Kas keegi on selle koha üles leidnud, kus see velje pauk tuli? Kui tõesti viimasel katsel selline moment oli, siis oli ikka ropult õnne meie mehel.GC kirjutas:Kas selle velje kohta pole rohkem infot?soca kirjutas:pets1 kirjutas:Korraliku paugu saanud esimene vasak.
krt no sellega oli küll ropult õnne vist praegu et puckture ei olnud, velg oli suht kõver ikka
Korralikult ikka laperdas kui poodiumile sõitis!
ADAC Rallye Deutschland 2017 Day 3
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
Re: ADAC Rallye Deutschland 2017 Day 3
-
- Reactions: 0
Re: ADAC Rallye Deutschland 2017 Day 3
Natuke konstruktiivset kriitikat kaStrike kirjutas:Super, super! Palju õnne Ott ja Martin ning M-Sport!
https://rallihullusoidupaevik.blogspot. ... veoja.html
Ralli lõpu taustainfo osa on vahva nagu ikka, aga sõidu kajastuse osa jääb liiga kuivaks ja top3 põhiseks. Ehk ei paku rohkem, kui katse aegade võrdlus nt. EWRC lehel. Eilses kokkuvõttes juba natuke häiris, et heitlust 4-6 kohale polnud sisuliselt mainitudki (sama ka täna)... Latvala probleemides polnud sõnagi, meeste kommentaare eksimustele... jne. Ehk minu mõte on see, et katse tulemusi võib vaadata kust iganes, aga taustal toimuv on see, mida on huvitav lugeda ja mida rallikaugem inimene ehk blogist hea meelega loeks.
Re: ADAC Rallye Deutschland 2017 Day 3
http://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/kum ... d=79240814
ehk keegi paneb siia ülesse?
ehk keegi paneb siia ülesse?
Re: ADAC Rallye Deutschland 2017 Day 3
Kummaline rehvivalik tõi Tänakule võidu ja viis ta MM-tiitlile lähemale (20)
Jaan Martinson
Jaan Martinson jaan.martinson@epl.ee
21.august 2017 00:05
Ühel on, teisel pole. Ott Tänak tassib võidukarikat, neljakordne maailmameister vaatab pealt. Foto: AFP/SCANPIX
aA
Esikohaga Saksamaa asfaldirallil näitas Ott Tänak, et on ülikiire igal pinnasel ja iga ilmaga.
Neil, kes ütlevad, et ei pidanud Tänaku ja kaardilugeja Martin Järveoja esikohta kõige keerulisemal ja äraarvamatul asfaldirallil (Monte Carlos kulgetakse pigem jääl) üllatuseks, arvatavasti suu pisut suitseb. Triumf Sardiinias oli asjade loogiline käik – ükskord pidi see võit kruusal tulema, aga Saksamaal. Paraku nii juhtus ja asfaldispetsid pidid kadedusega vaatama, kuidas Tänak neile koha kätte näitas.
Võidu dünaamika oli lihtne: Tänak alustas teise kohaga, kerkis korraks liidriks, langes kohe tagasi Andreas Mikkelseni järele teiseks, kuid võitis siis kuuenda ja seitsmenda kiiruskatse ning läks jälle juhtima, lõpuni välja.
Tänak võttis nädalavahetuse kokku lühidalt: „Võidu aluseks oli reedel õige rehvivalik ja hea sõit vihmamärjal asfaldil. Edasi kontrollisime rallit.”
Ott Tänak: „Kui ma suudan olla kiireim ka asfaldil, pole edaspidi midagi võimatut.”
Lihtne öelda, raske teha. Reedesed olud olid tõesti kohutavad: kord ennustati paduvihma, kuid asfalt jäi enam-vähem kuivaks, siis avanesid taevaluugid… Tänak tegi pärast lõunast hoolduspausi pealtnäha kummalise valiku ning kruttis alla kolm vihma- ja ühe pehme rehvi, kuid kombinatsioon, mida ta kunagi varem kasutanud polnud, toimis mudasel raja kenasti.
Kuuendal kiiruskatsel oli Tänak rivaalidest kiirem sellest hoolimata, et sõitis korraks viinamarjaistandusse ja kaotas kümme sekundit. „Meil oli õnne, et teele tagasi saime,” kommenteeris Tänak. „Muidu oli rütm hea, nautisime sõitu.”
Sel ajal kui Tänak ja Mikkelsen halastamatut lahingut pidasid, käis nende selja taga hoopis teistsugune mäng. Kolmandal katsel sõitis Dani Sordo sügavale kraavi, neljandal lõhkus Hayden Paddon rehvi, viiendal ütles üles Jari-Matti Latvala auto süütesüsteem ja ta kaotas poolteist minutit, seitsmendal rammis Esapekka Lappi kivimüüri ning kaheksandal tegi neljakordne maailmameister Sébastien Ogier pirueti ja langes esikoha konkurentsist.
Sellega häda ja viletsus veel ei lõppenud. MM-sarja liider Neuville saabus laupäeva legendaarse Panzerplatte kiiruskatse finišisse, tagaratas risti all. „Ma ei tea, mis juhtus, sõitsime millelegi otsa, vedrustus on katki,” laiutas pettunud Neuville käsi.
Kiitus Mikkelsenile
Kui pool laupäevast oli sõidetud, said jõujooned lõplikult paika: Tänak edestas Mikkelseni 23 sekundiga ja hoidis sealtmaalt asju kontrolli all. Ent oht hakkas kummitama hoopis mujalt.
Ogier jäi Mikkelsenist maha kõigest 6,9 sekundit ja hoobilt hakkasid ajakirjanikud M-Spordi meeskonna bossilt Malcolm Wilsonilt uurima, kas on kavas kasutada tiimitaktikat. Ehk kas Tänak lubab Ogier’ mööda, et too saaks heitluses MM-tiitli pärast Neuville’il võimalikult pikalt eest ära.
Ott Tänak kihutab viinamarjaistanduste vahel. Foto: AFP/SCANPIX
„Kasutame tiimikorraldusi ainult juhul, kui Tänak ja Ogier on selgelt esimene ja teine,” rahustas Wilson. „Kindlasti ei hakka me Ogier’ lisapunktide nimel võitu Mikkelsenile kinkima. Oleksin hull, kui nõnda teeksin. Ning ärge unustage üht: esikoht viiks Tänaku MM-i kokkuvõttes Neuville’ile väga lähedale.”
Tiimikorralduste probleemi lahendas Ogier ise, kui hoo kaotas ja Mikkelsenist üha rohkem maha jäi. Pühapäeval võttis esikolmik asja rahulikult, üksnes Ogier sai punktikatsel kaks silma pähe, Tänak ja Mikkelsen säästsid gaasi ja kurnasid pidureid.
„Kui ma suudan olla kiireim ka asfaldil, pole edaspidi midagi võimatut. Võitlen MM-tiitli nimel nii kaua, kui see on matemaatiliselt veel võimalik,” kuulutas Tänak laia naeratuse saatel.
Wilson oli mõistagi Tänaku etteastega igati rahul. „Saksamaa ralli oli ainus, mida meie tiim polnud võitnud,” rõõmustas ta. Ja lisas, et suurepärane on juhtida MM-sarja nii individuaalses kui ka meeskondlikus arvestuses. „Tänak kihutas muljetavaldavalt: ta oli kiire nagu ikka, aga peale selle kõikides olukordades enesekindel.”
Püsinuks Tänak Poolas teel…
Ott Tänak läheneb MM-sarja liidritele Sébastien Ogier’le ja Thierry Neuville’ile teist rallit järjest ning vahe nendega on vastavalt 33 ja 16 punkti.
Tagantjärele tarkus on täppisteadus, aga kui punktiseisu vaadata, pidanuks Tänak Poola ralli viimasel päeval kindlustama teist kohta, mitte hakkama Neuville’iga võitlema, mis lõpuks viis väljasõiduni.
Kui lisada Tänakule teise koha eest 18 punkti ja kärpida Ogier’lt kolm – eestlase katkestamise tulemusena kerkis ta poodiumi madalamale astmele –, olnuks seis järgmine: 1. Ogier 174, 2. Tänak 162, 3. Neuville 160.
Paraku ei maksa oleksid vähimatki. Ent ka praegune seis pole lootusetu. Mõlemad liidrid on püütavad, eriti kui nad ka kolmel viimasel rallil Hispaanias, Suurbritannias ja Austraalias esinevad sama kesiselt kui Soomes ja Saksamaal. Neil kahel rallil teenis Tänak kokku 36, Ogier 17 ja Neuville 11 punkti.
Üks on igatahes selge: meite mees võitleb tänavu MM-tiitli nimel ja edaspidi loodetavasti veelgi võimsamalt.
Saksamaa ralli
1. Ott Tänak 2:57.31,7
2. Andreas Mikkelsen +16,4
3. Sébastien Ogier +30,4
4. Juho Hänninen +1.49,2
5. Elfyn Evans +2.01,5
6. Craig Breen +2.03,4
MM-sarja üldseis: 1. Ogier 177, 2. Neuville 160, 3. Tänak 144, 4. Latvala 123. Meeskonnad: 1. M-Sport 325, 2. Hyundai 261, 3. Toyota 213, 4. Citroën 163
Jaan Martinson
Jaan Martinson jaan.martinson@epl.ee
21.august 2017 00:05
Ühel on, teisel pole. Ott Tänak tassib võidukarikat, neljakordne maailmameister vaatab pealt. Foto: AFP/SCANPIX
aA
Esikohaga Saksamaa asfaldirallil näitas Ott Tänak, et on ülikiire igal pinnasel ja iga ilmaga.
Neil, kes ütlevad, et ei pidanud Tänaku ja kaardilugeja Martin Järveoja esikohta kõige keerulisemal ja äraarvamatul asfaldirallil (Monte Carlos kulgetakse pigem jääl) üllatuseks, arvatavasti suu pisut suitseb. Triumf Sardiinias oli asjade loogiline käik – ükskord pidi see võit kruusal tulema, aga Saksamaal. Paraku nii juhtus ja asfaldispetsid pidid kadedusega vaatama, kuidas Tänak neile koha kätte näitas.
Võidu dünaamika oli lihtne: Tänak alustas teise kohaga, kerkis korraks liidriks, langes kohe tagasi Andreas Mikkelseni järele teiseks, kuid võitis siis kuuenda ja seitsmenda kiiruskatse ning läks jälle juhtima, lõpuni välja.
Tänak võttis nädalavahetuse kokku lühidalt: „Võidu aluseks oli reedel õige rehvivalik ja hea sõit vihmamärjal asfaldil. Edasi kontrollisime rallit.”
Ott Tänak: „Kui ma suudan olla kiireim ka asfaldil, pole edaspidi midagi võimatut.”
Lihtne öelda, raske teha. Reedesed olud olid tõesti kohutavad: kord ennustati paduvihma, kuid asfalt jäi enam-vähem kuivaks, siis avanesid taevaluugid… Tänak tegi pärast lõunast hoolduspausi pealtnäha kummalise valiku ning kruttis alla kolm vihma- ja ühe pehme rehvi, kuid kombinatsioon, mida ta kunagi varem kasutanud polnud, toimis mudasel raja kenasti.
Kuuendal kiiruskatsel oli Tänak rivaalidest kiirem sellest hoolimata, et sõitis korraks viinamarjaistandusse ja kaotas kümme sekundit. „Meil oli õnne, et teele tagasi saime,” kommenteeris Tänak. „Muidu oli rütm hea, nautisime sõitu.”
Sel ajal kui Tänak ja Mikkelsen halastamatut lahingut pidasid, käis nende selja taga hoopis teistsugune mäng. Kolmandal katsel sõitis Dani Sordo sügavale kraavi, neljandal lõhkus Hayden Paddon rehvi, viiendal ütles üles Jari-Matti Latvala auto süütesüsteem ja ta kaotas poolteist minutit, seitsmendal rammis Esapekka Lappi kivimüüri ning kaheksandal tegi neljakordne maailmameister Sébastien Ogier pirueti ja langes esikoha konkurentsist.
Sellega häda ja viletsus veel ei lõppenud. MM-sarja liider Neuville saabus laupäeva legendaarse Panzerplatte kiiruskatse finišisse, tagaratas risti all. „Ma ei tea, mis juhtus, sõitsime millelegi otsa, vedrustus on katki,” laiutas pettunud Neuville käsi.
Kiitus Mikkelsenile
Kui pool laupäevast oli sõidetud, said jõujooned lõplikult paika: Tänak edestas Mikkelseni 23 sekundiga ja hoidis sealtmaalt asju kontrolli all. Ent oht hakkas kummitama hoopis mujalt.
Ogier jäi Mikkelsenist maha kõigest 6,9 sekundit ja hoobilt hakkasid ajakirjanikud M-Spordi meeskonna bossilt Malcolm Wilsonilt uurima, kas on kavas kasutada tiimitaktikat. Ehk kas Tänak lubab Ogier’ mööda, et too saaks heitluses MM-tiitli pärast Neuville’il võimalikult pikalt eest ära.
Ott Tänak kihutab viinamarjaistanduste vahel. Foto: AFP/SCANPIX
„Kasutame tiimikorraldusi ainult juhul, kui Tänak ja Ogier on selgelt esimene ja teine,” rahustas Wilson. „Kindlasti ei hakka me Ogier’ lisapunktide nimel võitu Mikkelsenile kinkima. Oleksin hull, kui nõnda teeksin. Ning ärge unustage üht: esikoht viiks Tänaku MM-i kokkuvõttes Neuville’ile väga lähedale.”
Tiimikorralduste probleemi lahendas Ogier ise, kui hoo kaotas ja Mikkelsenist üha rohkem maha jäi. Pühapäeval võttis esikolmik asja rahulikult, üksnes Ogier sai punktikatsel kaks silma pähe, Tänak ja Mikkelsen säästsid gaasi ja kurnasid pidureid.
„Kui ma suudan olla kiireim ka asfaldil, pole edaspidi midagi võimatut. Võitlen MM-tiitli nimel nii kaua, kui see on matemaatiliselt veel võimalik,” kuulutas Tänak laia naeratuse saatel.
Wilson oli mõistagi Tänaku etteastega igati rahul. „Saksamaa ralli oli ainus, mida meie tiim polnud võitnud,” rõõmustas ta. Ja lisas, et suurepärane on juhtida MM-sarja nii individuaalses kui ka meeskondlikus arvestuses. „Tänak kihutas muljetavaldavalt: ta oli kiire nagu ikka, aga peale selle kõikides olukordades enesekindel.”
Püsinuks Tänak Poolas teel…
Ott Tänak läheneb MM-sarja liidritele Sébastien Ogier’le ja Thierry Neuville’ile teist rallit järjest ning vahe nendega on vastavalt 33 ja 16 punkti.
Tagantjärele tarkus on täppisteadus, aga kui punktiseisu vaadata, pidanuks Tänak Poola ralli viimasel päeval kindlustama teist kohta, mitte hakkama Neuville’iga võitlema, mis lõpuks viis väljasõiduni.
Kui lisada Tänakule teise koha eest 18 punkti ja kärpida Ogier’lt kolm – eestlase katkestamise tulemusena kerkis ta poodiumi madalamale astmele –, olnuks seis järgmine: 1. Ogier 174, 2. Tänak 162, 3. Neuville 160.
Paraku ei maksa oleksid vähimatki. Ent ka praegune seis pole lootusetu. Mõlemad liidrid on püütavad, eriti kui nad ka kolmel viimasel rallil Hispaanias, Suurbritannias ja Austraalias esinevad sama kesiselt kui Soomes ja Saksamaal. Neil kahel rallil teenis Tänak kokku 36, Ogier 17 ja Neuville 11 punkti.
Üks on igatahes selge: meite mees võitleb tänavu MM-tiitli nimel ja edaspidi loodetavasti veelgi võimsamalt.
Saksamaa ralli
1. Ott Tänak 2:57.31,7
2. Andreas Mikkelsen +16,4
3. Sébastien Ogier +30,4
4. Juho Hänninen +1.49,2
5. Elfyn Evans +2.01,5
6. Craig Breen +2.03,4
MM-sarja üldseis: 1. Ogier 177, 2. Neuville 160, 3. Tänak 144, 4. Latvala 123. Meeskonnad: 1. M-Sport 325, 2. Hyundai 261, 3. Toyota 213, 4. Citroën 163
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11133
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
- Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
Re: ADAC Rallye Deutschland 2017 Day 3
paar head videot, eriti esimene
https://www.youtube.com/watch?v=ZENXIJ2ELM8
https://www.youtube.com/watch?v=kYAPgpz-FzY
https://www.youtube.com/watch?v=ZENXIJ2ELM8
https://www.youtube.com/watch?v=kYAPgpz-FzY
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Re: ADAC Rallye Deutschland 2017 Day 3
Seda ei jaga ma ka. 3 seki kaotust pole see koht kus käega lüüa. Ma suht kindel, et kui Ott oeks viimase päeva rahulikult tulnud ja teise koha kindlustanud oleks vastupidine nutt, et no 3 sekki oli minna, miks ei pushind. Oli mis oli, sõit oli ilus ja duell nauditav.mcwax kirjutas:Ma ei saa aru sellest Poola teise koha nutust. Sa näed 2 päeva räigelt vaeva, riskid kõvasti ja "pushid" (kohati üle piiri, mida tegi ka Neuville - hoolimata sellest, mida rääkis), oled kolmanda päeva alguseks 3 sekundi kaugusel ja siis mõtled äkki, et ah poogen tegelt. Parem võtan kindla teise koha. See on ju täielik NONSENSE! Oleks vaja tagasi võtta 15 sekundit - oleks arusaadav, aga 3 on tehtav isegi Poolas. Või oleks Ogieri laadne olukord olnud, kus tiitliarvestuses oled korraliku eduga ja tõesti on hädasti vaja punktivahet "hallata".Lithium kirjutas:Oleks Ott Poolas kindlalt teiseks sõitnud, oleks Neuvillest ees, aga noh.. Oleks.
Samamoodi ei hakanud Neuville kindlustama oma teist kohta Argentiina ralli viimasel päeval, kuigi oli 11 sekundit taga - ja nagu näha, õigesti tegi.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: ADAC Rallye Deutschland 2017 Day 3
Poolas oli antud hetkel vaja juba eest põgeneda, ette jõuti napilt päeva esimese katsega.
Sessuhtes, et elul on kombeks naljakaid keerdkäike pakkuda. Oleks Poolas teistmoodi läinud, oleks tõenäoliselt ka siin.
Sessuhtes, et elul on kombeks naljakaid keerdkäike pakkuda. Oleks Poolas teistmoodi läinud, oleks tõenäoliselt ka siin.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11133
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
- Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
Re: ADAC Rallye Deutschland 2017 Day 3
stout kirjutas: Kas keegi on selle koha üles leidnud, kus see velje pauk tuli? Kui tõesti viimasel katsel selline moment oli, siis oli ikka ropult õnne meie mehel.
oi kus vedas ikka selles suhtes et see oli suht katse alguses, 27-28 sekund lõikab ühel nukiga sirgel vasakult üle muruvalli ja käib selline väike pauk. olen suht kindel, et seal oligi sest ülejäänud katse oli puhas. viimasel katsel siis.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1342
- Liitunud: 30 Jaan 2009, 11:07
- Asukoht: Pärnu
Re: ADAC Rallye Deutschland 2017 Day 3
Sellest ka ehk ikkagi suht kehvapoolne aeg, et hoidis ikka väga tagasi. Tavakiirusel pakuks talle seal 5-6ndat aega. Veelkord oleks.
Tehtud! Ott ja Martin on WRC meistrid!
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: ADAC Rallye Deutschland 2017 Day 3
On kellegil pilti sellest veljest?soca kirjutas:stout kirjutas: Kas keegi on selle koha üles leidnud, kus see velje pauk tuli? Kui tõesti viimasel katsel selline moment oli, siis oli ikka ropult õnne meie mehel.
oi kus vedas ikka selles suhtes et see oli suht katse alguses, 27-28 sekund lõikab ühel nukiga sirgel vasakult üle muruvalli ja käib selline väike pauk. olen suht kindel, et seal oligi sest ülejäänud katse oli puhas. viimasel katsel siis.
Edit: leidsin
https://rallyaustralia.com.au/wp-conten ... c-copy.jpg
Päris kole velje serv.
Re: ADAC Rallye Deutschland 2017 Day 3
Finiš. Ott ei jäänud seisma ning sellepärast pole paremat pilti.
- Manused
-
- Screenshot_2017-08-21-16-58-33_resized.png (204.37 KiB) Vaadatud 9326 korda
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 11133
- Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
- Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
Re: ADAC Rallye Deutschland 2017 Day 3
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Re: ADAC Rallye Deutschland 2017 Day 3
Huvitav, mitu peeglit Ott rajale jättis fännidele?:) M-spordile odavam, kui muud spoilad, tiivad ja fännidel ka lihtsam tassida:)Ruutu kirjutas:Tänaku peegel rändab ühe fänni koju, pole paha suveniir.
Re: ADAC Rallye Deutschland 2017 Day 3
Kolm peeglit kindlasti jäi fännidele.
Kas keegi oskab linki jagada viimase katse kohta. Ma pole veel saksast tagasi, etv-l geoplokk peal. Õhtul õllekõrvale hää vaadata. Tunneli tegemist pole endale selgeks teinud.
Kas keegi oskab linki jagada viimase katse kohta. Ma pole veel saksast tagasi, etv-l geoplokk peal. Õhtul õllekõrvale hää vaadata. Tunneli tegemist pole endale selgeks teinud.
-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 950
- Liitunud: 13 Veebr 2003, 20:34
- Asukoht: Tallinn
Re: ADAC Rallye Deutschland 2017 Day 3
Hannes aka Bluuford kirjutab RV foorumis Saksamaa ilmaennustuse kokkupanekust. Mega töö, suur respekt ja kestvad kiiduavaldused:
Quote Originally Posted by dimviii View Post
waiting bluuford to tell us some more about this.
Bravo bluuford!!
Well, it was veery long weekend and I headed off to fieldwork and organizing summerschool for students right after Germany (well, I worked from home for Germany), so, I have not had time to see computers since then. So, I will give you some overview here.
This time I was really busy before the rally and I managed to start proper preparations on Tuesday. Well, Germany has been historically very difficult and therefore I had a lot of data and memories from this event and preparations didnt took too much time.. only Wednesday night without sleep I can tell that my prognosis table is containing approximately 10 characteristics for each stage. But I wont tell you what are the characteristics
So, I had really, realy long Thursday night as the Friday looked very difficult and I had to see all available models, radars, local stations etc. Finally, I can tell you that I was slightly overstimating rain possibility on Friday morning but seems that I have done it before as well. Well, lets say that it was very conservative approach and it worked quite OK as most of the other drivers with lesser safe tyre option and setup made mistakes and lost time. Seems that it is better to start such rally with more conservative approach. I can also tell you that Andreas was leading after first loop thanks to Sordos crash as he got much drirer conditions than other drivers for the last stage and gained a lot of time!
Then came the afternoon. Models actualy showed that it is raining less but on that point I am not using models anymore and just following the development of rain clouds by using actual real-time radars and it was visible that the speed of rain front is slowing down, that means heavy rain for a long time. So, I sent the last update and suggested that conditions will be awful and by looking the weather I would take at least 2 extreme weather tires and at least for the first stage, but luckily I am not the one who is drivingOtt came out with completely new solution that I had never seen before: 3+3, that even didnt came to my mind but later looked logical. So, everything was as expected and rain stopped maybe 5-10 minutes later than I initially prognosed By the way, at around 3PM I discovered that I have not taken breakfast yet
In the evening I was already very tired as I had slept couple of hours in two nights. So I slept couple of hours and woke up at 2AM to complete forecast for Saturday and then slept again. Saturday looked a bit easier with some risk of rain in the evening. I also noteded that Baumholder region got much-much less rain than Friday stages, so, harder option with very abrasive roads was quite logical here, I do not know why Hyundai and Citroen chose differently? Well, I know that all teams are also using MeteoFrance forecasts and this time we had a lot of conflicting opinionsSaturday was generally easy with slightly difficult evening. "Other" forecast was definitely prognosing some rain for 4PM and for the last loop and it looked scary indeed. I looked my previous data and tried to remember what has happened before in this region and based on that I assumed that clouds are lifting and rain will not reach to the stages. It was rather difficult to explain to M-Sport that I did it in my brain and I didnt use models here, but it was easy to eplain for Ott, he asked "soft" or "hard" and gave me 10 minutes, after 8 minutes I replayed "hard" and that was it So, no rain appeared there, good By the way, I just counted that we sent 79 SMS messages during the rally + a few phonecalls and e-mail twice a day!
Sunday was already like vocation. On Satruday evening there was some more rain and I had to estimate how much roads are drying by the morning. I think I slightly undersestimated the drying effect but it was safe option again , no need to go crazy from that position
All in all, very nice rally, very good job by gravecrew, Ott, Martin and the whole team. All the small details worked fine. I can tell you that it took me around 70 hours of work from Wednesday to Sunday, but it was worth it. By the way, as I was working from Estonia, then on Friday afternoon, I went to kindergarten to pick up my youngest child and I was so surprised by the weather.. as my brain was still in German sky
Quote Originally Posted by dimviii View Post
waiting bluuford to tell us some more about this.
Bravo bluuford!!
Well, it was veery long weekend and I headed off to fieldwork and organizing summerschool for students right after Germany (well, I worked from home for Germany), so, I have not had time to see computers since then. So, I will give you some overview here.
This time I was really busy before the rally and I managed to start proper preparations on Tuesday. Well, Germany has been historically very difficult and therefore I had a lot of data and memories from this event and preparations didnt took too much time.. only Wednesday night without sleep I can tell that my prognosis table is containing approximately 10 characteristics for each stage. But I wont tell you what are the characteristics
So, I had really, realy long Thursday night as the Friday looked very difficult and I had to see all available models, radars, local stations etc. Finally, I can tell you that I was slightly overstimating rain possibility on Friday morning but seems that I have done it before as well. Well, lets say that it was very conservative approach and it worked quite OK as most of the other drivers with lesser safe tyre option and setup made mistakes and lost time. Seems that it is better to start such rally with more conservative approach. I can also tell you that Andreas was leading after first loop thanks to Sordos crash as he got much drirer conditions than other drivers for the last stage and gained a lot of time!
Then came the afternoon. Models actualy showed that it is raining less but on that point I am not using models anymore and just following the development of rain clouds by using actual real-time radars and it was visible that the speed of rain front is slowing down, that means heavy rain for a long time. So, I sent the last update and suggested that conditions will be awful and by looking the weather I would take at least 2 extreme weather tires and at least for the first stage, but luckily I am not the one who is drivingOtt came out with completely new solution that I had never seen before: 3+3, that even didnt came to my mind but later looked logical. So, everything was as expected and rain stopped maybe 5-10 minutes later than I initially prognosed By the way, at around 3PM I discovered that I have not taken breakfast yet
In the evening I was already very tired as I had slept couple of hours in two nights. So I slept couple of hours and woke up at 2AM to complete forecast for Saturday and then slept again. Saturday looked a bit easier with some risk of rain in the evening. I also noteded that Baumholder region got much-much less rain than Friday stages, so, harder option with very abrasive roads was quite logical here, I do not know why Hyundai and Citroen chose differently? Well, I know that all teams are also using MeteoFrance forecasts and this time we had a lot of conflicting opinionsSaturday was generally easy with slightly difficult evening. "Other" forecast was definitely prognosing some rain for 4PM and for the last loop and it looked scary indeed. I looked my previous data and tried to remember what has happened before in this region and based on that I assumed that clouds are lifting and rain will not reach to the stages. It was rather difficult to explain to M-Sport that I did it in my brain and I didnt use models here, but it was easy to eplain for Ott, he asked "soft" or "hard" and gave me 10 minutes, after 8 minutes I replayed "hard" and that was it So, no rain appeared there, good By the way, I just counted that we sent 79 SMS messages during the rally + a few phonecalls and e-mail twice a day!
Sunday was already like vocation. On Satruday evening there was some more rain and I had to estimate how much roads are drying by the morning. I think I slightly undersestimated the drying effect but it was safe option again , no need to go crazy from that position
All in all, very nice rally, very good job by gravecrew, Ott, Martin and the whole team. All the small details worked fine. I can tell you that it took me around 70 hours of work from Wednesday to Sunday, but it was worth it. By the way, as I was working from Estonia, then on Friday afternoon, I went to kindergarten to pick up my youngest child and I was so surprised by the weather.. as my brain was still in German sky
-
- Reactions: 0
Re: ADAC Rallye Deutschland 2017 Day 3
See on küll lahe, kui kuskil "Eesti metsade" vahel on üks vend, kelle käest Ott saab Saksamaal küsida, et kas peaks minema kõva või pehme rehviga rajale! Selline mees koos hea esiauto meeskonnaga on sellistel rallidel ikka väga kõva eelis.