Ott Tänaku diskussioon

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Vasta
teine_riiul
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1007
Liitunud: 18 Okt 2012, 18:29

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas teine_riiul »

Timur_P kirjutas:Postimees Plussis tasulie artikkel.

Tänak: tegime kriitilisest olukorrast pääsemiseks kõik, mis võimalik
Teeme korjanduse või? :roll:
maario
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 477
Liitunud: 11 Mai 2003, 13:47
Asukoht: Saarel

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas maario »

Autor: Peep Pahv
Postimees
18. juuli 2015

Ott Tänak, kas kevadisel raskel perioodil said oma tiimilt vaimset toetust või anti lihtsalt käsk, et nüüd tuleb minna ja panna?
Portugali ralliks anti meile vabad käed ja koos sellega ka kohustus tõestada uue auto kiirust. Väga raske oli hakata kohe hästi sõitma. Portugali ralli eel tegime palju legenditrenni, proovisime kõiksugu muudatusi ja uusi süsteeme. Tegime kõik, mis võimalik – töö käis 24 tundi ööpäevas ja 7 päeva nädalas. Mõtlesime asjadele, mille peale tavaliselt ei mõtle, analüüsisime läbi kõik pisiasjad ning valmistasime end ette kõigeks, milleks üldse võimalik. Kui see ennast ära tasub, võime töötada nii palju kui vaja ning kui tänu sellele tuleb tulemus, ongi pingutuse eest tasutud.

Tegite muutusi – kas see tähendab, et hooaja alguses tegutsesite valesti?

Mitte seda. Me ei teinud hooaja alguses palju asju valesti, sest tegelikult polnudki alguses konkurentsis püsimist loota. Lihtsalt nende rallide jooksul juhtus igasuguseid asju. Portugalist alates oligi plaan hakata sõitma kiiremini ning selleks tuli kõik mõelda positiivseks ja teha hea ettevalmistustöö. Tähtis oli anda endast parim, sest siis pole tulemusest olenemata pärast midagi kahetseda.

Tulemus tuli, Portugalis saite 5. koha, Poolas kerkisite juba poodiumile. Ilmselt tähendas see teie jaoks ka võitu iseenda üle?
Kindlasti, samuti meeskonna jaoks. Oleme väike tiim, kõigil tehasemeeskondadel on palju suuremad eelarved ja kui me suudame ikkagi poodiumile jõuda, siis see on meeskonnale väga suur võit. Tähtis oli teha tulemus, sest see motiveerib kogu meeskonda.

M-Spordi boss Malcolm Wilson andis sulle Portugalis vabad käed, kuid nõudis tulemust. Kas sina rallimehena tunned end sellises olukorras paremini kui siis, kui pead sõitma rahulikult ja jõudma igal juhul lõpuni?
See on kogemuses kinni. Kui oled proff ja tunned piire, siis on võimalik mõlemad olukorrad positiivselt lahendada. Vabad käed on mõistagi iga sõitja unistus, sest kõik tahavad sõita ju võidu peale. Kui meile võimalus anti, siis loomulikult haarasime sellest kinni.

Kas hooaja alguses, kui teadsid, et auto ei võimalda esimestele kohtadele konkureerida, oli sõitmine vaimselt keeruline?
Asi polnud ainult autos, kindlasti polnud me esimestel rallidel ka ise konkurentsis. Tegelikult pole ka praegune auto uus, vaid vana masin on teistsuguses seades ja meile mugavamaks tehtud. See tekitab enesekindlust, sest kui tead, et sul on parim auto, saad ka kiiresti sõita.

Võib öelda, et oled oma autoga kokku kasvanud.

Hea on see, et sain omale valikutest parima auto. Proovide käigus valisin endale kõige mugavamad asjad ja see annab ka praegu suurema enesekindluse. Auto on täpselt selline, nagu ma tahaks, kuid samas on kindlasti võimalik midagi veel paremini teha. Hooaja jooksul on suuri muutusi teha muidugi keeruline.


Poolas olid poodiumil, ees ootab Soome ralli ning ootused on senisest veel kõrgemad. Kas niisuguses olukorras pead end tagasi hoidma, et vältida liiga hasarti minekut ja vindi ülekeeramist?

Soome ralli on väga keeruline ning kindlasti on sinna parem minna kolme hea ralli pealt kui seniste ebaõnnestumiste tõttu ebakindlana. Loomulikult võib rallil kõike juhtuda, kuid võtame seda enda joaks nagu uut rallit, kus püüame teha võimalikult head tööd.

Alates Poolast on kalendris kõik suhteliselt kiired rallid, kus oluliseks saab sõitja roll. Sõitu saab nautida, asjad ei tule nii rängalt. Teame, et meil on hea auto ja meeskond ning headel teedel saame teha ka hea tulemuse.

Esikohtade konkurentsis püsimine on midagi sellist, mille nimel oleme töötanud ja millest unistanud ning see motiveerib veel rohkem töötama. Sama oluline on see meeskonna jaoks: sõitjad, mehaanikud, toetajad ja tiimi juhid… Kõik on sellest rohkem motiveeritud.

Liidritega sekund sekundis võitlemine tähendab ilmselt midagi muud kui kuuendale kohale sõitmine.

Parima annad endast igal hetkel, aga kui hakkad esikoha peale sõitma, tuleb hakata riske võtma ja see tähendab, et oled piirile juba üsna lähedal. Päris tipus ei sõideta enam kuigi suure varuga. Seega peavad kõik asjad olema täpselt paigas: auto seadistus, rehvid, legend, koostöö… Kui tunneme end vabalt ja süsteem töötab sinu kasuks, ongi lihtsam tulemust teha. Kui kõik on hästi, tekib tunne, et kõik on võimalik, isegi riske võttes sa seda ei tunneta, kõik on kontrolli all, sa saad aru, mida teed, ja tunned iga hetke ja kurvi ette. Kui aga pead võitlema probleemidega, on kõik palju keerulisem.

Käimas on hooaja teine pool, kus sõidetakse juba paljuski uue hooaja töökoha nimel.

Järgmised kolm-neli rallit on meie jaoks väga olulised. Sellele ei tohi mõtelda, tuleb anda oma parim ja siis tuleb, mis tuleb… Meie ei saa midagi muuta, peame keskenduma oma tegevusele.

Kui palju sa üldse rallimaailmas toimuvale mõtled? Et kes kuhu tiimi läheb ja mis võimalused võivad uueks hooajaks tekkida?

Kodus hilja õhtul võib neid asju mõtelda, kuid otsest vajadust pole. Meil on inimesed, kes nende küsimustega tegelevad, meie peame vaevama pead hoopis selle üle, kuidas kiiresti sõita.

Kas professionaalsel tasemel meeskonnas on töö selline, nagu hooaja eel ette kujutasid?

Graafik on tihedam, kui arvasin. Tegevust on palju ja väga tihti ei saa terveks nädalaks koju. Tavaliselt kulub proovisõitudele terve nädal, näiteks nüüd sõidame Soome ralli testis kaks päeva järjest, siis on päevane paus ja veel üks testipäev. Kui reisipäevad juurde panna, ongi nädal läinud. Sellel tasemel sportimine eeldabki hommikust õhtuni keskendumist. Nüüd olen kõigega juba harjunud ja usun, et edaspidi on lihtsam.

Varasemaga võrreldes on proovisõitude maht kasvanud kordades suuremaks.

Nii palju pole ma kunagi varem testinud, varasemate hooaegadega võrreldes on kilometraaž kasvanud vähemalt kolmekordseks. 2012. aastal proovisime tavaliselt enne rallit sadakond kilomeetrit, kuid see oli hoopis teine asi.
Timur_P
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2853
Liitunud: 23 Okt 2011, 20:06
Asukoht: Siin

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Timur_P »

Tänud maario.
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas soca »

Rallilegend Vatanen: Tänak kihutab maailmameistri tasemel

http://epl.delfi.ee/news/sport/rallileg ... d=71962063

Eesti autospordi liidu president Ari Vatanen usub, et Ott Tänak hakkab võitlema ralli MM-tiitli pärast.

Vaadanud läinud reedel publikumassi, mis ralli avamisele kohale voolas, õhkas Vatanen sügavalt ja kuulutas: „Te olete ikka kõvad. Väike maa, mille rahvas on ralliusku. Ja teie piloodid on hakanud minema või on juba läinud soomlastest mööda.”
Mis Soome ralliga juhtunud on? Nii teil kui ka meil on üks piloot tehasetiimis. Ja muide: kes krooniti mullu Soome meistriks, kas mitte Karl Kruuda?

Soome meister on tõesti eestlane. Aga mis Soome rallis toimub, teab sealne alaliidu president ehk paremini. Ajad, kus soomlased pääsesid tiimidesse lihtsalt seetõttu, et nad olid soomlased, on möödas. Nüüd ei piisa andekusest, tuleb teha palju tööd.

Soome viibis rallimaailma tipus ehk liigagi kaua. Teinekord on tervislik põhja vajuda. Vaadata peeglisse, et mida on valesti tehtud. Kusjuures on tore, et naaber näitab Soomele koha kätte. Võitlus viib edasi.
Ilmselt pole ka Soomes kiiretest poistest puudus, küsimus on, kuidas neid maailma viia.

Jooksmiseks piisab ketsidest, rallisõiduks on vaja ülikallist autot. Et seda leida, pead olema andekas, töökas ja hea suhtleja. Kõige tipuks on õnne vaja. Ühel veab, teisel mitte.

Minu ülesanne Eesti alaliidu presidendina on lõhkuda takistusi, mis noorte teel seisavad. Üht-teist olen suutnud, kuid palju on veel teha.
Miks ei võiks Karl Kruuda tulevikus Toyota tiimis kihutada?

Kas ralli on tänapäeval rohkem sport kui sinu ajal, kolm-neli kümnendit tagasi?

Soomes arvavad paraku paljud, et sport on ainult see, kui sportlasel higi tilgub. See pole õige suhtumine. Ralli on alati olnud sport, kuid ka sõu.

Tavad küll muutuvad ajas. Varem oli rallimehe elu spontaansem. Nüüd käib järjekindel töö ja treening, kogu elu on piinliku täpsusega paigas, treenerid, massöörid, psühholoogid on abiks…

Samal ajal hakkab sära rallist kaduma, kõik on ühtlaselt hall nagu sõjaväes.
Värvikaid tüüpe à la Carlos Sainz pole praegu rallis tõepoolest. Huvitav, kas maailmameister Sebastien Ogier tuntakse ära, kui ta siia rahva sekka satuks? Sainz tuntaks.

Sainzi tõesti tunneks. Karismaatilised ja värvikad tüübid on kahjuks kadunud. Publik ei taha näha massi, vaid isiksust. Publik vajab kangelasi, võitlejaid, kes tõusevad, langevad ja tõusevad taas. Nagu Colin McRae.
Noori ja säravaid rallitähti ülemäära peale ei kasva. Kui Toyota kahe aasta pärast MM-sarja tuleb, kes võiks rooli istuda?

Uusi talente pole tõesti palju, kuid õnneks on nende väheste seas eestlasi. Kruuda näiteks. Miks ta ei võiks Toyotaga kihutama hakata?
2017. aastal tulevad ralliteedele uued kiiremad, võimsamad ja kirevamad sõiduvahendid. Kas minnakse ajas tagasi, brutaalsesse ajastusse, kui valitsesid legendaarsed B-rühma autod?

Sinnapoole peakski ralli liikuma – rohkem kiirust, võimsust ja näitemängu. Vaatama tullakse ju etendust, tsirkust.

B-rühma autod olid hullumeelsed ja ohtlikud, põlesid nagu säraküünlad. Tänapäeval on autod turvalised, seega miks nad ei võiks olla kiiremad?
Ajad, kus soomlased pääsesid tiimidesse lihtsalt seetõtu, et nad olid soomlased, on möödas.

Räägid siin tsirkusest, aga laval on ainult üks esineja – varem oli Sebastien Loeb, praegu on Ogier. Ühe mehe etendus, sest teised tiitliheitlusse ei sekku.

Parim piloot parimas autos on võitmatu kombinatsioon. Tahtsime asja põnevamaks teha ja pakkusime idee, et MM-rallidel tuleks enne viimast kiiruskatset jagada kaotusajad kümnega. Kahjuks lükkas FIA (rahvusvaheline autoliit) ettepaneku tagasi.

Järelikult tuleb Ogierile vääriline vastane leida, sest võistlus, kus võitja on ette teada, huvitab väheseid.
Kes see olla võiks?

Arvan, et Ott Tänak. Kui tema areng samas rütmis jätkub, on ta piiriks ainult taevas. Tänak on uskumatult kiire ja see, kuidas ta Poolas sõitis, oli võimas – maailmameistri tase.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme
Meeldimisi saanud: 3

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas viplala »

Mees teab, mis mees räägib!
Tänak soomlastele: eestlane tuleb enne teid maailmameistriks!
http://sport.err.ee/v/autoralli/5ec1d29 ... f6539cd1ee
MTV3 lugu ka siis
http://www.mtv.fi/sport/ralli/uutinen/a ... ia/5240748
aix
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4810
Liitunud: 10 Veebr 2003, 22:47
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 1
Kontakt:

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas aix »

viplala kirjutas:Mees teab, mis mees räägib!
Tänak soomlastele: eestlane tuleb enne teid maailmameistriks!
http://www.mtv.fi/sport/ralli/uutinen/a ... ia/5240748
Ja selle loo peale on ka üks kommentaar...On tää säälittävää... jopa virolaiset ovat meitä parempia rallissa!...(See on hale, aga isegi eestlased on meist rallis paremad...) :)
Gustav
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1883
Liitunud: 30 Okt 2008, 18:09
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 2

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Gustav »

viplala kirjutas:Mees teab, mis mees räägib!
Tänak soomlastele: eestlane tuleb enne teid maailmameistriks!
http://sport.err.ee/v/autoralli/5ec1d29 ... f6539cd1ee
MTV3 lugu ka siis
http://www.mtv.fi/sport/ralli/uutinen/a ... ia/5240748
Mtv artikli all ka üks kommentaar, mis muigama ajas. :lol:
"On tää säälittävää... jopa virolaiset ovat meitä parempia rallissa!"
Ehk siis eesti keelde tõlgituna: "Hale lugu! Isegi eestlased on meist rallis paremad."
Eks Kruuda Soome tiitel andis ka põhjanaabritele kerge põntsu allapoole vööd. :D
aix
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4810
Liitunud: 10 Veebr 2003, 22:47
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 1
Kontakt:

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas aix »

Gustav kirjutas:
viplala kirjutas:Mees teab, mis mees räägib!
Tänak soomlastele: eestlane tuleb enne teid maailmameistriks!
http://sport.err.ee/v/autoralli/5ec1d29 ... f6539cd1ee
MTV3 lugu ka siis
http://www.mtv.fi/sport/ralli/uutinen/a ... ia/5240748
Mtv artikli all ka üks kommentaar, mis muigama ajas. :lol:
"On tää säälittävää... jopa virolaiset ovat meitä parempia rallissa!"
Ehk siis eesti keelde tõlgituna: "Hale lugu! Isegi eestlased on meist rallis paremad."
Eks Kruuda Soome tiitel andis ka põhjanaabritele kerge põntsu allapoole vööd. :D
Jõudsin ette...:D
Gustav
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1883
Liitunud: 30 Okt 2008, 18:09
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 2

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Gustav »

aix kirjutas:
Jõudsin ette...:D
Nagu mõni rallipäev oleks juba käes. Sekundite mäng. :)
Gustav
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1883
Liitunud: 30 Okt 2008, 18:09
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 2

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Gustav »

viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme
Meeldimisi saanud: 3

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas viplala »

Markko on kõik ilusti ära öelnud, mis juhtuma hakkab ja mida tuleb teha.
ponx
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 682
Liitunud: 05 Aug 2005, 16:12
Meeldimisi saanud: 1

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas ponx »

Äkki keegi ei pääse PM+ lugudele ligi :D
http://sport.postimees.ee/3278493/tanak ... ste-puudus
Autor: Peep Pahv, Jyväskylä
Postimees31. juuli 2015 07:32

Ott Tänak ja Raigo Mõlder tõestasid juuli alguses sõidetud Poola MM-ralli 3. kohaga, et kuuluvad oma ala maailma parimate sekka. Õnnestumisest enesekindlust ammutanud mehed sooviks eile Jyväskyläs alanud Soome rallil saavutust korrata, kuid Tänaku sõnul võib neid pidurdada kogemuste puudus.

«Olen Soome rallil sõitnud WRC-autoga vaid korra. Mõnel aeglasemal rallil poleks näiteks WRC 2 autoga vahe nii suur, kuid siinsetel kiiretel teedel on asjad teisiti,» selgitas Tänak, ent lisas, et kiiruskatsed on siiski enamikus lahjema autoga sõitmisest tuttavad ja see lisab omakorda enesekindlust. «Paljud kiiruskatsed on varasemate aastatega sarnased, vaid punktikatse sõidetakse tagurpidi ning mõned üksikud lõigud on täiesti uued.»
Tänaku sõnul andsid nad koos kaardilugeja Mõlderiga legendi kirjutamisse endast parima, mõistmaks, mis kusagil juhtuma hakkab. Samas on ta teiste tippsõitjatega võrreldes palju keerulisemas olukorras. Näiteks tõi ta täna sõidetava legendaarse Ouninpohja kiiruskatse, mida mullu Soomes võidutsenud Jari-Matti Latvala on WRC-autoga sõitnud kümmekond aastat.

«Kogemuste vahe on meeletu – kiiruse poolest pole meil probleeme, aga teadmatusest võib meil tulla rohkem riskidega seotud olukordi. Peame sõitma puhtalt legendi järgi,» nentis Tänak. «Poolas võtsime teadlikult suuremaid riske, kuid siin me seda ei tee. Riskid on nagunii suured ning neid teadlikult juurde võtta pole mõtet.»
Eile Jyväskylä linnas sõidetud publikukatsega alguse saanud rallil ootavad sõitjaid tavalisest veelgi keerulisemad olud. Prognoosid lubavad rohket vihmasadu ja see võib tekitada rajal ohtralt ootamatuid olukordi.

«Sellistes oludes on sõitmine keeruline ning seda kõikide jaoks,» märkis Tänaku meeskonna M-Spordi boss Malcolm Wilson. Samas leidis ta, et Tänakul on võimalus korrata Poola ralli saavutust ja ka Soomes poodiumile tõusta.

Tänak ise on samuti seda meelt, et kindla peale esikümne keskmise koha eest sõitmisel pole suurt mõtet. Ta selgitas, et sõita tuleb täpselt nii kiiresti, kui sisetunne lubab, pealegi on hooaeg jõudnud seisu, kus tulevale hooajale mõeldes tuleb tõsta kiirust ning anda endast parim.

«Meelega vigu teha pole mõtet, kuid võidusõidu käigus tuleb hea tulemuse saavutamiseks maksimaalselt suruda,» rääkis Tänak. Wilsoni sõnul tuleb Tänakul uueks hooajaks lepingu teenimiseks teha seda, mida ta on viimastel rallidel näidanud: «Püsima teel ja võitlema koha eest poodiumil.»
Tänakule sisendas optimismi eelmisel nädalal korraldatud testisõidud. «Varem pole ma saanud Soome ralli eel testida, kuid seekord sõitsime kolmel päeval erinevatel teedel ning kõik kulges suurepäraselt. Saime enese jaoks kinnituse, et auto toimib hästi.»

Just M-Spordi uuendatud autot võib pidada Tänaku tõusu üheks oluliseks kaasaaitajaks. Testimisel tõsiselt töötanud eestlane tunneb ennast masina roolis vabalt ja mugavalt. «Auto teeb seda, mida tahan, ning see teadmine annab juurde kiirust ja stabiilsust.»

Tänak tuli Soome puhanuna. Pärast Poola rallit püüdis ta kaks nädalat ennast rallist eemal hoida ning veeta aega perekonna seltsis. Tõsi, ta oli kohal Rally Estonial, kuid seal piirdus tema roll teiste abistamisega. «Tegin enese jaoks restart’i. Nüüd hakkab kõik taas otsast peale,» rääkis ta.

Kui eilne kiiruskatse oli proloog, siis täna läbivad rallimehed tõsise katsumuse. Kavas on üheksa kiiruskatset, kuid päevaplaanis pole ette nähtud ühtegi hooldepausi. Pärast nelja kiiruskatse läbimist vahetatakse vaid rehve.

«Poolas oli esimene päev täpselt samasugune. Toona oli meil probleeme piduritega, loodan, et siin midagi sellist ei juhtu,» lausus ta. Suurt varuosade ladu ei kavatse ta aga kaasas vedada. «Auto kaal on niisama asjade kaasavõtmiseks selleks liiga oluline. Autos on vaid mõned hädavajalikud tööriistad.»

Lisaks Tänakule ja Mõlderile sõidavad Soome MM-rallil veel kaks Eesti sõitjat. WRC 2 arvestuses kihutab Sander Pärn koos britist kaardilugeja James Morganiga. Ford Fiesta R2 autoga on stardis Kristen Kelement ja Timo Kasesalu. Sarnaselt Pärnaga WRC 2 arvestuses võistlev Karl Kruuda jääb auto mootori probleemide tõttu kõrvale ning ühtlasi loobub ta ka hooaja kokkuvõttes võimalikult kõrge koha jahtimisest.

«Kuna kokkuvõttes pole meil võimalik enam kõrget kohta saavutada, otsustasime Saksmaa asfaldirallil mitte osaleda ning ilmselt on järgmise võistlusena plaanis Hispaania MM-ralli,» selgitas Kruuda.

Soome ralliks ei jõudnud ta oma autot võistluskorda saada ajapuudusel. Juba Rally Estonial tõrkunud mootor tuleb saata tehasesse remonti. «Soome ralli eel oli kavandatud ka testisõit ning see vähendas mootori parandamiseks kuluvat aega kolmele päevale. Mootori tehasesse saatmiseks ja tagasi saamiseks on seda vähe.»

Legend Grönholm: Tänakul on võimalus võita

Soome autoralli legendi, kahekordse maailmameistri Marcus Grönholmi sõnul maksavad Soome MM-rallil kogemused, kuid ta nägi võiduvõimalust ka nappide kogemustega Ott Tänakul. «Poolas sõitis ta suurepäraselt ning kuigi see on keeruline, võib ta siin isegi võita,» lausus ta. «Kogemused maksavad siin palju, kuid varemgi on siin võitnud väheste kogemustega sõitjad.»

Grönholm teab, mida räägib – ta on võitnud Soome ralli rekordilised seitse korda. 2003. aastal pidas ta võimsa duelli Markko Märtiniga, mis lõppes eestlase võiduga. «Puhta sõiduga pole ma Soomes kunagi kaotanud. Toona, kui Märtiniga võitlesime, purunes mu autol rattalaager – siis oli tal juba lihtne võita.»

Grönholm on seni viimane soomlasest maailmameister. Kuigi äri kõrvalt jääb ralli jälgimiseks aega väheks, teab ta, et Soome rallis pole parimad ajad. «Meil on häid sõitjaid, kuid superhäid ei ole!» sõnas ta. Puudusi nägi ta ka soomlaste praegusel esinumbril Jari-Matti Latvalal. «Ta mõtleb liiga palju. Tegelikult tuleb lihtsalt minna ja panna!»
ponx
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 682
Liitunud: 05 Aug 2005, 16:12
Meeldimisi saanud: 1

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas ponx »

Lisan selle ka siis juba kui jagamiseks läks.

http://epl.delfi.ee/news/sport/tanak-so ... d=72033429
Jaan Martinson, Jyväskylä
30. juuli 2015 23:30

Ainus, mis takistab Ott Tänakut Jyväskylä ralli võitu püüdmast, on kogemuste nappus.
Ott Tänak on justkui teeristile jõudnud vägilane, kes ei tea, kas minna paremale või vasakule. Kas panna hullu nagu kuu tagasi Poolas või liikuda mõistuse piires. Tänak teab, et auto on kiire – M-Spordi boss Malcolm Wilson pakkus, et sama kiire, kui viimastel aastatel rallit valitsenud Volkswagenid. Ta teab, et Soome teed sobivad talle. Teab sedagi, et kaardilugeja Raigo Mõlder suudab legendi ette lugeda sujuvalt ja täpselt, sest on nobedate teedega harjunud. Seega, gaas põhja ja tuld! Poolas jäi ju esikohast puudu vaid 19 sekundit.

Paraku teab Tänak sedagi, et Jyväskylä teedel kihutamine nõuab kogemust, mida tal ei ole. Või mis kihutamine, pigem toimub Soomes madalalt lendamine. Kuulsal Ouninpohja katsel on autol kõik neli ratast õhus 77 korda ja 34 kilomeetri jooksul lennatakse kokku rohkem kui pool minutit.

„Kiiruse poolest suudaksin Volkswagenile vastu astuda, kuid Jari-Matti Latvala ja teised on Ouninpohjat läbinud WRC autoga kümme korda või rohkemgi. Pean kuulama legendi, kui nemad teavad katset peast,” selgitas Tänak. „Minu Fordi lõppkiirus on sedavõrd suur, et võib juhtuma hakata.”

Legendi koostamine sujus Tänaku arvates hästi. „Teed on enamasti tuttavad ja me üritasime üles leida ohtlikumad paigad,” sõnas ta ja lisas, et Mõlder peaks hästi kohanema, sest Soome ralli on rütmikas.

Sai kolm päeva autot katsetada
Pluss on Tänaku sõnul seegi, et ta sai sõiduvahendit kolm päeva eri teedel katsetada: „Auto on hea, teeb, mida ma tahan ja sestap tunnen end roolis vabalt.”

Niisiis lubas Tänak endast anda ja autost võtta maksimumi, kuid mitte rohkemat. „Hullu panema ei hakka. Poolas riskisime teadlikult, Soomes seda ei tee, kuigi on selge, et palju ärevaid hetki tuleb niikuinii.”

2003. aastal Jyväskyläs triumfeerinud Markko Märtin arvas seevastu usutluses portaalile Autosport.com, et Tänak võiks võidu peale minna. „Vähemalt võiks ta seda proovida. Poola ralli on nüüdseks ajalugu, kedagi ei huvita, mis seal juhtus,” sõnas Märtin.

Pilt

http://g3.nh.ee/images/pix/900x600/zQeP ... 034353.jpg

Tänak oli Märtini arvamusega kursis. „Kes artiklit luges, teab, et enne juttu ralli võitmisest rääkis Märtin seda, mida minagi – vähestest kogemusetest ja muust,” tõdes Tänak. „Loomulikult ei lähe me kindlat seitsmendat kohta võtma, vaid võitlema poodiumikoha pärast. Tuleviku nimel peame ka kiirust tõstma ja seejuures stabiilselt sõitma.”

Igatahes on Tänak puhanud ja väge täis: „Pärast Poolat olin rallist eemal, niipalju kui sain. Emotsioonid on maas, eelmine võidusõit unustatud ja hakkan taas nullist pihta.”

Kuna salakavalal Soome rallil võib kõike juhtuda – saati on oodata lausvihma, mis võib võidukihutamisest teha loterii –, võiks peaminister Taavi Rõivas igaks juhuks helikopteri valmis panna. Ta ei saa ju olla kehvem kunagisest valitsusjuhist Juhan Partsist, kes Märtini triumfi puhul 2003. aastal Jyväskylässe autasustamisele lendas.
---------------------------------------------------------------------
M-Spordi boss ootab Tänakult teel püsimist ja võitlust
M-Spordi meeskonna boss Malcolm Wilson kehitas õlgu, vastates küsimusele, kas ta oli Ott Tänaku Poola ralli kolmanda kohaga rahul: „Eestlase kohta polnud kõige halvem sõit. Nali! Tegelikult oli Tänak päris hea.” Selleks et teenida leping ka järgmis(t)eks aasta(te)ks, peaks Tänak Wilsoni sõnul tegema järgmistel rallidel, ka Soomes, kaht asja: „Püsima teel ja võitlema poodiumikoha eest.”
Rekordilised seitse Soome rallit võitnud kuulus Marcus Grönholm ei tahtnud tunnistada, et kaotas 2003. aastal Markko Märtinile. „Ma pole sõiduga iial Soome rallit kaotanud. Tol aastal, mäletan küll, pidasime Märtiniga tigedat lahingut, kuni mu autol purunes rattalaager – voi vi**u! Märtinil oli siis lihtne võita.” Grönholm kiitis järgmist kiiret eestlast Ott Tänakut: „Tal on Soomes võimalus võitagi. Äge oleks. Varemgi on väheste kogemustega mehed esikohale tulnud.”
Karl Kruudal jääb Soome ralli sõitmata, sest mootorit, mis Rally Estonial ära lagunes, ise parandama ei tohtinud hakata. „Me ei saa mootorit avada,” selgitas Kruuda. „Kuna iga ralli ette on arvestatud katse, siis jäänuks remontimiseks kolm päeva. Selle ajaga mootorit tehasesse saata ja tagasi saada ei olnud võimalik.” Kuna Kruuda WRC2 sarjas kõrgetele kohtadele enam ei võitle, jätab ta Saksamaa asfaldiralli vahele ja stardib järgmisena Hispaanias.
Muinas-Julle
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 8
Liitunud: 18 Juul 2015, 19:27

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Muinas-Julle »

Tänaku boss: kui vaja, kasutan pilootidega vesteldes kurje sõnu (1)
03. august 2015 00:10
Jaan Martinson Jaan Martinson, Jyväskylä Eesti Päevaleht M-Spordi boss Malcolm Wilson on karm, aga õiglane: kui teed head tööd, saad präänikut, kui halba, siis piitsa. Taustal Ott Tänak
M-Spordi boss Malcolm Wilson on karm, aga õiglane: kui teed head tööd, saad präänikut, kui halba, siis piitsa. Taustal Ott Tänak
FOTO: Karli Saul
Rallimeeskonna M-Sport pealik Malcolm Wilson polnud Ott Tänakuga Soome rallil rahul, kuid pole usku eestlasesse kaotanud.
Mis käib peast läbi, kui kuuled, et üks või teine M-Spordi piloot on välja sõitnud või auto ära lõhkunud?
Kuulda halbu uudiseid on mu töö osa, eriti kui tegelen noorte pilootidega. Vahel on masendust, vahel vastukaaluks rõõmu, kui keegi pääseb poodiumile. Või kui näed, et võidusõitja areneb, realiseerib oma võimed.

Kasutad sa mõnikord pilootidega vesteldes sõnu, mis ei kannata trükimusta?
Kindlasti! Kui on põhjust ja aeg sobib. Kõik sõltub olukorrast ja piloodist. Igaüht tuleb kohelda individuaalselt. Üks reageerib kurjale sõnale, teine mitte. Tähtis on kõiki vahendeid kasutades motiveerida inimest endast parimat andma.

Tänakule pole kurje sõnu vaja. Ta on pärast eksimust õnnetu, nuhtleb end ise.
Paraku pole kiirusest kasu, kui sa ei kasuta kõrvade vahel olevat õigesti.
Jah, aga mis on õnnetu ja pettunud olemisest kasu, kui jätkad vigade tegemist? Esimesel hooajal, 2012. aastal, kui ta M-Spordi meeskonnas WRC autoga sõitis, tegi ta liiga palju vigu. Kahju oli poisist, kuid teisalt ma investeerisin temasse, andsin võimaluse. Tegin seda ju tema hüvanguks.

Ega Tänak meelega eksinud. Ta tahtis parimat – võita või vähemalt poodiumile pääseda.
Seda küll, kuid eksimused olid kohati lubamatud. Ta sõitis välja ka siis, kui pidi rahulikult kulgema ja kohta hoidma. Too oli raske aasta, aga tuli Tänakule kasuks, aitas täiskasvanuks saada. Arvan, et Tänak sai liiga vara liiga palju.

On, mis on, kuid Tänak on kiire, selles ei saa vist kahelda. Kui probleeme ei tekiks, võitleks ta aina poodiumikoha eest, vähemalt kruusarallidel.
Mitte ainult kruusal. Tänak on väga kiire ka asfaldil. Paraku pole kiirusest kasu, kui sa ei kasuta kõrvade vahel olevat õigesti. Võid olla maailma kiireim rallisõitja, aga kaotad ikkagi töö, kui finišisse ei jõua. Eks me üritame Tänaku mõtlemist muuta. Andsin talle tänavu uue võimaluse, ükski teine tiim poleks andnud. Töötame, et saada Tänakust parim kätte.


"Peame leidma peasponsori, siis läheks pisutki lihtsamaks," selgitas Wilson. FOTO: Karli Saul
Kas otsus anda Tänakule teine võimalus oli raske?
Väga raske. Kuid ma usun Tänakusse. Arvan, et tegin õigesti.

Kui keeruline on erameeskonnaga tehasetiimide vastu võidelda?
Keeruline, aga õnneks jäid mulle inimesed – konstruktorid, mehaanikud, kõik, kes töötasid siis, kui olime nii-öelda Fordi tehasetiim. Olen uhke, et nad jätkasid M-Spordis.

Kui rahastamine lõppes, algas elu raskeim aeg. Olin Fordiga ammusest ajast liidetud.
Meil on teadmised ja suudame ehitada sama kiire auto kui rivaalidel. Tänu inimestele, mitte rahale. Jah, tehasemeeskonnad on meist oluliselt rikkamad, kuid ka kogu maailma rahast pole tulu, kui puuduvad töötajad, kes suudaksid ideid luua ja ellu viia.

Kas sul polnud mõtet M-Sport hingusele saata, kui Ford rahastamise lõpetas?
Kui rahastamine lõppes, algas elu raskeim aeg. Olin Fordiga ammusest ajast liidetud: sõitsin Fordis rallit, seejärel juhtisin meeskonda. Ühtäkki Ford loobus. See oli masendav uudis. Ometi otsustasin jätkata, üksi edasi võidelda.

Eks me üritame Tänaku mõtlemist muuta. Andsin talle tänavu uue võimaluse.
Nüüdseks on meil 300 töötajat ja hea auto, ehitame uut tehast ja projekteerime samasse proovirada. Kõike lootuses, et Ford naaseb rallisarja või soovib mõni teine autotootja M-Spordiga koostööd teha. Kuid kõigepealt peame leidma peasponsori, siis läheks pisutki lihtsamaks.

On see hea, et 2017. aastal tulevad MM-sarja uued WRC autod?
Väga hea. Ralli astub suure sammu edasi. Uued autod on kiiremad, võimsamad ja seksikamad ning toovad raja äärde rohkem publikut ja rallisse loodetavasti ka rohkem raha.

Olete uue auto konstrueerimist juba alustanud?
Äsja alustasime. Lõplikud tehnilised regulatsioonid selguvad alles septembris, aga meil on juba visioon, milline uus auto olema peaks.

Millal võidab M-Sport järgmise MM-ralli ja tiimi piloot maailmameistritiitli?
Ralli võime varsti võita, aga tiitel tuleb alles siis, kui mõni autotootja meile appi tuleb. Muidu on võimatu tšempioniks tõusta. Eelarved on sedavõrd erinevad. Meil ei ole 70 miljonit eurot nagu Volkswagenil.

Ogier mängib kõrgliigas üksinda
Küsimusele, kas ta suudaks palgata kahekordse maailmameistri Sébastien Ogieri, vastas rallimeeskonna M-Sport boss Malcolm Wilson pearaputusega.

„Kaugeltki mitte,” ohkas Wilson. „Oleks meil suur eelarve, alustaksin Ogieriga kohe läbirääkimisi. Teeksin seda esimeses järjekorras. Ogier on maailma parim rallisõitja, peajagu teistest üle. Kui saaks ta eest ära võtta, oleks ralli MM-sari pea peale pööratud, märksa põnevam.”

Wilson tõdes, et Ogieri ei suuda keegi alistada. „Tahaksin arvata, et Ott Tänak oleks selleks võimeline, kuid praegu mitte. Ogier mängib kõrgliigas üksinda.”
teine_riiul
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1007
Liitunud: 18 Okt 2012, 18:29

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas teine_riiul »

Tänud, aga järgmine kord võiks küsimused muust tekstist kuidagi eraldada, praegu jääb mulje nagu papa Wilson küsiks ajakirjanikult Tänaku kohta :)

Mis puutub artiklisse, siis Wilsonile on vist magamistuppa uue postri kleepinud, Neuvilli asemel on Ogier nüüd. Natuke imelik on aga see, et ütleb nii avalikult välja, et Tänak ei suuda Ogieri alistada. Kust ta seda teab? Tänak pole ju Volkariga sõita saanud veel. Ükski teine tiimipealik oma sõitjate kohta nii ei räägiks.
MKD
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1659
Liitunud: 08 Veebr 2008, 19:28
Asukoht: Tallinn

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas MKD »

teine_riiul kirjutas:Tänud, aga järgmine kord võiks küsimused muust tekstist kuidagi eraldada, praegu jääb mulje nagu papa Wilson küsiks ajakirjanikult Tänaku kohta :)

Mis puutub artiklisse, siis Wilsonile on vist magamistuppa uue postri kleepinud, Neuvilli asemel on Ogier nüüd. Natuke imelik on aga see, et ütleb nii avalikult välja, et Tänak ei suuda Ogieri alistada. Kust ta seda teab? Tänak pole ju Volkariga sõita saanud veel. Ükski teine tiimipealik oma sõitjate kohta nii ei räägiks.
Artikli kopimise osas võiks olla tänulik, et keegi tasulisi artikleid kopeerib, küsimuste tekstist eraldamine on tore aga nõuab käsitsi märkimist ehk kui tahad "selgemalt" lugeda, tee kasutaja ja maksa ;)

Aga artiklist endast, Wilson on kuidagi.. noh üsna skeptiline ja negatiivne Oti osas, justkui oleks hea ja nagu poleks ka.
Rallijutud ralliblogis.. http://www.rallinaut.ee/ |
Milor
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1685
Liitunud: 18 Juul 2004, 16:55
Asukoht: Roobuka

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Milor »

Mina sain asjast sedasi aru, et Wilson ootab Ottilt eelkõige puhast lõpetamist s.t. Ott peab arendama oma kõrvadevahel puhtalt lõpetamise oskust - kihutamise oskust seal juba piisavalt.
Ott Tänak on rallisõitja - mitte meelelahutaja.
teine_riiul
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1007
Liitunud: 18 Okt 2012, 18:29

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas teine_riiul »

MKD kirjutas:
teine_riiul kirjutas:Tänud, aga järgmine kord võiks küsimused muust tekstist kuidagi eraldada, praegu jääb mulje nagu papa Wilson küsiks ajakirjanikult Tänaku kohta :)

Mis puutub artiklisse, siis Wilsonile on vist magamistuppa uue postri kleepinud, Neuvilli asemel on Ogier nüüd. Natuke imelik on aga see, et ütleb nii avalikult välja, et Tänak ei suuda Ogieri alistada. Kust ta seda teab? Tänak pole ju Volkariga sõita saanud veel. Ükski teine tiimipealik oma sõitjate kohta nii ei räägiks.
Artikli kopimise osas võiks olla tänulik, et keegi tasulisi artikleid kopeerib, küsimuste tekstist eraldamine on tore aga nõuab käsitsi märkimist ehk kui tahad "selgemalt" lugeda, tee kasutaja ja maksa ;)

Aga artiklist endast, Wilson on kuidagi.. noh üsna skeptiline ja negatiivne Oti osas, justkui oleks hea ja nagu poleks ka.
Loomulikult olen tänulik, kui keegi viitsib siia tasulisi artikleid kopeerida, tegin vaid natuke konstruktiivset kriitikat. :wink:
Muinas-Julle
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 8
Liitunud: 18 Juul 2015, 19:27

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Muinas-Julle »

Pahvi lugu siis Postimehest. Teen siis näputööd juurde :)

Esikolmiku tase ja tuleva hooaja võimalused

Autor: Peep Pahv, Jyväskylä
Postimees 3. august 2015 07:04

Ott Tänak ja Raigo Mõlder ei visanud Soome MM-rallil pärast reedest suurt ajakaotust püssi põõsasse, vaid tõestasid ralli teises pooles, et suudavad olla maailma parimate kihutajatega võrdselt kiired, ent samas korrektselt teel püsida. Tasuks said nad lõpuks väärika 5. koha ning teenisid otsustajate silmis tuleviku jaoks olulisi plusspunkte.

Soomes võidutsenud Jari-Matti Latvala ja teise kohaga leppinud MM-sarja üldliider Sebastien Ogier olid omaette klassist. Ülejäänutega võrreldes on eestlased suures konkurentsis. «Kolmanda koha eest oleks võinud siin sõita küll,» nentis Tänak ralli finišis. Tema sõnu kinnitavad kuivad arvud: arvestades ainult laupäeval ja pühapäeval sõidetud kiiruskatseid, oli tema tulemus võrdne kolmanda koha saanud Mads Östbergiga.

Mõistagi pole selline võrdlus ei emotsionaalselt ega ka tulemuse poolest võrreldav poodiumikohal lõpetamisega, kuid ralliotsuseid langetavatele inimestele jäävad sellised detailid silma. See andis ühtlasi Mõlderile võimaluse tunnistada, et boss – M-Spordi pealik Malcolm Wilson – oli nende sõiduga rahul. «Kahele esimesele me praegu vastu ei saa, teistega võime vabalt võidelda,» positsioneeris ta ennast ja Tänakut rallimaailmas.

Et kokkuvõttes luhtus kõrge koha saavutamise võimalus eestlaste jaoks juba ralli alguses, pidid nad pühenduma ülejäänud kihutamisele – tõestamaks, et tahavad ja suudavad ka näiliselt lootusetus olukorras kiiresti ja puhtalt sõita. Tänaku sõnul kipub sellises olukorras paljudel sõitjatel motivatsioon kaduma.

Ta selgitas, et tihedas konkurentsis on lihtsam endast maksimumi välja pigistada, seepärast polevat seekordsed kiiruskatsete ajad üks ühele võrreldavad. Teisisõnu tähendab see seda, et esikolmiku konkurentsis püsides võinuksid eestlased olla veelgi kiiremad, ent nagu Tänak möönis, oleks sellega suurenenud oht eksida. Postimehega vestelnud rallispetsialistid kiitsid, et Tänak tegi tekkinud olukorras õigeid otsuseid ja see näitab tema kui sõitja arengus taas sammu edasi.

Eestlaste kiiruse väärtust tõstab teadmine, et neil napib Soome ralli spetsiifilistel kiiruskatsetel WRC-autoga sõitmise kogemusi. Tänak oli varem sellise masinaga Jyväskylä ümbruse teedel kihutanud ainult 2012. aastal, Mõlderil puudus selline kogemus sootuks. Kiiremad mehed on nendel teedel sõitnud juba aastaid. Näiteks Latvala jaoks oli see Jyväskyläs WRC-autoga 11. ralli, Östberg sõitis oma 9. ja Ogieri 8. Soome MM-rallit.

Tänavuse hooaja kokkuvõttes pole Tänakul ja Mõlderil enam midagi suurt püüda: Soome ralli järel on nad kogunud 50 punkti, mis annab MMi üldarvestuses 8. koha. Esikolmikukoht on rohkem kui 30 punkti kaugusel. Seepärast kuluvad hooaja viimased viis rallit sellele, et tagada endale tulevaks hooajaks töökoht.

Lõdvaks ei saa saarlased end lasta, vaja on näidata kiirust ja püsida teel. Samas paistab tähtede seis nende jaoks soodne. Hooaja üsna valulise alguse järel on nad viimaste rallidega tõestanud, et just nemad on mehed, kes võivad hakata tuleval aastal murdma Volkswagenite ülekaalukat valitsemist.

Võtmeküsimus on see, kas M-Spordi juht Malcolm Wilson näeb Tänakut oma meeskonnas ka järgmisel hooajal. Rallitavade kohaselt hoiab M-Spordi meeskonna pealik uue hooaja sõitjate teemal suu lukus, kuid Soome ralli andis sellest üsna hea pildi ning selge on see, et vahetuste tegemiseks pole Wilsonil kuigi suuri valikuid.

Volkswageni kolmikust on Ogieri üleostmine ebareaalne – miks peaks maailma parim rallisõitja loobuma praegusest maailma parimast ralliautost? –, Latvala on aga Wilsoni jaoks juba läbitud etapp. Kõige ebakindlam peaks olema Mikkelseni olukord, ent rallimaailma telgitaguseid tundvate inimeste arvates ei kipu norralane ise praegusest meeskonnast lahkuma.

Östberg? Wilsoni ja M-Spordi jaoks samuti juba läbitud ja kokkuvõttes suurema eduta lõppenud etapp. Kris Meeke? Väidetavalt pole tema ja Wilsoni vahel kuigi suurt sümpaatiat. Mis aga veelgi olulisem – hoolimata sellest, et mõlemal mehel on Tänakust rohkem WRC-sarja kogemusi, pole nad millegi poolest eestlasest kindlamad.

Tänavu ühe ralli võitnud Meeke näitas Soomes väga head kiirust, kuid rallialal tuntakse tema kiire sõidu käekirja, mis tähendab suuri riske ja seetõttu ka tihti katkestamist. Östberg pälvis Soomes Tänaku ees edu esimese päevaga, kui eestlase autol sisuliselt puudus esiamort – laupäeval ja pühapäeval sõideti kokkuvõttes võrdselt.

Veel mõni kuu tagasi räägiti väga tõsiselt tänavu Hyundai meeskonnas sõitva Thierry Neuville’i võimalikust liitumisest Fordiga, ent viimasel ajal on belglane liimist lahti ja tema kiirus kadunud. Näiteks Soomes kaotas ta ralli teise poolega Tänakule üle pooleteise minuti. Neuville’st on viimastel rallidel olnud kiirem ka vanemat tehnikat kasutav meeskonnakaaslane Hayden Paddon.

Edasi tuleks vaadata juba praegu mõnes madalamas sarjas sõitva piloodi poole, kuid ühtegi silmapaistvat sõitjat nende hulgas pole. Enim oodatakse Esapekka Lappi, Pontus Tidemandi, Craig Breeni ja võib-olla ka Karl Kruuda edenemist, ehkki raske on leida punkti, mille põhjal võiks kedagi neist Tänakule eelistada.
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas KidrA »

Tänud artikli eest!

Kahju, et need Postimehega vestelnud rallispetsialistid, kes hr. Pahvile nõu annavad, ei öelnud talle, et Mikkelsenil on VW'ga juba leping olemas tulevaks hooajaks. Üldse see nö avalikult mõtlemine teemal, et kas mõni VW piloot võiks M-Spordiga liituda on lihtsalt naljakas lugeda.

Ja ega M-Sport pole meeskond kes kindlalt parima piloodi kasuks võib otsustada. Neil mängib suurt rolli, masinate pealt teenitav kasum ja toetajate tugi. Sellest lähtuvalt tehakse ka otsus. Ega üle oma võimete ei saa elada. Kui rahalised võimalused napivad siis võetakse see kes aitab rahakotti täita. Kui finantsilised näitajad on paremad siis suudetakse Tänaku sugusele koht pakkuda, kes nö "tasuta" sõidab.

Näiteks hr Pahv tõi ühe näitena välja Östberg, et nagu läbitud etapp. Kui Östberg paneb oma miljonid lauale siis minu jaoks pole küsimustki, et valitaks Tänaku asmele just tema. Sest kuigi tulevikuperspektiivis on Tänakul suurem potentsiaal siis Östberg on kindlama käega ja hooaja lõpuks neile kahel erilist vahet poleks. Kas valida natuke parem piloot, kes midagi ei maksa või natuke halvem piloot, kes maksab oma masina ja sõitmised kinni, loomulikult Östberg. Lihtsalt Östberg on praegu sellises situatsioonis, kus uuesti maksupiloodiks minek tähendaks altminekut ja sealt uuesti tehasepiloodiks tõusta oleks juba raskem.

Aga ralli-artikleid on ikka põnev lugeda, olgugi kui mõnikord nad ei näi reaalsusega kursis olevad.

Pean lisama siia veel, et tasub jälgida Tänaku antud intervjuusid ETV'le Soome ralli aegu, kuidagi liiga suur naeratus on tal suul pidevalt, äkki võib sealt ridade vahelt midagi välja lugeda :D
Vasta