Küsimus

muud huvitavad teemad

Moderaatorid: Jaanus, Sport

Vasta
reix
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 96
Liitunud: 07 Mär 2004, 20:40
Asukoht: Kuressaare

Küsimus

Postitus Postitas reix »

Oskab keegi õelda, mis vahe on N2 ja A5 klassivahe? Et mis erinevused või tingimused nendes klassides on?
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Kõik N-id on vist standardautod, A-d on ehtsad võidusõidumasinad. Nii olen ma aru saanud. :)
gaas on endiselt laiffi
Rasmus
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 841
Liitunud: 11 Sept 2003, 09:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rasmus »

Vahe on selles, kui palju muudatusi teha võib. Mõningad tähtsamad asjad, mis meenuvad.
A5 on lubatud mootorit rohkem muuta (sisselase ja kütusesüsteem, mõõtude muutmine, plokikaan jne). Ehk neid asju, mis vabalthingaval mootoril jõudu tekitavad. Käigukast samuti. Kui N'is on otsehambumisega kastid lubatud (sisuliselt võis vist hammasrattaid ja võlle muuta, käigukasti originaal konstruktsioon/korpus peab säilima), siis spetsiaalsed sekventiaalkastid on reeglina ainult A teema.
Keret ja vedrustuse geomeetriat võib A's rohkem muuta, samuti on miinimumkaal A puhul tsipa väiksem. Üleüldse on A puhul lubatud homologeeritud detailide nimekiri pikem, ning sõltub ka konkreetsest autost.
Et siis teoreetiliselt on A kiirem. Ja praktikas ikka ka, kui võrrelda kuskil Inglismaal tehtud tipp Kit-cari ja maksimaalselt ehitatud tehase N'i.
Aga kodustel meistrikatel võime näha, et N2 Civicutega (mis vähemalt teoreetiliselt aeglasemad peaks olema) sõidetakse päris valusasti ja tihtipeale A5st kiiremin. Nimelt on "ise" ehitades N palju lihtsam ja odavam, samuti töökindlam. Korraliku A rühma auto ehitamine (ehk nende homologatsioonieeliste ära kasutamine) pole sugugi lihtne ja odav, töökindlusest me parem ei räägigi. See, et miskine asi lubatud on ei tähenda ju veel, et neid muudatusi ka tehtud on. Ma pakun, et Eestis on ainult üks "õige" A5 auto.
Seetõttu tekib publiku ja amatööride seas tihtipeale arvamus, et kui on A siis peab tingimata N'ist kiiremini sõitma.
Näide lõunanaabritest, kes tehase Cliode ja "kallite" Civicutega meil külas on käinud.
Nagu suure N'i ja A võrdlusestki, liigub auto mis on korralikult ehitatud ja õigesti häälesatud ning kokkusobitatud, mitte mingi tähekene tehnilisel kaardil.
reix
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 96
Liitunud: 07 Mär 2004, 20:40
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas reix »

Suured tänud Rasmusele selle hea info eest.
Vasta