Saaremaa ralli 2012

räägi eesti autorallist

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Sparco

Post Reply
AS
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 14, 2005 7:30 pm
Location: Tartu

Re: Saaremaa ralli 2012

Post by AS »

Ma ei saa aru, või olen ma pime, aga mina seda pilti ei näe!?
Füürer
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 549
Joined: Fri Aug 19, 2011 1:31 pm
Location: L-E

Re: Saaremaa ralli 2012

Post by Füürer »

Fan of MM-Motorsport & Fair Recce
Jaan555
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 102
Joined: Tue Aug 03, 2010 2:12 pm
Location: Tartu

Re: Saaremaa ralli 2012

Post by Jaan555 »

Gustav wrote:Kas viibisid ise seal kurvis? Ise kohal olnuna julgen väita, et olukord oli kontrolli all.
Ise ei viibinud küll kohapeal, kuid kuidas saab olukord kontrolli all olla, kui võistlussõitu tegevale autole tõmmatakse teine auto risti teele ette (olgugi, et Koik tuli ohutuledega vist)?
Gustav
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1883
Joined: Thu Oct 30, 2008 6:09 pm
Location: Tallinn

Re: Saaremaa ralli 2012

Post by Gustav »

-huviline2- wrote:Ärme pildiga tsiteeri.
Parandatud
-huviline2- wrote:Küsimus: Pilti vaadates oleks tegu justkui olukorraga, kus keset katset hakati kraavist välja sikumata teist autot, teised sõitjad pidid nend etaga ootama. Kuidas tegelikult oli?
Tagaplaanil ootav BMW vaevles nii ehk naa tehniliste probleemide küüsis, seega need kaotatud kümme sekundit tema jaoks erilist rolli ei mänginud. Möödus ka üks Lada, kui õigesti mäletan, siis Karl Jalakas, kuid teda hoiatas enne kurvi turvamees ning aeti ka rahvas tee pealt minema.
Karlip
Rallifoorum 24/7
Posts: 2098
Joined: Mon Jul 11, 2011 2:06 am
Location: Võru Linn

Re: Saaremaa ralli 2012

Post by Karlip »

Ühesõnaga vedas tõmbajatel, et BMW-l tehniline rike oli.
-
eWRC-Results Estonia - hoia end kursis sellega, mis toimub Eestiga seonduvalt eWRCs: http://rallifoorum.ee/foorum/viewtopic.php?f=24&t=6023
-
Gustav
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1883
Joined: Thu Oct 30, 2008 6:09 pm
Location: Tallinn

Re: Saaremaa ralli 2012

Post by Gustav »

Karlip wrote:Ühesõnaga vedas tõmbajatel, et BMW-l tehniline rike oli.
Ka teda hoiatati enne kurvi.
AS
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 14, 2005 7:30 pm
Location: Tartu

Re: Saaremaa ralli 2012

Post by AS »

Ei tea, kui õige on juriidiliselt nõuda kahjutasu ralli korraldajalt õnnetusse sattumise puhul? Vähemalt päevalehe andmeil on kannatanutel selline plaan küpsemas.
Mind aga huvitab just see, et Rogov on tunnistanud oma sõiduviga, juhtub ka parimatel. Milles siis ikkagi korraldaja nii konkreetselt süüdi on, et kõik materdavad korraldajat!?
Ma ei saa sellest aru, et inimesed ise nagu ei vastuta millegi eest??? Või ongi see juriidiliselt jokk, et kui lähen rallile, ei pea ma millegi eest ise vastutama ning korraldajale on pandud kõik kohustused kaitsmaks minu tervist ja elu!?
schalke
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1134
Joined: Wed Jul 27, 2005 10:35 am
Location: Tallinn- Ida Virumaa

Re: Saaremaa ralli 2012

Post by schalke »

Üldiselt ei meeldi väga vinguda ja ilmsel ton ralli korraldmine asi, millest mul väga palju aimu ei ole. Sel aastal oli aga kohe alguses näha, et turva ala on/tundus väiksem kui tavaliselt. Tegelikult oli rahvas väga lähedal ka üle kraavi, sinnapoole kuhu tavaliselt välja rullutakse. Võib-olla see kraav tekitas mingi turvatunde. Minu arvates on aga palju ohtlikum Lassi sillale eelnev lõik. Enne silda, just pidurdusmaal on mõlemad teeääred rahvast täis. Kogu sillale eelnev piirkond ca 100 m meetri ulatuses samasuunaliselt teega tuleks rahvast puhtaks lüüa, samuti enne sillale avanevat sirget asuvas kiires paremkurvis. Palju ei puudunud, et seesama nr 73 oleks juba seal välja pannud, täpselt väliskurvis seisis grupp inimesi. Selge on kasee, et kogu rada ei ole võimalik täielikult turvata. Turva sõidab mööda ja ajab inimesed minema. Lollakad lähevad sinna aga kohe tagasi.
F-1 ennustusvõistluse võitja 2006; DTM ennustusvõistluse võitja 2011
erx141
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Posts: 12
Joined: Mon Mar 28, 2011 10:49 am

Re: Saaremaa ralli 2012

Post by erx141 »

Jaan555 wrote:
Gustav wrote:Kas viibisid ise seal kurvis? Ise kohal olnuna julgen väita, et olukord oli kontrolli all.
Ise ei viibinud küll kohapeal, kuid kuidas saab olukord kontrolli all olla, kui võistlussõitu tegevale autole tõmmatakse teine auto risti teele ette (olgugi, et Koik tuli ohutuledega vist)?
Eks igaüks saab vaadata, mida tehti õigesti ja mida valesti: http://www.youtube.com/watch?v=Q6eGsvikjI4
Probleem seisnes selles, et kurvi alguses kisasid 100 pealtvaatajat niisama, et auto tuleb. Tõmbajad ootasid kannatlikult um 1 minut ja 20 sekundit seda autot, mis pidi tulema. Kui Jalakas möödus, tõmmati Aru taguots teele, samal ajal, aga "kulges" Koik mõne töötava silindriga (um 30km/h) sinna, kes oli just Jalaka mööda lasknud (sellest ka nii väike autode ajaline vahe). Hiljem hr Koik ise ka tunnistas, et tema sõitu see asi ei mõjutanud, mootori probleem oli suurem mure.
Isiklikult arvan, kui oleks Aru auto sinna poolenisti teepeale jäänud, oleks võinud igasugu asju juhtuda, sest Sinik tuli juba väga suure hooga sinna kurvi (ma ei tea, kas teda hoiatati, või mitte).
kala
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 574
Joined: Fri Mar 12, 2004 8:59 am
Contact:

Re: Saaremaa ralli 2012

Post by kala »

Üldjuhul õnnetused on valesti/planeerimata läinud asjade jada, mis siis kas lõppeb väiksemate kaotustega ühes kohas või läheb lõpuni välja ja võib nimetada katastroofiks. Lassi sillal oli täpselt selline juhus, et sooviti leida optimaalne lahendus, et kõigile sobiks (pealtvaatajatel maksimaalselt suurim ala vaatamaiseks, võistlejatel võimalikult takistuste vaba trass, jne). Kahjuks andis kogu situatsiooni üks lüli järgi ja nii see sündmus kujunes. Ralli korraldajad peavad eelnevalt esitama dokumentatsiooni, mille siis EAL heaks kiidab ja annab oma "õnnistuse". See "õnnistus" tagab ka kindlustuse, mis sellistel üritustel katab ka 3'ndate osapoolte kahjud.
Loodame viga saanud pealtvaatajate kiiret paranemist ja rallisõitjate tugeva närvikava säilimist.
Mann
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Posts: 35
Joined: Tue May 02, 2006 1:54 pm
Location: Harjumaa

Re: Saaremaa ralli 2012

Post by Mann »

Uibs wrote:
skahar wrote:Kui Koitla masinalt nüüd jälle midagi ei leita, siis vist lootus, et järgmine hooaeg taas kodustel ralliradadel?

2013 N4-s vist igav ei hakka (küsijaid palju).
Vorobjovsil oleks selle ralli lõpetamise puhul jälle väike jama olnud! Kuulsin kuidas laupäeval lõunase servise aeg üks "scrutineering" kirjaga mees talle ütles et peab tegema ettekande selle kohta et Vorobjovsil ei olnud servisesse tulles tagavara ratas kaasas vaid tuli kellegi teise autoga! Janis oli väga närviline ja palus et ta ettekanet ei teeks sest tal oli rehv põlenud ja ta ei saanud seda oma autosse panna,kuid mees jäi kindlaks ja ütles et pead selgitama seda ralli komisjonile!
Vorobjovsiga on üldse üks kummaline lugu... küll ei saa ta ohukolmnurka katkestamisel välja panna, siis ei suuda ta recce ajal normaalse liikleja moodi käituda - noh, OK, Mulgis läks hästi, meie auto stange jäi terveks ja situatsioon lahenes ilma kahjusid tekitamata, aga Saaremaa linnakatse tutvumise ajal pani mees ikka päris korraliku pirni, ime, et kõik terveks jäid (ja ärme siis imesta, kui kohalikud rallide korraldamise vastu on). :roll:
mell
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Posts: 30
Joined: Mon Jan 03, 2005 1:46 am
Location: Paide

Re: Saaremaa ralli 2012

Post by mell »

kusjuures endal seoses vorobjovsiga ka old probleeme recce ajal (2012 saaremaa). Hea, et tagastange auto külge ja siis esiklaas terveks jäi, päris korraliku rahega lasi mööda.
huviline
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Posts: 22
Joined: Thu Jan 27, 2005 8:39 am

Re: Saaremaa ralli 2012

Post by huviline »

Mina ei süüdistaks Vorokat - palju hullem seltskond tutvumisel on need, kes sul 30 - 40-ga jalus venivad ja siis mööda ka ei lase. Loogiline on see, et proovid võimalikult kiiresti või siis gramm kiiremini tutvuda, et legend täpseks saada. Lollusi ma samuti ei poolda, eks tuleb ka seejuures viisakaks jääda.
Raits929
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Posts: 50
Joined: Mon Sep 17, 2012 11:49 am
Location: Tartu

Re: Saaremaa ralli 2012

Post by Raits929 »

Minul läks Vorobjovsiga tiba halvemini 2011 aastal. Tegi reccet ja kruusal mulle vastu tulles tekitas sellise kivirahe, et minul esiklaasi lendas rusika suurune kivi. Klaas muidugi katki. Kivi tuli täpselt näo kõrgusele ja suht kehv oli väljavaade hiljem. Kive tuli ikka väga palju tema rataste alt ja ehmatus oli korralik. Ühte silma hirmust kinni hoides, läksin tulesid üle vaatama aga need olid õnneks terved. Kapotil muidugi täkkeid ka aga neid raske tuvastada mis oli ennem, mis mitte aga rohkelt neid oli seal ka.
RLV
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 219
Joined: Wed Oct 10, 2012 10:38 am

Re: Saaremaa ralli 2012

Post by RLV »

Aga rallifännidel on ju üldjuhul sõitjate tutvumise ajad teada, ja mina isiklikult sel ajal küll oma vaatamiskohta kaemas ei käiks, ammugi vastassuunas sõitmas. Ka õiges suunas ei tahaks seal tolkneda. Aga kui pole muud võimalust, nt katse on koduteel vms, siis on see jah ikka tõeline ebaõnn.
Ja kui rahe on järgi siis ega midagi teha ka pole ju, üldjuhul EV kruusateel 90km/h lubatud.
Raits929
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Posts: 50
Joined: Mon Sep 17, 2012 11:49 am
Location: Tartu

Re: Saaremaa ralli 2012

Post by Raits929 »

Klaasilõhkumine juhtus tavalisel teel, seal ei sõidetud kiiruskatset. Katese lõigule jah, ei kipu recce ajal aga muljal teedel küll ei vali aega kuna sõita. Toimub siis kuskil lähedal recce või mitte.
Pealegi, recce ajal ka kehtivad liikluseeskirjad endiselt.
Mann
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Posts: 35
Joined: Tue May 02, 2006 1:54 pm
Location: Harjumaa

Re: Saaremaa ralli 2012

Post by Mann »

huviline wrote:Mina ei süüdistaks Vorokat - palju hullem seltskond tutvumisel on need, kes sul 30 - 40-ga jalus venivad ja siis mööda ka ei lase. Loogiline on see, et proovid võimalikult kiiresti või siis gramm kiiremini tutvuda, et legend täpseks saada. Lollusi ma samuti ei poolda, eks tuleb ka seejuures viisakaks jääda.
Üks asi on tempokalt tutvumine, teine asi on idiootsustega tegelemine (nagu näiteks 1 km enne katse lõppu 2,5m laiusel teel, kus auk on augus kinni, mööda pressimine). Minul ei ole mingi probleem endast kiiremad tutvujad mööda lasta, kui selleks vähegi võimalust on ja sama ootan ka kaastutvujatelt, aga sel juhul tuleb see möödumine ette võtta kõikide jaoks ohutult. Üldiselt mina väldin võimalikult palju mööda sõitmisi nii enda kui teiste poolt, sest see enamus kordadel segab rohkem (kitsamatel teedel pead keskenduma sellele, et leida üldse koht kus mööduda/mööda lasta ja siis veel tegelema möödumise ajal sellega, et kuskile kivi otsa ei sõidaks või kellegi autot ära ei lõhuks) kui 2 km/h aeglasemalt tutvumine.
skahar
Rallifoorum 24/7
Posts: 2317
Joined: Fri Feb 21, 2003 9:05 pm
Location: Mägi-Eesti

Re: Saaremaa ralli 2012

Post by skahar »

Lisaks kui kogemusi ka pole, siis kahe korraga tutvumisega ongi nii, et võistlustel ei saagi kindlustunnet sisse. Lase mööda, vaata, et autot ära ei lõhu, mõtle mis ku...di kurv see siis oligi jne jne ning tagatipuks saad ka kiva klaasidesse kaasvõitleja käest;)

Varem oli ses mõttes lihtsam, kui stardi nr. oli 35 seal tagaotsas - kirjutada võis kasvõi päev otsa, hõõru palju jaksad. Harva kui keegi katkestas väljasõidu tõttu või tutvumisel kedagi mööda pidi laskma;)
Olid ajad olid majad...
AutoralliSuurSõber
DeiviT
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Posts: 1
Joined: Fri Oct 19, 2012 5:46 pm

Re: Saaremaa ralli 2012

Post by DeiviT »

Alduks
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Posts: 33
Joined: Fri Feb 18, 2011 3:30 pm

Re: Saaremaa ralli 2012

Post by Alduks »

As it was seasons last and most beautiful rally, we wanted to make those beautiful moments a little bit longer! We hope You will like it!
Thumbs up :)

http://www.youtube.com/watch?v=B4y8mKR8hng&hd=1
Post Reply