loodetavasti on Sul seal baarikapis midagi veel, sest ühest šampast võib see hooaeg väheks jäädaTimur_P kirjutas:Loodan, et rootsis tuleb ära. Mul ootab Moet'i šamp 2005 aastast, millal eestlane MM ralli võidab.Mart_ kirjutas:Eks ole näha, mis saama hakkab kui Ott omale sobivatel rallidel paugutama kukub First stop Sweden.
Ott Tänaku diskussioon
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
Re: Ott Tänaku diskussioon
Re: Ott Tänaku diskussioon
Kappi saab alati täiendada.eib1 kirjutas:loodetavasti on Sul seal baarikapis midagi veel, sest ühest šampast võib see hooaeg väheks jäädaTimur_P kirjutas:Loodan, et rootsis tuleb ära. Mul ootab Moet'i šamp 2005 aastast, millal eestlane MM ralli võidab.
Märtini viimase võidu puhul pani mu paps koos ühe sõbraga nahka mulle kingitud kallima otsa vahuveini. Hiljem tõi see sõber mulle Moet'i asemele, lisades, et kui eesti poiss jälle võidab, siis on millega tähistada.
Re: Ott Tänaku diskussioon
M-Spordi boss: Ogier’ ja Tänaku vahel võib seis huvitavaks minna
Jaan Martinson, Monte Carlo
Eesti Päevaleht
Ott Tänaku tööandja Malcolm Wilson loodab, et eestlane toob temasse investeeritu juba tänavu tagasi.
Rallitiimi juhi amet pole meelakkumine, eriti hooaja esimesel rallil. Wilson leiab siiski kümmekond minutit ajakirjanikuga vestlemiseks, sest Eestisse suhtub ta eriti soojalt.
„Ei, ma pole üllatunud, et Tänak Monte Carlos nõnda kiirelt kihutab,” ütleb Wilson muiates. „Ta sõidab just nii hästi, nagu ma arvasin. Rallispordis maksavad kogemused ja Tänakul on neid kogunenud piisavalt. Nüüd ongi tal õige aeg tegusid tegema hakata ja ennast avada.”
Pea tundub Tänakul külm olevat, ta püsib kenasti teel?
Jah, ta vaim on tugev. Tänak võtab Monte Carlos asja rahulikult ega ürita liidrit püüda. MM-i alguses on tähtis sõita kindla peale ja head punktid koju tuua.
See, mis eelmistel aastatel juhtus, oli loomulik. Ralli koosnebki vigadest ja oskustest neid vältida. Eksimuste kaudu õpitaksegi kiiresti sõitma.
Juba mullu nägime, millised on Tänaku võimed. Vahepeal on ta teinud suurepärast tööd uue auto arendamisel ja katsetanud kõige rohkem, ta tunneb sõidukit. Liidame selle kõik kokku ja saamegi poodiumikoha.
Oled tiimi ehitatud Ford Fiesta WRC-ga rahul?
Väga. Kõik kolm pilooti said Monte Carlos katsevõidud kirja ja see näitab, kui konkurentsivõimelised oleme. Mida paremat võiks tahta?
Olid enne rallit närvis, kuidas uus auto rivaalide omaga võrreldes välja kukkus?
Närvis ja põnevil. Kogu tiim oli. Keegi ei teadnud, millises seisus oleme. Ootasime kannatamatult rallieelset testikatset ja kui Sébastien Ogier seal parima aja välja sõitis, oli tohutu kergendus – ehitasime tõesti hea auto.
Foto: M-Spordi Facebook
Kui palju unetuid öid oli sul enne, kui Ogier lepingule allkirja andis? Saada neljakordne maailmameister M-Sporti oli ju su unistus.
Unetuid öid polnud, aga see oli tõsine töö. Esmalt tahtsime anda Ogier’le autot proovida, kas ta jääb rahule. Jäi. Siis hakkasime edasisi lahendusi otsima, et kontrahtile allkirja saaks. Läbirääkimised olid pingelised, aga nende sisu ma ei avalda.
Nüüd, kui Ogier on meie tiimis, avaneb Tänakul ja Elfyn Evansil fantastiline võimalus parimalt piloodilt õppida, mida ja kuidas teha, et saada maailma parimaks. Tänakul pole varem nii tugevat tiimikaaslast olnud ja ma loodan, et ta võtab kõik, mida Ogier’l on pakkuda.
Samal ajal usun, et tänavu esitab Tänak nii mõnelgi rallil Ogier’le väljakutse. Nende kahe vahel võib seis huvitavaks minna.
Kui Volkswagen ralli MM-sarjast loobus, oli Eestis väike hirm, et M-Sport valib Ogier’ kõrvale Jari-Matti Latvala või Andreas Mikkelseni.
See oli välistatud. Tänak ja Evans teadsid, et sõidavad järgmisel hooajal M-Spordis ja ma pean oma sõna. Ainus, keda tahtsin, oli Ogier.
Sul on Tänakusse tugev usk.
On tõesti. Seepärast olengi temasse palju investeerinud ja loodan, et kõik panustatu tuleb ükskord ka tagasi. Võib-olla juba sel aastal.
Kas M-Spordis on võimuvahekord paigas?
Jah, Ogier on selgelt esinumber, Tänak teine piloot. Küll aga garanteerin neile samasuguse auto, varustuse ja teeninduse. Nad on võrdses seisus.
Tiimikorraldused tulevad?
Oleneb olukorrast, aga vajaduse korral kindlasti, kui mängus on rallivõit või tiitel.
Foto: M-Spordi Facebook
MM-tiitel nii sõitjate kui ka meeskondade arvestuses on siis eesmärk?
Mitte eesmärk, vaid unistus. Tuleb olla realist: M-Sport ei ole tehasetiim, me ei saa autotootjalt raha, vaid peame ajama läbi oma vahenditega. Kui suudame tiitli nimel võidelda, on vägev. Kõigepealt proovime rallisid võita ja siis vaatame edasi.
Uued regulatsioonid autodele on väga head – ükski tiim ei saa astuda suurt sammu ja teistest ette rebida. Kõik on võrdsel tasemel, nii et ootan tänavu ülipõnevat heitlust.
Jaan Martinson, Monte Carlo
Eesti Päevaleht
Ott Tänaku tööandja Malcolm Wilson loodab, et eestlane toob temasse investeeritu juba tänavu tagasi.
Rallitiimi juhi amet pole meelakkumine, eriti hooaja esimesel rallil. Wilson leiab siiski kümmekond minutit ajakirjanikuga vestlemiseks, sest Eestisse suhtub ta eriti soojalt.
„Ei, ma pole üllatunud, et Tänak Monte Carlos nõnda kiirelt kihutab,” ütleb Wilson muiates. „Ta sõidab just nii hästi, nagu ma arvasin. Rallispordis maksavad kogemused ja Tänakul on neid kogunenud piisavalt. Nüüd ongi tal õige aeg tegusid tegema hakata ja ennast avada.”
Pea tundub Tänakul külm olevat, ta püsib kenasti teel?
Jah, ta vaim on tugev. Tänak võtab Monte Carlos asja rahulikult ega ürita liidrit püüda. MM-i alguses on tähtis sõita kindla peale ja head punktid koju tuua.
See, mis eelmistel aastatel juhtus, oli loomulik. Ralli koosnebki vigadest ja oskustest neid vältida. Eksimuste kaudu õpitaksegi kiiresti sõitma.
Juba mullu nägime, millised on Tänaku võimed. Vahepeal on ta teinud suurepärast tööd uue auto arendamisel ja katsetanud kõige rohkem, ta tunneb sõidukit. Liidame selle kõik kokku ja saamegi poodiumikoha.
Oled tiimi ehitatud Ford Fiesta WRC-ga rahul?
Väga. Kõik kolm pilooti said Monte Carlos katsevõidud kirja ja see näitab, kui konkurentsivõimelised oleme. Mida paremat võiks tahta?
Olid enne rallit närvis, kuidas uus auto rivaalide omaga võrreldes välja kukkus?
Närvis ja põnevil. Kogu tiim oli. Keegi ei teadnud, millises seisus oleme. Ootasime kannatamatult rallieelset testikatset ja kui Sébastien Ogier seal parima aja välja sõitis, oli tohutu kergendus – ehitasime tõesti hea auto.
Foto: M-Spordi Facebook
Kui palju unetuid öid oli sul enne, kui Ogier lepingule allkirja andis? Saada neljakordne maailmameister M-Sporti oli ju su unistus.
Unetuid öid polnud, aga see oli tõsine töö. Esmalt tahtsime anda Ogier’le autot proovida, kas ta jääb rahule. Jäi. Siis hakkasime edasisi lahendusi otsima, et kontrahtile allkirja saaks. Läbirääkimised olid pingelised, aga nende sisu ma ei avalda.
Nüüd, kui Ogier on meie tiimis, avaneb Tänakul ja Elfyn Evansil fantastiline võimalus parimalt piloodilt õppida, mida ja kuidas teha, et saada maailma parimaks. Tänakul pole varem nii tugevat tiimikaaslast olnud ja ma loodan, et ta võtab kõik, mida Ogier’l on pakkuda.
Samal ajal usun, et tänavu esitab Tänak nii mõnelgi rallil Ogier’le väljakutse. Nende kahe vahel võib seis huvitavaks minna.
Kui Volkswagen ralli MM-sarjast loobus, oli Eestis väike hirm, et M-Sport valib Ogier’ kõrvale Jari-Matti Latvala või Andreas Mikkelseni.
See oli välistatud. Tänak ja Evans teadsid, et sõidavad järgmisel hooajal M-Spordis ja ma pean oma sõna. Ainus, keda tahtsin, oli Ogier.
Sul on Tänakusse tugev usk.
On tõesti. Seepärast olengi temasse palju investeerinud ja loodan, et kõik panustatu tuleb ükskord ka tagasi. Võib-olla juba sel aastal.
Kas M-Spordis on võimuvahekord paigas?
Jah, Ogier on selgelt esinumber, Tänak teine piloot. Küll aga garanteerin neile samasuguse auto, varustuse ja teeninduse. Nad on võrdses seisus.
Tiimikorraldused tulevad?
Oleneb olukorrast, aga vajaduse korral kindlasti, kui mängus on rallivõit või tiitel.
Foto: M-Spordi Facebook
MM-tiitel nii sõitjate kui ka meeskondade arvestuses on siis eesmärk?
Mitte eesmärk, vaid unistus. Tuleb olla realist: M-Sport ei ole tehasetiim, me ei saa autotootjalt raha, vaid peame ajama läbi oma vahenditega. Kui suudame tiitli nimel võidelda, on vägev. Kõigepealt proovime rallisid võita ja siis vaatame edasi.
Uued regulatsioonid autodele on väga head – ükski tiim ei saa astuda suurt sammu ja teistest ette rebida. Kõik on võrdsel tasemel, nii et ootan tänavu ülipõnevat heitlust.
Re: Ott Tänaku diskussioon
http://sport.ohtuleht.ee/783311/ott-tan ... da-saadame
Toimetas Viljar Voog, 22. jaanuar 2017, 21:54
Ott Tänaku pühapäev oli meeletult stressirohke, aga õnneliku lõpuga: mootoririkke ja kütuse otsasaamise tõttu napilt katkestamisest pääsenud eestlane lõpetas Monte Carlo ralli kolmanda kohaga.
"On oivaline siin olla," ohkas Tänak võistluse kokkuvõtteks. Viimaselt kiiruskatselt veereti koos kaardilugeja Martin Järveojaga Monacosse kohati ainult gravitatsioonijõu toel, sest kütuse säästmiseks lülitati mootor välja. "Vahepeal me ei teadnud, kas jõuame kohale, aga ilmselgelt on meie mootor väga tugev ja vähemalt lisas see viimasele päevale vürtsi.
Mõistagi on kahju, et meid see häda kimbutama tuli, aga selline see Monte Carlo on. Teadsime, et see on keeruline võistlus ja peame oma sooritusega rahule jääma. Ma olin isegi üpris üllatunud, et olime nii kõrges konkurentsis. Harilikult mul keerulistes oludes sõita ei meeldi, aga tundsin end autos tõesti mugavalt.
Juba testidel oli meil põhjust vaikseks optimismiks, aga enne võistluspinge kogemist ei saa ju millestki kindel olla, nii et au M-Sporti poistele. Meil on Fiesta WRC näol olemas väga hea autopõhi ja on ka palju, mida paremaks timmida. Meie kiirus sel nädalavahetusel oli pidev ja ma arvan, et edasiste õppetundide toel lähevad asjad ainult paremaks."
Tänakul jagus kiidusõnu ka Järveojale, kes tegi oma debüüdi WRC-autos: "Ma pean tänama ja õnnitlema mu kaardilugejat Martinit, sest see oli üks raskemaid Monte Carlo rallisid, mida ma eales kogenud ja ta sai suurepäraselt hakkama. Seetõttu sain mina oma tööle keskenduda ja ootan huviga, mida me koos suudame järgmistel etappidel korda saata."
Toimetas Viljar Voog, 22. jaanuar 2017, 21:54
Ott Tänaku pühapäev oli meeletult stressirohke, aga õnneliku lõpuga: mootoririkke ja kütuse otsasaamise tõttu napilt katkestamisest pääsenud eestlane lõpetas Monte Carlo ralli kolmanda kohaga.
"On oivaline siin olla," ohkas Tänak võistluse kokkuvõtteks. Viimaselt kiiruskatselt veereti koos kaardilugeja Martin Järveojaga Monacosse kohati ainult gravitatsioonijõu toel, sest kütuse säästmiseks lülitati mootor välja. "Vahepeal me ei teadnud, kas jõuame kohale, aga ilmselgelt on meie mootor väga tugev ja vähemalt lisas see viimasele päevale vürtsi.
Mõistagi on kahju, et meid see häda kimbutama tuli, aga selline see Monte Carlo on. Teadsime, et see on keeruline võistlus ja peame oma sooritusega rahule jääma. Ma olin isegi üpris üllatunud, et olime nii kõrges konkurentsis. Harilikult mul keerulistes oludes sõita ei meeldi, aga tundsin end autos tõesti mugavalt.
Juba testidel oli meil põhjust vaikseks optimismiks, aga enne võistluspinge kogemist ei saa ju millestki kindel olla, nii et au M-Sporti poistele. Meil on Fiesta WRC näol olemas väga hea autopõhi ja on ka palju, mida paremaks timmida. Meie kiirus sel nädalavahetusel oli pidev ja ma arvan, et edasiste õppetundide toel lähevad asjad ainult paremaks."
Tänakul jagus kiidusõnu ka Järveojale, kes tegi oma debüüdi WRC-autos: "Ma pean tänama ja õnnitlema mu kaardilugejat Martinit, sest see oli üks raskemaid Monte Carlo rallisid, mida ma eales kogenud ja ta sai suurepäraselt hakkama. Seetõttu sain mina oma tööle keskenduda ja ootan huviga, mida me koos suudame järgmistel etappidel korda saata."
Re: Ott Tänaku diskussioon
http://sport.ohtuleht.ee/783321/ott-tan ... rallivoite
Ott Tänak näitas Monte Carlo kolmanda kohaga, et tänavu on temalt oodata rallivõite!
M-Sport/@World
Markko Märtin 2004, Ott Tänak 2016 – Eesti rallimehed, kes on Monte Carlos kerkinud poodiumile. Järgmisel tosinal MM-etapil saab Tänakult oodata aga veelgi suuremaid tegusid.
Ralliaasta 2017 algas šokiga. Monte Carlo ralli esimesel kiiruskatsel hukkus traagiliselt vales kohas võistlust jälginud hispaanlasest hobifotograaf, kes sai löögi Hayden Paddoni Hyundai võistlusmasinalt. Midagi sellist ei taha keegi enam ralliradadel näha.
Kõike muud, mida pakkus hooaja esimene MM-ralli, võiks aga edaspidi nautida veel ja veel! Tänavuse hooaja eel toimunud vangerdused: nullist üles ehitatud võimsamad võistlusmasinad, ainuvalitseja Volkswageni tagasitõmbumine, Toyota pikalt ja Citroeni lühikeselt võistluspausilt naasmine – pakkusid kohe avaetapist saati nõnda ohtralt draamat, et kõike on keeruline kirjagi panna.
M-Sport vs Hyundai
Vast kõige tulisemalt oli Monte Carlo ralli eel rallifännidel üle maailma huulil küsimus, kes neljast tiimist – lisaks eelmainituile veel Hyundai ning M-Sport – on valmis ehitanud kiireima võistlusmasina. Vastust pole tänaseni – Thierry Neuville võitis Hyundai roolis küll omapäi enim kiiruskatseid, kuus, ent M-Sporti sõitjatekolmik Tänak, Sebastien Ogier ning Elfyn Evans olid kokku väledaimad seitsmel.
Kaua tehtud kaunikene! Ogieri võit oli M-Sporti esimene pärast 2012. aasta Walesi rallit. (Jaanus Ree/Red Bull Content Pool)
Lisaks ei näidanud oma tegelikku kiirust kindlasti ka Citroen. Prantsuse meeskonna esisõitja Kris Meeke lõhkus reedel sõiduvea tõttu oma C3 WRC vedrustuse, kaotas laupäeval mehaanilise rikke tõttu ühel katsel 25 minutit ning lõpuks langes ülesõidul teenindusalast Monacosse kaasteelise rammimise ohvriks, mistõttu tuli lõplikult katkestada.
Ainsana sai täiesti selgeks, et esimest korda sel sajandil võistlusradadel nähtud Toyota rallitiim pole Tommi Mäkineni juhtimisel arendustööl leiba luuse lasknud ning kardetud mahajäämust konkurentidele sisuliselt pole. Tõendiks sellest sobib Jari-Matti Latvala lõpuks saavutatud teine koht.
Tõele au andes pidanuks Latvala tegelikult saama neljanda kohta. Ralli võitu väärinuks enim uhke esituse teinud Neuville, kes langes aga tuntud mootorisporditõdemuse „esimesena lõpetamiseks peab esmalt lõpetama“ ohvriks. Laupäevasel viimasel katsel sõitis teel välja ja kaotas masinat parandades üle poole tunni. "See juhtus üsna aeglases vasakkurvis – gaasi vajutades läks pära käest ja ma sõitsin millelegi otsa. Ma ei teagi millele," nentis mees nukralt.
See tõstis ralli liidriks tiitlikaitsja ja Monte Carlo ralli viimase kolme aasta võitja Ogieri. Prantslase kohanemine oma uue Ford Fiesta võistlusautoga ei läinud küll kõige paremini, kui reedel kulus 40 sekundit kraavist väljasaamisele, ent edasi oli mees oma tuntud headuses. Katse-katselt said erinevad konkurendid talle küll vastu, ent suures plaanis mitte.
Tänaku haige auto
Ogieri edu kindlalt ja kiirelt liikunud Tänaku ees oli viimasele päevale vastu minnes 47 sekundit. Eestlase selja taga oli omakorda pooleteise minuti suurune vahe Latvalani. Turvalisest edust oli jutt aga kaugel, sest pühapäevasest neljast katsest esimesel andis ta sellest vaid 5,5 kilomeetriga käest 10 sekundit. Ralliraadiole tõdes saarlane üle koledalt põriseva mootori müra raskelt: "Mul on ainult kaks töötavat silindrit!"
Koos kaardilugeja Martin Järveojaga üritati palehigis Fordi jõuallikat parandada, võeti järgmisele katsele hilinemise tõttu ka 50 trahvisekundit, ent Fiesta tervist see ei turgutanud. Latvala läks Tänakust päeva teise katse tulemusel mööda ja kuigi kolmas jäeti korraldustele mittealluvate pealtvaatajate tõttu ära, näis viimase katse eel enam kui tõenäoline, et Eesti esiekipaaž langeb poodiumilt sootuks viiendaks. Vahe jälitajate Dani Sordo ja Craig Breeniga oli vastavalt 46,6 ja 48,8 sekundit. Viimasel läbimisel oli Tänak olnud mõlemast mehest selsamal teel enam kui minut aeglasem.
KATSUMUS: Esimest korda WRC autoga MM-rallil sõitnud Martin Järveoja (parmal) sai koos Tänakuga proovida ka mehaanikuametit. (Jaanus Ree/Red Bull Content Pool)
Järgnev läheb aga Eesti rallifolkloori. Viimane katse viis sõitjad üle Monte Carlo ralli kuulsaima tipu, Col de Turini, ning kahte läbimist lahutanud kaks tundi muutsid ilma Alpides kardinaalselt. Päikesepaiste asemel ootas rallimehi lumesadu, mis Tänakule sobis: keegi tema lähikonkurentidest polnud kaasa võtnud naastrehve ehk libedal teel tuli veereda teokiirusel – nagu temagi oma kahesilindrilise Fiestaga.
Kütuseaurudel Monacosse
Veel viimases vaheajapunktis olid Eesti rallifännide närvid viimseni pingul, sest Tänaku virtuaalne eduseis Sordo ees oli kahanenud kõigest kuuele sekundile. Kui saarlane uhke külglibisemisega oma haige auto üle finišijoone vedas, näitas stopper uskumatut tulemust – pooltöötava mootoriga ja terve nädalavahetuse oma suva järgi käike vahetanud masinaga suutis Tänak lumistel mägiteedel olla lõpukilomeetritel Sordost 30(!) sekundit kiirem. Enne kui Tänak katse finišis kommentaare jagada sai, pigistas ta ninajuurel pisarakanalid kinni…
Sellega eestlaste draama veel ei piirdunud, sest kangelasliku pingutuse tulemusel oli Fiesta bensiinipaak peaaegu tilgatumaks pigistatud. Õnneks viis tee tagasi Monacosse allamäge ja Tänak sai mootori välja lülitada ja kasutada gravitatsioonijõudu. "On oivaline siin olla. Vahepeal me ei teadnud, kas jõuame kohale, aga ilmselgelt on meie mootor väga tugev ja vähemalt lisas see viimasele päevale vürtsi," ohkas Tänak võistluse kokkuvõtteks.
"Ma pean tänama ja õnnitlema mu kaardilugejat Martinit, sest see oli üks raskemaid Monte Carlo rallisid, mida ma eales kogenud ja ta sai suurepäraselt oma tööga hakkama. Seetõttu sain mina oma tööle keskenduda ja ma ootan huviga, mida me koos suudame järgmistel etappidel korda saata," kiitis saarlane ka esmakordselt MM-rallil tema kõrval istunud Järveoja.
Et M-Sporti ehitatud Fiesta on ilmselgelt väle masin ning Tänakki selle roolis oma kiirust juba tõestanud, tasub järgmisele 12 tänavusele MM-etapile ette vaadata lootusrikkalt. Kuigi tehnikaspordis pole miskit kindlat, näib tõenäoline, et mullu Poolas rehvipurunemise tõttu esikohata jäänud Tänak saab tänavu kirja oma esimese võidu MM-sarjas. Küsimus on vaid, millal see tuleb – kas äkki juba kahe ja poole nädala pärast Rootsis? Ning kui kõrgele suudab eestlane hooaja kokkuvõttes kerkida – Eesti rekord on Markko Märtini nimel, kes lõpetas 2004. aasta MM-sarja kolmanda mehena. Vastuseid andis Monte Carlo nii mitmeid, ent püstitas ka uusi, õnneks positiivseid küsimusi.
Ott Tänak näitas Monte Carlo kolmanda kohaga, et tänavu on temalt oodata rallivõite!
M-Sport/@World
Markko Märtin 2004, Ott Tänak 2016 – Eesti rallimehed, kes on Monte Carlos kerkinud poodiumile. Järgmisel tosinal MM-etapil saab Tänakult oodata aga veelgi suuremaid tegusid.
Ralliaasta 2017 algas šokiga. Monte Carlo ralli esimesel kiiruskatsel hukkus traagiliselt vales kohas võistlust jälginud hispaanlasest hobifotograaf, kes sai löögi Hayden Paddoni Hyundai võistlusmasinalt. Midagi sellist ei taha keegi enam ralliradadel näha.
Kõike muud, mida pakkus hooaja esimene MM-ralli, võiks aga edaspidi nautida veel ja veel! Tänavuse hooaja eel toimunud vangerdused: nullist üles ehitatud võimsamad võistlusmasinad, ainuvalitseja Volkswageni tagasitõmbumine, Toyota pikalt ja Citroeni lühikeselt võistluspausilt naasmine – pakkusid kohe avaetapist saati nõnda ohtralt draamat, et kõike on keeruline kirjagi panna.
M-Sport vs Hyundai
Vast kõige tulisemalt oli Monte Carlo ralli eel rallifännidel üle maailma huulil küsimus, kes neljast tiimist – lisaks eelmainituile veel Hyundai ning M-Sport – on valmis ehitanud kiireima võistlusmasina. Vastust pole tänaseni – Thierry Neuville võitis Hyundai roolis küll omapäi enim kiiruskatseid, kuus, ent M-Sporti sõitjatekolmik Tänak, Sebastien Ogier ning Elfyn Evans olid kokku väledaimad seitsmel.
Kaua tehtud kaunikene! Ogieri võit oli M-Sporti esimene pärast 2012. aasta Walesi rallit. (Jaanus Ree/Red Bull Content Pool)
Lisaks ei näidanud oma tegelikku kiirust kindlasti ka Citroen. Prantsuse meeskonna esisõitja Kris Meeke lõhkus reedel sõiduvea tõttu oma C3 WRC vedrustuse, kaotas laupäeval mehaanilise rikke tõttu ühel katsel 25 minutit ning lõpuks langes ülesõidul teenindusalast Monacosse kaasteelise rammimise ohvriks, mistõttu tuli lõplikult katkestada.
Ainsana sai täiesti selgeks, et esimest korda sel sajandil võistlusradadel nähtud Toyota rallitiim pole Tommi Mäkineni juhtimisel arendustööl leiba luuse lasknud ning kardetud mahajäämust konkurentidele sisuliselt pole. Tõendiks sellest sobib Jari-Matti Latvala lõpuks saavutatud teine koht.
Tõele au andes pidanuks Latvala tegelikult saama neljanda kohta. Ralli võitu väärinuks enim uhke esituse teinud Neuville, kes langes aga tuntud mootorisporditõdemuse „esimesena lõpetamiseks peab esmalt lõpetama“ ohvriks. Laupäevasel viimasel katsel sõitis teel välja ja kaotas masinat parandades üle poole tunni. "See juhtus üsna aeglases vasakkurvis – gaasi vajutades läks pära käest ja ma sõitsin millelegi otsa. Ma ei teagi millele," nentis mees nukralt.
See tõstis ralli liidriks tiitlikaitsja ja Monte Carlo ralli viimase kolme aasta võitja Ogieri. Prantslase kohanemine oma uue Ford Fiesta võistlusautoga ei läinud küll kõige paremini, kui reedel kulus 40 sekundit kraavist väljasaamisele, ent edasi oli mees oma tuntud headuses. Katse-katselt said erinevad konkurendid talle küll vastu, ent suures plaanis mitte.
Tänaku haige auto
Ogieri edu kindlalt ja kiirelt liikunud Tänaku ees oli viimasele päevale vastu minnes 47 sekundit. Eestlase selja taga oli omakorda pooleteise minuti suurune vahe Latvalani. Turvalisest edust oli jutt aga kaugel, sest pühapäevasest neljast katsest esimesel andis ta sellest vaid 5,5 kilomeetriga käest 10 sekundit. Ralliraadiole tõdes saarlane üle koledalt põriseva mootori müra raskelt: "Mul on ainult kaks töötavat silindrit!"
Koos kaardilugeja Martin Järveojaga üritati palehigis Fordi jõuallikat parandada, võeti järgmisele katsele hilinemise tõttu ka 50 trahvisekundit, ent Fiesta tervist see ei turgutanud. Latvala läks Tänakust päeva teise katse tulemusel mööda ja kuigi kolmas jäeti korraldustele mittealluvate pealtvaatajate tõttu ära, näis viimase katse eel enam kui tõenäoline, et Eesti esiekipaaž langeb poodiumilt sootuks viiendaks. Vahe jälitajate Dani Sordo ja Craig Breeniga oli vastavalt 46,6 ja 48,8 sekundit. Viimasel läbimisel oli Tänak olnud mõlemast mehest selsamal teel enam kui minut aeglasem.
KATSUMUS: Esimest korda WRC autoga MM-rallil sõitnud Martin Järveoja (parmal) sai koos Tänakuga proovida ka mehaanikuametit. (Jaanus Ree/Red Bull Content Pool)
Järgnev läheb aga Eesti rallifolkloori. Viimane katse viis sõitjad üle Monte Carlo ralli kuulsaima tipu, Col de Turini, ning kahte läbimist lahutanud kaks tundi muutsid ilma Alpides kardinaalselt. Päikesepaiste asemel ootas rallimehi lumesadu, mis Tänakule sobis: keegi tema lähikonkurentidest polnud kaasa võtnud naastrehve ehk libedal teel tuli veereda teokiirusel – nagu temagi oma kahesilindrilise Fiestaga.
Kütuseaurudel Monacosse
Veel viimases vaheajapunktis olid Eesti rallifännide närvid viimseni pingul, sest Tänaku virtuaalne eduseis Sordo ees oli kahanenud kõigest kuuele sekundile. Kui saarlane uhke külglibisemisega oma haige auto üle finišijoone vedas, näitas stopper uskumatut tulemust – pooltöötava mootoriga ja terve nädalavahetuse oma suva järgi käike vahetanud masinaga suutis Tänak lumistel mägiteedel olla lõpukilomeetritel Sordost 30(!) sekundit kiirem. Enne kui Tänak katse finišis kommentaare jagada sai, pigistas ta ninajuurel pisarakanalid kinni…
Sellega eestlaste draama veel ei piirdunud, sest kangelasliku pingutuse tulemusel oli Fiesta bensiinipaak peaaegu tilgatumaks pigistatud. Õnneks viis tee tagasi Monacosse allamäge ja Tänak sai mootori välja lülitada ja kasutada gravitatsioonijõudu. "On oivaline siin olla. Vahepeal me ei teadnud, kas jõuame kohale, aga ilmselgelt on meie mootor väga tugev ja vähemalt lisas see viimasele päevale vürtsi," ohkas Tänak võistluse kokkuvõtteks.
"Ma pean tänama ja õnnitlema mu kaardilugejat Martinit, sest see oli üks raskemaid Monte Carlo rallisid, mida ma eales kogenud ja ta sai suurepäraselt oma tööga hakkama. Seetõttu sain mina oma tööle keskenduda ja ma ootan huviga, mida me koos suudame järgmistel etappidel korda saata," kiitis saarlane ka esmakordselt MM-rallil tema kõrval istunud Järveoja.
Et M-Sporti ehitatud Fiesta on ilmselgelt väle masin ning Tänakki selle roolis oma kiirust juba tõestanud, tasub järgmisele 12 tänavusele MM-etapile ette vaadata lootusrikkalt. Kuigi tehnikaspordis pole miskit kindlat, näib tõenäoline, et mullu Poolas rehvipurunemise tõttu esikohata jäänud Tänak saab tänavu kirja oma esimese võidu MM-sarjas. Küsimus on vaid, millal see tuleb – kas äkki juba kahe ja poole nädala pärast Rootsis? Ning kui kõrgele suudab eestlane hooaja kokkuvõttes kerkida – Eesti rekord on Markko Märtini nimel, kes lõpetas 2004. aasta MM-sarja kolmanda mehena. Vastuseid andis Monte Carlo nii mitmeid, ent püstitas ka uusi, õnneks positiivseid küsimusi.
Re: Ott Tänaku diskussioon
Täname sind, evelin!evelinilves kirjutas:Mikkelseni kaardilugeja Andreas Jaeger eelmine (2016) aasta samuti Monte Carlo Rallil. Jaeger aga osales terve 2016 vältel Mikkelseni testides, et harjutada koostööd. Martin Järveoja aga istus esimest korda WRC autosse 2016 aasta Novembris.
Armastusega,
Teie Evelin
Re: Ott Tänaku diskussioon
Postimees: M-Spordi tiimiboss Malcolm Wilson kiitis kõiki uue Ford Fiesta WRC-ga sõitnud piloote ja märkis, et Tänaku hulljulge sõit viimasel katsel avaldas talle sügavat muljet. «Oti kiirus viimase katse lõpus oli imeline. Vaadake viimaste kurvi videot - ta ei hoidnud midagi tagasi ja autost polnud tal sooja ega külma.»
See asi kuidagi ei klapi ?!
M-Sport pole just rikas meeskond ja Malcolm koguaaeg autode säästmist, mittelõhkumist toonitanud.
Vastupidiselt näiteks hyundaile, sidrunile kus ei tehta autolõhkumisest mingit numbrit.
Ja nüüd Malcolm kiidab et Ott pani silmad ruutus ja ei muretsenud...Flat Out pole kunagi OTTil probleemiks olnud!!!
See asi kuidagi ei klapi ?!
M-Sport pole just rikas meeskond ja Malcolm koguaaeg autode säästmist, mittelõhkumist toonitanud.
Vastupidiselt näiteks hyundaile, sidrunile kus ei tehta autolõhkumisest mingit numbrit.
Ja nüüd Malcolm kiidab et Ott pani silmad ruutus ja ei muretsenud...Flat Out pole kunagi OTTil probleemiks olnud!!!
Selle katse jaoks oli tõeliselt karvaseid mune vaja....
Re: Ott Tänaku diskussioon
Võrdled praegu aeda ja aia auku. Mis Otil muud üle jäi? Mees võttis kokku end ja pigistas nendest kahest silindrit välja nii palju kui sai. Ega tema neid silindreid ära ei lõhkunud. Wilson mõtleb lõhkumise all lihtsalt ise eksimist ja ribadeks sõitmist. A'la reedel paned paugu, tehakse auto korda ja laupäeval teed sama asja. Või igasse servisesse lonkad mingisuguse hädaga, mille oled ise põhjustanud.P2takac kirjutas:Postimees: M-Spordi tiimiboss Malcolm Wilson kiitis kõiki uue Ford Fiesta WRC-ga sõitnud piloote ja märkis, et Tänaku hulljulge sõit viimasel katsel avaldas talle sügavat muljet. «Oti kiirus viimase katse lõpus oli imeline. Vaadake viimaste kurvi videot - ta ei hoidnud midagi tagasi ja autost polnud tal sooja ega külma.»
See asi kuidagi ei klapi ?!
M-Sport pole just rikas meeskond ja Malcolm koguaaeg autode säästmist, mittelõhkumist toonitanud.
Vastupidiselt näiteks hyundaile, sidrunile kus ei tehta autolõhkumisest mingit numbrit.
Ja nüüd Malcolm kiidab et Ott pani silmad ruutus ja ei muretsenud...Flat Out pole kunagi OTTil probleemiks olnud!!!
Re: Ott Tänaku diskussioon
Ei Ott tegi supersõidu ja maksimumi väljapigistamises on ta parim!Rainiz. kirjutas:Võrdled praegu aeda ja aia auku. Mis Otil muud üle jäi? Mees võttis kokku end ja pigistas nendest kahest silindrit välja nii palju kui sai. Ega tema neid silindreid ära ei lõhkunud. Wilson mõtleb lõhkumise all lihtsalt ise eksimist ja ribadeks sõitmist. A'la reedel paned paugu, tehakse auto korda ja laupäeval teed sama asja. Või igasse servisesse lonkad mingisuguse hädaga, mille oled ise põhjustanud.P2takac kirjutas:Postimees: M-Spordi tiimiboss Malcolm Wilson kiitis kõiki uue Ford Fiesta WRC-ga sõitnud piloote ja märkis, et Tänaku hulljulge sõit viimasel katsel avaldas talle sügavat muljet. «Oti kiirus viimase katse lõpus oli imeline. Vaadake viimaste kurvi videot - ta ei hoidnud midagi tagasi ja autost polnud tal sooja ega külma.»
See asi kuidagi ei klapi ?!
M-Sport pole just rikas meeskond ja Malcolm koguaaeg autode säästmist, mittelõhkumist toonitanud.
Vastupidiselt näiteks hyundaile, sidrunile kus ei tehta autolõhkumisest mingit numbrit.
Ja nüüd Malcolm kiidab et Ott pani silmad ruutus ja ei muretsenud...Flat Out pole kunagi OTTil probleemiks olnud!!!
Pigem see ajakirjaniku soperdis, ei usu ma et see täpne Malcolmi mõte oli. Pole temamoodi.
Selle katse jaoks oli tõeliselt karvaseid mune vaja....
Re: Ott Tänaku diskussioon
Ott’s speed down the last stage was incredible. Watch the last corner of the rally – he certainly had no consideration for the car!
Inglise keelne lause pressikalt, kui keegi tahab võrrelda, õiget mõtet otsida vms.
Inglise keelne lause pressikalt, kui keegi tahab võrrelda, õiget mõtet otsida vms.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: Ott Tänaku diskussioon
No tagantjärgi võib ju nii Wilson ka öelda, kui kõik hästi on lõppenud ning mõlemad autod poodiumil, üks kõige kõrgemal astmel. Eks nii oli ka, tegu on siiski autoralliga, kus autosid lõhutakse...eriti sellise sõgeda sõidu juures. Oleks teistpidi läinud, oleks äkki ka jutt olnud "oleks pidanud 5. koha punktid meeskonnale toonud ja auto terveks jätnud".
-
- III järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 283
- Liitunud: 26 Aug 2011, 14:37
- Asukoht: Tartu
Re: Ott Tänaku diskussioon
Wilsonile olid 5.koha punktid nagunii soolas. Siiski usun, et see oli saarlase jonn see kolmas koht endale jätta kui selle nimel nii palju vaeva on nähtud. Sellepärast see ala meile ju meeldibki.
Re: Ott Tänaku diskussioon
Nõustun kahe viimase härraga. Ja eks emotsioonid oli kõigil laes ja vägasuuri järeldusi pole teha mõtet.
Lihtsalt tundus imelik lause, eks me kõik ju tea selle härra eelnevaid jutte ja mõteid.
Huvitav kuidas MW sellese suhtus et Hyundai ka mingihetk Otti kompas.
Lihtsalt tundus imelik lause, eks me kõik ju tea selle härra eelnevaid jutte ja mõteid.
Huvitav kuidas MW sellese suhtus et Hyundai ka mingihetk Otti kompas.
Selle katse jaoks oli tõeliselt karvaseid mune vaja....
Re: Ott Tänaku diskussioon
Postimees on seda tõlkinud valesti ja lisaks pannud juurde omapoolsed kommentaarid mis pole kõige täpsemad. Pigem on see lause natuke manitsev. Kiirus oli küll võimas aga ega ta autost väga ei hoolinud. Eks eelmine hooaeg sellega tööd tehtigi et silmad ruutus ei sõidetaks.Olarir kirjutas:Ott’s speed down the last stage was incredible. Watch the last corner of the rally – he certainly had no consideration for the car!
Autode säästmist ja mittelõhkumist toonitavad kõik meeskonna pealikud. Iga avarii ju maksab ja keegi ei luba niisama oma autot ära lõhkuda. Pigem on olukordi kus lubatakse pingutada ja kui siis juhtub siis juhtub. Ma ei usu et Nandan väga uhke Neuville üle, või Matton Meeke üle oli
Re: Ott Tänaku diskussioon
Ma ei leia siit küll mingit manitsust, negatiivsest alatoonist rääkimata. Mõistan seda fraasi umbes nii: Oti kiirus viimasel katsel mägedest alla tulles oli kirjeldamatu. Vaadake ralli viimast kurvi - ta ei andnud masinale vähimatki armu!Vahula kirjutas:Postimees on seda tõlkinud valesti ja lisaks pannud juurde omapoolsed kommentaarid mis pole kõige täpsemad. Pigem on see lause natuke manitsev. Kiirus oli küll võimas aga ega ta autost väga ei hoolinud. Eks eelmine hooaeg sellega tööd tehtigi et silmad ruutus ei sõidetaks.Olarir kirjutas:Ott’s speed down the last stage was incredible. Watch the last corner of the rally – he certainly had no consideration for the car!
Isegi kui eradiseisvana võiks siit mingit virisemist otsida, siis algupärases kontekstis ei ole see mingilgi moel negatiivse avaldusena tõlgendatav. Härra oli ja pidigi olema ülimalt rahul.
Ülepea ei soovitaks ma inimestel liigtundlikud olla. Pole suures plaanis tervislik
Re: Ott Tänaku diskussioon
See juba MW! Kui mingihetk silmad ruutu ei lähe pole õige Spordimees!Vahula kirjutas:Postimees on seda tõlkinud valesti ja lisaks pannud juurde omapoolsed kommentaarid mis pole kõige täpsemad. Pigem on see lause natuke manitsev. Kiirus oli küll võimas aga ega ta autost väga ei hoolinud. Eks eelmine hooaeg sellega tööd tehtigi et silmad ruutus ei sõidetaks.Olarir kirjutas:Ott’s speed down the last stage was incredible. Watch the last corner of the rally – he certainly had no consideration for the car!
Autode säästmist ja mittelõhkumist toonitavad kõik meeskonna pealikud. Iga avarii ju maksab ja keegi ei luba niisama oma autot ära lõhkuda. Pigem on olukordi kus lubatakse pingutada ja kui siis juhtub siis juhtub. Ma ei usu et Nandan väga uhke Neuville üle, või Matton Meeke üle oli
Btw Neuville lendab juba Rootsi testima.
Selle katse jaoks oli tõeliselt karvaseid mune vaja....
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11133
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
- Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
Re: Ott Tänaku diskussioon
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 1
- Postitusi: 7044
- Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
- Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
Re: Ott Tänaku diskussioon
See, mida tegid Ott Tänak ja Martin Järveoja Monte Carlo ralli viimase kiiruskatse viimastel kilomeetritel, ei mahu tavaarusaamade raamidesse. Tõrkuva mootoriga sõitnud eestlased kaotasid viimases vaheajapunktis oma lähimale jälitajale Dani Sordole 41 sekundit ning näis, et auga väljateenitud poodiumikoht on käest libisemas. Allamäge kursil tehti aga sõna otseses mõttes imet, veel viimases kurvis kasutati teepinnasest ära viimanegi sentimeeter ning üle finišijoone tuisati külg ees. Kui kell kinni löödi, selgus, et suurest kaotusest oli alles jäänud vaid… 8,6 sekundit.
Sellist allajäämist võis Tänak endale rahuliku südamega lubada. Kokkuvõttes tähendas see Sordo ees 38-sekundilist edu ja kindlalt kolmandat kohta. Seda vaatamata tema Ford Fiesta tõrkuvale mootorile – väidetavalt töötasid vaid kaks silindrit. See oli sõit, mis tegi Tänaku tõeliselt suureks. Ilmselt tajus ta kordasaadetu erakordsust ka ise, ehedat emotsiooni polnud tema näoilmest keeruline leida. Võimas sõit!
See, et rallihooaja avalöögiks olnud Monte Carlo ralli võitis Tänaku värske meeskonnakaaslane Sebastien Ogier ning teise koha noppis Toyota rooli keerav Jari-Matti Latvala, polnud sel hetkel eestlaste jaoks kuigi oluline. Tähtis oli vaid see, et kangelaslik heitlus esikolmiku koha eest saaks ka õiglase lõpu, ehk siis Tänak ja Järveoja jõuaksid oma autoga ralli ametlikku finišisse.
Närvilised minutid, hilineda ei tohi. Auto mootor aga ei tööta korralikult ning kütus väheneb paagis tavapärasest kiiremini. Kuid kohale nad jõudsid, ning kas bensiinipaagis oli veel mõni tilk kütust või edeneti lihtsalt viimaste aurude abil – seda ei tea enam keegi. Ja tegelikult polegi sel tähtsust. Filmiliku stsenaariumiga ralli oli Tänaku ja Järveoja jaoks lõppenud õnnelikult.
«Tegime selle ära! See on nüüd ametlik! Minu esimene poodium Montes – pole paha algus hooajale,» kõlas Tänaku esimene ilmselgelt kergendust väljendav kommentaar, mille ta postitas oma tuhandetele Twitteri konto jälgijatele.
Mõni tund hiljem pressikonverentsil tunnistas ta, et viimasel kiiruskatsel tulid lumega kaasnenud keerulised olud tänu õnnestunud rehvivalikule kasuks. «Meie auto mootoril oli küll vähe jõudu, kuid see polnud määrav. Pidime mäest alla sõites olema lihtsalt tavalisest vapramad,» rääkis Tänak. «Monte Carlo ralli on niigi väga keeruline, kuid tehnilised probleemid lisasid sellele veel vürtsi. Stressitase oli kõrgem kui tavaliselt.»
Tänak tunnistas, et vahelduvate oludega teed ei kuulu tema lemmikute sekka, kuid seekord tundis ta end juba alates testikatsest väga mugavalt. «Auto on hea, kuid on ka arenguruumi. Peamine on see, et liigume õiges suunas,» märkis ta. «Kõige tähtsam on, et saime punktid kätte ja saame nüüd alustada tööd Rootsi ralli nimel.»
Juba hooaja eel levinud arvamus, et uus Ford WRC on rallimaailmas tegija, sai Monte Carlos kinnitust. Ogier’ võit oli M-Spordi meeskonnale pärast 2012. aastat esimene. Tänak ja ka DMACKi rehvidega sõitnud Elfyn Evans assisteeris teda korralikult. Pärast pikka pausi on M-Spordi meeskonna Fordid taas suures mängus.
Seda teadmist ei kõiguta ka fakt, et teatud anomaaliaid oli Tänaku auto juures ka eelmistel päevadel. Näiteks laupäeval hakkasid käigud iseenesest vahetuma… Uue tehnika sünnivalud, mis muud. M-Spordi boss Malcolm Wilson oli vaatamata ette tulnud probleemidele oma hoolealuste tulemustest vaimustuses. «Mul ei jagu sõnu, et väljendada oma praegusi tundeid,» sõnas ta.
Tänak kiitis aga oma esimest MM-rallit WRC-autoga läbinud kaardilugejat Martin Järveoja. «Arvestades kiirusi ja seda, kui palju ta pidi mulle informatsiooni andma, sai ta väga hästi hakkama,» tunnustas ta.
Monte Carlo ralli näitas kindlalt üht – Tänak on valmis võitlema autoralli tippseltskonnas ükskõik kui kõrge koha eest. Aastatega on ta läbinud ränga kadalipu, pidanud taluma valusaid tagasilööke, kuid suutnud ikkagi edasi rühkida. Seegi kord paiskas kuri saatus ta viimasel võistluspäeval mootoririkke tõttu teiselt kohalt kolmandaks, kuid keerulises olukorras Tänak ei murdnud.
Ta tegi kõik, et käepäraste vahenditega autot natukenegi parandada. Väga palju selleks võimalusi polnud ning lõpuks pidi ta ikkagi ise olema mees ja keerulistes oludes vastu pidama. Pidas! Just vaimne vastupidavus oli sellel hetkel kõige olulisem. Tänak ei alistunud saatusele ja pigistas kivist vee välja.
Edasisele hooajale mõeldes tekitab see ootusärevust. Karjääri esimene poodiumikoht asfaldirallil on käes. Nüüd tuleks seda sama tulemust püüda lumel – kes julgeb öelda, et Tänak pole nende oludes osav – ning mõistagi tema leivanumbriks olevatel kruusarallidel. Võimalusi säramiseks peaks leiduma.
Loomulikult ei andnud Monte Carlo ralli selget ülevaadet kõikide konkurentide kohta. Tegelikult oli ju seekord kõige kiirem mees Thierry Neuville. Kuid nagu rallis ikka, seisab kõik üsna habrastel alustel – nii piisas ka belglasel ühes kurvis natuke tee servale libiseda, et lõhkuda oma Hyundai vedrustus ja olla mängust väljas.
Vägev mulje Neuville’ist igatahes jäi see sai kinnitust ka viimase niinimetatud punktikatse võitmisega. Seejuures edestas ta järgmist meest poole minutiga. Uute reeglite järgi antakse viimase kiiruskatse võidu eest viis punkti ning see on sõitjatele päris kõva motivaator.
Seega on Hyundai teinud valmis väga hea auto ning peale seekordse võidumehe võib selle roolis teha suuri tegusid ka Monte Carlos traagilisse õnnetusse sattunud Hayden Paddon.
Üllatavalt kiired olid hooaja eel autsaideriteks peetud Toyotad. Stabiilselt sõites teisena lõpetanud Latvalal on tagataskus rohkelt kogemusi, kuid väga kiire oli ka Juho Hänninen. Seega tuleb nendega ilmselt rohkem arvestada, kui alguses arvati.
Selgusetuks jäi Citroënide tegelik tase. Kris Meeke oli küll kiire, kuid sõitis põhjapanevate järelduste tegemiseks liiga vähe. Paaril korral välgataks ka Stephane Lefebvre, kuid esialgu võibki 24-aastast prantslast pidada siiski rohkem asfaldispetsiks.
Monte Carlo ralli
1. Sebastien Ogier (Ford), 2. Jari-Matti Latvala (Toyota) +2.15,0, 3. Ott Tänak (Ford) +2.57,8, 4. Dani Sordo (Hyundai) +3.35,8, 5. Craig Breen (Citroën) +3.47,8, 6. Elfyn Evans (Ford) +6.45,0.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11133
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
- Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
Re: Ott Tänaku diskussioon
tänud ja pane see ka siis juba http://sport.postimees.ee/3989301/monte ... -kuesimusi
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"