Ott Tänaku diskussioon

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, jagr, Erki

Post Reply
Oliverk
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 921
Joined: 21 Dec 2003, 20:23

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Oliverk »

Lõpuks oli pilt ees jah. Väga lahe ettevõtmine ja paar senist varjatud asja ikkagi räägiti välja ka.
CTR
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 5084
Joined: 21 Jan 2015, 19:26
Has thanked: 4
Meeldimisi saanud: 11

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by CTR »

väga äge! kõige parem oli, et ,,miks me peaks Saaremaal enne viimast katset Ogieriga tasa olema? et siis mul peaks midagi viga olema..

:D :D
Janarr
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 677
Joined: 18 Mar 2013, 21:10
Meeldimisi saanud: 1

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Janarr »

Ei näinud kõike laivi ja üksipulgi hakata otsima ka jama.. Tänak oktoobris stardis Saaremaal?
„See on pea, mitte jalg, mis on tööriistaks iga võidusõitja eduni. Vähesed mõistavad seda” (Peter Sauber)
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: 13 Feb 2006, 17:08

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by -huviline2- »

Delfi fb lehel on kõik järgivaadatav. Pea tunnike huvitavat materjali, mida kerida pole mõtet. Pidi Saaremaa juubeliürituse nimel töö käima ning kindel plaan on see võita e. R5 autoga. Starletit ka maha ei teinud, seda lubas 51. rallil kasutada.:D
Last edited by -huviline2- on 11 May 2017, 12:27, edited 1 time in total.
Milor
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1685
Joined: 18 Jul 2004, 16:55
Location: Roobuka

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Milor »

Enne, kui küsid - mõtle, kas Ott saab/tohib sellele vastata või kas sa ise tahaksdi sellele küsimusele vastata.
Last edited by Milor on 11 May 2017, 05:08, edited 2 times in total.
Ott Tänak on rallisõitja - mitte meelelahutaja.
(Jan)
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1634
Joined: 01 Feb 2014, 14:13

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by (Jan) »

Rebane
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1410
Joined: 23 Sep 2012, 15:56

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Rebane »

2017a. kõige nõmedam sõna on "ilmselgelt"
Jaan555
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 102
Joined: 03 Aug 2010, 14:12
Location: Tartu

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Jaan555 »

-huviline2- wrote:Delfi fb lehel on kõik järgivaadatav. Pea tunnike huvitavat materjali, mida kerida pole mõtet. Pidi Saaremaa juubeliürituse nimel töö käima ning kindel plaan on see võita e. R5 autoga. Starletit ka maha ei teinud, seda lubas 51. rallil kasutama.:D
Pigem kaldun arvama, et just tagavedusega tulemas :) naised kusagil saunas olla rääkinud, et ka OT mentoril olla saaremaaks tagaveduse mõtted :)
blizzard
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 867
Joined: 01 Oct 2010, 18:47

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by blizzard »

Jaan555 wrote:
-huviline2- wrote:Delfi fb lehel on kõik järgivaadatav. Pea tunnike huvitavat materjali, mida kerida pole mõtet. Pidi Saaremaa juubeliürituse nimel töö käima ning kindel plaan on see võita e. R5 autoga. Starletit ka maha ei teinud, seda lubas 51. rallil kasutama.:D
Pigem kaldun arvama, et just tagavedusega tulemas :) naised kusagil saunas olla rääkinud, et ka OT mentoril olla saaremaaks tagaveduse mõtted :)
Tagavedu?! Kui mees tahab 50. saaremaa ralliu võidu võtta, siis vaevalt ta seda tagavedusega teeb.
renxrw
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 291
Joined: 12 Feb 2015, 17:59

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by renxrw »

Ütles ta ju delfi lives selgelt, et R5 autoga. Ikka leiate te põhjust aruteluks.
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 11133
Joined: 13 Jan 2012, 15:22
Location: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by soca »

Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Mirko
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 628
Joined: 29 Mar 2012, 22:51

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Mirko »

ME-3
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 193
Joined: 06 Mar 2011, 10:06

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by ME-3 »

randos
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 389
Joined: 29 Mar 2012, 18:08

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by randos »

http://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/kaa ... d=78274134

Kaardilugeja Martin Järveoja: ärevatel hetkedel on tähtis jääda rahulikuks

Ott Tänaku kaardilugejal Martin Järveojal käib enne magamaminekut kogu rallipäev filmina silme eest läbi.

Kuigi Järveoja sõidab WRC sarjas esimest hooaega, pole ta MM-rallidel kaugeltki uustulnuk. Karl Kruudaga WRC2 arvestuses kihutamistest oli kaasa võtta korralik kogemustepagas. Päris WRC ja suurte tiimide hulka kuuluv M-Sport tähendavad aga ikkagi midagi muud. „Korralik tamp on peal. Uute autodega on palju testimist ja esimesed viis kuud on läinud väga kiiresti,” sõnas ta. „Palju tuleb olla kodust eemal, kuid olen sellega juba harjunud. Pealegi meeldib mulle see töö väga.”
Tavalisel inimesel on kaardilugeja rolli võib-olla keeruline hinnata. Võitude ja kaotustegi puhul räägitakse ju peamiselt roolikeerajast. Samal ajal pole kiire sõit kaardilugejata võimalik. Juhi ja kaardilugeja vahel peab olema usaldus ja teineteisemõistmine. Nooremate sõitjate jaoks on kaardilugeja tihti ka tasakaalustavas rollis.

„Meil pole autos veel selliseid emotsioone tekkinud, et neid olnuks vaja ohjeldada. Kui aga tekib, küll ma siis annan endast parima,” lubas Järveoja. „Seni on kõige ärevamad hetked olnud Monte Carlo rallil, kuid suutsime jääda rahulikuks. Just rahulikkus on rallis väga tähtis. Kihutades võib tekkida palju ootamatuid olukordi, kus pea kaotamine ei anna midagi.”

Palju tööd tehakse kodus

Oma roll on kaardilugejal ka katsesõitudes. Tavaliselt kihutatakse lühikesel teelõigul, mis lõpuks jääb sõitjatele meelde, kuid sellest hoolimata teeb kaardilugeja oma tööd edasi. „Markko Märtin on öelnud, et sõitja peab testides keskenduma ainult auto käitumisele ja sõita tuleb kaardilugeja info järgi,” sõnas Järveoja. „Hooaja alguses olin WRC autoga sõitmises suhteliselt algaja ja testisõidud aitasid harjuda. Pealegi peab kaalu mõttes keegi nagunii kõrval istuma. Tegelikult tunnen, kui auto seadistuses on midagi valesti, kuid niisama targutama pole ma hakanud.”
Enne rallisid teeb Järveoja suure hulga tööd ära kodus. Kõik kiiruskatsetevahelised ülesõidud ja keerulisemad kohad tuleb juba varem Google’i kaardirakenduses üle vaadata. Seejuures peab olema väga tähelepanelik, sest teedele jääb palju viadukte ja mahapöörded ning äraeksimine pole kuigi keeruline. Kohapeal olles keskendutakse juba kiiruslegendi koostamisele.

Järveoja ei osanud öelda, kui rahul on tema tegemistega M-Spordi meeskonna juhid. Sellest pole juttu olnud. „Kõik on suured inimesed, keegi ei tule niisama õlale patsutama, et hästi paned,” nentis ta. Ise on ta oma otsusega astuda kaardilugejana karjääris samm edasi rahul. Suured eesmärgidki on tal paigas: esmalt noppida esimene MM-ralli võit ja seejärel püüda juba maailmameistritiitlit.

„Vaadates rallimaailma praegust seisu, võiks see kõik olla reaalne,” arvas Järveoja. „Eks esimese võidu ootus alateadvuses natuke ärritab, kuid praegu on sarjas kümmekond võiduvõimelist rallipaari. Kõik tahavad võita.”
juust
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 192
Joined: 23 Feb 2016, 08:40

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by juust »

Autoralli neljakordse maailmameistri, praeguse Toyota Gazoo Racingi meeskonna juhi Tommi Mäkineni sõnul on tema tiimi pikemaajaline eesmärk tuua WRC-sarja mõni noor Jaapani võidusõitja. Lühemas plaanis on soomlane aga huvitatud lepingust Ott Tänakuga.
Tänavusel hooajal MM-karusselliga taasliitunud Toyota rallimeeskonnale ennustati vaevalist esimest aastat. Ometi suutis Jari-Matti Latvala kohe avaetapil Monte Carlos tulla (Tänaku mehaanilise ebaõnne tõttu) teiseks ja Rootsis kerkis soomlane juba kõrgeimale poodiumiastmele! Edasi pole Toyotatel poodiumile asja olnud ja ilmelt jätkub see seeria ka Portugalis, sest Ott Tänaku esikohta jahtinud esisõitja Jari-Matti Latvala käis autoga üle katuse. Tiimiboss Mäkinen aga muretsemiseks veel põhjust ei näe.

-Tommi, oled Portugali ralli kahekordne võitja, sealjuures võitsid 2001. aastal, kui see oli su 100. MM-etapp. Kas on kummaline olla nüüd siin tagasi sootuks teises rollis, tiimijuhina?

See aasta on olnud meeletult põnev ja see kõik sai alguse juba Monte Carlos. See tunne – olla tagasi võistluskarussellil ja seda nõnda erilises kohas kui Monte – oli midagi erilist. Siis tuli muidugi meile võidukas Rootsi ja nüüd oleme jõudnud siia; ootan iga rallit põnevusega.

-Kas endise sõitjana ei ole keeruline teenindusalas tulemusi oodata, mitte ise saatust ja rooli käes hoida?

Üldse mitte. Sain seda oma karjääri jooksul teha küll ja veel. Nüüd naudin praegust ametit. Eks ma olen testidel Yarisega üpris palju kilomeetreid läbinud ja saan sõitjatega alati rääkida nende probleemidest või plaanidest, kuidas autot veel paremaks ehitada. Mul endalgi on päris palju ideid ja ma mõistan nende soove. Seepärast ongi see väga põnev.

-Su nägu on pidevalt naerul. Kas oskasid selle hooaja eel oodata, et sul saab olema nii palju põhjuseid rõõmustamiseks ja et auto kukub nõnda hästi välja?

(Lõkerdab naerda.) Muidugi oli hooaja algus lihtsalt oivaline. Viimastel rallidel oleme küll veidi teistest tiimidest maha jäänud, aga saan endale siiski naeratamist lubada, sest tean, mida tegema peame. Me ei süga kukalt, et mis nüüd lahti, ega muretse, kuidas teistele järele jõuda. Meil on selged plaanid, kuidas autot kiiremaks saada, ja seetõttu ma tulevikku ei pelga.

2017 pidigi alati olema meile arenguaasta. Praegu alles õpime, saame ralli ralli haaval kogemusi ja siis astume tugevamana 2018. aastasse.

-Kui kaugel praegu järgmise hooaja plaanid on?

Meie kindel siht on panna 2018. aastal välja kolm tugevat autot. Sõitjaid me veel vaatame ja arutame. Praeguste pilootidega on kõigiga sõlmitud üheaastased lepingud, sest meeskond oli alles lapsekingades ja mulle tundusid lühikesed lepingud ausamad, juhuks kui keegi tahab lahtuda. Peagi hakkame oma järgmise hooaja nägu otsima, aga praegu pole miskit paigas.

-Möödunud aastal potentsiaalsetest pilootidest rääkides mainisid, et oled Tänakust huvitatud. Ott isegi on öelnud, et tema leping M-Sportiga lõppeb selle hooajaga ja siis on ta vaba...

Ott on tänavu sõitnud lihtsalt oivaliselt. Ütlen selle kohta niipalju, et oleme temast väga huvitatud. Aga nagu sai öeldud, praegu pole järgmiseks aastaks ühtegi sõitjat paigas.
-Oti palkamine ainult süvendaks Toyota meeskonna suhet Eestiga, sest Tallinna külje alla tuleb teie logistikakeskus. Kas on veel mingeid plaane tiimi Eestiga sidumiseks?

Meie Eesti projekt on praegu üsna algusjärgus, aga tõesti, siht on, et osa meie meeskonnast baseeruks Tallinnas, teine osa siis Soomes.

Näiteks meie legendi kirjutamiseks kasutatavad autod on Eestis registreeritud nagu ka mõned meie WRC-testautod. Võistlusmasinad on praegu siiski kõik Soome numbrimärkidega.
Toyota on küll Jaapani firma, aga rallimeeskond on väga Soome nägu ja isegi kõik sõitjad on su rahvuskaaslased. Meie kodu paikneb tõesti Soomes, aga et ka kõik piloodid on soomlased, on puhas tööõnnetus.
Kui hakkasime endale mullu sõitjaid palkama, oli turul korralik põud. Juho Hännineni võtsime juba väga varakult oma täiskohaga testisõitjaks ja minu kindel soov oli, et ta sõidaks ka rallisid, et ammutada võimalikult palju infot võistlusoludest, mida saaks arenguks ära kasutada. Tema järel leidsime endale andeka noore piloodi Esapekka (Lappi, teeb Portugalis debüüdi WRC roolis – V. V.). Aga rohkem tasemel sõitjaid turul polnud. Kuni Volkswagen teatas lahkumisest. Pidasime läbirääkimisi kõigi kolme töötuks jäänud mehega: Sebastien läks M-Sporti ja pidime valima Jari-Matti ja Andrease (Mikkelsen) vahel. Põhju, miks otsus Jari-Matti kasuks langes, olid tema kogemused. Lisaks on tema tehnilised teadmised väga head ning olime kindlad, et ta suudab meie arengule kaasa aidata.

Tegelikult on see nii ainult Euroopas, et vaadatakse lippe autodel. Et siin sõidavad prantslased, seal soomlased jne. Jaapanist vaadatakse rallit ja nähakse tervet Euroopat ühe riigina. Nii et neid ei huvita, millisest siinsest rahvusest piloodid parajasti on.

-Aga sinu hoole all on ka kaks Jaapani pilooti, mis on veel üks Toyota meeskonna side Eestiga, sest Markko Märtin…

Markko toetab meid selles projektis ja ta on teinud suurepärast tööd. (Ford Fiesta R5-autodel sõitvad Hiroki Arai ja Takamoto Katsuta võistlevad kirjade järgi Tommi Mäkinen Racingi nimelises tiimis, mille taga on tegelikult Märtini aetav MM-Motorsport – V. V.) Me jätkame kindlasti seda koostööd, sest Markko on selles lihtsalt vapustav.

Üks meie meeskonna prioriteete on tulevikus saada üks jaapanlane WRC rooli. Aga see aeg on veel kaugel.
Praegu tõesti. Nad on noored – 23 ja 24 – ning alles õpivad. Jaapanlaste võistlusprogramm on sel aastal väga tihe, aga nad vajavad veel palju-palju kogemusi. Aga meil pole selle programmiga ka kiiret, sest nad on piisavalt noored.

Toyota meeskonna üks tulevikuprojekte on ka R5-auto ehitamine. Sellest on juba juttu olnud ja eks näis, millal see tõeks saab.
See oleks Jaapani sõitjate kasvatamisel järgmine suur samm edasi. Meile on väga oluline, et saaksime keskenduda just noortele sõitjatele, sest see on Toyota kui firma filosoofia, aga ka rallimeeskonna soov. Nüüd on küsimus, kas need noored peaksid tulema alati Jaapanist või kaasaksime sinna programmi ka teisi andekaid sõitjaid.

-Oled rallimaailmas väga populaarne kuju ja sinu intervjueerimiseks on juba paras järjekord tekkinud. Luba aga veel viimane küsimus. Hooaja eel sa ei teadnud, kui kiire masin teil on. Nüüd aga küll. Kus sa tahaksid olla aasta lõppedes?

Meie täiesti siiras ja aus eesmärk on võita MM-tiitel. Muidugi üritavad kõik meeskonnad areneda, aga ma näen Yarises potentsiaali, mida me pole sealt veel välja pigistanud.
schalke
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1134
Joined: 27 Jul 2005, 10:35
Location: Tallinn- Ida Virumaa

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by schalke »

Pool hooaeg on läbi. Meeldib see meile, või mitte, kuid Neuvilli ja Ogieri tasemel me veel ei ole. Positiivne on see, et Ott on praegu TOP 4 sõitja maailmas. Punktitabel peegeldabki täpselt jõudude vahekorda. Esinelik ongi teistel eest ära, mitte ainult punktide mõttes. Oti puhul meeldb veel see, et ta ei ole hakanud Ogieriga iga hinna eest võidu sõitma. Teeb vaikselt oma tööd, ei lase ennast häirida. Teame kõik, kuidas Latvalal Volkswagenis läks. Kui suudab aasta lõpuks Latvala alistada ja lõpetab kolmandana oleksin väga rahul. Üks võit võiks ka tulla, siis oleks super hooaeg. Samas ei tohiks väga masendusse langeda, kui võitu veel ei tule sel aastal. Tähtsam on ikkagi kõrge lõppkoht ja stabiilsus. Siin ei saa jälle võrrelda Ogieriga, kes omal ajal kohe võitma hakkas. Siis oli konkurenst hõredam, põhimõtteliselt piisas ainult ühe mehe alistamisest. Siiani olen hooajaga rahul.
F-1 ennustusvõistluse võitja 2006; DTM ennustusvõistluse võitja 2011
miro
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 230
Joined: 09 Feb 2012, 11:49

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by miro »

schalke wrote:Pool hooaeg on läbi....
+1


Tänases Ekspressis pikk lugu Otist. Tip Top (Y) Peaks saadaval olema ka netist.
Image
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 11133
Joined: 13 Jan 2012, 15:22
Location: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by soca »

Keegi võiks siia poetada jah :)

Ma ei tea kas see on see sama artikkel ? http://fb.me/8z5VaB7Ht
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
blizzard
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 867
Joined: 01 Oct 2010, 18:47

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by blizzard »

soca wrote:Keegi võiks siia poetada jah :)

Ma ei tea kas see on see sama artikkel ? http://fb.me/8z5VaB7Ht
Ilmselt on sama...

Kohvitass kõrvale (ühest jääb ilmselt väheks. parajalt pikk lugemine... :) ) ja head lugemist:
https://www.upload.ee/files/7041178/Ees ... k.pdf.html
skahar
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 2325
Joined: 21 Feb 2003, 21:05
Location: Mägi-Eesti
Meeldimisi saanud: 1

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by skahar »

blizzard wrote:
soca wrote:Keegi võiks siia poetada jah :)

Ma ei tea kas see on see sama artikkel ? http://fb.me/8z5VaB7Ht
Ilmselt on sama...

Kohvitass kõrvale (ühest jääb ilmselt väheks. parajalt pikk lugemine... :) ) ja head lugemist:
https://www.upload.ee/files/7041178/Ees ... k.pdf.html
Krt mul näitab aind tühja lehte pdf'is - sooviks ka kohvi kõrvale lugeda:)
AutoralliSuurSõber
Post Reply