55. Vodafone Rally de Portugal 2022

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Post Reply
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Posts: 7031
Joined: Thu Jul 18, 2013 1:04 pm
Location: Tartu/Lõuna - Eesti

Re: 55. Vodafone Rally de Portugal 2022

Post by snakeplissken »

Lol tegelt? Tore et ei saanud vaadata. Veel õudsamat hooaega ei saagi olla. Kui tiim ei keera siis keerab ise.
CTR
Rallifoorum 24/7
Posts: 5073
Joined: Wed Jan 21, 2015 7:26 pm

Re: 55. Vodafone Rally de Portugal 2022

Post by CTR »

selle kuti kiirus ja enesekindlus hakkab hirmutavaks muutuma :D
Jälle 25+5

Peale 4 etappi

Rova 106p
Tänak 37p
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Posts: 7031
Joined: Thu Jul 18, 2013 1:04 pm
Location: Tartu/Lõuna - Eesti

Re: 55. Vodafone Rally de Portugal 2022

Post by snakeplissken »

26.5 punkti etapi kohta. Ma ei viitsi uurima hakata Loebi domineerimise aastaid, aga arvan, et see on parim algus hooajale statistiliselt.
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Posts: 7031
Joined: Thu Jul 18, 2013 1:04 pm
Location: Tartu/Lõuna - Eesti

Re: 55. Vodafone Rally de Portugal 2022

Post by snakeplissken »

Loeb 2009 siiski võitis esimesed 5 etappi
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: 55. Vodafone Rally de Portugal 2022

Post by Kolin »

CTR wrote: Sun May 22, 2022 11:38 am Vipsi sõit hakkas ka, ehk täna paremini siis

edit: ei ole midagi paremini, tiim keeras jälle untsu asja.. boksis ei suudetud vasakut esimest normaalselt ära vahetada ja langes viimaseks. korras nv jälle
Tiim juba kolm sõitu juba Vipsil persse keeranud.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: 55. Vodafone Rally de Portugal 2022

Post by Kolin »

Kui nüüd Rovanperä ise midagi ei korralda siis on selle hooaja Meister selge. Hetkel pole kellegil midagi vastu panna.
Tänak ja Neuville on ellimineeritud sita auto pärast. Ja fordi mehed on lihtsalt nii aeglased. Roval vaba tee minna. pakun ta võtab sellel hooajal kindlasti veel 4 võitu ära.
Rovanperä suudab pingega korralikult hakkama. Ei hakka käkerdama nagu seda Evans teeb.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: 55. Vodafone Rally de Portugal 2022

Post by -huviline2- »

Kui hundai ja selle rehvid kestavad, paneb "hobisõitja" Sordo oma esimesel rallil poodiumile...

Võta nüüd kinni...hakka või paralleele tõmbama vastupidava-lagunema hakanud-jälle vastu pidanud Yaris WRCga nagu pakutud on, aga ehk saavad selle ka kestma.
aix
Rallifoorum 24/7
Posts: 4810
Joined: Mon Feb 10, 2003 10:47 pm
Location: Tallinn
Contact:

Re: 55. Vodafone Rally de Portugal 2022

Post by aix »

-huviline2- wrote: Mon May 23, 2022 8:19 am Kui hundai ja selle rehvid kestavad, paneb "hobisõitja" Sordo oma esimesel rallil poodiumile...

Võta nüüd kinni...hakka või paralleele tõmbama vastupidava-lagunema hakanud-jälle vastu pidanud Yaris WRCga nagu pakutud on, aga ehk saavad selle ka kestma.
Jah Sordo paneb poodiumile küll, aga mis vahe jäi kahe esimesega. Ja kui nüüd Neuvillel ja Otil oleks kõik sama hästi olnud, kui Sordol, siis kiirusega Ta neile kahele ikka stabiilselt vastu vist ei saa. Nagu räägitud, siis ideaalne kolmas sõitja, kes teeb oma töö ära, ehk nagu klassikud TV6-es ütlevad "istub kaldal ja ootab kuni laibad mööda ujuvad, aga selleks et poodium saada, peab seal kaldal kohal olema" :D
Toyota kahjuks on liiga eest ära tehniliselt. Toyota sõitjatel tuleb kõik kuidagi mängleva kergusega (välja arvatud Evans, kes on püsti rooli taga :D), erinevalt Hundayst, kus peavad veri ninast väljas pingutama ja rehvitaktikale lootma.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: 55. Vodafone Rally de Portugal 2022

Post by -huviline2- »

Seda kahjuks ei tea jah. Ilmselgelt muidugi selline ajakadu ja probleemid ka jalga pedaalilt varem kergitasid ning põhirõhk muule läks. Oldi ju ise enne rallit väga optimistlikud
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: 55. Vodafone Rally de Portugal 2022

Post by Kolin »

Usun, et kui Tänak oleks hetkel Fordis siis poleks kindlasti suutnud Rova kolme võitu järjest võtta.
Valus on vaadata kuidas Ott maadleb selle aiakäruga. Aga ise ta selle tee valis. Raha mängis tiitlid üle.
Lihtsalt kui kiiruse ülesse saab siis peab meeletult riskima. Sinna need rehvid ka lähevad.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: 55. Vodafone Rally de Portugal 2022

Post by -huviline2- »

No läksid Toyotal ka igasugused asjad...Rootsis jebis 3. osapoole toodang ja Horvaatia...noh, seal oli asi tõesti nii lähedal ainult tänu õnnele. Samas, teised Toyotad olid jällegi aeglasemad...vaadata saab mitme nurga alt.
GC
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1057
Joined: Tue Nov 16, 2004 2:17 pm
Location: keskel

Re: 55. Vodafone Rally de Portugal 2022

Post by GC »

Ärge pange pahaks, aga Otil laguneb tehnika ja surevad rehvid ikka veidi rohkem kui teistel.
Miks? Minu täiesti isiklik ja subjektiivne arvamus on, et Oti oskused, julgus, tahtmine on saada olevast tehnikast üle.
Ott on "keti" kõige kõvem lüli, aga keti tugevus ei sõltu teadupärast ainult ühest lülist!
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: 55. Vodafone Rally de Portugal 2022

Post by Kolin »

GC wrote: Wed May 25, 2022 4:10 pm Ärge pange pahaks, aga Otil laguneb tehnika ja surevad rehvid ikka veidi rohkem kui teistel.
Miks? Minu täiesti isiklik ja subjektiivne arvamus on, et Oti oskused, julgus, tahtmine on saada olevast tehnikast üle.
Ott on "keti" kõige kõvem lüli, aga keti tugevus ei sõltu teadupärast ainult ühest lülist!
Ja see nõrk lüli on auto. Nagu Tänak mainis siis selle auto arendust ju ei toiminud. Klopsiti kokku mingi saan, et saaks hooaega alustada. Tänak jutu järgi võib oletada, et kõik on nii mööda kui võimalik. Teised meeskonnad on pikalt eest ära. Fordil on lihtsalt pilootide probleem, et Toyotale vastu saada. Tehnika poolest nad alla ei jää.
Mul on kuri kahtlus, et kui seda hyundaid liikuma ei saada siis Tänak pakib asjad ennem kokku kui leping läbi saab. Või siis Hyundai lõpetab oma ralliprojekti ära. Pigem see teine varjant sobiks paremini. Hyundai maksab palga ja Tänak saab M-Spordis oma sõitjakarjäärile joone alla tõmmata.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
MadMax
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 739
Joined: Sat Jul 04, 2015 7:23 am

Re: 55. Vodafone Rally de Portugal 2022

Post by MadMax »

Enne kui Hyundai täitsa pensionile saata peaks ootama ära selle aja, kui nad saavad hakata Soomes oksendamiseni testima. Minule teada olevalt pole nad veel seda võimalust saanud kasutada (väga pikk kevad). Kui seal saaks auto kiireks ja Otile mugavaks, küll siis tulevad ka tulemused (aasta teises pooles ja järgmine aasta).

Vastupidavuse teema on muidugi eraldi mure - kõige rohkem igatsevad sõitjaid häid rehve. Sellistega, mis hetkel kasutusel on, kahjuks rallit ei sõida. Kulude kokkuhoiu tõttu ei luba FIA kasutada seda vahu teemat, mille Michelin välja arendas ja kuni 2007 aastani kasutati. Tol ajal võisid sõita nagu tank, lõigata igalt poolt, rehve sai seeõttu teha pehmemad (parem pidamine) ja sõitjate tunnetus oli seeläbi parem. Kokkuhoiu mõttes võiks nad seda teha kas või teatud rallilel (a la Portugal, Sardiinia, Kreeka) ja ülejäänutel sõitku siis tavarehviga. Ma ei tea kellele see rehvi vahetuse teema nii korda läheb - sõitjad kaotavad aega, pinge langeb, vaadatavus väheneb ja huvi kogu võistluse vastu kaob. Kui sõidud oleks põnevad, kaasneb meedia suurem huvi, suudetakse müüa rohkem reklaami jne. Ma usun, et summa-summaarumis on kahju isegi suurem. Ja ärme isegi räägi olukordadest, kui ribadeks rehv sööb pool autot ära. Lisaks on see vahu teema turvalisem nii sõitjatele kui ka pealtvaatajatele. Ainuke negatiivne aspekt ongi kahjuks selle hind...
KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: 55. Vodafone Rally de Portugal 2022

Post by KidrA »

Ega M-Sport ka lahendus pole. Tehasetiimide arengu tempos nad ei püsi ja on ainult aja küsimus, millal Fordid jäävad Toyotades lootusetult maha.

Rallivõitude ja meistritiitlite saamiseks peaks ta istuma Toyotas ja see rong on läinud tänaseks. Hyundai maha jäämine on hetkel liiga kolossaalne, et tänavuselt hooajalt üldse midagi loota. Kõige positiivsemates prognoosides võiks arvestada järgmise aastaga. Aga ega ka Toyota omad maga. Maha jäämine, mis Hyundail on, seda ei pruugigi kinni püüda. Ka eelmise generatsiooni masinatega jäi Toyota püüdmatuks. Olid mingid spetsiifilised olud ja rallid, kus Hyundai suutis head kiirust näidata aga siis olid ka rallid, kus Hyundai oli mitte kuskil. Kui Toyota oli tasemel igal rallil. Praegu mitte pole Hyundai ainult aeglasem ja asfaltil täiesti lootusetu, vaid ka igasugu tehnilistele viperustele palju altim, selliseid asju nii pea ei lahenda. See eest kruusa peal on minek Hyundaile kohaselt hea aga nüüd tulevad jällegi need tehnilised viperused mängu, mis Hyundail see aasta on. Ja lisame siia veel Pirelli rehvid, mida ei julgeks alla panna isegi Tallinnast Viljandisse sõites ja ongi kõik eeldused loodud igavaks ralli hooajaks.

Hetkel tundub Hyundai asja-ajamine samuti amatöörlik. Sest kui sa alustad teistest hiljem siis sa ju tead juba, et oled teistest maha jäänud. Mis motivatsioon peaks autotootjal siis olema niimoodi poolikult asju ajada, see paneb natuke imestama Hyundai puhul. Ja siia amatöörlikkuse alla lisaks ma ka Solbergi kasutamise kolmanda piloodina. See kõik näitab, et asju ei võeta Hyundais enam 100% tõsiselt. Ise oleks oodanud juba enne tänavust hooaega, et Hyundai ei jätka. Kui nüüd lepingud peaks lõppema, oleksin veel rohkem üllatunud kui Hyundai jätkaks edasi niimoodi.

Aga see lihtsalt selle aasta probleem. Probleemi alge meie jaoks on ikkagi Hyundaisse minek. Kui poleks seda tehtud, siis me ei peaks Hyundai probleemidest siin rääkimagi. Tunneks rõõmu Tänaku meistritiitlitest, ralli võitudest ja tunneks kaasa Neuvillele ja kes iganes veel Hyundais sõidaks Tänaku asemel. Ilmselgelt ükski eesti rallifänn ta otsuse üle õnnelik ei saa olla, ma usun et ka kõige aeglasemad on lõpuks talveunest ärganud. Ma loodan, et keegi ei vasta mu jutule lausega "Aga eks pere tulevikku peab ka kindlustama ju". Nagu lapsed oleks kodus näljas ja Toytas saaks sandikopikaid. Või teine pool, kes ütleb "aga ta ju kaotas finantsiliselt Hyundaisse minekuga". Mhmh, vaimselt terve inimene istub ralliradasid domineerivast masinast saani, millega isegi Loeb ei saanud hakkama ja seda vähema raha eest, mhmh kindlasti. Ei hakka spetsiifiliseks minema siin igasugu omanike vahetustega OÜ'des ja igasugu RedGreyd ja muud asjad sinna juurde.

Ja kui me vaatame asju veel suuremas plaanis, siis Hyundai probleemid ja Tänaku vale valik on väga tilluke probleem sellega võrreldes, kus hetkel asub WRC sari. Vähe tiime, vähe sõitjaid. Need kes on, neil tehnilised probleemid. Kui üks kahest tehasetiimist failib milleski siis ongi kaputt. Ainuke lahendus on odavamate masinate peale üleminek, et tuleks juurde rohkem tiime ja sellega omakorda rohkem sõitjaid. Eratiimid samuti tagasi.
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: 55. Vodafone Rally de Portugal 2022

Post by Kolin »

Rally2 autodega oleks sari suhteliselt põnev. Meeskondasi oleks rohkem. Tiitli peale sõitjaid oleks prohkem
Hetkel osalevad tootjad
Ford ( M-Sport ja M-Sport poland)
Citroen (Sainteloc ja PH Sport)
Hyundai (RedGray)
Škoda (Toksport)
Kindlasti oleks tootjaid kes juurde tuleks. (Toyota, Renault Peugeot,)
Tehase meeskondade masinatel võiks natuke võimsust juures olla (suurem turbokõri) Sari oleks kordades odavam ja põnevam
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: 55. Vodafone Rally de Portugal 2022

Post by -huviline2- »

Käsil on siiski rohepööre. Fordi jätkamise eeldus oli hübriid. Ja eks ka teiste suurte tootjate huvi on seda poolt promoda. Kokkuvõttes jälle lõhkine küna, sest tänavakerele seda ei paiguta, praegune toruraamil lahendus on lihtsam ja odavam...mootorivalikul oleks saanud ka nõuda lihtsamaid lahendusi, nõustuti vanaga.
Paneme veel juurde, et üks suur turg otsustas rekvireerida ka tootjate varad, kuhu nad autosid enam nkn ei müünud, kust tuleb siiamaani veel kallihinnaline kütus toodetavatele- müüdavatele autodele, üks hetk tuleb ilmselt kiibikriisile sarnaselt ka metallipõud, siis selline "dinosauruste" põletamine pakub veel vähem huvi.
GC
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1057
Joined: Tue Nov 16, 2004 2:17 pm
Location: keskel

Re: 55. Vodafone Rally de Portugal 2022

Post by GC »

Päris huvitav oleks statistika purunenud/lõhutud rehvide kohta.
Pirelli, on nagu ta on, aga kõik sõidavad ju sama rehviga!
GC
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1057
Joined: Tue Nov 16, 2004 2:17 pm
Location: keskel

Re: 55. Vodafone Rally de Portugal 2022

Post by GC »

GC wrote: Thu May 26, 2022 4:14 pm Päris huvitav oleks statistika purunenud/lõhutud rehvide kohta.
Pirelli, on nagu ta on, aga kõik sõidavad ju sama rehviga!
... ja millal rehvid rohkem lagunevad, kas konkreetse võistluse liidril või jälitajatel?
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: 55. Vodafone Rally de Portugal 2022

Post by Kolin »

-huviline2- wrote: Thu May 26, 2022 3:39 pm Käsil on siiski rohepööre. Fordi jätkamise eeldus oli hübriid. Ja eks ka teiste suurte tootjate huvi on seda poolt promoda. Kokkuvõttes jälle lõhkine küna, sest tänavakerele seda ei paiguta, praegune toruraamil lahendus on lihtsam ja odavam...mootorivalikul oleks saanud ka nõuda lihtsamaid lahendusi, nõustuti vanaga.
Paneme veel juurde, et üks suur turg otsustas rekvireerida ka tootjate varad, kuhu nad autosid enam nkn ei müünud, kust tuleb siiamaani veel kallihinnaline kütus toodetavatele- müüdavatele autodele, üks hetk tuleb ilmselt kiibikriisile sarnaselt ka metallipõud, siis selline "dinosauruste" põletamine pakub veel vähem huvi.
Nagu aru olen saanud siis Rally2 masinad pidid ka HY peale minema. Kas äkki oli 2024 või 2025
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Post Reply