Hooaeg 2017

räägi eesti autorallist

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Sparco

Post Reply
Lithium
Rallifoorum 24/7
Posts: 5165
Joined: Thu Feb 11, 2010 1:05 pm
Location: Tallinn

Re: Hooaeg 2017

Post by Lithium »

See poleks eriline üllatus..
Söörlöne!
umm
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 673
Joined: Sun Feb 16, 2003 1:31 pm
Location: Tallinn

Re: Hooaeg 2017

Post by umm »

Kui üllatusi tahad, valid ehk Kinderi muna?
Kui Luki starti saadakse, siis saab näha korraliku tasemel andmist.
soca
Rallifoorum 24/7
Posts: 11133
Joined: Fri Jan 13, 2012 3:22 pm
Location: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Hooaeg 2017

Post by soca »

ega keegi siit foorumist Volveri tegemistest lähemalt ei tea?


krt kuidagi ei taha leppida et selline talent ära kaob vaikselt kuhugi.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
hannes36
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Posts: 22
Joined: Thu May 19, 2016 2:02 pm

Re: Hooaeg 2017

Post by hannes36 »

sõidetakse oma finantsist ja nii palju kui oma rahakott lubab.
rally11
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1106
Joined: Sun Feb 13, 2011 9:17 am
Location: kuressaare

Re: Hooaeg 2017

Post by rally11 »

Harju ralli nimekiri hetkel ikka päris lühike. Aega veel registreerida reedeni, aga ootasin sel hooajal veidi innukamat registreerimist ja pikemat nimekirja. :/
skahar
Rallifoorum 24/7
Posts: 2317
Joined: Fri Feb 21, 2003 9:05 pm
Location: Mägi-Eesti

Re: Hooaeg 2017

Post by skahar »

Harju ralli sobib pigem veautodele:)
Lääne-Eesti on palju rahakotisõbralikum ja meeldivam kõigile, kui peab etappe valima, kus ja millal sõita.
AutoralliSuurSõber
(Jan)
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1634
Joined: Sat Feb 01, 2014 2:13 pm

Re: Hooaeg 2017

Post by (Jan) »

Harju rallil on Plangi kaardilugeja Olaf Suuder.
http://sport.postimees.ee/4114181/ule-s ... ehtestanud
marttim
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Posts: 31
Joined: Mon Feb 09, 2015 12:34 pm

Re: Hooaeg 2017

Post by marttim »

rally11 wrote:Harju ralli nimekiri hetkel ikka päris lühike. Aega veel registreerida reedeni, aga ootasin sel hooajal veidi innukamat registreerimist ja pikemat nimekirja. :/
Nüüd juba olukord parem, hetkel 54 kirjas, nende seas kaks Fabia R5-te ja Grossi WRC, loodaks Protosid ka näha.
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Posts: 7031
Joined: Thu Jul 18, 2013 1:04 pm
Location: Tartu/Lõuna - Eesti

Re: Hooaeg 2017

Post by snakeplissken »

Kas keegi võiks lühidalt kokku võtta mis need Proto autod endast täpsemalt kujutavad?
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: Hooaeg 2017

Post by -huviline2- »

Sisuliselt vaba voli luua huvitavaid ja kiireid autosid, ilma homologeeringuid jms taga ajamata. Eks ta ole keerulisem muidugi tegelikult, aga üldiselt nii ta on. Nagu nad siin nüüd tulevad, Fiesta R5 replica kere (ja ehk ka midagi muud), mitsu mootor, ilmselt võimsamal kujul, kui homologeeritult, tõenäoliselt mitsu 4wd süsteem jne.

Kurb uudis Venemaalt, meilegi tuttavate nimedega.
http://sport.ohtuleht.ee/805472/pihkva- ... -haiglasse
rs7
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 258
Joined: Tue Feb 01, 2011 7:19 pm

Re: Hooaeg 2017

Post by rs7 »

Rainer Aus ka Harju ralli stardinimekirjas ja autoks Volkswagen Polo. Lugejaks Koskinen, kes lõpetas sügisel Saaremaal karjääri :D

Ausil oli õigus:
"Aus ei olnud nii kindel, et Koskinen päriselt spordist kaob: «Ma ei tea, mida tähendab karjääri lõpetamine. Olen ennegi näinud neid mehi, kes karjääri lõpetavad ja siis jälle mõne ralli kaasa teevad. Eks tal kunagi isu tagasi tuleb."

https://sport.postimees.ee/3865879/vide ... se-vaadata
domaza
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1008
Joined: Wed Dec 01, 2004 11:39 am
Location: Tallinn
Contact:

Re: Hooaeg 2017

Post by domaza »

rs7 wrote:Rainer Aus ka Harju ralli stardinimekirjas ja autoks Volkswagen Polo. Lugejaks Koskinen, kes lõpetas sügisel Saaremaal karjääri :D

Ausil oli õigus:
"Aus ei olnud nii kindel, et Koskinen päriselt spordist kaob: «Ma ei tea, mida tähendab karjääri lõpetamine. Olen ennegi näinud neid mehi, kes karjääri lõpetavad ja siis jälle mõne ralli kaasa teevad. Eks tal kunagi isu tagasi tuleb."

https://sport.postimees.ee/3865879/vide ... se-vaadata
Kõva vend et Polo WRC siia toob :)
jliivak
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 137
Joined: Wed Jan 20, 2010 11:44 am
Location: Tallinn/Hiiumaa

Re: Hooaeg 2017

Post by jliivak »

domaza wrote:
rs7 wrote:Rainer Aus ka Harju ralli stardinimekirjas ja autoks Volkswagen Polo. Lugejaks Koskinen, kes lõpetas sügisel Saaremaal karjääri :D

Ausil oli õigus:
"Aus ei olnud nii kindel, et Koskinen päriselt spordist kaob: «Ma ei tea, mida tähendab karjääri lõpetamine. Olen ennegi näinud neid mehi, kes karjääri lõpetavad ja siis jälle mõne ralli kaasa teevad. Eks tal kunagi isu tagasi tuleb."

https://sport.postimees.ee/3865879/vide ... se-vaadata
Kõva vend et Polo WRC siia toob :)
Tegemist ole WRC-ga vaid proto klassi autoga, ja näeb suht sarnane WRC-le välja
Lithium
Rallifoorum 24/7
Posts: 5165
Joined: Thu Feb 11, 2010 1:05 pm
Location: Tallinn

Re: Hooaeg 2017

Post by Lithium »

Äkki Lepekhovi masin? Või ehitati uus?
Söörlöne!
domaza
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1008
Joined: Wed Dec 01, 2004 11:39 am
Location: Tallinn
Contact:

Re: Hooaeg 2017

Post by domaza »

See oli väikese huumoriga paljude õllede pealt :)
jliivak
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 137
Joined: Wed Jan 20, 2010 11:44 am
Location: Tallinn/Hiiumaa

Re: Hooaeg 2017

Post by jliivak »

domaza wrote:See oli väikese huumoriga paljude õllede pealt :)
Selge :D
Strike
Moderaator
Moderaator
Posts: 5912
Joined: Fri Jun 06, 2003 11:58 am

Re: Hooaeg 2017

Post by Strike »

Eeloleval nädalavahetusel sõidetakse 26.-27.maini Eesti autoralli meistrivõistluste teine etapp, Neste Harju Rally. Esimesele koduteedel sõidetavale võistlusele registreerus 73 võistluspaari. Numbri all 3 stardib rajale võistlusauto VW Polo, mille roolis on 2007. ja 2012. aasta N-rühma meister, Rainer Aus. Uue prototüüpauto kõrvalistmel võtab koha sisse ralliradadele „comebacki“ tegev Simo Koskinen. Mis on tänaseks saanud Raineri eelmisest võistlusmasinast, milliseid kanaleid pidi jõudis see VW Eestisse, mis nüüd esimese proto autona Eestis rajale jõuab jpm. me Raineriga enne Neste Harju Rally nädalat rääkisimegi.

http://rallihullusoidupaevik.blogspot.c ... se-26.html
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
soca
Rallifoorum 24/7
Posts: 11133
Joined: Fri Jan 13, 2012 3:22 pm
Location: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Hooaeg 2017

Post by soca »

hannes36 wrote:sõidetakse oma finantsist ja nii palju kui oma rahakott lubab.

tänud vastuse eest, parem ikka kui mitte midagi...Märtin võiks selle nii öelda "lihvimata teemanti" üles korjata :wink:
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
(Jan)
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1634
Joined: Sat Feb 01, 2014 2:13 pm

Re: Hooaeg 2017

Post by (Jan) »

Äkki kellegil on võimalik artiklit jagada http://sport.postimees.ee/4123773/video ... rallirajad
maailmameister
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1282
Joined: Fri Apr 03, 2009 4:21 pm
Location: Raasiku

Re: Hooaeg 2017

Post by maailmameister »

Aga palun!


Videod: Frankensteini koletised vallutavad Eesti rallirajad

Viljar Voog
26. mai 2017 12:40


Egon Kauri uue ralliauto «doonoriks» on olnud neli-viis masinat. | FOTO: Toni Läänsalu

On üldlevinud eksiarvamus, et Frankenstein on kinolinadelt tuntud koletis. Tegelikult on see tema arstist looja nimi. Eluline võrdlus: valitsev Eesti rallimeister Egon Kaur on doktor Frankenstein ja Ford Fiesta võistlusmasin tema monstrum.
«Me ei ütleks, et ta monstrum on. Ma loodan, et temast tuleb ikka väga tore ja kiire auto,» naerab Kaur. Samas pole võrdlus üldse mitte kohatu, sest kui Frankensteini koletis oli kokku õmmeldud mitmest inimesest, siis ka Kauri uue võistlusauto «doonoriks» on olnud neli-viis masinat.

«Sillad ja kogu käiguosa on Mitsubishilt, kere on Ford Fiesta, millest pole järel aga palju – katus, uksed ja väline kuju –, ning R5 autoga on analoogsed rattakoopad,» loetleb Kaur, millised jupid on konkreetselt üle võetud või siis lihtsalt varasemat disaini kopeeritud. «Kõik need lahendused on varem toiminud mingite autode peal. Nüüd on küsimus, kas nad ka kõik koos toimivad.»

Hüvasti, EVO 9!

Ent alustame algusest. Eelmine rallihooaeg jäi viimaseks, kus kodustel meistrivõistlustel võis N-rühmas kihutamiseks kasutada Mitsubishi Lancer EVO 9 võistlusautot. See tähendas, et nii mõnelgi rallimehel oli järsku garaažis masin, millega kannatab sõita vaid üldklassi meistritiitlile. Seal on aga ees Georg Gross möödunud hooaja Ford Fiesta WRCga, millele vastu saamiseks on vanad Lancerid aeglased ja kobakad.

Ühe lahenduse leidis Kaspar Koitla, 2014. aastal Lanceril Soome meistriks tulnud ralliäss. Kuna auto pääses N-rühma regulatsioonide alt, võis sellega ette võtta imeasju. Koitla ehitas masina kohe kergemaks, putitas mootori 250 hobujõu peale ja on nädalavahetusel ustava autoga stardis Harju rallil.

Teine variant on anda EVO-le uus hingamine, ehitada see täiesti uueks – tänavu on Eesti meistrivõistlustele oodatud mitmest masinast kokku pandud prototüüpautod. Näiteks Rainer Ausi uus võistlusmasin on väljast ideaalne koopia neli aastat MM-rallisid valitsenud Volkswagen Polost. Alt aga…

«Poolas on üks tehas, kes võtab EVO koopad, põhja ja mootori-käigukasti koos kinnitustega. Kardaan tehakse 16 sentimeetrit lühemaks, põhja vahelt võetakse jupp välja ja sinna peale pannakse Polo kere. See, mis väljapoole tuleb – veidi plastikut, tiivad – see on juba oma vormide järgi ja kopeerides WRC välimust,» selgitab rallimees, kes müüs teda viis aastat teeninud EVO 9 maha ning soetas uue auto, kus peal märksa värskem, EVO X tehnika.

Rainer Aus müüs teda viis aastat ustavalt teeninud EVO 9 Prantsusmaale. Uus omanik olevat eestlase sõnul autoga väga rahul. / Jaanus Lensment

Kuigi kõik, mis autot edasi veab, on Ausile tuttavalt masinalt, peab ta erinevalt Koitlast oma uut sõpra sisuliselt nullist tundma õppima. «Põhiline, mis seda muudab, on, et auto teljevahe on 16 sentimeetrit lühem. Jah, ta mahub kurvidesse paremini ära, näiteks Saaremaa kiviaedade vahel on vähem ohtu midagi ära lõhkuda, aga see teljevahe teeb teda ka natukene närvilisemaks. Auto reageerib kiiremini, kohati on temaga hea keerata, aga kohati ka üllatab. Esimeses trennis oli juba vaja mingeid muudatusi teha, et saba peale rohkem pidamist saada.»
Aus jõudis enne Harju rallit teha uue autoga kaks testipäeva ja juba on tal selged sihid, kuidas autot kiiremaks teha. «Paarkümmend kilo võiks sealt veel alla saada,» lubab ta, et kui Harju eel ta veel suuri töid masina kallal ette võtta ei jõudnud, siis edasiste rallide eel küll.

Siht R5 alistamine

Kaur läks koduse suurrivaaliga võrreldes teist teed – kui Aus ostis auto Poolast, siis tema hakkas koostöös rallikrossimasinaid ehitava Reinsalu Sport tiimiga peale nullist. «Probleem oli, et me ei leidnud sellist lahendust, mis oleks juba välja töötatud. Selle projekti üks eesmärk on ka, et auto oleks konkurendiks R5-masinatele,» selgitas rallimees. Samal ajal kui konkurendid Harju rallil kihutavad, kruvib Kaur oma masinatele alles tarvilikke juppe külge «Aega on garaažis veedetud omajagu ja kindlasti tuleb veel pikki päevi ja öid. Eesmärk on jõuda starti Lääne-Eesti rallil.» See peetakse kahe nädala pärast.

Sealjuures näeb Kaur uues masinas abi oma ambitsioonidele siirduda kunagi MM-sarja. Nimelt on prototüüpautod käitumiselt WRC2 arvestuses kasutatavatele R5-autodele palju lähedasemad kui vanad ja pikad N-rühma Mitsubishid. Ühelt teise istumine peaks seega minema sujuvamalt (loe: vähemate kallite testikilomeetritega). «Eks näis, mis MM-plaanidest saab. Hetkel me kuhugi registreerinud pole, aga ei välista ka midagi,» ei ole Kaur oma suuri plaane maha matnud.
Tulevikus võiks sama teed käia ka noored Eesti ralliässad, kes tahavad esiveolistelt masinatelt edasi liikuda. Mida aasta edasi, seda odavamaks prototüübid lähevad ja seda suurem potentsiaal on neil anda tulevikutippudele vajalikku kogemust neljarattaveolistel, mis on käitumiselt sarnased R5-autodega. «Sealt saada see kogemus ja Eestis kand maha, sealjuures tunduvalt odavamalt, on juba palju parem minna MMile ja rentida see R5,» tõdeb Kaur.

Enne seda on vaja aga pioneere nagu Kaur ja Aus. Nende meeste tänavuseks tipuks tõotab kujuneda sügisene 50. Saaremaa ralli, kus lisaks Grossi WRC-le peaks praeguste plaanide järgi R5-masinal startima ka Ott Tänak. «Matemaatika ütleb, et proto-auto peaks aeglasem olema, aga tahaks loota, et me suudame tast rohkem välja võtta,» usub Aus, et ees ootab põnev lahing. «Viimane viimistlus on ikkagi juhi teha.»
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
Post Reply