WRC 2015 hooaeg

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Vasta
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: WRC 2015 hooaeg

Postitus Postitas KidrA »

Ma olen alati mõelnud, et kui kõik on okei, siis milleks muuta. Võib vaid vaadata F1'te, mida FIA oma muudatustega korda on saatnud. Alles mõni hooaeg tagasi oli iga sõit põnev ja võitja ennustamine oli paras peavalu. Praegu võin ma järgmise hooaja võitjad ka enamus ära ennustada.

Mina näen asja nii, et see edu, mis volkaritel oli, see on kergelt ajaga kahanenud. Tehke reeglites muudatusi ja eratiim nagu M-Sport võib langeda väga kaugele tehasetiimidest. Nagu ma aru saan siis FIA eesmärk on teha masinad rohkem silmapaistvateks. Kas hetkel WRC masinad seda pole või?
Füürer
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 549
Liitunud: 19 Aug 2011, 13:31
Asukoht: L-E

Re: WRC 2015 hooaeg

Postitus Postitas Füürer »

On kätte jõudnud päev kus pean kasutajaga KidrA nõustuma. Võistlusautod liiguvad aina rohkem B-rühma poole - võimsamaks, rohkem aerodünaamikat(eriti eespool esitelge). See paneb mind muretsema. Autod on hetkel niigi kiired ja võimsuse tõstmine on väga riskantne viis ala populaarsust tõsta. Poolas oli näha kuidas rahvas tee ääres kaasa elas ja autod samas külg ees hüppesse lendasid. Autod (ja turvavarustus üldiselt) pole 10 aasta jooksul olulisalt turvalisemaks läinud kui Walesis fataalne õnnetus juhtus, samas kiirused on kindlasti kasvanud ja ilmselt kasvavad veel kui mootorite võimsust juba 25% tõstetakse. Samas see sport ei saa iial turvaline olema, aga enne kui turvalisust tagatud ei ole, tundub see lihtsalt vanade vigade kordamisena. Kahju.
Fan of MM-Motorsport & Fair Recce
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: WRC 2015 hooaeg

Postitus Postitas KidrA »

Veel tahaks lisada, et aerodünaamika nii drastiline muutmine, muudab masinad minu arust pahemuse suunda. St nad hakkavad vähem meenutama tavaliikluses olevaid masinaid, millest nad algselt pärinevad. Mulle just pigem meeldib, et WRC masin meenutab võimalikult palju tavaliikluses olevat masinat.

Ja parem esitiib ja suurem tagatiib, kas see mitte ei tähenda, et WRC masinad sõidavad edaspidi nagu rongid rööpas. Sellist Tänaku külg ees hüppeid nagu Poolas nägime, neid ei tohiks peale muudatusi enam näha.

Ja võimsuse lisamisel ma samuti pointi ei näe. Minu arust on praegustel masinatel juba päris kõva minek.

Need muudatused meenutavad natuke Pikes Peak võistlusautode masinatele sarnasemaks minemist.

Hakka või mõtlema, et kellegile (autotootjale) on need muudatused kasulikud, et nii drastilised muudatused soovitakse teha. Toyota peaks samal aastal vist hooaega alustama. Niimoodi võivad nad päris hea edu saavutada. Kui teised võistlevad vanade masinatega ja samal ajal pole nii suuri ressursse, et uut masinat arendada aga Toyota saab kõik oma jõud panna ainult uue masina arendusse.
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: WRC 2015 hooaeg

Postitus Postitas KidrA »

http://www.mtv.fi/sport/ralli/uutinen/a ... ta/5221376

Ogier on igatahes muudatustega rahul. Arvab, et ala muutub atraktiivsemaks kuna autode kurvikiirused kasvavad ja sõidumaneer muutub.

Loodame, et mina ja mu parim sõber Füürer eksime ja Ogieril on õigus. :D
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 7044
Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 2

Re: WRC 2015 hooaeg

Postitus Postitas snakeplissken »

Veel tahaks lisada, et aerodünaamika nii drastiline muutmine, muudab masinad minu arust pahemuse suunda. St nad hakkavad vähem meenutama tavaliikluses olevaid masinaid, millest nad algselt pärinevad. Mulle just pigem meeldib, et WRC masin meenutab võimalikult palju tavaliikluses olevat masinat.
ei ole nõus sellega
Ja parem esitiib ja suurem tagatiib, kas see mitte ei tähenda, et WRC masinad sõidavad edaspidi nagu rongid rööpas. Sellist Tänaku külg ees hüppeid nagu Poolas nägime, neid ei tohiks peale muudatusi enam näha.
pigem jääb samaks või näeme rohkem külg ees sõitmist, sest kurvikiirused tõusevad
Ja võimsuse lisamisel ma samuti pointi ei näe. Minu arust on praegustel masinatel juba päris kõva minek.

Need muudatused meenutavad natuke Pikes Peak võistlusautode masinatele sarnasemaks minemist.
ei ole kursis mäkketõusu võistlusautodega, aga kas mitte ei ole tegemist üle 1000 bhp masinatega...seega sinna oleks pikk pikk maa minna
Füürer
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 549
Liitunud: 19 Aug 2011, 13:31
Asukoht: L-E

Re: WRC 2015 hooaeg

Postitus Postitas Füürer »

Külg ees sõitmine küll kurvikiirust ei tõsta...
Fan of MM-Motorsport & Fair Recce
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: WRC 2015 hooaeg

Postitus Postitas KidrA »

Seda minagi mõtlen, mida parem aerodünaamika, seda parem pidamine ja seda vähem külg ees sõitmist. Autod muutuvad rohkem ringraja masinate sarnaseks kui rallimasinate sarnaseks.
blizzard
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 867
Liitunud: 01 Okt 2010, 18:47

Re: WRC 2015 hooaeg

Postitus Postitas blizzard »

eelkõige tuleb see aerodünaamilisus kasuks asfaldirallidel ja kiiretel kruusalõikudel. Kruusarallil tulebki just tihti enne kurvi läbimist külg ette visata, et seda kiiremini läbida
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 7044
Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 2

Re: WRC 2015 hooaeg

Postitus Postitas snakeplissken »

Füürer kirjutas:Külg ees sõitmine küll kurvikiirust ei tõsta...
LAHTISEL PINNASEL, mitte asfaldil
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: WRC 2015 hooaeg

Postitus Postitas KidrA »

Wilson ka õnnelik, ütleb, et masinad hakkavad ilusamad välja nägema. No vaatame, kaua tal seda õnne jätkub. Regulaarne on, et suurte muutustega võidavad just suured. Kui siis Fiesta on VW'st, Hyundaist ja Toyoytast veel kaugemal maas, siis küll see jutt ka muutub.

Päris naljakaid kommentaare võib lugeda wrc twitteri kontolt, enamus paistab rahulolematud olevat, et muudetakse midagi, mis ei vaja muutmist. See kole pilt sellest tleviku wrc masinast ei aita samuti asjale kaasa. Loodame, et masinad on ilusamad kui see käkerdus, mida wrc leht avaldab.

https://twitter.com/OfficialWRC/status/ ... 16/photo/1

Samuti on paljudes internatsionaalsetes foorumites samad kahltused, et autod hakkavad vähem külg ees sõitma. Tundub pigem ikkagi see variant õige olevat.
umm
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 673
Liitunud: 16 Veebr 2003, 13:31
Asukoht: Tallinn

Re: WRC 2015 hooaeg

Postitus Postitas umm »

Huvitav, kuidas lahendatakse selliste autode juures katsete keskmised kiirused, need on hetkega lõhki sellisel juhul. Sisuliselt Poola ja Soome MM peaksid leidma uued metsarajad? Juba praegu käib hädaldamine, et liiga kiire.
GC
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1058
Liitunud: 16 Nov 2004, 14:17
Asukoht: keskel

Re: WRC 2015 hooaeg

Postitus Postitas GC »

KidrA kirjutas: ...Samuti on paljudes internatsionaalsetes foorumites samad kahltused, et autod hakkavad vähem külg ees sõitma. Tundub pigem ikkagi see variant õige olevat.
Mõelge ka nüüd natuke, mida räägite!
Kuidas seal kruusal siis sõitma hakatakse?
Nagu vormelid asfaldil või?
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 7044
Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 2

Re: WRC 2015 hooaeg

Postitus Postitas snakeplissken »

GC kirjutas:
KidrA kirjutas: ...Samuti on paljudes internatsionaalsetes foorumites samad kahltused, et autod hakkavad vähem külg ees sõitma. Tundub pigem ikkagi see variant õige olevat.
Mõelge ka nüüd natuke, mida räägite!
Kuidas seal kruusal siis sõitma hakatakse?
Nagu vormelid asfaldil või?
nõus

aerodünaamilisest survejõust on vähe kasu kui rataste all on lahtine pinnas
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: WRC 2015 hooaeg

Postitus Postitas KidrA »

GC kirjutas:
KidrA kirjutas: ...Samuti on paljudes internatsionaalsetes foorumites samad kahltused, et autod hakkavad vähem külg ees sõitma. Tundub pigem ikkagi see variant õige olevat.
Mõelge ka nüüd natuke, mida räägite!
Kuidas seal kruusal siis sõitma hakatakse?
Nagu vormelid asfaldil või?
Keegi pole seda väitnud. Jutt käib sellest, et VÄHENEB külg ees sõitmine.

Mõtle nüüd ise ka natuke. Parem pidamine ees. Parem pidamine taga. Üleüldine parem aerodünaamika. Elektrooniline keskdiferenetsiaal. Kõik need neli uuendust on soodustamaks vähem külg ees sõitmist. Või arvad teisiti?
Olarir
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 343
Liitunud: 04 Veebr 2015, 22:18

Re: WRC 2015 hooaeg

Postitus Postitas Olarir »

No ***** kui pind ise ei pea, siis ma ei usu, et mingi aerodünaamika parandamine jms jama auto järsku kruusale kinni liimib.
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 17
Kontakt:

Re: WRC 2015 hooaeg

Postitus Postitas Kolin »

What da hell. Mis krdi asi see veel on:?: Kuhu me jõudnud oleme. Siin kohal tuleb nõustuda hr. KirdaA ja hr. Füüreriga.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
mcwax

Re: WRC 2015 hooaeg

Postitus Postitas mcwax »

Puhtalt talupoja loogikast lähtuvalt. Kui tõuseb aerodünaamika osakaal, ja eeldan et külgedele keegi tiibu ei pane, siis on omakorda loogiline eeldada, et selleks, et sellest aerodünaamikast kasu saada, peaks liiklema võimalikult "otse". Ehk - kindlasti ei saa samamoodi nagu F1 masinat, panna rallimasinat "kruusale kinni", aga kindlasti soodustab see sõidustiili kus masin oleks võimalikult otse, et see vähene mõju mis aeronünaamilisel pidamisel kruusal on, et see ikka natukenegi mõjule pääseks.

Ja ise-endale kohe vastuargument - B grupi aegadel olid autodel jubetumad massiivsed tiivad, aga külgees sõitmist oli kaugelt enam kui praegu. Kruus ja künkad kindlasti teevad siin omad korrektuurid - kui sa ikka kurvil olevat trampliini tahad läbida kiirusel, mis rattad maast võtab, siis pole võimalik sinna kurvi "otse sisse sõita". Küll aga peaks siis suurem aerodünaamiline surve tõstma natuke seda piiri, millal siis ikkagi autol ratta maast lahti saadakse.

Ja kui teise talupoja seisukohalt vaadata - suurem võimsus toob suurema kiiruse ja suurem kiirus kipub ikkagi vaatemängu suurendama. Loodame lihtsalt, et ei kordu B grupp.
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: WRC 2015 hooaeg

Postitus Postitas soca »

siin see on, Matton pole sugugi Meeke'ga rahul

http://www.autosport.com/news/report.ph ... 0awareness
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
MKD
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1659
Liitunud: 08 Veebr 2008, 19:28
Asukoht: Tallinn

Re: WRC 2015 hooaeg

Postitus Postitas MKD »

Tea, mida Matton Östbergi kulgemise kohta ütleb, Poola rallil oli ta ikka eriti mannetu.
Meeke osas ilmselt ootab ta temalt sarnast kiirust (ja stabiilsust) igalpool nagu nägime Argentiinas ehk ta teab, et Kris on selleks võimeline, paraku pole ta edu korrata suutnud.
Rallijutud ralliblogis.. http://www.rallinaut.ee/ |
(Jan)
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1634
Liitunud: 01 Veebr 2014, 14:13

Re: WRC 2015 hooaeg

Postitus Postitas (Jan) »

Vasta