Marko Asmer
Moderaatorid: Jaanus, Erki, RudiTurbo, mrali, nimh, Frank
Kodanik Ann Hiiemaa kirjutab Postimehes:
Asmer kibeleb juba GP2-sarjas võidu sõitma
«Rõõmustamiseks oli põhjust, aga lepingu tähistamiseks polnud kahjuks aega. Üleeile sai kõik selgeks ja siis sõitsime kohe Prantsusmaale autot testima,» avaldas Itaalia tiimiga FMS International pühapäeval lepingu sõlminud Asmer.
GP2-sarja peetakse parimaks hüppelauaks autospordi kuninglikku sarja. «Arvan, et sellest tuleb tõsine väljakutse, aga annan oma parima. Tahaksin juba võistelda!» lisas poole hooaja pealt sarjaga liitunud Asmer.
Võimalus GP2ga liituda tekkis olude kokkulangemisel – Giancarlo Fisichellale kuuluva tiimi senine sõitja Adam Carrol oli kolme esimese etapi järel finantsprobleemide tõttu sunnitud meeskonnast lahkuma.
Nüüdsest on Asmeril ees tihe graafik: lisaks seitsmele järelejäänud etapile tuleb tal ka BMW Sauberi vormelit testida. Graafikud üksteist ei sega. Kumba tööd Asmer aga olulisemaks peab?
«Minu põhitöö on ikka BMW Sauberi testisõitjaamet. GP2- sari on lihtsalt boonuseks – saan vabal ajal võidu sõita ja nii-öelda kätt valgena hoida,» selgitas Asmer, kes mingeid eesmärke endale ei sea.
92 testiringi
Samal ajal kui sarja teised sõitjad on kaasa teinud hooaja kolmel esimesel etapil ning talvetestidel, lepib Asmer ühe testipäeva 92 ringiga. Esmaspäeval saadud 15 ringi kulus auto ja ringraja kompamiseks.
Sellega kogu tutvus piirdubki, sest testikilomeetrid on rangelt limiteeritud. Järgmine kord, kui ta autosse istuda saab, ongi 20. juunil toimuv Magny Coursi etapi vabatreening.
«Mingeid lootusi ja ootusi mul pole – tuleb endast maksimum anda ja võimalikult palju ringe läbida. Ega mul selget sotti sarjast ja tiimist veel ole,» tõdes valitsev Briti vormel-3 sarja meister.
«Kui hooaja edenedes mingi progress toimub, siis on muidugi positiivne. Aga niimoodi sõitma hakates ei saagi midagi loota.»
Kui Asmer veebruari alguses BMW Sauberiga testisõitjalepingu sõlmis, rõhutasid mõlemad osapooled, et eestlasel on hädasti vaja ka võidusõidukogemust. Algselt välistati GP2- sari, kuna kõikides tugevamates meeskondades olid hooaja alguses kohad hõivatud.
Võimalusi otsiti mujalt – aprilli alguses tehti Euro-3000 sarjas Vallelunga ringrajal proovisõit, võistlusest otsustas Asmer aga loobuda, kuna meeskonna auto lagunes koost.
Just seal avaldas eestlane muljet ühele FMS Internationali meeskonna omanikest ja F3000 tegevjuhile Paolo Colonile, kes juba toona kinnitas, et on koostööst Asmeriga huvitatud.
«Ka 2003. aastal puutusime Coliniga kokku, testides vormel-3 autot. Aga just Vallelungas nägi ta, et Marko suutis ka kehva masinaga hästi sõita,» selgitas Marko Asmeri isa Toivo.
25–30 miljonit
«See on parim variant. Ideaalne oleks olnud siis, kui absoluutse tipptiimiga ühineda saanuksime. Aga praeguse seisuga oleks paremat tahta patt,» mõtiskles Toivo Asmer.
Ka mänedžer Harald Huysman tunnistas, et ideaalvariant see pole, ent rahuloluks andis sellegipoolest rohkem kui küllaga põhjust. «Marko liitus meeskonnaga hooaja poole pealt. Seega jäi tutvumiseks vähe aega. Samas GP2- sari oli meie esialgne eesmärk,» kinnitas Huysman.
«Selge on see, et praegu on GP2-sarjas sõitmine igal juhul positiivne – annab võistluskogemuse ja kindlust, Marko areneb. Jäädes ainult testide peale, jääks selline areng ära,» jätkas Toivo Asmer, kes tunnistas, et vahepeal oli poja lootus tänavusel hooajal veel võidu sõita juba kadumas. «Marko ise ütles ka, et F1 autot testida on super, aga tahaks ikka võidu ka sõita. Väike lootus oli, et saame mõnes sarjas ühe või kaks sõitu kaasa teha, aga sedagi ei tulnud. Leping GP-2 meeskonnaga on meie jaoks üks etapp ettevalmistusest F-1 sarja jõudmisel.»
Esmaspäeval sai Asmer esimest korda tiimi autot katsetada, teisipäeval oli kavas kaks testisõitu.
«Esimest päeva ei saa testimiseks nimetada. Iste ei olnud Marko jaoks kohandatud ja tegu oli lihtsalt rajaga tutvumisega. 15 ringi sõitis ja sellega asi piirdus,» selgitas Toivo Asmer poja esimese päeva peaaegu kolmesekundilist kaotust parimatele.
«Tänaseks oli ta vahet parimatega juba kõvasti vähendanud. Progress on ilmne.»
Rahast Asmerid ei rääkinud, ent teada on, et üks hooaeg sarjas maksab 25–30 miljonit krooni.
Võistlemiseks vajaliku raha andis Norra investeerimispank Explora Capital, kes on varem toetanud näiteks purjetamist ja Mont Everesti ekspeditsiooni.
Lävepakk F1
2005. aastal käivitatud GP2- sarja tutvustatakse kui lävepakku vormel-1 jõudmisel – meeskonnad kasutavad samu alusraame, mootori- ning rehvifirmat.
Enamik võidusõitudest peetakse vormel-1 sarja etappidega samadel ringradadel ja nädalöavahetustel.
Kuigi üleminek autospordi kuninglikku sarja pole garanteeritud, näitab kolmeaastane sarja ajalugu, et eranditult kõik võitjad on edenenud F-1 sarja.
2005. aasta võitja Nico Rosberg esindas juba järgmisel hooajal Williamsi F1 meeskonda, 2006. aasta võitja Lewis Hamilton saavutas järgmisel aastal McLarenit esindades teise koha ning 2007. aasta võitja Timo Glock esindab Toyotat.
GP-2 sarjas teeb kaasa 37 sõitjat ja meeskondi on 14.
Reedeti sõidetakse 30-minutiline vabatreening. Samal päeval peetakse ka kvalifikatsioon, mis otsustab laupäevase, 180 km pikkuse etapi järjestuse.
Asmer kibeleb juba GP2-sarjas võidu sõitma
«Rõõmustamiseks oli põhjust, aga lepingu tähistamiseks polnud kahjuks aega. Üleeile sai kõik selgeks ja siis sõitsime kohe Prantsusmaale autot testima,» avaldas Itaalia tiimiga FMS International pühapäeval lepingu sõlminud Asmer.
GP2-sarja peetakse parimaks hüppelauaks autospordi kuninglikku sarja. «Arvan, et sellest tuleb tõsine väljakutse, aga annan oma parima. Tahaksin juba võistelda!» lisas poole hooaja pealt sarjaga liitunud Asmer.
Võimalus GP2ga liituda tekkis olude kokkulangemisel – Giancarlo Fisichellale kuuluva tiimi senine sõitja Adam Carrol oli kolme esimese etapi järel finantsprobleemide tõttu sunnitud meeskonnast lahkuma.
Nüüdsest on Asmeril ees tihe graafik: lisaks seitsmele järelejäänud etapile tuleb tal ka BMW Sauberi vormelit testida. Graafikud üksteist ei sega. Kumba tööd Asmer aga olulisemaks peab?
«Minu põhitöö on ikka BMW Sauberi testisõitjaamet. GP2- sari on lihtsalt boonuseks – saan vabal ajal võidu sõita ja nii-öelda kätt valgena hoida,» selgitas Asmer, kes mingeid eesmärke endale ei sea.
92 testiringi
Samal ajal kui sarja teised sõitjad on kaasa teinud hooaja kolmel esimesel etapil ning talvetestidel, lepib Asmer ühe testipäeva 92 ringiga. Esmaspäeval saadud 15 ringi kulus auto ja ringraja kompamiseks.
Sellega kogu tutvus piirdubki, sest testikilomeetrid on rangelt limiteeritud. Järgmine kord, kui ta autosse istuda saab, ongi 20. juunil toimuv Magny Coursi etapi vabatreening.
«Mingeid lootusi ja ootusi mul pole – tuleb endast maksimum anda ja võimalikult palju ringe läbida. Ega mul selget sotti sarjast ja tiimist veel ole,» tõdes valitsev Briti vormel-3 sarja meister.
«Kui hooaja edenedes mingi progress toimub, siis on muidugi positiivne. Aga niimoodi sõitma hakates ei saagi midagi loota.»
Kui Asmer veebruari alguses BMW Sauberiga testisõitjalepingu sõlmis, rõhutasid mõlemad osapooled, et eestlasel on hädasti vaja ka võidusõidukogemust. Algselt välistati GP2- sari, kuna kõikides tugevamates meeskondades olid hooaja alguses kohad hõivatud.
Võimalusi otsiti mujalt – aprilli alguses tehti Euro-3000 sarjas Vallelunga ringrajal proovisõit, võistlusest otsustas Asmer aga loobuda, kuna meeskonna auto lagunes koost.
Just seal avaldas eestlane muljet ühele FMS Internationali meeskonna omanikest ja F3000 tegevjuhile Paolo Colonile, kes juba toona kinnitas, et on koostööst Asmeriga huvitatud.
«Ka 2003. aastal puutusime Coliniga kokku, testides vormel-3 autot. Aga just Vallelungas nägi ta, et Marko suutis ka kehva masinaga hästi sõita,» selgitas Marko Asmeri isa Toivo.
25–30 miljonit
«See on parim variant. Ideaalne oleks olnud siis, kui absoluutse tipptiimiga ühineda saanuksime. Aga praeguse seisuga oleks paremat tahta patt,» mõtiskles Toivo Asmer.
Ka mänedžer Harald Huysman tunnistas, et ideaalvariant see pole, ent rahuloluks andis sellegipoolest rohkem kui küllaga põhjust. «Marko liitus meeskonnaga hooaja poole pealt. Seega jäi tutvumiseks vähe aega. Samas GP2- sari oli meie esialgne eesmärk,» kinnitas Huysman.
«Selge on see, et praegu on GP2-sarjas sõitmine igal juhul positiivne – annab võistluskogemuse ja kindlust, Marko areneb. Jäädes ainult testide peale, jääks selline areng ära,» jätkas Toivo Asmer, kes tunnistas, et vahepeal oli poja lootus tänavusel hooajal veel võidu sõita juba kadumas. «Marko ise ütles ka, et F1 autot testida on super, aga tahaks ikka võidu ka sõita. Väike lootus oli, et saame mõnes sarjas ühe või kaks sõitu kaasa teha, aga sedagi ei tulnud. Leping GP-2 meeskonnaga on meie jaoks üks etapp ettevalmistusest F-1 sarja jõudmisel.»
Esmaspäeval sai Asmer esimest korda tiimi autot katsetada, teisipäeval oli kavas kaks testisõitu.
«Esimest päeva ei saa testimiseks nimetada. Iste ei olnud Marko jaoks kohandatud ja tegu oli lihtsalt rajaga tutvumisega. 15 ringi sõitis ja sellega asi piirdus,» selgitas Toivo Asmer poja esimese päeva peaaegu kolmesekundilist kaotust parimatele.
«Tänaseks oli ta vahet parimatega juba kõvasti vähendanud. Progress on ilmne.»
Rahast Asmerid ei rääkinud, ent teada on, et üks hooaeg sarjas maksab 25–30 miljonit krooni.
Võistlemiseks vajaliku raha andis Norra investeerimispank Explora Capital, kes on varem toetanud näiteks purjetamist ja Mont Everesti ekspeditsiooni.
Lävepakk F1
2005. aastal käivitatud GP2- sarja tutvustatakse kui lävepakku vormel-1 jõudmisel – meeskonnad kasutavad samu alusraame, mootori- ning rehvifirmat.
Enamik võidusõitudest peetakse vormel-1 sarja etappidega samadel ringradadel ja nädalöavahetustel.
Kuigi üleminek autospordi kuninglikku sarja pole garanteeritud, näitab kolmeaastane sarja ajalugu, et eranditult kõik võitjad on edenenud F-1 sarja.
2005. aasta võitja Nico Rosberg esindas juba järgmisel hooajal Williamsi F1 meeskonda, 2006. aasta võitja Lewis Hamilton saavutas järgmisel aastal McLarenit esindades teise koha ning 2007. aasta võitja Timo Glock esindab Toyotat.
GP-2 sarjas teeb kaasa 37 sõitjat ja meeskondi on 14.
Reedeti sõidetakse 30-minutiline vabatreening. Samal päeval peetakse ka kvalifikatsioon, mis otsustab laupäevase, 180 km pikkuse etapi järjestuse.
Täna GP2 sarja vabatreeningul Magny Coursis oli kiireim piloot kohalik kangelane Romain Grosjean, kes edestas lähimat konkurenti rohkem kui 0.2 sekundiga.
Marko Asmer oli kahekümne neljas ajaga 1:24.918 ning edestas sellega teisi uustulnukaid Michael Herck'i ja Carlos Iaconelli't.
Kolmanda aja kirja saanud Javier Villa aga lõpetas vabatreeningu Estorili kurvis seinas. Õnneks ei saanud piloot õnnetuses vigastada.
Eksimusi tuli ette ka teistel sõitjatelgi: Andy Soucek Super Nova Racingul tegi pirueti Imola šikaanis ning Bruno Senna iSportil õnnestus ühel oma kiiretest ringidest teha piruet enne finišijoont.
sponest.com
Marko Asmer oli kahekümne neljas ajaga 1:24.918 ning edestas sellega teisi uustulnukaid Michael Herck'i ja Carlos Iaconelli't.
Kolmanda aja kirja saanud Javier Villa aga lõpetas vabatreeningu Estorili kurvis seinas. Õnneks ei saanud piloot õnnetuses vigastada.
Eksimusi tuli ette ka teistel sõitjatelgi: Andy Soucek Super Nova Racingul tegi pirueti Imola šikaanis ning Bruno Senna iSportil õnnestus ühel oma kiiretest ringidest teha piruet enne finišijoont.
sponest.com
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
kvalifikatsioon:
1 B. Senna iSport International 1:22.250
2 R. Grosjean ART Grand Prix 1:22.287
3 G. Pantano Racing Engineering 1:22.301
4 A. Zuber Piquet Sports 1:22.380
5 S. Buemi Trust Team Arden 1:22.619
6 L. Di Grassi Campos 1:22.708
7 K. Kobayashi DAMS 1:22.726
8 V. Petrov Campos 1:22.774
9 P. Maldonado Piquet Sports 1:22.780
10 K. Chandhok iSport International 1:22.821
11 L. Filippi ART Grand Prix 1:22.956
12 A. Soucek Super Nova International 1:23.035
13 J. d`Ambrosio DAMS 1:23.094
14 M. Conway Trident Racing 1:23.154
15 D. Nunes DPR 1:23.158
16 B. Hanley Durango 1:23.191
17 H. Tung Trident Racing 1:23.331
18 A. Valles BCN Competicion 1:23.372
19 Y. Buurman Trust Team Arden 1:23.441
20 Roldan Rodriguez FMS International 1:23.467
21 A. Parente Super Nova International 1:23.787
22 A. Valerio Durango 1:23.853
23 M. Asmer FMS International 1:23.870
24 J. Villa Racing Engineering 1:23.998
25 C. Iaconelli BCN Competicion 1:24.784
26 M. Herck DPR 1:25.668
1 B. Senna iSport International 1:22.250
2 R. Grosjean ART Grand Prix 1:22.287
3 G. Pantano Racing Engineering 1:22.301
4 A. Zuber Piquet Sports 1:22.380
5 S. Buemi Trust Team Arden 1:22.619
6 L. Di Grassi Campos 1:22.708
7 K. Kobayashi DAMS 1:22.726
8 V. Petrov Campos 1:22.774
9 P. Maldonado Piquet Sports 1:22.780
10 K. Chandhok iSport International 1:22.821
11 L. Filippi ART Grand Prix 1:22.956
12 A. Soucek Super Nova International 1:23.035
13 J. d`Ambrosio DAMS 1:23.094
14 M. Conway Trident Racing 1:23.154
15 D. Nunes DPR 1:23.158
16 B. Hanley Durango 1:23.191
17 H. Tung Trident Racing 1:23.331
18 A. Valles BCN Competicion 1:23.372
19 Y. Buurman Trust Team Arden 1:23.441
20 Roldan Rodriguez FMS International 1:23.467
21 A. Parente Super Nova International 1:23.787
22 A. Valerio Durango 1:23.853
23 M. Asmer FMS International 1:23.870
24 J. Villa Racing Engineering 1:23.998
25 C. Iaconelli BCN Competicion 1:24.784
26 M. Herck DPR 1:25.668
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Hetkel Taanis TV2 Sport kannab GP2 sõitu otse üle ning Asmer pärast esimest ringi 21.
<Gener_AL> what was the name of that rally driver early nineties juhan kankernaun ... he was an awsome driver ...
www.liveforspeed.net
www.liveforspeed.net
Asmer lõpetas siis sõidu 17ndana.
18 sõitjat üldse lõpetasid.
Võitjale kaotust +1.21, napilt pääses siis ringiga saamisest.
Senna ja Grosjean katkestasid mõlemad mehhaanilise tõrke tõttu.
18 sõitjat üldse lõpetasid.
Võitjale kaotust +1.21, napilt pääses siis ringiga saamisest.
Senna ja Grosjean katkestasid mõlemad mehhaanilise tõrke tõttu.
<Gener_AL> what was the name of that rally driver early nineties juhan kankernaun ... he was an awsome driver ...
www.liveforspeed.net
www.liveforspeed.net
kvalifikatsioon
1 B. Senna iSport International 1:26.912
2 R. Grosjean ART Grand Prix 1:27.034
3 A. Zuber Piquet Sports 1:27.147
4 L. Di Grassi Campos 1:27.350
5 G. Pantano Racing Engineering 1:27.487
6 L. Filippi ART Grand Prix 1:27.554
7 A. Soucek Super Nova International 1:27.699
8 M. Conway Trident Racing 1:27.754
9 K. Kobayashi DAMS 1:27.774
10 K. Chandhok iSport International 1:27.786
11 P. Maldonado Piquet Sports 1:27.845
12 S. Buemi Trust Team Arden 1:27.931
13 J. Villa Racing Engineering 1:28.164
14 J. d`Ambrosio DAMS 1:28.172
15 A. Valles BCN Competicion 1:28.174
16 V. Petrov Campos 1:28.228
17 A. Parente Super Nova International 1:28.365
18 D. Nunes DPR 1:28.442
19 Roldan Rodriguez FMS International 1:28.590
20 H. Tung Trident Racing 1:28.596
21 D. Valsecchi Durango 1:28.751
22 M. Asmer FMS International 1:28.857
23 A. Valerio Durango 1:29.027
24 Y. Buurman Trust Team Arden 1:29.107
25 C. Iaconelli BCN Competicion 1:29.429
26 M. Herck DPR 1:29.516
1 B. Senna iSport International 1:26.912
2 R. Grosjean ART Grand Prix 1:27.034
3 A. Zuber Piquet Sports 1:27.147
4 L. Di Grassi Campos 1:27.350
5 G. Pantano Racing Engineering 1:27.487
6 L. Filippi ART Grand Prix 1:27.554
7 A. Soucek Super Nova International 1:27.699
8 M. Conway Trident Racing 1:27.754
9 K. Kobayashi DAMS 1:27.774
10 K. Chandhok iSport International 1:27.786
11 P. Maldonado Piquet Sports 1:27.845
12 S. Buemi Trust Team Arden 1:27.931
13 J. Villa Racing Engineering 1:28.164
14 J. d`Ambrosio DAMS 1:28.172
15 A. Valles BCN Competicion 1:28.174
16 V. Petrov Campos 1:28.228
17 A. Parente Super Nova International 1:28.365
18 D. Nunes DPR 1:28.442
19 Roldan Rodriguez FMS International 1:28.590
20 H. Tung Trident Racing 1:28.596
21 D. Valsecchi Durango 1:28.751
22 M. Asmer FMS International 1:28.857
23 A. Valerio Durango 1:29.027
24 Y. Buurman Trust Team Arden 1:29.107
25 C. Iaconelli BCN Competicion 1:29.429
26 M. Herck DPR 1:29.516
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
sõit 1
1. Pantano Racing Engineering 56:38.094
2. Di Grassi Barwa Campos Team + 4.060
3. Chandhok iSport International + 10.280
4. Buemi Trust Team Arden + 15.114
5. Grosjean ART Grand Prix + 18.842
6. Senna iSport International + 18.988
7. Zuber Piquet Sports + 20.205
8. Filippi ART Grand Prix + 23.311
9. D'ambrosio Dams + 25.590
10. Petrov Barwa Campos Team + 35.431
11. Rodriguez FMS International + 36.886
12. Soucek Super Nova Racing + 40.911
13. Villa Racing Engineering + 50.712
14. Conway Trident Racing + 53.147
15. Buurman Trust Team Arden + 53.384
16. Parente Super Nova Racing + 56.497
17. Nunes DPR + 59.654
18. Tung Trident Racing + 61.002
19. Valsecchi Durango + 61.263
20. Asmer FMS International + 64.667
21. Valerio Durango + 67.767
22. Valles BCN Competicion + 76.876
23. Herck DPR + 1 lap
Retirements:
Driver Team Laps
Maldonado Piquet Sports 30
Kobayashi Dams 20
Iaconelli BCN Competicion 0
Fastest lap: Pantano, 1:31.995 on lap 27
2. Di Grassi Barwa Campos Team + 4.060
3. Chandhok iSport International + 10.280
4. Buemi Trust Team Arden + 15.114
5. Grosjean ART Grand Prix + 18.842
6. Senna iSport International + 18.988
7. Zuber Piquet Sports + 20.205
8. Filippi ART Grand Prix + 23.311
9. D'ambrosio Dams + 25.590
10. Petrov Barwa Campos Team + 35.431
11. Rodriguez FMS International + 36.886
12. Soucek Super Nova Racing + 40.911
13. Villa Racing Engineering + 50.712
14. Conway Trident Racing + 53.147
15. Buurman Trust Team Arden + 53.384
16. Parente Super Nova Racing + 56.497
17. Nunes DPR + 59.654
18. Tung Trident Racing + 61.002
19. Valsecchi Durango + 61.263
20. Asmer FMS International + 64.667
21. Valerio Durango + 67.767
22. Valles BCN Competicion + 76.876
23. Herck DPR + 1 lap
Retirements:
Driver Team Laps
Maldonado Piquet Sports 30
Kobayashi Dams 20
Iaconelli BCN Competicion 0
Fastest lap: Pantano, 1:31.995 on lap 27
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Oikarinen valittaa Asmerin testien vähyyttä
F1-sähkeet 16.7.
Virolainen Marko Asmer on toistaiseksi ajanut 15 testipäivää BMW:n F1-autoa. Lähinnä virolaisen osuus on jäänyt suora- ja aerotesteihin.
Testirajoitus armahtaa sen verran tulokaskuskeja, että nämä saavat ajaa ylimääräiset neljä kertaa 350 kilometriä, mitkä BMW aikoo testijohtaja Ossi Oikarisen mukaan hyödyntää visusti kauden aikana.
- Nykysäännöt rajoituksineen tekevät hirveän vaikeaksi antaa paljon testikilometrejä testikuljettajille.
- Nytkin Hockenheimissa valmistauduimme kisaa varten ja silloin kisakuskit ovat mieluummin mukana. Jos testikuski ajaisi päivän, kisakuski joutuisi aloittamaan säätötyön tavallaan alusta ja se vaikeuttaisi ohjelmamme läpivientiä, Oikarinen valitteli Turun Sanomien haastattelussa.
Hockenheim/Heikki Kulta
F1-sähkeet 16.7.
Virolainen Marko Asmer on toistaiseksi ajanut 15 testipäivää BMW:n F1-autoa. Lähinnä virolaisen osuus on jäänyt suora- ja aerotesteihin.
Testirajoitus armahtaa sen verran tulokaskuskeja, että nämä saavat ajaa ylimääräiset neljä kertaa 350 kilometriä, mitkä BMW aikoo testijohtaja Ossi Oikarisen mukaan hyödyntää visusti kauden aikana.
- Nykysäännöt rajoituksineen tekevät hirveän vaikeaksi antaa paljon testikilometrejä testikuljettajille.
- Nytkin Hockenheimissa valmistauduimme kisaa varten ja silloin kisakuskit ovat mieluummin mukana. Jos testikuski ajaisi päivän, kisakuski joutuisi aloittamaan säätötyön tavallaan alusta ja se vaikeuttaisi ohjelmamme läpivientiä, Oikarinen valitteli Turun Sanomien haastattelussa.
Hockenheim/Heikki Kulta
Romain Grosjean ei saanud täna Saksamaa GP-lt võetud võidurõõmu väga kaua maitsta. ART Grand Prix piloot sai 25-sekundilise karistuse enne sõidu lõppu kollaste lippude tsoonis mahajääjast möödumise eest. Mahajääjaks osutus Marko Asmer FMS Internationalil. Sellega kuulutati võitjaks sarja üldliidri kohta hoidev Giorgio Pantano, Romain Grosjeanile läheb teine koht.
Peale prantslase said karistada ka mitmed teised piloodid: Mike Conway, Jérome d'Ambrosio ja Vitaly Petrov. Kõik nad saavad järgmise sõidu stardirivis 10-kohalise karistuse, kuna nad ei sõitnud kollaste lippude tsoonis piisavalt aeglaselt. Karistuse tõttu peavad nad alustama homset sprindisõitu stardirivi lõpust.
sponest.com
Peale prantslase said karistada ka mitmed teised piloodid: Mike Conway, Jérome d'Ambrosio ja Vitaly Petrov. Kõik nad saavad järgmise sõidu stardirivis 10-kohalise karistuse, kuna nad ei sõitnud kollaste lippude tsoonis piisavalt aeglaselt. Karistuse tõttu peavad nad alustama homset sprindisõitu stardirivi lõpust.
sponest.com
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
-
- V järgu kommentaator
- Reactions: 0
- Postitusi: 33
- Liitunud: 19 Veebr 2008, 18:30
- Asukoht: Tartu
Crash.net: Senna Torro Rossosse, Buemi BMW F1 testsõitijaks
http://www.crash.net/motorsport/f1/news ... 2009?.html
Jutt siis lühidalt, et uut meest vaadatakse Asmeri asemele . .
Jutt siis lühidalt, et uut meest vaadatakse Asmeri asemele . .
elu algab 7000 pöördest . . .
Saksamaal Hockenheimi ringrajal toimunud GP2-sarja teise sõidu lõpetas Asmer 13. kohaga.
1 K. Chandhok iSport International 38:27.955
2 A. Zuber Piquet Sports + 0.702
3 B. Senna iSport International + 1.274
4 R. Grosjean ART Grand Prix + 4.947
5 J. Villa Racing Engineering + 10.893
6 A. Parente Super Nova International + 16.383
7 H. Tung Trident Racing + 17.423
8 S. Buemi Trust Team Arden + 18.364
9 M. Conway Trident Racing + 21.808
10 K. Kobayashi DAMS + 22.554
11 J. d`Ambrosio DAMS + 27.503
12 V. Petrov Campos + 28.832
13 M. Asmer FMS International + 34.160
14 D. Valsecchi Durango + 34.854
15 A. Valerio Durango + 35.468
16 Roldan Rodriguez FMS International + 36.769
17 C. Iaconelli BCN Competicion + 41.765
18 P. Maldonado Piquet Sports + 46.526
19 A. Soucek Super Nova International + 1 ring
20 D. Nunes DPR + 1 ring
1 K. Chandhok iSport International 38:27.955
2 A. Zuber Piquet Sports + 0.702
3 B. Senna iSport International + 1.274
4 R. Grosjean ART Grand Prix + 4.947
5 J. Villa Racing Engineering + 10.893
6 A. Parente Super Nova International + 16.383
7 H. Tung Trident Racing + 17.423
8 S. Buemi Trust Team Arden + 18.364
9 M. Conway Trident Racing + 21.808
10 K. Kobayashi DAMS + 22.554
11 J. d`Ambrosio DAMS + 27.503
12 V. Petrov Campos + 28.832
13 M. Asmer FMS International + 34.160
14 D. Valsecchi Durango + 34.854
15 A. Valerio Durango + 35.468
16 Roldan Rodriguez FMS International + 36.769
17 C. Iaconelli BCN Competicion + 41.765
18 P. Maldonado Piquet Sports + 46.526
19 A. Soucek Super Nova International + 1 ring
20 D. Nunes DPR + 1 ring
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Re: Crash.net: Senna Torro Rossosse, Buemi BMW F1 testsõitij
Äkki hoopis Klieni?Tanel007 kirjutas:http://www.crash.net/motorsport/f1/news ... 2009?.html
Jutt siis lühidalt, et uut meest vaadatakse Asmeri asemele . .