KÜSITLUS: Kas WRC on igav sinu jaoks?

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Karlip
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2098
Liitunud: 11 Juul 2011, 02:06
Asukoht: Võru Linn

KÜSITLUS: Kas WRC on igav sinu jaoks?

Postitus Postitas Karlip »

Ja kui on, siis miks ja kuidas sina parandaks olukorda?
Miks see teema?
Argentiina Ralli kolmanda päeva teema alla tekkis selline arutlus:
meh kirjutas:
johunn kirjutas:100% nõus sinuga, meh! Ja keegi siin kurtis, et ralli oli igav!?! Viimase katsega tõusis Ott 12-ndalt kohalt 10-ndaks. Minu jaoks põnevust piisavalt.

Nüüd loodan, et näeme Kreekas külma pead ning head tulemust. Ostberg taaskord rahulikult sõites poodiumile jõudnud. Sellest peaks eeskuju võtma.
See keegi, kes igavuse üle kurtis, olin ka mina ise. Ja seejuures jään selle juurde.
Mulle pakub põnevust see, et toimub katselt-katsele ja splitist-splitti pingeline ja võrdne sõit. Kui lõpuks tõusta kellegi teise ebaõnne tõttu, see pole nagu päris meeldiv. Samas, aasta lõpus punkte üle lugedes on tähtsad vaid punktid, mitte see, mis meeleoluga neid saavutati.

Hea näide selles osas on momendil Prokop. Näidates aegu valdavalt 10. aegade ümber, saavutas suuri riske võtmata ja teiste liig-riskide ning ebaõnne arvelt 4. koha.
http://www.ewrc-results.com/driver_info ... ntina-2012

Samamoodi on Ostberg taas poodiumil, vajamata selleks katsevõite.
Kuna see aga jäi paljudel nägemata, siis küsin teie arvamust siin teemas.

Minu arvamus:

WRC on muutunud võib-olla tüütuks mõnele sellepärast, et praegu on WRC-s(2012) kolm tehasemeeskonda, kellest ainult 1 suudab olla ülimalt kiire ja stabiilne, selleks on Citroen.
Seda võime me näha peale Hirvoneni liikumist Citroeni tehasemeeskonda, kus ta nüüd on kruusal 2x stabiilsem, võibolla, et ka kiirem.
Ford on oma rollilt madalamal kui Citroen, sest kui neil auto ennem alla ei anna, siis teeb seda sõitja. Rootsi rallil näitas Jari-Matti, et suudab olla stabiilne ning samas ka kiire, aga ühel rallil stabiilne olek ei taga meistritiitlit.
Mini ei suuda paraku leida kruusal kiirust ning ei suudeta sõita ka tervet hooaega, millega jäetakse üks väga kiire sõitja lihtsalt raja äärde vaatama.
Aastal 2005, kui Märtin läks Peugeoti, hakkasin vaikselt WRC-st eralduma. Nendel aastatel hakkaski Loebi ülemvõim, kus üks kiire ja stabiilne mees näitas, kuidas sõitma peab. Grönholm oli ainuke tol ajal, kes talle tõsis konkurentsi pakkus Fordis.
Ise aga 2006-2010 enam WRC-d aktiivselt ei jälginud, mõned Urmo Aava sõidud võibolla said nähtud splittidelt, ei enam.

Palun, teema on teie!
-
eWRC-Results Estonia - hoia end kursis sellega, mis toimub Eestiga seonduvalt eWRCs: http://rallifoorum.ee/foorum/viewtopic.php?f=24&t=6023
-
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 14
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Tundub nii, et ennem olukord paremaks ei lähe. Kui eest on ära läinud mister Loeb. Seda meest ei võta seal troonil ei ussi ega püssirohi.
Minist ei tasu üldse rääkida. Peale seda kui BMW meeskonna itaalastele maha müüs ja pilootideks alla igasugust arvestust mehed pandi siis sealt ei saagi kiirust oodata. Sordo suudab ainukesena Minist kiiruse välja võluda.
Ford suudab Citroeniga konkureerida küll. Aga alati jääb midagi natuke puudu. Kas siis piloodid ise eksivad või siis tehnika veab alt. Muidu kiirust on Fordil küll ja küll
Loodaks, et Volkswagen suudab arendada hea auto millel oleks vastupidavus ja kiirus kenasti palansis
Lisaks oleks vaja veel meeskondi tagasi tuua.
Need on minu mõtted.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Postitus Postitas KidrA »

Ei ole igav aga midagi rõõmustavat ka ei ole. Viimane sõit Argentiinas oli kindlasti üks igavamaid, mida mul on olnud õnn jälgida, muidu võib antud hooajaga enamvähem rahule jääda. Kindlasti olen ma ära hellitatud aastaid tagasi olnuga kui oli 5-6 autotootjat praeguse 2 asemel. Samuti sümpatiseerisid vanasti sõitjad rohkem nagu Märtin, Grönholm, Sainz, Mäkinen, McRae, Delecour ja isegi Duval. Nad olid minu jaoks isiksused, keda oli põnev jälgida ja kelle sõnavõtte oli põnev kuulata. Isegi tolleaegsed kaardilugejad eesotsas Michael Parki, Timo Rautiaineni ja Nicky Gristiga olid minu jaoks põnevamad kui praegused piloodid eesotsas Solbergi, Östbergi, Novikovi ja Hirvoneniga, kes jätavad mind täiesti külmaks. Võibolla viga polegi sõitjates endis, vaid selles puuduvad konkurentsis nende vahel nii rajal kui rajaväliselt. Kõik on mingi "one big happy family", see ei lähe mulle korda. Hetke sõitjatest sümpatiseerib mulle vaid Ogier ja Tänak samuti aga see viimane on juba loomulik.

Samuti jälestan ma Super-rally või Rally2 süsteemi, kuidas kellegile. See rikub minu jaoks juba pool rallit ära, kui seal kasutatakse rally2 süsteemi. Igakord sama teema, paar tegelast WRC's teevad vea esimesel päeval ja pea alati on nad lõpuks punktidel. Samas kui mõned kes sõidavad ralli vigadeta läbi, peavad nende pärast punktidest ilma jääma, see on minu jaoks täiesti ajuvaba. See et mõni mees on kraavis seistes kiirem kui teine mees kes läbib katse probleemidega, kuid ikkagi läbib, on nagu ma juba mainisin...ajuvaba. Üks mees läbib 70% rallist ja teine läbib 100% ja punkte saab see, kes läbis 70%...jah, ajuvaba :D
Mina laseks küll kõigil katkestanutel jätkata, kuid punktidest ja lõpp-protokolli aja saamisest võivad nad ainult unistada, heal juhul võivad nad saada kohad peale neid, kes on terve ralli läbinud.

Positiivne selle igavuse juures on see, et järgmine ralli saab ainult kõvasti paremaks minna ja kõigil on kindlasti midagi mida oodata, et äkki nüüd... äkki nüüd Latvala ei pane välja, äkki nüüd keegi suudab Citroenide elu raskeks teha, äkki nüüd Tänak võtab kindla peale. Kui midagi neist ei juhtu siis on tõesti igav :D
allar9944
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2443
Liitunud: 19 Jaan 2010, 22:02
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas allar9944 »

Varsti VW ja Ogier tulevad ja siis peaks Loebiga põnevaks minema...
priitp
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 307
Liitunud: 07 Juun 2006, 07:37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas priitp »

Eks see superally sisteema loodi ka ka seepärast et oli 2 autotootjat ja kui keegi katkestas siis polnud nagu midagi vaadata enam 2 ja 3mas päev. Autotootjatele on see atraktiivne kui saab ikka oma autosid jooksutada rajal :) Aususe ja võrdsuse kohapealt on juba hoopis muu jutt - elu polegi õiglane ja sellega tuleb leppida.

Minu jaoks isiklikult hakkab ralli huvitavaks minema jälle. Vahepeal oli tõesti suht igav. Uute autotootjate liitumine lisab põnevust ja konkurentsi. Paratamatult on see üks suur ära ja sõita saab see kes on väga hea ja kes ka raha toob :) Ilma rahata kuid hea sõitja paraku ei pääse löögile. Viimane näide on Kris Meeke näiteks.

Loebi kohapealt - ega tema ju süüdi pole et ta ülihea sõitja on. Pole lihtsalt väärilist vastast talle leidunud veel - kas kunagi leidubki?
Epik
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 727
Liitunud: 06 Mär 2011, 12:58
Asukoht: Harjumaa
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas Epik »

allar9944 kirjutas:Varsti VW ja Ogier tulevad ja siis peaks Loebiga põnevaks minema...
mina kardan et see ei lähegi põnevaks, tuleb küll vw aga nt toyota tulekuks on lahkunud juba mini ja ford
GC
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1058
Liitunud: 16 Nov 2004, 14:17
Asukoht: keskel

Postitus Postitas GC »

Kindlasti pole nii huvitav kui 2002..., mil mina tänu Märtinile WRC sarja jälgima hakkasin.
Põhjuseks arvan olevat eelkõige tehasetiimide vähesus, mis põhjustab hõreda konkurentsi, võimaldab rohkem tiimikorraldusi rakendada, ei luba sarjas osaleda paljudel headel pilootidel, jne.!
Tänu Otile ja Kuldarile, kelle osalemine sarjas on minu meelest juba saavutus oma ette, ootan sellegi poolest ikka põnevusega uusi etappe ja toetan omasid nii heas kui halvas!
muhk
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1965
Liitunud: 01 Mai 2010, 17:59

Postitus Postitas muhk »

Epik kirjutas:
allar9944 kirjutas:Varsti VW ja Ogier tulevad ja siis peaks Loebiga põnevaks minema...
mina kardan et see ei lähegi põnevaks, tuleb küll vw aga nt toyota tulekuks on lahkunud juba mini ja ford
või juhtub see, et loeb "solvub" ja uueks lugejaks saab ogier ja võitmatu vw roolis :D

jääb vaid loota, et konkurentsivõimeline tiimikaaslane siis talle leitakse, muidu tuleb jälle taluda one-man-show hooaegasid, niikaua kuni vw rahakott otsa saab (mingi 3 aastat max pakuks).
jens
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2077
Liitunud: 02 Aug 2005, 21:50
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas jens »

Loebi lahkumine ei muudaks fundamentaalselt midagi. Ilma temata oleks meil jätkuvalt 2-3 tootjat, hõre konkurents ja suured vahed. Minnes ajas 10 aastat tagasi ja meenutades aastat 2002, siis Grönholm põhimõtteliselt domineeris toda hooaega - punkte kogus ta üle 2x rohkem kui teise koha omanik! Isegi praegusel Loebi-ajastul pole asi niivõrd ühepoolne. Aga ometi oli tollal intrigeerivam, sest et rallid ise olid tasavägised ning hooaja jooksul oli rohkem eri etapivõitjaid.

Kõige suurem probleem on siiski tootjate ja üleüldise konkurentsi vähesus. Ning eks mõistagi neil, kes jälgisid WRC-d juba kümmekond aastat tagasi, on nostalgiatunne kerge tekkima, et kunagi oli hoopis tasavägisem heitlus ja praegune on sellega võrreldes igav. Samas tuleb reaalsusega harjuda/leppida ning meil on juba aastaid olnud aega selle uudse, n-ö hõrenenud konkurentsiga, kohaneda.

Arvestades praegust konkurentsi ja võistlust, siis SuperAlly on minu arust isegi OK lahendus. Muidu jääks võistlejaid (eriti kvaliteetseid) ikka vääääga vähe järele. Ainult et selle SuperAlly reeglistiku absurdsust tuleb muuta. See ei kõlba kusagile, et mees, kes katkestab avapäevadel ja kaotab 30 minutit, võib punkte saada, aga viimasel katsel katkestanu (viimati Sordo) jääb tühjade kätega.

See praegune reegel teeb viimase päeva ja ralli otsustavad hetked eriti n-ö rahulikuks, sest sõitjad teavad, et viimastel katsetel ei tohi mitte mingil juhul eksida, muidu on kõik kadunud. Samas kui avapäeval võid rohkem riskida teadmisega, et võid hiljem siiski punkte saada hoolimata lisaminutitest.

SuperAlly'ga on see pluss, et viimasel kahel päeval annab see vähemalt niigi palju põnevust juurde, et vaadata, kui kõrgetele kohtadele tehasemehed suudavad ronida, isegi kui eesotsas on olukord täiesti rahunenud. Ilma selleta poleks kusagil midagi jälgida - ei tipus ega keskväljal.
Siim
"till kartulis" expert
Postitusi: 1735
Liitunud: 29 Veebr 2004, 17:35
Asukoht: EST
Kontakt:

Postitus Postitas Siim »

Peale Märtini lahkumist ei jälginud aastaid WRCd. Nüüd on vaid Tänak põhjus, miks WRCd taas jälgima hakkasin.
Ega WRC enne paremaks ei lähegi, kui rohkem meeskondi sarja ei tule. See ka pole lahendus, kui ühel tootjal on mitu meeskonda (nt Ford). Mida rohkem meeskondi, seda rohkem sõitjad, seda suurem riikide esindatus, seda suurem vaadatavus ja uudiste kajastus.

Praegu ei sümpatiseeri üksi sõitja mind, seetõttu on mul ka suht suva sellest sarjast. Märtini ajal kajastati WRCd ilmselt ka rohkem, seetõttu tekkisid osade sõitjate vastu suurem sümpaatia, teised jällegi ei meeldinud nii väga. Nii nagu olema peakski. Või praegu ongi väga igavad sõitjad? Või ei julgeta intriige tekitada?

Superrally on jura, kuid hetkel pole meeskondade vähesuse tõttu paremat plaani ka võtta. Kui esimesel päeval paneb 5 meest välja, siis viimasel päeval oleks ilma superrallita vahed eriti suured.

Loebist on ammu juba kopp ees. Kaua ta ise seal viitsib olla? Kõik on juba saavutatud, aeg oleks midagi muud proovida. Kuid eks ta senikaua sõida, kuniks keegi kandadele astuma hakkab.

Ei usu, et VW liitumisel sari huvitavamaks läheb. Kui keegi liitub, siis keegi samas ka lahkub. Kokkuvõttes jääb sama palju meeskondi. Sarja juhtkond peaks midagi väga drastilist ette võtma, et sari taas huvitavaks teha. Rohkem meeskondi sarja meelitama, toetajaid leidma jne.
Sarja peaks kõvasti laiendama, et ka mujal riikides huvi tekiks. Hetkel on väga vähe riike esindatud (Soome, Norra, Prantsusmaa, Venemaa, Eesti, Hispaania + veel mõni riik (tagumise otsa mehi ei hakka välja tooma)). Riikide nimekirja vaadates tundub, et tegu on mingi külameeste sarjaga. Ei kujuta ette, miks peaks kedagi nt Suurbritanniast huvitama kogu wrc sari. Suur mootorispordi riik, kuid ei ühtegi tipp tegijat. Ja selliseid suuri riike on tohutult palju. Saksamaa, USA, Itaalia jne.
Kui aga sedasi edasi nagu praegu, siis varsti sureb kogu sari üldse välja...
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1084
Liitunud: 11 Jaan 2012, 20:00

Postitus Postitas Lärri »

Superrally on üks suuremaid lollusi, mida WRC-sarjas korraldatud. Pole argument, et esimesel päeval sõidab viis meest välja ja on jokk - kui tead, et jätkata ei saa, siis lihtsalt ei sõida välja! Ja ilmselt ei sõidaks ka Ott siiis nii lihtsasti välja nagu ta seda seni endale lubanud on...
muhk
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1965
Liitunud: 01 Mai 2010, 17:59

Postitus Postitas muhk »

Lärri kirjutas:Superrally on üks suuremaid lollusi, mida WRC-sarjas korraldatud. Pole argument, et esimesel päeval sõidab viis meest välja ja on jokk - kui tead, et jätkata ei saa, siis lihtsalt ei sõida välja! Ja ilmselt ei sõidaks ka Ott siiis nii lihtsasti välja nagu ta seda seni endale lubanud on...
seda võib vaadata kahe erineva nurga alt - oletame, et ilmaolud on esimesel päeval väga jubedad ning umbes 5 esikaheksa venda katkestab ja järgmisel päeval samamoodi, siis ei saa FIA lubada, et mõne ralli võidaks S2000 või veel hullem, mõni 2WD masin.
teiseks, kui näiteks sõidetakse uus-meremaa rallile, mis on väga kallis ettevõtmine ja seal publikukatsel juhtub kasvõi tehnilise rike ja katkestatakse, siis olekski nagu ralli läbi ja aeg kohvrid pakkida? lihtsalt fia on vastu tulnud ja laseb halva õnne all kannatanud meestel jätkata - mõni lõpetab sr-i punktikohal, mõni teeb lihtsalt testikatseid.
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 14
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

See Rally2 kasutamine on selline kahe otsaga asi.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1084
Liitunud: 11 Jaan 2012, 20:00

Postitus Postitas Lärri »

muhk kirjutas:
Lärri kirjutas:Superrally on üks suuremaid lollusi, mida WRC-sarjas korraldatud. Pole argument, et esimesel päeval sõidab viis meest välja ja on jokk - kui tead, et jätkata ei saa, siis lihtsalt ei sõida välja! Ja ilmselt ei sõidaks ka Ott siiis nii lihtsasti välja nagu ta seda seni endale lubanud on...
seda võib vaadata kahe erineva nurga alt - oletame, et ilmaolud on esimesel päeval väga jubedad ning umbes 5 esikaheksa venda katkestab ja järgmisel päeval samamoodi, siis ei saa FIA lubada, et mõne ralli võidaks S2000 või veel hullem, mõni 2WD masin.
Mu väide on, et kui SR võimalust ei ole, siis ei juhtu ka seda, et valdav enamus tippe võssa kaarutab. Seda lihtsalt ei saa endale lubada - punktide hulk hooaja peale ei ole teatavasti piiramatu. Ja halb ilm ei loe siin mitte midagi.

Mis 2WD võimalikku võitu puudutab, siis poleks see mingi pretsedent. Vist oli viimati küll 1999 see kui Bugalski korra või lausa kaks Xsara Kit Car'iga asfaldietapi kinni pani ja mu meelest ka Loeb jõudis korra sama nalja teha aga sai mingi kahtlase penalti hiljem, millega paigutati vist teiseks kui mu mälu ei peta.
muhk
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1965
Liitunud: 01 Mai 2010, 17:59

Postitus Postitas muhk »

selles asi ongi, et niiviisi on varem juhtunud ja ei taheta, et see enam korduks. muidugi, õige ralli tuleks välja ainult sellisel juhul, kui SR-i võimalust poleks.
jens
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2077
Liitunud: 02 Aug 2005, 21:50
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas jens »

Loeb saavutas 2. koha siiski Xsara WRC-ga juba, Kit Cariga ta kordagi MMil ei osalenud.
öökull
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 138
Liitunud: 19 Jaan 2012, 08:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas öökull »

muhk kirjutas:selles asi ongi, et niiviisi on varem juhtunud ja ei taheta, et see enam korduks. muidugi, õige ralli tuleks välja ainult sellisel juhul, kui SR-i võimalust poleks.
nende esiveoliste f2000 autodega oli siiski teine teema, need ei saanud häid kohti mitte sellepärast, et keegi oleks eest katkestanud vaid need sõitsidki asfaltil sama kiiresti kui 4wd autod. praegu wrc sarjas osalevate 2wd autode tase on nõrgem ja autod aeglasemad, seepärast on sellinne võimalus välistatud.
Go Latvala!
Karlip
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2098
Liitunud: 11 Juul 2011, 02:06
Asukoht: Võru Linn

Postitus Postitas Karlip »

Püstitan teema uuesti, kuna juba mitmendat rallit on Citroenil 1-2 ja tiimikorraldused löövad sisse. Suhteliselt masendav ning Ford ei paku konkurentsi..

Murettekitav on see, et VW võib Fordi üldse välja puksida.
-
eWRC-Results Estonia - hoia end kursis sellega, mis toimub Eestiga seonduvalt eWRCs: http://rallifoorum.ee/foorum/viewtopic.php?f=24&t=6023
-
GC
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1058
Liitunud: 16 Nov 2004, 14:17
Asukoht: keskel

Postitus Postitas GC »

No selge on see, et enne ei juhtu mitte midagi kuni Citröenid omavahel võistlevad 1. ja 2. koha peale.
Põnevamaks saab minna alles siis kui esimene ots tihedamaks muutub.
Fordi tehasetiim koos oma sõitjatega kahjuks "ei vea välja"!
Aga millest see VW Fordi välja puksib?
Karlip
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2098
Liitunud: 11 Juul 2011, 02:06
Asukoht: Võru Linn

Postitus Postitas Karlip »

GC kirjutas: Aga millest see VW Fordi välja puksib?
Nagu nägime, siis Ogier on samast mastist sõitja, mis Loebki. Sealt saab omad järeldused juba teha.
-
eWRC-Results Estonia - hoia end kursis sellega, mis toimub Eestiga seonduvalt eWRCs: http://rallifoorum.ee/foorum/viewtopic.php?f=24&t=6023
-
Vasta