Pikki kuid kestnud töö on jõudnud vahefinišisse: Ott Tänak ja Raigo Mõlder saavad tuleval nädalal sõidetaval Portugali MM-rallil kasutada eeldatavalt senisest konkurentsivõimelisemaid DMACKi rehve. Pärast rohkeid testisõite ja analüüse valis tiim välja need kaks rehvisegu, millega kavatsetakse hooaja lõpuni kruusarallidel sõita.
Kuigi testimine oli Tänaku töö, on saarlase sõnul DMACKi vanu ja uusi rehve veel vara võrrelda, kuna võistlusoludes pole ta saanud uusi rehve kasutada. «Kindlasti on veel avastamist,» nentis ta. «Esimene tunne ütleb, et rehvi pidamine on paranenud, kuid samas on MM-sarjas igal rallil isesugused tingimused ning seepärast on raske ütelda, kui universaalne meie uus rehv on. Tean aga, et tehtud on väga palju tööd ning seepärast ootan huviga esimesi tulemusi.»
Autorallis kasutatavate rehvide maailm on täis peeni nüansse. Aastaid on WRC-sarjas esikohal püsinud Michelini toodang. Just selle firma rehve kasutab MM-sarja viimaste aastate valitseja Volkswagen, aga ka nende konkurendid Hyundai ja Citroen. Michelin on samuti Fordi meeskonnaks oleva M-Spordi partner.
Seega on DMACKi tiimi värvides sõitev Tänak tippkonkurentsis ainus, kes peab ajama läbi konkurentidega võrreldes teistsuguste rehvidega. Rallimaailmas kasutatakse ka Pirelli toodangut, kuid viimastel hooaegadel näeb neid peamiselt WRC 2 ja WRC 3 sarjades.
WRC-sarjas on rehvide kasutamise reeglid täpselt paigas. Hooaja eel saab iga tootja homologeerida kahe eri seguga rehvid. Tavaliselt on valikus pehme ja kõva segu. Igal tootjal on aga tagataskus ka nii-öelda jokker ehk võimalus ühe korra hooaja jooksul rehve muuta. DMACK kasutab oma võimaluse ära tuleval nädalal Portugalis. Selleks ralliks tehtud valikut tuleb kasutada hooaja lõpuni.
DMACK on uue rehvi valmimisse palju panustanud. Tipptasemele jõudmiseks palgati konkurentide juurest insener ning värsket toodangut oodatakse pikisilmi. Suur roll on uue rehvi valmimisel ka Tänakul. Meeskonna esisõitjana oli ta ainus, kes testis kruusarehvi. Tänak rääkis Postimehele, et testides pidi ta proovima paarikümmet rehvivarianti ja andma nende omaduste kohta tiimile tagasisidet.
«Alati tahaks testida rohkem ja erinevamates tingimustes, kuid ajaliselt pole lihtsalt võimalik,» rääkis Tänak. «Meie jaoks oli suurim töö leida kompromiss pidamise ja stabiilsuse vahel. Lõpuks valisime Portugali rallile välja kaks eri rehvisegu WRC-autodele ja kaks segu WRC 2 masinatele.»
Kõvema seguga rehve kasutatakse tavaliselt kuivades oludes ja kõvema pinnasega teedel. Jahedama ilma ning niiskuse ja pori korral eelistatakse pehmemat segu. Peale rehvi segu mängivad suurt rolli ka rehvi karkass ja segu struktuur.
Spetsialistide sõnul suudavad paljud toota rehve, mis peavad muutumatul kujul vastu kuni kümme kilomeetrit, kuid tänapäeva tipprallidel sellest ei piisa ning kehvema kvaliteediga rehvid muutuvad pikematel kiiruskatsetel ja keerulisemates tingimustes ebastabiilseks. Mõistagi mõjutab see oluliselt auto juhitavust ja koos sellega ka kiirust.
Kui rehv kurvides ei pea, ei saa rallimees sõita võimete piiril kiirusega. DMACKi senine rehv polnud WRC-masinate jaoks tipptasemel konkureerimiseks võimeline ning Tänak pidi tempos püsimiseks tegema suuremaid pingutusi.
Pikki kuid kestnud testide käigus kostis DMACKi meeskonnast optimistlikke meeleolusid. Juba aprilli alguses pärast järjekordset testipäeva kinnitas Tänak meeskonna pressiteenistuse vahendusel, et on Portugali rallile mõeldes enesekindel.
«Oleme uute rehvide kallal töötanud neli-viis kuud ja nüüd testisime kümmet eri rehvipaari. Leidsime head kõva ja pehme rehvi kombinatsioonid ja need ongi need rehvid, mida ülejäänud hooaja jooksul kasutame,» lisas rehviinsener Fiorenzo Brivio toona.
Endine tipprallimees Urmo Aava tõi rehvide käitumises välja selged erinevused. DMACKi kogemust tal pole, kuid oma sõitjaajast mäletas ta, et Michelin oli stabiilsem ning sõidu käigus olnud kulumine sujuvamalt tuntav. Pirelli rehvid olid aga uuena väga head, kuid nende kvaliteedi muutus tuli alati ootamatult ning see suurendas rajalt väljasõidu võimalust.
Kuigi pärast Portugali rallit ei saa DMACK enam midagi muuta, pole Tänaku ja tiimi töö rehvi arendamisel lõppenud. Tänak kinnitas, et rehvide arendamine jätkub täie hooga, kuid selle töö vilju saab lõigata alles tuleval hooajal.