Toyota F1 Team presenteeris täna 2008 aasta autot!
.Täna pealelõunat toimus suurejooneline Toyota F1 Team’i 2008.aasta hooaja uue auto presentatsioon Toyota esinduses.Kohal oli massiliselt meie- ja välisajakirjanike, samuti suurosa F1-maailma koorekihist.
http://fotoalbum.ee/photos/siilikuusk/20665297
Avasõnavõtuga esines Toyota tiimi pealik Richard Cregan, kes andis ülevaate tiimi selleaastasest eelarvest ja prioriteetidest raha kasutusel.”kuna auto on meil juba valmis ja selleks aastaks arendamist enam ei vaja,siis enamus miljardeid maksame meie väljapaistvatele sõitjatele palgaks.Samuti ei kasuta me seekord luxhotellide teenust linnades kus F1 etapid toimuvad,vaid ehitame supersviidid sõitjatele boxi kõrvale.”
http://fotoalbum.ee/photos/siilikuusk/20665299
Tehnikadirektor peatus pikemalt uue auto tehnilistel lahendustel:”Selle aasta auto ehitasime täiesti uutest ideedest lähtudes. Kasutasime elektroonikaski kasutatavaid materjale ning tulemus oli hämmastav.Probleemiks kujunes auto alakaalulisus ja kurvides puudus pidamine.Pärast pikki arutelusi leidsime täiesti uued lahendused probleemile.Loobusime kõiksugu aerodünaamilistest sarvekestest kerepeal ja istutasime auto tahaossa ühe paksu neegri.Nüüd on kaal paigas,kurvides kallutab neeger kaasa(nagu külgkorviga tsiklis) ja palavate ilmadega lehvitab palmioksakesega piloodile värskendavat tuulekest.”Kus neeger täpselt paikneb jättis ta avaldamata viidates ärisaladusele.
Nagu Toyotale omane nii rõhutakse ka F1 masinate juures loodusõbralikusele. Nimelt ei liiguta seda autot enam suitsev ja palju reostav V8 mootor vaid hoopis kettülekandega ja pedaalidega ajam.
http://fotoalbum.ee/photos/siilikuusk/20665303
Lisaks uuele ja ergonoomilisele mootorile täiustati ka pidurisüsteemi. Nimelt vahetati piduriõli paasil toimiv pidurisüsteem jäikülekandega käsipiduriga. Piduriõli võib süsteemist lekkida ja sellega ka loodusreostust tekitada.
http://fotoalbum.ee/photos/siilikuusk/20665307
Mis keresse puutub, siis see on toodetud korduvkasutusega plastmassist mis loodusesse sattudes mädaneb teatud ajapärast. Koostöös Bridgestonega töötasime välja loodussäästlikud ja mitte põrandat määrivad plastikust rehvid. Rehvi koostis sarnaneb autokerele.
http://fotoalbum.ee/photos/siilikuusk/20665309
Samuti oleme pööranud suurt tähelepanu pilootide turvalisusele ja mugavusele. Uus kabiin on väga piloodisõbralik. Esiteks on ta ruumikas, mis tekitab piloodile mõnusama tunde, kui kusagil koopas pesitsemine. Teiseks aitab ruumikus vähendada traumade tekkeid (piloot ei saa kätt vastu seina ära lüüa). Kolmandaks on kindlasti arvestatud ka ohutusega, kus kokkupõrketagajärjel on praktiliselt võimatu piloodil masinasse kinni jääda, sest ta lihtsalt lendab sealt välja. Piloodi väljalendamise suund on täpselt määratletud ja piloot on varustatud spetsiaalse ja piloodivarustusse kindlasti kuuluva langevarjuga. (esitlusel kasutati video materjale, mida me kahjuks teieni tuua ei saa) Samuti on tagatud ka piisav õhuvool piloodile, et ta liigselt higistama ei hakkaks ja sellega oma organismi ei koormaks.
http://fotoalbum.ee/photos/siilikuusk/20666135
Seejärel tutvustati Toyota põhipiloote (fänclabi marulise aplausi saatel),kes tiimipealiku sõnul on autospordi maailmas kõigile tuntud nii asfaldilt kui ka WRC ralliradadelt.Rääkides kasutas tiimi pealik korduvalt väljendeid “briljantsete sõiduoskustega” ja “võitmatud”.
Esisõtja : Milor aka Lihunik
WRC 2007 II hooajal saavutanud kokkuvõttes 3.koha
Kuulunud võidukasse Eesti koondisesse
Saavutanud lugematul arvul poodiumi kohti,võidud jäid tehnika taha.
Teinesõitja: Siilikuusk
WRC 2007 hooaegade kokkuvõttes 8 koht
Kuulunud võidukasse Eesti koondisesse
Fordi tiimis kolmanda sõitjana ehk Btiimis seljatas Fordi esisõitjad
Ja enamat saavutamast takistasid kõiksugu tehnilised viperused.
Intervjuud sõitjatega
Mis on Teie eesmärgid?
Lihunik:”Kindlasti tuua Toyota 2008 aasta meistriks F1 kuninglikus sarjas.”
Siilikuusk: „Olles tutvunud selleaastase võistlejatenimekirjaga, siis ei näe ma meile konkurentsi. Meeskondlik võit tuleb raudselt koju.”
Keda peate oma suurimateks rivaalideks?
Lihunik: „Nii mõttetule küsimusele ei oskagi viisakalt vastata.”
Siilikuusk: „Aldsaimer on raske haigus. Ma juba vastasin sellele küsimusele.”
Mida arvate Ferrari meeskonna plaanist, teisi meeskondi psühholoogiliselt ja füüsiliselt ruineerida?
Siilikuusk: ”Kuulda oli, et mingid Ferrari äpud olla riidu kiskund, aga ... paraku neist sõideti lihtsalt üle.”
Lihunik: „ See oli neil taktikaliselt hea plaan, kuid paraku nad alahindasid teiste meeskondade võimeid. Hetkel on just Ferrari kõige vaoshoitum ja vaiksem meeskond. Nagu tukkuvad hiirekesed istuvad oma boxis.”
Kuidas suhtute Renault`i?
Lihunik: „Ahhahhhaaa, ainult prantslane võib astuda kaks korda sama reha otse. Siiani pole veel näinud normaalset inimest, kes peale Renaulti omamist ostaks endale uuesti Renault`i.”
Siilikuusk: „Pistke pe...se oma Kangoooo!”
Pressi pildid:
http://fotoalbum.ee/photos/siilikuusk/sets/362409
Pressikonverentsi lõppedes siirduti rikkaliku lauda, kus shampuse bokaalide kõlinal ja pilootide esitatud oodiga Toyotale, õnnistati uus auto sisse.
Pilte peomeeleolust:
http://fotoalbum.ee/photos/siilikuusk/sets/362447
Kuuse-niku news.
Ott Tänak on rallisõitja - mitte meelelahutaja.