Uus meeskond F1-es

maailma populaarseim mootorispordiala

Moderaatorid: Jaanus, Erki, Frank, RudiTurbo, mrali, nimh

Vasta
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 17
Kontakt:

Uus meeskond F1-es

Postitus Postitas Kolin »

FIA plaanib 2008. aastaks muuta reegleid, mille tulemusena saaksid ka uued meeskonnad lihtsamini F1 sarjaga liituda. Praegu on uutele tulijatele põhilisteks probleemideks, et tuleks FIAle jätta kautsjon suuruses 48 miljonit dollarit, teiseks on vaja mootorit ja kolmandaks on vaja endal auto välja arendada. Alla paarikümne miljonilise aastaeelarve ja mitmesaja mehelise meeskonnata pole mõtet F1 sarja poole tüürida.

Suurte kulude probleem kaoks hoobilt, kui meeskonnad tohiksid teiste ehitatud autosid osta. Frank Williams ei alustanud oma karjääri F1-es sugugi teisiti, kasutades 1969. aastal Brabhami autosid. Kui selline reeglimuudatus toimuks kiiresti, siis võiks juba 2005. aastal näha vormel ühes uut meeskonda.

F1 sarjaga soovib liituda Ardeni meeskond, millega praegune Jaguari testisõitja Björn Wirdheim võitis 2003. aastal Vormel 3000 sarjas meistritiitli. Uue meeskonna tulek on seotud aga teatud tingimustega: „Ainult suur autokontsern suudab hetkel maksta 48 miljonit dollarit ning kanda suuri disaini-, arendus- ja tootmiskulusid,“ ütles Ardeni meeskonna looja Christian Horner väljaandele `Atlas F1.`

„Kui seda muudetaks ning tekib võimalus osta teise meeskonna eelmise aasta auto ning samal ajal kaoks ära 48 miljoni dollari suurune liitumistasu, siis oleksime meie meeskonnana võimelised selle sammu astuma,“ lisas Horner. „Kui oleks võimalik osta üks Renualt, BAR või Williams, siis suurt aega arendustööks vaja ei läheks.“

Viimased erameeskondadest uustulnukad Pacific, Simtek ja Forti Corse hävisid täielikult: „Nad pakkusid arendustööga üle ja siis ei olnud enam etappideks osalemiseks raha järgi. Kui sul on aga ainult võistlusmehaanikud, siis ei ole sul vaja palgata 300-500 inimest, kes sul auto ehitaksid. Nii oleks võimalik palju paremini hakkama saada.“

Sisemiselt on meeskonnal plaanid juba tehtud, nüüd on vaja veel ainult FIA otsust: „Me uurime seda võimalust juba pikka aega ning nüüd tundub ka midagi sellest välja tulevat,“ tsiteerib Hornerit väljaanne `Autosport.` „Kui juuniks oleks sellekohane otsus tehtud, siis oleksime 2005 stardis, muidu aga 2006. aastal.“

Allikas http://www.formula1.ee/
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Autode arvu suurenemine on alati tervitatav.Oma sõna on aga ka erinevate võistkondade konkurentsivõimel.Kui selle hooaja situatsioon jätkub,et viis tiimi võtavad kogu koore ning katkestamisi juhtub üliharva,siis pikapeale muutub asi keskmike ja nõrgemate jaoks veelgi enam mõttetuks :cry: Võib-olla tuleks siis ka punktisüsteemi veelkord muuta,et punkte saaks 10,12 või koguni 15 parimat.Ja praeguses F1-s on mootor parajaks probleemiks,ntx seitsmekümnendatel ostsid praktiliselt kõik meeskonnad peale Ferrari odavaid Cosworth DFV-sid ja kõik,siis praegu on teine lugu.Mida näitab ka tsirkus 10-miljoni $ mootorite ümber.
Muuhulgas,veel alles aastatel 1989 ja 1990 oli iga etapi stardinimekirjas 19-20 tiimi kokku kuskil 36-39 autoga.Praegune 10/20 on selle kõrval armetu.Uusi tiime peale Toyota pole lisandunud,lisaks veel Prosti ja Arrowsi pankrotid viimase kahe ja poole aasta jooksul... :(
Viimati muutis mrali, 02 Mai 2004, 13:25, muudetud 1 kord kokku.
martin
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 109
Liitunud: 19 Juul 2003, 14:12
Asukoht: Loksa

Postitus Postitas martin »

Oleks hea küll kui F1'te tuleks mõni meeskond juurde kuid see võiks olla ka konkurentsi võimeline võistkond, sest samasugust meeskonda nagu Minardi F1 küll ei vaja.
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Praeguste reeglite järgi vist ühe auto tiime ei lubata?
gaas on endiselt laiffi
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Ei lubata tõesti.Viimati oli ühe auto meeskond stardinimekirjas 1991.aastal ning see oli tollane ülekaalukalt nõrgim Coloni tiim.
Erki kirjutas:Praeguste reeglite järgi vist ühe auto tiime ei lubata?
Fulber
Hooaja Rallivõlur
Hooaja Rallivõlur
Postitusi: 1589
Liitunud: 15 Nov 2003, 23:06
Kontakt:

Postitus Postitas Fulber »

Viimased aastad on küll F1-e rikastanud Jaguari ja Toyotaga, aga igasugune lisa on oodatud usun.
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

Jaguar ja Toyota pole rikastunud midagi. Jaguar on vana Stewart ja Toyota on vana Tyyrell ;)
Aga muidu jah kui FIA selle 48 millise maksu ära võtaks voolaks neid meeskondi piisavalt - FIA on nagu kunagine katolik kirik oma hiilge aegadel
"Come on, you can see more than that"
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Hoopis BAR on endine Tyrrell,Toyota liitus ikka täiesti tühjalt kohalt.
Ja see 48 miljoni $ maks kehtestati 90ndate lõpust,pärast seda kui Lola tiim oli 1997.aastal liitunud ja kohe ka tagasi tõmbunud.
nimh
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 1195
Liitunud: 12 Mär 2003, 11:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas nimh »

Ma arvan, et see 48 milj. maks tuleks teha nn. tagatiseks. Esimese hooaja järel makstaks sellest kolmandik tagasi, teisel ja kolmandal aastal ka ülejäänud kolmandikud. Nii saaks ju tiimi vähemalt komeks aastaks ikkagi osalema. Peale selle aitab see ka leevendada potentsiaalseid finantsprobleeme.
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

Sorry, eksisin jah. BAR on endine Tyrrell
"Come on, you can see more than that"
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Tegelt ongi see praegugi nii nagu nimh kirjutas.Makstakse see kautsjon kolme või nelja aastaga tagasi.Probleem on aga selles,et see tuleb ühe laksuga tasuda,milleks praegu eriti keegi võimeline pole.
Katsuks teha ka väikese ülevaate tiimide liikumistest F1-s viimase 10 aasta jooksul:
1994-osales 14 tiimi.Vanadest Ferrari,McLaren,Williams,Benetton,Jordan,Sauber,Minardi,Tyrrell,Ligier,Arrows,Larrousse,Lotus+veel uued Simtek ja Pacific.Aasta jooksul miskit ei muutunud.
1995-enne hooaja algust pankrotistus Lotus,liitus aga uuena Forti.Nimekirjas jällegi 14 tiimi 28 sõitjaga.Larrousse aga tõmbus tagasi,olles algul kaks avaetappi vahele jätnud ning teatas alles siis loobumisest.Põhjus-no money.Lisaks loobus Simtek pärast kuut etappi ning hooaja järel ka Pacific.Järgi siis 11 võistkonda.
1996-samad nimed,kuid Forti loobus hooaja keskel.Jällegi rahapuudus,eelmise aasta rahakott Diniz oli lahkunud.Järgi 10 tiimi.
1997-tuli Stewart,tuli Lola,kuid loobus pärast avasõitu.Prost ostis Ligieri ning vahetas ka selle nime.11 tiimi hooaja lõpuks.Lisaks ostis Pollocki-BAT seltskond ära Tyrrelli.
1998-muutusteta.
1999-Tyrrell kujundati ümber BARiks.Ford ostis hooaja keskel Stewarti.
2000-Stewartist sai Jaguar,Renault omandas Benettoni.
2001-muutusteta,kuid Prost pankrotistus järgmise aasta alguses
2002-Liitus Toyota.Benettonist sai Renault.Hooaja keskel kadus Arrows.
2003-muutuseid pole,ikka 10 tiimi
2004-???
Kui veel Arrowsist rääkida,siis 1999.aasta alguses tahtis seda ära osta DTM-ist tuntud Zakspeedi võistkond.Sellega oleks Walkinshaw tiimi juhtimisest kõrvaldatud ning keskus Saksamaale üle viidud.Lepingud olid allakirjutamisvalmis,kuid Walkinshaw müüs selle asemel kolmandiku aktsiad ühele Nigeeria printsile,kes pärast osutus parajaks aferistiks.Ning 2002.aastal liikus vägagi mitu uut "Arrowsi omanikku" ringi,esmalt keegi USA fiiberoptikamagnaat Cal Smith,seejärel seltskond nimega "German Grand Prix Racing",mille ametlik juht oli üks bisnesmen Bremeni lähedalt,kuid papp tuli väidetavalt araabiamaadest.See seltskond taotles FIA-lt osalemisõigust 2003.aastaks,kuid ei saanud seda.Bremeni mees Oliver Behring kuulutas lisaks eelmise aasta hakul,et kavatseb luua selleks aastaks uue võistkonna,mis kasutaks samuti kasutatud teiste tiimide autosid,kuid see idee kadus üsna ruttu prügikasti.Ise arvan,et Zakspeedi juhtimisel oleks Arrows praeguseks ellu jäänud,küll aga uue nime all.

Veel mõnedest võimalikest kandidaatidest (Ganassi,Mateschitz) on siin foorumis varemgi juttu olnud.Vt ka viewtopic.php?t=470
2000.aastal tahtis ka Honda tehasetiimiga F1 tulla.Plaan lõpetati aga pärast peakonstruktor Harvey Postlethwaite'i surma.
1996 kavatses liituda Prantsuse F3000 võistkond DAMS.Auto oli neil valmis,kuid ei saadud rahasid kokku.
Veel paar F3000 võistkonda (SuperNova ja Durango) on pidanud samasuguseid mõtteid,kuid need jäid vaid idee tasemele.
Ning 2002.aasta USA GP ajal liikus kumu,et "All American Team" luuakse USA eks-ässade Gurney ja Hilli ümber.
Vot sellised lood siis viimase aastakümne jooksul tiimide F1-ga liitumisega seotud.
nimh kirjutas:Ma arvan, et see 48 milj. maks tuleks teha nn. tagatiseks. Esimese hooaja järel makstaks sellest kolmandik tagasi, teisel ja kolmandal aastal ka ülejäänud kolmandikud. Nii saaks ju tiimi vähemalt komeks aastaks ikkagi osalema. Peale selle aitab see ka leevendada potentsiaalseid finantsprobleeme.
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Ja veel üks avantüür aastast 2002.Toona,pärast avaetappi ostis Walkinshaw' vana äripartner ja endine tiimikaaslane (sõitsid väga edukalt koos 80ndate alguse turismiautode EM-il) Chuck Nicholson alias Charles Nickerson ära Prosti vanad AP04 autod ning 2002.aasta AP05-te alged,istutas neile Harti mootorid ja lennutas teisele etapile Malaisiasse nime Phoenix (hiljem DART) all,eesmärgiga liituda tollase 12.tiimina.Neile ei antud aga stardiluba,kuna ostetud vara seas ei olnud Prostile eksklusiivselt antud 2002.aasta stardiõigust.Sõitjavariantidena figureerisid Enge,Marques ja Mazzacane.
Vasta