91. Rallye Automobile Monte-Carlo 2023

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Post Reply
KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: 91. Rallye Automobile Monte-Carlo 2023

Post by KidrA »

Tänane esimene pool päevast ütleks, et on mu hooaja eelsetele arvamustele kinnitust leidnud, et Toyota on ikkagi Hyundaiga vahet suurendanud. Kui Neuville ei saa Evansile Montes vastu, siis järelikult on Evansil kõvasti parem masin. Sellised asfaltil nikerdamise rallid on Neuville trump. Ja samuti on Ford maha jäänud tehasemeeskondade arenduste tempost, olen suht kindel, et isegi Loeb ei suudaks tänavu midagi Toyotade vastu Montes.

Mis mind aga üllatab, on Tänaku eriline positiivsus. Et mulle jääb väliselt vähemalt mulje, et mingi plaan on paigas kuidas siiski vastu saada Toyotadele ja Neuvillele sel hooajal. Ei oska öelda, mis see võiks olla aga kindlasti peaks see hõlmama suuremat sorti update mootorile. Või need üksikud special rallid lastakse natuke kergemalt läbi ja kogu arendus pannakse kruusa rallidele, mis on siiski iga aastane enamus.

Mis puudutab Tänaku rehvide kulumist, siis see tuli natuke üllatusena, sest onboardi järgi tundub Tänaku sõidustiil kõige puhtam. Ogieri, Evansi ja Neuville sõidust on näha kuidas pingutavad, siis Rovanperä ja Tänak oleks nagu koeraga pargis jalutamas.
Tryku
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Posts: 40
Joined: Sun Feb 18, 2018 10:07 pm

Re: 91. Rallye Automobile Monte-Carlo 2023

Post by Tryku »

Tänak pole selle autoga eriti sõita ka saanud veel, teiste tippude jaoks on siiski teine hooaeg juba selle autoga. Ilmselt võetakse rahulikumalt, et viisakad punktid kätte saada, kui hetkel pole võimalik võidu peale sõita.
Eero
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 193
Joined: Thu Oct 18, 2012 2:01 pm

Re: 91. Rallye Automobile Monte-Carlo 2023

Post by Eero »

KidrA wrote: Fri Jan 20, 2023 1:35 pm Mis mind aga üllatab, on Tänaku eriline positiivsus. Et mulle jääb väliselt vähemalt mulje, et mingi plaan on paigas kuidas siiski vastu saada Toyotadele ja Neuvillele sel hooajal. Ei oska öelda, mis see võiks olla aga kindlasti peaks see hõlmama suuremat sorti update mootorile. Või need üksikud special rallid lastakse natuke kergemalt läbi ja kogu arendus pannakse kruusa rallidele, mis on siiski iga aastane enamus.
Tänak tänahommikuses ennem katset intervjuus Dirtfishile võttis üsna hästi kokku oma mõtted autost:
Tagasiside/tunnetus autolt väga hea, aga auto suutlikkus (sõnastuses performance wise) võiks olla parem. Olek oli seejuures mõnusalt positiivne.

Tundub, nagu norm põhi on paigas, vaja ennast natuke sättida auto järgi, katsetada erinevaid seadeid ja enam-vähem teada, mida autoga teha.

Mootori update pidi vist kevadel tulema? Täpset viidet ei leidnud praegu aja kohta, aga oli kuulda, et uus mootor olemas, aga kuna selle aasta kütus otsustati nii hilja, siis ei jõutud seadistada ja raha säästmiseks vana kütusega seda ei tehtud.
Kus see performance veel võiks olla peale mootori? Difrite ja vedrustustega saab ilmselt kõige rohkem seda veel tõsta. Hübriid niikuinii standard. Võibolla saab sobivama hübriidi mappingu uue mootoriga homologeerida.
Lootus on, et horvaatiaks on suuremad asjad tehtud.
Janarr
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 677
Joined: Mon Mar 18, 2013 9:10 pm

Re: 91. Rallye Automobile Monte-Carlo 2023

Post by Janarr »

KidrA wrote: Fri Jan 20, 2023 1:35 pm Tänane esimene pool päevast ütleks, et on mu hooaja eelsetele arvamustele kinnitust leidnud, et Toyota on ikkagi Hyundaiga vahet suurendanud. Kui Neuville ei saa Evansile Montes vastu, siis järelikult on Evansil kõvasti parem masin. Sellised asfaltil nikerdamise rallid on Neuville trump. Ja samuti on Ford maha jäänud tehasemeeskondade arenduste tempost, olen suht kindel, et isegi Loeb ei suudaks tänavu midagi Toyotade vastu Montes.

Mis mind aga üllatab, on Tänaku eriline positiivsus. Et mulle jääb väliselt vähemalt mulje, et mingi plaan on paigas kuidas siiski vastu saada Toyotadele ja Neuvillele sel hooajal. Ei oska öelda, mis see võiks olla aga kindlasti peaks see hõlmama suuremat sorti update mootorile. Või need üksikud special rallid lastakse natuke kergemalt läbi ja kogu arendus pannakse kruusa rallidele, mis on siiski iga aastane enamus.

Mis puudutab Tänaku rehvide kulumist, siis see tuli natuke üllatusena, sest onboardi järgi tundub Tänaku sõidustiil kõige puhtam. Ogieri, Evansi ja Neuville sõidust on näha kuidas pingutavad, siis Rovanperä ja Tänak oleks nagu koeraga pargis jalutamas.
Ära võta isiklikult ja üldiselt on su postitusi isegi päris värskendav (vähemalt mõned on head ja sisukad) lugeda siin foorumis aga see ila M spordi ja Fordi vähesest võimekusest hakkab ära tüütama ja selle plaadi võiks küll ära vahetada. Anna aega atra seada.
„See on pea, mitte jalg, mis on tööriistaks iga võidusõitja eduni. Vähesed mõistavad seda” (Peter Sauber)
skahar
Rallifoorum 24/7
Posts: 2317
Joined: Fri Feb 21, 2003 9:05 pm
Location: Mägi-Eesti

Re: 91. Rallye Automobile Monte-Carlo 2023

Post by skahar »

nõustun siinkohal, et ei ole mõtet meil kahe katsepeal hakata tiitleid jagama, las mõned rallid ikka sõidetakse ära ja siis näha kes kus.
Tänak/Ford - usun samuti, et alles kevadel saame aimu, mida see Tänak suudab sellega teha, kuid juba hetkel on asi lootust andev.
Peaasi et saab siit nagu öeldud 3-4koha punnid kätte ja ehk ka Rovast eespool, oleks maasikas!
AutoralliSuurSõber
skahar
Rallifoorum 24/7
Posts: 2317
Joined: Fri Feb 21, 2003 9:05 pm
Location: Mägi-Eesti

Re: 91. Rallye Automobile Monte-Carlo 2023

Post by skahar »

Evans sõidab hästi ja pingutab, kuid Oggile ikka vasta ei saa - kuigi selle ajapeale juba peaks saama:)
AutoralliSuurSõber
Epik
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 727
Joined: Sun Mar 06, 2011 12:58 pm
Location: Harjumaa

Re: 91. Rallye Automobile Monte-Carlo 2023

Post by Epik »

Gevin wrote: Fri Jan 20, 2023 1:18 pm Roolivõim kadus vist sellest, et 2 posti maha niideti
väljasõit võis juba ka selle tulemus olla
väljast vaade ka
https://twitter.com/MundoRallyes/status ... lCetUKc6Bg
peetern
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 108
Joined: Sun Jan 27, 2019 10:26 am

Re: 91. Rallye Automobile Monte-Carlo 2023

Post by peetern »

Vaadates eelmise aasta teise poole asfaldirallisid, siis oleks loogiline järeldada, et ka Hyundaiga kaotaks Ott 5. katse lõpuks Neuville'ile näiteks 7,5 sekiga. Selles mõttes on Ford Hyundaiga täitsa võrreldav. Sama puudutab ka Loubet vs. Sordo/Lappi. Aga Toyota on tõesti vahepeal sammu edasi astunud. Kalle võtab muidugi rahulikult, Ogier pole tiitlikonkurent + Rootsis sobiks 2.-3. stardipositsioon küll.

Edit: Vaatasin järele, Kataloonias kaotas Ott eelmisel aastal 5. katse lõpuks Neuville'ile 3,7, Jaapanis 10,9 sekki.
KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: 91. Rallye Automobile Monte-Carlo 2023

Post by KidrA »

Janarr wrote: Fri Jan 20, 2023 2:17 pm Ära võta isiklikult ja üldiselt on su postitusi isegi päris värskendav (vähemalt mõned on head ja sisukad) lugeda siin foorumis aga see ila M spordi ja Fordi vähesest võimekusest hakkab ära tüütama ja selle plaadi võiks küll ära vahetada. Anna aega atra seada.
Me võime ju diili teha. Kannad mulle 500 üle iga ralli ja ma räägin seda mida sa tahad kuulda. Näiteks järgmine ralli võin rääkida, kuidas Fordil on kõige parem masin ja Toyota on külatiim, kes oma asjadega hakkama ei saa.

Pole probleem, ma olen väga vastutulelik inimene ;)
marko1509
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 963
Joined: Fri Jun 02, 2006 9:26 am
Location: Tartu

Re: 91. Rallye Automobile Monte-Carlo 2023

Post by marko1509 »

Otil I ralli selle autoga.
Otile pole kunagi Monte meeldinud.
Keegi sealt top 5-st kukub nagunii veel ära.
Võin 99% kindlusega öelda, et Rootsis on Ott ja Kalle I koha peale võitlemas.
Eero
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 193
Joined: Thu Oct 18, 2012 2:01 pm

Re: 91. Rallye Automobile Monte-Carlo 2023

Post by Eero »

Epik wrote: Fri Jan 20, 2023 2:50 pm
Gevin wrote: Fri Jan 20, 2023 1:18 pm Roolivõim kadus vist sellest, et 2 posti maha niideti
väljasõit võis juba ka selle tulemus olla
väljast vaade ka
https://twitter.com/MundoRallyes/status ... lCetUKc6Bg
Väga lamp olukord. Loubet ise kirjeldas, et keeras kurvi, aga auto ei reageerinud. Video järgi tundub, et rattad ristis sinna alajuhitavana ka ei sõida.
Edit: Katselõpu kommentaar oli, et pidurdamisel ei keera auto.
Siiski jutust ei jäänud muljet, et roolivõimu mure ennem posti oli, ilmselt võis olla piduribalansi või difriga mingi häda, mis seletab kahtlast posti sõitmist.
skahar
Rallifoorum 24/7
Posts: 2317
Joined: Fri Feb 21, 2003 9:05 pm
Location: Mägi-Eesti

Re: 91. Rallye Automobile Monte-Carlo 2023

Post by skahar »

aah, pigem tundus, et lõikas ennem paremasse sisse ja tõstis ratta/külje õhku ja sellepärast ei keeranud sisse piisavalt, et vasakusse ära mahtuda. üsnagi keeruline koht oli, kui liiga hooga tulla. Võis olla ka legendi viga.
hea, et pääses üldse-õnne oli.
AutoralliSuurSõber
KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: 91. Rallye Automobile Monte-Carlo 2023

Post by KidrA »

Toyota 1-2-3-4 katselt. Täiesti teisest klassist masin. Sirgel kui õigesti nägin, viskas Toyotal kiiresti 191km/h ette, kui Ford ja Hyundai undasid seal 178-183 juures. Viimased 3 katset on Katsuta ka asjad paika saanud ja kiirem olnud kui Tänak. Ilmselgelt Katsuta pole kaugeltki Tänaku masti vend, kes oskab see saab omad järeldused teha.
kiilakass
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1902
Joined: Sun Oct 02, 2005 8:26 am
Location: Good Morning
Contact:

Re: 91. Rallye Automobile Monte-Carlo 2023

Post by kiilakass »

Krt miks sa Lappi sõidad kui sa ei taha sõita.
Ainult üks häda ja viletsus paistab näost ja jutust.
Loeb is God, Ogier His Right Hand but Tänak is His Right Foot.
skahar
Rallifoorum 24/7
Posts: 2317
Joined: Fri Feb 21, 2003 9:05 pm
Location: Mägi-Eesti

Re: 91. Rallye Automobile Monte-Carlo 2023

Post by skahar »

jah, seda oli arvata kui see uudis tuli. Tänakul läks ikka hea hulga aega, et üldse autost arusaada ja midagigi parendada, siis
lappil läheb see hooaeg ikka väga raskelt ilmselt.
AutoralliSuurSõber
kiilakass
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1902
Joined: Sun Oct 02, 2005 8:26 am
Location: Good Morning
Contact:

Re: 91. Rallye Automobile Monte-Carlo 2023

Post by kiilakass »

Ilmselt sarnaselt Citroeni ja Fordi omale.
Loeb is God, Ogier His Right Hand but Tänak is His Right Foot.
skahar
Rallifoorum 24/7
Posts: 2317
Joined: Fri Feb 21, 2003 9:05 pm
Location: Mägi-Eesti

Re: 91. Rallye Automobile Monte-Carlo 2023

Post by skahar »

Noh - päev korras, tubli 4+ ma ütleks 5 palli skaalal.
AutoralliSuurSõber
tfr
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 649
Joined: Sat Apr 29, 2017 8:53 pm

Re: 91. Rallye Automobile Monte-Carlo 2023

Post by tfr »

Epik wrote: Fri Jan 20, 2023 2:50 pm väljast vaade ka
https://twitter.com/MundoRallyes/status ... lCetUKc6Bg
Keegi jäi oma kaamerast seal selle kannaka käigus ilma.
Strike
Moderaator
Moderaator
Posts: 5912
Joined: Fri Jun 06, 2003 11:58 am

Re: 91. Rallye Automobile Monte-Carlo 2023

Post by Strike »

Ogier/Landais ja Toyotad domineerisid Monte-Carlo reedest võistluspäeva. Tänak/Järveoja lähevad laupäevale vastu neljandalt kohalt.
Millised olid reedese võistluspäeva sündmused? Seda Monte-Carlo reede kokkuvõttes nii sõnas, pildis, kui videos. Lisatud ka Ogieri, Neuville ja Tänaku kommentaar päeva viimasest Media Zonest.

https://powerstage.ee/wrc/ogier-landais ... lt-kohalt/
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
linni
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 190
Joined: Wed Jan 24, 2018 5:29 pm

Re: 91. Rallye Automobile Monte-Carlo 2023

Post by linni »

Jumalauta.

Delfi / Martinsoni intervjuu.
https://sport.delfi.ee/artikkel/1201314 ... puni-jouda

Kaks küsimust:
1. Miks hoitakse sellist ebapädevat "ajakirjanikku" veel palgal?
2. Kuidas Otil jätkub veel külma meelt niivõrd idiootsetele küsimustele vastamiseks?

#autol ei jätku veel kiirust#
#lõppkiirust?#

Tule taevas appi.
Post Reply