WRC hooaeg 2018
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 2658
- Liitunud: 20 Jaan 2015, 19:08
- Asukoht: Kaugatoma pole kaugel
Re: WRC hooaeg 2018
Võibolla ka asi autos. Ka maailmaparim sõidumees ei saa ju hetkelgi Neuvillele vastu. Tõsi ka eelmine aasta sel ajal oli Neuvill liider kuid siis ainult mõne punktiga kui ma ei eksi. Soomes oleks ju Evans Ogierist eespool lõpetanud kui tiimikorraldused poleks mängu tulnud.
Kuid ega ta just väga säravalt pole sel aastal sõitnud jah. Ka eelmine aasta tulid minu hinnangul paremad sõidud pigem tänu rehvile.(Argentiina, Soome, Uk)
Kuid ega ta just väga säravalt pole sel aastal sõitnud jah. Ka eelmine aasta tulid minu hinnangul paremad sõidud pigem tänu rehvile.(Argentiina, Soome, Uk)
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: WRC hooaeg 2018
Ei saa nagu autot süüdistada, kui hooaja algust vaadata, kus tundus, et Ogier alustab jälle domineerimist. Evans polnud esikolmiku ligilähedalgi.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 1
- Postitusi: 7044
- Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
- Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11801
- Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
- Asukoht: Haabneeme
Re: WRC hooaeg 2018
Mike Chen is joined by four-time runner-up champion Mikko Hirvonen as they discuss the ups and downs from Rally Finland, how the drivers have been doing so far this season and what to expect for Rally Germany.
https://www.redbull.com/int-en/tv/video ... -mike-chen
https://www.redbull.com/int-en/tv/video ... -mike-chen
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1091
- Liitunud: 19 Mai 2003, 11:41
- Asukoht: Võrumaa
Re: WRC hooaeg 2018
Äkki kellelgi on raha artikkel osta: http://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/mak ... d=83374803
Re: WRC hooaeg 2018
Toyota rallimeeskonna Tallinna üksus koosneb peamiselt eestlastest, kes on kirglikult töökad.
Tuleval nädalal algav Eesti ajastu teeb Toyota rallimeeskonna oluliselt tugevamaks ning võimaldab paremini ja kiiremini autot arendada, kinnitas tiimi pealik Tommi Mäkinen. „Tallinna töökoda on autode vastuvõtuks valmis, lähiajal tuleb lisada mõned seadmed, mis tööd lihtsustavad.”
Nüüdsest jaguneb kõik kahe üksuse vahel. Võistlusautode hooldus kolib Tallinnasse, Soome Puuppola tehas vabaneb seeläbi lisaülesandest ning võib keskenduda ainuüksi arendustööle ja testimisele, selgitas Mäkinen Eesti Päevalehele. Peale selle suureneb Toyota rallitiim 150 inimeseni.
Mis kõige olulisem: Tallinna tugipunkt säästab kullahinnalist aega, mida aina napib. Autod jõuavad hooldusse päev varem ja saavad järgmisele rallile hakata minema päev hiljem, sest teekond lüheneb märgatavalt. „Saksamaalt liiguvad rekad esimest korda mööda Via Balticat. Teekond on veel sissetöötamata, ent karavan peaks Tallinnas olema kolmapäeval-neljapäeval,” kinnitas Mäkinen.
Eesti tiimist õhkub enesekindlust ja kirge: andke töö ette, küll me selle hästi ja kvaliteetselt ära teeme.
Mäkineni sõnul on sügisene rallikalender ülimalt pingeline ning Tallinna töökojata oleks keeruline hakkama saada: „Pärast Hispaania rallit on vaid kolm päeva aega, et autod lahti võtta ja kokku panna ning lennukiga Austraalia poole teele saata.”
Tallinna tiimis on tosinkond meest. Tiim koosneb enamikus eestlastest, paarist soomlasest ja ühest lätlasest. „Ei saa öelda, et rallimehaanikuid on lihtne leida – see pole amet, mida koolides õpetatakse – aga saime hakkama. Tallinna poisid on väga kõvad töömehed, valmis andma parima,” kiitis Mäkinen. „Neist õhkub enesekindlust ja kirge: andke töö ette, küll me selle hästi ja kvaliteetselt ära teeme.”
Kus on Tallinna testirada?
Mõistagi ei lähe „tallinlased” võistlusautode kallale ilma põhjaliku ettevalmistuseta. „Nad on suvi läbi Soomes treeninud, autosid lahti võtnud ja kokku tagasi pannud, neid ehitada aidanud. Rally Estonia ajal hooldasid nad Ott Tänaku sõiduvahendit ning tegid seejuures suurepärast tööd. Mul pole mingit hirmu autosid nende kätte usaldada.”
Mäkinen loodab salamisi, et eestlased täiendavad ajapikku uut rallimehaanikute ja inseneride põlvkonda. „Nagu öeldud, neid ameteid kusagil õppida ei saa, sestap on meil oma koolitusprogrammid,” rääkis Mäkinen. „Vanemad mehed, kes minu juures töötavad, on Subaru tehase aegadest, mis alustas tööd 1990-ndatel. Millalgi tuleb nad paratamatult välja vahetada.”
Kui auto on järgmiseks ralliks ette valmistatud, tuleb seda testida, et kõik oleks korraks. „Spetsiaalset rada pole testimiseks vaja, aitab pikemast asfaldisirgest, kus saab kiirendada ja kiiruse üles võtta, ning see on meil lennujaama kandis olemas,” kinnitas Mäkinen.
Seoses Tallinna töökoja valmimisega, hakkab Mäkinen rohkem lahe lõunakaldal viibima. „Mul on Puuppolas kogenud mehed, kes saavad tehase juhtimisega hakkama,” lausus ta. „Koostöö Soome ja Eesti üksuste vahel on tihe, aga tänapäeval ei pea koosolekuteks ja jutuajamisteks kohale sõitma, videosild aitab.”
RALLIMAAILM VAJAB NELJANDAT TIPPSÕITJAT
Tommi Mäkinen vingerdas kõrvale küsimusest, kas Jari-Matti Latvala, kes mänedžeri Timo Jouhki sõnul on ühe tiimiga lepingut sõlmimas, jätkab Toyotas. „Oleme temaga läbirääkimisi pidanud. Vaatame, mis saab,” muigas Mäkinen.
Asi pole järgmises hooajas, vaid vaadata tuleb kaugemale, sõnas Mäkinen ja tunnistas, et kavatseb Ott Tänakuga peagi lepingu pikendamisest rääkida. Tänaku kontraht Toyotaga lõppeb tuleval aastal.
„Peamine, et kolm tippsõitjat – Tänak, Sébastien Ogier ja Thierry Neuville püsiksid erinevates meeskondades, muidu kaoks MM-sarjas põnevus,” arvas Mäkinen. Ta lisas, et tegelikult oleks vaja ka neljandat meest, kes suudaks kõigil rallidel tegusid teha.
„Kummaline, kuid muust maailmast pole viimasel ajal tulnud võidusõitjaid, kel oleks potentsiaali. Ainult Soomest: Esapekka Lappi, Teemu Suninen ja verinoor Kalle Rovanperä. Mads Østberg oli küll Soome rallil kiire, kuid ma ei usu, et ta Saksamaal sama suudab. Minu arvates võib eelkõige Lappi jõuda suure kolmiku tasemele, aga ta vajab veel kogemusi ja enesekindlust.”
Tuleval nädalal algav Eesti ajastu teeb Toyota rallimeeskonna oluliselt tugevamaks ning võimaldab paremini ja kiiremini autot arendada, kinnitas tiimi pealik Tommi Mäkinen. „Tallinna töökoda on autode vastuvõtuks valmis, lähiajal tuleb lisada mõned seadmed, mis tööd lihtsustavad.”
Nüüdsest jaguneb kõik kahe üksuse vahel. Võistlusautode hooldus kolib Tallinnasse, Soome Puuppola tehas vabaneb seeläbi lisaülesandest ning võib keskenduda ainuüksi arendustööle ja testimisele, selgitas Mäkinen Eesti Päevalehele. Peale selle suureneb Toyota rallitiim 150 inimeseni.
Mis kõige olulisem: Tallinna tugipunkt säästab kullahinnalist aega, mida aina napib. Autod jõuavad hooldusse päev varem ja saavad järgmisele rallile hakata minema päev hiljem, sest teekond lüheneb märgatavalt. „Saksamaalt liiguvad rekad esimest korda mööda Via Balticat. Teekond on veel sissetöötamata, ent karavan peaks Tallinnas olema kolmapäeval-neljapäeval,” kinnitas Mäkinen.
Eesti tiimist õhkub enesekindlust ja kirge: andke töö ette, küll me selle hästi ja kvaliteetselt ära teeme.
Mäkineni sõnul on sügisene rallikalender ülimalt pingeline ning Tallinna töökojata oleks keeruline hakkama saada: „Pärast Hispaania rallit on vaid kolm päeva aega, et autod lahti võtta ja kokku panna ning lennukiga Austraalia poole teele saata.”
Tallinna tiimis on tosinkond meest. Tiim koosneb enamikus eestlastest, paarist soomlasest ja ühest lätlasest. „Ei saa öelda, et rallimehaanikuid on lihtne leida – see pole amet, mida koolides õpetatakse – aga saime hakkama. Tallinna poisid on väga kõvad töömehed, valmis andma parima,” kiitis Mäkinen. „Neist õhkub enesekindlust ja kirge: andke töö ette, küll me selle hästi ja kvaliteetselt ära teeme.”
Kus on Tallinna testirada?
Mõistagi ei lähe „tallinlased” võistlusautode kallale ilma põhjaliku ettevalmistuseta. „Nad on suvi läbi Soomes treeninud, autosid lahti võtnud ja kokku tagasi pannud, neid ehitada aidanud. Rally Estonia ajal hooldasid nad Ott Tänaku sõiduvahendit ning tegid seejuures suurepärast tööd. Mul pole mingit hirmu autosid nende kätte usaldada.”
Mäkinen loodab salamisi, et eestlased täiendavad ajapikku uut rallimehaanikute ja inseneride põlvkonda. „Nagu öeldud, neid ameteid kusagil õppida ei saa, sestap on meil oma koolitusprogrammid,” rääkis Mäkinen. „Vanemad mehed, kes minu juures töötavad, on Subaru tehase aegadest, mis alustas tööd 1990-ndatel. Millalgi tuleb nad paratamatult välja vahetada.”
Kui auto on järgmiseks ralliks ette valmistatud, tuleb seda testida, et kõik oleks korraks. „Spetsiaalset rada pole testimiseks vaja, aitab pikemast asfaldisirgest, kus saab kiirendada ja kiiruse üles võtta, ning see on meil lennujaama kandis olemas,” kinnitas Mäkinen.
Seoses Tallinna töökoja valmimisega, hakkab Mäkinen rohkem lahe lõunakaldal viibima. „Mul on Puuppolas kogenud mehed, kes saavad tehase juhtimisega hakkama,” lausus ta. „Koostöö Soome ja Eesti üksuste vahel on tihe, aga tänapäeval ei pea koosolekuteks ja jutuajamisteks kohale sõitma, videosild aitab.”
RALLIMAAILM VAJAB NELJANDAT TIPPSÕITJAT
Tommi Mäkinen vingerdas kõrvale küsimusest, kas Jari-Matti Latvala, kes mänedžeri Timo Jouhki sõnul on ühe tiimiga lepingut sõlmimas, jätkab Toyotas. „Oleme temaga läbirääkimisi pidanud. Vaatame, mis saab,” muigas Mäkinen.
Asi pole järgmises hooajas, vaid vaadata tuleb kaugemale, sõnas Mäkinen ja tunnistas, et kavatseb Ott Tänakuga peagi lepingu pikendamisest rääkida. Tänaku kontraht Toyotaga lõppeb tuleval aastal.
„Peamine, et kolm tippsõitjat – Tänak, Sébastien Ogier ja Thierry Neuville püsiksid erinevates meeskondades, muidu kaoks MM-sarjas põnevus,” arvas Mäkinen. Ta lisas, et tegelikult oleks vaja ka neljandat meest, kes suudaks kõigil rallidel tegusid teha.
„Kummaline, kuid muust maailmast pole viimasel ajal tulnud võidusõitjaid, kel oleks potentsiaali. Ainult Soomest: Esapekka Lappi, Teemu Suninen ja verinoor Kalle Rovanperä. Mads Østberg oli küll Soome rallil kiire, kuid ma ei usu, et ta Saksamaal sama suudab. Minu arvates võib eelkõige Lappi jõuda suure kolmiku tasemele, aga ta vajab veel kogemusi ja enesekindlust.”
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11801
- Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
- Asukoht: Haabneeme
Re: WRC hooaeg 2018
Michel Nandon annab aru nii Soomes toimunu, kui tulevaste rallide kohta
https://rallysportmag.com/interview-nan ... -disaster/
https://rallysportmag.com/interview-nan ... -disaster/
-
- Reactions: 0
Re: WRC hooaeg 2018
Tommi raputab ikka konkreetselt soola Latvala haavadele. Mees ilmselgelt pole vaimselt kõige paremas kohas (jah, paremas kindlasti kui VW viimased paar aastat) ja nüüd tiimpealik räägib "suurest kolmikust" ja lisaks lajatab veel otsa, et äkki Lappil on lootust kunagi sinna ligidale pääseda.
Tundub, et poputamise aeg on möödas ja jaapanlastel on uus, heledapäine, lemmiklaps. Paistab, et Latvala rolliks on edaspidi pigem hea wingman'i töö.
Huvitav muutus veel sel aastal WRC on see, et kui eelmine aasta oli olukord kus pea igal rallil oli vähemalt paberil isegi 5-6 võimalikku võidukandidaati (pluss mõni üllataja/must hobune), siis sel aastal vaata mis otsast tahad - raske on näha, kuidas keegi peale suure kolmiku võiks siin võidu võtta. Minu kahtlus on küll selline, et kui 2016 ja 2017 nägime vastavalt 6 ja 7 erinevat võitjat, siis sel aastal saab neid olema 3. See oleks üle paljude aastate vähim võitjaid hooaja kohta - VW domineerimise ajastul enamasti ikka keegi suutis 1-2 võitu ära näpata VW poiste eest. 2009 - Loebi domineerimise ajastust leiame sarnase tulemuse. Ainus võimalik neljas võidupretendent istub kodus - pakuks, et hoolimata oma möllust oleks ta ka sel aastal lõpuks ikka 1 või 2 ära võtnud. Hästi ei usu, et Loeb võiks võidu võtta - aga oleks vinge üllatus. Muidugi ei saa siiski välistada, et näiteks mõnel suuremal "teepühkimise" rallil (nt. Türgi) top3 esimesel päeval kaotab lihtsalt liiga palju, et olla rallivõidu konkurentsis ning Latvala/Lappi/Östberg/Paddon saavad oma võimaluse.
Tundub, et poputamise aeg on möödas ja jaapanlastel on uus, heledapäine, lemmiklaps. Paistab, et Latvala rolliks on edaspidi pigem hea wingman'i töö.
Huvitav muutus veel sel aastal WRC on see, et kui eelmine aasta oli olukord kus pea igal rallil oli vähemalt paberil isegi 5-6 võimalikku võidukandidaati (pluss mõni üllataja/must hobune), siis sel aastal vaata mis otsast tahad - raske on näha, kuidas keegi peale suure kolmiku võiks siin võidu võtta. Minu kahtlus on küll selline, et kui 2016 ja 2017 nägime vastavalt 6 ja 7 erinevat võitjat, siis sel aastal saab neid olema 3. See oleks üle paljude aastate vähim võitjaid hooaja kohta - VW domineerimise ajastul enamasti ikka keegi suutis 1-2 võitu ära näpata VW poiste eest. 2009 - Loebi domineerimise ajastust leiame sarnase tulemuse. Ainus võimalik neljas võidupretendent istub kodus - pakuks, et hoolimata oma möllust oleks ta ka sel aastal lõpuks ikka 1 või 2 ära võtnud. Hästi ei usu, et Loeb võiks võidu võtta - aga oleks vinge üllatus. Muidugi ei saa siiski välistada, et näiteks mõnel suuremal "teepühkimise" rallil (nt. Türgi) top3 esimesel päeval kaotab lihtsalt liiga palju, et olla rallivõidu konkurentsis ning Latvala/Lappi/Östberg/Paddon saavad oma võimaluse.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 4810
- Liitunud: 10 Veebr 2003, 22:47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: WRC hooaeg 2018
Lisaks see, et kohe kohe tahaks Tommi tahab hakata Ottiga lepingu pikendamisest rääkima...mcwax kirjutas:Tommi raputab ikka konkreetselt soola Latvala haavadele. Mees ilmselgelt pole vaimselt kõige paremas kohas (jah, paremas kindlasti kui VW viimased paar aastat) ja nüüd tiimpealik räägib "suurest kolmikust" ja lisaks lajatab veel otsa, et äkki Lappil on lootust kunagi sinna ligidale pääseda.....
Jah ei ole lihtne praegu Latvalal...
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1342
- Liitunud: 30 Jaan 2009, 11:07
- Asukoht: Pärnu
Re: WRC hooaeg 2018
Selle taustal võiks väita, et järgmine aasta Jml kiivri Varna paneb. Aga Jouhki väitis et Jml leping olemas.
Tehtud! Ott ja Martin on WRC meistrid!
-
- Reactions: 0
Re: WRC hooaeg 2018
Tommi tahab Tänakuga lepingu lukku saada enne, kui viimane liiga palju võite kogub ja hind liiga kõrgeks läheb
Re: WRC hooaeg 2018
Huvitav jah, et Tommi tahab juba lepignu 2020. aastaks siis teha. Enamus sõitjatel ei ole isegi 2019. aastaks lepingut. Samas on arusaadav, sest lisaks sellele, et Ott on kiire, on ta ka üks parimaid tehnilise taibu ja arendamisoskusega. Sama nagu Märtin.mcwax kirjutas:Tommi tahab Tänakuga lepingu lukku saada enne, kui viimane liiga palju võite kogub ja hind liiga kõrgeks läheb
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 5165
- Liitunud: 11 Veebr 2010, 13:05
- Asukoht: Tallinn
Re: WRC hooaeg 2018
Eks ta peab tark olema ja korralikud eurod endale välja käima, et pärast kahetsema ei peaks. Kuigi ma ei näe hetkel mingit muud tiimi kus ta üldse sõitagi võiks.Ruutu kirjutas:Huvitav jah, et Tommi tahab juba lepignu 2020. aastaks siis teha. Enamus sõitjatel ei ole isegi 2019. aastaks lepingut. Samas on arusaadav, sest lisaks sellele, et Ott on kiire, on ta ka üks parimaid tehnilise taibu ja arendamisoskusega. Sama nagu Märtin.mcwax kirjutas:Tommi tahab Tänakuga lepingu lukku saada enne, kui viimane liiga palju võite kogub ja hind liiga kõrgeks läheb
Söörlöne!
Re: WRC hooaeg 2018
ja Ogierilt on äravõetud 4 PS punkti (Mehhikos) ning Neuvillel on seetõttu +1. Võib hooaja lõpus väga olulised 5 punkti olla.
-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 917
- Liitunud: 01 Apr 2012, 16:35
- Asukoht: Stockholm
Re: WRC hooaeg 2018
Türgis tuleb korralik teepuhastamine esimestel meestel. Usun, et Tänakul kolmandalt kohalt väga keeruline, aga suudab esimese päeva lõpuks top 3-4 olla. Sealt edasi juba oma teed
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1134
- Liitunud: 27 Juul 2005, 10:35
- Asukoht: Tallinn- Ida Virumaa
Re: WRC hooaeg 2018
Eelmisel aastal oli peale üheksandat etappi Tänakul 119 punkti ja liidriga -41. Sel aastal vastavalt 136 ja -36.
F-1 ennustusvõistluse võitja 2006; DTM ennustusvõistluse võitja 2011
-
- Moderaator
- Reactions: 1
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
Re: WRC hooaeg 2018
Krtdi kahju sellest Portugali kivist mille Neuville rajale vedas ja Sardiinia hüppest kuhu Neuville augu sisse hüppas. Ning Tänak selle tõttu katkestas
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 525
- Liitunud: 12 Jaan 2016, 14:08
Re: WRC hooaeg 2018
Kõva vend see Neuville kui ta nii täpselt teistele sõitjatele kive ette viskab ja auke kaevab. Selle peale on ta küll tiitlivääriline.
KRUUDA MAAILMAMEISTRIKS
-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 917
- Liitunud: 01 Apr 2012, 16:35
- Asukoht: Stockholm
Re: WRC hooaeg 2018
Kui seda rajatutvustust ja videosid vaadata, siis tundub, et esimestel meestel läheb väga raskeks. https://itgetsfasternow.wordpress.com/2 ... rkey-2018/
Re: WRC hooaeg 2018
Sordo sõidab sellel nädalal ERC etapil Tšehhis R5 masnaga. Kohal on ka Kopecky ja Lukyanuk. Näis, kas Sordo suudab Saksamaa katkestamisele esikohaga natuke leevendust saada.