Hooaeg 2016
Moderaatorid: KAIKUL, Sparco, Jaanus
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1128
- Liitunud: 12 Nov 2011, 13:31
- Asukoht: Kuressaare
Hooaeg 2016
Teeme otsa lahti.
Teele Sepp postitas facebooki vahendusel esialgse Eesti meistrivõistluste kalendri aastaks 2016
Sarma 23.-24. jaanuar
Talveralli 19.-20. veebruar
Harju 27.-28. mai
Lääne-Eesti 10.-11. juuni
Tallinn 26.-27. august
Tartu 09.-10. september
Saaremaa 07.-08. oktoober
Lisaks veel juurde mainitud, et Rally Estonia EMV arvestuses jääb ära, kuna sõitjatele ei sobinud pakutud variant.
Teele Sepp postitas facebooki vahendusel esialgse Eesti meistrivõistluste kalendri aastaks 2016
Sarma 23.-24. jaanuar
Talveralli 19.-20. veebruar
Harju 27.-28. mai
Lääne-Eesti 10.-11. juuni
Tallinn 26.-27. august
Tartu 09.-10. september
Saaremaa 07.-08. oktoober
Lisaks veel juurde mainitud, et Rally Estonia EMV arvestuses jääb ära, kuna sõitjatele ei sobinud pakutud variant.
Re: Hooaeg 2016
nagu traditsiooniks juba saanud, siis uue hooaja kalendriplaan on taas ilmunud käsikirjas.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5694E005
muidu vast kõik samaviisi, aga lääne-eesti ralli uue tulijana. tegemist pole ilmselt küll otsese valge daami järeltulijaga, ent toimumisaeg on küllaltki sarnane. igati meeldiv tervitada uusi tulijaid, lääne-eesti viimastel aastatel teadatuntud rahvarallide ja -sprintide korraldajatena, ju samad tegijad võtnud ka nüüd tõsise ralli käsile.
vot ma nüüd ei teagi, kas see, et RE taas pole EMV kalendris on hea v halb. samas, paljud teised ERC etapid ju on ka rahvuslikes MV'de kalendrites. positiivne ka see, et kõik rallid 2015a võrreldes jäänud samaks, vaid Lääne Eesti on lisandunud. Seega RE-d arvestades on igal kuul maist oktoobrini üks Eestis toimuv tugeva konkurentisega ralli - see igati tervitatav.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5694E005
muidu vast kõik samaviisi, aga lääne-eesti ralli uue tulijana. tegemist pole ilmselt küll otsese valge daami järeltulijaga, ent toimumisaeg on küllaltki sarnane. igati meeldiv tervitada uusi tulijaid, lääne-eesti viimastel aastatel teadatuntud rahvarallide ja -sprintide korraldajatena, ju samad tegijad võtnud ka nüüd tõsise ralli käsile.
vot ma nüüd ei teagi, kas see, et RE taas pole EMV kalendris on hea v halb. samas, paljud teised ERC etapid ju on ka rahvuslikes MV'de kalendrites. positiivne ka see, et kõik rallid 2015a võrreldes jäänud samaks, vaid Lääne Eesti on lisandunud. Seega RE-d arvestades on igal kuul maist oktoobrini üks Eestis toimuv tugeva konkurentisega ralli - see igati tervitatav.
Re: Hooaeg 2016
Rally Estonia kohta saadeti sõitjatele ja tiimidele ettepanek mille tegid RE korraldajad. Seisnes selles, et kas teha 2 etapiline RE ehk nagu on seda olnud ka Lätis kus siis ühel päeval on 1 etapp ja teisel päeval teine etapp ja sõitjad otsustasid, et mitte teha.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3364
- Liitunud: 05 Juun 2010, 19:30
- Asukoht: Kuppelmaastik
Re: Hooaeg 2016
Huvitav mis meie omadele siis ei sobinud RE puhul. Tugevamad sõitjad sõidavad niikuinii ERC klassis ja See pole mingi vabandus, et peavad teise rööpas sõitma. EMV rallidel ju sama teema. Tagumised sõidavad nii või naa teiste rööpas
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1452
- Liitunud: 08 Mai 2003, 08:23
- Asukoht: Saaremaa
Re: Hooaeg 2016
Eelmine aasta oli ka stardimaks kallim kui teistel rallidel.Kui oleks 2.eradi rallit ,siis läheks ka rallisi meistrikatel paljuks.
-
- III järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 256
- Liitunud: 15 Jaan 2009, 21:02
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Re: Hooaeg 2016
Komitee otsustest jäävad küll mõningad asjad arusaamatuks.Mõistes pisut kuidas asjad käivad saan aru,et hinnad peavadki mingil määral kasvama kuid kui E-rühma stardimaks tõuseb 23% siis see on liiast.Miks peab liitma nii erinevad (eelkõige finantsiliselt erinevad,auto soetusmaksumus jne) klassid A7,N3,R3 +E10 ???Kui pole piisavalt osalejaid siis antakse välja karikas,näiteid ajaloost on piisavalt alates veokameestest.Ja kui on ikkagi vaja nii hirmsasti liita siis lisan omalt poolt paar mõttekäiku (võrdsus või nii).Liidame klassid N4+E12.A6,N2,R1,R2+E9,Lisaks lubame siis E9 ja E10 tehnilistele tingimustele vastavate sõidukitega Rally Estoniale sõitma,sest EAL`i matemaatikat (klasside liitmine) arvestades oleks see ju loogiline.
Re: Hooaeg 2016
Täpselt minu mõtted.Casecas kirjutas:Komitee otsustest jäävad küll mõningad asjad arusaamatuks.Mõistes pisut kuidas asjad käivad saan aru,et hinnad peavadki mingil määral kasvama kuid kui E-rühma stardimaks tõuseb 23% siis see on liiast.Miks peab liitma nii erinevad (eelkõige finantsiliselt erinevad,auto soetusmaksumus jne) klassid A7,N3,R3 +E10 ???Kui pole piisavalt osalejaid siis antakse välja karikas,näiteid ajaloost on piisavalt alates veokameestest.Ja kui on ikkagi vaja nii hirmsasti liita siis lisan omalt poolt paar mõttekäiku (võrdsus või nii).Liidame klassid N4+E12.A6,N2,R1,R2+E9,Lisaks lubame siis E9 ja E10 tehnilistele tingimustele vastavate sõidukitega Rally Estoniale sõitma,sest EAL`i matemaatikat (klasside liitmine) arvestades oleks see ju loogiline.
Kuna EMV autopark vananeb jõudsasti, siis varsti muidugi saab nendest "õigestest" E-rühma autodest vist hoopis H-rühm (historic), seega siin mõtteainest EAL-i rallikomiteele, mis saab edasi?
-
- III järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 247
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 10:45
- Asukoht: harjumaa
Re: Hooaeg 2016
E-rühmas võiks olla sellel sajandil toodetud aegunud homologeeringuga autod, typed, cliod, c2 jne, ning historicus eelmise sajandi masinad.Mann kirjutas:Täpselt minu mõtted.Casecas kirjutas:Komitee otsustest jäävad küll mõningad asjad arusaamatuks.Mõistes pisut kuidas asjad käivad saan aru,et hinnad peavadki mingil määral kasvama kuid kui E-rühma stardimaks tõuseb 23% siis see on liiast.Miks peab liitma nii erinevad (eelkõige finantsiliselt erinevad,auto soetusmaksumus jne) klassid A7,N3,R3 +E10 ???Kui pole piisavalt osalejaid siis antakse välja karikas,näiteid ajaloost on piisavalt alates veokameestest.Ja kui on ikkagi vaja nii hirmsasti liita siis lisan omalt poolt paar mõttekäiku (võrdsus või nii).Liidame klassid N4+E12.A6,N2,R1,R2+E9,Lisaks lubame siis E9 ja E10 tehnilistele tingimustele vastavate sõidukitega Rally Estoniale sõitma,sest EAL`i matemaatikat (klasside liitmine) arvestades oleks see ju loogiline.
Kuna EMV autopark vananeb jõudsasti, siis varsti muidugi saab nendest "õigestest" E-rühma autodest vist hoopis H-rühm (historic), seega siin mõtteainest EAL-i rallikomiteele, mis saab edasi?
Re: Hooaeg 2016
Lausa eelmise aastatuhande masinad...333 kirjutas: E-rühmas võiks olla sellel sajandil toodetud aegunud homologeeringuga autod, typed, cliod, c2 jne, ning historicus eelmise sajandi masinad.
Re: Hooaeg 2016
Ei saa ka mina aru sellest liitmisest... Kas meistritiitli välja andmine on nii kulukas või mis? Ilmselgelt pole ju mõtet enam Golfide ja Escortidega siis enam sõitma minna (eeldades muidugi, et autost on ka peale nime veel midagi margipõhist alles).
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 2
- Postitusi: 2325
- Liitunud: 21 Veebr 2003, 21:05
- Asukoht: Mägi-Eesti
Re: Hooaeg 2016
noh nii ja naa, hiljaaegu siin üks ekipaaž suutis E10-s kõik need kaasaegsed eks A-d ja N-d seljatataga hoida Histoorikuga))
Kuid eks ta ole, aeg läheb edasi ja kunagi oli sama hala, kui samaar tuli E-sse, oi mis nüüd saab jms. kuid ei saand midagi.
Teine asi on stardimaks...4 sotti - no comments.
Lihtsal jutujätkuks...
Kuid eks ta ole, aeg läheb edasi ja kunagi oli sama hala, kui samaar tuli E-sse, oi mis nüüd saab jms. kuid ei saand midagi.
Teine asi on stardimaks...4 sotti - no comments.
Lihtsal jutujätkuks...
AutoralliSuurSõber
Re: Hooaeg 2016
Kui võtta alguseks EMV 2015 toimunud 6 etappi, siis vähemalt 5 rallil osales klasside kaupa järgmised arvud autosid:
N4 - 5 tk
DMack - 6 tk
2WD - 3 tk
E9 - 5 tk
E10 - 4 tk
E11 - 6 tk
E12 - 3 tk
KOKKU 32 masinat suudab teha enam-vähem täis-hooaja
Kui etappide arv kasvab 7-ni ja osavõtumaksud tõusevad, siis ei jõua keegi rahaliselt enam sõita.
A-N rühma autode liitmine E-rühmaga on minu hinnangul küll otsus, mis tuleks kiiresti üle vaadata. Pigem jäägu see A-N tiitel välja andmata või tõesti siis karika vormis, nagu eelkõnelejad on arvanud.
N4 - 5 tk
DMack - 6 tk
2WD - 3 tk
E9 - 5 tk
E10 - 4 tk
E11 - 6 tk
E12 - 3 tk
KOKKU 32 masinat suudab teha enam-vähem täis-hooaja
Kui etappide arv kasvab 7-ni ja osavõtumaksud tõusevad, siis ei jõua keegi rahaliselt enam sõita.
A-N rühma autode liitmine E-rühmaga on minu hinnangul küll otsus, mis tuleks kiiresti üle vaadata. Pigem jäägu see A-N tiitel välja andmata või tõesti siis karika vormis, nagu eelkõnelejad on arvanud.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1452
- Liitunud: 08 Mai 2003, 08:23
- Asukoht: Saaremaa
Re: Hooaeg 2016
See,et Ott suutis sõita teistest kiiremini ongi loogiline.Tema töö ongi võidusõit, hetkel on nad Raigoga ikkagi profid kellel teistest kuhjaga rohkem kogemusi erinevates tee-ja ilmastikuoludes.Lisaks pole ka nende käsutuses olnud Starlet mingi hobikorras iseehitatud auto nagu enamus E rühma vanemaid autosid vaid täis tipp võidusõidutehnikat.
Mis puudutab järgmist aastat siis ilmselt vähenevad osavõtjate rivid veelgi kuna asjad lähevad aina kallimaks.
Ei ole sõita odav ega ka korraldada
Mis puudutab järgmist aastat siis ilmselt vähenevad osavõtjate rivid veelgi kuna asjad lähevad aina kallimaks.
Ei ole sõita odav ega ka korraldada
-
- III järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 256
- Liitunud: 15 Jaan 2009, 21:02
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Re: Hooaeg 2016
skahar kirjutas:noh nii ja naa, hiljaaegu siin üks ekipaaž suutis E10-s kõik need kaasaegsed eks A-d ja N-d seljatataga hoida Histoorikuga))
Kuid eks ta ole, aeg läheb edasi ja kunagi oli sama hala, kui samaar tuli E-sse, oi mis nüüd saab jms. kuid ei saand midagi.
Teine asi on stardimaks...4 sotti - no comments.
Lihtsal jutujätkuks...
Loomulikult saab küll kui tahta (Histoorikuga) aga eks selle ekipaazi näol oli tegemist ka profisportlastega.
Tõepoolest samaar ja tehase ettevalmistusega R3 klassi auto on võrreldavad.
Re: Hooaeg 2016
Siinkohal on veel üks probleem - kui rallid toimuvad 2-nädalase vahega (nagu 2016 a esmaste plaanide kohaselt peaks lausa kahel korral toimuma - Harju vs Lääne-Eesti ja Tallinn vs Tartu), siis paraku võib täitsa juhtuda, et ei jõua autot uueks ralliks valmis. Enamus inimesi E-rühmas, julgen väita, tegelevad siiski selle hobiga põhitöö kõrvalt. 3 nädalat on juba selline enam-vähem vahe - jõuab autot taastada vajadusel ja ka ettenägematute kulutuste tarbeks rahastust leida.KLX kirjutas:Kui võtta alguseks EMV 2015 toimunud 6 etappi, siis vähemalt 5 rallil osales klasside kaupa järgmised arvud autosid:
N4 - 5 tk
DMack - 6 tk
2WD - 3 tk
E9 - 5 tk
E10 - 4 tk
E11 - 6 tk
E12 - 3 tk
KOKKU 32 masinat suudab teha enam-vähem täis-hooaja
Kui etappide arv kasvab 7-ni ja osavõtumaksud tõusevad, siis ei jõua keegi rahaliselt enam sõita.
A-N rühma autode liitmine E-rühmaga on minu hinnangul küll otsus, mis tuleks kiiresti üle vaadata. Pigem jäägu see A-N tiitel välja andmata või tõesti siis karika vormis, nagu eelkõnelejad on arvanud.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 1
- Postitusi: 7044
- Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
- Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
Re: Hooaeg 2016
Aastaid koduse rallispordi lipulaev olnud niinimetatud suure N-rühma aeg kipub otsa saama. Juba tänavu oli terve hooaja Eesti meistrivõistlustel osalenud sõitjaid vähe ja konkurents mõne aasta taguse ajaga võrdluses hõre. Ja aina hõredamaks jääb: tuleval hooajal ei kavatse Eestis sõita tänavu selle klassi meistriks kroonitud Siim Plangi, oma Mitsubishi garaaži jätmisest mõtleb ka pronksimees Egon Kaur. Noori aga sellesse klassi juurde ei tule.
Eesti Autospordiliidu peasekretär Margus Kiiver nentis, et asjad võivad tõesti minna nii, et N4 klassis ei antagi tuleval aastal Eesti meistritiitlit välja.
«Võimalik, et ühe seni enim hinnatud masinaklassi aeg saab lihtsalt läbi. Oleme juba kaalunud võimalust liita see samuti neliveolistele autodele mõeldud rahvusliku E12 klassiga, aga see poleks päris aus ja võrduks korvpallis 1. ja 2. liiga ühendamisega,» arutles ta. Rahvuslikus klassis sõidavad üldjuhul nõrgema tasemega sõitjad, kes kasutavad vanemaid masinaid, millel ei pea olema rahvusvahelise alaliidu homologeeringut. Pisut uuematel ja kallimatel N-rühma autodel on aga homologeering kohustuslik.
«Võib-olla hakkaks N-rühma masinad konkureerima vaid absoluutarvestuse meistritiitlile,» viskas Kiiver õhku veel ühe lahenduse. Samas on sõitjad tunnistanud, et segasevõitu punktiarvestusega absoluutne meistritiitel pole nende seas just kuigi kõrges hinnas.
N-rühma hääbumine pole pelgalt Eesti probleem, samasugune olukord valitseb ka meie lähinaabrite juures. Lähiajal kogunevad Soomes Põhja-Euroopa alaliitude juhid ning kaheveoliste autodega võrreldes palju kallima N-rühma edasine saatus on üks arutlusteema.
Seni oli iga esiveolise masinaga sõitva noore arengu järgmine samm üleminek neliveolisele N-rühma autole. See tähendas kihutamist tihedas ja küllaltki kõrgetasemelises konkurentsis. Enam pole sellise tehnika soetamine mõttekas: N-rühma autosid jääb turul aina vähemaks ning rahvusvahelisel tasemel on selliste masinatega läbilöök sisuliselt võimatu.
Tuleval hooajal lõppeb Mitsubishi Evo 9 homologeering ning võistluskõlblikuks jääb ainult Evo 10 variant. Lisaks on uus N-rühma masin ka Subarul, kuid Eestisse pole neist jõudnud ühtegi.
Mis on saanud viimastel aastatel N-rühma autodel hiilanud Eesti rallimeestest? Ott Tänak kihutab MM-sarjas, Timmu Kõrge kolis esmalt R5 autosse, ent viimati kulges Saaremaa rallil rahvusliku klassi tagaveolise masinaga, Raul Jeets sõidab R5 masinaga Euroopa meistrivõistlustel, Kaspar Koitlat näeb võistlustel episoodiliselt, täit hooaega ei teinud tänavu kaasa ka Roland Murakas.
Samal tasemel jätkamiseks ei jagu motivatsiooni ka Plangil. Pärast Eesti meistritiitli kindlustamist rääkis ta, et Eesti teedel sõitmine ei paku enam pinget. Kui õnnestub, kihutab ta mõnes välissarjas, kui aga raha ei leia, tõmbub vähemalt aastaks rallisõidust sootuks tagasi.
Eestist väljaminekule mõtleb ka Kaur. «Praeguste plaanide kohaselt jääb N-rühma auto garaaži ja tahaks vaadata endale midagi muud. N-rühm hakkab ennast ammendama,» rääkis laupäeval Saaremaa rallil võitjana triumfeerinud Kaur. «Mõistagi on küsimus rahas, tahtmine ja kiirus on kõrgemal tasemel sõitmiseks olemas.»
Kodustest tippudest on ainus tõenäoline N-rühmas jätkaja tänavune hõbedamees Rainer Aus. Ta ei varja, et võimaluse korral istuks temagi näiteks R5 auto rooli ja sõidaks kasvõi ERC-sarja, kuid see eeldaks praegusega võrreldes hoopis suurema eelarvega opereerimist. Seni on ta tänu mehaanikust isa abile ajanud läbi minimaalsete vahenditega.
«Viimased kümme aastat on pärast hooaja lõppu küsitud mu käest järgmise aasta kohta, kuid esialgu on raske midagi ütelda. Kui leiame võimalusi, siis sõidame rallit ka järgmisel aastal,» lausus Aus.
Noored rallimehed eelistavadki jätkata esiveoliste autodega ja koduse konkurentsi asemel paelub neid hoopis Euroopa või koguni MM-sari. Tõsi, pealtvaatajatele ei paku need autod kaugeltki sama vägevat vaatemängu kui neliveolised masinad.
«Esiveolistele autodele mõeldud R2 klass on kulude poolest mõistlik variant ja sobib noortele hästi. Sellise autoga saab sõita ka ERC-sarjas ja MM-il,» nentis Kiiver ja lisas, et mitu tänavu kiiret sõitu näidanud noort rallimeest peaks tuleval hooajal vaatama juba kaugemale. «Loodan, et näiteks Miko-Ove Niinemägi on mees, kes suudab liituda mõne välissarjaga.»
Kuigi kodune tipp jääb näiliselt hõredamaks, pole Kiivri jutu põhjal vaja uute tulijate pärast karta. Peasekretär tõstis esile Oliver Ojaperve, Kevin Kuusikut, Gustav Kruudat ja kõigest 16-aastast Karl Martin Volverit. Kõik need noormehed olevat võimelised astuma arengus sammu edasi, kuid ilmselt teevad nad seda juba N-rühma autode abita.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1008
- Liitunud: 01 Dets 2004, 11:39
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Hooaeg 2016
Kahjuks on N surnud, kuna enamus olid ju Evo9 peal, mis 2016 E niietnii. Evo10 ainult Plangil ja uut vaevalt keegi ostma hakkab. Fakt on R5ga Eestis tõsist konkurentsi ei teki - sellist raha siin ei ole. Seega elagu E-rühm?