ERC Auto24 Rally Estonia 2015 eelinfo
Moderaator: Jaanus
Re: ERC Auto24 Rally Estonia 2015 eelinfo
Urmo Aava ja Karl Kruuda raadios Sky Plus täna hommikul.
Kuulata saab siit:
http://player.skyplus.fm/?archive=hommi ... 2015-07-09#
Lõigus alates 10:00 ja 5dast minutist.
Kuulata saab siit:
http://player.skyplus.fm/?archive=hommi ... 2015-07-09#
Lõigus alates 10:00 ja 5dast minutist.
Champions aren't made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside them -a desire, a dream, a vision.
-
- III järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 255
- Liitunud: 24 Sept 2014, 10:59
Re: ERC Auto24 Rally Estonia 2015 eelinfo
Pressikal Kanguril nime alla kirja pandud, et autoks DS3 R5. Huvitav apsakas korraldajate poolt.
Re: ERC Auto24 Rally Estonia 2015 eelinfo
Postimees+
Neli põnevat kolmikut — millisest tuleb võitja?
Mullu oli Rally Estonia tõmbenumbriks Ott Tänak, kuid tänavu jääb äsja WRC-sarjas Poola MM-rallil kolmanda koha saanud saarlane kõrvale. Rajale pole oodata ka mõnda eelmisest aastatest tuttavat rallimaailma absoluutsesse tippu kuuluvat kihutajat, kuid see kõik ei tähenda, et ralligurmaanid jääksid pidusöögita. Nädal enne koduse spordisuve suursündmust on õhus rohkelt intriige pakkuvaid küsimusi.
Kui kiire suudab Lõuna-Eesti teedel olla sarja üldliider? Kuidas peab soosikukoormale vastu WRC2-sarja tippmeeste hulka kuuluv Karl Kruuda? Mida suudavad pärast väikest pausi taas tipptasemel sõitvad Martin Kangur ja Timmu Kõrge? Kas mõni N-rühma autoga sõitja jõuab poodiumile?
Võrdsete võimalustega sõitjaid on Rally Estonial palju ning huvitaval kombel jagunevad nad omapärastesse kolmikutesse.
Peugeotʼ kolmik
Rally Estonia tippkonkurentsis on kolm Peugeotʼ 208 T16ga sõitvat pilooti: EM-sarja üldliider Craig Breen, kaheksakordne Soome meister Juha Salo ja mullu samal võistlusel kolmanda koha saanud Timu Kõrge.
Breen on tänavu sõidetud viiest etapist võitnud kolm ning kindlasti on ta ka seekord üks võidusoosikutest. Peugeotʼ tiimiga seob teda juba mitu aastat kestnud koostöö ning seega tegutseb ta endale mugavas ja tuttavas keskkonnas.
39-aastane Salo on Soomes äss, kuid rahvusvahelisele areenile pole tikkunud ning MM-sarjas on ta piirdunud osalemisega kodustel Jyväskylä rallidel. Tänavu otsustati aga valida hoopis Rally Estonia kasuks. Peugeotʼ roolis on ta alles tänavusest hooajast, oma suurimad võidud on ta saanud N-rühma masinaga.
Pärast mullust Rally Estoniat rahanappusel vaid pisteliselt võistelnud Kõrgele tähendab Peugeotʼga sõitmine võimalust rallikarussellile tagasi pääseda. Tänu autotootja pakutud võimalusele pidi ta leidma vajaminevast rahast vaid pool, ent masin ja võimalused on samad, mis Breenil. «Kõrge ja Breeni vahelist duelli on huvitav jälgida. Kui eestlane suudab olla sama kiire kui tiimi põhisõitja, võib see panna meeskonna juhte mõtlema,» arvas Aava. Enne rallit saab Kõrge autoga kohanemiseks läbida sadakond testikilomeetrit.
Aava õpilaste kolmik
Kümmekond aastat tagasi vedasid Aava ja Kuldar Sikk omanimelise noortetiimi tööd. Sellest seltskonnast sirgus kolm korralikku rallimeest: Karl Kruuda, Sander Pärn ja Martin Kangur. Pärast pikka vaheaega on need kolm meest võrdsete masinatega omavahel võistlemas.
Kruudat võib julgelt pidada Breeni kõrval kogu ralli suursoosikuks – vaieldamatult on tal sellest kolmikust kõige rohkem kogemusi ning nagu näitas Poola MM-ralli, on ta saanud oma Citroën R5ga sinasõbraks.
Mullu noortele mõeldud D-Mack sarja võitmisega endale WRC2-hooaja kindlustanud Sander Pärn pole tipprallidel veel õiget kiirust leidnud, kuid Aava usub, et kodusel kihutamisel on ta hoopis teisel tasemel.
«Olen kindel, et ta sõidab seekord väga hästi, vähemalt esiviisiku tasemel. Ta oli väga kiire ka hooaja alguses peetud talverallil – miks ta MMil pole samasugust kiirust leidnud, on raske ütelda,» arutles ta. «Poola rallil, mis oma kiiruskatsete iseloomu poolest sarnaneb Rally Estoniaga, oli ta juba lähedal kiiruskatse võidule.»
Tõelise musta hobusena tuleb starti Martin Kangur. Mullu edestas ta Super-2000ga sõites Rally Estonia kvalifikatsioonikatsel Ott Tänakut ennast. Kivist vee väljapigistamine lõppes aga üsna kiiresti rajalt väljasõidu ja masina lõhkumisega. Veel proovis ta kätt hooaja lõpus Suurbritannia rallil, ent sealgi tuli katkestamine.
Tänavu pole Kangur veel ralliautos istunud, kuid profisõitjate jaoks muudab ta ohtlikumaks see, et seekord on Kanguril kasutada konkurentidega võrdne tehnika, Ford Fiesta R5. Küsimus on vaid selles, kuidas on pikk paus sõidukindlusele mõjunud. «Tõeline must hobune… samas teada väga tugeva sõitjana,» hindas Aava.
N-rühma kolmik
Tipptasemel tuleb väga harva ette, et N-rühma masinatega sõidetakse kiiremini kui tipptehnikaks olevate R5-autodega. Rally Estonia on üks suur erand. «Meie N-rühma sõitjad on tugevatele välismaalastele parajaks hirmuks – siinsete sõitjate tase on kõrge ja ka teed sobivad N-rühma autodele hästi,» rääkis Aava.
Siim Plangi on just Lõuna-Eesti teedel olnud alati eriti kiire, kuid ikka ja jälle on teda kimbutanud ebaõnn või saanud saatuslikuks mõni oma sõiduviga. Tänavu on ta aga suutnud sõita stabiilselt ja kiirel ning asub Eesti meistrivõistlustel liidrikohal.
Uuele tasemele on tõusnud Roland Murakas, kes Harju rallil suutis kuni viimase kiiruskatse katkestamiseni olla kiirem isegi Plangist. «Tean, et Roland on teinud tänavu palju teste ja tänu sellele tunnetab ka ise, et minek ja kiirus on hoopis paremad,» märkis Aava.
Kui Plangi ja Murakas sõidavad Mitusbishi Lancer EVO 10tega, siis Rainer Aus istub tehnika mõttes juba vananenud EVO 9s. Sõidumees on ta muidugi kõva – seda näitab kasvõi mullune 4. koht ja tugeva soomlase Esapekka Lappi edestamine –, kuid konkurentidega sammupidamine muutub iga ralliga üha raskemaks.
Kui pärsi täpne olla, siis peaks neljanda liikmena kuuluma sellesse seltskonda samuti EVO 9ga sõitev Egon Kaur.
Muu maailma kolmik
Vähemalt ühte N-rühma autoga sõitjat peavad kõik esikohta soovijad veel pelgama. Mullu samas teise koha saanud Aleksei Lukjanuki hooaja alguse seiklus R5-autoga on lõppenud ja mees on tagasi Mitsubishi roolis. «Mõneti on see hea, sest publikule pakub suurt huvi, kas Lukjanuk saab oma kehvema autoga R5-masinatele vastu,» leidis Aava.
Stardis on ka Breeni järel ERC-sarjas teist kohta hoidev poolakas Kajetan Kajetanowicz, kes sõidab üldarvestuse punktide nimel, kuid Aava ennustuse järgi esikohaheitlusesse ei sekku – hea oleks kohta esiviisikus. Üldarvestuse kolmas mees, prantslane Robert Consani peaks olema rahul ka kohaga esikümne teises pooles.
Neli põnevat kolmikut — millisest tuleb võitja?
Mullu oli Rally Estonia tõmbenumbriks Ott Tänak, kuid tänavu jääb äsja WRC-sarjas Poola MM-rallil kolmanda koha saanud saarlane kõrvale. Rajale pole oodata ka mõnda eelmisest aastatest tuttavat rallimaailma absoluutsesse tippu kuuluvat kihutajat, kuid see kõik ei tähenda, et ralligurmaanid jääksid pidusöögita. Nädal enne koduse spordisuve suursündmust on õhus rohkelt intriige pakkuvaid küsimusi.
Kui kiire suudab Lõuna-Eesti teedel olla sarja üldliider? Kuidas peab soosikukoormale vastu WRC2-sarja tippmeeste hulka kuuluv Karl Kruuda? Mida suudavad pärast väikest pausi taas tipptasemel sõitvad Martin Kangur ja Timmu Kõrge? Kas mõni N-rühma autoga sõitja jõuab poodiumile?
Võrdsete võimalustega sõitjaid on Rally Estonial palju ning huvitaval kombel jagunevad nad omapärastesse kolmikutesse.
Peugeotʼ kolmik
Rally Estonia tippkonkurentsis on kolm Peugeotʼ 208 T16ga sõitvat pilooti: EM-sarja üldliider Craig Breen, kaheksakordne Soome meister Juha Salo ja mullu samal võistlusel kolmanda koha saanud Timu Kõrge.
Breen on tänavu sõidetud viiest etapist võitnud kolm ning kindlasti on ta ka seekord üks võidusoosikutest. Peugeotʼ tiimiga seob teda juba mitu aastat kestnud koostöö ning seega tegutseb ta endale mugavas ja tuttavas keskkonnas.
39-aastane Salo on Soomes äss, kuid rahvusvahelisele areenile pole tikkunud ning MM-sarjas on ta piirdunud osalemisega kodustel Jyväskylä rallidel. Tänavu otsustati aga valida hoopis Rally Estonia kasuks. Peugeotʼ roolis on ta alles tänavusest hooajast, oma suurimad võidud on ta saanud N-rühma masinaga.
Pärast mullust Rally Estoniat rahanappusel vaid pisteliselt võistelnud Kõrgele tähendab Peugeotʼga sõitmine võimalust rallikarussellile tagasi pääseda. Tänu autotootja pakutud võimalusele pidi ta leidma vajaminevast rahast vaid pool, ent masin ja võimalused on samad, mis Breenil. «Kõrge ja Breeni vahelist duelli on huvitav jälgida. Kui eestlane suudab olla sama kiire kui tiimi põhisõitja, võib see panna meeskonna juhte mõtlema,» arvas Aava. Enne rallit saab Kõrge autoga kohanemiseks läbida sadakond testikilomeetrit.
Aava õpilaste kolmik
Kümmekond aastat tagasi vedasid Aava ja Kuldar Sikk omanimelise noortetiimi tööd. Sellest seltskonnast sirgus kolm korralikku rallimeest: Karl Kruuda, Sander Pärn ja Martin Kangur. Pärast pikka vaheaega on need kolm meest võrdsete masinatega omavahel võistlemas.
Kruudat võib julgelt pidada Breeni kõrval kogu ralli suursoosikuks – vaieldamatult on tal sellest kolmikust kõige rohkem kogemusi ning nagu näitas Poola MM-ralli, on ta saanud oma Citroën R5ga sinasõbraks.
Mullu noortele mõeldud D-Mack sarja võitmisega endale WRC2-hooaja kindlustanud Sander Pärn pole tipprallidel veel õiget kiirust leidnud, kuid Aava usub, et kodusel kihutamisel on ta hoopis teisel tasemel.
«Olen kindel, et ta sõidab seekord väga hästi, vähemalt esiviisiku tasemel. Ta oli väga kiire ka hooaja alguses peetud talverallil – miks ta MMil pole samasugust kiirust leidnud, on raske ütelda,» arutles ta. «Poola rallil, mis oma kiiruskatsete iseloomu poolest sarnaneb Rally Estoniaga, oli ta juba lähedal kiiruskatse võidule.»
Tõelise musta hobusena tuleb starti Martin Kangur. Mullu edestas ta Super-2000ga sõites Rally Estonia kvalifikatsioonikatsel Ott Tänakut ennast. Kivist vee väljapigistamine lõppes aga üsna kiiresti rajalt väljasõidu ja masina lõhkumisega. Veel proovis ta kätt hooaja lõpus Suurbritannia rallil, ent sealgi tuli katkestamine.
Tänavu pole Kangur veel ralliautos istunud, kuid profisõitjate jaoks muudab ta ohtlikumaks see, et seekord on Kanguril kasutada konkurentidega võrdne tehnika, Ford Fiesta R5. Küsimus on vaid selles, kuidas on pikk paus sõidukindlusele mõjunud. «Tõeline must hobune… samas teada väga tugeva sõitjana,» hindas Aava.
N-rühma kolmik
Tipptasemel tuleb väga harva ette, et N-rühma masinatega sõidetakse kiiremini kui tipptehnikaks olevate R5-autodega. Rally Estonia on üks suur erand. «Meie N-rühma sõitjad on tugevatele välismaalastele parajaks hirmuks – siinsete sõitjate tase on kõrge ja ka teed sobivad N-rühma autodele hästi,» rääkis Aava.
Siim Plangi on just Lõuna-Eesti teedel olnud alati eriti kiire, kuid ikka ja jälle on teda kimbutanud ebaõnn või saanud saatuslikuks mõni oma sõiduviga. Tänavu on ta aga suutnud sõita stabiilselt ja kiirel ning asub Eesti meistrivõistlustel liidrikohal.
Uuele tasemele on tõusnud Roland Murakas, kes Harju rallil suutis kuni viimase kiiruskatse katkestamiseni olla kiirem isegi Plangist. «Tean, et Roland on teinud tänavu palju teste ja tänu sellele tunnetab ka ise, et minek ja kiirus on hoopis paremad,» märkis Aava.
Kui Plangi ja Murakas sõidavad Mitusbishi Lancer EVO 10tega, siis Rainer Aus istub tehnika mõttes juba vananenud EVO 9s. Sõidumees on ta muidugi kõva – seda näitab kasvõi mullune 4. koht ja tugeva soomlase Esapekka Lappi edestamine –, kuid konkurentidega sammupidamine muutub iga ralliga üha raskemaks.
Kui pärsi täpne olla, siis peaks neljanda liikmena kuuluma sellesse seltskonda samuti EVO 9ga sõitev Egon Kaur.
Muu maailma kolmik
Vähemalt ühte N-rühma autoga sõitjat peavad kõik esikohta soovijad veel pelgama. Mullu samas teise koha saanud Aleksei Lukjanuki hooaja alguse seiklus R5-autoga on lõppenud ja mees on tagasi Mitsubishi roolis. «Mõneti on see hea, sest publikule pakub suurt huvi, kas Lukjanuk saab oma kehvema autoga R5-masinatele vastu,» leidis Aava.
Stardis on ka Breeni järel ERC-sarjas teist kohta hoidev poolakas Kajetan Kajetanowicz, kes sõidab üldarvestuse punktide nimel, kuid Aava ennustuse järgi esikohaheitlusesse ei sekku – hea oleks kohta esiviisikus. Üldarvestuse kolmas mees, prantslane Robert Consani peaks olema rahul ka kohaga esikümne teises pooles.
Re: ERC Auto24 Rally Estonia 2015 eelinfo
Pressikast kokkuvõte videopildina, kus räägivad ka meie parimad ja Aava. Kruuda kommentaar oli hea: "unusta aju koju ja pane põhjagaasiga."
http://seitsmesed.ee/sport/uudis/2015/0 ... -soitjaid/
http://seitsmesed.ee/sport/uudis/2015/0 ... -soitjaid/
-
- II järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 378
- Liitunud: 19 Aug 2009, 19:06
- Asukoht: Rakvere
Re: ERC Auto24 Rally Estonia 2015 eelinfo
Kruuda jutt jumala õige,sest raja keskmine kiirus tuleb kõrge kindlasti.Kiired ja laiad teed enamuses.
Re: ERC Auto24 Rally Estonia 2015 eelinfo
http://www.ewrc-results.com/startlist.p ... tonia-2015
66 startijat listis, kui lukku läks oli 65. see oli ka kirjas ametlikus pressikas. kes on see 1, kes juurde ilmus?
66 startijat listis, kui lukku läks oli 65. see oli ka kirjas ametlikus pressikas. kes on see 1, kes juurde ilmus?
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3364
- Liitunud: 05 Juun 2010, 19:30
- Asukoht: Kuppelmaastik
Re: ERC Auto24 Rally Estonia 2015 eelinfo
66 oli enne lukku minemist kirjas. Pigem on nüüd 65 seoses laupäevase õnnetusegamuhk kirjutas:http://www.ewrc-results.com/startlist.p ... tonia-2015
66 startijat listis, kui lukku läks oli 65. see oli ka kirjas ametlikus pressikas. kes on see 1, kes juurde ilmus?
-
- II järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 378
- Liitunud: 19 Aug 2009, 19:06
- Asukoht: Rakvere
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1106
- Liitunud: 13 Veebr 2011, 09:17
- Asukoht: kuressaare
Re: ERC Auto24 Rally Estonia 2015 eelinfo
Gryazin murdis jalaluu autoõnnetuses.mitsupitsu kirjutas:Kellel õnnetus juhtus?
-
- II järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 378
- Liitunud: 19 Aug 2009, 19:06
- Asukoht: Rakvere
-
- IV järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 108
- Liitunud: 26 Jaan 2012, 23:59
- Asukoht: Tartu
Re: ERC Auto24 Rally Estonia 2015 eelinfo
See on pehmelt öeldud. Tegelt murdis mõlemad jalad, kusjuures paremal jalal mitmed lahtised murrud ja ka arterid vigastatud + rohkelt muid vigastusi.rally11 kirjutas:Gryazin murdis jalaluu autoõnnetuses.mitsupitsu kirjutas:Kellel õnnetus juhtus?
http://ru.motorsport.com/erc/news/vasil ... l-v-avarii
-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 747
- Liitunud: 08 Apr 2009, 11:35
- Asukoht: Lindi Taga
Re: ERC Auto24 Rally Estonia 2015 eelinfo
Keegi mingt ennustus võistlust ei korralada? Oleks päris huvitav näha kas keegi suudab selle top 3 pihta ka panna .
Raskel ajal on rahvaralli ka ralli!
Re: ERC Auto24 Rally Estonia 2015 eelinfo
Keegi teab kuskandis?Pints kirjutas:Kõrge ja Breen testivad täna enda Pesoosi.
Re: ERC Auto24 Rally Estonia 2015 eelinfo
Otepää külje all. Samas kus MM talvel testis Kõrgega. Asukohta ma ei mäleta. Võluksin kaardi ka välja aga neil seal kaua seda pidu ei ole enam. Hääle järgi leiab üles vast.
Re: ERC Auto24 Rally Estonia 2015 eelinfo
Kruuda testi video küll üpris täiuslik - eks ta sellel aastal peaks võidu koju tooma küll!
Kummaline vaikus just-just enne meie kodurallit siin foorumis?
Suurem osa katseid läbi käidud, väga hea ja tugev põhi . . . mitte igal pool
Saab näha mis katsete keskmiseks kiiruseks tuleb, aga hea, kui alla 130 jääb, eksju!
Kummaline vaikus just-just enne meie kodurallit siin foorumis?
Suurem osa katseid läbi käidud, väga hea ja tugev põhi . . . mitte igal pool
Saab näha mis katsete keskmiseks kiiruseks tuleb, aga hea, kui alla 130 jääb, eksju!
"Kui ei oleks rallit, siis ei oleks elu ka..." [Väike uhtikas; 8 a.]
-
- Moderaator
- Reactions: 1
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
Re: ERC Auto24 Rally Estonia 2015 eelinfo
Ralli saab põnev olema. Minu esikolmik on 1. Lukyanuk 2 Kruuda 3 Kajetanowicz. Breen ei tule lõpuni. Kas krässib või ei pea tehnika vastu? Seda täpselt ei tea.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1117
- Liitunud: 11 Juul 2011, 18:31
- Asukoht: Tartu
Re: ERC Auto24 Rally Estonia 2015 eelinfo
Ise pakuks esikohta Kruudale. Luky ka kindlasti poodiumil. Kolmas poodiumi koht ka eestlasele, Plangi näiteks.Kolin kirjutas:Ralli saab põnev olema. Minu esikolmik on 1. Lukyanuk 2 Kruuda 3 Kajetanowicz. Breen ei tule lõpuni. Kas krässib või ei pea tehnika vastu? Seda täpselt ei tea.
Re: ERC Auto24 Rally Estonia 2015 eelinfo
Aava unistus siis eestlaste 1, 2, 3. Tore ju muidugi oleks, aga ise pakuksin pigem 1. Kruuda, 2. Lukjanuk, 3. Breen