FIA ja uued reeglid. Poolt-vastu ja muud arvamused.

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki

Kristo
---
---
Postitusi: 3475
Liitunud: 15 Jaan 2003, 12:16
Asukoht: Everywhere
Kontakt:

Postitus Postitas Kristo »

Kusjuures praegu kasutatavad tutvumisautod on ka tavalised sõiduautod ja nendega võiks sisuliselt ka uute reeglite järgi tutvuda, aga... Uutes reeglites olevat siuke punkt, et kui tutvutakse tavalise autoga siis peab see olema registreeritud seal riigis, kus ralli toimub.
Seega, vertsuga tutvudes läheks kulud meeletuks, esmalt kütus kallis ja teisalt oleks neil vaja mitmeid juppe vahetada, igaks juhuks rohkem varuosasid (käigukaste jne jne ) kaasa vedada ja kulud oleks tõepoolest megad.
Kui aga tutvuda tänavasõiduautoga, mis regstreeritud seal riigis, siis rendiautod ilmselt ei ole võimalus. Kes ikka laenutab Markko Märtinile või Carlos Sainzile neljaks päevaks auto ja saaks tagasi uksed ja kapoti?
Variant on ka, et kohalikud diilerid või rallimeeskonnad aitavad tehasetiimid välja ja võtavad nende tutvumisautod ajutiselt arvele ralli toimumise riigis.
Igatahes suht keeruline. Kulude kokkuhoidu ei näe ühegi uue variandi puhul.
Kasuta ikka turvavööd ka!
marti
Meediakuru
Postitusi: 223
Liitunud: 27 Veebr 2003, 12:30
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas marti »

Carlos kirjutas:Kui aga tutvuda tänavasõiduautoga, mis regstreeritud seal riigis, siis rendiautod ilmselt ei ole võimalus. Kes ikka laenutab Markko Märtinile või Carlos Sainzile neljaks päevaks auto ja saaks tagasi uksed ja kapoti?
Carlos on kole dramaatiline :) ei usu et see nüüd päris nii hull oleks.. eks rendiautodega on ennemgi rajaga tutvutud.. küll mitte MM-il vist.
Kristo
---
---
Postitusi: 3475
Liitunud: 15 Jaan 2003, 12:16
Asukoht: Everywhere
Kontakt:

Postitus Postitas Kristo »

Paljud erasõitjad jah on enne rendikatega tutvunud. Nii palju, kui ma olen kohalike sõitjate juttudest aru saanud, siis neist rendikatest ei jäänud suht midagi alles. Võin eksida, aga vist 95 Portugalis oli Raidami rendiauto lõpuks ilma amortidest ja tagaklaasist.
Kasuta ikka turvavööd ka!
marti
Meediakuru
Postitusi: 223
Liitunud: 27 Veebr 2003, 12:30
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas marti »

Eks nad hävingut saavad kindlasti jah. Samas oleneb see otseselt konkreetsest rallist.. Samas üsna ebatõenäoline muidugi, et rendikaid päriselt kasutama hakatakse.. küll otsitakse reeglitest mingi auk, millega samamoodi jätkata saaks :)
Kristo
---
---
Postitusi: 3475
Liitunud: 15 Jaan 2003, 12:16
Asukoht: Everywhere
Kontakt:

Postitus Postitas Kristo »

Just. Kindlasti leitakse lahendus. Pealegi ei suuda ma ette kujutada praegu, et sel tasemel läheks keegi tutvuma ilma puurita.
Kasuta ikka turvavööd ka!
aix
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4810
Liitunud: 10 Veebr 2003, 22:47
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 1
Kontakt:

Postitus Postitas aix »

...Rajaga tutvutakse üks kord ja siis antud päeva katsed kontrollitakse iga hommik veel korra üle ja kiiruskatsed toimuvad ainult pärastlõunal ja õhtul.[/quote]

No see oleks eriti nüri. Mitu katset siis päevas pidada saab?
Fännidele raja ääres see vist eriti meeldiv ei ole kui jõuad päevas ainult kaks katset vadata. Järgmise aasta soome rallile minek kaotaks ju mõtte.
Jaanus
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5671
Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
Asukoht: seal kus ralli
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus »

aix kirjutas:No see oleks eriti nüri. Mitu katset siis päevas pidada saab?
Fännidele raja ääres see vist eriti meeldiv ei ole kui jõuad päevas ainult kaks katset vadata. Järgmise aasta soome rallile minek kaotaks ju mõtte.
Kui tahad õhtul veel hooldusse või Killerie jõuda või istud ummikus, siis näed päevas ainult ühe katse, mis on jah suht hoolimatu fännide suhtes, kes tahavad kohapeale rallit vaatama minna.

Samas Soomes kõigi eelduste kohaselt seda 1000 pistes süsteemi ei rakendata ja kõik toimub nii nagu tänavu...
aix
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4810
Liitunud: 10 Veebr 2003, 22:47
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 1
Kontakt:

Postitus Postitas aix »

xaus kirjutas:
aix kirjutas:No see oleks eriti nüri. Mitu katset siis päevas pidada saab?
Fännidele raja ääres see vist eriti meeldiv ei ole kui jõuad päevas ainult kaks katset vadata. Järgmise aasta soome rallile minek kaotaks ju mõtte.
Kui tahad õhtul veel hooldusse või Killerie jõuda või istud ummikus, siis näed päevas ainult ühe katse, mis on jah suht hoolimatu fännide suhtes, kes tahavad kohapeale rallit vaatama minna.

Samas Soomes kõigi eelduste kohaselt seda 1000 pistes süsteemi ei rakendata ja kõik toimub nii nagu tänavu...
Mina selles enam nii kindel ei oleks. Küll see FIA midagi välja mõtleb, et Fännidele asi ebahuvitavaks teha.
onuivar
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 158
Liitunud: 01 Mär 2003, 16:36
Asukoht: lasnamäe

Postitus Postitas onuivar »

on väljakuulutatud konkurss vabatahtlikele, kes väikses tasu eest rendiksid oma auto MM-le Kreekas ja kÜprosel rajaga tutvumiseks...
Ettepanekud oodatud!
Eesti mälestab...
Kristo
---
---
Postitusi: 3475
Liitunud: 15 Jaan 2003, 12:16
Asukoht: Everywhere
Kontakt:

Postitus Postitas Kristo »

Ei viitsi uut teemat teha ja ei tea, kas see juba kuskilt läbi käinud on, aga Gardemeister ütles, et Skoda ilmselt Montes ja Rootsis ei stardi ja üldse sõidetakse 8-10 rallit. Autosse olevat tulemas väga palju muudatusi.
Kasuta ikka turvavööd ka!
martin
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 109
Liitunud: 19 Juul 2003, 14:12
Asukoht: Loksa

Postitus Postitas martin »

minu meelest rikuvad need uued reeglid kogu sarja
tax
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 844
Liitunud: 23 Veebr 2003, 22:20

Postitus Postitas tax »

Nüüd siis jälle midagi geniaalset ilmunud. Oleneb muidugi, kui palju sellest jõusse jääb.

http://auto.delfi.ee/autosport/rally/ar ... id=7024309
tax eriti ei tea, mida räägib
mcwax

Postitus Postitas mcwax »

Ei jõua niimoodi enam arvetki pidada, et mis reeglid siis ikkagi kehtivad, kehtisid ja kehtima hakkavad. Tundub, et mingi suurem hulk FIA ametnikke on hullu-lehma tõppe haigestunud, ning nüüd mõtlevad kahe suupoolega totrusi välja.
Erkki
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 413
Liitunud: 07 Aug 2003, 13:52
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erkki »

Kirjas on: 2004. aastal alates Mehhiko rallist esialgu kohustuslik olnud Mille Pistes rajaga tutvumise süsteem on kaotanud FIA soosingu ning rallikorraldajatel on juba 2004. aastal lubatud korraldada rallisid traditsioonilise skeemi järgi. 2005. aastal planeeritakse kõikidel rallidel kasutada traditsioonilist rajaga tutvumise korda.
St kuidas siis nyyd tegelikult ikkagi on? Alles ju reklaamiti suurelt et küpros võta Mille pistes kasutusele. Või lihtsalt vaadatakse kuidas seal läheb ja võetakse siis edaspidiseks teadmiseks?
nimh
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 1195
Liitunud: 12 Mär 2003, 11:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas nimh »

mõned uuendused on ikka head küll
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
Jaanus
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5671
Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
Asukoht: seal kus ralli
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus »

See Mille Pistes idee kaotamine on minu meelest õige otsus, samas mida see näitab? See pole mitte esimene kord kui FIA tuleb lagedale uue ideega, seda laialt reklaamib, jõuab osad inimesed enda poole võita, ähvardab reegli mittetäitmise korral trahvidega ja siis mõne aja möödudes teatab, et tegelikult pole see ikkagi vajalik. See näitab seda, et autoralli tipptasemel võetakse vastu otsuseid uisapäisa ja ebakompetentsete inimeste poolt, kes suudavad toimivale süsteemile ainult kahju tekitada.

Sama kehtib ka superralli kohta(et katkestaja võiks järgmine päev jätkata), mis on minu meelest läbikukkunud idee. Seda on proovitud Saksamaal ja Suurbritannias, mõlemal korral lõpetati asi kiiresti, kuna oli osalejatele kallis ja tekitas pealtvaatajatele segadust. APRC-sarjas ja Austraalias toimuvat ei saa WRC-ga võrrelda. Mõlemas sarjas võeti superralli kasutusele, kuna osalejaid oli minimaalselt ja tarvis oli teha midagi radikaalset, et publikul ka viimasel päeval oleks mida vaadata. Selline olukord ei valitse WRC-s, kus jätkub põnevust lõpuni.

Ka on mul raske ettekujutada ühe rehvijooksuga terve päeva läbimine. Praeguse kiiruskatsete kilometraazi ja kiiruste juures ei ole see eriti võimalik.
tax
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 844
Liitunud: 23 Veebr 2003, 22:20

Postitus Postitas tax »

Katkestajate jätkamise reegel rikub autospordi ära. Kui katkestab, siis las katkestab. Olgu see nii valus kui tahes, kuid peale katkestamist järgmine päev edasi sõita :shock: :evil: . Esimesel päeval sõidad vastu puud, siis mehhaanikud kuidagiviisi suudavad auto korda teha ja teisel päeval võitled jälle punktide eest :? . Ilmselt nii see olema hakkab, kui see reegel jõustuks. See küll välistaks selliseid juhtumeid nagu juhtus Küprose rallil, kus vist ainult 6 tehasemeeskonna autot lõpetas. Reegleid põhjendadakse sellega, et see oleks vaatemängulisem, kuid kas siis tõesti WRC praegu seda ei ole :?: . Igatahes, FIA võiks vahelduseks midagi kasulikku ka teha.
tax eriti ei tea, mida räägib
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

http://www.rallye1.de/web/wm/artikel.ph ... =4063&sid=
http://www.sportnet.ee/uudis.php3?id=52264

Superally haige idee tahetaksegi järgmisest aastast kasutusele võtta! Ei tea,aga loodaks,et see samamoodi nagu Mille-Pistes läbi kukuks.Rallivõit marginaliseerub selle ideega täielikult.
quattro
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 912
Liitunud: 15 Nov 2003, 20:15
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas quattro »

mrali kirjutas:http://www.rallye1.de/web/wm/artikel.ph ... =4063&sid=
http://www.sportnet.ee/uudis.php3?id=52264

Superally haige idee tahetaksegi järgmisest aastast kasutusele võtta! Ei tea,aga loodaks,et see samamoodi nagu Mille-Pistes läbi kukuks.Rallivõit marginaliseerub selle ideega täielikult.
Ja nad räägivad veel kulude kokkuhoiust, kuskohast see siin paistab :) , kui autovahetus pole lubatud ja hooldusajad jäävad samaks, siis ikkagi enamus katkestamisi lõpebki ikkagi sellesama katkestamisega või kuidas :?:
Parem sõita, kui kahetseda...
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Kui tahavad nii väga päeva tulemusi arvestada,siis näiteks andku iga päeva kolmele parimale 3-2-1 lisapunkti.Nagu ma neist artikleist aru sain,üldvõitu ei hinnataks enam... :evil:
Ning sääraste service'i reeglitega(Flexi-Service,10 min),auto korrastamine järgmiseks päevaks osutuks pea võimatuks (v.a ehk juhud a la Loeb Türgis või Solpa Itaalias)

mrali kirjutas:http://www.rallye1.de/web/wm/artikel.ph ... =4063&sid=
http://www.sportnet.ee/uudis.php3?id=52264

Superally haige idee tahetaksegi järgmisest aastast kasutusele võtta! Ei tea,aga loodaks,et see samamoodi nagu Mille-Pistes läbi kukuks.Rallivõit marginaliseerub selle ideega täielikult.
Vasta