Hooaeg 2018
Moderaatorid: KAIKUL, Sparco, Jaanus
-
- III järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 223
- Liitunud: 22 Dets 2011, 13:03
- Asukoht: Võrumaa
Hooaeg 2018
Rallikomitee sai 2018. aastaks alljärgnevad rallide korraldamise taotlused. Esialgne kalender ilmub järgmisel komitee koosolekul, kinnitatud kalendri saame aga avalikustada siis, kui FIA on oma etappide kuupäevad paika saanud.
Sarma ralli (Läti) 9.-10.02.2018
Talveralli (Eesti) 24.02.2018
Tallinna ralli 11.-12.05.2018
Harju ralli 25.-26.05.2018
Viru ralli 15.-16.06.2018
Rally Estonia 13.-15.07.2018 (varu 20.-22.07.2018)
Lõuna-Eesti Ralli 24.-25.08.2018
Tartu Rally 21.-22.09.2018 (varu 28.-29.09.2018)
Saaremaa Ralli oktoober 2018 (võimalik taotlus)
Sarma ralli (Läti) 9.-10.02.2018
Talveralli (Eesti) 24.02.2018
Tallinna ralli 11.-12.05.2018
Harju ralli 25.-26.05.2018
Viru ralli 15.-16.06.2018
Rally Estonia 13.-15.07.2018 (varu 20.-22.07.2018)
Lõuna-Eesti Ralli 24.-25.08.2018
Tartu Rally 21.-22.09.2018 (varu 28.-29.09.2018)
Saaremaa Ralli oktoober 2018 (võimalik taotlus)
-
- III järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 223
- Liitunud: 22 Dets 2011, 13:03
- Asukoht: Võrumaa
Re: Hooaeg 2018
Pärast kolme ERC-kalendris veedetud aastat võtsid Rally Estonia korraldajad tänavu aja maha ning mõtlesid, kuidas võistlusega edasi minna. «Võib öelda, et töö käib ja on tõsine soov ning plaan 2018. aastal taas kord kõrgetasemeline Rally Estonia korraldada,» nentis augustis Postimehele üks võistluse peamisi organisaatoreid Tarmo Hõbe. Toona polnud veel täpselt paigas ei võistluse kontseptsioon, programm ega eelarve.
Et järgmisest aastast ei kuulu MM-kalendrisse enam Poola ralli, on siinses rallikalendris üks suur auk – 7.-10. juunini võisteldakse Itaalia MM-etapil ja seejärel on järgmise võistlusena kavas Soome ralli 26.-29. juulini. Seda auku aitab kodusel aga loodetavasti ka rahvusvahelisel rallisõbral täita Rally Estonia. Kuigi toimumisaeg on sarnane varasemate aastatega, võib Poola puudumine tähendada, et siia õnnestub võistlema meelitada ka WRC-meeskondi ja -autosid, kes saaksid võistluse ühildada oma Soome ralli eelse testiga. Postimehe arusaama kohaselt on kõige väiksem šanss on nii Eestis näha Toyota tiimi, kelle kodurajad on niigi Jyväskylä lähedal ehk neile tähendaks Rally Estonia väisamine tarbetut kulutust.
Eesti esindusrallit peetakse edaspidigi vahetult Soome MM-etappi eel
artikel- postimees.ee-st
Et järgmisest aastast ei kuulu MM-kalendrisse enam Poola ralli, on siinses rallikalendris üks suur auk – 7.-10. juunini võisteldakse Itaalia MM-etapil ja seejärel on järgmise võistlusena kavas Soome ralli 26.-29. juulini. Seda auku aitab kodusel aga loodetavasti ka rahvusvahelisel rallisõbral täita Rally Estonia. Kuigi toimumisaeg on sarnane varasemate aastatega, võib Poola puudumine tähendada, et siia õnnestub võistlema meelitada ka WRC-meeskondi ja -autosid, kes saaksid võistluse ühildada oma Soome ralli eelse testiga. Postimehe arusaama kohaselt on kõige väiksem šanss on nii Eestis näha Toyota tiimi, kelle kodurajad on niigi Jyväskylä lähedal ehk neile tähendaks Rally Estonia väisamine tarbetut kulutust.
Eesti esindusrallit peetakse edaspidigi vahetult Soome MM-etappi eel
artikel- postimees.ee-st
Re: Hooaeg 2018
kuulukad käivad, et proovitakse minna tagasi algupära juurde, ehk meelitada siia wrc-meeskondi ja sõitjaid. omal ajal olid ju lineupid põnevad. lisaks oma tippudele ja kiiretele lähinaabritele olid stardis neuville, östberg, prokop, latvala historikus ja meeke jäi napilt tulemata miniga.calderon kirjutas:RE erc etapp ei olegi seekord?
erc-ga koostöö tegemine nõuab ilgelt raha, lisaks on piiranguks r5 autod. iseseisvalt suurüritust korraldades on käed vabamad ja lootus siia läbirääkimiste korras tippsõitjaid saada kõvasti suurem.
jõudu andis kindlasti ka täna riigikogus kõnelnud kultuurimininstri indrek saare sõnavõtt, kes ütles, et uuest aastat jõustub rahvusvaheliste ja majandust elavdavate spordi- ja kultuuriürituste toetusprogramm, kus esimese aasta, e 2018a mahuks on 2 mil euri. Lisaks loetelule, mida praegu suurt juba eestis korraldatakse ütles minister ka, et tal oleks väga hea meel, kui meil on juba selline saaremaa rallimees nagu ott tänak oleks väga tore, kui selle meetme tulemusena toimuks Eestis taas rahvusvaheline autoralli võistlus.
pikemas plaanis arvan, et kindlasti sihitakse pärast 2014-2016 EM-etapi edukat korraldamist MM-etappi. olgugi, et eesmärk on utoopiline on see trio ja enamgi veel, kes RE-d korraldanud, tuntud suurte ja teostamatute ideede poolest.
Re: Hooaeg 2018
Ma ütlen ausalt, et pole see MM-i korraldamine siinmail suurt ulme enam midagi. Ok jh, raha ta nõuab aga see ei tähenda, et asi poleks tehtav. Lisaks toimuks asi nii või teisiti lõuna-eestis ja põhimõtteliselt saaks ralli jaotada vabalt eesti-läti riigi teedele mis tähendaks, et saaks osa raha ilmselt ka lätist.
Olgem ausad, nii mõnigi ei uskunud, et eestis kunagi üldse ERC etapp võiks toimuda.
Aga see selleks, 24 veebruar olgu parem -20 ja lumimaas, et ralli ikka toimuks
Olgem ausad, nii mõnigi ei uskunud, et eestis kunagi üldse ERC etapp võiks toimuda.
Aga see selleks, 24 veebruar olgu parem -20 ja lumimaas, et ralli ikka toimuks
Re: Hooaeg 2018
Ja mulle on jäänud meelde Mads Östbergi lause instagramist kes lubas kindlasti Rally Estoniale naasta kui WRC autod taas rajale lubatakse
„See on pea, mitte jalg, mis on tööriistaks iga võidusõitja eduni. Vähesed mõistavad seda” (Peter Sauber)
-
- V järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 36
- Liitunud: 18 Jaan 2011, 09:01
- Asukoht: Tartu
Re: Hooaeg 2018
Ei tea kas sai õige teema alla.
http://sport.delfi.ee/news/auto/eesti/v ... d=79847792
Uus auto ja uus, suurte kogemustega tipptasemel kaardilugeja aitasid Ken Torni arengus sammu edasi.
Laupäeval, kui Ken Torn ja kaardilugeja Kuldar Sikk lõpetasid Saaremaa ralli oma klassi võitjatena, sai selgeks, et 24-aastane noormees on võitnud Eesti R2 Challenge’i sarja ja koos sellega auhinnaks olnud 28 000 eurot. Niisama tühja-tähja peale ta seda kulutada ei saa – see on ette nähtud toetuseks tuleval hooajal rahvusvahelises sarjas osalemiseks.
Õigupoolest on Tornil ainult kaks valikut: MM-sarjaga koos sõidetav JWRC või Euroopa meistrivõistlustel sõidetav ERC juunioride klass. „Ootan veel otsuse langetamisega. Elu on näidanud, et JWRC on silmajäämiseks parem, kuid kõigepealt tuleb oodata selle sarja uue hooaja juhendit. Siis on selge, kui palju tuleb sõitmise eest maksta,” selgitas Torn. Raha makstakse pärast võistlusel osalemist välja neljas osas.
Tänavu küündis JWRC hooaja eest küsitav summa 150 000 euroni. Niisiis moodustab koduse sarja võiduks saadud preemia hooaja eelarvest ainult pisikese osa ehk tegu on stardikapitaliga. Enamik raha tuleb siiski ise leida. Saaremaalt pärit Torni see ei kohuta, temas pakitseb kindel soov autorallis tippu murda.
Pikk arenguhüpe
„Olen aastate jooksul sellesse nii palju panustanud, et niisama loobuda oleks vale,” sõnas Torn. „Usun, et kruusal oleksin ka rahvusvahelises sarjas sõites konkurentsis. Asfaldil on alguses kindlasti keerulisem.”
Kodust autorallit hästi tundvate inimeste sõnul tegi Torn lõppenud hooajal arengus pika sammu edasi. Rallimees ise toob kiiruse paranemise tagamaadena esile autovahetuse ja koostöö uue kaardilugejaga. Rohkete MM-rallide kogemustega Kuldar Sikk on andnud väärt nõu ja enne rallisid on koos käidud ka välismaal legendi koostamist harjutamas.
„Seal kogetud kiiruskatsed on keerulisemad ja vajavad harjumist. Praegu ajavad need mul veel mõnes kohas juhtme kokku,” tunnistas Torn ja kiitis paarimees Sikku, kes on aidanud muuta legendi koostamist professionaalsemaks. „Legendi koostamise süsteem pole muutunud, kuid tühja juttu on seal jäänud vähemaks ja legend ise muutunud lihtsamaks.”
Hea hooaeg
Eesti meistrivõistluste lõppakordiks olnud Saaremaa ralli jättiski Tornile lõppenud hooajast kõige sügavama mulje. „Nii keerulistes oludes sõitsin esimest korda elus, aga saime hästi hakkama,” märkis ta ja lisas, et jäi kogu hooajaga rahule.
Areng ei tohi aga peatuda ja Torn loodab, et tema jaoks on samm edasi rahvusvahelise sarjaga liitumine. „Eestis on ju enamik kiiruskatseid igal aastal ühesugused. Mujal sõitmine annab uusi kogemusi,” arvas ta. „Samal ajal jääb näiteks ainult JWRC sarjas sõitmisest väheks. Kindlasti tahaksin selle kõrvalt osaleda ka kodustel rallidel.”
Tänak annab väärt nõu
Ken Torn esindab Eesti meistrivõistlustel Ott Tänakule kuuluvat meeskonda OT Racing. Tänu sellele on ta saanud ka Eesti parimalt rallimehelt nõu küsida. „Loomulikult on tal endal väga palju tegemist, aga kui olen küsinud, on ta ikka aidanud,” ütles Torn. „Enne Saaremaa rallitki uurisin Oti käest, mida on võimalik teha, et R2 autot võistlemiseks mugavamaks muuta.”
http://sport.delfi.ee/news/auto/eesti/v ... d=79847792
Uus auto ja uus, suurte kogemustega tipptasemel kaardilugeja aitasid Ken Torni arengus sammu edasi.
Laupäeval, kui Ken Torn ja kaardilugeja Kuldar Sikk lõpetasid Saaremaa ralli oma klassi võitjatena, sai selgeks, et 24-aastane noormees on võitnud Eesti R2 Challenge’i sarja ja koos sellega auhinnaks olnud 28 000 eurot. Niisama tühja-tähja peale ta seda kulutada ei saa – see on ette nähtud toetuseks tuleval hooajal rahvusvahelises sarjas osalemiseks.
Õigupoolest on Tornil ainult kaks valikut: MM-sarjaga koos sõidetav JWRC või Euroopa meistrivõistlustel sõidetav ERC juunioride klass. „Ootan veel otsuse langetamisega. Elu on näidanud, et JWRC on silmajäämiseks parem, kuid kõigepealt tuleb oodata selle sarja uue hooaja juhendit. Siis on selge, kui palju tuleb sõitmise eest maksta,” selgitas Torn. Raha makstakse pärast võistlusel osalemist välja neljas osas.
Tänavu küündis JWRC hooaja eest küsitav summa 150 000 euroni. Niisiis moodustab koduse sarja võiduks saadud preemia hooaja eelarvest ainult pisikese osa ehk tegu on stardikapitaliga. Enamik raha tuleb siiski ise leida. Saaremaalt pärit Torni see ei kohuta, temas pakitseb kindel soov autorallis tippu murda.
Pikk arenguhüpe
„Olen aastate jooksul sellesse nii palju panustanud, et niisama loobuda oleks vale,” sõnas Torn. „Usun, et kruusal oleksin ka rahvusvahelises sarjas sõites konkurentsis. Asfaldil on alguses kindlasti keerulisem.”
Kodust autorallit hästi tundvate inimeste sõnul tegi Torn lõppenud hooajal arengus pika sammu edasi. Rallimees ise toob kiiruse paranemise tagamaadena esile autovahetuse ja koostöö uue kaardilugejaga. Rohkete MM-rallide kogemustega Kuldar Sikk on andnud väärt nõu ja enne rallisid on koos käidud ka välismaal legendi koostamist harjutamas.
„Seal kogetud kiiruskatsed on keerulisemad ja vajavad harjumist. Praegu ajavad need mul veel mõnes kohas juhtme kokku,” tunnistas Torn ja kiitis paarimees Sikku, kes on aidanud muuta legendi koostamist professionaalsemaks. „Legendi koostamise süsteem pole muutunud, kuid tühja juttu on seal jäänud vähemaks ja legend ise muutunud lihtsamaks.”
Hea hooaeg
Eesti meistrivõistluste lõppakordiks olnud Saaremaa ralli jättiski Tornile lõppenud hooajast kõige sügavama mulje. „Nii keerulistes oludes sõitsin esimest korda elus, aga saime hästi hakkama,” märkis ta ja lisas, et jäi kogu hooajaga rahule.
Areng ei tohi aga peatuda ja Torn loodab, et tema jaoks on samm edasi rahvusvahelise sarjaga liitumine. „Eestis on ju enamik kiiruskatseid igal aastal ühesugused. Mujal sõitmine annab uusi kogemusi,” arvas ta. „Samal ajal jääb näiteks ainult JWRC sarjas sõitmisest väheks. Kindlasti tahaksin selle kõrvalt osaleda ka kodustel rallidel.”
Tänak annab väärt nõu
Ken Torn esindab Eesti meistrivõistlustel Ott Tänakule kuuluvat meeskonda OT Racing. Tänu sellele on ta saanud ka Eesti parimalt rallimehelt nõu küsida. „Loomulikult on tal endal väga palju tegemist, aga kui olen küsinud, on ta ikka aidanud,” ütles Torn. „Enne Saaremaa rallitki uurisin Oti käest, mida on võimalik teha, et R2 autot võistlemiseks mugavamaks muuta.”
Re: Hooaeg 2018
Pakun lambist, et auto jäi lahjaks tema jaoks. Saaremaa järgsetest kommentaaridest oli aru saada, et sõideti selle auto suht maksimum.Arvi1991 kirjutas:aus müüb oma prot autot http://rallycarsforsale.net/ads/volkswa ... -technics/
Champions aren't made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside them -a desire, a dream, a vision.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3364
- Liitunud: 05 Juun 2010, 19:30
- Asukoht: Kuppelmaastik
Re: Hooaeg 2018
Aga miks seljuhul maha müüa? Alati saab ju juurde väänata või on plaan Ausil pillid kotti panna, sest hakata nullist uut jälle ehitama tundub nonsensMart_ kirjutas:Pakun lambist, et auto jäi lahjaks tema jaoks. Saaremaa järgsetest kommentaaridest oli aru saada, et sõideti selle auto suht maksimum.Arvi1991 kirjutas:aus müüb oma prot autot http://rallycarsforsale.net/ads/volkswa ... -technics/
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: Hooaeg 2018
Ta ei ehitanud otseselt nullist nagu teised kolm siinset protot. Ostis poolakatelt, kes neid tellimusena valmis vorbivad ja üle maailma müüvad. Antud apastraat vajas vist kruusavedrustust, olles eelnevalt kõvakattel kasutatud. Aga Evo tehnika arendamine peaks ju päris kerge olema...või on siis Polo kere ise halvemate omadustega. Igatahes mulle tundus, et võrreldes N-rühma evoga oli kiirust natukene vähem.
Re: Hooaeg 2018
Ega niisama need R5 autod ei maksa sellist hinda mis nad on. Olen seda juba öelnud siin ja ütlen uuesti, need protod on all show, no go.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: Hooaeg 2018
Kindlasti mitte. Okei, R5 konkureerimiseks peab sinna panema palju raha, aga tehtav. Ilmselt veeel rohkem raha kulutades saab ka WRCle vastu. Kaur näitas seda tegelikult juba Lõuna-Eestis natukene ning Samsonas oma n/a E46 compactiga on samuti S2000 ja R5 kenasti vastu saanud, ka. soomlaste imelapsele.
Re: Hooaeg 2018
Peab panema palju raha ? Ja mis selle asja mõte siis on ? Palju raha juurde pannes võib endale osta Fabia R5.
Samsonase bmwl on 400hp.
Samsonase bmwl on 400hp.
-
- Rallifoorum 24/7
- Reactions: 0
- Postitusi: 3574
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08
Re: Hooaeg 2018
Ja mis maksab üks Fabia R5 koos jooksutamiskuludega, kus ainsaks variandiks tükke saada on osta neid Škoda motorspordilt? Jah, samsonasel on 400hp, selle võtab välja ka evo tehnikast.
Re: Hooaeg 2018
Vana murakas pidi ju oma Audi ka välja rentima Olen suht kindel, et Aus näitas oma Evoga sama kiirust, mis selle proto masinaga. Vaevalt, et see tema eesmärk oli.
Champions aren't made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside them -a desire, a dream, a vision.
-
- IV järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 137
- Liitunud: 20 Jaan 2010, 11:44
- Asukoht: Tallinn/Hiiumaa
Re: Hooaeg 2018
Proto hooldus kulud ja lõpp hind ikka kõvasti paremad kui R5l. Seega on sellel aretamise ikka mõtet küll, sest vahe peaks auto hinnal olema ca kaks korda ja ülevalpidamise vahe ma pakun veel suurem, nii vähemalt olen mina asjast aru saanud. Antud isendi puhul olen kuulnud oli ka üheks mureks kaal, mis jäi Evo-ga suht ühte auku. Seega pakun sama, et antud valmis auto ei vastanud ootustele.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1902
- Liitunud: 02 Okt 2005, 08:26
- Asukoht: Good Morning
- Kontakt:
Re: Hooaeg 2018
Saaremaal tundus ta igalpool aeglane, aga äkki ta oligi nii kiire, et tundus võrreldes teistega aeglane
Loeb is God, Ogier His Right Hand but Tänak is His Right Foot.
Re: Hooaeg 2018
Ausi/Dytko Polo on täielikult Evox veermiku peal, õõtsad käändmikud stabikad vedrustus jne. Fiesta alusvanker on jällegi matkitud konkreetselt r5 auto pealt mis annab suure eelise amordi käiguga. Jooksutamiskuludest rääkida siis r5 skodal pole sillas alla 3000 euri maksvat juppi.Ja kõik on läbisõidu piiranguga. Selle raha eest saab osta 4 x evo XRS pooltelge või kõik õõtsad.