Rally Estonia 2021 WRC 15.–18.7.2021

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki

Vasta
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Reactions: 0
Postitusi: 1084
Liitunud: 11 Jaan 2012, 20:00

Re: Rally Estonia 2021 WRC 15.–18.7.2021

Postitus Postitas Lärri »

KidrA kirjutas: 18 Juul 2021, 20:45
snakeplissken kirjutas: 18 Juul 2021, 20:38 No Ham sai tegelt ainult +10, aga see oli isegi suht karm karistus. Oligi aeg, et keegi Maxi paika paneks ja vastaks talle sama agresiivsusega nagu ta ise.
Vaata mootorisport pole koht kellegi paika panemiseks. Ka seal on reeglid ja seekord Hamilton eksis. Kellegi haiglasse saatmine pole nüüd asi, mida siin õigustada. Ega mökud nagu Bottas hakkagi võitma. Võidavadki agressiivsed nagu Hamilton ja Verstappen. Aga agressiivne peab olema reeglitepäraselt. Siiani on kõik hästi laabunud, sest mõlemad on väga puhtad sõitjad. Seekord aga Hamilton libastus ja seda ei vabanda kuidagi välja, kui suur Hamiltoni fänn või Verstappeni vihkaja keegi ongi.
See oli nüüd päris huvitav avaldus. Kui juba seesuguse kommentaariga välja tulid, siis palun mine teemaga lõpuni ja räägi täpsemalt, milliste reeglite vastu Hamilton seekord eksis. Ja võiksid anda ka oma hinnangu, et kas positsioonide vastupidise asetuse korral oleks Verstappen midagi võrreldes Hamiltoniga teisiti teinud.

Olgu kohe ka öeldud, et ma pole mitte kunagi olnud LH toetaja ja ei hakka olema ka. Õieti ei meeldi mulle neist kumbki. Aga minu hinnangul oli see puhas võistlussituatsioon, kus kaks nahaalset oinast said kokku ja ühel oli seekord rohkem õnne. Mõlemad läksid olukorda silmad ruutus ja mõlemad pidid aru saama, et üsna tõenäoliselt hakkab juhtuma kui üks järgi ei anna. Ja kuna tiitel on mängus, siis pole põhjust arvata, et annab. Õieti võiks öelda, et Max võinuks olla kasvõi grammi nutikam: tabeliseis oli selle etapi eel ju väga hea ja võimaldanuks terakese kalkuleerivamat tegutsemist. Isegi teiseks jäämine polnuks midagi hullu võrreldes praeguse olukorraga, kus pearivaal sai maksimumi ja ise ainult ärapõrutatud p...e.
Kolin
Moderaator
Moderaator
Reactions: 1
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Kontakt:

Re: Rally Estonia 2021 WRC 15.–18.7.2021

Postitus Postitas Kolin »

snakeplissken kirjutas: 17 Juul 2021, 21:02 Ok, aga samas probleeme oli põhimõtteliselt kõigil katsetel. Mitte ainult seal peipsi ääres.

Eelmine aasta jooksis alllive kenasti ja puudel olid veel lehed :)
Eeslmine aasta oli oluliselt külmem ka kui nüüd. Tetavasti külmaga levib signaal paremini.


viplala kirjutas: 18 Juul 2021, 13:43 Kruus: vaata vaata, Tänakul ratas viltu all. Teised: Võta rahulikult Tänak pöörab rooli .
:D :D :D see oli hea kild
kiilakass kirjutas: 18 Juul 2021, 13:53 Igaüks näeb asja omamoodi, mina ei kavatse ka nt rally estoniale ennem minna kui aedikud ära kaovad.
Mul sama idee. Aga Arvan, et see aasta kõrbesid kõvasti selle aedikute süsteemiga. Loodan, et võtavad õppust ja järgmine aasta ei ole enam seda aedikute süsteemi
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
STI
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 950
Liitunud: 13 Veebr 2003, 20:34
Asukoht: Tallinn

Re: Rally Estonia 2021 WRC 15.–18.7.2021

Postitus Postitas STI »

skahar kirjutas: 18 Juul 2021, 14:25 Vaatamata kõigele, ikkagi õnnestunud ralli ja usun, et Otil/Martinil veel suurem isu järgmisi etappe võita ja ikkagi võidelda lõpuni.
Rovanperä üle hea meel ning samuti Breen näitas end väga heast küljest.

Korralduse poolelt-need aedikud jms. jama, tuli vist nendest piirangutest terviseameti poolt ka veidi. Kui see viiruse jama lõpeb ehk siis läheb asi veidi mõnusamaks. Pealtvaatajate arvu üle ei maksa ka kohut mõista-paljud ei saanud/julgenud reisida siia ning seda ei saa ka pahaks panna. tervis ikkagi tähtsam.

Ja lõpetuseks, uskumatu ikkagi, et meil WRC etapp kodus on, ja seda ka 22' - mida sa hing veel tahad:)
Lisan ka mõned värsked muljed rallilt. Kui rallipasside vaatamiskohad avalikustati, siis mõtlesin, et vaatama küll ei viitsi kuna igas passis oli palju väga meh kohti (sirged, üliteravad ja aeglased mahapöörded jne.) Siis aga tekkis võimalus korraldamises kaasa lüüa ja haarasin sellest kinni.
Väike kokkuvõte pikast nädalavahetusest.
Neljapäev:
Olin shakedownil kolm tundi ja nägin korralikku andmist. Siis läksin Kanepi katse Hauka PA'd ette valmistama- ca. 2 tundi tööd. Seejärel service park, avashow ja SSS1.
Reede:
Kell 07:15 saabusin SS4 Kanepi katse Hauka PA'sse tööle- tulema sain sealt õhtul 20:45. Ala oli väga suur ja parklasse oli 700m, õnneks oli el.tõuks kaasas, läbisõit õhtuks 18 km. Esimesel läbimisel käisid põllul Ott, Kalle, Teemu ja mõned veel, Oti jaoks lõppes ralli võidu nimel sõitmine kahjuks just seal. Kahe läbimise peale kokku ca 2200-2500 pealtvaatajat. Esimese läbimise ajal publikuga probleeme polnud, teise läbimise ajaks olid paar gruppi suht meheks ennast joonud ja arvasid, et võiks ise endale teise vaatamiskoha valida. Lõunanaabritega sai päris pikk vaidlus maha peetud aga lõpuks kõik lahenes. Temperatuur lõunast alates 30+, joogivett kulus ca. 6 liitrit.
Laupäev:
Kell 07:15 SS10 Peipsiääre Selgise trampa juures rallit vaatamas. Trampa oli minu arvates natuke halvasti ehitatud, kahe küüruga ja kui flat out esimesele trampale peale ei lennanud, siis maandus auto täpselt teise nuki otsa- seda oli valus vaadata ja ei taha mõelda, mis tunne autos oli.
Kell 10:00 SS12 Raanitsa, Prangli VIP PA kõrval, suht OK koht, midagi erilist küll ei toimunud. Oleks jõudnud veel paarile kolmele pärastlõunasele katsele aga kuumus oli raju ja eelmisest tööpäevast oli kumm suhteliselt tühi. Hotelli puhkama ja WRC+ peale. Õhtul 20:00 SS19 Neeruti Roni PA ettevalmistus ca 1 tund. Katse ise on väga äge, tõsine 3D, kogu aeg üles-alla ja keerab, tee kitsas ja kõva.
Pühapäev:
Kell 04:00 SS19 Neeruti Roni PA's algas tööpäev. Vertsud töristasid niisama, R5'ed andsid korralikult hagu. Rahvast ca 500, kõik sujus ilusti. 13:30 plats korras ja kodu poole.

Kaugeimad fännid keda kohtasin olid tulnud Kanaaridelt, oli ka soomlasi, lätlasi ja leedukaid aga suhteliselt vähe. Väljamaalaste kommentaarid olid küll väga positiivsed. Pikalt rääkisin ühe Hyundai Meteo mehega, kes on alates 1996. aastast kõikidel WRC rallidel käinud. Tema arvates on 2020 ja 2021 aasta Rally Estonia võistlused olnud kõigi aegade kõige paremini korraldatud võistlused. Küsisin ka järgmise aasta auto kohta: arvas, et kuna Ford praegust autot juba ammu ei arenda, siis on nad ajaliselt väga pikalt teistest ees ja võivad väga kõva autoga välja tulla- õhku jääb muidugi küsimus, kes sellega tulemusi vormistama hakkab.
Terviseameti inspektoreid oli PA'sid kontrollimas päris palju. Teenindav personal pidi nende nõudmisel selle kuumusega ka maske kandma.
Prügi väga metsa ja põldudele maha ei jäetud, üksikud erandid muidugi ikka olid. Kahjuks väga paljud rallifännid ei saa ikka aru, et läbi viljapõllu ei ole OK oma teekonda PA'sse või üldse katsetele minekut lühendada. Viljapõldudesse tallatud radu oli siiski päris palju. Enamus viljast on juuli keskel ikka veel korjamata ja usun, et see on ka üks põhjus, miks Aava üritab rahvast aedikutes hoida. Kindlasti oleks võimalik ka osade põllumeestega kaubale saada, et lõigatakse rajad sisse ja makstakse veel kasvav vili kinni selleks, et metsameestele ligipääsuteid rajada. Suurem probleem oleks aga vaba ligipääsu tagavate passide puhul parkimisega, põllud on lihtsalt vilja all veel kinni. Kui ralli toimumise aeg viia augusti keskele-lõppu, oleks juba palju lihtsam vaba ligipääsu korraldada. Samuti oleks siis vaja veel rohkem parkimist korraldavaid inimesi ja ristmikele liikluse reguleerijaid ummikute vähendamiseks. Ärme unusta ka seda, et WRC rallidel on erinõuded nn. escape ja emergency access/exit teedele. See tähendab seda, et katsele minevad kitsaid teid parkimiseks kasutada ei saa. Tuletõrje ja kiirabi peab sealt vajadusel kindlasti kas peale või maha saama.
Iga otsuse taga on reeglina rida põhjuseid. Võib-olla võiks selles osas olla korraldajate kommunikatsioon põhjalikum ja siis oleks ka mõistmist rohkem ja vingumist vähem.

Soome selle aasta MM rallille paisati eelmisele nädalal müüki ainult 4000 passi, see on siis kogu ralli peale. Vaba ligipääs katsetel on hetkel märgitud tärniga, kui tulevad COVID piirangud siis saab iga passiga vaadata 7 katset. Augustis otsustatakse, kas saab veel täiendavaid pileteid müüki panna. Selles valguses läks meil ikka väga hästi ja need kes tahtsid, said ka raja äärde tulla.

Nautige rallit telekast või kohapeal, kuniks seda MM sarja sellisel kujul veel üldse on. Ühel päeval on ainult elektriautod rajal ja siis on terve mets vingumist täis, kodud ka :-) .

Panin heategevuslikule oksjonile Martin Järveoja kasutatud sõidusaapad, pakkuda saab siin: https://www.facebook.com/tarvo.stint/po ... &ref=notif
Viimati muutis STI, 19 Juul 2021, 13:21, muudetud 1 kord kokku.
Olarir
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 343
Liitunud: 04 Veebr 2015, 22:18

Re: Rally Estonia 2021 WRC 15.–18.7.2021

Postitus Postitas Olarir »

Eelmine aasta ei käinud. See aasta käisin.

Eks oli plusse ja miinuseid, kuid pigem pettusin.

Kaheksast pealtvaatamist kohast üks oli siuke, kus oli midagi vaadata, ülejäänud üsna meh-id. Lisaks pühapäevased olid täpselt sama katse sama pealtvaatamiskoht. Minu silmis oleks võinud kasvõi kõrval oleva pealtvaatamist kohaga ära vahetada, et oleks teisest kohast ka saanud vaadata.

Pluss poole pealt ei sattunud kordagi kuhugi ummikusse ning sai kiirelt liigeldud. Kuhugi Otepää kanti katsele sai Elvast 30 minti enne katse algust starditud ja ilusti esimese auto läbimiseks kohale jõutud. Meie rallipassi programmis oli üsna vähe inimesi ka seega sai üsna mõnusalt vaadata, kuskilt piirde äärest, ilma, et rahvamass oleks vaadet varjanud.


Ise kardan, et aedikud kuhugi ära ei kao. Kuid võiks vähemalt saada siis aedikute vahel oma nö paketi kokku panna, et vaadata, millised pealtvaatamisalad rohkem köidavad ning mida külastada tahad ja no see nö võsavillemi pass oleks ka kõva, et saad minna ja ise otsida oma koha. Aga eks see siuke post-covid teema rohkem.
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: Rally Estonia 2021 WRC 15.–18.7.2021

Postitus Postitas KidrA »

Lärri kirjutas: 18 Juul 2021, 23:09 See oli nüüd päris huvitav avaldus. Kui juba seesuguse kommentaariga välja tulid, siis palun mine teemaga lõpuni ja räägi täpsemalt, milliste reeglite vastu Hamilton seekord eksis. Ja võiksid anda ka oma hinnangu, et kas positsioonide vastupidise asetuse korral oleks Verstappen midagi võrreldes Hamiltoniga teisiti teinud.

Olgu kohe ka öeldud, et ma pole mitte kunagi olnud LH toetaja ja ei hakka olema ka. Õieti ei meeldi mulle neist kumbki. Aga minu hinnangul oli see puhas võistlussituatsioon, kus kaks nahaalset oinast said kokku ja ühel oli seekord rohkem õnne. Mõlemad läksid olukorda silmad ruutus ja mõlemad pidid aru saama, et üsna tõenäoliselt hakkab juhtuma kui üks järgi ei anna. Ja kuna tiitel on mängus, siis pole põhjust arvata, et annab. Õieti võiks öelda, et Max võinuks olla kasvõi grammi nutikam: tabeliseis oli selle etapi eel ju väga hea ja võimaldanuks terakese kalkuleerivamat tegutsemist. Isegi teiseks jäämine polnuks midagi hullu võrreldes praeguse olukorraga, kus pearivaal sai maksimumi ja ise ainult ärapõrutatud p...e.
Mul on kindlasti suuremad süümepiinad, et ma siin seda teemat F1'ga risustan kui Neuvillel, kes pani 190ga mööda Eestimaad ringi ja praegu võtab oma Monako korteri rõdul tüdruksõbraga päikest, Margaritasid rüübates.

Siin tegelt polegi meil kahel midagi arutada. Siin on küsimus pigem, et kas sa oled kohtunike otsusega nõus või arvad, et kohtunikud eksisid. Ma copy pasten kohtunike jutu siia, eks saad edasi mõelda, et millega sa seal nõus pole. Minu silmis on kõik vägagi must valge antud case puhul.

The Stewards reviewed video and telemetry evidence," the stewards said. "Cars 33 [Verstappen] and 44 [Hamilton] entered turn 9 with Car 33 in the lead and Car 44 slightly behind and on the inside.

"Car 44 was on a line that did not reach the apex of the corner, with room available to the inside.

"When Car 33 turned into the corner, Car 44 did not avoid contact and the left front of Car 44 contacted the right rear of Car 33. Car 44 is judged predominantly at fault."


Lisan veel nii palju, et Hamiltonil oli vaja 2 korda valetada, öeldes, et tema oli tegelikult ees ja et Verstappen ei jätnud talle ruumi. Sellistel juhtudel puhtad poisid valedega esile ei tule.

Ma olen teistpidisel arvamusel ka selles, et tegemist oleks kahe nahaalse oinaga. Mu arust on tegemist üsna puhaste sõitjatega. Hamiltonil on hetkel 4 penalti punkti ja Verstappenil koguni ümmargune 0. Eks see näitab ka midagi. Lihtsalt Hamilton on hetkel nö poksikindad käest võtnud ja sõidab agressiivsemalt ja on valmis ka üle piiri minema, sest puhta kiirusega on Verstappen-RedBull combo lihtsalt üle. Eks sprindi sõidu näitel ta teadis, et tal on esimene ring aega möödasõit ära teha, peale seda oleks see ebatõenäoseks saanud.

Vabandan veelkord WRC all F1's rääkides, ma muidu olen natuke normaalsem.
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Reactions: 0
Postitusi: 1084
Liitunud: 11 Jaan 2012, 20:00

Re: Rally Estonia 2021 WRC 15.–18.7.2021

Postitus Postitas Lärri »

KidrA kirjutas: 19 Juul 2021, 16:38 [Mul on kindlasti suuremad süümepiinad, et ma siin seda teemat F1'ga risustan kui Neuvillel, kes pani 190ga mööda Eestimaad ringi ja praegu võtab oma Monako korteri rõdul tüdruksõbraga päikest, Margaritasid rüübates.

Siin tegelt polegi meil kahel midagi arutada. Siin on küsimus pigem, et kas sa oled kohtunike otsusega nõus või arvad, et kohtunikud eksisid. Ma copy pasten kohtunike jutu siia, eks saad edasi mõelda, et millega sa seal nõus pole. Minu silmis on kõik vägagi must valge antud case puhul.

The Stewards reviewed video and telemetry evidence," the stewards said. "Cars 33 [Verstappen] and 44 [Hamilton] entered turn 9 with Car 33 in the lead and Car 44 slightly behind and on the inside.

"Car 44 was on a line that did not reach the apex of the corner, with room available to the inside.

"When Car 33 turned into the corner, Car 44 did not avoid contact and the left front of Car 44 contacted the right rear of Car 33. Car 44 is judged predominantly at fault."


Lisan veel nii palju, et Hamiltonil oli vaja 2 korda valetada, öeldes, et tema oli tegelikult ees ja et Verstappen ei jätnud talle ruumi. Sellistel juhtudel puhtad poisid valedega esile ei tule.

Ma olen teistpidisel arvamusel ka selles, et tegemist oleks kahe nahaalse oinaga. Mu arust on tegemist üsna puhaste sõitjatega. Hamiltonil on hetkel 4 penalti punkti ja Verstappenil koguni ümmargune 0. Eks see näitab ka midagi. Lihtsalt Hamilton on hetkel nö poksikindad käest võtnud ja sõidab agressiivsemalt ja on valmis ka üle piiri minema, sest puhta kiirusega on Verstappen-RedBull combo lihtsalt üle. Eks sprindi sõidu näitel ta teadis, et tal on esimene ring aega möödasõit ära teha, peale seda oleks see ebatõenäoseks saanud.

Vabandan veelkord WRC all F1's rääkides, ma muidu olen natuke normaalsem.
Võib olla ei pea liiga suured süümepiinad olema irrelevantse teemapüstituse osas: rallifoorum kahjuks ei äga ülemäärase sisulise arutelu all ja ma julgeks öelda, et argumenteeritud ja liigse emotsioonita arutelu - isegi kui rallivälisel võidusõiduteemal - pigem kaunistab seda hääbuma kippuvat platvormi. Seda enam, et ralli on ju lõppenud ja meie pisike keskustelu ei tohiks küll enam kedagi häirida. Või kui häirib, siis öeldagu välja.

Aga teemast. Minu jaoks tõepoolest ei ole F1 kohtunike otsused midagi sellist, mis enda moraalset kompassi sättida aitaks. Läbi (lähi)ajaloo on neis ilmutatud selgrootust või kallutatust ja see pole olnud kuidagi abiks autoriteedi tekkimisele. Pigem vaadakem situatsioonile kainelt otsa. Minu factsheet on järgmine:
1. Väide, et LH ei jätnud MV-le ruumi, ei päde: kokkupõrke hetkel oli LH kindlasti lähemal raja sisepiirile kui MV välispiirile. Ehk siis MV-l oli ruumi rohkem kui küll, et mahtuda rajale, selmet LH-le peale keerata.
2. Väide, et nr 44 oli tagapool, ei päde: kui ühe auto esirattad on eespool või samal joonel teise auto tagaratastega, on nad võidusõidu mõistes kõrvuti.
3. See et 44 ei olnud puhtal apeksi trajektooril, ei puutu asjasse: 44 oli kurvis seespool ja kui apeksi tabamine seada õigusemõistmise kriteeriumiks, oleks pooled möödasõidud illegaalsed. Kui tuled kurvis vahele, siis on enamasti eesmärk sattuda teise auto ideaaltrajektoorile ja rikkuda ta väljakiirendus. F1 ajaloos väga tavaline, eriti nõelasilmades. Apeksi tabamine ei ole eesmärk omaette ja ma pole ka kunagi varem kuulnud, et selle mittetabamist kellelegi süüks pandaks. Ka MV ei oleks seesuguse hilise pidurduse pealt kuidagi saanud apeksit tabada. Kusjuures, kui vaatad stardist alates, siis vähemalt kahes kurvis väljumisel paneb MV ukse niimoodi kinni, et LH lihtsalt on sunnitud selja taha jääma, et mitte saada rjalt välja lennutatud. Mingist ruumi jätmisest ei ole juttugi.
4. Süüdistus, et 44 ei teinud omalt poolt midagi kontakti vältimiseks on topeltloll: esiteks, LH selgelt pööras kurvi (vaata ka pardavideo), mitte ei sõitnud otse ja ei ramminud MV-d, teiseks, MV ise sõitis äärmiselt agressiivselt ja keeras LH-le peale. Kas oleks asjakohane eeldada, et LH peabb arvestama MV sooviga mööduda ja tegema omalt poolt võimaliku selle soodustamiseks? Arvan, et mitte.

Kohtunikud ei ole jumalad. Tasub kaine, neutraalse pilguga asjadele vaadata. Ja mõnikord kuulata ka neid, kes ise võidusõitjad. Teiste seas näiteks Leclerci, kel oli vahetu võimalus seda show-d otse enda ees stardist alates jälgida. Temagi leidis, et MV oli liialt agressiivne ja pigem ise juhtunus süüdi.

Mulle isiklikult oleks muidugi meeldinud rohkem see, kui mõlemad oleks pealtvaatajaks jäänud. Puhtad sõitjad on nad täpselt nii kaua kui tõsist konkurentsi ei ole (lubatud). Seda on ka ajalugu näidanud, Hamiltoni puhul muidugi eriti.
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: Rally Estonia 2021 WRC 15.–18.7.2021

Postitus Postitas KidrA »

1. Seda et Hamilton vertappenile ruumi ei jätnud, ei väidetudki. Väideti, et Hamiltonil oli ruumi aga ta ei kasutanud õiget trajektoori kurvi minekuks, olles tagapool. Kuna Verstappen oli ees, siis ruumi jätmise teema oli ainult ja ainult Verstappeni rida, mida ta Lewisele ka jättis. See kui kaugel kumbki oma sisepiirile või välispiirile on, ei oma mingit tähtust, sest kurv on ainult ühele poole ja sõidujoon samuti.
2. Pädeb ja vägagi pädeb. Oleks olnud vastupidi, oleks olnud Verstappeni viga. Kuna Verstappen oli eespool kurvi minnes, siis Hamiltoni tööks oli kurv läbida puhtalt talle ilusasti jäetud ruumi ulatuses, milles ta failis.
3. See on maitse asi, mida keegi seal Verstappeni katmises näeb, kas agressiivsust või mitte. Kuni see on reeglitepärane siis lasku aga edasi. Alonso pani sprindi sõidus vapzee hullu, vasakult paremale terve sirge. Aga see on lubatud. Seega pole mõtet rääkida asjadest, mis on lubatud.
4. Mõlemad oleks võinud selle intsidendi väga kergelt ära hoida, seega jällegi pädev väide kohtunike poolt. Aga ainult üks neist oli eespool ehk üks võib tagasi andma aga teine PEAB tagasi andma. ja kui tuleb kontakt siis sellisel juhul jääb süüdi see, kes oleks PIDANUD tagasi andma.
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Reactions: 0
Postitusi: 1084
Liitunud: 11 Jaan 2012, 20:00

Re: Rally Estonia 2021 WRC 15.–18.7.2021

Postitus Postitas Lärri »

Su teooria rajaneb fundamentaalselt valedel alustel kui eitad tõsiasja, et võidusõidu mõistes olid autod kõrvuti. Kumma nina oli terakese eespool, ei oma selles kontekstis mingit tähendust.

Ehk et jääme kumbki oma seisukoha juurde ja see on täiesti OK. Sest ei mina ega sina saa sentigi kummagi tiimi ega sõitja sissetulekust, ei langeta ühtki otsust ja kiibitseme siin oma lõbuks :)
calderon
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 3364
Liitunud: 05 Juun 2010, 19:30
Asukoht: Kuppelmaastik

Re: Rally Estonia 2021 WRC 15.–18.7.2021

Postitus Postitas calderon »

Kolige oma juraga F1 teemasse.
aix
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 4810
Liitunud: 10 Veebr 2003, 22:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Rally Estonia 2021 WRC 15.–18.7.2021

Postitus Postitas aix »

KidrA kirjutas: 19 Juul 2021, 19:11 1. Seda et Hamilton vertappenile ruumi ei jätnud, ei väidetudki. Väideti, et Hamiltonil oli ruumi aga ta ei kasutanud õiget trajektoori kurvi minekuks, olles tagapool. Kuna Verstappen oli ees, siis ruumi jätmise teema oli ainult ja ainult Verstappeni rida, mida ta Lewisele ka jättis. See kui kaugel kumbki oma sisepiirile või välispiirile on, ei oma mingit tähtust, sest kurv on ainult ühele poole ja sõidujoon samuti.
2. Pädeb ja vägagi pädeb. Oleks olnud vastupidi, oleks olnud Verstappeni viga. Kuna Verstappen oli eespool kurvi minnes, siis Hamiltoni tööks oli kurv läbida puhtalt talle ilusasti jäetud ruumi ulatuses, milles ta failis.
3. See on maitse asi, mida keegi seal Verstappeni katmises näeb, kas agressiivsust või mitte. Kuni see on reeglitepärane siis lasku aga edasi. Alonso pani sprindi sõidus vapzee hullu, vasakult paremale terve sirge. Aga see on lubatud. Seega pole mõtet rääkida asjadest, mis on lubatud.
4. Mõlemad oleks võinud selle intsidendi väga kergelt ära hoida, seega jällegi pädev väide kohtunike poolt. Aga ainult üks neist oli eespool ehk üks võib tagasi andma aga teine PEAB tagasi andma. ja kui tuleb kontakt siis sellisel juhul jääb süüdi see, kes oleks PIDANUD tagasi andma.
Mis te riidlete...käsi pole vä? :D
Tegelikul ei ole ka mina LH pooldaja, aga siin on minu seisukoht, et pigem on 50-50 võidusõidu olukord, või pigem Verstappen rohkem süüdi.
Ei ole sellel Hamiltonil niipaljuruumi ühti, kui Verstappenil. Pigem Verstappen keeras julmalt peale. Hetk enne kurvi...hinnake ise. Kiirused ei ole siin teps mitte 50 km/h. Mina näen siin, et tulid ikka suht võrdselt

Pilt
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 1
Postitusi: 7044
Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti

Re: Rally Estonia 2021 WRC 15.–18.7.2021

Postitus Postitas snakeplissken »

Charles Leclerc believes the clash between Max Verstappen and Lewis Hamilton in Formula 1’s British Grand Prix was nothing more than a racing incident.Leclerc had the best view of the opening lap crash at Silverstone, as he was running right behind the lead Red Bull and Mercedes cars.

And while he thinks Hamilton had a bit more room to play with at the apex of the corner to avoid contact, the Ferrari driver believes that Verstappen was aggressive with his turn in.
Horner ja Marko seekord ikka pingutavad kõvasti üle.

https://www.crash.net/f1/feature/983425 ... n-f1-clash
https://www.formula1.com/en/latest/arti ... N7Rdl.html
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 0
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: Rally Estonia 2021 WRC 15.–18.7.2021

Postitus Postitas KidrA »

aix kirjutas: 19 Juul 2021, 21:54
KidrA kirjutas: 19 Juul 2021, 19:11 1. Seda et Hamilton vertappenile ruumi ei jätnud, ei väidetudki. Väideti, et Hamiltonil oli ruumi aga ta ei kasutanud õiget trajektoori kurvi minekuks, olles tagapool. Kuna Verstappen oli ees, siis ruumi jätmise teema oli ainult ja ainult Verstappeni rida, mida ta Lewisele ka jättis. See kui kaugel kumbki oma sisepiirile või välispiirile on, ei oma mingit tähtust, sest kurv on ainult ühele poole ja sõidujoon samuti.
2. Pädeb ja vägagi pädeb. Oleks olnud vastupidi, oleks olnud Verstappeni viga. Kuna Verstappen oli eespool kurvi minnes, siis Hamiltoni tööks oli kurv läbida puhtalt talle ilusasti jäetud ruumi ulatuses, milles ta failis.
3. See on maitse asi, mida keegi seal Verstappeni katmises näeb, kas agressiivsust või mitte. Kuni see on reeglitepärane siis lasku aga edasi. Alonso pani sprindi sõidus vapzee hullu, vasakult paremale terve sirge. Aga see on lubatud. Seega pole mõtet rääkida asjadest, mis on lubatud.
4. Mõlemad oleks võinud selle intsidendi väga kergelt ära hoida, seega jällegi pädev väide kohtunike poolt. Aga ainult üks neist oli eespool ehk üks võib tagasi andma aga teine PEAB tagasi andma. ja kui tuleb kontakt siis sellisel juhul jääb süüdi see, kes oleks PIDANUD tagasi andma.
Mis te riidlete...käsi pole vä? :D
Tegelikul ei ole ka mina LH pooldaja, aga siin on minu seisukoht, et pigem on 50-50 võidusõidu olukord, või pigem Verstappen rohkem süüdi.
Ei ole sellel Hamiltonil niipaljuruumi ühti, kui Verstappenil. Pigem Verstappen keeras julmalt peale. Hetk enne kurvi...hinnake ise. Kiirused ei ole siin teps mitte 50 km/h. Mina näen siin, et tulid ikka suht võrdselt

Pilt
Riidlemisest on asi kaugel. Ei tasu üle dramatiseerida.

Kui sa arvad, et Hamiltonil oli vähe ruumi siis võrdle tema trajektoori Leclerci möödasõidul. Verstappeni puhul ta ei keeranud õigel ajal kurvigi nagu kohtunikud ütlesid ja nagu videolt ilusti näha ja oli umbes meetri kaugusel äärekivist. Leclerci möödasõidul on Hamiltoni trajektoor perfektne nagu olema peakski ja parem ratas üle äärekivi kõvasti. See meeter mida ta Leclerci puhul kasutas ja Verstappeni puhul ei kasutanud ongi põhjus miks ta karistada sai. Ühel puhul sõitis normaalsel trajektooril, teisel korral keeras konkurendile peale või õigem oleks öelda, ei kasutanud talle antud ruumi ära. Ja kuna Verstappen on ees, siis tal ongi õigus sinna kurvi keerata esimesena, sest ta ongi esimene. Ja taga oleval sõitjal on kohustus mitte ees olevat sõitjat rammida. Eriti kui möödasõidu saab tehtud ka palju seestpoolt minnes nagu Leclerci vastu.

https://www.sportvideos.tv/video-compar ... n-leclerc/
Olts
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Reactions: 0
Postitusi: 1082
Liitunud: 25 Mär 2003, 13:20
Asukoht: seal kus parimad ralliteed

Re: Rally Estonia 2021 WRC 15.–18.7.2021

Postitus Postitas Olts »

Kuhu ma sattunud olen? Vaatasin igaks juhuks Rally Estonia startlisti üle ja no pole selliseid vendi nimekirjas. Ainuke pusklemise koht oli kui Breen jõudis Greensmithile järele aga seal oli kah kontaktist asi kaugel.
rattaga on kah hea sõita
CTR
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Reactions: 3
Postitusi: 5084
Liitunud: 21 Jaan 2015, 19:26

Re: Rally Estonia 2021 WRC 15.–18.7.2021

Postitus Postitas CTR »

Hull asi nüüd mõned postid vormeli kohta :D
paljude meelest RE nagunii lambakarja üritus ja piletite üle jauramine palju hullem kui müni aktuaalne f1 postitus :D
Epik
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 727
Liitunud: 06 Mär 2011, 12:58
Asukoht: Harjumaa

Re: Rally Estonia 2021 WRC 15.–18.7.2021

Postitus Postitas Epik »

Veits kohtlane peab ikka olema kui igaksjuhuks RE osalejate nimekirja vaadata, et kas Ham ja Ver olid nimekirjas :D
Pints
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Juun 2010, 19:41
Asukoht: Harju

Re: Rally Estonia 2021 WRC 15.–18.7.2021

Postitus Postitas Pints »

Burns
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Reactions: 0
Postitusi: 1968
Liitunud: 31 Okt 2004, 12:29
Asukoht: Tartu

Re: Rally Estonia 2021 WRC 15.–18.7.2021

Postitus Postitas Burns »

Minule jääb ikka nii arusaamatuks see WRC2 ja WRC3 eraldi arvestus. Milleks? Kõige kõvem R5´ga paugutaja ei pääse korralikult telepiltigi. Minu jaoks ikka täiesti arusaamatu vahe tegemine. Pole nende autode vahed nii suured, et peaks eraldi arvestuses sõitma.
Diagnoos- Rallisõltlane
cali
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 725
Liitunud: 20 Mai 2003, 12:40
Asukoht: Tallinn

Re: Rally Estonia 2021 WRC 15.–18.7.2021

Postitus Postitas cali »

WRC2 maksad pmslt selle eest et hea õnne korral saad pilti. WRC3 odavam ja pilti saada pmslt võimatu. Autod samad ja võrdsed.
tehtud selleks, et tootjaid R5 klassi juurde kaasata. Mõte vbl hea aga kokkuvõttes ei saa ka kõik rallifännid sellest aru ja tegelt suht mõttetu eristamine.
Burns
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Reactions: 0
Postitusi: 1968
Liitunud: 31 Okt 2004, 12:29
Asukoht: Tartu

Re: Rally Estonia 2021 WRC 15.–18.7.2021

Postitus Postitas Burns »

Just. Täiesti ajuvaba vahe tegemine. Tehku üks R5 klass, konkurents tugevam ja rahval ka parem jälgida. Aga no ega FIAst ei saagi kohati aru.
Diagnoos- Rallisõltlane
Tryku
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Reactions: 0
Postitusi: 42
Liitunud: 18 Veebr 2018, 22:07

Re: Rally Estonia 2021 WRC 15.–18.7.2021

Postitus Postitas Tryku »

Eriti ajuvabaks muutub see selle tõttu, et tihti on WRC3 klassi sõitjad kiiremad kui WRC2 omad.

Rally Estonial sama lugu. Lukjanuk oli kiirem kui Mikkelsen, kuid mõlemad said esikoha karika.
Vasta