FIA ja uued reeglid. Poolt-vastu ja muud arvamused.

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki

onuivar
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 158
Liitunud: 01 Mär 2003, 16:36
Asukoht: lasnamäe

Postitus Postitas onuivar »

EPL siis ütleb täna, et cravel crew-ga on ka kutu...

Peaks Ken´i ja Tolk´i saatma Mosley´lt intervjuud võtma.
Saaks ehk lisaks muule pullile teada, mis plaanid veel on "ala arenguks".

Märtinist on loomulikult kahju. Selge on, et praegusel hetkel ta ei saa lihtsalt asja kommenteerida...
Aga mitte ainult.
Kui ühel aastal eemaldub sarjast korraga kolm tootjat, on asi ikka jama
Ja see on isegi leebelt öeldud.

Ma ei mõista seda, miks Richards nii kuss on. Tal pole ju järgmisel aastal midagi näidata.
Eesti mälestab...
Strike
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5916
Liitunud: 06 Juun 2003, 11:58
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas Strike »

Need FIA kohta mõeldud nimed siin on igati õieti välja mõeldud. Krt seal eesotsas on ikka ibmetsillide kamp. Kes muust ei huvita, kui saaks ise võimalikult palju raha jne... Kui 2 tootjat ja veel üks ehk loobuvad ühel aastal siis see võiks vähemalt mehed mõtlema panna, et midagi sai nagu valesti otsustatud. Max "asshole" Mosley.
Loodetavasti ikka Ford jätkab järgmine aasta ja Markko saab võidelda tõsiselt tiitli eest.
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Karl
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 348
Liitunud: 05 Veebr 2003, 11:47
Asukoht: Tallinn

Karl

Postitus Postitas Karl »

olen igati nõus, et FIA on käesoleval aastal nõmedalt tegutsenud!

Samas paneb natukene mõtlema ka ütlus: ,, kui kulutusi oleks reeglitega vähendatud kolm aastat tagasi, oleksid Skoda, Hyundai ka järgmisel aastal täie meeskonnaga ,,rongi peal''!

Selles ütluses on kah mingi iva sees!

Ja ilmselt tuleb ka S 1600 klassiga tähelepanelik olla, et ei juhtuks analoogset WRC-ga. et mingil hetkel muutub kulutus ülimüstiliseks (suur on kulu nii või teisiti tegelikult).

Tegelikult on ju pealtvaatajatele oluline, et võimalikult palju meeskondi osaleks ja konkurents oleks tihe! Järgmine aasta see vist nii pole või ....??? Eks see selgub järgmine aasta!
Karl
Strike
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5916
Liitunud: 06 Juun 2003, 11:58
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas Strike »

Peaasi, et WRC sarjast ei tuleks midagi sellist nagu F1, et meeskonnad kellel on raha sõidavad teistest paremini ja kiiremini ja pole midagi vaadata seal lihtsalt, kui tead, et võitja on pea alati punase autoga mees.
Ralli on tohutut populaarsust kogunud viimastel aastatel ja loodan, et see nüüd allamäge ei hakka liikuma tänu sellele, et mõned tiimid tänud rahalistele raskustele peavad kahjuks loobuma, sest targad mehed FIA st otsutasid väheke muutusi teha. :( Martin Holmes ütls viimases AutoLehes väga hea lause mida on ennegi juba öeldud "Miks parandada midagi, mis töötab ideaalselt".
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Annie
---
---
Postitusi: 339
Liitunud: 20 Jaan 2003, 16:10
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Annie »

Riskides võibolla oma noore eluga :), avaldan siinkohal arvamust...teemal, mida olen juba ammu mõelnud. Juba üsna mõnda aega siunavad kõik FIAt ning Mosleyd ning üldse muudatusi, mida järgmiseks hooajaks rallisarja planeeritakse. Et nüüd on lõpp ja paljude ka siinrääkijate lemmikspordiala saab just nende muudatuste tõttu surmava hoobi...võibolla kolm meeskonda saab nende reeglite ohvriks jne.

Aga kas oleks väga rallijumalakartlik mõelda, et võibolla on asjad nii kaugele ja kriitiliseks viinud just see, et taolisi radikaalseid reforme varem ette ei võetud? Hyundai eemaldub sarjast mõneks ajaks...kas tõesti on usutav ja loogiline, et ta ei oleks seda teinud, kui planeeritavaid muudatusi ei tuleks? Juba aasta alguses olid tiimis sügavad rahalised probleemid ning testiprogramm peatati vahepeal täielikult. Sellise kriisini ning ületamatute finantsprobleemideni sai seda meeskonda viia ju ikkagi tulemused (õigemini nende puudumine) ning tehase poolt mitteniikäegakatsutav kasutegur juba enne kui muudatustest juttu oli? Kui auto ilmselgelt ei ole võimeline teistega konkureerima, ei ole ju mõtet tuimalt edasi taguda, vaid tulekski aeg maha võtta ja vahepeal ressursid arendamisse suunata? Nagu tegi Mitsu.

Või siis teisalt Škoda, kes ilmselt teeb 2004 kaasa ainult Euroopa-etapid. Nördinult seletatakse, et need kaks lisaetappi nurjasid Skoda WRC-täisprogrammi. Aga kui nüüd vaadata, kuidas on õnnestunud uue Fabia debüüt, siis peaks siililegi selge olema, et päris sellise autoga sellise arengutempo juures ei ole mõtet edasi minna. Tuli mingi otsus teha ning antud olukorras tundub see vägagi mõistlik. Kaugete etappide ärajätmine (mida on peale Jaapani ja Mehhiko muide veel mõned) säästab piisavalt finantsi, et Euroopa-etappidel võistlustingimustes proovitavat autot seninsest kiirema tempoga edasiarendama hakata. Vaevalt, et Skoda kaalub MM-sarjast lõplikku loobumist, kuna uus masin ju just valminud...

See viib mind Fordi juurde...mitte ühest ega kahest, vaid üsna mitmest allikast on viimasel ajal järjest sagedamini kuulda, et Fordi indikatsioonid, nagu FIA planeeritavad muudatused oleks nende kriisi üks peamisi põhjustajaid, ei ole just kõige usaldusväärsemad. M-Sportis kääris juba ammu ning rahalised probleemid ning tehase kehvad tulemused võimendasid seda just nüüd. Nii, et raskes olukorras oleksid nad nii ehk naa ning ilmselt on palju infot, mis ei jõuagi kunagi meieni. Aga tekkinud olukorras ei saa ainult FIAt süüdistada.

Võibolla tuleks Mosleyle isegi mingil määral kaasa tunda, et kõikide asjade kokkulangemine just tema reformikavaga ühte aega on sattunud ning ühtlasti on saanud temast ka autoralli kõige ebapopulaarsem tegelane. Ma ei taha teda mitte mingil juhul ainult õigustada ja öelda, et kõik mis FIA on välja mõelnud on hea ja tore, kuid mulle tundub, et paljudel on suur pilt silme eest kadunud ning igas asjas kiputakse väga kergekäeliselt ainult FIAt süüdistama.

Kokkuvõttes on ju eesmärk üks, et MM-rallis oleks palju tehasemeeskondi, kulud madalamad, võimalikult palju erinevaid riike kaasatud ning see kõik hästi publikule presenteeritud. Mis viib mind järgmise mõtteni. Äsjalõppenud Walesi rallilt oli esimene ametlik otseülekanne MM-etapilt. Tundub, et huvilised jäid sellega üldjoontes rahule, kuigi eks iga algus on raske. Siiski on kõige rohkem kõlama jäänud arvamus, et järgmisel aastal võiks selliseid ülekandeid võimalikult palju olla....aga, see on ju otses seoses rallispordi arenguga kompaktsema, ülevaatlikuma ning natuke lihtsustatuma tuleviku suunas, mida minu arvates vähemalt enamus FIA ettepanekuid ka toetab! Nagu ikka, ei saa kõike head korraga ja midagi tuleb ohvriks tuua, kuid ma ei usu hetkeksi, et FIA eesmärgiks on selle spordiala tapmine. Lisaks kellegi tehtnud terane märkus, et Richards ei võitle enam nii väga muutuste vastu...tõesti, võibolla on leitud teatud kompromiss, nii meeskondade, FIA kui ISC vahel, mis kõigile osapooltele tundub seeditav ning parema tuleviku poole viiv? Ei tea. Kuid üks on selge otseülekannete toomine vaatajani ei ole lihtne töö ning eeldab palju valulikke kohandamist ja muudatusi.

Igal juhul võiksingi ma ilmselt siia sel teemal jahuma jääda, kuid mõte, mida ma tahtsin teieni tuua on üks - ma ei usu, et FIA ja ainult FIA on süüdi selles, et meeskonnad lahkuvad ja sari muutub. Spordiala ju kasvab ja muutub oma ajas..

Muidugi ei pretendeeri ma oma arvamuses lõplikult tõele:), kuid äkki saab siit uue arutelu välja kasvatada....
Strike
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5916
Liitunud: 06 Juun 2003, 11:58
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas Strike »

Ütleme nii, et Annie su risk õigustas end :) Päris hea vaatenurk teemale.
Ise arvan suuresti, et FIA ja Max Mosley on eelkõige pahameele ära teeninud sellepärast, et uudistes käivad ju need kaks nime kõige enam läbi. Ja nagu on kombeks öelda, kui keegi on midagi teinud: pekske pikka, pikk on süüdi. :)
Hyundai suhtes 100% nõus, et see sunnitud paus oleks neil tulnud nii või naa. Sest just hooaja alguses kurtsid Hyundai piloodid, et ei ole võimalus teste korraldada jne.. Skoda seevastu oli juba oma uue hooaja eelarve ära teinud enne, kui uued reeglid tulid. Ja tänu sellele, et uus Fabia vajab just eelkõige mootori juures kõvasti arengut on see ehk isegi õige arendada autot ajal, kui teised meeskonnad kihutavad teiselpool maakera võidu eest. Just uus auto on see põhjus miks ma loodad, et ka Ford ikkagi leiab selle raha ja nad jätkavad. See aasta tõestasis Markko ja Francois, et kui vaid Fordil tehnilisi probleeme ei teki on nad iga ralli võidu eest võitlemas. 51 katsevõitu ja lisaks kahe ehk raskemaks peetava MM ralli etapivõit ja lisaks veel poodiumikohad. See on fakt, mis peaks loodetavasti ikka veenma Fordi juhtkonda, et nad toetamist jätkaks.
Ainus mille üle nad saavad sel aastal nuriseda on meeskondlikus arvestuses alles neljas koht. Kuid uue auto arendustöö pole veel lõpuni jõudnud. Kui Ford ei peaks sõitma järgmine aasta siis mina arvan küll, et rallimaailm on kaotanud ühe väga hea WRC auto mis võiks teha ajalugu ja see ajaloo kirjutaja seal roolis oleks Markko Märtin. :(
Lugedes kasvõi tänast EPL näen ma seal Citroeni reklaami, kes kuulutavad, et nende müük Eestis tõusis 40% arvan ,et siinkohal on suur osa Citroeni heal esinemisel MM sarjas ja Andrus Lauri poolt Eesti ralliteedele toodud Citroen Saxoga. Ja muidugi kvaliteedis eelkõige. Point mida tahan öelda on see, et kui jägmine aasta peaks Ford suutma võita MM tiitli tootjate arvestsuse siis kasvab ka nende müük ja seis läheks roosilisemaks?
TV ülekannete poolt olen ma kahekäega ja loodan, et järgnevatel aastatel hakkab Live katseid tihedamini nägema. Kui vaid oleks meeskondasi ja lemmik sõitjaid keda seal vaadata.
Tean, et rääkisin nüüd veidi teemast mööda, kuid tahtsin seda lihtsalt öelda mis mul öelda oli. Sorry :(
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Jaanus
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5671
Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
Asukoht: seal kus ralli
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus »

Ma mõistan, et Hyundai loobumine ei ole tingitud uutest reeglitest ja ka Skoda kohta pole kõik selge. Fordi asjast pole ma veel täpselt aru saanud mis seal toimub ja kindlasti on palju mida avalikult ei räägita. Kuid mingi põntsu pani kahe ralli lisamine Fordile kindlasti!

Ma isegi nõustun Annie väitega, et otseülekanded on ralli tulevik ja see muudab spordiala populaarsemaks ja autotootjad saavad reklaamida oma masinaid otse-eetris miljonitele inimestele.

Kuid mis mind kõige rohkem häirib on uued rajaga tutvumise reeglid. See oli väga ebameeldiv üllatus kõigile neile kes tahavad ise MM-etappi kohapele vaatama minna. Kui Soome uued "recce" reeglid rakendab, siis kaalun ma tõsiselt koju jääda ja vaadata seda telerist, kuna nii näeb rohkem ja on oluliselt odavam. Uute reeglite järgi näeb umbes 1 katse päevas, kui just ei taha hommikul minna vaatama kuidas piloodid 60 km/h tunnis legendi kirjutavad. Samas on oodata piletihinna tõusu, kuna organiseerijaid ootab FIA maksude tõusmine. Lisaks näeb oluliselt vähem tehase masinaid kui tänavu, peamiselt tänu kolmanda sõitja kaotamisele.

Seega ma usun, et on palju asju mis inimestele uute reeglite juures ei meeldi ja seda põhjendatult.
Karl
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 348
Liitunud: 05 Veebr 2003, 11:47
Asukoht: Tallinn

Karl

Postitus Postitas Karl »

Otseülekanne on huvitav kindlasti! Arengutee selle juures veel pikk-pikk. On ilmselt palju võimalusi kuidas mitmekesistada otseülekandeid televisoonis!
Algus on tehtud ja kindlasti näeb mõne aja pärast palju rohkem, kui ühte autot (suhteliselt pikal lõigul)! Samas usun, et see arendustöö väga kerge ei ole!
Karl
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Ma ei saa aru mida tahetakse saada sellega et piloodid hommikul legendi kirjutavad :? Ja mis kell siis kiiruskatsed algavad? Kell 13?
gaas on endiselt laiffi
Erkki
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 413
Liitunud: 07 Aug 2003, 13:52
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erkki »

Erki kirjutas:Ma ei saa aru mida tahetakse saada sellega et piloodid hommikul legendi kirjutavad :? Ja mis kell siis kiiruskatsed algavad? Kell 13?
AUS ja NZ etappide puhul oleks see aktsepteeritav ju. Saaks enne pisut magadagi
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

Pole mõtet tegelt rääkida enne kui me oleme asja näinud. See, et 2 ja võib olla ka kolm praegust tiimi ei võta osa järgmine aasta ei või olla kõige suurem miinus kuna me ei tea mis ees ootab. Endale osad reeglid ei meeldi, aga tuleb üle elada
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Erkki kirjutas:
Erki kirjutas:Ma ei saa aru mida tahetakse saada sellega et piloodid hommikul legendi kirjutavad :? Ja mis kell siis kiiruskatsed algavad? Kell 13?
AUS ja NZ etappide puhul oleks see aktsepteeritav ju. Saaks enne pisut magadagi
Sa vist mõtled ainult oma huvides....
gaas on endiselt laiffi
Erkki
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 413
Liitunud: 07 Aug 2003, 13:52
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erkki »

Erki kirjutas:
Erkki kirjutas:
Erki kirjutas:Ma ei saa aru mida tahetakse saada sellega et piloodid hommikul legendi kirjutavad :? Ja mis kell siis kiiruskatsed algavad? Kell 13?
AUS ja NZ etappide puhul oleks see aktsepteeritav ju. Saaks enne pisut magadagi
Sa vist mõtled ainult oma huvides....
Peab tunnistama et see aasta oli tõesti raske, 2002 aga mitte
KuriUss
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1484
Liitunud: 07 Mär 2003, 18:29
Asukoht: Sibulaküla
Kontakt:

Postitus Postitas KuriUss »

Annie kommentaar teemale oli siin väga veenev.

Ometi ei tahaks mina Mosleyle kuigivõrd kaasa tunda.

Fakt on, et reeglite muumist alustati nn. "noore sõitja reegliga", ehk tekitades survet värvata kolmandaks piloodiks seni veel loorberiteta sõitjat.
Tore, miks oli siis vaja see uuendus kohe samas maha kanda?

Ning kui oli selge, et kulusid tuleb kokku hoida, miks siis lasti käiku 2 lisarallit?

Kokkuvõttes jääb FIA tegemistest küll pigem mulje kui arutust tõmblemisest mitte kui selgest ja perspektiivitajuga reformikavast.

Mina ei ole kompetentne analüüsima craver crew'de teemat, ühtemooodi veenvad tunduvad nii Märtini kui ka Mosley argumendid.

Kokkuvõttes ei olegi mõtet ühte või teist muudatust kritiseerida, kahtlane on hoopis FIA asjatoimetamiste viis.

Edaspidi loodaks näha suuremat rolli tootjate esindatusel otsuste langetamises, kokkuvõttes püsib ju kogu see sari tootjate osaluse najal.

Ja üks hirm on ka. Mis siis saab kui ühel hetkel televisioon peaks hakkama tingimusi dikteerima? See saaks vist küll päris hirmus olema ...
Kujutage ette, et põhi kuluteema, mida arutatakse on teleülekannete kulu. Kiiruskatsete koguarvu vähendataks, katsete vahesid surutaks pisemaks ning ühte katset läbitaks kokku 3 korda. Kokkuvõttes tuleks siis mängu rallid, mis leiaksid aset 2 päeva jooksul ning milledel läbitaks üldse kokku 4 erinevat katset. S.o. tegelikult saavad asjad veelgi hullemaks minna.
ullpyss
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 144
Liitunud: 06 Mär 2003, 09:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ullpyss »

xaus kirjutas:Kuid mis mind kõige rohkem häirib on uued rajaga tutvumise reeglid. See oli väga ebameeldiv üllatus kõigile neile kes tahavad ise MM-etappi kohapele vaatama minna. Kui Soome uued "recce" reeglid rakendab, siis kaalun ma tõsiselt koju jääda ja vaadata seda telerist, kuna nii näeb rohkem ja on oluliselt odavam.
Nagu uudistest selgub on Soome etapi korraldajad ainukesena TVmeeste ettepanekutele kindla ei öelnud :)
järelikult ei mõtle kõik ainult televaatajatele vaid ka rallifännidele ning Uus-meremaa etappi, kes tahab oma rallit kohitseda, vaatame me kõik nagu nii TVst :D .
onuivar
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 158
Liitunud: 01 Mär 2003, 16:36
Asukoht: lasnamäe

Postitus Postitas onuivar »

Rallist ei saa kunagi 100% teleka ala! Mõtlen, et see pole ala nagu eraldistardist suusatamine (suusatamine on ka liikumas järjest enam ühisstardi poole ) See on põhjus, miks ma ei usu nende live´de lõplikku edusse. Kokkuvõtted, see on teine asi, võibolla pikemad ja põhjalikumad kui praegu...
Aga ka see süsteem keeratakse p...sse, kui mehed hakkavad hommikuti rada üle sõitma...

Ehk loeme kokku, palju häid sõitjaid järgmisel aastal ei stardi...,
ja mitu tootjat...
ja palju on tingitud uutest reeglitest...


Otsused, mis FIA on teinud, ei saa tulla poole hooaja pealt järgmiseks hooajaks - see Mosley ämber
Eesti mälestab...
Jaanus
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5671
Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
Asukoht: seal kus ralli
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus »

Täna worldrallynews.com portaalis ilmunud uudiste põhjal võib kahelda kas üldse uusi reegleid rakendatakse. Nimelt võivad pärast pikki vaidlusi esiautod ikkagi alles jääda, kuid siiski ainult asfaldil. Ja ükski ralli organiseerija ei ole huvitatud uuest rajaga tutvumise süsteemist - 1000 pistes. Mehhiko korraldajate arvates tekiks ohtlik olukord, kui lubatakse autod ja pealtvaatajad korraga rajale. Lisaks ei ole veel endiselt midagi otsustatud uutest hooldus reeglitest...

Kuidas siis jääb? Kas tõesti on võimalik, et pärast kõiki vaidlusi ja kirumisi, ei muutugi järgmine aasta midagi, peale selle, et on vähem tiime ja rohkem rallisid?
aix
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4810
Liitunud: 10 Veebr 2003, 22:47
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 1
Kontakt:

aix

Postitus Postitas aix »

Ma pole veel täiesti aru saanud, mida see "1000 pistes" süsteem tähendab.
Äkki mõni tark seletaks selle mulle lollile lahti.
Kristo
---
---
Postitusi: 3475
Liitunud: 15 Jaan 2003, 12:16
Asukoht: Everywhere
Kontakt:

Re: aix

Postitus Postitas Kristo »

aix kirjutas:Ma pole veel täiesti aru saanud, mida see "1000 pistes" süsteem tähendab.
Äkki mõni tark seletaks selle mulle lollile lahti.
Ilmselt ei saa sellest keegi väga täpselt aru. Aga põhimõtteliselt kuulub Mille Pistes alla uus rajaga tutvumise süsteem (päev enne ja siis hommikuti) ja nö. paindlik hooldus (1 auto korraga sees ja lisaks hooldusalad rehvide vahetamiseks ja kütuse lisamiseks).
Kasuta ikka turvavööd ka!
Jaanus
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5671
Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
Asukoht: seal kus ralli
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus »

Kusjuures 1000 pistes põhiline erinevus, võrreldes praeguse süsteemiga on selles, et rajaga tutvumine toimub ralliautoga! Või siis äärmisel juhul tavalise sõiduautoga, praegused recce autod keelatakse. Rajaga tutvutakse üks kord ja siis antud päeva katsed kontrollitakse iga hommik veel korra üle ja kiiruskatsed toimuvad ainult pärastlõunal ja õhtul.
Vasta