Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?
Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?
Ei leidnud sellist loba teemat siit vaba teema alt, nagu paljudes foorumites on ja pidin tegema siis uue teema.
Nimelt huvitaks siis, mis kiirusel hakkavad lugema autol igasugu tiivakesed ja asjad?
Näiteks tean, et ees see splitter mõjutab ringrajal auto kurvide läbimise kiirust, ilmselt siis surub esiotsa vastu maad ja rohkem haakuvust nii.
Mis kiirustel näiteks selline asi tööle hakkab märgatavalt?
Pluss igasugu muud lahendused, nagu taga difuusor ja antitiib jne.
Nimelt huvitaks siis, mis kiirusel hakkavad lugema autol igasugu tiivakesed ja asjad?
Näiteks tean, et ees see splitter mõjutab ringrajal auto kurvide läbimise kiirust, ilmselt siis surub esiotsa vastu maad ja rohkem haakuvust nii.
Mis kiirustel näiteks selline asi tööle hakkab märgatavalt?
Pluss igasugu muud lahendused, nagu taga difuusor ja antitiib jne.
Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?
Oleneb. Spoilade nurk, pindala, asukoht jne.
Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?
Loomulikult mõtlen ma olukorda, kus need vastavalt vajadusele seadistada ja suurus, nagu nad tavaliselt on.
Difuusor peaks muidugi suht konkreetne asi olema, mida ei muudeta minu teada ?
Samuti huvitaks, palju sellised asjad reaalselt annavad nii kurvides, kui sirgelt sõites.
Võiksin tuua ka kiiruste näited 50, 100, 150 , 200, 250 ja 300 km/h.
Difuusor peaks muidugi suht konkreetne asi olema, mida ei muudeta minu teada ?
Samuti huvitaks, palju sellised asjad reaalselt annavad nii kurvides, kui sirgelt sõites.
Võiksin tuua ka kiiruste näited 50, 100, 150 , 200, 250 ja 300 km/h.
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1091
- Liitunud: 19 Mai 2003, 11:41
- Asukoht: Võrumaa
Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?
Hakka järjest videosid vaatama, sulle seletatakse kõik lahti: https://www.youtube.com/watch?v=QA6AtmX ... K7EFcSrO-k
Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?
Otseselt sealt välja ei loe, mis kiirusel hakkab märkimisväärset mõju mängima esispoiler ja muu säärane aerodünaamika.
Niipalju lugesin välja, et 100 km/h pealt juba toodab vist miski 100kg? Võin eksida.
Niipalju lugesin välja, et 100 km/h pealt juba toodab vist miski 100kg? Võin eksida.
-
- I järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 727
- Liitunud: 06 Mär 2011, 12:58
- Asukoht: Harjumaa
Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?
Üldiselt väga raske on mingeid kindlaid numbreid öelda, vastavalt rajale/vajadusele keeratakse asju rohkemaks või vähemaks. Tuhat muud tegurit veel mis rolli mängivad selle puhul
Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?
Täpne seadistus polegi oluline, pean silmas, mis maalt üldse saab kasutada näiteks esisplitterit ja muud aerodünaamikat, nii, et sellest ka tuntavalt kasu on.
Misiganes seadistus selleks siis sobib.
Misiganes seadistus selleks siis sobib.
Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?
Sain õnneks ühe rallimehega rääkida ja teada, et kuskil 100 km/h hakkab aerodünaamikast kasu olema.
Kuid nüüd üks huvitav küsimus teadjatele.
Praegu ma loen ja mõtlen välja, et kõige lihtlabasem asi, mida teha on ette stange alla panna lihtsalt spoiler/riba ette.
Mis ei tekita otseselt downforce, aga vähendab oluliselt õhukogust, mis pääseb autole põhja alla ja vähendab seeläbi auto tõstmist.
Kui suur on selline võit näiteks 250 km/h juures, kui auto esiosa üsnagi madalaks teha ?
Nüüd veel üks huvitav küsimus, kui alt väheneb oluliselt tõstva õhu kogus ja kapoti vastast üle käiv õhk kiirusel 250 km/h, kas see ei hakka esiosa maha vajutama sedasi, et tagaosa hakkab tõusma ja selle pidamine vähenema?
Või ei ole olukord nii hull? Või oleks siiski sellisel juhul taha vaja antitiiba?
Või näiteks põhi siledaks ja taha difuusor ja ka see lahendaks olukorra?
Kuid nüüd üks huvitav küsimus teadjatele.
Praegu ma loen ja mõtlen välja, et kõige lihtlabasem asi, mida teha on ette stange alla panna lihtsalt spoiler/riba ette.
Mis ei tekita otseselt downforce, aga vähendab oluliselt õhukogust, mis pääseb autole põhja alla ja vähendab seeläbi auto tõstmist.
Kui suur on selline võit näiteks 250 km/h juures, kui auto esiosa üsnagi madalaks teha ?
Nüüd veel üks huvitav küsimus, kui alt väheneb oluliselt tõstva õhu kogus ja kapoti vastast üle käiv õhk kiirusel 250 km/h, kas see ei hakka esiosa maha vajutama sedasi, et tagaosa hakkab tõusma ja selle pidamine vähenema?
Või ei ole olukord nii hull? Või oleks siiski sellisel juhul taha vaja antitiiba?
Või näiteks põhi siledaks ja taha difuusor ja ka see lahendaks olukorra?
Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?
No see õhk mis sul üle nina läheb, läheb ju ka üle tagaosa.
Suurte kogemustega ralliturist
Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?
Läheb üle tagaosa küll, aga kui palju see ilma antitiivata tagaosa maha surub?
Esiotsale jookseb see õhk ju otse peale, tagaosast, aga lendleb osaliselt üle ja mõnevõrra teistmoodi üldse.
Esiotsale jookseb see õhk ju otse peale, tagaosast, aga lendleb osaliselt üle ja mõnevõrra teistmoodi üldse.
Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?
See on nii laiali valguv teema,et pole isegi mõtet pead vaevata. Autod,projektid ja suunitlused on nii erinevad. Üks asi mõjutab teist ja kolmandat jne. Pole võimalik ühe vitsaga lüüa, et anti tiib siia ja splitter siia. Mingit täpis vastust sa nagunii ei leia.
Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?
Mis võimalused üldse Eestis on aerodünaamika ehitamiseks.
Kas on tuuletunneleid või muid viise selleks?
Kas on tuuletunneleid või muid viise selleks?
Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?
Nüüd huvitaks üks uus asi, ei hakanud uut teemat tegema, nii foorum vast puhtam.
Nimelt, kui ma tahan saada ringrajal algaja kogemust, kas tavaline tänavaauto kõlbab selleks või tekivad kiiresti ,mingid probleemid?
Üks idee on selleks kasutada 1998a Opel Astrat 1,6 74kw.
Oskab keegi ennustada, kas hakkab seal varakult midagi lendama? Ilmselgelt ma ei sõida ringraja kohta kiiresti algajana.
Eelkõige tekib küsimuse piduriketaste ja klotside osas, kui ruttu ma neist võiksin lahti saada?
Mis oleks kõige odavam lahendus sinna mingid vastupidavamat pidurikettad panna ja milliseid piduriklotse peaks eelistama?
Kavatsen sõita tavalise suverehviga võibolla ka talverehviga, lihtsalt esmane kogemus, harjutamine ja lõbu.
Idee tasandil alles, aga võibolla õnnestub üliodavalt selline auto saada ja siis mõtlesin.
Palju Eestis üldse ringradu on, kuhu saab sedasi sõitma minna ja kas on mingid ajad, kus liiklus hõredam?
On neil mingid üldised nõuded ka nagu kiiver, kaelatugi?
Nimelt, kui ma tahan saada ringrajal algaja kogemust, kas tavaline tänavaauto kõlbab selleks või tekivad kiiresti ,mingid probleemid?
Üks idee on selleks kasutada 1998a Opel Astrat 1,6 74kw.
Oskab keegi ennustada, kas hakkab seal varakult midagi lendama? Ilmselgelt ma ei sõida ringraja kohta kiiresti algajana.
Eelkõige tekib küsimuse piduriketaste ja klotside osas, kui ruttu ma neist võiksin lahti saada?
Mis oleks kõige odavam lahendus sinna mingid vastupidavamat pidurikettad panna ja milliseid piduriklotse peaks eelistama?
Kavatsen sõita tavalise suverehviga võibolla ka talverehviga, lihtsalt esmane kogemus, harjutamine ja lõbu.
Idee tasandil alles, aga võibolla õnnestub üliodavalt selline auto saada ja siis mõtlesin.
Palju Eestis üldse ringradu on, kuhu saab sedasi sõitma minna ja kas on mingid ajad, kus liiklus hõredam?
On neil mingid üldised nõuded ka nagu kiiver, kaelatugi?
Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?
Näiteks:pehmo kirjutas:Palju Eestis üldse ringradu on, kuhu saab sedasi sõitma minna ja kas on mingid ajad, kus liiklus hõredam?
http://www.auto24ring.ee/est/teenused/2 ... -soidukiga
Kardiradade kohta ei tea.
"Come on, you can see more than that"
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Reactions: 0
- Postitusi: 1091
- Liitunud: 19 Mai 2003, 11:41
- Asukoht: Võrumaa
Re: Mis kiirusel hakkab ringrajal aerodünaamika lugema?
Opel astra kõlbab küll.
Kuid vaata kriitilise pilguga pidurikettad üle. Klots võiks olla minimaalselt tänavasõidu Ferodo premier või Remsa näiteks.
Kui kannatab,siis võid panna Ferodo DS2500.
Veel võiks piduri õli ära vahetada,mingi ägedama vastu, siis pole ohtu,et pidurid keema läheks ja ära kaoks. Kuigi vaevalt,et sa alguses selleks piisavat hoogu saad pärnus.
Mootori õli võiks ka vähe paksema panna, 5w-50 või 10w-60.
Rohkem asjalikku infot: https://opentrack.ee/
Kuid vaata kriitilise pilguga pidurikettad üle. Klots võiks olla minimaalselt tänavasõidu Ferodo premier või Remsa näiteks.
Kui kannatab,siis võid panna Ferodo DS2500.
Veel võiks piduri õli ära vahetada,mingi ägedama vastu, siis pole ohtu,et pidurid keema läheks ja ära kaoks. Kuigi vaevalt,et sa alguses selleks piisavat hoogu saad pärnus.
Mootori õli võiks ka vähe paksema panna, 5w-50 või 10w-60.
Rohkem asjalikku infot: https://opentrack.ee/