Hooaeg 2016

räägi eesti autorallist

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Sparco

Post Reply
maailmameister
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1282
Joined: Fri Apr 03, 2009 4:21 pm
Location: Raasiku

Re: Hooaeg 2016

Post by maailmameister »

marioEst wrote:Tartu rallil kavas Põlva linnakatse

http://tarturally.eu/et/
Kust kohast sa seda välja loed?
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
maailmameister
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1282
Joined: Fri Apr 03, 2009 4:21 pm
Location: Raasiku

Re: Hooaeg 2016

Post by maailmameister »

Müts maha Tartu ralli korraldajate ees. Super koduleht, juba praegu kõik vajalik info üleval, katsete kaardid jne. Kõigil rallidel võiks see nii olla!
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
umm
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 673
Joined: Sun Feb 16, 2003 1:31 pm
Location: Tallinn

Re: Hooaeg 2016

Post by umm »

Need on ju eelmise aasta omad?
maailmameister
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1282
Joined: Fri Apr 03, 2009 4:21 pm
Location: Raasiku

Re: Hooaeg 2016

Post by maailmameister »

umm wrote:Need on ju eelmise aasta omad?
***** jah :D
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Posts: 7031
Joined: Thu Jul 18, 2013 1:04 pm
Location: Tartu/Lõuna - Eesti

Re: Hooaeg 2016

Post by snakeplissken »

maailmameister wrote:
marioEst wrote:Tartu rallil kavas Põlva linnakatse

http://tarturally.eu/et/
Kust kohast sa seda välja loed?
Kodulehel kirjas

Aga Põlva linna katsest hakati rääkima põhimõtteliselt peale eelmise aasta rallit juba.
calderon
Rallifoorum 24/7
Posts: 3364
Joined: Sat Jun 05, 2010 7:30 pm
Location: Kuppelmaastik

Re: Hooaeg 2016

Post by calderon »

Põlvas ikka annab nii pikka katset välja möelda, linn is tiba 3 km pikk :D
Eks arvatavasti see kuhugi ehitajate tn ja ähnioru kanti jääb, surnuaia ääres olev trampa võiks see olla, see ikka väga rets, enda autoga ühekorra ühe õhulennu teinud seal 50km/h, ununes ära, et see nii järsk on
Karlip
Rallifoorum 24/7
Posts: 2098
Joined: Mon Jul 11, 2011 2:06 am
Location: Võru Linn

Re: Hooaeg 2016

Post by Karlip »

Tartu Rallist lähemalt Ring FM-i hommikuklubist. Järelkuulatav siit: http://www.ringfm.ee/jarelkuulamine/hommikuklubi

"Hommikuklubi 23 08 2016 kell 10" alates 5:37
-
eWRC-Results Estonia - hoia end kursis sellega, mis toimub Eestiga seonduvalt eWRCs: http://rallifoorum.ee/foorum/viewtopic.php?f=24&t=6023
-
rally11
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1106
Joined: Sun Feb 13, 2011 9:17 am
Location: kuressaare

Re: Hooaeg 2016

Post by rally11 »

Kas kellegil oleks seda täismahus võimalik siia lisada?
http://sport.postimees.ee/3816081/senin ... 1445609900
muhk
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1965
Joined: Sat May 01, 2010 5:59 pm

Re: Hooaeg 2016

Post by muhk »

Aastaid autoralli Eesti meistrivõistluste kõrgetasemelisem masinaklass olnud N4 hakkab välja surema. Reedel ja laupäeval peetud Tallinna rallil polnud selles sarjas stardis isegi nii palju sõitjaid, et kihutamine läheks Eesti meistrivõistluste punktiarvestusse. Mõni nädal varem sõidetud Lõuna-Eesti rallil sai Egon Kaur väljateenitud esikoha punktid kätte alles pärast alaliiduga protsessimist.
See, et nii-öelda suur N-klass hakkab hääbuma, oli aimatav juba enne tänavust hooaega. Paljude kodumaiste rallitippude käsutuses olevate Mitsubishi Evo 9 homologeering saab käimasoleva hooajaga läbi ning tuleval aastal sobib sõitmiseks vaid Evo 10. Selle aasta sari loodeti siiski probleemideta ära pidada.

Läbi hooaja on meistrivõistluste punkte püüdnud 11 sõitjat, kuid vaid Kaur ja Rainer Aus olid enne Tallinna rallit teinud seda kõigil neljal võistlusel. Eesti meistrivõistluste juhend ütleb, et klassi punkte jagatakse vaid siis, kui stardis on vähemalt viis autot. Vajaliku arvu sõitjate leidmine ongi kahel viimasel rallil olnud suurim probleem.

Tallinna rallil oli alguses registreeritud viis N4 masinat, kuid mõni päev enne rallit selgus, et tänavustel kihutamistel juhukülaliseks olnud Kaspar Koitla autol on tehnilisi probleeme ja ta loobub. Vähemalt ametliku versiooni järgi ei jõudnud pärast Lõuna-Eesti ralli avariid masinat sõidukorda ka Aus. Seepeale otsustas ka Kaur, et pole mõtet Tallinna rallil ressurssi kulutada.

«Oleme oma toetajatega võtnud eesmärgiks Eesti meistritiitli. Kui selgus, et punkte ei saa, polnud mõtet startida. Absoluutarvestuses ei tohiks ühest rallist loobumine samuti midagi muuta. Samas oli loobumise otsuses ka väike osake protesti,» selgitas Kaur, kes asub nelja arvesse läinud kihutamise järel Eesti meistrivõistlustel liidrikohal nii N-rühmas kui ka absoluutarvestuses. Protest aga seetõttu, et otsustamise hetkel olid temalt võetud Lõuna-Eesti ralli esikoha punktid. Kauri apelleerimise peale anti talle küll hiljem õigus, kuid Tallinna ralli starti see teda enam ei toonud.

Mis seisis siis Lõuna-Eesti ralli punktidega tekkinud segaduse taga? Ralli korraldajad märkisid stardiprotokolli viis N4-klassi autot, kuid ei teinud märget, et venelane Aleksandr Mihhailov polnud ennast Eesti meistrivõistluste arvestusse registreerinud. Seega võistles punktidele reaalselt vaid neli meest ja juhendi järgi siis punkte ei jagatagi.

«Rõhusime sellele, et juhendi järgi peavad ralli korraldajad andma selgelt teada, mitu sõitjat iga sarja arvestuses osaleb,» selgitas Kaur. Autospordiliidu peasekretär Margus Kiiver lisas: «Tekkis olukord, kus Egon Kaur ja Rainer Aus sõitsid rallil teadmisega, et tegemist on Eesti meistrivõistluste etapiga. Korraldajad ei teavitanud neid, et tegelikult on asjad teisiti.» Omavaheline tihe konkurents viis lõpuks Ausi rajalt väljasõiduni.

Eesti meistrivõistlustel on sõita veel kaks rallit: septembris Tartus ja oktoobris Saaremaal. Seda, et N-rühma punktid jääksid ka nendel kihutamistel sõitjate vähesuse tõttu jagamata, Kaur siiski ei karda. «Tartu ralli korraldajad teevad sõitjate starti toomiseks head tööd, välja on pandud korralikud auhinnad. Saaremaa on aga legendaarne ralli, kus kõik tahavad alati kohal olla,» rääkis ta lootusrikkalt.

Tulevaks hooajaks ootab Kaur seda, et Eesti Autospordiliit suudaks koos Läti ja Leedu kolleegidega ühtlustada rahvuslike ja nii-öelda vabaklassi võistlustingimusi. «Sellisel juhul saaksime oma Mitsubishi Evo 9 autodega konkureerida Lätis ja Leedus levinud prototüüpmasinatega,» selgitas Kaur. «Usun, et siis oleks paljud huvitatud jätkama.»

Kiivri sõnul on plastrakettideks hüütavad prototüübid levinud eriti laialt Lätis, kus nad on riigi meistrivõistlustel pandud ühte klassi R5 masinatega. Kuna Tallinna ralli oli ühtlasi Läti meistrivõistluste etapp, nägi selliseid masinaid ka siin sõitmas. Näiteks noppis Janis Vorobjovs Mitsubsihi Mirage’i masinaga üldarvestuses teise koha, Gatis Vecvagars oli aga neljas. Lätlastel on samas arvestuses üles antud ka Mitsubishi Evo 9 autod.

«Sellel autol on tegelikult Mitsubishi Evo põhi, kuid peal teistsugune kapsel,» nentis Kiiver. «Peame kindlasti mõtlema, kuidas tehnilisi tingimusi ühtlustada, et need autod saaksid koos võistelda. Kui loome vastavad tingimused, tuleb loota ka sellele, et mehed tulevad sõitma.»

LISALUGU

15-aastane poiss sõitis mehed üle

Tallinna rallil tehti Eesti autoralli ajalugu: veel kunagi varem pole siinmail saanud ralli absoluutarvestuse võitu 15-aastane piloot. Škoda Fabia R5 autoga kihutanud Kalle Rovanperä sai sellega hakkama. Seejuures pääses kunagise tippsõitja, MM-sarjas ühe võidu ja kokku 15 poodiumikohta saanud Harri Rovanperä poeg starti hoopis Lätist hangitud eriloaga.

Teadupärast pole 15-aastasel poisil autoroolis olles liiklusesse asja. Tavaliselt pole ka rallirajale. Läti Autospordiliit andis aga Rovanperäle eriloa. Mõistagi nii, et noormees istub roolis vaid kiiruskatsetel, avalikel teedel juhib autot kaardilugeja Risto Pietiläinen.

«Kuna Tallinna ralli oli ühtlasi Läti meistrivõistluste etapp, tegid nad meile avalduse, et lubaksime Rovanperä ka oma võistlusel starti. Me ei näinud põhjust keelduda,» selgitas autospordiliidu peasekretär Margus Kiiver.

Rovanperä on oma debüüthooajal sõitnud end Läti sarja kiireimaks piloodiks. Tallinna rallilgi edestas ta samuti Läti meistrivõistluste arvestuses sõitvat kogenud Janis Vorobjovsi 1.18,5. Parima Eesti rallimehena kokkuvõttes kolmanda koha saanud Ranno Bundsen kaotas noorele soomlasele juba üle kahe minuti.
-timtim
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 747
Joined: Wed Apr 08, 2009 11:35 am
Location: Lindi Taga

Re: Hooaeg 2016

Post by -timtim »

See aasta saaremaal vist sõidetakse esimese päeva katsed,teise päeva öhtul uuesti läbi.
Raskel ajal on rahvaralli ka ralli!
-timtim
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 747
Joined: Wed Apr 08, 2009 11:35 am
Location: Lindi Taga

Re: Hooaeg 2016

Post by -timtim »

ehk mõni kohalik või targem teab mulle öelda katse nimed,asukoha järgi. Oleks infot vaja ööbimse jaoks. Tänud :)
Raskel ajal on rahvaralli ka ralli!
Mart_
Rallifoorum 24/7
Posts: 2128
Joined: Thu Oct 07, 2010 1:58 pm

Re: Hooaeg 2016

Post by Mart_ »

Päris huvitavad pikkused on ajakaardile märgitud. Esimese hooga, ei oska kohe peale Undva ja linna midagi paika panna. Kaugatuma on justkui topelt ja esimest korda reede õhtul. Tundub igatahes põnev ja erinev viimastest aastatest :)
Champions aren't made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside them -a desire, a dream, a vision.
Lithium
Rallifoorum 24/7
Posts: 5165
Joined: Thu Feb 11, 2010 1:05 pm
Location: Tallinn

Re: Hooaeg 2016

Post by Lithium »

-timtim wrote:ehk mõni kohalik või targem teab mulle öelda katse nimed,asukoha järgi. Oleks infot vaja ööbimse jaoks. Tänud :)
Saaremaa on nii pisike, erilist vahet pole kus ööbid. Lääne/kesk-Saaremaa või siis Kuressaare.
Söörlöne!
schalke
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1134
Joined: Wed Jul 27, 2005 10:35 am
Location: Tallinn- Ida Virumaa

Re: Hooaeg 2016

Post by schalke »

Suurem mure on see, et kas praamiliiklus ralli ajal toimib ikka korralikult.
F-1 ennustusvõistluse võitja 2006; DTM ennustusvõistluse võitja 2011
Reikoh
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 914
Joined: Fri Oct 27, 2006 9:20 pm
Location: Vastseliina

Re: Hooaeg 2016

Post by Reikoh »

http://majandus24.postimees.ee/v2/38196 ... 1430142646

Tänane uudis. Tundub , et ei ole muret.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: Hooaeg 2016

Post by -huviline2- »

Ega eriti kiita ka ei ole, kasulik on broneeringud võimalusel ikka varakult ära teha. Sisuliselt on hetkel samasugune seis, kuid Leedo renditud Ionast(kuigi see on praegultki rohkem katki, kui sõidus :D) nimekirjas ei ole, seega võib rallinädalavahetusel ja eriti just tagasitulekuga nalja saada küll.
saspel
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 260
Joined: Thu Sep 11, 2008 7:16 pm

Re: Hooaeg 2016

Post by saspel »

Esimese päeva katsed on teise päeva pealelõunat uuesti jah. Tutvumis infos on kirjas katsed 1/9 ja 2/10.
Mart_
Rallifoorum 24/7
Posts: 2128
Joined: Thu Oct 07, 2010 1:58 pm

Re: Hooaeg 2016

Post by Mart_ »

Champions aren't made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside them -a desire, a dream, a vision.
Polkovniku lesk
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 525
Joined: Tue Jan 12, 2016 2:08 pm

Re: Hooaeg 2016

Post by Polkovniku lesk »

Oi milline egolaks. Kahju, et reaalsus midagi muud on.
KRUUDA MAAILMAMEISTRIKS
Crapmaster
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 560
Joined: Wed Nov 11, 2009 10:41 pm
Location: Pärnumaa

Re: Hooaeg 2016

Post by Crapmaster »

Polkovniku lesk wrote:Oi milline egolaks. Kahju, et reaalsus midagi muud on.
Siht on silme ees ja eesmärgid paigas. Mis see "muu" reaalsus on?
Post Reply