WRC hooaeg 2018

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki

Vasta
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 6
Kontakt:

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas Kolin »

Latvala sai alles Mehhikos oma esimese katse võidu
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
calderon
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3364
Liitunud: 05 Juun 2010, 19:30
Asukoht: Kuppelmaastik

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas calderon »

Eks näha ole mis saab. Kui Ott Järgmine ralli ka ebaõnnestub siis võib juba tiitli maha kanda
Oiks
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Postitusi: 25
Liitunud: 07 Okt 2010, 10:48

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas Oiks »

Ikka mõtetult vara on veel tiitli lootusest või selle puudumisest rääkida. Eelmine aasta oli samal ajal Ogieril 66 punkti ja Neuvillel 28 punkti. Tundus veel rohkem asi otsustatud olevat. Kuigi Neuville tegi peale seda veel ka kaks 0 punktiga rallit, siis ometi oli tal reaalne võimalus tiitlile kuni eelviimase rallini.
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 6
Kontakt:

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas Kolin »

calderon kirjutas:Eks näha ole mis saab. Kui Ott Järgmine ralli ka ebaõnnestub siis võib juba tiitli maha kanda

Mu sabakont ütleb , et Tänak katkestab veel mõne ralli just tehnika pärast.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
skahar
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2325
Liitunud: 21 Veebr 2003, 21:05
Asukoht: Mägi-Eesti

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas skahar »

Kolin kirjutas:
calderon kirjutas:Eks näha ole mis saab. Kui Ott Järgmine ralli ka ebaõnnestub siis võib juba tiitli maha kanda

Mu sabakont ütleb , et Tänak katkestab veel mõne ralli just tehnika pärast.
Loodetavasti mitte, kuid peamine on, et ise oma legendi/sõiduvigade poolest pauku ei pane-minu arvataes
AutoralliSuurSõber
calderon
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3364
Liitunud: 05 Juun 2010, 19:30
Asukoht: Kuppelmaastik

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas calderon »

skahar kirjutas:
Kolin kirjutas:
calderon kirjutas:Eks näha ole mis saab. Kui Ott Järgmine ralli ka ebaõnnestub siis võib juba tiitli maha kanda

Mu sabakont ütleb , et Tänak katkestab veel mõne ralli just tehnika pärast.
Loodetavasti mitte, kuid peamine on, et ise oma legendi/sõiduvigade poolest pauku ei pane-minu arvataes
Eks see juhtub ka korra vähemalt, keegi ei pääse sellest
Janarr
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 677
Liitunud: 18 Mär 2013, 21:10

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas Janarr »

Loeb on 2006, 2010 ja pms ka 2011 sõitnud kõik rallid puhtalt ilma õnnetusteta.
2011 juhtus avarii ülesõidul GB rallil. Sügavamale ei viitsinud kaevata :D
„See on pea, mitte jalg, mis on tööriistaks iga võidusõitja eduni. Vähesed mõistavad seda” (Peter Sauber)
calderon
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3364
Liitunud: 05 Juun 2010, 19:30
Asukoht: Kuppelmaastik

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas calderon »

Janarr kirjutas:Loeb on 2006, 2010 ja pms ka 2011 sõitnud kõik rallid puhtalt ilma õnnetusteta.
2011 juhtus avarii ülesõidul GB rallil. Sügavamale ei viitsinud kaevata :D
2011 Austraalia oli off aga sai rajale tagasi. Samas pole ka nii stabiilset meest olnud ka rohkem, kui siis Ogier. Põõsas, vallis vist juba kõik käinud, kes vähem kes rohkem.
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 6
Kontakt:

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas Kolin »

Mingil rallil panid laubaka Rautenbachiga
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas Frank »

Kolin kirjutas:Mingil rallil panid laubaka Rautenbachiga
2008. a. Jordaania rallil
"Come on, you can see more than that"
Dubber
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1342
Liitunud: 30 Jaan 2009, 11:07
Asukoht: Pärnu

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas Dubber »

Mina vaataks juba Korsika poole. Ei saa seal kellelgi kerge olema. Aga mõnele sobib selline ralli rohkem. S. Loeb on ju ka seal platsis. Lisaks minule vastumeelsed 5 monster katset. Kui seal eksida, tehnika alt veab, oled mängust väljas. 12 katset kokku.
Pole see korsika mulle kunagi meeldinud, just põnevuse puudumise tõttu.
Tehtud! Ott ja Martin on WRC meistrid!
teine_riiul
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1007
Liitunud: 18 Okt 2012, 18:29

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas teine_riiul »

Kui kõik sujub, siis peaks Toyota konkurentsis olema, Hänninen tõestas seda eelmine aasta. Tänak suutis ka näidata konkurentsivõimelist kiirust, kui probleeme polnud ja tundub, et ka asfaltil sõitmine ei valmista enam raskusi. Tänaku parim koht siiani Korsikalt on 10. Arvan, et koht poodiumil pole liiga helesinine unistus.
pelmeen10
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 744
Liitunud: 12 Nov 2011, 17:53

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas pelmeen10 »

maailmameister
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1282
Liitunud: 03 Apr 2009, 16:21
Asukoht: Raasiku

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas maailmameister »

Rallieksootika muutub igapäevasemaks
Merili Luuk
10. märts 2018, 8:26

​Teistsugune, ohtlik, aga lahe – nõnda kirjeldavad rallipiloodid MM-sarja kolmanda etapi toimumispaika Guanajato linna. Eksootilisust tuleb lähiaastatel sarja promootori kinnitusel juurde – kas nõnda tehakse karuteene oma Euroopa baasile?
«Mulle meeldib Mehhiko ralli just seetõttu, et see on väga erinev. See on veidi old school, aga heas mõttes. Näiteks inimesed, kes sõidavad autokastides. Kui seda Inglismaal teeksid, oleksid kohe trellide taga! Mehhiko on veidi ohtlik, aga eks see lisabki asjale erilisust,» kiidab Mehhiko rallit M-Spordi piloot Elfyn Evans.
Evansi ohtlik olukord
Ometi on nõnda turvalisest Euroopast lahkumine teda ka ettevaatlikuks teinud. «Tahtsime Mexico City lennujaamast takso võtta ja hotelli minna, aga autojuht ei teadnud, kus see on, mis sellest, et tegelikult oli hotell lennujaama ligidal! Jalutasime lõpuks tänavatel ning ma ei ütleks, et tundsin end turvaliselt. Inimesed seisid keset teed ning tundusid juurdlevat, kas lasevad meid läbi või mitte. Pääsesime läbi,» rääkis ta. Noakangelastega tal kokku puutuda ei tulnud.

Kui praegu toimuvad väljaspool Euroopat kolm rallit – peale Mehhiko aprillis Argentinas ja novembris viimane etapp Austraalias –, siis WRC-sarja promootori Oliver Ciesla plaani järgi võiks ideaalis minna pool rallidest Vana Maailma piiridest välja.
Suure tõenäosusega on juba 2019. aastal kavas ralli Tšiilis, tänu Jaapani autotootjatele (sealhulgas Toyota järjest kasvavale turule ja mõjuvõimule) ka Jaapanis. Põhja-Ameerika on esialgu veel avastamata, kuid ingliskeelse keskkonnana on plaani toodud Kanada, kus leiaks aset hooaja algfaasis talveralli.
«Kanada huvitab meid väga, ka meeskondi ja sponsoreid,» kiitis Ciesla takka. «Lisaks oleme vestelnud teiste riikidega Aasias ja minu nägemuses on tulevikus tagasi ka Safari ralli Aafrikas. Töötame koos riigi ja alaliiduga ühise sihi nimel,» rääkis ta.
Pole saladus, et ka Keenia valitsus matab projekti korralikult raha – tervelt kaks miljonit eurot. 2003. aastast soiku jäänud rallit toetab eriti tuliselt ka Rahvusvahelise Autospordiliidu (FIA) president Jean Todt, kes kohtus hiljuti Keenia presidendi Uhuru Kenyattaga. «Ta kinnitas mulle, et tahab Safari ralli tagasi tuua. Tema soov on Safari rallit kasutada ära ohutu liiklemise reklaamimiseks Aafrikas,» ütles Todt.
Mis juhtuks aga siis, kui WRC-sarja promootorite plaan lähebki läbi ning MM-kalender kujuneb suisa 16 või koguni 17 ralli pikkuseks? Viimati kuulus 16 MM-rallit WRC kalendrisse vahemikus 2004–2007, kuid finantsilistel ning logistilistel põhjustel vähendati edaspidi rallide arvu. Kisa hakkasid tõstma ka rallimehed ise, sest rallide ja vajalike testide vaheline aeg jäi liiga väheseks. Ciesla sõnul tasuks sellise olukorra vältimiseks rallisid lühendada: kolme päeva pikkused rallid muutuksid seetõttu kolmandiku võrra lühemaks.
«Kui räägime ühest või kahest rallist, siis see ei muudaks eriti midagi. Kuid kui lühendaksime kõik rallid, päästaks see meile 15 või 16 korral ühe päeva – see tähendab kaks nädalat vähem hotellis olemist,» jätkas Ciesla.
Omamoodi mure oleks tehnikaga. Näiteks Mehhiko ralli puhul hakkas Michelini rehvikoorem Guanajarato poole sõitma juba 31. jaanuaril. Paljud asjad pole vahepeal Euroopasse jõudnudki, vaid saadeti novembris kohe pärast Austraalia rallit Mehhikosse.
«Vahemaa oli tunduvalt lühem ja Euroopasse polnud mõtet asju tagasi saata. Samamoodi läksid otse Mehhikosse rajaga tutvumise autod,» selgitas rallilogistikat Kuku raadio saates «Piloot» MM-Motospordi koordinaator Kristo Kraag. Tehnika jõuab tagasi Euroopasse alles pärast aprillis toimuvat Argentina rallit. «Juuni alguseks jõuavad need konteinerid Euroopasse, siis uuendatakse ja täiendatakse varusid. Seejärel pannakse konteiner taas Austraalia poole teele.»
Juhtub merekonteiner valesse kohta jõudma, on kuri mõistagi karjas. «Kui viimati Mehhikos käisime, tahtis üks kohalik vend rentida vist Citroëni käest mingit varuosa. Mehhiko asemel oli see sattunud Kolumbiasse,» muigas Kraag. «Üldiselt asjad siiski kaduma ei lähe, kuna tegu on professionaalsete koostööpartneritega.»
Ühe kauge rallina tahab kalendrisse trügida Uus-Meremaa, aga see ei oleks uus ralli, vaid vahetaks välja vähese vaatajahuviga Austraalia etapi. Uusmeremaalased tahaksid korraldada millalgi hooaja sees, mis sobiks paremini ka meeskondade plaanidega, sest siis lõpetataks aasta Euroopas, kus on enamik rallifänne.
Uutest rallidest tahaks osa saada ka Rally Estonia, sest nende seis on halvem – tegu on tootjatele ebaatraktiivse turuga ning teiseks on see Euroopas, kus võistlusi küll ja küll. Vaja on ju eksootikat!
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
mcwax

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas mcwax »

Kõikidest neist asupaikadest saaks isegi kaine mõistusega aru, aga mille pagana pärast on vaja pidada Argentiina ja siis lisaks Tšiili? No ei saa Tšiili poindist aru - vaevalt et ka tootjatele ja sponsoritele liiga atraktiivne turg on. Pigem Aasia on viimasel ajal kõvasti esile kerkinud ja loogiline oleks Ida-Aasiasse etapp või paar viia.
skahar
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2325
Liitunud: 21 Veebr 2003, 21:05
Asukoht: Mägi-Eesti

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas skahar »

Üks asi on arvuti taga plaane teha ja mõelda, teine asi on reaalne olukord kui see 16-17 etappi kätte jõuab ja mõned asjad õigeks ajaks kohale jõudma ei hakka vms.

Teiseks - pilootodest ja kogu meeskonnast kahju, kodudes ilmselt olla ei saagi ja ühest hotellist teise.
Auto arendamine ka jääb toppama, kuna kogu aeg tuli takus.

Selle eksootikaga võivad nad kergelt näppu lõigata, mingi kompromiss võiks seal kusagil "vahel" olla.

Rally-Estoniat ei tule nii pea veel, minu arvamus.
AutoralliSuurSõber
-LaVal-
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 388
Liitunud: 22 Veebr 2017, 09:44

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas -LaVal- »

Dubber kirjutas:Mina vaataks juba Korsika poole. Ei saa seal kellelgi kerge olema. Aga mõnele sobib selline ralli rohkem. S. Loeb on ju ka seal platsis. Lisaks minule vastumeelsed 5 monster katset. Kui seal eksida, tehnika alt veab, oled mängust väljas. 12 katset kokku.
Pole see korsika mulle kunagi meeldinud, just põnevuse puudumise tõttu.
Märtini aegadel just mulle meeldis. Kuidas Markko seal omal ajal tippvormis Loebi peaaegu 3 minutiga kottis oli omaette tase.
jens
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2077
Liitunud: 02 Aug 2005, 21:50
Asukoht: Tallinn

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas jens »

16-17 etappi on liiga palju. Kindlasti siis mõni tootja jälle lahkuks, viidates kasvavatele kuludele.
-LaVal-
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 388
Liitunud: 22 Veebr 2017, 09:44

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas -LaVal- »

jens kirjutas:16-17 etappi on liiga palju. Kindlasti siis mõni tootja jälle lahkuks, viidates kasvavatele kuludele.
16-17 jah liiga palju. Max 15 ehk kannataks ära. Juures võiks olla üks talveralli veel lisaks Rootsile. Kui nad järjestikku oleksid, siis see tasakaalustaks olukorda- läheb Rootsis tänu Monte heale kohale kehvasti....saad kohe uue võimaluse järgmisel talverallil tänu stardipositsioonile rünnata.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3574
Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08

Re: WRC hooaeg 2018

Postitus Postitas -huviline2- »

Kanada on suhteliselt kindel talvine vist juba ju?
Vasta