Hooaeg 2015
Moderaatorid: KAIKUL, Sparco, Jaanus
Re: Hooaeg 2015
Tartu ralli kokkuvõttev saade: https://www.youtube.com/watch?v=kqktlnW ... e=youtu.be
Re: Hooaeg 2015
Noorest mehest ka natuke juttu.
http://sport.postimees.ee/3367627/eesti ... -sama-teed
http://sport.postimees.ee/3367627/eesti ... -sama-teed
-
- Moderaator
- Reactions: 1
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
Re: Hooaeg 2015
Äkki saab keegi siis paigutada selle artikli täispika versiooni.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Re: Hooaeg 2015
Karl Martin Volverit, kõigest 16-aastaselt Eesti rallimeistriks kroonitud noormeest, võib võrrelda Eesti viimaste aastakümnete parimate rallisõitjatega – nii nagu Markko Märtini, Urmo Aava ja Ott Tänaku poisikesepõlv, mööduvad ka tema päevad garaažis tehnikat putitades. Ralliautosse istumine ja juba väga noorena ennast kiire mehena tutvustamine kuulub samuti sellesse loetelus olevate meeste kujunemislukku.
Tõrva gümnaasiumis õppiv Volver ei varja, et sarnaselt kuulsate kaasmaalastega unistab temagi tipptasemele jõudmisest. «Tean, et selleks on vaja teha palju tööd,» sõnastas ta pealtnäha lihtsa, kuid sisult hirmraske eduretsepti.
Seda, et noores lõunaeestlases on rallisõitja ainest, märkasid Läti meeskonna ASRT esindajad, kes sõlmisid lõppenud hooaja eel noore kihutajaga kolmeaastase lepingu. Meeskond ostis uue Peugeot’ ralliauto ja hoolitseb võistluste ajal masina hoolduse eest. Volveri sponsorite kanda jääb turuhinnast märksa soodsam auto rent, rehvid ja kindlustus.
Lõppenud hooaja kaks rasket avariid andsid kinnituse, et kindlustuse peale tasub raha kulutada. Pärast ühte rajalt väljasõitu muutusid auto kere ja turvapuur kasutuskõlbmatuks ning kindlustuse abita olnuks võistlusmasina taastamine sisuliselt võimatu.
Enne lätlastega ühinemist oli aga Volveri rallisõit kogu tema perekonna ühine projekt. Neli aastat tagasi alustas ta jäärajasõiduga ja osales koos vanema õe Kristeliga rahvarallidel, sellele järgnesid rahvasprindid ning juba mullu sportrallid.
«Enne tänavuse hooaja algust lugesin kokku et Karl on osalenud rohkem kui sajal võistlusel ja kodus oli tal 87 karikat. Esialgu püüdsime sõita väga palju jäärajal – kus iganes võistlusi peeti, sinna me kohale sõitsime, võtsime kohvi ja söögid kaasa ning läksime. Mõnel nädalavahetusel oli koguni kaks võistlust,» rääkis perepea Heiki Volver poja sõitjakarjääri algusest. Ta lisas, et mullugi käidi perega Venemaal võistlemas – ema Anne oli kokk, isa ise mehhaanik, õde tegeles paberimajandusega ja poeg sõitis.
Tehnikahuvilise isa kõrval oli ka Karl juba väga noorena pidevalt näppupidi tehnika küljes. Kodus olevas garaažis veedab ta kogu oma vaba aja. Näiteks praegu on tal seal pooleli E9-masinaklassi BMW ehitus, suvel meisterdas oma jooniste järgi rollerauto. «Keevitamises on ta juba praegu minust parem,» tõi isa ilmeka näite.
Kui Karl Martin ise võistlusel roolis pole, tegutseb ta meeskonna juures mehhaanikuna. Suvel käis ta aga abiks ka oma ralliauto putitamisel. Kodukohast Tõrvast sõitis ta Valgasse, sealt Riiga ning tegi Läti pealinnas nädalapäevad tiimi juures tööd.
Isa sõnul kujunes poja elus murranguliseks osalemine ühel rahvasprindil mõned aastad tagasi. Pärast võistluse lõppu palus noore rallipoisi õde Kristel oma tuttavat, Eesti tipprallimeeste hulka kuuluvat Rainer Ausi, et see teeks vennaga paar tiiru ja vaataks, kas temast saab rallisõitjana üldse asja.
«Nad tegid seal oma ringe ja ühel hetkel vaatasin, et nüüd on vist Rainer ise rooli istunud – sõit oli hoopis teistsugune, jõulise stiiliga. Tegelikult oli roolis ikka Martin,» meenutas Heiki Volver. «Poiss rääkis pärast, et Rainer käskis kurvis gaasi peal hoida. Ta kartis, et sõidab välja, aga tegelikult ei sõitnud… Nägin, et poisil silm säras, ja sellest hetkest kõik muutus.»
Rallisõit on omapärane spordiala. Kui rahakotti pole puuga selga võtta, pole ka erilisi võimalusi treeningusõite korraldada. Näiteks oma võistlusautoks oleva Peugeot’ga Volver trenni ei tee, sõiduvõtteid tuleb lihvida võistluste käigus.
Noorema poisina harjutas ta kätt kodutalu põllule paigutatud tünnide vahel sõites. Kuna mullu soetatud Ford on siiani alles, lihvib ta samal põllul oma oskusi tänaseni. Suur abi on olnud ka autospordiliidu korraldatud noorte sõitjate akadeemiast, kus rallisõidu algõpetust jagab Egon Kaur. Selles programmis on Volver osalenud kahel aastal.
«Aus aitas mind kiirusetunnetuse leidmisel, Kaur legendi koostamisel ja teooria poolel,» märkis Volver. «Palju olen õppinud ka Youtube’i vahendusel tippmeeste ralliautode sisevideoid uurides. Vaatan neid ja mõtlen asjad oma peas läbi.»
Volveri esilekerkimine on kujunenud tormiliseks. Veel mullu suutis ta lõpetada kõigest kaks võistlust, kuid tänavu noppis oma klassis mitu võitu ja kerkis esiveoliste autode klassis koduseks valitsejaks. Hooaja peale kokku võidutses ta oma klassis koguni neljal Eesti meistrivõistluste etapil. Absoluutarvestus jõudis ta aga paril korral – ka kõrgelt hinnatud Saaremaa rallil – esikümnesse.
Pealtnäha ilusasse hooaega mahtus siiski ka raskemaid hetki. Isa Heiki Volver ei soostunud ütlema, kui palju poja hooaeg maksma läks, kuid tunnistas, et toetajaid leida pole kerge. «Oli hetki, kus tekkis tunne, et enam jätkata ei saa,» nentis ta. Kuid ikkagi jätkati ja nüüd kavandatakse juba uute väljunditega uut hooaega.
Selleks plaanitakse koos kaardilugeja Margus Jõerannaga osaleda neljal ERC-sarja võistlusel, lisaks kodused rallid. Hooaja peale kokku peaks tulema kümmekond võistlust. Lõppenud aastal oli võistlusi 12. «Uue auto sain kiiresti käppa, kuid tean, et sellest masinast saab veel väga palju võtta,» viitas Volver ilmselgele soovile tuleval aastal kiirust juurde leida.
Tõrva gümnaasiumis õppiv Volver ei varja, et sarnaselt kuulsate kaasmaalastega unistab temagi tipptasemele jõudmisest. «Tean, et selleks on vaja teha palju tööd,» sõnastas ta pealtnäha lihtsa, kuid sisult hirmraske eduretsepti.
Seda, et noores lõunaeestlases on rallisõitja ainest, märkasid Läti meeskonna ASRT esindajad, kes sõlmisid lõppenud hooaja eel noore kihutajaga kolmeaastase lepingu. Meeskond ostis uue Peugeot’ ralliauto ja hoolitseb võistluste ajal masina hoolduse eest. Volveri sponsorite kanda jääb turuhinnast märksa soodsam auto rent, rehvid ja kindlustus.
Lõppenud hooaja kaks rasket avariid andsid kinnituse, et kindlustuse peale tasub raha kulutada. Pärast ühte rajalt väljasõitu muutusid auto kere ja turvapuur kasutuskõlbmatuks ning kindlustuse abita olnuks võistlusmasina taastamine sisuliselt võimatu.
Enne lätlastega ühinemist oli aga Volveri rallisõit kogu tema perekonna ühine projekt. Neli aastat tagasi alustas ta jäärajasõiduga ja osales koos vanema õe Kristeliga rahvarallidel, sellele järgnesid rahvasprindid ning juba mullu sportrallid.
«Enne tänavuse hooaja algust lugesin kokku et Karl on osalenud rohkem kui sajal võistlusel ja kodus oli tal 87 karikat. Esialgu püüdsime sõita väga palju jäärajal – kus iganes võistlusi peeti, sinna me kohale sõitsime, võtsime kohvi ja söögid kaasa ning läksime. Mõnel nädalavahetusel oli koguni kaks võistlust,» rääkis perepea Heiki Volver poja sõitjakarjääri algusest. Ta lisas, et mullugi käidi perega Venemaal võistlemas – ema Anne oli kokk, isa ise mehhaanik, õde tegeles paberimajandusega ja poeg sõitis.
Tehnikahuvilise isa kõrval oli ka Karl juba väga noorena pidevalt näppupidi tehnika küljes. Kodus olevas garaažis veedab ta kogu oma vaba aja. Näiteks praegu on tal seal pooleli E9-masinaklassi BMW ehitus, suvel meisterdas oma jooniste järgi rollerauto. «Keevitamises on ta juba praegu minust parem,» tõi isa ilmeka näite.
Kui Karl Martin ise võistlusel roolis pole, tegutseb ta meeskonna juures mehhaanikuna. Suvel käis ta aga abiks ka oma ralliauto putitamisel. Kodukohast Tõrvast sõitis ta Valgasse, sealt Riiga ning tegi Läti pealinnas nädalapäevad tiimi juures tööd.
Isa sõnul kujunes poja elus murranguliseks osalemine ühel rahvasprindil mõned aastad tagasi. Pärast võistluse lõppu palus noore rallipoisi õde Kristel oma tuttavat, Eesti tipprallimeeste hulka kuuluvat Rainer Ausi, et see teeks vennaga paar tiiru ja vaataks, kas temast saab rallisõitjana üldse asja.
«Nad tegid seal oma ringe ja ühel hetkel vaatasin, et nüüd on vist Rainer ise rooli istunud – sõit oli hoopis teistsugune, jõulise stiiliga. Tegelikult oli roolis ikka Martin,» meenutas Heiki Volver. «Poiss rääkis pärast, et Rainer käskis kurvis gaasi peal hoida. Ta kartis, et sõidab välja, aga tegelikult ei sõitnud… Nägin, et poisil silm säras, ja sellest hetkest kõik muutus.»
Rallisõit on omapärane spordiala. Kui rahakotti pole puuga selga võtta, pole ka erilisi võimalusi treeningusõite korraldada. Näiteks oma võistlusautoks oleva Peugeot’ga Volver trenni ei tee, sõiduvõtteid tuleb lihvida võistluste käigus.
Noorema poisina harjutas ta kätt kodutalu põllule paigutatud tünnide vahel sõites. Kuna mullu soetatud Ford on siiani alles, lihvib ta samal põllul oma oskusi tänaseni. Suur abi on olnud ka autospordiliidu korraldatud noorte sõitjate akadeemiast, kus rallisõidu algõpetust jagab Egon Kaur. Selles programmis on Volver osalenud kahel aastal.
«Aus aitas mind kiirusetunnetuse leidmisel, Kaur legendi koostamisel ja teooria poolel,» märkis Volver. «Palju olen õppinud ka Youtube’i vahendusel tippmeeste ralliautode sisevideoid uurides. Vaatan neid ja mõtlen asjad oma peas läbi.»
Volveri esilekerkimine on kujunenud tormiliseks. Veel mullu suutis ta lõpetada kõigest kaks võistlust, kuid tänavu noppis oma klassis mitu võitu ja kerkis esiveoliste autode klassis koduseks valitsejaks. Hooaja peale kokku võidutses ta oma klassis koguni neljal Eesti meistrivõistluste etapil. Absoluutarvestus jõudis ta aga paril korral – ka kõrgelt hinnatud Saaremaa rallil – esikümnesse.
Pealtnäha ilusasse hooaega mahtus siiski ka raskemaid hetki. Isa Heiki Volver ei soostunud ütlema, kui palju poja hooaeg maksma läks, kuid tunnistas, et toetajaid leida pole kerge. «Oli hetki, kus tekkis tunne, et enam jätkata ei saa,» nentis ta. Kuid ikkagi jätkati ja nüüd kavandatakse juba uute väljunditega uut hooaega.
Selleks plaanitakse koos kaardilugeja Margus Jõerannaga osaleda neljal ERC-sarja võistlusel, lisaks kodused rallid. Hooaja peale kokku peaks tulema kümmekond võistlust. Lõppenud aastal oli võistlusi 12. «Uue auto sain kiiresti käppa, kuid tean, et sellest masinast saab veel väga palju võtta,» viitas Volver ilmselgele soovile tuleval aastal kiirust juurde leida.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11133
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
- Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
Re: Hooaeg 2015
tänud täis artikli eest! Hoian ka ise sellel mehel silma peal, loodame et toetajaid ikka tulevikus jätkub.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Re: Hooaeg 2015
Ukrainlased testivad lõunas?calderon kirjutas:Pildike tänasest
Champions aren't made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside them -a desire, a dream, a vision.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3364
- Liitunud: 05 Juun 2010, 19:30
- Asukoht: Kuppelmaastik
Re: Hooaeg 2015
Buran pidi olema, nii palju sain naisturvalt teada. Testib Sulaoja katse lõpuosas (tiigi lõigul)
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3364
- Liitunud: 05 Juun 2010, 19:30
- Asukoht: Kuppelmaastik
Re: Hooaeg 2015
WRC moodi edasi küll ei liikunud. Häält oli rohkem kui kiirust. Meie esiveo mehed liiguvad ka kiireminiWRC Fann kirjutas:Kui ma ei eksi, siis nad praegu testivad wrc versioon
Re: Hooaeg 2015
KKSF HD rally season 2015 review with some action: https://www.youtube.com/watch?v=RqBtZyvJ35o
-
- V järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 50
- Liitunud: 31 Mai 2010, 15:26
- Kontakt:
Re: Hooaeg 2015
Selle aasta viimane galerii ehk siis Best of 2015. Tšekkige üle ja meenutage 2015 aasta vägevamaid autospordi üritusi.
http://racephotos.eu/autosport/best-of-2015/
http://racephotos.eu/autosport/best-of-2015/