Rally de France Alsace I päev
Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr
Rally de France Alsace I päev
3.Rally de France Alsace 04-07.10.2012
Prantsusmaa MM-ralli 2012
Prantsusmaa ralli on MM-kalendris hooaja üheteistkümnes ralli ja 2012. aasta kolmas asfaldiralli.
MM-punkte jagatakse – WRC, S-WRC ja WRC Academy klassis. Võistluse starti asub 75 ekipaaži (19 WRC-masinat).
Kolmandat aastat järjest sõidetakse Prantsusmaa MM-ralli Korsika saare asemel Alsace´i maakonna teedel.
Sébastien Loeb läheb koduteedel püüdma üheksandat järjestikust MM-tiitlit. 2010. hooajal võideti seitsmes MM-tiitel just kodupubliku ees ning kindlasti soovivad prantsuse autotootja esisõitjad Loeb ja Elena seda saavutust korrata.
Enne rallit teatas Sébastien Loeb ehk mees, kes on legend juba oma eluajal, et käimasolev hooaeg jääb tema karjääris viimaseks täishooajaks ning järgmisel hooajal sõidab ralliteede kuningas vaid valitud rallidel. Arusaadavalt on Sébastien Loeb ja Daniel Elena võitnud autorallis kõik, mis võita on ja rohkemgi ning nüüd on aeg otsida uusi väljakutseid ning veeta aega oma perekonna ja lähedastega. Esialgsete juttude kohaselt on Citroenil plaanis liituda WTCC sarjaga ning masina arendamisel ja testimisel soovitakse kaasata just Loeb´i. Kõik konkurendid on oma intervjuudes sõnanud, et loodavad, et Loeb ikka jätkab, sest nad soovivad tulla maailmameistriks nii, et nad on võitnud Loebi ennast – elame näeme.
Eelmise hooaja Prantsusmaa MM-ralli võitjad Sébastien Ogier ja Julien Ingrassia osalevad selleaastasel rallil sarnaselt kõikide selle aasta võidusõitudega Škoda Fabia S2000 võistlusmasinal, mis tähendab seda, et üldvõidu nimel nemad sel aastal ei heitle.
Möödunud hooajal võidu nimel Citroeni sõitjatega ägeda duelli maha pidanud Dani Sordo ja Carlos Del Barrio (Mini WRC) on stardis ka sel aastal ning kindlasti üritavad hispaanlased parandada eelmisel aastal saavutatud positsiooni ning heidelda karjääri esimese MM-võidu eest.
Jari-Matti Latvala ja Miikka Anttila (Ford Fiesta WRC) võtsid Walesi teedel endale ja Fordile hooaja teise võidu ning selle emotsiooni pealt on hea jätkata ka Prantsusmaa asfaldil, kus möödunud aastal lõpetati neljandana.
Eestlastest on ralli stardis Ott Tänak ja Kuldar Sikk (Ford Fiesta WRC). Fordi piloodid võitsid Prantsusmaa teedel eelmisel aastal S-WRC arvestuses ning tänavusel WRC-hooajal asfaldil näidatud kiirus lubab loota korralikku tulemust ka WRC-arvestuses.
Kindlasti jätkub Alsace teedel duell tiitlile "parim norrakas" ehk Petter Solberg vs Mads Østberg. Kahte norralast lahutab kolm rallit enne hooaja lõppu kõigest 5 punkti.
Lisaks kiiretele tehase- ja erasõitjatele on WRC-masinatega ralli stardis ka mitmed kohalikud tähed. Kolmandat korda osaleb rallil mitmeid ringrajatiitleid võitnud Yvan Muller, kes toob seekord rajale Mini WRC võistlusmasina.
Kokku läbitakse kolme päeva jooksul 22 kiiruskatset ning 404,14 kiiruskatsekilomeetrit. Ralli Power Stage on SS20 Vignoble de Cleebourg 2 pikkusega 17.08km .
Eeloleval nädalavahetusel sõidetaval Prantsusmaa MM-ralli võivad Sébastien Loeb ja Daniel Elena ning Citroen kodupubliku ees võita hooaja 2012. MM-tiitlid
Foto: redbull.GEPA-pictures.com
Viimased Prantsusmaa MM-ralli võitjad:
2011 Sébastien Ogier – Julien Ingrassia Citroen DS3 WRC
2010 Sébastien Loeb - Daniel Elena Citroën C4 WRC
2008 Sébastien Loeb - Daniel Elena Citroën C4 WRC
2007 Sébastien Loeb - Daniel Elena Citroën C4 WRC
2006 Sébastien Loeb - Daniel Elena Citroën Xsara WRC
Eestlased Prantsusmaa MM-rallil:
Aasta Sõitjad Auto Tulemus
2001 Markko Märtin – Michael Park Subaru Impreza WRC 6
2002 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC02 8
2003 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC03 K
2004 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC04 1
2005 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 19
2006 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 17
2007 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 K
2007 Aigar Pärs – Ken Järveoja Suzuki Swift S1600 K
2008 Urmo Aava – Kuldar Sikk Citroen C4 WRC 7
2008 Jaan Mölder jr – Frederic Micolette Suzuki Swift S1600 36
2010 Ott Tänak – Kuldar Sikk Mitsubishi Lancer EVO X 19
2011 Ott Tänak – Kuldar Sikk Ford Fiesta S2000 11 (S-WRC 1)
2011 Miko-Ove Niinemäe – Mait Laidvee Ford Fiesta R2 42 (WRC Academy 7)
2011 Egon Kaur – Erik Lepikson Ford Fiesta R2 K
Ajaloonurk – 41. Tour de Corse - Prantsusmaa MM-ralli 1997
1997. aastal sõidetud Prantsusmaa MM-ralli on läinud autoralli ajalukku kui ralli, kus esimest korda MM-ajaloos jäi võistluse kogudistants alla 1000km (998,16km).
Avakatse järel läksid rallit juhtima Colin McRae ja Nicky Grist (Subaru Impreza WRC), kuid vale rehvivalik kukutas Subaru sõitjad juba järgmisel katsel liidrikohalt ning võistluspäev lõpetati neljandal positsioonil. Fordi pilootidel Carlos Sainzil ja Armin Schwarzil oli probleeme tehnikaga ning avapäeva lõpetas hispaanlane kolmandal ja sakslane alles kaheksandal kohal. Peale avapäeva juhtisid Korsika rallit meeskonnakaaslaste Francois Delecour – Daniel Grataloup ees vendade paar Gilles Panizzi – Hervé Panizzi. Märkimisväärne oli see, et mõlemad ekipaažid sõitsid kaheveolistel Peugeot 306 Maxi võistlusmasinatel. Avapäeval mängis suurt rolli ka ilm. Päeva viimasel katsel „uisutas“ nii mõnigi kuiva ilma rehvidega sõitnud piloot päästva finiši suunas.
Ka teisel võistluspäeval jätkus lisaks konkurentidele võitlus ka ilmaga. Päeva esimesel kiiruskatsel, mis oli ühtlasi ka ralli pikim, ootas sõitjaid katse alguses vihm, mis distantsi lõpuks asendus täiesti kuiva ilmaga.
Avakatsel tegid karjääri ühe raskeima avarii 1996. aasta autoralli maailmameistrid Tommi Mäkinen ja Seppo Harjanne (Mitsubishi Lancer). Soomlaste teele jäid ette kaks lehma, kellega kokkupõrke vältimine oli võimatu, ning sellele järgnenud 35-meetriline vabalangemine lõppes jõesängis, kuid õnneks pääsesid sõitjad vaid ehmatusega. Märkimisväärne on see, et just Mäkinen oli see, kes enne ralli algust palus korraldajatel ära jätta katsed, kus väljasõidu korral ootaks sõitjaid ees meetritekõrgune vabalangemine.
Carlos Sainzil oli ka teisel päeval probleeme tehnikaga (pidurid), kuid see ei takistanud tal võistluspäeva Francois Delecouriga jagatud liidrikohal lõpetamast. Juba teist rallit järjest oli peale kahte võistluspäeva esikoht jagamisel. Kataloonia ralli teise päeva järel jagasid esikohta Tommi Mäkinen ja Piero Liatti.
Kolmanda võistluspäeva eel oli võiduvõimalus koguni neljal piloodil ning kuue katse jooksul vahetus ralli liider kolmel korral.
Viimase katse eel juhtis rallit Carlos Sainz. Hispaanlase edu endise meeskonnakaaslase Colin McRae ees oli 7 sekundit. Katse alguses oli kuiv, kuid teises pooles oli tugev vihmasadu ning riski võtnud Colin McRae sai väärilise tasu. Šotlane võitis viimase katse hispaanlase ees koguni 25 sekundiga ning see tähendas, et Colin McRae karjääri 10. MM-rallivõit oli saavutatud.
Carlos Sainz oli tulemuses niivõrd pettunud, et kohe peale poodiumitseremooniat pakkis Fordi piloot asjad ning lahkus saarelt.
Peugeot 306 Maxi World masinatel sõitnud piloodid juhtisid pea terve ralli, kuid võistluse lõpuks pidid nad siiski WRC-masinate paremust tunnistama ning parima 2WD piloodina lõpetas kolmanda koha saanud Gilles Panizzi.
Teise prantsuse autotootja debüüt Renault Maxi Megane Evo II masinal oli kõike muud kui hea. Terve ralli piduriprobleemide küüsis vaevelnud Philippe Bugalski ja Sere Jordan lõpetasid ralli kuuendal ja seitsmendal positsioonil.
Ralli võitnud Colin McRae ja Subaru jaoks oli ralli alguses ka üks ärev hetk, kui peale esimest kahte katset FIA poolt toimunud kaalumisel selgus, et McRae masin oli peaaegu miinimumkaalus. Vaid kilo vähem kaalu oleks tähendanud, et šotlane oleks rallilt eemaldatud ning Subaru oleks saanud hooaja võistluskeelu.
Kokku sõideti 1997. aasta Prantsusmaa MM-rallil 18 kiiruskatset kogupikkusega 408,01 km.
60-st startijast lõpetas 39.
Võitjad: Colin McRae – Nicky Grist / Subaru Impreza WRC
Võitja keskmine kiirus: 90,29 km/h
Katsevõidud: Colin McRae 8, Gilles Panizzi 5, Carlos Sainz 4, Francois Delecour 3, Piero Liatti 1
Video: Tour de Corse – Rallye de France 1997
MM-arvestus peale 10/13 (sõitjad):
1. Sébastien Loeb 219 (18 )
2. Mikko Hirvonen 158 (13)
3. Petter Solberg 119 (12)
4. Mads Østberg 114 (1)
5. Jari-Matti Latvala 113 (8 )
6. Evgeniy Novikov 63 (1)
7. Martin Prokop 40
8. Thierry Neuville 38
9. Dani Sordo 31 (3)
10. Sébastien Ogier 31
11. Nasser Al-Attiyah 28 (1)
12. Ott Tänak 26 (1)
13. Armindo Araujo 11
14. Chris Atkinson 10
15. Francois Delecour 8
16. Dennis Kuipers 8
17. Andreas Mikkelsen 7 (1)
18. Henning Solberg 6
19. Pierre Campana 6
20. Jari Ketomaa 6
21. Matti Rantanen 6
22. Patrik Sandell 4
23. Yazeed Al-Rajhi 4
24. Ken Block 4
25. Matthew Wilson 4
26. Eyvind Brynildsen 1
27. Ricardo Trivino 1
28. Peter van Merksteijn jr 1
29. Abdulaziz Al-Kuwari 1
30. Manfred Stohl 1
31. Mathieu Arzeno 1
*(Power stage punktid)
MM-arvestus peale 10/13 (meeskonnad):
1. Citroen Total World Rally Team 348
2. Ford World Rally Team 237
3. M-Sport Ford World Rally Team 123
4. Qatar World Rally Team 63
5. Adapta World Rally Team 61
6. Citroen Junior World Rally Team 60
7. Mini WRC Team 26
8. Brazil World Rally Team 20
Katsevõidud peale 10/13
1. Sébastien Loeb 58(4)
2. Jari-Matti Latvala 47 (1)
3. Petter Solberg 43 (2)
4. Mikko Hirvonen 25 (2)
5. Dani Sordo 11 (1)
6. Thierry Neuville 5
7. Mads Østberg 4
8. Ott Tänak 5
9. Nasser Al-Attiyah 1
10. Chris Atkinson 1
*(Power stage katsevõidud)
Rallivõidud peale 10/13
Sébastien Loeb 7; ; ; ; ; ;
Jari-Matti Latvala 2;
Mads Østberg 1
Prantsusmaa ralli Shakedown tulemused:
1.Dani Sordo Mini John Cooper Works WRC 02:34,1
2.Jari-Matti Latvala Ford Fiesta RS WRC 00:00,3
3.Petter Solberg Ford Fiesta RS WRC +00:00,9
4. Sébastien Loeb Citroën DS3 WRC +00:01,4
5.Thierry Neuville Citroën DS3 WRC +00:01,6
6.Mikko Hirvonen Citroën DS3 WRC +00:03,4
= Nasser Al-Attiyah Citroën DS3 WRC +00:03,4
8. Mads Østberg Ford Fiesta RS WRC+00:03,9
9.Jevgeni Novikov Ford Fiesta RS WRC+00:05,3
10.Ott Tänak Ford Fiesta RS WRC +00:05,9
Prantsusmaa ralli järjestus peale SS1:
1.Thierry Neuville Citroën DS3 WRC 02:44,7
2.Jari-Matti Latvala Ford Fiesta RS WRC +00:00,8
3.Dani Sordo Mini John Cooper Works WRC +00:01,3
= Petter Solberg Ford Fiesta RS WRC +00:01,3
= Mikko Hirvonen Citroën DS3 WRC +00:01,3
6. Sébastien Chardonnet Citroën DS3 WRC +00:01,4
7. Sébastien Loeb Citroën DS3 WRC +00:01,6
8.Ott Tänak Ford Fiesta RS WRC +00:02,5
9.Jevgeni Novikov Ford Fiesta RS WRC +00:03,6
10.Chris Atkinson Mini John Cooper Works WRC +00:04,2
Prantsusmaa ralli esimese võistluspäeva kiiruskatsed SS1-SS8, kokku 149,80 km
Neljapäev 04.10.2012
SS1 Strasbourg 3.63km 17:30
Reede 05.10.2012
SS2 Hohlandsbourg-Firstplan 1 28.67km 10:23
SS3 Vallee de Munster 1 22.16km 11:06
SS4 Soultzeren-Pays Welche 1 19.93km 12:22
SS5 Hohlandsbourg-Firstplan 2 28.67km 14:56
SS6 Vallee de Munster 2 22.16km 15:39
SS7 Soultzeren-Pays Welche 2 19.93km 16:55
SS8 Mulhouse 4.65km 19:35
Kasulikke linke ralli jälgimiseks:
http://www.wrc.com/results/2012/rallye- ... age-times/
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/final.php?e ... lsace-2012
http://www.irally-live.com/ir_home.htm
Raadio:
http://www.worldrallyradio.com/World_Ra ... Radio.html
http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/
Prantsusmaa MM-ralli 2012
Prantsusmaa ralli on MM-kalendris hooaja üheteistkümnes ralli ja 2012. aasta kolmas asfaldiralli.
MM-punkte jagatakse – WRC, S-WRC ja WRC Academy klassis. Võistluse starti asub 75 ekipaaži (19 WRC-masinat).
Kolmandat aastat järjest sõidetakse Prantsusmaa MM-ralli Korsika saare asemel Alsace´i maakonna teedel.
Sébastien Loeb läheb koduteedel püüdma üheksandat järjestikust MM-tiitlit. 2010. hooajal võideti seitsmes MM-tiitel just kodupubliku ees ning kindlasti soovivad prantsuse autotootja esisõitjad Loeb ja Elena seda saavutust korrata.
Enne rallit teatas Sébastien Loeb ehk mees, kes on legend juba oma eluajal, et käimasolev hooaeg jääb tema karjääris viimaseks täishooajaks ning järgmisel hooajal sõidab ralliteede kuningas vaid valitud rallidel. Arusaadavalt on Sébastien Loeb ja Daniel Elena võitnud autorallis kõik, mis võita on ja rohkemgi ning nüüd on aeg otsida uusi väljakutseid ning veeta aega oma perekonna ja lähedastega. Esialgsete juttude kohaselt on Citroenil plaanis liituda WTCC sarjaga ning masina arendamisel ja testimisel soovitakse kaasata just Loeb´i. Kõik konkurendid on oma intervjuudes sõnanud, et loodavad, et Loeb ikka jätkab, sest nad soovivad tulla maailmameistriks nii, et nad on võitnud Loebi ennast – elame näeme.
Eelmise hooaja Prantsusmaa MM-ralli võitjad Sébastien Ogier ja Julien Ingrassia osalevad selleaastasel rallil sarnaselt kõikide selle aasta võidusõitudega Škoda Fabia S2000 võistlusmasinal, mis tähendab seda, et üldvõidu nimel nemad sel aastal ei heitle.
Möödunud hooajal võidu nimel Citroeni sõitjatega ägeda duelli maha pidanud Dani Sordo ja Carlos Del Barrio (Mini WRC) on stardis ka sel aastal ning kindlasti üritavad hispaanlased parandada eelmisel aastal saavutatud positsiooni ning heidelda karjääri esimese MM-võidu eest.
Jari-Matti Latvala ja Miikka Anttila (Ford Fiesta WRC) võtsid Walesi teedel endale ja Fordile hooaja teise võidu ning selle emotsiooni pealt on hea jätkata ka Prantsusmaa asfaldil, kus möödunud aastal lõpetati neljandana.
Eestlastest on ralli stardis Ott Tänak ja Kuldar Sikk (Ford Fiesta WRC). Fordi piloodid võitsid Prantsusmaa teedel eelmisel aastal S-WRC arvestuses ning tänavusel WRC-hooajal asfaldil näidatud kiirus lubab loota korralikku tulemust ka WRC-arvestuses.
Kindlasti jätkub Alsace teedel duell tiitlile "parim norrakas" ehk Petter Solberg vs Mads Østberg. Kahte norralast lahutab kolm rallit enne hooaja lõppu kõigest 5 punkti.
Lisaks kiiretele tehase- ja erasõitjatele on WRC-masinatega ralli stardis ka mitmed kohalikud tähed. Kolmandat korda osaleb rallil mitmeid ringrajatiitleid võitnud Yvan Muller, kes toob seekord rajale Mini WRC võistlusmasina.
Kokku läbitakse kolme päeva jooksul 22 kiiruskatset ning 404,14 kiiruskatsekilomeetrit. Ralli Power Stage on SS20 Vignoble de Cleebourg 2 pikkusega 17.08km .
Eeloleval nädalavahetusel sõidetaval Prantsusmaa MM-ralli võivad Sébastien Loeb ja Daniel Elena ning Citroen kodupubliku ees võita hooaja 2012. MM-tiitlid
Foto: redbull.GEPA-pictures.com
Viimased Prantsusmaa MM-ralli võitjad:
2011 Sébastien Ogier – Julien Ingrassia Citroen DS3 WRC
2010 Sébastien Loeb - Daniel Elena Citroën C4 WRC
2008 Sébastien Loeb - Daniel Elena Citroën C4 WRC
2007 Sébastien Loeb - Daniel Elena Citroën C4 WRC
2006 Sébastien Loeb - Daniel Elena Citroën Xsara WRC
Eestlased Prantsusmaa MM-rallil:
Aasta Sõitjad Auto Tulemus
2001 Markko Märtin – Michael Park Subaru Impreza WRC 6
2002 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC02 8
2003 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC03 K
2004 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC04 1
2005 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 19
2006 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 17
2007 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 K
2007 Aigar Pärs – Ken Järveoja Suzuki Swift S1600 K
2008 Urmo Aava – Kuldar Sikk Citroen C4 WRC 7
2008 Jaan Mölder jr – Frederic Micolette Suzuki Swift S1600 36
2010 Ott Tänak – Kuldar Sikk Mitsubishi Lancer EVO X 19
2011 Ott Tänak – Kuldar Sikk Ford Fiesta S2000 11 (S-WRC 1)
2011 Miko-Ove Niinemäe – Mait Laidvee Ford Fiesta R2 42 (WRC Academy 7)
2011 Egon Kaur – Erik Lepikson Ford Fiesta R2 K
Ajaloonurk – 41. Tour de Corse - Prantsusmaa MM-ralli 1997
1997. aastal sõidetud Prantsusmaa MM-ralli on läinud autoralli ajalukku kui ralli, kus esimest korda MM-ajaloos jäi võistluse kogudistants alla 1000km (998,16km).
Avakatse järel läksid rallit juhtima Colin McRae ja Nicky Grist (Subaru Impreza WRC), kuid vale rehvivalik kukutas Subaru sõitjad juba järgmisel katsel liidrikohalt ning võistluspäev lõpetati neljandal positsioonil. Fordi pilootidel Carlos Sainzil ja Armin Schwarzil oli probleeme tehnikaga ning avapäeva lõpetas hispaanlane kolmandal ja sakslane alles kaheksandal kohal. Peale avapäeva juhtisid Korsika rallit meeskonnakaaslaste Francois Delecour – Daniel Grataloup ees vendade paar Gilles Panizzi – Hervé Panizzi. Märkimisväärne oli see, et mõlemad ekipaažid sõitsid kaheveolistel Peugeot 306 Maxi võistlusmasinatel. Avapäeval mängis suurt rolli ka ilm. Päeva viimasel katsel „uisutas“ nii mõnigi kuiva ilma rehvidega sõitnud piloot päästva finiši suunas.
Ka teisel võistluspäeval jätkus lisaks konkurentidele võitlus ka ilmaga. Päeva esimesel kiiruskatsel, mis oli ühtlasi ka ralli pikim, ootas sõitjaid katse alguses vihm, mis distantsi lõpuks asendus täiesti kuiva ilmaga.
Avakatsel tegid karjääri ühe raskeima avarii 1996. aasta autoralli maailmameistrid Tommi Mäkinen ja Seppo Harjanne (Mitsubishi Lancer). Soomlaste teele jäid ette kaks lehma, kellega kokkupõrke vältimine oli võimatu, ning sellele järgnenud 35-meetriline vabalangemine lõppes jõesängis, kuid õnneks pääsesid sõitjad vaid ehmatusega. Märkimisväärne on see, et just Mäkinen oli see, kes enne ralli algust palus korraldajatel ära jätta katsed, kus väljasõidu korral ootaks sõitjaid ees meetritekõrgune vabalangemine.
Carlos Sainzil oli ka teisel päeval probleeme tehnikaga (pidurid), kuid see ei takistanud tal võistluspäeva Francois Delecouriga jagatud liidrikohal lõpetamast. Juba teist rallit järjest oli peale kahte võistluspäeva esikoht jagamisel. Kataloonia ralli teise päeva järel jagasid esikohta Tommi Mäkinen ja Piero Liatti.
Kolmanda võistluspäeva eel oli võiduvõimalus koguni neljal piloodil ning kuue katse jooksul vahetus ralli liider kolmel korral.
Viimase katse eel juhtis rallit Carlos Sainz. Hispaanlase edu endise meeskonnakaaslase Colin McRae ees oli 7 sekundit. Katse alguses oli kuiv, kuid teises pooles oli tugev vihmasadu ning riski võtnud Colin McRae sai väärilise tasu. Šotlane võitis viimase katse hispaanlase ees koguni 25 sekundiga ning see tähendas, et Colin McRae karjääri 10. MM-rallivõit oli saavutatud.
Carlos Sainz oli tulemuses niivõrd pettunud, et kohe peale poodiumitseremooniat pakkis Fordi piloot asjad ning lahkus saarelt.
Peugeot 306 Maxi World masinatel sõitnud piloodid juhtisid pea terve ralli, kuid võistluse lõpuks pidid nad siiski WRC-masinate paremust tunnistama ning parima 2WD piloodina lõpetas kolmanda koha saanud Gilles Panizzi.
Teise prantsuse autotootja debüüt Renault Maxi Megane Evo II masinal oli kõike muud kui hea. Terve ralli piduriprobleemide küüsis vaevelnud Philippe Bugalski ja Sere Jordan lõpetasid ralli kuuendal ja seitsmendal positsioonil.
Ralli võitnud Colin McRae ja Subaru jaoks oli ralli alguses ka üks ärev hetk, kui peale esimest kahte katset FIA poolt toimunud kaalumisel selgus, et McRae masin oli peaaegu miinimumkaalus. Vaid kilo vähem kaalu oleks tähendanud, et šotlane oleks rallilt eemaldatud ning Subaru oleks saanud hooaja võistluskeelu.
Kokku sõideti 1997. aasta Prantsusmaa MM-rallil 18 kiiruskatset kogupikkusega 408,01 km.
60-st startijast lõpetas 39.
Võitjad: Colin McRae – Nicky Grist / Subaru Impreza WRC
Võitja keskmine kiirus: 90,29 km/h
Katsevõidud: Colin McRae 8, Gilles Panizzi 5, Carlos Sainz 4, Francois Delecour 3, Piero Liatti 1
Video: Tour de Corse – Rallye de France 1997
MM-arvestus peale 10/13 (sõitjad):
1. Sébastien Loeb 219 (18 )
2. Mikko Hirvonen 158 (13)
3. Petter Solberg 119 (12)
4. Mads Østberg 114 (1)
5. Jari-Matti Latvala 113 (8 )
6. Evgeniy Novikov 63 (1)
7. Martin Prokop 40
8. Thierry Neuville 38
9. Dani Sordo 31 (3)
10. Sébastien Ogier 31
11. Nasser Al-Attiyah 28 (1)
12. Ott Tänak 26 (1)
13. Armindo Araujo 11
14. Chris Atkinson 10
15. Francois Delecour 8
16. Dennis Kuipers 8
17. Andreas Mikkelsen 7 (1)
18. Henning Solberg 6
19. Pierre Campana 6
20. Jari Ketomaa 6
21. Matti Rantanen 6
22. Patrik Sandell 4
23. Yazeed Al-Rajhi 4
24. Ken Block 4
25. Matthew Wilson 4
26. Eyvind Brynildsen 1
27. Ricardo Trivino 1
28. Peter van Merksteijn jr 1
29. Abdulaziz Al-Kuwari 1
30. Manfred Stohl 1
31. Mathieu Arzeno 1
*(Power stage punktid)
MM-arvestus peale 10/13 (meeskonnad):
1. Citroen Total World Rally Team 348
2. Ford World Rally Team 237
3. M-Sport Ford World Rally Team 123
4. Qatar World Rally Team 63
5. Adapta World Rally Team 61
6. Citroen Junior World Rally Team 60
7. Mini WRC Team 26
8. Brazil World Rally Team 20
Katsevõidud peale 10/13
1. Sébastien Loeb 58(4)
2. Jari-Matti Latvala 47 (1)
3. Petter Solberg 43 (2)
4. Mikko Hirvonen 25 (2)
5. Dani Sordo 11 (1)
6. Thierry Neuville 5
7. Mads Østberg 4
8. Ott Tänak 5
9. Nasser Al-Attiyah 1
10. Chris Atkinson 1
*(Power stage katsevõidud)
Rallivõidud peale 10/13
Sébastien Loeb 7; ; ; ; ; ;
Jari-Matti Latvala 2;
Mads Østberg 1
Prantsusmaa ralli Shakedown tulemused:
1.Dani Sordo Mini John Cooper Works WRC 02:34,1
2.Jari-Matti Latvala Ford Fiesta RS WRC 00:00,3
3.Petter Solberg Ford Fiesta RS WRC +00:00,9
4. Sébastien Loeb Citroën DS3 WRC +00:01,4
5.Thierry Neuville Citroën DS3 WRC +00:01,6
6.Mikko Hirvonen Citroën DS3 WRC +00:03,4
= Nasser Al-Attiyah Citroën DS3 WRC +00:03,4
8. Mads Østberg Ford Fiesta RS WRC+00:03,9
9.Jevgeni Novikov Ford Fiesta RS WRC+00:05,3
10.Ott Tänak Ford Fiesta RS WRC +00:05,9
Prantsusmaa ralli järjestus peale SS1:
1.Thierry Neuville Citroën DS3 WRC 02:44,7
2.Jari-Matti Latvala Ford Fiesta RS WRC +00:00,8
3.Dani Sordo Mini John Cooper Works WRC +00:01,3
= Petter Solberg Ford Fiesta RS WRC +00:01,3
= Mikko Hirvonen Citroën DS3 WRC +00:01,3
6. Sébastien Chardonnet Citroën DS3 WRC +00:01,4
7. Sébastien Loeb Citroën DS3 WRC +00:01,6
8.Ott Tänak Ford Fiesta RS WRC +00:02,5
9.Jevgeni Novikov Ford Fiesta RS WRC +00:03,6
10.Chris Atkinson Mini John Cooper Works WRC +00:04,2
Prantsusmaa ralli esimese võistluspäeva kiiruskatsed SS1-SS8, kokku 149,80 km
Neljapäev 04.10.2012
SS1 Strasbourg 3.63km 17:30
Reede 05.10.2012
SS2 Hohlandsbourg-Firstplan 1 28.67km 10:23
SS3 Vallee de Munster 1 22.16km 11:06
SS4 Soultzeren-Pays Welche 1 19.93km 12:22
SS5 Hohlandsbourg-Firstplan 2 28.67km 14:56
SS6 Vallee de Munster 2 22.16km 15:39
SS7 Soultzeren-Pays Welche 2 19.93km 16:55
SS8 Mulhouse 4.65km 19:35
Kasulikke linke ralli jälgimiseks:
http://www.wrc.com/results/2012/rallye- ... age-times/
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/final.php?e ... lsace-2012
http://www.irally-live.com/ir_home.htm
Raadio:
http://www.worldrallyradio.com/World_Ra ... Radio.html
http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/
Proud supporter of Angry Duck
Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Re: Rally de France Alsace I päev
Rally De France on logistiliselt Eesti rallihuvilise jaoks väga hea koha peal. Saab otse lennata Tallinnast Saksamaale ja kuna rallit sõidetakse sisuliselt vastu piiri, siis oli kogu kilometraaz lennujaamast rallini väga mõistlik. Prantsusmaal rallipassi ega katsepileteid pole, vaata palju jaksad. Miinusena muidugi see, et keegi inglise keelt ei räägi, aga üldselt saab hakkama. Möödunud aastal käisin mööda service parki ja otsisin infot Prantsusmaa MV etapi stardiaegade osas, mis peale WRC-d tuli. Ralli ametlikus infopunktis üritasid vennad kõigest väest minust aru saada ja printisid mulle kuhjaga sõidetud katsete aegu välja. Mis oli ju iseenesest tore. Lõpuks õnnestus ühe kohalikul etapil osaleva venna kaelakaardi pealt stardiajad maha kirjutada Kena jälgimist kõigile!
-
- Diagnoos: rallisõltlane
- Postitusi: 1883
- Liitunud: 30 Okt 2008, 18:09
- Asukoht: Tallinn
- Meeldimisi saanud: 2
Re: Rally de France Alsace I päev
Prantsusmaa rallil tehakse igast katsest live ülekanne, netist saab jälgida siit (Chaine 2): http://www.sport-team.org/
-
- Rallifoorum 24/7
- Postitusi: 2325
- Liitunud: 21 Veebr 2003, 21:05
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Meeldimisi saanud: 3
Re: Rally de France Alsace I päev
noja aga seal küsib mingit fazepooki lehele regamist? muidu ei saa kuidagi vaadata või olen siin dum dum mina;)?
Meite omadelt hea aeg.
Meite omadelt hea aeg.
AutoralliSuurSõber
-
- Rallifoorum 24/7
- Postitusi: 5165
- Liitunud: 11 Veebr 2010, 13:05
- Asukoht: Tallinn
- Has thanked: 1
- Meeldimisi saanud: 2
Re: Rally de France Alsace I päev
Täpselt nii.skahar kirjutas:noja aga seal küsib mingit fazepooki lehele regamist? muidu ei saa kuidagi vaadata või olen siin dum dum mina;)?
Meite omadelt hea aeg.
Söörlöne!
Re: Rally de France Alsace I päev
Seal facebooki logimise all on väikselt "i don't have facebook account" vms. Sinna clickides saab vaadata küll aga mina näen väga katkendlikult.skahar kirjutas:noja aga seal küsib mingit fazepooki lehele regamist? muidu ei saa kuidagi vaadata või olen siin dum dum mina;)?
Meite omadelt hea aeg.
Re: Rally de France Alsace I päev
Hetkel Tänak 2.27.2, Ogier 2.49.2 , Sordo 2.46.0 , prokop 2.49.8 ja Neuville 2.44.7
-
- V järgu kommentaator
- Postitusi: 55
- Liitunud: 29 Apr 2012, 19:56
- Asukoht: Australia
Re: Rally de France Alsace I päev
Mul pilt jookseb ilusti aga sellel lehel mingi asi tõksub koguaeg ja ma ei saa aru mis asi see on.
Re: Rally de France Alsace I päev
Paremal on see jututoa aken, seal all on kõlari märk, sinna vajuta peale, siis kaob ära.naerupall7 kirjutas:Mul pilt jookseb ilusti aga sellel lehel mingi asi tõksub koguaeg ja ma ei saa aru mis asi see on.
Re: Rally de France Alsace I päev
Kas keegi ralli raadiot kuulab ja oskab selgitada miks on 1 ja 3 koha vahe 56 sekki
Re: Rally de France Alsace I päev
1. ja 3. koha vahe on 1.3 sekipeso kirjutas:Kas keegi ralli raadiot kuulab ja oskab selgitada miks on 1 ja 3 koha vahe 56 sekki
//Neuville'l super algus, ei tea kas närv vastu ka peab ja suudab tippudega lõpuni tempot hoida.
Re: Rally de France Alsace I päev
1 ja 68 koha vahe on 56 sekki.peso kirjutas:Kas keegi ralli raadiot kuulab ja oskab selgitada miks on 1 ja 3 koha vahe 56 sekki
Re: Rally de France Alsace I päev
Esimene katse
1. Thierry Neuville Citroen 2.44,7
2. Jari-Matti Latvala Ford +0,8
3. Dani Sordo Mini +1,3
4. Petter Solberg Ford +1,3
5. Mikko Hirvonen Citroen +1,3
6. Sebastien Chardonnet Citroen +1,4
7. Sebastien Loeb Citroen +1,6
8. Ott Tänak Ford +2,5
9. Jevgeni Novikov Ford +3,6
10. Chris Atkinson Mini +4,2
11. Sebastien Ogier Skoda +4,5
12. Mads Östberg Ford +4,5
1. Thierry Neuville Citroen 2.44,7
2. Jari-Matti Latvala Ford +0,8
3. Dani Sordo Mini +1,3
4. Petter Solberg Ford +1,3
5. Mikko Hirvonen Citroen +1,3
6. Sebastien Chardonnet Citroen +1,4
7. Sebastien Loeb Citroen +1,6
8. Ott Tänak Ford +2,5
9. Jevgeni Novikov Ford +3,6
10. Chris Atkinson Mini +4,2
11. Sebastien Ogier Skoda +4,5
12. Mads Östberg Ford +4,5
Re: Rally de France Alsace I päev
Al-Attiyah sõitis ka shakedownil päris kiirelt aga SS1 tegi spinni ja kaotust 19.9 seki.
Re: Rally de France Alsace I päev
hummogust, ajaloonurk (Y) ja üleüldiselt Strike hea töö. Head rallit kõigile!
Re: Rally de France Alsace I päev
Ott Tänak Prantsusmaa ralli avakatse 8. kohast: me ei pingutanud üleliia -- Delfi Sport
Tänak teatas avapäeva järel, et püüdis liigseid riske vältida. "Tänane kiiruskatse läks normaalselt, ei mingeid draamasid. Esimene ring oli veidi libe ja seetõttu pisut keeruline, aga kuna me ei pingutanud üleliia, läks kõik plaanipäraselt," rääkis Tänak M-Spordi vahendusel.
"Tegelikult on rallit väga raske sellise kiiruskatsega alustada - lihtne on mõnd viga teha ja seetõttu tuleb külma pead säilitada. Igatahes ei olnud tänane algus üldse paha. Ootan juba suure innuga homseid katseid," lisas eestlane.