Kanadas võibolla leitakse teid kus oleks võimalik rallisid läbi viia, Põhja-Ameerikas kindlasti mitte. Esiteks kedagi ei huvita ralli (kahjuks) ja teiseks sellisel kujul teid Ralliks kinni panna nagu meil euroopas tavaks ei ole võimalik.. ja ei usu, et kunagi saab olema võimalik. Ainult "track" või "Baha"
Huvitav, et Sunineni ja Camillit pole. Viimase kehvad rahalised seisud muidugi olid juba enne hooaega teemaks, ent Suninen pidi ju kõikidel etappidel õppima, kui mitte WRCga, siis R5-ga.
Tema ametikohaks on Toyota ametlik testisõitja nagu ka enne, arendamise ajal, seega igati loogiline, et tema kogemusi selle auto juures läheb vaja, et mingit võrdlust saada. Tundub Toyota soomlastest kõige parem kõvakattel samuti.
Camilli räägib ka huvitavat juttu instas:
" Oui nous espérons rouler prochainement pour M-Sport avec la même ambition. Il faut être patient et se préparer attentivement pour espérer obtenir une place. De plus nous avons l'opportunité de rouler pour Volkswagen en parallèle sur 2018 et participer au développement de la Polo R5."
G.T: "Jah, me loodame varsti M-Sportiga sama ambitsiooniga sõita. Sa pead olema kannatlik ja valmistuge hoolikalt, et oodata koha. Lisaks on meil võimalus 2018. aastaks paralleelselt sõita Volkswageni jaoks ja osaleda Polo R5 arendamises"
-huviline2- kirjutas:Huvitav, et Sunineni ja Camillit pole. Viimase kehvad rahalised seisud muidugi olid juba enne hooaega teemaks, ent Suninen pidi ju kõikidel etappidel õppima, kui mitte WRCga, siis R5-ga.
Take this! EricCamilli confirms on his personal #instagram he will drive for @volkswagenms in 2018 as Polo R5 test driver !!!
Google tõlge: Yes we hope to ride soon for M-Sport with the same ambition. You have to be patient and prepare carefully to expect a place. In addition we have the opportunity to ride for Volkswagen in parallel on 2018 and participate in the development of the Polo R5.
Kus peetakse selle nädalavahetuse kõige tähtsam autoralli? Kuigi veebilehe eWrc pakutav oivaline kalender toob välja ohtralt käimasolevaid võistlusi, tõuseb ühe ralli nimi teistest selgelt esile. WRC-sarja korraldajad on kohal Keenias, kus sõidetakse legendaarset Safari rallit.
Rahvusvaheline Autoliit FIA tahab, et nende teeohutuskampaaniatel oleks Aafrika mandril laiem kõlapind ja sõnumi edastajaks on valitud autoralli MM-sari. Praeguse plaani järgi peaks hooajast 2020 WRC-kalendrisse naasma Safari ralli, kus MM-punktidele kihutati viimati 2002. aastal.
Et WRC-sarja sobida, on ralli läbinud mõningad muutused – laiad ja tolmused avalikud teed on kiiruskatsete toimumispaigana kõrvale heidetud ning võisteldakse kõvema põhjaga (loe: autot vähem lõhkuvatel) radadel. Lisaks on FIA juhistele vastavalt loodud korraldajate poolt täiesti uus turvalisuskava. Keenia valitsus on omalt poolt MM-ralli naasmist toetamas kahe miljoni euroga.
Tänavune võistlus on peaproovi peaproov – esimene katsetus uue MM-kõlbuliku ralliga, mis peaks välja tooma kõik võimalikud murekohad. Need peaks järgmiseks aastaks parandatama ning siis saavad FIA ning WRC-sarja korraldajad, kes juba tänavugi Keenias kohal, otsustada, kas Safari ralli pääseb tagasi kalendrisse.
Proovivõistlusena on käimasolev ralli igatahes oivaline, sest paduvihmad on olud Keenias teinud ülimalt keeruliseks. Kui palju 35 startinud ekipaažist pärast 200 võistluskilomeetrit homme pealinnas Nairobis finišisse jõuab, on keeruline ennustada, aga kindlasti hoitakse Eestis pöialt, et üks neist on auto number seitse, kus kohaliku sportlase Jaspreet Chatthe kõrval istub Sander Pärna endine kaardilugeja James Morgan.
Nii palju kui ma Keeniat mäletan, olid seal peale esimest katset minutilised vahed sõitjate vahel ja ralli võis protsentuaalselt lugeda 80% ellujäämine 10% orienteerumine ja siis 10% ralli. Mingid tüübid helikopterist teada andmas kuhu sõitma pead. "Kle Markko, praegu on 17 kilomeetrit sirge aga siis on üks suur kaelkirjak tee peal, keera sealt vasakule, siis on sirge 20 kilomeetrit, ole seal ettevaatlik, üks pealtvaataja on seal tee ääres, siis on veel üks sirge 20 kilomeetrit ja finish".
Ma loodan, et see kellegi nostalgitsemine teoks ei saa. Ei olnud Keenia põnev minevikus aga see töötas, sest see oli niivõrd eriline ralli teistest ja inimesed olid harjunud suurte minutiliste vahedega, kus finishisse ei jõudnudki enamus tippsõitjaid.
Tänapäeval Keenia ei pakuks mingit põnevust. Inimesi huvitab tihe konkurents ja sekund-sekundis võistlus, kus sõitjad annavad endast maksimumi, mitte ei ürita end tagasi hoida või orienteeruda. Pigem võiks vaadata sinna, kus oleks põnevad rallid, näiteks Poola kadumisel üks kiire kruusaralli juurde Soomele lisaks. Näiteks Eesti. Isegi keenia rallifännid on minuga nõus, kõik need 7 tükki.
Minu meelest võiks küll rohkem erinevaid etappe olla ja seepärast ei pea üldarvu tõstma, vaid taas selle rotatsiooni sisse tuua, saaks igasugu Tšiilid-Kanadad-Eesti-Aasia rallid korraldada. Kindlasti tõstaks erinevatesse piirkondadesse ralli viimine tähelepanu ja tooks fänne juurde. Ning kui mõnes "vanas" riigis enam iga aasta rallit ei toimu, siis võiks eeldada, et järgmine kord jälle seal suurem publikuhuvi. Samas see Eesti ralli jutt ei ole väga tõenäoline, FIA ametnikke erinevalt Safarist ju kohale ei tule?
Ma ei tea kas kidrA oli sarkastiline või mitte, aga arvan, et enamus fänne ootavad siiski Keeniat tagasi.
Keenia oli ju väga põnev ja seal tundusid need minutid pigem nagu sekundid olema. Katsed ülipikad ja aega võis võita ja kaotada tohutult.
Mina igatahes ootaks seda kindlasti tagasi. Nagu juba eespool mainitud, et vaja oleks võimalikult palju erinevaid etappe. Praegu on enamus etappe põhimõtteliselt sprindid. Ja loodan, et kilometraazi tuleks vähemalt kahe ralli jagu, ehk siis ~700km
snakeplissken kirjutas:Ma ei tea kas kidrA oli sarkastiline või mitte, aga arvan, et enamus fänne ootavad siiski Keeniat tagasi.
Keenia oli ju väga põnev ja seal tundusid need minutid pigem nagu sekundid olema. Katsed ülipikad ja aega võis võita ja kaotada tohutult.
Mina igatahes ootaks seda kindlasti tagasi. Nagu juba eespool mainitud, et vaja oleks võimalikult palju erinevaid etappe. Praegu on enamus etappe põhimõtteliselt sprindid. Ja loodan, et kilometraazi tuleks vähemalt kahe ralli jagu, ehk siis ~700km
Probleem on selles, et praegused wrc masinad ei peaks vastu. Autotootjad peaksid hakkama spetsiaalselt selle ralli jaoks arendustööd tegema ja kulud võivad väga kõrgeks minna (seetõttu ta vist kunagi kaduski). Kui autotootjad nõus on, siis fänni vaatevinklist muidugi andku minna, peaasi et all-live töötaks.
WRC-l peaks muidugi ka mingi plaan olema, kuidas autotootjaid juurde leida (kui mõni ära kaob siis on jälle niru seis). Iseenesest praeguse hooaja põhjal ei ole isegi Citroenil loobumiseks põhjust.