnneks ei saa me seda teada.
Siilike
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Posts: 11
Joined: 30 Mar 2012, 15:58

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by Siilike »

Mõtlesin enda mõtted seoses eilse avariiga ka kirja panna.

Esiteks jumalale tänu, et paari aasta eest otsustati teha suured pingutused sõitjate turvalisuse parandamises. Sõita 160-ga üle tee serva, maanuda nurgaga põllul, võtta teelt maha üks puu ja siis lõpuks veel viiekordse otsast lapiti teele kukkuda - ja selle juures terveks jääda, see poleks ohutustehnikata võimalik.

Teiseks. Vaatasin korduvalt pardakaamera salvestust ja julgen spekuleerida, et tegu oli auto vähesest tundmisest kiiretel lõikudel tingitud legendi veaga.
Nagu Ogier ütles oli avarii kohas vastik kompressioon. Pardakaamerast jäi mulje, just nagu oleks tee profiil olnud selline: alustuseks see kompressioon, siis väike mühk ja siis väike lohk. Tänaku sõidujoon paistis selline, et just selles lohu kohas oleks Ott tahtnud suhteliselt teravalt kurvi keerata. Lohule eelnev mühk oli esimesed rattad aga tiba õhku visanud, seega pidamist polnud.
Isiklikult arvan, et Oti legend oli koostatud, just nagu peaks Toyotaga sõitma. Toyotal oli selgelt esimene ots kõvemini teele liimitud. Lihtsa näitena vaadake eelmise aasta Soome rallit, kus Hyundai kasutas juba praegust aeropaketti. Ott Toyotaga ei teinud suuri hüppeid, sest autol maandusid esimesena esimesed rattad. Hyundaid maandusid suurtel hüpetel selgelt pigem saba peale.

Põhiline on siiski, et Ott ja Martin mõlemad on terved, pikk hooaeg on veel ees ja loodetavast saadakse ka Hyundai hooaja jooksul paremini tasakaalu.
MadMax
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 739
Joined: 04 Jul 2015, 07:23

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by MadMax »

https://streamable.com/tp3b1

Laadisin üles selle pesumasina
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: 27 Nov 2005, 15:22

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by KidrA »

Päris karm on seda vaadata. Aga kõiki asjaolusid arvestades siis enam "paremini" sellisest laksust välja tulla nagu ei kujutaks ettegi. Kõige hullem oli vast see viimane kukkumine sinna tee peale järsakust, see võis hinge kinni küll tõmmata. Peale sellist laksu ei kutsu eriti rallit jälgima. Sellistel momentidel mõistad, et kõik muu on tähtsam, kui see kes seal Montes võidab või teiseks jääb.
kala
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 574
Joined: 12 Mar 2004, 08:59
Contact:

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by kala »

Kõvad poisid, et käsi suutsid paigas hoida. Sellises "pesumasinas" kipuvad käed ikka ringi lendama ja need siis ka kuhugi vahel ejääma ja viga saama. Väga õnnelik õnnetus.
teine_riiul
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1007
Joined: 18 Oct 2012, 18:29

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by teine_riiul »

kala wrote:Kõvad poisid, et käsi suutsid paigas hoida. Sellises "pesumasinas" kipuvad käed ikka ringi lendama ja need siis ka kuhugi vahel ejääma ja viga saama. Väga õnnelik õnnetus.
jah, aga ott üritas käsi rooli peal hoida. Mitu korda lõid rattad käed rooli pealt minema ja Ott pani jälle tagasi. Saan aru, et see võib olla instinktiivne, aga nii tegelikult ei tohiks teha. Halvimal juhul võid randme või sõrmed ära murda.
tugitoolifänn
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1012
Joined: 29 Jun 2016, 15:37

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by tugitoolifänn »

Panin tähele , et sinna kuhu nad kukkusid olid inimesed kohe seal samas... hea , et neile kaela ei kukkunud ju :shock:

Kui Ott sai autost välja oli kohe inimene kõrval.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: 13 Feb 2006, 17:08

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by -huviline2- »

teine_riiul wrote:
kala wrote:Kõvad poisid, et käsi suutsid paigas hoida. Sellises "pesumasinas" kipuvad käed ikka ringi lendama ja need siis ka kuhugi vahel ejääma ja viga saama. Väga õnnelik õnnetus.
jah, aga ott üritas käsi rooli peal hoida. Mitu korda lõid rattad käed rooli pealt minema ja Ott pani jälle tagasi. Saan aru, et see võib olla instinktiivne, aga nii tegelikult ei tohiks teha. Halvimal juhul võid randme või sõrmed ära murda.
Just, õige. Juua ka tegelikult ei tohiks, aga...inimene on lihtsalt selline. EMV on ka samadel põhjustel päris palju käsi lõhkunud.
Olts
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1082
Joined: 25 Mar 2003, 13:20
Location: seal kus parimad ralliteed

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by Olts »

Istmed võiks mingist laksust amortiseeruvaks muutuda. Hetkel vist liiga jäigad.
rattaga on kah hea sõita
tugitoolifänn
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1012
Joined: 29 Jun 2016, 15:37

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by tugitoolifänn »

Otttänakfanpage instagramis on sellised häšštäägid avarii videos - #wrc #wrcofficial #tanak #otttanak #tyre #hmsgofficial

# tyre ??!!
kala
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 574
Joined: 12 Mar 2004, 08:59
Contact:

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by kala »

Markkol oli kunagi Argentiinas sarnane laks tegelikult nagu Ott ja Martin üle elasid...

https://www.youtube.com/watch?v=aWnL7X_G23I

Kuna välisvideot ei ole, kuid vaadates auto olukorda siis tõenäoliselt oli tegu vägagi analoogse pesumasinaga autos olijatele. Suur kiirus ja kompressioon millega poldud arevstatud.
GC
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1058
Joined: 16 Nov 2004, 14:17
Location: keskel

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by GC »

kala wrote:Markkol oli kunagi Argentiinas sarnane laks tegelikult nagu Ott ja Martin üle elasid...

https://www.youtube.com/watch?v=aWnL7X_G23I

Kuna välisvideot ei ole, kuid vaadates auto olukorda siis tõenäoliselt oli tegu vägagi analoogse pesumasinaga autos olijatele. Suur kiirus ja kompressioon millega poldud arevstatud.
See oli alustuseks katus üle nina, mis edasi toimus, pole avalikult teada.
Markkol oli peale avariid nägemisega probleeme!
Arvan, et oli hullemgi laks kui Otil, Martinil.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: 13 Feb 2006, 17:08

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by -huviline2- »

See oli ajastul, kui Hansu ei kantud ja eks vahud jms oli tundmata.
Beanladen
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 318
Joined: 25 Nov 2003, 00:23
Location: tln

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by Beanladen »

Kas ei või olla, et Ott ei tajunud neid väikseid hüpekaid reccel kuna läbisid seda Bemmiga.
See vist suht palju pehmema vedrustusega kui eelmise aasta STI. See suht jäik pukk.
Anna gaasi...
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: 13 Feb 2006, 17:08

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by -huviline2- »

Kiirusega 80 km/h avatud liikluses sõites (st. kurvides jälgides, et laupa ei paneks), pole ilmselt erilist vahet. Vaevalt Bemmil ka tehasevedrustus kasutusel on...
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: 27 Nov 2005, 15:22

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by KidrA »

Beanladen wrote:Kas ei või olla, et Ott ei tajunud neid väikseid hüpekaid reccel kuna läbisid seda Bemmiga.
See vist suht palju pehmema vedrustusega kui eelmise aasta STI. See suht jäik pukk.
See oli kusjuures ka mu esimene mõte peale avariid.
CTR
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 5084
Joined: 21 Jan 2015, 19:26
Has thanked: 4
Meeldimisi saanud: 11

Re: 88. Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 DAY 1

Post by CTR »

Pole sellest kirjutanud, aga peale seda kui tuli avalikuks, et Ott Hyundais, siis sõpradega viskasime nalja, et krt nüüd peavad STi asemel kärutama plekkvelgedel 2liitrise diisel kärakaga :D ja et seepärast polegi Neu MM tulnud, et reccet sõidetakse selliste kärudega :D
Post Reply