Hooaeg 2014

maailma populaarseim mootorispordiala

Moderators: Jaanus, Erki, Frank, RudiTurbo, mrali, nimh

Post Reply
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Hooaeg 2014

Post by mrali »

Uue hooaja kohta huvitavaid uudiseid: vahelduseks H.T. projekteeritud rämpsšeikodroomidele nüüd kuulda, et Austria etapp 11 järel taas kavas - http://www.autosport.com/news/report.php/id/108917
jens
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:50 pm
Location: Tallinn

Re: Hooaeg 2014

Post by jens »

Kui keegi viitsib F1 üle arutleda, võib siia veel järgmise hooajaga seonduvaid mõtteid panna.

Uued reeglid, uued V6 1.6l turbomootorid. Eelkõige oodatakse, kas see toob uuel aastal kaasa jõuvahekordade muutuseid. Red Bull/Vettel on võitnud 3 tiitlit järjest ja on teel neljanda järjestikuse poole. Kas 2014 võib lõpuks selle võidumarsi peatada? Eelkõige võib vaagida Mercedese võimalusi, kes aasta-aastalt end tasapisi üles ehitanud on.

Red Bulli teine sõitjakoht? Räikkönen või Ricciardo?

Tundub, et Sauber on minemas venelaste omandusse ja koos sellega tuleb 2014 uus läbi aegade noorim F1 sõitja - hetkel 17aastane Sergei Sirotkin. Küsimus on ka, mis saab Hülkenbergist, sest tema leping on juba praegu katkestatud rahade puudusel (pole palgaraha kätte saanud). Nii et sakslane on kõvasti koputamas teiste tiimide ustele, et seal tööd saada (eelkõige vast Ferrari, Lotus ja miks mitte taas ka Force India).

Lisaksin, et uued mootorid toovad ka terve rea uusi partnerlussuhteid F1-s. 2014 näeme järgmisi uusi combosid:
Williams-Mercedes
STR-Renault
Tõenäoliselt Marussia-Ferrari.
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Re: Hooaeg 2014

Post by mrali »

Sirotkin - njah, kui see mees F1-s, siis Räikköse järel teiseks ebameeldivaim sõitja mulle. Vennikese isa on kusjuures ühe Sauberi koostööpartneri NIAT-i kõrge funktsionär - mis peaks kõik ütlema, et tegu paydriveriga kuubis.

Austriast niipalju, et herr Mateschitz on diili teinud vähemalt 2020. aastani. Muidugi on juba taaskraaksuma hakanud debiil nimega Karl Arbesser, kelle vastulobby tõttu mõned aastad tagasi oli lähedal selle ringraja lõplik kadu - hala teemal müra jms. Irooniline on selle Arbesseri vastukraaksumise juures veel see, et samas Spielbergi asulas on ka Austria õhujõudude lennuväli, kus baseerub terve hävitajate eskadrill :D
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Re: Hooaeg 2014

Post by mrali »

RBR-i pakun pigem Ricciardot kui paljude müütidega seotud soomlast.
Etappide arvu kohalt on Bernie maininud, et number on 20 ning seal sisalduvad Austria ja Venemaa. Seega peaks vähemalt üks selleaastastest 19-st kaduma - ise pakun, et see on Korea, kus rahva huvi siiani olematu jne. Bahrein võiks muidugi ka ajaloo prügikasti kaduda. Ja NJ etapp ei kuulu kuluaarijuttude kohaselt ka 2014. aasta kalendrisse...
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Re: Hooaeg 2014

Post by mrali »

Kuulukad räägivad, et India ja Koreaga on selle aasta järel vsjoo - korealased ei soovi Berniele maksta - ja Indias on selline seadus, et GP-l osalevad tiimid ja sõitjad peavad riigile maksma teatava % oma aastateenistusest. See on Berniel hambus. Võimalik, et India lendab juba see aasta, kui seda maksuseadust ei muudeta (2011 ja 12 tehti erand riigi poolt ja tiimid ei loe Indiat ka oluliseks turuks (isegi Force India mitte!)). Küsimärgi all ikka ka NJ etapp (ei saa Le Mansi 24h sõidu tõttu pidada Kanada järgsel nädalavahetusel).

Venemaa ja Austriaga olla lepingud tehtud aastani 2020, Spielbergi etapp on 6. juulil ja Sotši tilkedroomil 19. oktoobril (raja ehituses on tuleval talvel seoses olümpiaga pikem paus seal). Näeb, kas Sotšis kuskil tiimis vähemalt reedestel testidel ka sm Putin oma "isasust" tõestada üritab :D

Osade Aasia tilkedroomide kadu on aga igati tervitatav. Nüüd tuleks järgmisena välja lüüa veel Bahrein ja tagasi tuua Prantsusmaa.

Samuti on madjarid oma GP lepingut pikendamas aastani 2021, tingimused on mõned raja infra ümberehitused. Huvitav vähemtuntud fakt - Hungaroringil on täna kolmandaks pikim katkematu etapi korraldamise streak praegustest radadest Monaco ja Monza järel..
teine_riiul
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1007
Joined: Thu Oct 18, 2012 6:29 pm

Re: Hooaeg 2014

Post by teine_riiul »

mrali
Mida sa ajad? Magny-Coursi küll tagasi pole vaja! Seal on väga vähe möödumisvõimalusi(tegelikult ainult üks, Adelaide kurvis). Olen jälginud F1-e juba päris pikalt ja minu mäletamist mööda oli MagnyCours üks igavamaid radu kalendris, actionit sai ainult siis, kui vihma tuli.

Bahreini liivakast võiks muidugi lõplikult liiva alla mattuda.
jens
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:50 pm
Location: Tallinn

Re: Hooaeg 2014

Post by jens »

Asja üle järele mõeldes pole Magny-Coursi rajal väga viga. Seda arvestades kõigi radade konteksti. Jah, huvitavaid sõite toimus seal vaid vihmaga, aga Pirelli ajastul oleks seal ilmselt actionit küllaga. Ning tollal, kui Magny-Cours kalendris oli, oligi F1 paraku selline, kus midagi huvitavat toimus vaid vihma, turvaauto vms korral.

Samas ei nõustu ma mrali Tilke sallimatusega. Rajad on ehitatud spetsiaalselt tänapäeva F1 tingimustele (seda enne DRSi ja Pirelli ajastu tulekut), võimaldades häid möödasõiduvõimalusi ja üldse võitlusmomente. Igal juhul rohkem, kui suur osa vanu radu. Nagu alati, on osad rajad muidugi õnnestunumad kui teised (keegi ei saa kõike väga hästi teha, sest kõik sõltub tingimustest - nt kasutada antav maalapp raja tegemiseks). Sepang on aga väga hea ning üha rohkem olen hakanud hindama nt Shanghaid ning Singapuri.

Lugesin ühte mõtet ning kipun isegi nõustuma, et kui Euroopas on aastakümnete (mõne puhul varsti pea sajandi!) jooksul nn legendradadeks kujunenud Monza, Monaco, Silverstone ja Spa ning Jaapanis Suzuka, siis teiseks Aasia klassikuks võiks pikapeale kujuneda Singapur kui öine Aasia Monaco. Muidugi klassikuks kujunemine võtab kõik väga kaua aega, nii et andkem lihtsalt aega ja olgem kannatlikud.

Muideks, tagasitulev Spielbergi A1 rada on ka Tilke tehtud.
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Re: Hooaeg 2014

Post by mrali »

Prantsusmaa puhul = ei mõelnud kitsalt Magnyt, vaid riiki, kust tuleb Renault, kus peeti esimene GP, kust üle jupi aja korralik generatsioon (Grosjean, Bianchi jne). On räägitud Le Castellet' kasutamise variandist ka päris innukalt.
raulito
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 843
Joined: Tue Jan 06, 2009 11:49 pm

Re: Hooaeg 2014

Post by raulito »

India ongi järgmisest aastat väljas.

2014 sõitjarivi pakuks välja sellise

Redbull: Vettel, Ricciardo/Raikkonen
Ferrari: Alonso, Hulkenberg/Massa
McLaren: Button; Perez
Lotus Räikkonen/Grosjean/Valsecci
Sauber: Gutierrez/Bianchi/Sirotkin
Force India: Di Resta, Sutil/Magnussen
Toro Rosso: Vergne, Sainz/Ricciardo
Williams: Bottas, Gutierrez/Maldonado
Caterham: Pic, Rossi/mr X
Marussia: Bianchi/Maldonado/Magnussen/mr X
jens
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:50 pm
Location: Tallinn

Re: Hooaeg 2014

Post by jens »

Valsecchit Lotuses ei usu. Hoolimata GP2 tiitlivõidust pole teda kunagi suureks talendiks peetud ja ka mullune võit ei olnud veenev, tulles alles itaallase viiendal (või 4,5ndal) hooajal. Nii Lotuse kui ka Ferrari teise sõitja kohale (kui Massa peaks lahkuma) on pakutud esmajärjekorras nii Hülkenbergi kui di Restat.

GP2 seltskonnast võime arvestatava tõenäosusega F1-s näha brasiillast Felipe Nasri, kes hetkel 20aastane ja sarjas teisel kohal. Nii et üsna noor ja suhteliselt hea sõitja, lisaks on tal ka omajagu sponsorraha kaasa tuua. Tiimi on raske pakkuda. Võib jääda ka Caterham/Marussia peale, kui midagi paremat ei avane.

McLaren paistab tõesti olevat huvitatud Magnusseni paigutamisest kusagile. Force India on tegelikult reaalne. Nemad on igal hooajal harrastanud ühe sõitja välja vahetamist ning nad on sageli noori sõitjaid oma ridadesse võtnud, keda siis arendada. Isegi kui di Resta ei lahku FI-st, võib Sutil kaotada koha Magnussenile. Meenutame, et 2011 kaotas ka Sutil koha (Hülkenbergile), seda hoolimata heast hooajast!

Toro Rossosse pretendeerib ka Antonio Félix da Costa Portugalist. Hetkel RB juuniorprogrammist n-ö esmane valik, kes Renault' Maailmasarjast peale tulemas.
Frank
Rallifoorum 24/7
Posts: 3012
Joined: Mon Feb 17, 2003 1:45 pm
Location: Tallinn

Re: Hooaeg 2014

Post by Frank »

Aga miks ei võiks kaaluda kooslust Kobayashi ja Ferrari?
"Come on, you can see more than that"
muhk
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1965
Joined: Sat May 01, 2010 5:59 pm

Re: Hooaeg 2014

Post by muhk »

mrali wrote:Võimalik, et India lendab juba see aasta, kui seda maksuseadust ei muudeta (2011 ja 12 tehti erand riigi poolt ja tiimid ei loe Indiat ka oluliseks turuks (isegi Force India mitte!)).
Mõlemad rajad on ju ehitatud spetsiaalselt F1 jaoks ja erilist muud kasutamist vist ei leia (ei ole ekspert ja ei oma vastavat infot, aga arvestades nende riikide vähest seotust mootorispordiga julgen seda väita). Ja ma usun, et sellisel juhul ehitati ka need rajad eesmärgiga, et vormelikarussell tiirleb seal 5-7 aastat, aga kokkuvõttes tuleb ikka leppida leebe 2-3 aastaga. Ergo ei maksa lepingut tänases ärikliimas mitte kopikatki.
mrali wrote:Venemaa ja Austriaga olla lepingud tehtud aastani 2020...
mrali wrote:Samuti on madjarid oma GP lepingut pikendamas aastani 2021, tingimused on mõned raja infra ümberehitused.
Eelmist juttu arvesse võttes pole neil ulmelistel 7 aastastel lepingutel mingit seost reaalsusega. Okei, Venemaal on suur turg ka Gazpromi rahadega ilmselt see GP ka kalendrisse jääb kui just mingi igavene nikerdis rada ei tule.
Austria GP'ga ka ilmselt see jutt, et reaalsuses peaks kandma nime Red Bull GP, kuna olen erinevate uudiste põhjal mõistnud, et Austria riik ei pane konkreetse projekti alla pennigi, vaid kõik tuleb Mateschitzi enda taskust.
Ungari... Nohjah. Rada mulle meeldib endale ja kui järjekordseid rahalaevasid Aasiast ja USA-st peale ei torma siis see rada ilmselt kalendrisse ka jääb, kuigi mulle endale tundub tulevik selline, et palju etapid hakkavad rotatsiooni korras toimuma, nagu praegu Saksamaa GP kordamööda Nürburgringil ja Hockenheimis. Räägitud ju ka Spa ja Magny-Coursi rotatsioonist, eks näha ole mis saama hakkab.
Tõsiasi on see, et uusi ja ka vanu klassikalisi ringradasid on niivõrd palju, et 25-30 etapilist karusselli pole võimalik korraldada. 20-21 etappi on ülim piir, kuigi ka minu meelest juba liialt palju. Nüüd ju suvepuhkust tiimidel sisuliselt polegi, lihtsalt 2 nädalat pausi.
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Re: Hooaeg 2014

Post by mrali »

Bernie kinnitas India canceldamist 2014ks, "ametlik" põhjendus on see, et tema tahab etappi kevadel, aga hindudel oleks siis oktoobri 2013 järel liiga tihe ajakava.
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Re: Hooaeg 2014

Post by mrali »

Üks oluline doominokivi langes - RBR-is Vettel+Ricciardo.

Lisaks on spekuleeritud, et NJ etapi asemel üritatakse tagasi tuua Mehhikot - rajaks ikka Autodromo Hermanos Rodriguez Mehhiko pealinnas.
Füürer
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 549
Joined: Fri Aug 19, 2011 1:31 pm
Location: L-E

Re: Hooaeg 2014

Post by Füürer »

mrali wrote:Lisaks on spekuleeritud, et NJ etapi asemel üritatakse tagasi tuua Mehhikot - rajaks ikka Autodromo Hermanos Rodriguez Mehhiko pealinnas.
https://www.youtube.com/watch?v=9zO5pGT-Dsg

Veidi videomaterjaali sellest ringrajast :)
Fan of MM-Motorsport & Fair Recce
raulito
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 843
Joined: Tue Jan 06, 2009 11:49 pm

Re: Hooaeg 2014

Post by raulito »

Ricciardo valik erilist doominoefekti ei tekita väga. Kimi liitumisega oleks suuremaks kohtade vahetamiseks läinud. Omamoodi sümboolne et üks austraallane vahetab välja teise. Toro Rosso ju selleks loodigi et noored sõitjaid hiljem saaksid Red Bulli. Praktiliselt esimene kasvandik kes ülendati tugevamasse tiimi kuna Vettel oli algselt BMW "toode" ise olid süügi et ilma jäid aga nüüd siis Redbullis nende omad juuniorprogrammi läbinud mehed. Suurimaks küsimuseks tipptiimide 2014 hooaja osas jääb nüüd mis Massast saab.
jens
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:50 pm
Location: Tallinn

Re: Hooaeg 2014

Post by jens »

Kui ma ei eksi, oli Vettel ikkagi Red Bulli poolt toetatud ka karjääri algupoole, aga BMW-s laenul mõneks ajaks.
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Re: Hooaeg 2014

Post by mrali »

2014 esmane kalender väljas. Kirjas 21 etappi (siiski ka Korea, kuigi selle võiks juba olematu publikuhuvi pärast välja visata) ja uued kohad võrreldes praegusega: Austria, Venemaa, Mehhiko.

16. März: Australien (Melbourne)
23. März: Malaysia (Sepang)
06. April: China (Schanghai)
13. April: Südkorea (Yeongam) *
27. April: Bahrain (Manama)
11. Mai: Spanien (Barcelona)
25. Mai: Monaco (Monte Carlo)
08. Juni: Kanada (Montreal)
22. Juni: Österreich (Spielberg)
06. Juli: Großbritannien (Silverstone)
20. Juli: Deutschland (Hockenheim)
27. Juli: Ungarn (Budapest)
24. August: Belgien (Spa-Francorchamps)
07. September: Italien (Monza)
21. September: Singapur (Singapur)
05. Oktober: Japan (Suzuka)
19. Oktober: Russland (Sotschi) **
26. Oktober: Abu Dhabi (Abu Dhabi)
09. November: Mexiko (Mexico City) **
16. November: USA (Austin)
30. November: Brasilien (Interlagos)

* vorbehaltlich Vertragsunterzeichnung
** vorbehaltlich Streckenabnahme
raulito
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 843
Joined: Tue Jan 06, 2009 11:49 pm

Re: Hooaeg 2014

Post by raulito »

Kas Barcelona ja Valencia ei pidanud hakkama toimuma üle aasta nagu Saksamaa etapid või Valencias ei sõideta enam?
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Re: Hooaeg 2014

Post by mrali »

raulito wrote:Kas Barcelona ja Valencia ei pidanud hakkama toimuma üle aasta nagu Saksamaa etapid või Valencias ei sõideta enam?
Valencia linn viimaste kuulukate alusel ise loobus sest plaanist. Hispaania rahalised jamad (elame-näeme, kuidas homme Madridil olümpialinna valimisel läheb, kus ka papp peamine vastutegur)...

Sotšs on asi ka sesosas ebaselge, et talvel tuleb seoses olümpiaga rajaehitusse paus. Ja Mexico City vajab uut asfalti ja midagi võidakse teha ka Peraltada kurviga (turvaalad väikesed ja laiendada suurt ei saa). Loodetavasti ei hakata seda siiski nii kastreerima, kui kunagisel Champcari konfil, kus kurv läbiti selle ääres oleva pesapallistaadioni kaudu :D )
Post Reply