WRC hooaeg 2018

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Post Reply
calderon
Rallifoorum 24/7
Posts: 3364
Joined: Sat Jun 05, 2010 7:30 pm
Location: Kuppelmaastik

Re: WRC hooaeg 2018

Post by calderon »

Jocius sai omale hyundai R5 masina istumise alla
viplala
Rallifoorum 24/7
Posts: 11795
Joined: Sat Dec 10, 2011 6:38 pm
Location: Haabneeme

Re: WRC hooaeg 2018

Post by viplala »

WRC considering F1-style group asphalt tests to reduce costs
https://www.autosport.com/wrc/news/1372 ... roup-tests
raulito
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 843
Joined: Tue Jan 06, 2009 11:49 pm

Re: WRC hooaeg 2018

Post by raulito »

Kes Saksamaal M-Spordi kolmanda autoga. Suninen vist asafalirallidel ei sõida?
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: WRC hooaeg 2018

Post by -huviline2- »

Suninen sai mumeelest just Saksamaa juurde enda kalendrisse. Kõik järgi jäänud viis etappi WRCga täpsemalt.
Oliverk
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 921
Joined: Sun Dec 21, 2003 8:23 pm

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Oliverk »

Ju Wilsonile sai ka lõpuks selgeks, et mingeid lambiantse "asfaltispetse" pole mõtet enam tuua kolmandaks autoks üheks etapiks. See aeg sai juba ammu jäädavalt läbi kus spetsid tulid ja tegid.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: WRC hooaeg 2018

Post by -huviline2- »

Ei tea jah. Kremerit ei taha samuti isegi neljanda rooli, samas alles ta kurtis, et uued autod on hobisõitjatele liiga võimsad ja keegi ei julge osta/rentida.
Dinosaurus
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Posts: 14
Joined: Tue Jan 19, 2016 7:32 am

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Dinosaurus »

-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: WRC hooaeg 2018

Post by -huviline2- »

Täiesti mõttetu, kõik on tublid.
viplala
Rallifoorum 24/7
Posts: 11795
Joined: Sat Dec 10, 2011 6:38 pm
Location: Haabneeme

Re: WRC hooaeg 2018

Post by viplala »

Hoideke piip ja prillid - Camillil (mäetate teda veel? - üüdinimega Lilleke) on tagasi Sakasamaa rallil WRC2 klassis Fiestaga!
https://twitter.com/planetemarcus/statu ... 6806584320
Sala
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 479
Joined: Wed Jul 12, 2017 2:33 pm

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Sala »

Tagadiffer
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 185
Joined: Sun Nov 15, 2015 7:46 pm

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Tagadiffer »

See tundub olevat SD järsk mahapööre.
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Posts: 7031
Joined: Thu Jul 18, 2013 1:04 pm
Location: Tartu/Lõuna - Eesti

Re: WRC hooaeg 2018

Post by snakeplissken »

5 päeva vana uudis
Arvi1991
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 223
Joined: Thu Dec 22, 2011 1:03 pm
Location: Võrumaa

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Arvi1991 »

https://www.facebook.com/TakaKatsuta.of ... 538974718/ Takamoto Katsuta sai testida Toyota Wrc masinaga
Gustav
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1883
Joined: Thu Oct 30, 2008 6:09 pm
Location: Tallinn

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Gustav »

http://www.delfi.ee/a/83238313

Kas keegi tsiteeriks?
buugawuuga
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 114
Joined: Sat Jul 09, 2016 7:00 pm

Re: WRC hooaeg 2018

Post by buugawuuga »

Gustav wrote:http://www.delfi.ee/a/83238313

Kas keegi tsiteeriks?
Ken Torn: usun, et saaksin WRC sarjas hakkama
Peep Pahv

Ken Torn sai Soome MM-rallil oma senise karjääri esimese kaaluka võidu. Koos kogenud kaardilugeja Kuldar Sikuga võideti Juunior WRC arvestuses.

Ken Torn peab end sihikindlaks inimeseks, kes suudab eesmärke täita. Sihid on seatud kõrgele.

Kui Saaremaalt pärit 24-aastane Ken Torn tegi võidusõitjana esimesi samme, unistas ta Soome MM-rallil sõitmisest. See tundus lihtsalt nii äge. Eelmisel nädalal oli ta Jyväskylä ümbruse teedel toimunud kihutamisel stardis ning tähistas debüüti Juunior WRC arvestuse esikohaga. Hooaja alguses Rootsis ja Portugalis rajalt väljasõitudega makstud kooliraha oli läinud õigesse kohta.

„Kaardilugeja Kuldar Sikk on alati ütelnud, et vaadata tuleb suurt pilti. JWRC sarjas antakse küll iga kiiruskatse eest punkte, kuid seejuures tuleb silmas pidada ka tervet rallit. Rootsis ja Portugalis läks see mingi hetk käest ära,” tunnistab Torn. „Olen püüdnud end kasvatada, et suuremat pilti näha. Soomes see õnnestus.”

Ken Torn, ilmselt said toetajad Soomes kinnitust, et sinus peab ikkagi midagi olema ning sind tasub edasi aidata.

Praeguste toetajate tagasiside on positiivne. See tulemus andis ka neile motivatsiooni edasi tegutseda, mõista, et mulle antud raha pole maha visatud. Tänu neile saan oma unistuse ellu viia.

Millest sa unistad?

Nagu iga rallisõitja – jõuda sinna sarja, kus praegu on Ott Tänak. Kui ise endasse usud ja toetajad kaasa tulevad, on kõik võimalik.

Ilmselt on sul selge kujutlus, kuidas oma unistuste täitumise poole liikuda. Kas järgmine aasta oleks mõistlik panustada JWRC sarja võidu peale?

Kõik oleneb toetajatest. JWRC sari on rallimaailmas pildil olemiseks üks odavamaid võimalusi. Peale selle on võitjale auhinnaks R5 auto. WRC 2 sarjas sõitmiseks ise R5 auto rentimine on kordades kallim. Peame rahulikult kõiki võimalusi vaagima ja plussid-miinused kokku lugema.

Kas sinu ettekujutus MM-sarjast ja tegelikkus langevad kokku?

Ümberringi on nii palju inimesi, kes varem selle kõigega kokku on puutunud, seega üllatusi polnud. Minu enda jaoks on muutunud võistluspäeva pikkus ning arvestada tuleb asjadega, millega Eestis sõites ei pea arvestama.

Elu on näidanud, et Eesti tasemelt on võimalik MM-rallide madalamatesse sarjadesse minna.

Need, kes suudavad Eestis kiiresti sõita, on ka seal konkurentsis. Soome ja Rootsi rallid on Eesti omadega üsna sarnased, kuid näiteks Portugalis oli kõik väga erinev. Seal tuli võimalustest kiiresti aru saada.

Kui ise endasse usud ja toetajad kaasa tulevad, on kõik võimalik.
Mille poolest oled tänavu sõitjana kõige rohkem arenenud?

Olen targemaks saanud, et kahe postivahega rallit ei võideta. Kui mõnel katsel natuke rohkem kaotad, ei tohi lasta motivatsioonil langeda. Tuleb oma asja teha, siis on võimalik konkurentsis püsida.

MM-sarjas olemine peaks eeldama sajaprotsendilist pühendumist. Kui professionaalseks saad sa ennast nimetada?

Ma ei saa öelda, et olen ralliproff. Käin Silberautos tööl. Minu ülesandeks on kindlustusjuhtumite autode lahti võtmine ja kokkupanek. Siinkohal olen väga tänulik oma tööandjale, kes on võimaldanud mul nii tihti ära olla. Seejuures tunnen, et nii jätkamine läheb aina raskemaks. Kui soovin edasi pürgida, tuleb ilmselt sajaprotsendiliselt rallile pühenduda.

MM-i tasemel väheste kogemustega sõitja vajab arenguks kilomeetreid. Kui palju on sinul võimalik sõidutrenni teha?

Täpselt nii palju, kui osaleme Eesti meistrivõistlustel, vahele mõned testid. Mida rohkem kilomeetreid sõidan, seda mugavamalt ennast tunnen. See ongi võti – mugavalt tundes sõidad kiiremini.

Tavainimese jaoks on ilmselt arusaamatu, kust tulevad kiireks sõiduks vajalikud võtted. Eriti olukorras, kus neid saab nii vähe harjutada.

Kogemustega – iga kilomeetriga õpid midagi. Testisõitudes, kui läbid üht ja sama teed, saad proovida, milline aeg erinevalt sõites tuleb. Kogemustega tekivad ka arusaamad, mis teatud oludes õige on ette võtta.

Kas oled tänavu sõitjana arenenud?

Olen veel rohkem aru saanud, et R2 autoga tuleb sõita võimalikult sirgelt. Mõistan ka seda, et uutes ja rasketes oludes ei saa sõita sajaprotsendiliselt, vaid tuleb jätta aega ootamatustele reageerimiseks.

Millal sa mõistsid, et sul on autoga sõitmiseks rohkem annet, kui tavalisel inimesel?

Mul on lapsest peale rallimaailmaga kokkupuude olnud. Mul oli maal kart, millega sõites veetsin poisikesena kogu oma vaba aja. Mu isa oli varem rallit sõitnud ning käisin talle peale, et tahaks ka… 2008. aastal tekkis võimalus ning isa ostis ralliauto. Ta sõitis veel kaks aastat sellega ise suurt rallit, aga lasi minul noorte rallidel osaleda. Nii pidevalt sõites ja harjutades tekkisid ka oskused, mis mind edasi viisid.

Noorena rooli pääsedes võib mingil hetkel tekkida rullnoka periood, kus näib eriti lahe kummi vilistada ja ässa mängida.

Ma pole kunagi olnud nina püsti kummi vilistaja. Mulle ei meeldi need, kes peavad liikluses ennast teistest paremaks. Olen ise rahulik liikleja, pärast rallisid olen nii maha rahunenud, et maanteel on raske isegi 80-ga sõita.

Äkki oledki tippu jõudmiseks oma olemuselt liiga rahulik? Enesekindlat ülbust jääb väheks.

Ma ei ütleks, et enesekindlust on vähe. Olen kinnine inimene ja ei näita asju välja. Soomeski olin võidu üle rõõmus, aga Kuldar hüppas minust rohkem. JWRC sarjas on inimesi, keda saab kiiruskatse eel lihtsamini töödelda ja närvi ajada. Ma võin igasuguseid jutte kuulata, aga närvi see mind ei aja.

Sügisel saad juba 25-aastaseks. Seega pole sa enam väga noor rallisõitja. Kas arusaamine, et tahad jõuda suurde rallisse, jõudis sinuni liiga hilja või oli takistuseks võimaluste puudumine?

Küsimus oli ikkagi võimalustes. Alguses sõitsin pikalt Mitsubishi Coltiga, seejärel ostsime Honda Civicu. See oli viga, oleks pidanud kohe R2 auto valima. Just selle autoga sõites on võimalik areneda ja rahvusvahelisele tasemele jõuda. Kui lõpuks R2 auto soetasin, algas töö selle nimel, et saaksin liituda JWRC sarjaga. Nüüd, kui sõidan koos Kuldariga, on kõik palju professionaalsem. Olen sihikindel ja saavutanud siiani seda, mida tahtnud. Kuid palju tööd on veel ees ootamas, kuna sihiks on sõita WRC sarjas teiste tippsõitjatega.

Kui kaugele sa võiksid küündida, kas oled Eesti uus Ott Tänak?

Mul pole kunagi olnud au Otiga võidu sõita. Ta on praegu pikalt eest ära, aga kui mul tekiks võimalus WRC sarja trügida, siis nii palju ma endasse usun, et saaksin seal hakkama.

Tänakut nimetatakse sinu mentoriks ja Eestis tegeleb tema tiim sinu auto hooldusega. Kui palju sa temalt tegelikult abi saad?

Mul on võimalus Oti käest küsida ja ta püüab mind alati aidata. Enne Soome rallit ütles ta, et on aeg teha midagi ilusat – kui mees ütleb, siis ma kuulan teda. Ta räägib enne rallit, mis mind ees ootab ja millega pean arvestama. Korsika ralli eel sain testisõidul tema kõrval istuda ja see andis esimese ettekujutuse, kuidas asfaldil peaks sõitma. Kaks esimest otsa tuli mul varrukast higi, mõtlesin, et see, mida kogen, pole reaalne… Kaks järgmist otsa juba kaifisin ja mõtlesin, et tahan ka seda! See on uskumatu, mismoodi WRC autod sõidavad. Ilmselt Ott näeb minus midagi, kui ta on võtnud nõuks aidata.

Mis peaks juhtuma, et sa jõuaksid oma eesmärkide täitmiseni?

Tuleb teha tugevalt tööd, et leida toetajaid juurde ja jõuda ka praeguste sponsoritega jätkamise asjus kokkuleppele. Tegelikult pole ka tänavu veel kõik kadunud. Türgi rallil jagatakse topeltpunkte ning veel on võimalus sarja võita.

Mis suunas sa peaksid arenema?

Mul on veel vähe kogemusi, neid oleks erinevatelt teekatetelt juurde vaja. WRC sarjale lähemale jõudmiseks on vaja teha vahesamm WRC 2 sarja. Üks varinat on JWRC võita, saada selle eest auto ja nii minna, aga on ka teisi variante.

Kui palju on ülikogenud Kuldar Sikuga koos sõitmine sinu jaoks rallit uue nurga alt avanud?

Kõik muutus isegi rohkem kui poole professionaalsemaks. Koostöö alguses läksime metsa ja ta lasi mul kirjutada oma legendi. Pärast sõitsime viie kilomeetrist lõiku poolteist tundi. Iga kurvi juures ta küsis, miks ma nii teen ning rääkis sellest, mida ta erinevate sõitjatega koos töötades on õppinud. Minu asi oli sellest omad järeldused teha.

Raha leidmiseks tuleb ise pingutada

Rallisõitjatel on Eestis kehtiva spordi rahastamise süsteemi järgi toetuse saamine ülimalt keeruline. Selleks, et MM-sarjas võistelda, tuleb ise vahendid leida. „Tänu Eestis käivitunud R2 Challenge’ile on võimalik teenida n-ö stardikapitali, kuid suurema toetuse jaoks peab palju ise ära tegema,” tõdes Ken Torn. „Sponsorite otsimisega olen senimaani tegelenud ise. Kui oled Eestis teinud silmapaistvat sõitu, siis seda väärtustatakse. Tänu oma toetajatele ja sponsoritele olen nii kaugele jõudnud ja pürgin sihikindlalt edasi.”

Kas Kuldar riidleb ka mõnikord?

Portugalis oli juhus, kui ühel kiiruskatsel ettevaatlikult sõites kaotasin kiirematele 20 sekundit. See tekitas minus frustratsiooni, et kuidas ma nii palju kaotasin. Kuldar omakorda pahandas selle peale, kuidas ma niimoodi üldse mõtlen. Olud olid rasked, ühe vale liigutuse pärast võinuks ralli üldse läbi olla, mõistlik oli kindlasti lõpuni tulla. See on seesama suure pildi nägemine.
Dubber
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1342
Joined: Fri Jan 30, 2009 11:07 am
Location: Pärnu

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Dubber »

Kas keegi teeks ära 2019 aasta teema?
Tehtud! Ott ja Martin on WRC meistrid!
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: WRC hooaeg 2018

Post by Kolin »

Dubber wrote:Kas keegi teeks ära 2019 aasta teema?

Võta kätte ja tee. :D
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
viplala
Rallifoorum 24/7
Posts: 11795
Joined: Sat Dec 10, 2011 6:38 pm
Location: Haabneeme

Re: WRC hooaeg 2018

Post by viplala »

Ogier teeb väikse kõrvalpõike ning teeb DTM sarjas etteaste järgmisel kuul. Korra ta on juba DTM masinat 2013 aastal katstanud.
https://www.autosport.com/dtm/news/1379 ... -bull-ring
viplala
Rallifoorum 24/7
Posts: 11795
Joined: Sat Dec 10, 2011 6:38 pm
Location: Haabneeme

Re: WRC hooaeg 2018

Post by viplala »

Östberg valmistub "kodustes" tingimustes Sksa ralliks

Image
KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: WRC hooaeg 2018

Post by KidrA »

Mul tulid Wilsoni kuulsad sõnad meelde enne seda hooaega, juba siis mõtlesin, et kus metsast Wilson oma seened korjab, nüüd tundub see veel ebareaalsem kui toona:

"Kui ma oleksin sina siis ma kaaluks väikest panustamist Evansi peale. Ma siiralt usun, see kuidas ta see hooaeg (2017) arenenud on, ta võib olla üks kandidaate tiitlile."

Ei tea kui pettunud ta Evansis olla võib, lootis vast Tänaku (2017 aasta) sarnast esitust temalt aga tüüp jääb isegi oma 2017 aasta D-Macki hooajale alla ja kui arvestada kui hea hooaja lõpp Evansil 2017 aasta oli siis tuleb see allajäämine vist isegi suurem kui ta hetkel on.
Post Reply