Aga palunME-3 wrote:http://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/tan ... d=79250640
palun jagamist.
Tänak: hea tunnetusega pole asfaldil sõitmine probleem
Ott Tänaku sõnul pole tipptasemel rallisõitjatel vaja otseselt sõitmist harjutada.
Tänak tõestas pühapäeval Saksamaa MM-ralli võiduga, et on üks neist vähestest tippsõitjatest, kes suudab rallisid võita teekattest olenemata. Ühtlasi kummutas ta arvamuse, et Saksamaa asfaldil oli nii-öelda kruusasõitjatel lihtsam.
„Olud olid väga muutlikud ja sellistes tingimustes asfaldil sõitmisel pole midagi ühist kruusal sõitmisega,” ütles Tänak. „Selleks et seal hakkama saada, tuleb sõita puhtalt asfaldile sobivas stiilis.”
M-Spordi meeskonnas Ford Fiestaga kihutava Tänaku sõnul pole tipptasemel rallissõidus enam põhjust rääkida sõiduvõtete harjutamisest. Asfaldiga on ta kohanenud aastate jooksul peetud rallidel ja katsesõitudel. „Kõik oleneb sellest, kas hoog ja enesekindlus on olemas. Kiiresti saab sõita vaid siis, kui auto teeb seda, mida sõitja tahab,” selgitas ta. Saksamaal kuuletus auto Tänakule ideaalselt.
Tänak tunnistas, et karjääri ja tuleviku mõttes on Saksamaal saavutatud esikoht väga oluline. „Asfaldil võit oli olulisem kui Sardiinias saavutatu. Eestist ja üldse siit kandist tulnud rallimehele on sellistel teedel sõitmine keerulisem,” nentis ta. „Teadsin, et kui saan autoga hea tunnetuse, pole ka asfaldil probleem võidu sõita.”
Abiliste hea töö
Tänaku sõnul ei kujunenud ralli päris selliseks, nagu ta ette kujutas. „Arvasin, et esikoha eest hakkavad võitlema Sébastien Ogier ja Thierry Neuville. Asjade sellist käiku ma ette ei näinud,” tunnistas ta. Samal ajal oli tal kaartide segipaiskajana täita oluline roll. Teadupärast haaras Tänak kaardilugeja Martin Järveojaga ralli avapäeva lõpuks liidrikoha ja edasine kujunes lihtsalt positsiooni hoidmiseks.
Tänak tõstis esile ka asfaldirallidel lubatud esiautos sõitnud Martin Kanguri ja Kuldar Siku tööd. „Mehed tegid supertööd. Tunneme üksteist juba pikka aega ja nad teavad täpselt, mida ma neilt soovin,” kiitis ta.
Rallimaailmas tekitasid palju kõneainet Tänaku rehvid, mille ta valis reedel vihmas sõidetud kiiruskatseteks. Samal ajal kui Ogier ja Neuville läksid etteaimatavat turvalist teed, otsustas Tänak paljude silmis riskida ja kruvis autole alla korraga nii pehme seguga kui ka vihmasele teele sobivad jäigemad rehvid.
„Valik tundus meile loogiline. Seda, et võime midagi palju kaotada, ei arvanud ma hetkekski,” märkis Tänak. „See, et Ogier valis Neuville’iga samad rehvid, oli samuti loomulik. Ta üritas luua sarnaseid tingimusi ja puhta sõiduga vahet sisse teha.”
Tänak jälgib tähelepanelikult meeskonnakaaslase Ogier’ heitlust maailmameistritiitli eest. Saksamaal sai tiitlikaitsja 17 punkti rohkem kui Neuville, kuid kumbki pole kahel viimasel rallil särada suutnud. Ogier jäi Soomes nullile, ent oli Saksamaal 3., Neuville lõpetas Soomes 6. kohal ja jäi Saksamaal nullile.
Tänak ei nõustunud väitega, et tiitliheitlust pidavatel Ogier’l ja Neuville’il pole viimasel ajal piisavalt kiirust. „Kui vaadata asju süviti, siis näiteks Saksamaal oli Ogier’ kaotus kokkuvõttes sama mis esimese päeva lõpus,” märkis ta. „Seega pole ta hool küll midagi viga, laupäeval ja pühapäeval oli ta meiega võrdne.”
Saksamaa triumf hoiab ka Tänakut endiselt suures mängus. Kokkuvõttes 3. kohal olev eestlane kaotab Neuville’ile 16 ja Ogier’le 33 punktiga. Sõita jääb veel kolm rallit.