Mosley idee - katkestajad sõitku edasi

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

KuriUss
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1484
Liitunud: 07 Mär 2003, 18:29
Asukoht: Sibulaküla
Kontakt:

Mosley idee - katkestajad sõitku edasi

Postitus Postitas KuriUss »

Nüüd on FIA uue hullu ideega lagedale tulnud. Võibolla oleks sel isegi jumet, kui katsevõitude eest miskeid lisapunkte saaks.

Tegelikult võiks nad sealt edasi mõelda ja välja pakkuda miski süsteemi, kus katsevõit täiendavalt väärtustatuna kaotaks ära nüriksminevad kolmandad päevad, kus tihti enam mitte kottigi ei toimu. Näiteks lisasekundid katsevõitjale, võidad katse ja saad 5 s edu juurde ning miskit preemiaraha või mida iganes.

Aga praegune idee on küll napakas.
rallikala
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 699
Liitunud: 03 Nov 2003, 17:22
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas rallikala »

täiesti loll mõte mix teha asja keeruliseks praegu ju kõik hästi!!
ei saa aru
mida veel....
nimh
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 1195
Liitunud: 12 Mär 2003, 11:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas nimh »

Mosley on vist liiga kauaks troonile jäänd...
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
alex

Postitus Postitas alex »

aaaaaga millest jutt käib? :shock:
tax
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 844
Liitunud: 23 Veebr 2003, 22:20

Postitus Postitas tax »

alex kirjutas:aaaaaga millest jutt käib? :shock:
Idee on selles, et kes esimesel või teisel päeval katkestab, saab võimaluse järgneva(te)l päevadel edasi võistelda. Näiteks kui keegi peaks reedel katkestama, siis laupäeval ja pühapäeval saab ta edasi sõita. See olevat hea selleks, et muidu on ralli lõppedes tehasemeeskonna autosid natuke vähe alles jäänud. Üldjuhul on see idee saast, sest tõesti, katkestamine käib paratamatult autospordi juurde.
tax eriti ei tea, mida räägib
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Mosleyle soovitaks paar rahulikku nädalat sanatooriumis ja mine tea, äkki tuleb veel mõistus koju tagasi....


Aga kui ei tule?????? :shock: :roll: :P
gaas on endiselt laiffi
alex

Postitus Postitas alex »

Ja huvitav, kuda siis aja võtmine käib????? ei saa aru.
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Sama tobedavõitu asi nagu 1999.aastal TV-katse lisapunktid.Vot nii.
mcwax

Postitus Postitas mcwax »

Eks ta üks veider idee ole jah.
Aga nagu juba kuskilt lugesin - tundub, et nüüd on oma muudatustega nii kaugele jõudund, et hakkavad ise ka kartma, et kui sõidab vaid 2 tehasemeeskonna autot per tiim ja teenindused on lühemad, siis võib juhtuda, et kolmanda päeva lõpuks on järgi vaid 3-4 tehaseautot, mis hakkaks ilmselt ralli poupaalrsusele halvasti mõjuma.

Mulle tundub, et hektel on rallis umbes sama olukord nagu eesti kergejõustikkuliidus, kus mingid lollid ametnikuda arvavad, et sportlased teenivad neid, mitte vastupidi - ehk et nende ülesanne on sportlastele ja sponsoritele (ehk rallis siis tehastele) kõik võimalikult lihtsaks teha, et ala saaks arenda.
Jaanus
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5671
Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
Asukoht: seal kus ralli
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus »

Äärmiselt imelik on FIA käitumine. Kõigepealt kaotavad kolmandad autod, siis suurendavad etappide hulka, siis muudavad hoolduse 10. minutiliseks, siis kohustavad rajaga tuvuma ralliautoga. Kõik need asjad soodustavad autode väiksemat arvu ja katkestamist. Pole siis ime, et nüüd üritatakse mingi tobeda reegliga korvata autoda vähest arvu pühapäeva õhtul :roll:

Mida tuleks teha(vabandan, et need punktid pole minu idee, vaid laenatud rallyforum.com-ist):

1) Vähendada kalender 14 või isegi 12 etapi peale ja vähendada sellega tiimide eelarvet.

2) Kalender muuta ratsionaalsemaks, et kaugemad etapid oleksid lähestikku(Näiteks Austraalia ja Uus-Meremaa järjest).

3) Vähendada osalemistasusid nii tehasepilootidele kui ka erasõitjatele.

4) Kaotada piirang MM-etapil osalejate arvule.

5) Piirata WRC masinate tehnoloogilist arengut(keelata arvuti abil juhitavad differentsiaalid, käigukastid ja vedrustus, keelata kallid ja eksootilised materjalid). Need muudatused teeksid autod odavamaks ja tõuseks piloodi oskuste tähtsus.

6) Kehtestada reeglite stabiilsus, mitte teha iga kuu mingeid tobedaid muudatusi.

Omaltpoolt võiks lisada ka 7. punkti:

7) FIA ametlik kütus võiks olla vähemalt 3 korda odavam, kui kaotada sealt omakasupüüdlik FIA kasum.
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Täiesti nõus Xausiga.Nagu juba MM ütles-milleks muuta asja,mis töötas vähemalt 2003 väga hästi.
Karl
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 348
Liitunud: 05 Veebr 2003, 11:47
Asukoht: Tallinn

Karl

Postitus Postitas Karl »

Kuigi see on ju tõsi nagu siin foorumis eelpool mainiti, et viimane ralli päev on kohati ainult oma koha hoidmine! Selle vast oleks mingi vahend igati teretulnud!
Karl
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 14
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Asi lõhnab halvasti. Nüüd siis on FIA-l vesi ahjus oma uute reeglite pärast. Nad on suutnud ikka asja suht ära solkida, et ei saa ise ka aru mis toimub. See viimane idee on ikka suht nõme. Siis hakkavd meeskonnad kaasa vedama alati rohkem autosid, et kui keegi ikkamasina korralikult ära lõhub kiiruskatsel siis põrutab häälega servisesse võtab uue auto ja järgmisele kiiruskatsele. :shock:
Vot see on ikka tase
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

Ma nüüd ei mäleta kust ma seda ideed lugesin. Idee ise on selliné
Et iga aasta kalenderis on põhilised rallid (näit. Soome, Monte Carlo, Suurbritannia ...) ja siis oleks teised rallid mis toimuvad üle aasta (Türgi, Küpros, Safari). Kui keegi sellest aru ei saanud siis teen 3 aasta näidis kalendri:
1 aasta:
Monte Carlo
Soome
Rootsi
Korsika
Kataloonia
Suurbritannia
Australia
Uus-Meremaa
Türgi
Saksamaa

2 aasta:
Monte Carlo
Soome
Rootsi
Korsika
Kataloonia
Suurbritannia
Argentina
Mehiko
Küpros
Safari

3 aasta:
Monte Carlo
Soome
Rootsi
Korsika
Kataloonia
Suurbritannia
Australia
Uus-Meremaa
Türgi
Saksamaa

PS. Rallid võivad olla teised
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

See eelpooltoodu meenutab kangesti aastate 1994-96 eksperimenti,kus igal aastal osad etapid kuulusid 2-liitriste MMi kavva.Tookord saadeti see idee aga ajaloo prügikasti kui sponsorite ja fännide jaoks ebaõnnestunu.Uutest reeglitest veel rääkides arvan,et Küpros ja Türgi ei sobi küll MM-kavva,need oleks võinud asendada Mehhiko ja Jaapaniga (või jätta alles Safari).
KuriUss
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1484
Liitunud: 07 Mär 2003, 18:29
Asukoht: Sibulaküla
Kontakt:

Postitus Postitas KuriUss »

WRN kirjutab SupeRally süsteemist, kus punkte saavab ka katsete esikolmik, lisaks on selles süsteemis võimalus katkestamise järel jätkata. Kasutatakse Austraalia meistrivõistlustel ning Aasia ja Vaikse ookeani meistrivõistlustel.
Punkte antakse 3 esimesele, 2 teisele, ja 1 kolmandale. Ralli võitja saab 10 punkti jne.

Iseenesest on selles süsteemis mõneti jumet, kuivõrd mind küll näiteks häirivad kolmandad päevad, kus üks mees on pikalt eest ära sõitnud, pooled katkestanud ja toimumas pole miskit.

Omaette küsimus on, kuidas selles süsteemis rallivõit väärtustub.
Olts
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1082
Liitunud: 25 Mär 2003, 13:20
Asukoht: seal kus parimad ralliteed

Olts

Postitus Postitas Olts »

No asi vast selles ongi, et kui keegi pikalt eest ära, hakkab jorutama. S.t., et kui esimesel päeval paned ainukesena rehvivalikul täkkesse ja paned katse 2mindiga kinni, siis vaevalt, et katsevõite enam püüad. Aga punkte küll tahaks ja siis peadki täiega edasi andma.
Olts
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1082
Liitunud: 25 Mär 2003, 13:20
Asukoht: seal kus parimad ralliteed

Postitus Postitas Olts »

Katkestamiste poole pealt võiks nii olla, et kes vähegi katse lõppu saab,see saab jätkata. A´la Grönholm (ja Märtin) oleks saanud GBs veel jätkata, Sainz mitte.
Kristo
---
---
Postitusi: 3475
Liitunud: 15 Jaan 2003, 12:16
Asukoht: Everywhere
Kontakt:

Postitus Postitas Kristo »

Mis mõtet siis enam on piirata vahetatavate osade arvu. Kui praegu võib kasutada vist kahte käigukasti ralli kohta ja turbot võib vist vahetada ühe korra ringi kohta? Kus on kulude kokkuhoid? Märtinil sai GB-l mootor otsa, oleks pandud uus mootor - oleks võibolla ka see otsa lõppend. Millised meeletud lisakulud varuosade näol.. Telele oleks muidugi hea, aga minumeelest on ralli ikka selline ala, kus võitjaks see mees, kes suudab kiiremini ralli finišisse jõuda ja kui oma vea või tehnilise rikke tõttu sõit pooleli jääb, siis tuleb teha rohkem tööd, et järgmisel rallil paremini läheks.
Kasuta ikka turvavööd ka!
mcwax

Postitus Postitas mcwax »

Mõistlik jutt Carloselt, nagu ikka :)
Võiks natukeseks need reeglid nüüd rahule jätta, ja vaadata, mis järgmisel aastal välja kukub - sest nt. sel aastal hakati küll "parandama" täiesti "tervet" asja, ning nagu sel puhul ikka juhtub - jäi peaotäis juppe üle, ehk ilmselt toimus muutus halvema poole.

Kui nüüd sellised ulmelised reeglid hakkavad ka veel tulema?
Igatahes on veidi kurb see mis hetkel toimub. Lisaks võtaks see variant ju ära paljude meeste levianumbri - kiire kuid väga kindel ning väljasõitudeta sõit.
Mina igatahes olen selle poolt, et nüüd hetkel muudatustest aitab, vaatame kõigepealt, mida toovad uued reeglid, enne kui hakkame juba jälle uusi genereerima.
Vasta