2. liiga

räägi eesti autorallist

Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Sparco

Vasta
Karmen
---
---
Postitusi: 975
Liitunud: 14 Juul 2003, 23:00

Postitus Postitas Karmen »

Nimi kirjutas:Ja nii see II liiga jälle välja sureb.
See ei ole lihtne teema, aga kui võistlejaid napib, siis miks peaks takistama neid, kellel on soov, võimalus ja kellel "rehve kulub rohkem kui katust", kui asjatundjaid tsiteerida.
Alles jääb võimalus sõita lühemat rallit, samamoodi jääb uutele kohustus enne pikka rallit näidata oma võimeid 2. liigas.
KLX
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 75
Liitunud: 25 Mär 2004, 21:44

Postitus Postitas KLX »

Nõus Nimiga, et selline otsus rallikomitee poolt näitab väga hästi seda, et süsteem pole paigas. Teine liiga on tekitatud selleks, et midagi peab olema, aga EAL poolt kindel käekiri puudub. Sellest on väga kahju. Rahadega raskel ajal peaks just toimima "miniralli" süsteem, aga nüüd tuleks kõik jälle otsast pihta läbi mõelda. Võin argumenteerida, kes soovib mõtteid vahetada aga mõned näited:
a) eelmine aasta lasti Ojaperv kohe üles, Täht mitte. Kusjuures Täht oli sõitnud selleks hetkeks mitu 2 liiga etappi, Ojaperv vaid kaks katset, kus 8km kohta 4 sekundit Tähte edestas. Õigem oleks siis mõlemad olnud üles lasta.
b) Abram - poiss oli vist kiirusedetabelis 100 sees, aga peale Antslat üles ei lastud! Miks???
c) Mis asi on 4wd-algajad klass, ei saa ka aru. Kas klass loodi selleks, et Jeets ja Bundsen saaks sõita "ei millegi nimel" mõne ralli, et siis hakata kemplema TOP10-15 kohtade eest. Huumor, sest sisuliselt rikuti sellega ära nende võimalus aasta kokkuvõttes oma klassis kohtade eest võidelda, olgu selleks siis meistri- või karikaarvestus.

Seega võtame vastu lihtsama otsuse - kõik mehed teisest liigast üles ja mure kaelast ära.
Nimi
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 522
Liitunud: 22 Dets 2008, 12:56
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Nimi »

Ainuke argument on see, et II liiga on korraldajale suhteliselt kallis. Kogu materjal ja kulu on täpselt sama, mis teistelegi, aga raha toob vähem sisse. Praeguse hetkeseisuga oleks mõistlik olnud edasi lasta ikkagi kolm neli kiiremat venda. Praegu said aga kõik, kes avalduse esitasid.

Mis selle II liiga eesmärk ikkagi on?
Viimati muutis Nimi, 07 Juul 2009, 21:58, muudetud 1 kord kokku.
Karmen
---
---
Postitusi: 975
Liitunud: 14 Juul 2003, 23:00

Postitus Postitas Karmen »

KLX kirjutas:Sellest on väga kahju. Rahadega raskel ajal peaks just toimima "miniralli" süsteem, aga nüüd tuleks kõik jälle otsast pihta läbi mõelda. Võin argumenteerida, kes soovib mõtteid vahetada aga mõned näited:
"Miniralli" jääb neile, kes soovivad sõita lühikest rallit. Lisaks on veel kaheveoliste autodega võimalus sõita noorterallidel.
KLX kirjutas:a) eelmine aasta lasti Ojaperv kohe üles, Täht mitte. Kusjuures Täht oli sõitnud selleks hetkeks mitu 2 liiga etappi, Ojaperv vaid kaks katset, kus 8km kohta 4 sekundit Tähte edestas. Õigem oleks siis mõlemad olnud üles lasta.
b) Abram - poiss oli vist kiirusedetabelis 100 sees, aga peale Antslat üles ei lastud! Miks???
Edasiviimisel on lähtutud ikkagi peamiselt kiirustabelist. Varem hoiti üleviimisel viie sõitja piiri rangelt.
KLX kirjutas:c) Mis asi on 4wd-algajad klass, ei saa ka aru. Kas klass loodi selleks, et Jeets ja Bundsen saaks sõita "ei millegi nimel" mõne ralli, et siis hakata kemplema TOP10-15 kohtade eest. Huumor, sest sisuliselt rikuti sellega ära nende võimalus aasta kokkuvõttes oma klassis kohtade eest võidelda, olgu selleks siis meistri- või karikaarvestus.
4WD-a teema oli keerulisem. 2. liiga (ja ka 4WD-a) tekitati ikkagi selleks, et lasta võistlejatel sportrallit enne veidi lähemalt vaadata ja seejärel täispikk sõit ette võtta. Et nelivedu noorterallidel sõita ei saa, siis ei saanud neid ka 2. liiga arvestusse panna ja nii sai neile eraldi "üleminekuklass" tehtud. Suund on sinnapoole, et päris algajad peaksid alustama kaheveolistel autodel ning 4WD-a on siiski ajutine erand.
KLX kirjutas:Seega võtame vastu lihtsama otsuse - kõik mehed teisest liigast üles ja mure kaelast ära.
Juhendi järgi pidi pärast Viru rallit üle viidama 5 sõitjat. Kui vaadata punkti- ja kiirustabelit, siis oleks seis jäänud nii, et 2. liiga arvestusse oleks jäänud peamiselt sõitjad, kes on osalenud sel aastal 2. liiga arvestuses ainult 1-2 rallil viiest ja poleks teada, kas edaspidi oleks saanud üldse KV arvestuse kirja võistlustel.
KÕIK edasiviidud olid esitanud avalduse üleviimiseks ja kõik avaldused ka rahuldati. Soovijad olid ralliga kokku puutunud ning RK ei näinud põhjust, miks peaks neid (eriti noori) praegustes oludes pidurdama, kui neil on tahtmine ja võimalus pikka rallit sõita. Osalejaid on niigi vähe ning vähemaks jääb. Las siis sõita need, kes on ennast juba veidi tõestanud.

2. liiga jääb alles neile, kes ralliga alustavad ning neile, kes ei soovi edasi suurde rallisse minna. Kui elu parem ja sõitjaid rohkem hakkab tulema, siis koguneb vast jälle KV jagu sinna sõitjaid.
Nimi
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 522
Liitunud: 22 Dets 2008, 12:56
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Nimi »

Küsiksin siis nii, et mille poolest erines Viru ralli II liiga etapp teiste klasside omast. Üldiselt ainult selle poolest, et II liiga sai kaks korda vähem hüpata. Kõik muu oli täpselt sama. Kulud 99% samad. Miks peaks siis üldse keegi seda sõita tahtma. 1000 krooni osavõtutasu oleks ikka juurde leidnud. Samas mõnel teisel rallil saab mingi veerandi rallist sõita.

Järgmised sõidud ongi siis nii, et sõidad üksinda või kahekesi. Võistlusmoment peab ka ikka olema, olenemata sellest mis klass on.

Sama seis on E rühmas. Mehed kes võistlevad E rühma üldvõidu nimel on üksteisest mitmekümne numbri kaugusel.
Mis võrdsusest siin rääkida saab? Ja siis räägitakse , et E rühmas on 1 mees kes kiiresti sõidab.

Siinkohal tooksin välja ühe naljaga pooleks võrdluse.
Toimub Prantsusmaal velotuur ja kõik väntavad nii et hing paelaga kaelas. Lõpuprotokollis aga ikka esimene Valentino Rossi Yamahal.
Karmen
---
---
Postitusi: 975
Liitunud: 14 Juul 2003, 23:00

Postitus Postitas Karmen »

Nimi kirjutas:Küsiksin siis nii, et mille poolest erines Viru ralli II liiga etapp teiste klasside omast. Üldiselt ainult selle poolest, et II liiga sai kaks korda vähem hüpata. Kõik muu oli täpselt sama. Kulud 99% samad. Miks peaks siis üldse keegi seda sõita tahtma. 1000 krooni osavõtutasu oleks ikka juurde leidnud. Samas mõnel teisel rallil saab mingi veerandi rallist sõita.

Järgmised sõidud ongi siis nii, et sõidad üksinda või kahekesi. Võistlusmoment peab ka ikka olema, olenemata sellest mis klass on.
Viru rallit pikendati suht viimasel hetkel ja võistlejate soovil. See oli korraldaja otsus. Kui 2. liiga osalejatele saadeti selle kohta teade, küsiti ka vastukaja. Kaks sõitjat kahtlesid, kas jõuavad tutvuma, sest plaanid olid teisiti tehtud. Jõudsid küll. Ülejäänud ei andnud mingit märki. Keegi ei kaevanud. Ju siis olid nõus.

2. liiga võistlusmomendist rääkides, vast ikka ei ole mõtet säilitada mingit klassi ainult selle nimel, et see alles jääks, kui sõitjad on võimetelt valmis suuremateks väljakutseteks. Nagu näha, ei ole kedagi juurde tulemas ja aasta lõpus oleks seis sama, mis praegu. Las nad siis sõidavad pikemat rallit, kui tahavad.
Nimi
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 522
Liitunud: 22 Dets 2008, 12:56
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Nimi »

Täpselt minu mõte. Kaotage siis II liiga üldse ära. Kelle jaoks see siis on, kui keegi nii ehk naa ei taha seda sõita.

Siinkohal küsiksin, et mille alused said edasi näiteks Karl Kruuda ja Toomas Vask. Kruuda põhjustest saan aru, aga selline tegelane nagu Toomas vask ju istus Viru rallil kaardilugeja kohal, mis absoluutselt ei näita tema kiirust ja siis kohe tõstetakse nn esiliigasse. Kui sa räägid et aluseks võetakse kiiruslik tabel (mis on täielik BS), siis sellist meest seal ju ei olegi. Tean et ta sõidab rahvarallit ja seal on kiire mees küll, aga milleks EAL üldse teeb neid reegleid kui ta neist absoluutselt kinni ei pea.

Ei ütle ühtegi halba sõna ühegi sõitja kohta ja tore, et edasi said, aga minu arust lõhnab see kõik ainult onupoja poliitika järele või rallikomitee suutmatust eelnevalt välja mõeldud reeglitest kinni pidada.
Karmen
---
---
Postitusi: 975
Liitunud: 14 Juul 2003, 23:00

Postitus Postitas Karmen »

Nimi kirjutas:Ei ütle ühtegi halba sõna ühegi sõitja kohta ja tore, et edasi said, aga minu arust lõhnab see kõik ainult onupoja poliitika järele või rallikomitee suutmatust eelnevalt välja mõeldud reeglitest kinni pidada.
Selgita, kuhu see onupoeg maetud on. Kes ei ole soovijatest saanud edasi? Kes on vägisi edasi saadetud? Üleviimisel on arvestatud on eelnevaid kogemusi. Kusagil ei ole kirjas, et peab viima täpselt viis sõitjat edasi. Kui olud on muutunud, on loomulik, et nendega kohanetakse ja minnakse kaasa. Kellele praegu liiga on tehtud?
Nimi
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 522
Liitunud: 22 Dets 2008, 12:56
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Nimi »

Ma polegi öelnud, et kellelegi oleks liiga tehtud vaid seda, et kas EAL mitte liiga kergekäeliselt kohane oludega.

Mis siis ikkagi on esiliigasse pääsemise aluseks???
Karmen
---
---
Postitusi: 975
Liitunud: 14 Juul 2003, 23:00

Postitus Postitas Karmen »

Nimi kirjutas:Ma polegi öelnud, et kellelegi oleks liiga tehtud vaid seda, et kas EAL mitte liiga kergekäeliselt kohane oludega.
Panen näite. Eelmine aasta oli 2. liigas 14 sõitjat Võrus. See aasta oleks olnud 7, kui oleks üle viidud viis esimest. Mulgi ralliks oleks jäänud osalejaid nagunii alla KV arvestuse. Kellele see oleks kasulik?
Nimi kirjutas:Mis siis ikkagi on esiliigasse pääsemise aluseks???
Kogemused, kiirus, määruste tundmine.
KLX
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 75
Liitunud: 25 Mär 2004, 21:44

Postitus Postitas KLX »

Lisan siinkohal omaltpoolt vahele, et olen ise kindlalt seisukohal, et 2-liiga sarnane asi peab olema. Päris tänavalt ei tohiks tulla. Tegelikult võiks selle 2-liiga teema ja mõtted viia eraldi teema alla, et seal edasi arutada?

Nimi'ga olen nõus kaasa rääkima teemal, et stardirivistuse koostamisel ei tohiks ainult päris kiirusedetabelist lähtuda. Mõni WRC ja kukud tabelis nii et koliseb. Kui ainult N-d, siis on kaotus per km väiksem ja oledki kõrgemal. Aga mida peaks kindlasti muutma on see, et samas klassis, olgu selleks siis A,N või E stardivad ka tagapool mehed oma klassi mõistes järjest. Näiteks iga klassi TOP3-5 võiks järjest tulla, mitte nii, et mõni E on järgmisest oma klassi autost 20-25 kohta eespool, siis järgmine E ja kolmas mees on veel 10 kohta taga. Ja siis omavahel hakkavad võistlema. Ühesõnaga peaks kombineerima kiirusedetabelit ja arvestama klasse, sest kokkuvõttes käib ju võistlus millegi nimel - näiteks karikavõit.
KLX
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 75
Liitunud: 25 Mär 2004, 21:44

Postitus Postitas KLX »

Karmen - II liiga osas ei mõistnud hästi sinu mõtteid. Vaata minu näidete põhjal uuesti palun.
1 - Kiirusedetabeli järgi oleks oli Abrami kaotus peale 2009 esimesi etappe c 4 sek/km, aga üles ei lastud. Üle poole tänasest stardirivist on sellest aeglasem.
2 - Täht & Ojaperv näite tõin lihtsalt möödnud aastast, jäi silma. 4 sek, 8,5km peale teeb vähem kui 0,5 sek/km kohta vahet. Üldkaotus võitjale oli nendel katsetel c 6 sek/km. Sellise kiirusega saab suures ralli väga hästi hakkama.
Eelmine aasta polnud sa rallikomitee liige, ma lihtsalt tõin sulle ühe näite. Aga käesoleva aasta algusest vist juba olid liige? Pigem oleks soovitus hoida ühtlast joont otsustamisel, siis ei tekiks pealtvaatajatel küsimusi.

Mõtteid 2 liiga osas:
1) sportallisse tulekul saab ju ilusti kirja panna reeglid, et kui oled näiteks viimasel 3 aastal tulnud Eesti MV või KV arvetuses poodiumile ringrajal, rallikrossis jne ka isegi superkrossis või rahvasprindis, siis ei pea teist liigat läbima. Need inimesed on kõik pühendunud oma hobisse ja omavad ka vajalikku min. kogemustepagasit.
2) Teine variant oleks lasta sõita kõigil uutel ilma ühegi erandita üks etapp teises liigas ja siis võtta ette kiirustabel, kui kaotus võitjale on nt 6-8 sek/per km, saad edasi, kui üle 10 sek/per km, siis pead veel 2 liigat sõitma.
cali
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 725
Liitunud: 20 Mai 2003, 12:40
Asukoht: Tallinn

Demokraatidele

Postitus Postitas cali »

Olles ise ühe teise alaliidu elu-olu ja otsustega kursis, siis saan rohkem Karmenist aru. Alaliit on ikkagi selleks, et aidata liikmeid ja kui inimesed tahavad mõislikel põhjustel liikuda ülespoole, siis miks ka mitte. Samamoodi on meil kindlad reeglid, kuid neid alati "painutatakse" natukene inimlikel põhjustel, kui seda on vaja.

Karmeni jutu järgi on RK väga vastutulelikult käitunud ja kellelegi pole liiga tehtud ning otsused on olnud paindlikud, milleks viriseda ???
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

Igati tore arutelu, kuid kas see mitte teemast mööda lähe?
"Come on, you can see more than that"
Karmen
---
---
Postitusi: 975
Liitunud: 14 Juul 2003, 23:00

Postitus Postitas Karmen »

KLX kirjutas:Mõni WRC ja kukud tabelis nii et koliseb. Kui ainult N-d, siis on kaotus per km väiksem ja oledki kõrgemal.
Kiirustabeli koostamisel võetakse WRCdel kiirusest koefitsent maha. Tabeli koostaja teab täpsemalt, kuidas see käib.
Karmen
---
---
Postitusi: 975
Liitunud: 14 Juul 2003, 23:00

Postitus Postitas Karmen »

KLX kirjutas:Karmen - II liiga osas ei mõistnud hästi sinu mõtteid. Vaata minu näidete põhjal uuesti palun.
1 - Kiirusedetabeli järgi oleks oli Abrami kaotus peale 2009 esimesi etappe c 4 sek/km, aga üles ei lastud. Üle poole tänasest stardirivist on sellest aeglasem.
2 - Täht & Ojaperv näite tõin lihtsalt möödnud aastast, jäi silma. 4 sek, 8,5km peale teeb vähem kui 0,5 sek/km kohta vahet. Üldkaotus võitjale oli nendel katsetel c 6 sek/km. Sellise kiirusega saab suures ralli väga hästi hakkama.
Eelmisel aastal lähtuti põhimõttest, et viis sõitjat lasti korraga edasi. Kusagil oli piir. Peamine oli kiirus, mõjus ka kogemuste hulk jms.
KLX kirjutas:1) sportallisse tulekul saab ju ilusti kirja panna reeglid, et kui oled näiteks viimasel 3 aastal tulnud Eesti MV või KV arvetuses poodiumile ringrajal, rallikrossis jne ka isegi superkrossis või rahvasprindis, siis ei pea teist liigat läbima. Need inimesed on kõik pühendunud oma hobisse ja omavad ka vajalikku min. kogemustepagasit.
2) Teine variant oleks lasta sõita kõigil uutel ilma ühegi erandita üks etapp teises liigas ja siis võtta ette kiirustabel, kui kaotus võitjale on nt 6-8 sek/per km, saad edasi, kui üle 10 sek/per km, siis pead veel 2 liigat sõitma.
Võimalik, et põhimõtteid täpsustatakse. Praegu ei olnud väga mõtet seda hõrenevat seltskonda kinni hoida 2. liigas. Ja teiste sarjade tulemusi arvestati üleviimisel nagunii (Kulli, Koosa, aga ka Bundsen, Jeets, Vask).
Rainy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1771
Liitunud: 30 Sept 2005, 03:05
Asukoht: Kohila

Postitus Postitas Rainy »

Minu arust II liiga on selleks ikka, et selgitada välja sõiduoskus ja sobivus ennem suurde rallisse kolimist.

Ja need tegelased on minuarust kõik (enamuses kindlasti) ammu tõestanud ennast juba rahvarallidest. Osad on rahvarallisid lihvinud ja häid tulemusi sealt võtnud nii et paha hakkab, ja kui nad avaldavad soovi ka veel minna suurde rallisse, miks mitte lasta neil seda teha?
KLX
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 75
Liitunud: 25 Mär 2004, 21:44

Postitus Postitas KLX »

Viskan ülesse siinkohal veel mõtte, et kuidas 2 liiga baasil või üldse Eestis minirallit korraldada või siis teisiti öeldes, kuidas võidelda võimatuga ehk odavalt rallit sõita? :)

a) 2009 kui 2 liiga liideti ka noorterallidega, on etappe liiga palju. See võib olla üks põhjus miks seal osalejad kõik 2 liigast põgeneda soovivad.
b) Osavõtumaks 3500 kr on liiga suur, see tuleks alla viia (c 2-3K oleks eesmärk)
c) 2008 aastal Eesti KV suures rallis osalemiseks pidid võtma oma korralisest puhkusest tervelt 3 nädalat ralli jaoks ja seda on ikka väga palju. Õnneks on see aasta asi veidi parem. 2 liiga osas võiks asi olla vabalt kokku surutud kõik ühele päevale - hommikul märgid, ennelõunat tehniline ja katsed kl 14-19. Täna lihtsalt jäävad osad starti tulemata juba selle pärast, et pole võimalik töölt N+R ära saada. See on mõtlemise koht kindlasti!
d) Odavamalt ralli sõitmise puhul peaks kaaluma ka monorehvi varianti. Kasvõi Silverstone, mis on omas müügihinnas üle 1000kr rehvi kohta odavam kui BFG. Ja ma usun, et kõik saaks sellega sõidetud, aga täna kasutatakse odavamat rehvi ikka väga vähe.
e) Kas on mõtet talveetappe üldse 2 liiga jaoks teha? Kõik hoiaks raha kokku ja suvised strardirivid oleks kindlasti pikemad.
f) Autospordi kasvulava arvestades peaks läbi mõtlema ka lahendused, kas on otstarbekas eraldi noorterallisid teha või tuleks rallikalender teha nii, et oleks igas kuus mõni sõit. Paide ärajäämine jätab nüüd augu sisse.
g) Rahvaspordist tuleks ära kaotada kruusarehvid, slickid ja 2wd-sport klass. Kes tahab tegeleda autospordiga, tulgu sportallisse. Rehvide piirangut on maru lihtne kontrollida, samas vohavat tehnilist ebavõrdsust on pea võimatu kontrollida...Täna on sportrallis terve hulk endisi rahvasportlasi, nüüd tuleks mõelda kuidas see järjepidevus ei katkeks ja sportrallisse sisenemine oleks min. kuludega ja võimalikult lihtne

Kusjuures jäin hetkel veel mõtlema, et 10km rallisprindid ongi nagu minirallid juba. Sprint ta kohe kindlasti enam pole. Seega veidi nuputamist asjapulkadel ja saaks päris huvitavaid rallielamusi pakkuda nii pealtvaatajatele kui ka sõitjatele. Ei peaks rääkima eraldi e-rühma rallist jne....Ökoralli äkki - kolm 10km katset, kõik kaks korda läbi ja olekski täiesti piisav.
Timole
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1037
Liitunud: 29 Sept 2004, 13:05
Asukoht: Rallil
Kontakt:

Postitus Postitas Timole »

Lisan omaly poolt kaks märkust eelpool kõneleja jutu suhtes.
1. Noorterallid
On tänuväärne ja hea nentida, et 2007. a võtsid mõned inimesed kätte ja tegid Otepääl minu teada Euroopa esimese noorteralli. Osalejaid oli piisavalt palju ja kõik jäid sellega rahule. 2008. a oli juba piisaval hulgal etappe ja alati olid ka kiiremaid noored stardis, lisaks lisandus pidevalt uusi noori sõidumehi. Oleks väga lühinägelik, kui tänasel päeval seoses MASUGA nüüd noorteralli kui sellise ära kaotaksime ja otsiksime mingi teise odava lahenduse. Noorteralli on see koht, kus noored ja andked sõidumehed oma võimed eakaaslastega proovile panevad ja sealt edasi juba suurde autosporti astuvad. Pealegi noored ise on väga rahul, et neile selline sari tehti!
2. Rallisprindid
Mõned aastad tagasi olid meie rallisprindi katse keskmine pikkus seal 2-4 km kandis. Sõitjaid ei olnud liiga palju ja asi muutus igavaks, kuna osavõtutasu oli suhteliselt kõrge, lisaks muud kulud ja sõita lõppkokkuvõttes said ikka vähe. Siis tehti otsus RK poolt et sprindid pikemaks ja kaardilugeja on ka lubatud. Koheselt muutus asi populaarsemaks, sest kilometraas suurenes ja võistlust võis võtta juba testi eest, mille üksinda korraldamine oleks märksa kulukam. Ka sõitjaid tekkis üha juurde, kes soovisid nn pikematel sprintidel osaleda. Seega samuti siin oleks sprintide lühendamine pigem tagasiminek. Loomulikult on küsimus sprintide arvus terve aasta peale. Et kas siiski 9 etappi pole meie riigi jaoks tiba liiast nagu see tänavusel aastal on.
Vasta