skahar kirjutas: ↑18 Juul 2021, 14:25
Vaatamata kõigele, ikkagi õnnestunud ralli ja usun, et Otil/Martinil veel suurem isu järgmisi etappe võita ja ikkagi võidelda lõpuni.
Rovanperä üle hea meel ning samuti Breen näitas end väga heast küljest.
Korralduse poolelt-need aedikud jms. jama, tuli vist nendest piirangutest terviseameti poolt ka veidi. Kui see viiruse jama lõpeb ehk siis läheb asi veidi mõnusamaks. Pealtvaatajate arvu üle ei maksa ka kohut mõista-paljud ei saanud/julgenud reisida siia ning seda ei saa ka pahaks panna. tervis ikkagi tähtsam.
Ja lõpetuseks, uskumatu ikkagi, et meil WRC etapp kodus on, ja seda ka 22' - mida sa hing veel tahad:)
Lisan ka mõned värsked muljed rallilt. Kui rallipasside vaatamiskohad avalikustati, siis mõtlesin, et vaatama küll ei viitsi kuna igas passis oli palju väga meh kohti (sirged, üliteravad ja aeglased mahapöörded jne.) Siis aga tekkis võimalus korraldamises kaasa lüüa ja haarasin sellest kinni.
Väike kokkuvõte pikast nädalavahetusest.
Neljapäev:
Olin shakedownil kolm tundi ja nägin korralikku andmist. Siis läksin Kanepi katse Hauka PA'd ette valmistama- ca. 2 tundi tööd. Seejärel service park, avashow ja SSS1.
Reede:
Kell 07:15 saabusin SS4 Kanepi katse Hauka PA'sse tööle- tulema sain sealt õhtul 20:45. Ala oli väga suur ja parklasse oli 700m, õnneks oli el.tõuks kaasas, läbisõit õhtuks 18 km. Esimesel läbimisel käisid põllul Ott, Kalle, Teemu ja mõned veel, Oti jaoks lõppes ralli võidu nimel sõitmine kahjuks just seal. Kahe läbimise peale kokku ca 2200-2500 pealtvaatajat. Esimese läbimise ajal publikuga probleeme polnud, teise läbimise ajaks olid paar gruppi suht meheks ennast joonud ja arvasid, et võiks ise endale teise vaatamiskoha valida. Lõunanaabritega sai päris pikk vaidlus maha peetud aga lõpuks kõik lahenes. Temperatuur lõunast alates 30+, joogivett kulus ca. 6 liitrit.
Laupäev:
Kell 07:15 SS10 Peipsiääre Selgise trampa juures rallit vaatamas. Trampa oli minu arvates natuke halvasti ehitatud, kahe küüruga ja kui flat out esimesele trampale peale ei lennanud, siis maandus auto täpselt teise nuki otsa- seda oli valus vaadata ja ei taha mõelda, mis tunne autos oli.
Kell 10:00 SS12 Raanitsa, Prangli VIP PA kõrval, suht OK koht, midagi erilist küll ei toimunud. Oleks jõudnud veel paarile kolmele pärastlõunasele katsele aga kuumus oli raju ja eelmisest tööpäevast oli kumm suhteliselt tühi. Hotelli puhkama ja WRC+ peale. Õhtul 20:00 SS19 Neeruti Roni PA ettevalmistus ca 1 tund. Katse ise on väga äge, tõsine 3D, kogu aeg üles-alla ja keerab, tee kitsas ja kõva.
Pühapäev:
Kell 04:00 SS19 Neeruti Roni PA's algas tööpäev. Vertsud töristasid niisama, R5'ed andsid korralikult hagu. Rahvast ca 500, kõik sujus ilusti. 13:30 plats korras ja kodu poole.
Kaugeimad fännid keda kohtasin olid tulnud Kanaaridelt, oli ka soomlasi, lätlasi ja leedukaid aga suhteliselt vähe. Väljamaalaste kommentaarid olid küll väga positiivsed. Pikalt rääkisin ühe Hyundai Meteo mehega, kes on alates 1996. aastast kõikidel WRC rallidel käinud. Tema arvates on 2020 ja 2021 aasta Rally Estonia võistlused olnud kõigi aegade kõige paremini korraldatud võistlused. Küsisin ka järgmise aasta auto kohta: arvas, et kuna Ford praegust autot juba ammu ei arenda, siis on nad ajaliselt väga pikalt teistest ees ja võivad väga kõva autoga välja tulla- õhku jääb muidugi küsimus, kes sellega tulemusi vormistama hakkab.
Terviseameti inspektoreid oli PA'sid kontrollimas päris palju. Teenindav personal pidi nende nõudmisel selle kuumusega ka maske kandma.
Prügi väga metsa ja põldudele maha ei jäetud, üksikud erandid muidugi ikka olid. Kahjuks väga paljud rallifännid ei saa ikka aru, et läbi viljapõllu ei ole OK oma teekonda PA'sse või üldse katsetele minekut lühendada. Viljapõldudesse tallatud radu oli siiski päris palju. Enamus viljast on juuli keskel ikka veel korjamata ja usun, et see on ka üks põhjus, miks Aava üritab rahvast aedikutes hoida. Kindlasti oleks võimalik ka osade põllumeestega kaubale saada, et lõigatakse rajad sisse ja makstakse veel kasvav vili kinni selleks, et metsameestele ligipääsuteid rajada. Suurem probleem oleks aga vaba ligipääsu tagavate passide puhul parkimisega, põllud on lihtsalt vilja all veel kinni. Kui ralli toimumise aeg viia augusti keskele-lõppu, oleks juba palju lihtsam vaba ligipääsu korraldada. Samuti oleks siis vaja veel rohkem parkimist korraldavaid inimesi ja ristmikele liikluse reguleerijaid ummikute vähendamiseks. Ärme unusta ka seda, et WRC rallidel on erinõuded nn. escape ja emergency access/exit teedele. See tähendab seda, et katsele minevad kitsaid teid parkimiseks kasutada ei saa. Tuletõrje ja kiirabi peab sealt vajadusel kindlasti kas peale või maha saama.
Iga otsuse taga on reeglina rida põhjuseid. Võib-olla võiks selles osas olla korraldajate kommunikatsioon põhjalikum ja siis oleks ka mõistmist rohkem ja vingumist vähem.
Soome selle aasta MM rallille paisati eelmisele nädalal müüki ainult 4000 passi, see on siis kogu ralli peale. Vaba ligipääs katsetel on hetkel märgitud tärniga, kui tulevad COVID piirangud siis saab iga passiga vaadata 7 katset. Augustis otsustatakse, kas saab veel täiendavaid pileteid müüki panna. Selles valguses läks meil ikka väga hästi ja need kes tahtsid, said ka raja äärde tulla.
Nautige rallit telekast või kohapeal, kuniks seda MM sarja sellisel kujul veel üldse on. Ühel päeval on ainult elektriautod rajal ja siis on terve mets vingumist täis, kodud ka
.
Panin heategevuslikule oksjonile Martin Järveoja kasutatud sõidusaapad, pakkuda saab siin:
https://www.facebook.com/tarvo.stint/po ... &ref=notif