Piironeni artikkel Postimehes

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Vasta
Rasmus
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 841
Liitunud: 11 Sept 2003, 09:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rasmus »

Postimehes oli täna üks artikkel, mille sisuga ma eriti nõus ei tahaks olla. Aga kes tark mina ikka olen, kolmekordne maailmameister teab mida ta räägib :cry:
Markko Märtini peaeesmärk - leida uus tiim!
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

Rasmus kirjutas:Postimehes oli täna üks artikkel, mille sisuga ma eriti nõus ei tahaks olla.
Ma nõustuks sinuga, et mõni asi ei ole päris nii, aga kas Herr Piironenil on mingid X allikad, et selliseid asju kirjutab?
"Come on, you can see more than that"
arouser
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 96
Liitunud: 22 Jaan 2004, 13:42
Asukoht: tartu - võrumaa

Postitus Postitas arouser »

Frank kirjutas:
Rasmus kirjutas:Postimehes oli täna üks artikkel, mille sisuga ma eriti nõus ei tahaks olla.
Ma nõustuks sinuga, et mõni asi ei ole päris nii, aga kas Herr Piironenil on mingid X allikad, et selliseid asju kirjutab?
Äkki täpsustate neid asju millega te nõus ei ole? Sest artikkel üldjoontes ju suht asjalik.
-Andero-
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 96
Liitunud: 20 Jaan 2004, 21:59
Kontakt:

Postitus Postitas -Andero- »

Mulle samuti see jutt pehmelt öeldes ei meeldinud.Olgu ta kasvõi 10-kordne maailmameister...see on tema subjektiivne arvamus.Tegelikkuses on asi teistmoodi.Peugeot juhib hetkel tootjate arvestuses ja ja MM on teine.Iga ralliga on olukod ühe paremaks läinud ja see auto mõõtmete süüdistamine on jama.Subaru on sama suur.Ja Grönholm on juba tõestanud,et saab võidu peale sõita küll.Ja kui keegi pigem peaks järgmise aasta koha pärast muretsema,siis on see Grönholm!Ta on küll kiire kohati,aga teeb palju vigu ja hakkab juba vanaks jääma.Ja üleüldse...ma ei usu,et Peugeot see aasta lõpetab.Teevad lihtsalt reklaami ja ähvardavad...Vaevalt, et Jean-Pierre Nicolas tahtis endale sellist ajutist tööd.Usun,et asi ikka jätkub.Ja kui keegi üldse mingist kohast ilma jääb, siis on see pigem Grönholm kui Märtin.Pesoo on hetkel kiiruselt Subaru järel teine auto.Ja olen kindel,et Märtin arendab seda autot veelgi edasi ja kiirus paraneb:)
Sport, mis pole seotud mootoritega on teesklemine.
Jaanus
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5671
Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
Asukoht: seal kus ralli
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus »

Ralli on kord selline ala, kus pelgalt kiirusega ei võideta tiitleid, tähtis on ka vastupidavus ja piloodi oskus auto lõpuni tuua. Selles suhtes Piironen muidugi liialdab, et Peugeot meestel pole võimalusi meistriks tulla. Kuni on teoreetiline võimalus on ka praktiline võimalus ja sõita on veel 13 rallit! Kuid mis puutub auto suurusesse, siis see on puha vale. 307 WRC on tegelikkuses Focus WRC-st, nii madalam kui ka lühem. 307 WRC tehti vaid tänavuste reeglite kohaselt laiemaks, kuna laiem auto on kergemini juhitav, Ford sellist uuendust sisse ei viinud, kuna nemad ei aretanud uut mudelit selleks aastaks. Kindlasti ei saa ka nõustuda väitega, et Ford on kiire auto. Kaugel sellest. Focus oli juba mullu teistest maas ja nüüd on asi juba päris lootusetu. Kiiruselt on "sinine ovaal" jagamas neljandat kohta Mitsubishiga ja kui jaapanlaste areng sama tempoga jätkub, siis on nad Fordist peagi möödas.
Kuid ühes asjas on Piironenil õigus, 307 WRC juures on tehtud möödalaskmisi auto projekteerimisel ja neid vigu lapiti mullu terve aasta. Alles lõpus saadi auto tehniliselt jooksma, nüüd oleks vaja ka juhitavus korda saada ja hetkel ei ole ma sugugi kindel, et Markko selle autoga puhta sõiduga kunagi võita suudab, kuid samas tasub ka meeles pidada Peugeot' järjekordset möödalaskmist. Nimelt ei antud Markkole õigeaegselt võimalust kruusal testida ja viimasele minutile jäätud test läks ilma tõttu nahka, kuigi palju konstruktiivset tööd sai ära tehtud.
Mis puutub järgmisesse aastasse, siis selge on see, et PSA lahkub ja Suzuki-Hyundai ei saa veel autosid valmis, vähemalt mitte hooaja alguseks. Kohti napib tõesti, kuid ma tahaks loota, et nii Marcus kui Markko leiavad endale uue tööandja. Pakkumisi peaks tulema, kuid ma arvan, et pigem on küsimus rahas ja tahtes jätkata.
Rasmus
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 841
Liitunud: 11 Sept 2003, 09:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rasmus »

(Ei tea kas see artikkel nüüd tervet teemat väärib, aga aitähh)
Nõustun Jaanusega. Kui järgmine aasta kohti napib siis on rahanumber see mis määrab selle kes kuhu läheb. Ei usu, et Markko tööta jääb, ma pakun, et praeguse seisuga on Markko reiting kõrgel ja tõuseb selle hooaja vältel veelgi.
Hetkel olen mina isiklikult väga rahul Markko sõiduga, vähemalt selle lühikese ajaga on ta ennast heast küljest näidanud. Kaks poodiumi ja MMil teine koht ju ikkagi! Rahulikult autoga kohaneda ja sealjuures alati ilma liigseid riske võtmata lõpuni tulnud. Esimesed katsevõidud näitavad, et ka kiirus on säilinud.
Viriseda ja kritiseerida tasuks alles siis kui Markko mitme (kruusa)ralli vältel häviks. Esimesed kolm rallit on ju kõik radikaalselt erinevad, nende põhjal ei tohiks mingeid järeldusi teha.
De facto on Peugeotil võimsaim mootor, seda näitab WRC ning ka Markko ise on seda kiitnud.
Kuid võitmiseks sellest ei piisa, selge see. Eelmine aasta esines rohkelt probleeme vastupidavusega, õnneks need hakkavad vist läbi saama. Millegipärast tundub mulle et Grönholm ei ole teab-mis arendaja. Pigem oldi ametis kirumise ja kraaklemisega kui tõsise arendamisega. Seda tööd, mida Markko siiani teinud on ja edaspidi tegema peab suudavad ainult insider'id hinnata, lihtsurelikud võivad ainult aimata.
See, et Solbergile või Loebile alla jäädakse ei ole ime. Nad on kõvad sõidumehed, pealegi tunnevad nad oma autosid niivõrd hästi (on pikalt nendega sõitnud ning pideva arendamisega tegelenud) ning seetõttu pole siin midagi imestada. Markko suutis neile konkurentsi pakkuda, händikäpiks oli pigem Fordi mootor ja vastupidavus üldse.
Ühesõnaga, kannatust. Ärge lootke kiireid imesid ja te ei pea nutma. Ja Peugeot ei ole üldse nii lootusetu auto, küll me veel sõidame :wink:
draggo
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 362
Liitunud: 25 Juul 2003, 16:14

Postitus Postitas draggo »

Ise loodan südamest, et PSA võib veel oma otsust, mõlemad tiimid WRC's likvideerida, muuta. Võib juhtuda, et selle aasta tulemuste põhjal otsustatakse. Pealegi - järgmisel aastal pole just palju võistlejaid. Siiani võisteldi paljuski iseendaga.
Markko kohta nii palju, et eks ta ilmselt auto arendamiseks pesosse kutsuti. Fordiga tegi ta ju suure arendustöö ja Markus ilmselt sellega töesti hakkama ei saa. Kui aga PSA on kindel mineja siis arvan, et uue tiimi otsinguga juba tegeletakse ja mitte vähe. 8)
GC
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1058
Liitunud: 16 Nov 2004, 14:17
Asukoht: keskel

Postitus Postitas GC »

Analoogses rahvusvahelises foorumis on see 307 teema sees ja seal keegi "informeeritud kodanik" teab rääkida, et insenerid in 307 tasakaalu ja stabiilsuse massiivsemate sõlmede vale paigutusega täielikult peesse keeranud, mistõttu autole mõjuvad inertsjõud ei lasegi kurvides kiiresti sõita.
Kui mõelda milliseid imepäraseid poognaid Bosse eelmisel aastal keerutas, võib see isegi tõele vastata.
Kellel huvi lugege ise:
Amazing design cockup in 307 (post #1)

99 % of designers in motorsport know how important the polar of the moment of intertia is.For those who do not know what a hell is that about.I try to explaine in laymans turn.Put the ladder through the top of your head resting on shoulders.Then put 5 kg paint right next to your face on ladder.Same back of head.Now turn ladder left,right.Easy.Do the same but this time one meter away from head.Not so easy to turn or stop.Still the same total weight but just different places.So in 206 wrc the gearbox was behind engine.Fuel tank in front of rear axle.So was battery and balance weight.Enter 307.The gear box on left side of engine insteadt back.The fuel tank behind rear axle as was the battery and balance.Great!It's amazing how Marcus was still able to drive fast,but obviously taking risks.None of his team mates have been even near his speed.
I read his column in last Vauhdin Maailma(finnish magazine)there he was very much against these kind weight movements but enginers insisted it looks good in data!Now I understand they trying to move weights back to near center.But the damage has been done.Peugeot stopping next year and Citroen maybe(it would have been look too bad for Peugeot,if only they had stopped because the lack of succes).I and Marcus also think that the real reason to switch to Pirelli was to be different from at this moment more successfull Citroen.Peugeot can use that excuse.No it's not our car.
Rasmus
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 841
Liitunud: 11 Sept 2003, 09:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rasmus »

See jutt 307 kohta on muidugi huvitav ja (kahjuks) ka loogiline.

Markko enda sõnul on sihiks võidud
Vasta