Äkki keegi kopib terve artikli.(Jan) kirjutas:http://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/toy ... d=77026022
Toyota WRC
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
Re: Toyota WRC
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1081
- Liitunud: 22 Jaan 2006, 10:42
- Asukoht: Tallinn
Re: Toyota WRC
Toyota rallitiim ehitab Tallinna külje alla logistikakeskust
Tallinn on Tommi Mäkinen Racingu jaoks hea vahejaam tehase ja Euroopa vahel.
Toyota rallitiimi pealiku, neljakordse maailmameistri Tommi Mäkineniga sai juttu aetud vahetult enne Monte Carlo rallit. Siis oli soomlasest legend äärmiselt tagasihoidlik, sest meeskond on uus, auto alla aasta vana ja puudus vähimgi teave selle kiirusest teistega võrreldes.
Suhteliselt kidakeelne oli ta ka Tallinna külje alla rajatavast logistikakeskusest kõneldes. Ent tõsi ta on: kinnisturaamatust leiab Tommi Mäkinen Racing OÜ nime alt ligi 16 000 m² suuruse äri- ja tootmismaa. Ettevõte on loodud 2015. aasta novembris, tegevusalaks märgitud mootorsõidukite tootmine ja juhatuse liige on peale Mäkineni ka Mia Miettinen.
„Vajame uue autoga aega ja kogemusi,” selgitas Mäkinen. „Tähtis on pilootide tagasiside just pärast võistlusolukordi, kus sõidetakse erinevates oludes ja põhjagaasiga. Selle hooaja eesmärk on koguda võimalikult palju andmeid, neid analüüsida ja Toyota Yarist arendada. Väike unistus on võimalikult kiiresti poodiumile pääseda. Monte Carlos vaevalt, aga äkki juba Rootsi rallil?”
Küsimusele, kas šampanja on külmkappi pandud, sest mine sa tea, vastas Mäkinen naerdes: „Ei, šampanjat meil tõesti pole.”
Kolm päeva hiljem kerkis Toyota esinumber Jari-Matti Latvala poodiumi teisele astmele, mille vabastas viimasel päeval auto tehniliste probleemide tõttu Ott Tänak.
„Näe, oleks tõesti pidanud šampanja kaasa võtma, aga küll ma selle kuskilt muretsen,” sõnas Mäkinen siis Eesti Päevalehele. „Selgus, et Toyota on üllatavalt kiire. Tõsi, palju on tegemata – aerodünaamilise paketi arendamine alles pooleli –, kuid sõita saab. Vaatame, mis pärast poolt hooaega juhtuma hakkab. Olen pärast Monte Carlot piisavalt optimistlik.”
Soome ajakirjanikud vihjasid Mäkineni õnnitledes, näod muigel, et teine koht on hea küll, aga Volkswagen võitis neli aastat tagasi oma esimese MM-ralli. „Nojah,” laiutas Mäkinen käsi. „Läks kehvalt tõesti.”
Nüüd aga jutuajamine Mäkineniga.
Kuuldavasti paikneb Toyota rallitiim osaliselt Eestis?
Nii on, aga Tommi Mäkinen Racingu nime all. Ehitame Tallinnas logistikakeskust. Me ei mahu Soome lihtsalt ära, sest varustust on meeletult: üheksa testiautot, kümmekond rekat… Tallinn on hea vahejaam, sest pole meie tehasest kaugel ja siit on Euroopasse otsetee. Ei ole mõttekas kogu koli Soome viia.
Teiseks, kui kiireks läheb, siis saab Tallinnas asju ajada, sest nii võidab kaks päeva – ühe tulles, teise minnes. Aga jah, esialgu on tegu logistilise keskusega, kuid ma ei välista, et tulevikus hakatakse Eestis ka autosid rallide vahel hooldama.
Kumb on lihtsam, kas rallitiimi või auto juhtimine?
Enne rallit on tunne nagu vanasti – pisut närviline. Aga need tööd on täiesti erinevad. Tiimijuhina ei saa ma mõjutada seda, mida poisid rajal teevad. Piloodil on enne rallit ja kiiruskatseid aega keskenduda ja öösel on võimalik puhata. Minul pole terve rallinädala jooksul aega ei keskendumiseks ega puhkamiseks. Samas ei tohi minu närvilisus võidusõitjatele üle kanduda. Pean tiimis looma rahuliku õhkkonna, et mehed läheksid starti pingeteta, n-ö lõdva randmega.
Enne Monte Carlo rallit istusime Latvala ja Juho Hännineniga maha, et saada kätte see õige fiiling. Ajasime juttu ja rääkisime möödunud rallidest, nemad oma, mina oma kogemustest. Minu eelis on ehk selles, et tean, mis võidusõitja peas ja hinges toimub.
Kui Ott Tänak tahtnuks, sõidaks ta praegu Toyotas. Tahtsin väga temaga lepingut sõlmida.
Oled sa karm ülemus või pigem semulik?
Toyota rallitiim on motiveeritud kooslus, kes tahab teha väga head tööd. Ma ei pea käskima ega kärkima, aitab palumisest ja heast sõnast.
Toyota näib olevat läbinisti Soome tiim?
Üsnagi. Asjaolude kokkulangemisel alustasime jaapanlastega koostööd. Hänninen oli kogenud pilootidest ainsana vaba, seega tõin ta testitööd tegema ja mõistagi peab ta sel hooajal ka võidu sõitma, sest töö on veel pooleli. Latvala kinkis meile Volkswagen MM-sarjast lahkudes.
Pean Tänakut praegustest võidusõitjatest kõige arenemisvõimelisemaks. Temas on sisu.
Ja maailma parimad noored, keda kindlasti jahime, on millegipärast soomlased. Esapekka Lappi juba on meil ja Kalle Rovanperä, üliandekas poiss, käis mitu korda autot testimas. Kahjuks on Rovanperä nii noor, et saab juhiloadki alles paari aasta pärast.
Soovisid ka Ott Tänakut Toyotasse tuua?
Loomulikult! Tahtsin väga temaga lepingut sõlmida ja Tänak istuks praegu Toyotas, kui oleks tahtnud. Paraku on ta seotud M-Spordiga. Tänak on väga hea ja kiire rallipiloot ning tema eelmine hooaeg oli muljetavaldav. Pean teda praegustest võidusõitjatest kõige arenemisvõimelisemaks. Temas on sisu.
Ralli populaarsusele ei tule kasuks, kui üks piloot on teistest üle. Teised peavad kõvasti tööd tegema, et Ogier troonilt tõugata.
Kui hea on MM-sarjale, kui üks mees valitseb? Praegu on käsil Sébastien Ogier’ ajastu, aga sinagi tulid neli korda järjest maailmameistriks.
Ralli populaarsusele ei tule kasuks, kui üks on teistest üle. Kui mina võidu sõitsin, olid asjad väheke teistviisi, seltskond oli värvikas ja võitlus ägedam. Praegu kulgeb kõik tuhmilt ühes suunas. Ega muud üle jää, teised peavad kõvasti tööd tegema, et Ogier troonilt tõugata. Mida varem, seda parem.
Kas Toyota piloot võidab kunagi taas MM-tiitli?
Selline vaga soov on meil tõesti. Tiitli nimel töö ju käibki. Esmalt tuleb valmistada parim auto ja küll siis keegi ka tšempioniks kerkib.
Latvala: kõik ralliautod tuleb valmistada Soomes
Toyota esipiloot Jari-Matti Latvala kinnitas, et Toyota on tema jaoks parim tiim. Monte Carlo võidukihutamise eel kirjeldas Latvala tundeid, mis teda valdasid, kui Volkswagen MM-sarjast lahkus ja lepingu üles ütles. „Olin tige, sest ei saanud enne väiksematki vihjet. Ühel hetkel tuli lihtsalt telefonikõne, et nüüd on tiimiga kõik,” rääkis Latvala.
Kui poleks olnud Toyotat, teinuks Latvala suure spordiga ilmselt lõpparve. „Tegelikult sain ma unelmate töökoha,” arvas ta. „Tiimi taga on suur autotehas, projekt tundub elujõuline ja meeskond professionaalne. Toyotal on rallimaailmas tulevikku.”
Pärast Monte Carlo rallil võidetud teist kohta oli Latvala igati rahul nii enda kui ka autoga. „Arvan, et kõik ralliautod tuleks valmistada Soomes,” muigas ta. „Tiim on teinud väga head tööd. Sain autoga kiiresti sõbraks ja kuigi polnud seda jäistes oludes testida saanud, oli meil kiirust kõigis tingimustes.”
KES TA ON?
Tommi Mäkinen
Toyota rallimeeskonna ja Tommi Mäkinen Racingu juht
52-aastane autoralli neljakordne eksmaailmameister (1996–1999). Enamat (üheksa tiitlit) on suutnud ainult Sébastien Loeb.
Meeskonnad: Nissan, Mitsubishi (kõik neli MM-tiitlit), Subaru
MM-rallidel: 24 esi- ja 45 poodiumikohta
Alates 1999. aastast elab Monacos ja Jyväskyläs, on abielus ja kahe lapse isa.
Tallinn on Tommi Mäkinen Racingu jaoks hea vahejaam tehase ja Euroopa vahel.
Toyota rallitiimi pealiku, neljakordse maailmameistri Tommi Mäkineniga sai juttu aetud vahetult enne Monte Carlo rallit. Siis oli soomlasest legend äärmiselt tagasihoidlik, sest meeskond on uus, auto alla aasta vana ja puudus vähimgi teave selle kiirusest teistega võrreldes.
Suhteliselt kidakeelne oli ta ka Tallinna külje alla rajatavast logistikakeskusest kõneldes. Ent tõsi ta on: kinnisturaamatust leiab Tommi Mäkinen Racing OÜ nime alt ligi 16 000 m² suuruse äri- ja tootmismaa. Ettevõte on loodud 2015. aasta novembris, tegevusalaks märgitud mootorsõidukite tootmine ja juhatuse liige on peale Mäkineni ka Mia Miettinen.
„Vajame uue autoga aega ja kogemusi,” selgitas Mäkinen. „Tähtis on pilootide tagasiside just pärast võistlusolukordi, kus sõidetakse erinevates oludes ja põhjagaasiga. Selle hooaja eesmärk on koguda võimalikult palju andmeid, neid analüüsida ja Toyota Yarist arendada. Väike unistus on võimalikult kiiresti poodiumile pääseda. Monte Carlos vaevalt, aga äkki juba Rootsi rallil?”
Küsimusele, kas šampanja on külmkappi pandud, sest mine sa tea, vastas Mäkinen naerdes: „Ei, šampanjat meil tõesti pole.”
Kolm päeva hiljem kerkis Toyota esinumber Jari-Matti Latvala poodiumi teisele astmele, mille vabastas viimasel päeval auto tehniliste probleemide tõttu Ott Tänak.
„Näe, oleks tõesti pidanud šampanja kaasa võtma, aga küll ma selle kuskilt muretsen,” sõnas Mäkinen siis Eesti Päevalehele. „Selgus, et Toyota on üllatavalt kiire. Tõsi, palju on tegemata – aerodünaamilise paketi arendamine alles pooleli –, kuid sõita saab. Vaatame, mis pärast poolt hooaega juhtuma hakkab. Olen pärast Monte Carlot piisavalt optimistlik.”
Soome ajakirjanikud vihjasid Mäkineni õnnitledes, näod muigel, et teine koht on hea küll, aga Volkswagen võitis neli aastat tagasi oma esimese MM-ralli. „Nojah,” laiutas Mäkinen käsi. „Läks kehvalt tõesti.”
Nüüd aga jutuajamine Mäkineniga.
Kuuldavasti paikneb Toyota rallitiim osaliselt Eestis?
Nii on, aga Tommi Mäkinen Racingu nime all. Ehitame Tallinnas logistikakeskust. Me ei mahu Soome lihtsalt ära, sest varustust on meeletult: üheksa testiautot, kümmekond rekat… Tallinn on hea vahejaam, sest pole meie tehasest kaugel ja siit on Euroopasse otsetee. Ei ole mõttekas kogu koli Soome viia.
Teiseks, kui kiireks läheb, siis saab Tallinnas asju ajada, sest nii võidab kaks päeva – ühe tulles, teise minnes. Aga jah, esialgu on tegu logistilise keskusega, kuid ma ei välista, et tulevikus hakatakse Eestis ka autosid rallide vahel hooldama.
Kumb on lihtsam, kas rallitiimi või auto juhtimine?
Enne rallit on tunne nagu vanasti – pisut närviline. Aga need tööd on täiesti erinevad. Tiimijuhina ei saa ma mõjutada seda, mida poisid rajal teevad. Piloodil on enne rallit ja kiiruskatseid aega keskenduda ja öösel on võimalik puhata. Minul pole terve rallinädala jooksul aega ei keskendumiseks ega puhkamiseks. Samas ei tohi minu närvilisus võidusõitjatele üle kanduda. Pean tiimis looma rahuliku õhkkonna, et mehed läheksid starti pingeteta, n-ö lõdva randmega.
Enne Monte Carlo rallit istusime Latvala ja Juho Hännineniga maha, et saada kätte see õige fiiling. Ajasime juttu ja rääkisime möödunud rallidest, nemad oma, mina oma kogemustest. Minu eelis on ehk selles, et tean, mis võidusõitja peas ja hinges toimub.
Kui Ott Tänak tahtnuks, sõidaks ta praegu Toyotas. Tahtsin väga temaga lepingut sõlmida.
Oled sa karm ülemus või pigem semulik?
Toyota rallitiim on motiveeritud kooslus, kes tahab teha väga head tööd. Ma ei pea käskima ega kärkima, aitab palumisest ja heast sõnast.
Toyota näib olevat läbinisti Soome tiim?
Üsnagi. Asjaolude kokkulangemisel alustasime jaapanlastega koostööd. Hänninen oli kogenud pilootidest ainsana vaba, seega tõin ta testitööd tegema ja mõistagi peab ta sel hooajal ka võidu sõitma, sest töö on veel pooleli. Latvala kinkis meile Volkswagen MM-sarjast lahkudes.
Pean Tänakut praegustest võidusõitjatest kõige arenemisvõimelisemaks. Temas on sisu.
Ja maailma parimad noored, keda kindlasti jahime, on millegipärast soomlased. Esapekka Lappi juba on meil ja Kalle Rovanperä, üliandekas poiss, käis mitu korda autot testimas. Kahjuks on Rovanperä nii noor, et saab juhiloadki alles paari aasta pärast.
Soovisid ka Ott Tänakut Toyotasse tuua?
Loomulikult! Tahtsin väga temaga lepingut sõlmida ja Tänak istuks praegu Toyotas, kui oleks tahtnud. Paraku on ta seotud M-Spordiga. Tänak on väga hea ja kiire rallipiloot ning tema eelmine hooaeg oli muljetavaldav. Pean teda praegustest võidusõitjatest kõige arenemisvõimelisemaks. Temas on sisu.
Ralli populaarsusele ei tule kasuks, kui üks piloot on teistest üle. Teised peavad kõvasti tööd tegema, et Ogier troonilt tõugata.
Kui hea on MM-sarjale, kui üks mees valitseb? Praegu on käsil Sébastien Ogier’ ajastu, aga sinagi tulid neli korda järjest maailmameistriks.
Ralli populaarsusele ei tule kasuks, kui üks on teistest üle. Kui mina võidu sõitsin, olid asjad väheke teistviisi, seltskond oli värvikas ja võitlus ägedam. Praegu kulgeb kõik tuhmilt ühes suunas. Ega muud üle jää, teised peavad kõvasti tööd tegema, et Ogier troonilt tõugata. Mida varem, seda parem.
Kas Toyota piloot võidab kunagi taas MM-tiitli?
Selline vaga soov on meil tõesti. Tiitli nimel töö ju käibki. Esmalt tuleb valmistada parim auto ja küll siis keegi ka tšempioniks kerkib.
Latvala: kõik ralliautod tuleb valmistada Soomes
Toyota esipiloot Jari-Matti Latvala kinnitas, et Toyota on tema jaoks parim tiim. Monte Carlo võidukihutamise eel kirjeldas Latvala tundeid, mis teda valdasid, kui Volkswagen MM-sarjast lahkus ja lepingu üles ütles. „Olin tige, sest ei saanud enne väiksematki vihjet. Ühel hetkel tuli lihtsalt telefonikõne, et nüüd on tiimiga kõik,” rääkis Latvala.
Kui poleks olnud Toyotat, teinuks Latvala suure spordiga ilmselt lõpparve. „Tegelikult sain ma unelmate töökoha,” arvas ta. „Tiimi taga on suur autotehas, projekt tundub elujõuline ja meeskond professionaalne. Toyotal on rallimaailmas tulevikku.”
Pärast Monte Carlo rallil võidetud teist kohta oli Latvala igati rahul nii enda kui ka autoga. „Arvan, et kõik ralliautod tuleks valmistada Soomes,” muigas ta. „Tiim on teinud väga head tööd. Sain autoga kiiresti sõbraks ja kuigi polnud seda jäistes oludes testida saanud, oli meil kiirust kõigis tingimustes.”
KES TA ON?
Tommi Mäkinen
Toyota rallimeeskonna ja Tommi Mäkinen Racingu juht
52-aastane autoralli neljakordne eksmaailmameister (1996–1999). Enamat (üheksa tiitlit) on suutnud ainult Sébastien Loeb.
Meeskonnad: Nissan, Mitsubishi (kõik neli MM-tiitlit), Subaru
MM-rallidel: 24 esi- ja 45 poodiumikohta
Alates 1999. aastast elab Monacos ja Jyväskyläs, on abielus ja kahe lapse isa.
Rallimehed sünnivad ja surevad katkise kummi pärast
-
- Reactions: 0
Re: Toyota WRC
Esimest korda siis nii avalikult välja öeldud, et Tänakule pandi ikka konkreetselt pakkumine lauale, aga too ei tahtnud?
Mõni ime siis, et Ogier sama teed läks kui juba Tänakule Toyota ei sobinud
Muidugi Ogier'i võis ka see ehmatada, et ta mitte midagi aru ei saanud, mis toimub, sest kõik käis soome keeles
Mõni ime siis, et Ogier sama teed läks kui juba Tänakule Toyota ei sobinud
Muidugi Ogier'i võis ka see ehmatada, et ta mitte midagi aru ei saanud, mis toimub, sest kõik käis soome keeles
Re: Toyota WRC
Tänakule tuli praeguse lahenduse juures kõvasti kasuks see, et sai võimalikult vara hakata testima 2017 masinat. VW punt sai oma masinaga vähemalt sõita.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1008
- Liitunud: 01 Dets 2004, 11:39
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Toyota WRC
Pigem oli Otil selleks ajaks juba diil olemas Mr Wilsoniga ...mcwax kirjutas:Esimest korda siis nii avalikult välja öeldud, et Tänakule pandi ikka konkreetselt pakkumine lauale, aga too ei tahtnud?
Mõni ime siis, et Ogier sama teed läks kui juba Tänakule Toyota ei sobinud
Muidugi Ogier'i võis ka see ehmatada, et ta mitte midagi aru ei saanud, mis toimub, sest kõik käis soome keeles
Re: Toyota WRC
Pealegi tuttav tiim ja võimalus ehitada endale meelepärane masin.Eero kirjutas:Tänakule tuli praeguse lahenduse juures kõvasti kasuks see, et sai võimalikult vara hakata testima 2017 masinat. VW punt sai oma masinaga vähemalt sõita.
Re: Toyota WRC
Ott ei oleks vist saanudgi mujale minna, isegi kui oleks tahatnud.domaza kirjutas:Pigem oli Otil selleks ajaks juba diil olemas Mr Wilsoniga ...mcwax kirjutas:Esimest korda siis nii avalikult välja öeldud, et Tänakule pandi ikka konkreetselt pakkumine lauale, aga too ei tahtnud?
Mõni ime siis, et Ogier sama teed läks kui juba Tänakule Toyota ei sobinud
Muidugi Ogier'i võis ka see ehmatada, et ta mitte midagi aru ei saanud, mis toimub, sest kõik käis soome keeles
INTERVJUU | M-Sporti pealik tiimikäsklustest: tiitlivõit tuleb tänu meeskonnatööle -- ERR SportMis hetkel oli teile selge, et Ott Tänak taasühineb pärast aastat DMACK-i juures M-Sportiga?
Ausalt öeldes olin mina selles kindel terve aasta jooksul. Oti teenete kasutamisele oli meil eesõigus ja tema toomine meeskonda tagasi oli selge algusest peale. Ma ei oleks teda pannud uue autoga testisõite tegema, kui puudunuks plaan teda tagasi meeskonda kutsuda.
Re: Toyota WRC
Kui oleks vaja olnud, küll Toyota oleks Tänaku saanud ka.
Ma ei kujuta ette kuidas inimeste "müük" käib ja mis ohjadega sidumist võimalik teha on, aga vara müükidel tähendab eelisõigus seda, et kui soovitakse vara müüa, siis leides ostja, on eelisõigusega isikul on õigus müüdav ese sama hinnaga eelisjärjekorras osta. Kui eelisõigust ei kasutata, siis võib tehingu teha ükskõik kellega.
Ma ei kujuta ette kuidas inimeste "müük" käib ja mis ohjadega sidumist võimalik teha on, aga vara müükidel tähendab eelisõigus seda, et kui soovitakse vara müüa, siis leides ostja, on eelisõigusega isikul on õigus müüdav ese sama hinnaga eelisjärjekorras osta. Kui eelisõigust ei kasutata, siis võib tehingu teha ükskõik kellega.
-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 525
- Liitunud: 12 Jaan 2016, 14:08
Re: Toyota WRC
Huvitav arutelu selle üle kas Tänak tegi õigesti M-Sporti jäädes või mitte. Hetkel tõesti on ta praeguse tiimiga punktitabelit juhtimas, kuid naiivne oleks arvata, et Toyota ei arene. Pigem jääb M-Sport mingil hetkel jällegi arengus maha, täpselt nagu eelmise Fiestaga oli. Uuendus, mis 2015. hooajal keskel tuli, oleks pidanud vähemalt hooaeg varem tulema. Ilma tehase toeta on raske meeskonda üleval pidada. Siin tulebki Toyota tugevus - meeskond on küll toores, aga iga ralliga muutuvad nad tugevamaks. Ma ei ütleks, et nad poodiumit vääriks. Montes oli Latvalal palju õnne - nii ralli esimesel päeval kui tehnilistest probleemidest üsna valutult üle sai ja järgnevatel päevadel mil eesolijad lihtsalt ühekaupa ära kukkusid.
Eks tiimide/autode võrdlemine üsna tänamatu tegevus, kuid ma küsiks, et kuidas oleks jõudude vahekord kui Ogier oleks Toyotasse läinud? Väga võimalik, et stenaarium oleks samasugune olnud - teiste ebaõnne läbi poodiumi kõrgeimale astmele. Seljuhul loeks me seda suure pettumusega, et Mäkinen Tänakut jahtis ja nurjus.
Seega ühe ralli pealt on väga raske mingeid järeldusi teha. Samuti ei tea me täpselt miks Ogier Toyota diilist keeldus. Üks faktor oli kindlasti see testipäev, aga iga natukenegi ralli olemust tundev inimene teab, et ühe testiga ei saa absoluutselt mingit olemust auto kiirusest või olemusest. Vahel isegi muutuvad olud ühe ralli ajal kardinaalselt, rääkimata juba rallide enda erinevustest. Juba Citroenist saati oli Ogier alati parima autoga sõitnud, see on terve ta WRC karjääri jälitanud. Vaevalt, et Toyotaga (Latvala kõrval) liitudes ta sellest vabanenud oleks, kuid M-Spordiga sõites on ta kindlasti underdogi staatuse ära teeninud. Tsiteerides endist peaministrit ja EALi juhatuse liiget, siis asjad on palju lihtsamad, kui välja paistavad.
Eks tiimide/autode võrdlemine üsna tänamatu tegevus, kuid ma küsiks, et kuidas oleks jõudude vahekord kui Ogier oleks Toyotasse läinud? Väga võimalik, et stenaarium oleks samasugune olnud - teiste ebaõnne läbi poodiumi kõrgeimale astmele. Seljuhul loeks me seda suure pettumusega, et Mäkinen Tänakut jahtis ja nurjus.
Seega ühe ralli pealt on väga raske mingeid järeldusi teha. Samuti ei tea me täpselt miks Ogier Toyota diilist keeldus. Üks faktor oli kindlasti see testipäev, aga iga natukenegi ralli olemust tundev inimene teab, et ühe testiga ei saa absoluutselt mingit olemust auto kiirusest või olemusest. Vahel isegi muutuvad olud ühe ralli ajal kardinaalselt, rääkimata juba rallide enda erinevustest. Juba Citroenist saati oli Ogier alati parima autoga sõitnud, see on terve ta WRC karjääri jälitanud. Vaevalt, et Toyotaga (Latvala kõrval) liitudes ta sellest vabanenud oleks, kuid M-Spordiga sõites on ta kindlasti underdogi staatuse ära teeninud. Tsiteerides endist peaministrit ja EALi juhatuse liiget, siis asjad on palju lihtsamad, kui välja paistavad.
KRUUDA MAAILMAMEISTRIKS
-
- Moderaator
- Reactions: 1
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Kontakt:
Re: Toyota WRC
Arvan, et õige pildi autode jõuvahekorrast saame alles Korsikal voi siis Portugalis teada. Mehhiko on kõrgel mägedes. Rootsi puhas lumi. Toyota kindlasti areneb selle hooajal kõvasti. Tommy jutu järgi pole aero pakett täiseti valmis. Latvala korjab see hooaeg veel mõned poodiumid. Ning kui ei korja siis on see monte poodium puhas joppamine.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1149
- Liitunud: 08 Apr 2003, 08:50
- Asukoht: Ülenurme
Re: Toyota WRC
lugesin just et Rootsis pidi hetkel puhas vesi olema ja prognoosid miskit head ei luba..vesi jälle toyota veskileKolin kirjutas:Arvan, et õige pildi autode jõuvahekorrast saame alles Korsikal voi siis Portugalis teada. Mehhiko on kõrgel mägedes. Rootsi puhas lumi. Toyota kindlasti areneb selle hooajal kõvasti. Tommy jutu järgi pole aero pakett täiseti valmis. Latvala korjab see hooaeg veel mõned poodiumid. Ning kui ei korja siis on see monte poodium puhas joppamine.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1282
- Liitunud: 03 Apr 2009, 16:21
- Asukoht: Raasiku
Re: Toyota WRC
Rootsis ei ole praegu puhas vesi. Vesi on Karlstadi staadionil. Katsed on praegu ideaalses olukorras, ainult lund vähe. Aga ilmateade teeb kõiki murelikuks, lubab sooja ja vihma järgmine nädal. See võib asja pekki keerata küll.matu kirjutas:lugesin just et Rootsis pidi hetkel puhas vesi olema ja prognoosid miskit head ei luba..vesi jälle toyota veskileKolin kirjutas:Arvan, et õige pildi autode jõuvahekorrast saame alles Korsikal voi siis Portugalis teada. Mehhiko on kõrgel mägedes. Rootsi puhas lumi. Toyota kindlasti areneb selle hooajal kõvasti. Tommy jutu järgi pole aero pakett täiseti valmis. Latvala korjab see hooaeg veel mõned poodiumid. Ning kui ei korja siis on see monte poodium puhas joppamine.
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: Toyota WRC
Karlstadis ujub jah, põhjapool on ilus talv, kuigi prognoosid on negatiivsed (õnneks muutuvad nad kardinaalselt mitu korda päevas nii et eks lõpptulemus näha ole). Eile hommikul lubas gismeteo siia kuu lõpuks ja veebruariks peaaegu talve moodi ilma, õhtuks lubati jaanuari lõppu ja poole veebruarini paari külma päeva ja veebruari teise poolde rohkem...hetkel pole üldse enam külmapoegagi näha.
E: Jõuti ette. Lund ei olnud vähe tegelikult, kui pilte vaadata, aluspõhi pidi ka 10-15 cm jääd olema.
E: Jõuti ette. Lund ei olnud vähe tegelikult, kui pilte vaadata, aluspõhi pidi ka 10-15 cm jääd olema.
Re: Toyota WRC
Olen ka ise seda meelt olnud. Täna võib M-Sport veel parem olla kui Toyota aga see on ainult aja küsimus, millal Toyota mööda läheb. Sellepärast ma olen olnud ka koguaeg arvamusel, et kui M-Sporti masin pole konkurentsivõimeline siis nad peavad sellega lihtsalt leppima aga kui Toyotal pole konkurentsivõimeline masin siis visatakse peamajast lisa miljoneid ja töö käib edasi täistuuridel.Eero kirjutas:Kui oleks vaja olnud, küll Toyota oleks Tänaku saanud ka.
Ma ei kujuta ette kuidas inimeste "müük" käib ja mis ohjadega sidumist võimalik teha on, aga vara müükidel tähendab eelisõigus seda, et kui soovitakse vara müüa, siis leides ostja, on eelisõigusega isikul on õigus müüdav ese sama hinnaga eelisjärjekorras osta. Kui eelisõigust ei kasutata, siis võib tehingu teha ükskõik kellega.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: Toyota WRC
Oodake nüüd nende järeldustega. Vaevalt Ford Performancei boss päris niisama Monaco kasiinos käis ja muuseas siis M-spordi tegevusi vaatas (+ Wilsoni kohtumine 2016 lõpus kõikide Fordi tähtsate onudega tema juures). Kui veel sellesarnaseid esitlusi tuleb ning Ogieri tööandjaks on võimalik saada/jääda, siis küll seda raha ka ralli jaoks leitakse.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 5165
- Liitunud: 11 Veebr 2010, 13:05
- Asukoht: Tallinn
Re: Toyota WRC
Usun ka, et Ford tuleb tagasi, muidu selliseid tegusid ei tehta ja Montes tehti super tulemus mis pani Fordi mehi tõsiselt järgi mõtlema.
Söörlöne!
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1134
- Liitunud: 27 Juul 2005, 10:35
- Asukoht: Tallinn- Ida Virumaa
Re: Toyota WRC
Itaalia keelt ei oska, kuid siin on midagi sel teemal:Lithium kirjutas:Usun ka, et Ford tuleb tagasi, muidu selliseid tegusid ei tehta ja Montes tehti super tulemus mis pani Fordi mehi tõsiselt järgi mõtlema.
https://carlocanovarallye.org/2017/01/2 ... -dal-2018/
F-1 ennustusvõistluse võitja 2006; DTM ennustusvõistluse võitja 2011
Re: Toyota WRC
M-spordil ei pruugi olla see hooaeg rahadega üldse mitte nii kitsas kui tavaliselt. Julian Porter rääkis Absolute Rally podcastis, et peale Ogier+M-sport uudist jooksid mõned firmad ise Wilsoni juurde, aga monteks ei jõutud tingimusi paika panna. Järgnevatel rallidel peaks seega kleepse autodele juurde lisanduma.KidrA kirjutas:Olen ka ise seda meelt olnud. Täna võib M-Sport veel parem olla kui Toyota aga see on ainult aja küsimus, millal Toyota mööda läheb. Sellepärast ma olen olnud ka koguaeg arvamusel, et kui M-Sporti masin pole konkurentsivõimeline siis nad peavad sellega lihtsalt leppima aga kui Toyotal pole konkurentsivõimeline masin siis visatakse peamajast lisa miljoneid ja töö käib edasi täistuuridel.Eero kirjutas:Kui oleks vaja olnud, küll Toyota oleks Tänaku saanud ka.
Ma ei kujuta ette kuidas inimeste "müük" käib ja mis ohjadega sidumist võimalik teha on, aga vara müükidel tähendab eelisõigus seda, et kui soovitakse vara müüa, siis leides ostja, on eelisõigusega isikul on õigus müüdav ese sama hinnaga eelisjärjekorras osta. Kui eelisõigust ei kasutata, siis võib tehingu teha ükskõik kellega.
Re: Toyota WRC
Ma ei imestaks, kui siin Fordi tugi see aasta märgatavalt tugevam taga on, kui muidu. Saadi ju autogi ennem kätte kui tänavaoma esitluses oli, mitte, et see nii suur näitaja võiks olla, aga midagi see kindlasti tähendas.
„See on pea, mitte jalg, mis on tööriistaks iga võidusõitja eduni. Vähesed mõistavad seda” (Peter Sauber)