mcwax kirjutas:Vaataks siis WRC2 seisule otsa peale Argentiina rallit.
Peale Argentiinat on siis Tänakul taas üks aste keerukam WRC2 tiitel võita.
Samas (peab vist nii ütlema) õnneks Protasov katkestas, ja see jätab nüüd kõigile teistele juba oluliselt paremad võimalused ja minu hinnangul on Protasovi elu juba päris keeruline, hoolimata kahest võidust. Kuna 2 nulli järjest, siis üks neist on juba "arvel" ja mehel on veel vaid 2 võimalust punkte noppida. Toorelt kiiruselt jääb aga selgelt peamistele tiitlikonkurentidele alla.
Bertelli on küll hetkel teine, kuid tema liiga kiire mees ei ole - samas teeb stabiilselt oma ära ja nopib üsna suuri punkte. Tema kindlasti konkureerib lõpuks top3 sisse, aga võidule pigem vast mitte.
Hetkel on kõige parem seis hoopis Nasseril - kahest kaks. Kui mees jätkab stabiilselt, siis teda on väga raske lüüa kuna probleemideta finishi korral on tal ka kindlasti piisavalt kiirust, et suuri punkte noppida.
Sarnases seisus on Ketomaa ja Tänak. Ketomaal küll punkte jupp maad rohkem, kuid samas, üks null ka juba olemas - seega rohkem katkestada ei saa, ilma et null ka arvesse läheks. Tänakul selles osas on õigepisut parem seis - hetke halvim skoor on 4 punkti (parem ikka kui 0). Kahjuks jäi nägemata nende kahe mehe duell, kuna korraga probleemivabalt sõitsid vaid ühe katse, mis oli liiga lühike, et midagi järeldada. Kõhutunne aga ütleb, et Tänak on kiirem ja selgelt. Ketomaa häda on ka see, et sarnaselt Tänakuga, kipub palju ebaõnne olema.
Kummagi mehe seis pole hetkel veel liiga halb, aga ka mitte hea. Selg vastu seina on mõlemal - iga järgmine katkestamine/rally2 tähendab juba suurt punktikadu - ja siis peab hakkama lootma ka juba Nasseri ebaõnnele. Seda enam, et see ralli näitas hästi, et WRC2 Fiesta just töökindluse etalon ei ole. Kahtlen, et hooaja lõpuks mõlemad mehed tiitli konkurentsis on, aga üks neist vast ikka on.
Kruuda - kuigi punktitabeli järgi on seis justkui hea, siis tegelikult seis liiga roosiline pole. Kui autovahetust poole hooaja peal ei tule, siis jääb oma S2000 masinal lihtsalt hätta kiiremate vastu ja hakkab tasapisi punkte kaotama. Temal on kindlasti üli-oluline kõik rallid kenasti lõpuni tulla ja nö. omad punktid ära võtta. Siis on ehk lootust kuskil top3 piirimail konkurentsis püsida.
Rootsi poisid Tidemand ja Ahlin on suured küsimärgid. Tundub, et kumbki täishooaega kokku ei saa ja seega tiitlikonkurentsis ei ole. Kui saavad täishooaja, siis kindlasti top3 pretendedid on mõlemad.
Fuchs on näidanud, et kohati on väga hea kiirusega. Samas, nii kiire pole kui Tänak ja Ketomaa, ning selg on talgi juba vastu seina. Hea õnne korral võib ka top3 piirimail konkureerida.
Ülejäänud meeste võimalused tunduvad juba tunduvalt tagasihoidlikumad ning top3'e ei tohiks hooaja lõpuks asja olla.
Küsiks veel siia lõppu.
Niipalju kui mina olen aru saanud, on WRC2 punktiskeem järgmine. Arvesse läheb 7 esimest rallit, millel mees osaleb WRC2 klassi. Neist seitsmest kuue parema etapi punktid omakorda lähevad arvesse punktitabelis. Ja siin on siis just see "7 esimest" oluline koht - ehk ei saa nii, et sõidad täishooaja, ja nopid sealt parimad 6 tulemust välja. Või on ikka mingi nomineerimise süsteem, kus pead eelnevalt "ütlema", et vot siin tahan punkte ja siin ei taha?
Sellega seoses siis tekkis ka küsimus - näiteks Protasovil saab Poolas 7 etappi täis. Samas 6 rallit peale seda veel jäänud. Ilmselt sõidab mees kaas enamvähem terve hooaja. Mis juhtub Protasovi punktidega sel juhul näiteks Soomes? Oletame, et saab näiteks 4. koha. Kas tema tulemus piltlikult öeldes lihtsalt eemaldatakse tabelist(ehk ei sõida lihtsalt WRC2 arvestuses) ja kõik teised nihkuvad kohavõrra kõrgemale, või saavad järgnevad lihtsalt vähem punkte?
EDIT: Ise küsin, ise vastan. Eelmise aasta tulemusi uurides, tundub, et ikka mingi nomineerimise süsteem on jah WRC2's. Samas, hetkel vist sisuliselt kõik kest WRC2 arvestuses sõitnud, on ka selles klassis end "arvele" võtnud. Eks näis kuidas siin siis rohkem sõitnud mehed nagu Protasov, Bertelli, Rendina oma edasise hooaja planeerivad. Mõistlik oleks vast midagi ka hooaja lõpuossa jätta.
Sardiinias on WRC2 arvestuses hooaja avastarti tegemas veel üks kiire mees - Sebastian 3 ehk Sebastian Chardonnet nimelt. Mis plaanid temal hooajaga on.