WRC hooaeg 2016

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Vasta
Vahula
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1199
Liitunud: 17 Dets 2014, 18:35

Re: WRC hooaeg 2016

Postitus Postitas Vahula »

viplala kirjutas:Autosport.com poolne analüüs Tänakust, DMACK rehvist ja Poola rallist.
WRC analysis: How did Tanak and DMACK nearly win in Poland?
http://www.autosport.com/news/report.ph ... -wrc-round
Ma ise arvasin ka et need jutud et "kui veel Misuga oleks" on asjatud, Poolas võis isegi Dmack parem rehv olla.

Samas lugedes seda artiklit kuidas arvatavasti tehti eelmise aasta septembrist tööd Poola ralli jaoks on Otti pettumus arusaadav. Natuke vihma arvatavasti rikkus tema esikoha.
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1084
Liitunud: 11 Jaan 2012, 20:00

Re: WRC hooaeg 2016

Postitus Postitas Lärri »

viplala kirjutas:Autosport.com poolne analüüs Tänakust, DMACK rehvist ja Poola rallist.
WRC analysis: How did Tanak and DMACK nearly win in Poland?
http://www.autosport.com/news/report.ph ... -wrc-round
Selle analüüsi võiks kokku võtta umbes nii, et tulemuse vormisid spetsiaalsed rehvid, võiduvõimeline auto ja soodne stardipositsioon. Rehvi purunemine võis olla sõiduviga. Ja täielikult ei saa välistada võimalust, et Tänak ka sõitis suhteliselt kiiresti. Vot nii.
Lithium
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5165
Liitunud: 11 Veebr 2010, 13:05
Asukoht: Tallinn
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 2

Re: WRC hooaeg 2016

Postitus Postitas Lithium »

Lärri kirjutas:
viplala kirjutas:Autosport.com poolne analüüs Tänakust, DMACK rehvist ja Poola rallist.
WRC analysis: How did Tanak and DMACK nearly win in Poland?
http://www.autosport.com/news/report.ph ... -wrc-round
Selle analüüsi võiks kokku võtta umbes nii, et tulemuse vormisid spetsiaalsed rehvid, võiduvõimeline auto ja soodne stardipositsioon. Rehvi purunemine võis olla sõiduviga. Ja täielikult ei saa välistada võimalust, et Tänak ka sõitis suhteliselt kiiresti. Vot nii.
Rehvipurunemine pole olnud sõiduviga, see oli keset teed. Pildid ju isegi sellest kivist mis sealt roopast välja tulnud.
Söörlöne!
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1084
Liitunud: 11 Jaan 2012, 20:00

Re: WRC hooaeg 2016

Postitus Postitas Lärri »

Lithium kirjutas:
Lärri kirjutas:
viplala kirjutas:Autosport.com poolne analüüs Tänakust, DMACK rehvist ja Poola rallist.
WRC analysis: How did Tanak and DMACK nearly win in Poland?
http://www.autosport.com/news/report.ph ... -wrc-round
Selle analüüsi võiks kokku võtta umbes nii, et tulemuse vormisid spetsiaalsed rehvid, võiduvõimeline auto ja soodne stardipositsioon. Rehvi purunemine võis olla sõiduviga. Ja täielikult ei saa välistada võimalust, et Tänak ka sõitis suhteliselt kiiresti. Vot nii.
Rehvipurunemine pole olnud sõiduviga, see oli keset teed. Pildid ju isegi sellest kivist mis sealt roopast välja tulnud.
See ei olnud ega olegi minu arvamus. Ma refereerisin artiklit :lol:
Janarr
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 677
Liitunud: 18 Mär 2013, 21:10
Meeldimisi saanud: 1

Re: WRC hooaeg 2016

Postitus Postitas Janarr »

Kes siit eelnevail aastail Soomes vaatamas on käinud?
Kuidas emotsioonid ja elamus olnud on?
Paljuga a'la rahaliselt arvestanud olete?
„See on pea, mitte jalg, mis on tööriistaks iga võidusõitja eduni. Vähesed mõistavad seda” (Peter Sauber)
AHenri
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 354
Liitunud: 29 Juun 2008, 16:43
Asukoht: Elva
Has thanked: 1

Re: WRC hooaeg 2016

Postitus Postitas AHenri »

Janarr kirjutas:Kes siit eelnevail aastail Soomes vaatamas on käinud?
Kuidas emotsioonid ja elamus olnud on?
Paljuga a'la rahaliselt arvestanud olete?
Sai päris mitu aastat vaatamas käidud. Emotsioon nagu ikka: super! Kahju, et Tänakul eelmine aasta vedrustus puru läks ja serviseni pikalt maad oli.

Rahaliselt läks ~300 euroraha, sellest enamus oli auto kütus (120 euri) + rallipass (65euri). Ülejäänud oli niiöelda kuluraha: parkimine, katse ääres söömine jms. Kui kokkuhoidlikult hakkama saada ja suurema seltskonnaga tulete siis on kindlasti odavam. Siin mainiks ka ära, et me ei sõitnud Eestist rallit vaatama, vaid olime juba Soomes. Kui Eestist sõita Soome vaatama siis sellele summale lisanduks kindlasti laevapiletid ja Eesti poole peal maha sõidetud küte.
Janarr
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 677
Liitunud: 18 Mär 2013, 21:10
Meeldimisi saanud: 1

Re: WRC hooaeg 2016

Postitus Postitas Janarr »

„See on pea, mitte jalg, mis on tööriistaks iga võidusõitja eduni. Vähesed mõistavad seda” (Peter Sauber)
333
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 247
Liitunud: 04 Veebr 2004, 10:45
Asukoht: harjumaa

Re: WRC hooaeg 2016

Postitus Postitas 333 »

Solberg stardib Soomes Fiesta R5-ga, kuna m-spordil ei ole talle uuendatud WRC-d anda.

http://www.rallysportmag.com.au/home/wr ... or-finland
mcwax

Re: WRC hooaeg 2016

Postitus Postitas mcwax »

Heh. Naljatilk on see Henning. Rooli ja istme vahele jääb ikka seal kõvasti rohkem sekundeid, kui auto võimetesse.
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 17
Kontakt:

Re: WRC hooaeg 2016

Postitus Postitas Kolin »

Oot kas Ott ka mitte vana autoga ei sõitnud Poolas. Peale Portugali tuld pole ka Tänak uuendatud masinat kasutada saanud.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
CTR
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5084
Liitunud: 21 Jaan 2015, 19:26
Has thanked: 5
Meeldimisi saanud: 13

Re: WRC hooaeg 2016

Postitus Postitas CTR »

Kolin kirjutas:Oot kas Ott ka mitte vana autoga ei sõitnud Poolas. Peale Portugali tuld pole ka Tänak uuendatud masinat kasutada saanud.
kindlasti on auto võrdväärne madsi ja camilli omaga.. missiis et 2012a kere peal vm..

minu arvamus
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3574
Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08

Re: WRC hooaeg 2016

Postitus Postitas -huviline2- »

Kere on vana, uue speci jupid koos fl ninaga ilmselt ikka keerati külge. Ka ametlik testiauto oli enne uut 00050TH-ni (tänavu Ostbergi) Evansi võistlusauto, mis siis 2015. aasta mudeliks muudeti. Riiulilt (või PX15HTE-lt) uut tehnikat vana kere peale tõsta oli lihtsalt kiirem, kui uus kere valmis teha või vana taastada (majanduslikult ka ilmselt otstarbekam, 2017 tulevat uuendust silmas pidades). Ma arvan...

Teagi, miks Henningu autole seda pole tehtud, ju siis oleks rohkem raha vaja, turistile käib vana ka. :D
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 17
Kontakt:

Re: WRC hooaeg 2016

Postitus Postitas Kolin »

Khalid Al Qassimi on oma suguvõsa vist MM sarja tarinud. :D
#14 Shk Khalid Al Qassimi Citroen DS3 WRC RC1
#82 Shk Abdulla Al Qassimi Ford Fiesta RS WRC RC1
#93 Shk Mohamed Al Qassimi Mitsubishi Lancer Evolution IX RC2
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Dubber
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1342
Liitunud: 30 Jaan 2009, 11:07
Asukoht: Pärnu

Re: WRC hooaeg 2016

Postitus Postitas Dubber »

Kolin kirjutas:Khalid Al Qassimi on oma suguvõsa vist MM sarja tarinud. :D
#14 Shk Khalid Al Qassimi Citroen DS3 WRC RC1
#82 Shk Abdulla Al Qassimi Ford Fiesta RS WRC RC1
#93 Shk Mohamed Al Qassimi Mitsubishi Lancer Evolution IX RC2
Nii kaua kui voolab "must kuld", nii kaua saavad Alkassid kihutada. Huvitav on aga see, et kõik on erinevate autodega. R5 jaoks siis tõesti pappi pole ve?

EDIT: mai bad, seda tähtsusetut WRC-d ei pannud kohe tähele :oops: , aga nu siis pappi on, ja kui on see, on ainult hea. Las kulutab 8) .
Viimati muutis Dubber, 14 Juul 2016, 09:49, muudetud 1 kord kokku.
Tehtud! Ott ja Martin on WRC meistrid!
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3574
Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08

Re: WRC hooaeg 2016

Postitus Postitas -huviline2- »

Kaks WRCd ja väiksema kogemusega mees sõidab N-rühmaga. Vaevalt siin rahast juttu on.:D
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: WRC hooaeg 2016

Postitus Postitas soca »

Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Re: WRC hooaeg 2016

Postitus Postitas SLy »

Kruuda: tõestasin, et polegi kehv poiss

Pärast mullu suvel Rally Estonial katkestamist oli Karl Kruuda kümme kuud tipptasemel rallisõidust eemal. MM-sarjas sõiduvõimaluste luhtumine pani 23-aastase noormehe endas kahtlema ning küsima, kas ta ongi nii vilets, et keegi teda ei märka.

«Inimese kõige suurem vaenlane on tema ise ja negatiivsed mõtted, mis edasi ei aita. Mingil hetkel olin tõesti sügavas madalseisus,» tunnistab Kruuda, kes andis endale aru, et võistluspaus võib kujuneda väga pikaks. Kuid korraga helises tema telefon ning DMACKi meeskonnast tuli kutse, mis tähendas võimalust ennast rallimaailmale tõestada.

«Pärast kõne lõppu oli mul kolm nädalat nägu naeru täis. Ma polnud juba ammu nii õnnelik olnud,» tunnistab Kruuda. «Siis hakkas kohale jõudma, et nüüd on vaja ka vastutada. Kõige huvitavam on see, et asjad läksid lihtsamaks: ma ei pea enam inimestele tõestama, et olen midagi väärt, vaid ma olen suures meeskonnas sees. Sellise tundega on lihtsam sõita, sain tegutseda pingevabamalt ja see andis ka hea tulemuse. Tean, et olen mulle antud võimalust väärt.»

WRC 2 sarjas osalevas DMACKi tiimis on Kruuda mees, kellelt tiim ootab kiiret sõitu ja punkte. Esialgne kokkulepe hõlmab Sardiinia, Poola ja Soome rallisid. Pärast seda ootab ees tiimi juhiga jutuajamine tuleviku teemadel.

Karl Kruuda, milline on seni olnud tiimi tagasiside? Sardiinias said oma klassis 3. koha ning tervikuna oled kahel DMACKi värvides sõidetud MM-rallil näidanud head kiirust.


Ise arvan ka nii… Arvestades veel seda, et olin terve aasta kodus istunud, videoid vaadanud ning mõtelnud, et tahaks sinna maailma tagasi saada. Enne esimest võistlust Sardiinias sain võõra autoga sõita vaid 25 km, aga läks hästi ja täitsin meeskonna seatud eesmärgi. Mõistagi saanuks sõita veel paremini, kuid mul polnud mõtet liigseid riske võtta.

Poolas pidin endast veel rohkem välja pigistama, kuid nii on raske tulla, kui konkurendid on juba pool hooaega sõitnud ja legendi kuulanud. Pealegi on Poola kiiruse tõttu eriti keeruline ralli. Muudkui vasak-parem-vasak-parem ning kui seda tuhat korda kuuled, siis lõpuks ei tee enam vahet, kummal pool on vasak, kummal parem. Teel oli ennast keeruline positsioneerida, kuid teadsin, et pedaali ei tohi kergitada.

Poola rallil nägin bosside rahulolu isegi rohkem, sest täitsin nende käske. Sain positiivset tagasisidet nii Malcolm Wilsonilt kui ka Dick Cormackilt. Neile oli oluline näidata, et selle rehvi ja autoga on võimalik kiiresti sõita.

Alguses riivas hinge, et mind oli Poola rallieelsetes uudistes ära unustatud, pidin korraks ütlema, et ma olen ka siin. Aga esimeselt kiiruskatselt tulin maha ja…

… olid kohe pildis.

Jah, olin kohe pildis ja pagana hea oli olla. Sain ütelda, et olite mind ära unustanud. Tõestasin, et ma polegi kehv poiss!

Kas oled rallide vahele jääval ajal saanud tiimiga koostööd teha?

Sardiinia ralli eel saadeti mulle paber, milline auto välja näeb, ja selle põhjal hakkasin paberil autot oma stiili järgi kohandama. Poola ralli ajaks oli rohkem aega mõtelda ja inseneriga suhelda ning tänu sellele sain parema seadistuse. Olin sellega rahul, lõpuks pani Elfin Evans teiseks päevaks oma autole sama seade ja hakkas mind rohkem võitma. Vahepealsed nädalad olid sisutihedad ning nende jooksul tuli ka mentaalsest väsimusest puhata, ent teha ka palju tööd: legendid üle vaadata ja kohendada ning uute kiiruskatsetega tutvuda.

Kui palju jälgib sinu tegemisi M-Spordi boss Malcolm Wilson?

Mõlemad bossid on keerulised inimesed, kel peas omad mõtted, mida alati raske lugeda. Kui hästi läks, siis Wilson kiitis, kui autoga tekkis probleeme, patsutas õlale ja rääkis, et ikka võib juhtuda. Neile on oluline tõestada, et see auto on kiire ja konkurentsivõimeline.

Varem pole sa nii-öelda päris tiimis olnud. Kas sinu jaoks on nüüd asjad kuidagi teistmoodi?

Kõik on teistmoodi, professionaalsem värk! Suures tiimis on hea olla. Seni tuli teha palju põlve otsas, ise asju ette valmistades ja korraldades. Nüüd võtab hommikul juht su peale ja viib kinnisesse parki, kus saad auto kätte. Enam pole nii, et pean ralli ajal sööma poest ostetud paki nuudleid või võileiba, vaid pakutakse juurikaid ja kala, et saaksin kiiresti kõik vajalikud ained kätte. Ma ei pea millegi pärast muretsema. Mida paremini sa sõidad, seda rohkem hakkavad ka mehaanikud ja abilised pingutama ja oma ideid pakkuma. Kõike ise tehes kulub liiga palju energiat.

Selleks et tulla maailmameistriks, tuleb täita sajast punktist sada. Hea toit, keegi saab sind viia hotelli ja muretseb selle eest, et sul oleks puhas pesu… Iga selline asi annab juurde ühe väikse punkti, mis tõstab sõitja enesekindlust.

Varasemate aastatega võrreldes on veel üks muutus: nüüd on rallisõit sinu palgatöö.

Põhimõtteliselt küll. Tulen null euroga välja, kõik on meeskonna poolt. Mulle ostetakse lennupilet, lähen kohale ja olen lihtsalt sõitja. Minul oli neid väga palju vaja, kuid neil oli seekord mind isegi rohkem vaja.

Põhimõtteliselt said sa endale hooaja alguses Sander Pärnale kuulunud koha. Jõudsid juba laenata talle isegi oma kaardilugeja Martin Järveoja, kuid korraga oli kõik teistpidi: sina said sõitjaks ja Pärn jäi kõrvale. Kuidas see mõjutas sinu ja Sanderi suhteid?

Me oleme ikka sõbrad edasi. Kui see uudis tuli, siis rääkisime Sanderiga pikalt ja võin ausalt tunnistada, et minul polnud selles kätt mängus. Rõhusin rohkem Citroënile ja hooaja alguses oligi seal teatud variant, kuid see eeldas kohustusi, mida ma poleks suutnud täita. Seekord olin õigel ajal õiges kohas. Rääkimas ma meeskonnaga ei käinud, Portugali ralli ajal nägin tiimi vaid kaugelt ja korra lehvitasin. Rääkisin nendega mullu sügisel, aga toona oli neil teatud lubadused ette antud ja mina jäin kõrvale.

Kui rooste tipptasemel sõitja nii pika pausiga läheb?

Päris niisama ma siiski ei istunud, õnneks käisin vahepeal Citroëni ralliautot arendamas. Abistasin neid kolm korda, neist kaks korda sõitsime Prantsusmaa mägedes. Seepärast polnud sõitma minnes kartust. Kiiruskatsete aegu konkurentidega võrreldes võib rahul olla.

Kuidas suurte tiimide juurde testima satutakse?

Kui meeskonna oma sõitjatel on väga palju tööd, kutsutakse abilisi juurde. Citroëniga tegin koostööd juba möödunud aastal ja ilmselt neile sobisid info ja tagasiside, mis nad minu käest said. Need on väga rasked päevad, kus kell kuus on äratus ja kaheksast oled juba mägedes autoroolis ning õhtul kell kaheksa pimedas lõpetad. Iga sõidu vahel istud garaažis, kus autol vahetatakse osi ning seejuures tuleb ka ennast joonel hoida, et kus sa seadistusega parajasti oled.

Võistlusega võrreldes on see teistmoodi sõitmine. Mul on meeles Markko Märtini sõnad, et pigem võta testidel gramm tagasi, kuid sõida iga kord sama tempoga, pidurda ja keera samas kohas. Siis hakkad tajuma, kui auto käitub samas olukorras teistmoodi.

Rally Estonial sa ei stardi, kuid Otepääl oled kohal. Millega sa siin tegeled?

Aitan Urmo Aavat külalistega tegelemisel ja muidugi abistan ka siin sõitvat nooremat venda Gustavit, kes on Eesti meistrirvõistluste arvestuses kõrgel neljandal kohal. Tema jaoks on see oluline võistlus.

Vend läheb iga ralliga kiiremaks.

Tal on hea õpetaja! (Naerab.) Ega me koos trenni ei tee, aga elan tal seljas. Nii nagu Ott on minust aste eespool ning kõik, mis ta ütleb, on minu jaoks kuld, nii ka see, mis mina ütlen, on Gustavile kuld. Meie erinevus on see, et kui vennal on küsimus, tuleb ja koputab ta kõrvaluksele ning küsib.

Loomulikult sügelevad mul näpud sõitmise järele. Küsisime tiimi käest, kas siin sõitmiseks on varianti, aga leiti, et vaja on keskenduda muljale. Selle eest saan Soomes teha korraliku testipäeva ning Jyväskylä rallile mõeldes on see praegu mulle olulisem kui kodus võistelda.
Mart_
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2128
Liitunud: 07 Okt 2010, 13:58

Re: WRC hooaeg 2016

Postitus Postitas Mart_ »

Väga hea lugemine. Annab aimu kui raske on omal käel toimetada või tiimisõitja olla. Samuti on hea kuulda, et Dmack ise pakkus kohta, mitte vastupidi. Kui Soome läheb hästi, siis on järgmise aasta koht olemas arvan.
Champions aren't made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside them -a desire, a dream, a vision.
Arkadi.T
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 109
Liitunud: 18 Nov 2015, 15:16

Re: WRC hooaeg 2016

Postitus Postitas Arkadi.T »

29 juuni pakkumisin nii:

Team 2 - D-Mack M-Sport Rally Team (Tänak, Evans, Kruuda)

Siis peeti täiesti ebareaalseks 8)
Polkovniku lesk
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 525
Liitunud: 12 Jaan 2016, 14:08

Re: WRC hooaeg 2016

Postitus Postitas Polkovniku lesk »

Ei ole see tänasel päeval reaalsem.
KRUUDA MAAILMAMEISTRIKS
Vasta