Viskan ülesse siinkohal veel mõtte, et kuidas 2 liiga baasil või üldse Eestis minirallit korraldada või siis teisiti öeldes, kuidas võidelda võimatuga ehk odavalt rallit sõita?
a) 2009 kui 2 liiga liideti ka noorterallidega, on etappe liiga palju. See võib olla üks põhjus miks seal osalejad kõik 2 liigast põgeneda soovivad.
b) Osavõtumaks 3500 kr on liiga suur, see tuleks alla viia (c 2-3K oleks eesmärk)
c) 2008 aastal Eesti KV suures rallis osalemiseks pidid võtma oma korralisest puhkusest tervelt 3 nädalat ralli jaoks ja seda on ikka väga palju. Õnneks on see aasta asi veidi parem. 2 liiga osas võiks asi olla vabalt kokku surutud kõik ühele päevale - hommikul märgid, ennelõunat tehniline ja katsed kl 14-19. Täna lihtsalt jäävad osad starti tulemata juba selle pärast, et pole võimalik töölt N+R ära saada. See on mõtlemise koht kindlasti!
d) Odavamalt ralli sõitmise puhul peaks kaaluma ka monorehvi varianti. Kasvõi Silverstone, mis on omas müügihinnas üle 1000kr rehvi kohta odavam kui BFG. Ja ma usun, et kõik saaks sellega sõidetud, aga täna kasutatakse odavamat rehvi ikka väga vähe.
e) Kas on mõtet talveetappe üldse 2 liiga jaoks teha? Kõik hoiaks raha kokku ja suvised strardirivid oleks kindlasti pikemad.
f) Autospordi kasvulava arvestades peaks läbi mõtlema ka lahendused, kas on otstarbekas eraldi noorterallisid teha või tuleks rallikalender teha nii, et oleks igas kuus mõni sõit. Paide ärajäämine jätab nüüd augu sisse.
g) Rahvaspordist tuleks ära kaotada kruusarehvid, slickid ja 2wd-sport klass. Kes tahab tegeleda autospordiga, tulgu sportallisse. Rehvide piirangut on maru lihtne kontrollida, samas vohavat tehnilist ebavõrdsust on pea võimatu kontrollida...Täna on sportrallis terve hulk endisi rahvasportlasi, nüüd tuleks mõelda kuidas see järjepidevus ei katkeks ja sportrallisse sisenemine oleks min. kuludega ja võimalikult lihtne
Kusjuures jäin hetkel veel mõtlema, et 10km rallisprindid ongi nagu minirallid juba. Sprint ta kohe kindlasti enam pole. Seega veidi nuputamist asjapulkadel ja saaks päris huvitavaid rallielamusi pakkuda nii pealtvaatajatele kui ka sõitjatele. Ei peaks rääkima eraldi e-rühma rallist jne....Ökoralli äkki - kolm 10km katset, kõik kaks korda läbi ja olekski täiesti piisav.