Mehhiko ralli eel: kui hea on Tänaku stardikoht ja kellelt röövib Loeb punkte?
Ott Tänakul on Mehhikost hädasti suuri punkte vaja.
Eesti aja järgi ööl vastu reedet startival Mehhiko MM-rallil on võidulootusi paljudel.
Tõsiasi, et kõik neli meeskonda lähevad Mehhiko rallit võitma ja enamik võidusõitjaid ihkab vähemalt poodiumile pääseda, peegeldab tänavuse MM-i tasavägisust ja ettearvamatust.
Ott Tänak: „Mehhikos on meie stardipositsioon väga hea ja annab võimaluse võidu nimel võidelda.”
Elfyn Evans: „Realistlikult peaksime sihtima esikohta, sest meil on Mehhikos võimalus. Ei näe ühtki põhjust, miks me ei peaks võitma.”
Jari-Matti Latvala: „Tean, et võin võidelda kõrgete kohtade nimel.”
Andreas Mikkelsen: „Pärast Rootsis poodiumile jõudmist olen valmis Mehhikos sama tegema.”
Kris Meeke: „Citroën on Mehhikos konkurentsivõimeline, seega meie lootused on kõrgel.”
Sébastien Ogier: „Kui oled saanud Mehhikos kolm võitu ja kaks teist kohta, tahad seda rida jätkata.”
Siinkohal kolm suurt küsimust Mehhiko ralli eel.
Kelle auto on parem?
See, kui kiire on sõiduvahend meretasapinnal, ei maksa Mehhiko mägiteedel vähimatki. El Chocolate kiiruskatsel tõustakse suisa 2737 meetri kõrgusele, kus õhk on hõre ja mootori võimsusest kaob kuni viiendik. Autodele tekitab probleeme ka Mehhiko palavus.
Mullu olid pea kõik tiimid kõrgusest ja kuumusest tingitud probleemidega hädas, sest autod olid uued. Näis, kes on kõige paremini suutnud mured lahendada.
Kuna Mehhikos testida ei saa ja Euroopas pole sarnaseid olusid, otsitakse teisi lahendusi. Näiteks Tänaku meeskond Toyota on testinud mootorit Jaapani tehase spetsiaalses kambris, kuhu loodi Mehhiko mägedes valitsevad tingimused. Peale selle on Latvala sõnul kulutatud seitse testipäeva pelgalt jõuallika seadistamiseks. „Meil ei tohiks enam olla ühtki küsimärki, tehtud on kõik mis võimalik,” kinnitas Latvala.
”
Ott Tänak: „Mehhikos on meie stardipositsioon väga hea ja annab võimaluse võidu nimel võidelda.”
Esimene päev otsustab?
Arvatakse, et Mehhikos võidab see, kes võidab esimese pika päeva. Sest just siis on tingimused kõige ebavõrdsemad: ees startijad puhastavad teed ja tagumised saavad suure edu.
Mullu läks tõesti nii, et avapäeva esikolmik – Meeke, Ogier, Neuville – jäi paika lõpuni. Nagu ka tunamullu: Latvala, Ogier, Sordo. Nii et mingi loogika siin peitub.
Ent milline on parim stardikoht? Latvala arvates viies ehk see, kus stardib Tänak. Kaks eelmist Mehhiko rallit on aga võitnud sõitjad, kes varasematel etappidel pole punkte saanud ja on läinud teele viimaste WRC autode seas. Kuid Ogier startis mullu teisena ja ka lõpetas teisena, see tähendab, et kõvadel meestel on oma reeglid.
Kui kõva on Loeb?
Esimest korda pärast 2015. aastat tuleb MM-rallil starti üheksakordne maailmameister ja kuuel Mehhiko rallil triumfeerinud Sébastien Loeb. Kihlveokontorid ei paku Citroënis kihutavale prantslasele võitu, küll aga poodiumikohta.
Loeb tunnistas, et tal pole vähimatki aimu, kui kiire ta võiks olla. „Esiteks loodan, et naudin võidukihutamist, aga ebakindlust on palju. Lõppkohta ei oska isegi ennustada.”
Üks on selge: need, kes finišeerivad Loebist eespool, võidavad, sest prantslane röövib selja taha jäänutelt punkte. Meile oleks ideaalne stsenaarium: 1. Tänak, 2. Loeb.