WRC hooaeg 2017

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Vasta
CTR
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5084
Liitunud: 21 Jaan 2015, 19:26
Has thanked: 5
Meeldimisi saanud: 13

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas CTR »

Arkadi.T kirjutas:
stout kirjutas:Jutt on loogiline küll, aga ütle, mis sina teeksid, kui näiteks Toyota pakuks kolme aastat lepingut korraliku palgaga. Olen kindel, et ei D-Mack ega M-Sport ei suuda maksta sama raha, kui Toyota. Eks Tänak peab ju mõtlema ka enda peale, vaja ju enda ja pere tulevik ära kindlustada. Võib ka juhtuda ju nii, et Tänak sõidab ühe aasta Fordiga ära ja siis papa Wilson otsustab jälle, et Tänakust ei saa asja.
Kui nüüd see kõlakas, et Neuville Citroeni ja Suninen Hyundaisse tõsi on, siis Toyotal ei olegi väga kedagi võtta - õigemini võtta on küll, aga Tänak on kõigist valikutest kõige parem.
Kas sa tõesti arvad, et Ott sõidab rallit raha pärast? Ma arvan, et tal on vähe teised eesmärgid. Teades ka Janikat, siis julgen väita küll, et raha põhjal otsuseid seal peres vastu ei võeta. Ja kui päris aus olla, ega ma usu, et Ott ise väga palju saab kaasa rääkida. Otsustavad ikkagi Markko ja MW.
Ma olen enam kui kindel, et eesmärk on saada tiimi, kus saab sellist palka, et peale karjääri lõppu saaks rahulikult elada..
Ega lõbu pärast poleks üle poole aastast vm perest eemal jm..

See võis 3-5a tagasi nii olla, aga kui nüüd juba mees abielus ja laps omajagu suur, siis vaja ikka raha ka teenida oma tööga..
stout
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 315
Liitunud: 25 Dets 2012, 14:49

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas stout »

Sinu jutust(Arkadi T) jääb mulje, et Tänakul on leping Wilsoniga ka järgmiseks aastaks, mina ei ole küll sellest nii aru saanud. Jutt on, et ainuke mees kellel M-Spordiga leping ka järgmiseks aastaks on Camilli. Kui Tänak on vaba mees, siis ei pea keegi raha välja käima(näiteks Toyota), et Tänak välja osta. Või olen ma midagi maha maganud ja Tänakul järgmiseks aastaks leping olemas Wilsoniga.
Arkadi.T
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 109
Liitunud: 18 Nov 2015, 15:16

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Arkadi.T »

stout kirjutas:Sinu jutust(Arkadi T) jääb mulje, et Tänakul on leping Wilsoniga ka järgmiseks aastaks, mina ei ole küll sellest nii aru saanud. Jutt on, et ainuke mees kellel M-Spordiga leping ka järgmiseks aastaks on Camilli. Kui Tänak on vaba mees, siis ei pea keegi raha välja käima(näiteks Toyota), et Tänak välja osta. Või olen ma midagi maha maganud ja Tänakul järgmiseks aastaks leping olemas Wilsoniga.
Mulle ei meenu väga, et ta oleks olnud väga valmis järgmise hooaja sõitjaid avalikustama enne Rally GB´d.
Minu arust on hämamine ja ümara jutu rääkimine MW kaubamärk. Ärme unusta, et Markko, kes Oti asju ajab on väga heades suhetes M-Spordiga. See pole üldse oluline, kas ja milline leping on hetkel olemas (tuletame meelde M-Spordi 5-year plani).

Eks varsti on näha, millised sõitjad lisaks Matthewile 2017 Fordi testima hakkavad.
Oliverk
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 921
Liitunud: 21 Dets 2003, 20:23

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Oliverk »

Arkadi.T kirjutas:Oletame nüüd, et M-Spordi laual on pakkumine Toyota poolt Oti palkamiseks. MW on ärimees ja loogika ütleb, et müük tuleb, eks? Oletame, et M-Sport saab selle diili eest summa X.

MW on õnnelik. Sai Toyota käest pappi, saab ka teiste kundede käest. Kõik sujub, eks?

Vaatame nüüd, kes kiiretest sõitjatest sõidaks siis Fordiga......Ja nagu polegi kedagi sinna rooli panna...
MW eesmärk on oma teenuseid müüa, seega peab Ford kiirust näitama, et erakliendid oleks valmis raha maksma. Seega oleks MW nüüd suht tobedas olukorras, kus kedagi kiiret nagu võtta polegi. Fantaseerime nüüd teemal, et MW on nõus kellegile maksma, et ka Ford kiirelt sõidaks. Kelle ta palkab?

Madsi? MW ei hakka ever Madsile raha maksma, Mads toob ise raha. Kiirusest pole mõtet rääkida Madsi puhul, seda lihtsalt pole. Mads sobib hästi heaks nr 2 sõitjaks. Madsi viimane võimalus on see, et Toyota ta üles korjab. Kui seda ei juhtu, sõidab 1-2 hooaega veel Fordiga ja astub sama teed mis Mikko.

Neuville? Hmmm, ma arvan, et Neuville küsib rohkem raha kui Toyota Oti eest oleks valmis maksma. Seega pole mingit pointi müüa/rentida Oti Toyotale ja osta kallim Neuville sisse. Does not make any sense to me. Neuville tulevik tundub Citroen olema. Kui seal diili ei tule, st võetakse Breen ja sõidab Neuville Hyundais edasi.

Rohkem nagu kiireid ja veel "lepinguta" sõitjaid mulle ei meenu. Küll aga meenub, et D-Mack on korduvalt kinnitanud, et soovivad Oti ka järgmisel aastal nende rehvidega sõitmas näha. D-Mack on hea klient M-Spordile ja MW peaks ikka päris loll olema, kui maksva kliendi ukselt tagasi saadab.

Ainus võimalus kus Ott ei sõida D-Mackidega saaks olla vaid siis, kui ta sõidaks M-Sport 1 meeskonnas. See saab aga juhtuda vaid siis kui Ford on andnud confirmi, et kaalutakse WRC tasemele tulemist tehasemeeskonnana. Sellisel juhul on üsna tõenäoline, et 2017 aasta tulemusi jälgitakse pingsalt ja sellisel juhul on vaja kedagi kiiret just M-Spordi alt näidata.

Erinevalt paljudest näen mina Camillis potensiaali. Tal läheb veel mõni hooaeg aega, et saada tippude hulka sisse. Sellel päeval kui Camilli hakkab tulemusi näitama, võib Oti müük juba päevakorda tulla.

Pikk jutt lühidalt kokku: Ma olen valmis ükskõik kellega kihla vedama mõne kallima konjaki peale, et mul on õigus. Kes nõus beti vastu võtma?
Muidu kõik isegi võib olla loogiline, aga mis autosid need potensiaalsed kliendid veel üldse osta saavad peale Fordi? Mulle ei meenu nagu ükski mida osta saaks.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3574
Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas -huviline2- »

Sidruneid renditakse juba ammust ajast eraklientidele isukalt. Mõni on ehk isegi müüdud (ei ole uurinud).
Arkadi.T
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 109
Liitunud: 18 Nov 2015, 15:16

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Arkadi.T »

Oliverk kirjutas:
Arkadi.T kirjutas:Oletame nüüd, et M-Spordi laual on pakkumine Toyota poolt Oti palkamiseks. MW on ärimees ja loogika ütleb, et müük tuleb, eks? Oletame, et M-Sport saab selle diili eest summa X.

MW on õnnelik. Sai Toyota käest pappi, saab ka teiste kundede käest. Kõik sujub, eks?

Vaatame nüüd, kes kiiretest sõitjatest sõidaks siis Fordiga......Ja nagu polegi kedagi sinna rooli panna...
MW eesmärk on oma teenuseid müüa, seega peab Ford kiirust näitama, et erakliendid oleks valmis raha maksma. Seega oleks MW nüüd suht tobedas olukorras, kus kedagi kiiret nagu võtta polegi. Fantaseerime nüüd teemal, et MW on nõus kellegile maksma, et ka Ford kiirelt sõidaks. Kelle ta palkab?

Madsi? MW ei hakka ever Madsile raha maksma, Mads toob ise raha. Kiirusest pole mõtet rääkida Madsi puhul, seda lihtsalt pole. Mads sobib hästi heaks nr 2 sõitjaks. Madsi viimane võimalus on see, et Toyota ta üles korjab. Kui seda ei juhtu, sõidab 1-2 hooaega veel Fordiga ja astub sama teed mis Mikko.

Neuville? Hmmm, ma arvan, et Neuville küsib rohkem raha kui Toyota Oti eest oleks valmis maksma. Seega pole mingit pointi müüa/rentida Oti Toyotale ja osta kallim Neuville sisse. Does not make any sense to me. Neuville tulevik tundub Citroen olema. Kui seal diili ei tule, st võetakse Breen ja sõidab Neuville Hyundais edasi.

Rohkem nagu kiireid ja veel "lepinguta" sõitjaid mulle ei meenu. Küll aga meenub, et D-Mack on korduvalt kinnitanud, et soovivad Oti ka järgmisel aastal nende rehvidega sõitmas näha. D-Mack on hea klient M-Spordile ja MW peaks ikka päris loll olema, kui maksva kliendi ukselt tagasi saadab.

Ainus võimalus kus Ott ei sõida D-Mackidega saaks olla vaid siis, kui ta sõidaks M-Sport 1 meeskonnas. See saab aga juhtuda vaid siis kui Ford on andnud confirmi, et kaalutakse WRC tasemele tulemist tehasemeeskonnana. Sellisel juhul on üsna tõenäoline, et 2017 aasta tulemusi jälgitakse pingsalt ja sellisel juhul on vaja kedagi kiiret just M-Spordi alt näidata.

Erinevalt paljudest näen mina Camillis potensiaali. Tal läheb veel mõni hooaeg aega, et saada tippude hulka sisse. Sellel päeval kui Camilli hakkab tulemusi näitama, võib Oti müük juba päevakorda tulla.

Pikk jutt lühidalt kokku: Ma olen valmis ükskõik kellega kihla vedama mõne kallima konjaki peale, et mul on õigus. Kes nõus beti vastu võtma?
Muidu kõik isegi võib olla loogiline, aga mis autosid need potensiaalsed kliendid veel üldse osta saavad peale Fordi? Mulle ei meenu nagu ükski mida osta saaks.
Täpselt! M-Sporti hoiab käigus eraklientide toodete/teenuste müük. Citroen minuteada otseselt oma autosid turistidele ei paku. Seega ainus, kes vajab kiiret sõitjat nagu õhku on M-Sport. Citroenil puudub vajadus tehasemeeskonnana raha pärast oma masinat välja rentida.
CTR
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5084
Liitunud: 21 Jaan 2015, 19:26
Has thanked: 5
Meeldimisi saanud: 13

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas CTR »

ütleme, et kui oleks valikus Ford + a'la reisikulude katmine vs 2a Toyota + korralik palk, siis usun, et valik ei tohiks väga raske olla..

ps, minu arvamus lihtsalt
Dubber
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1342
Liitunud: 30 Jaan 2009, 11:07
Asukoht: Pärnu

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Dubber »

Oliverk kirjutas:Muidu kõik isegi võib olla loogiline, aga mis autosid need potensiaalsed kliendid veel üldse osta saavad peale Fordi? Mulle ei meenu nagu ükski mida osta saaks.
Samas jube kaval ärimudel Fordi poolt. Tehasetiimi välja ei panda, samas aga läbi M-Spordi turustatakse Forde nii, et löö või katust. Reklaam missugune.
Valdav enamus rallikad just Fordid, mis wertsu erinevaid klassides meeskondi esindavad. Hyundai, VW, Citroen hoiab tehasetiimid töös ja sellega ka "saladuses" tehnikat, ehk masinaid ei turustatata naljalt eratiimidele (kui siis väiksemad klassid).
Tehtud! Ott ja Martin on WRC meistrid!
Epik
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 727
Liitunud: 06 Mär 2011, 12:58
Asukoht: Harjumaa
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 2

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Epik »

Arkadi.T kirjutas:
Oliverk kirjutas:
Arkadi.T kirjutas:Oletame nüüd, et M-Spordi laual on pakkumine Toyota poolt Oti palkamiseks. MW on ärimees ja loogika ütleb, et müük tuleb, eks? Oletame, et M-Sport saab selle diili eest summa X.

MW on õnnelik. Sai Toyota käest pappi, saab ka teiste kundede käest. Kõik sujub, eks?

Vaatame nüüd, kes kiiretest sõitjatest sõidaks siis Fordiga......Ja nagu polegi kedagi sinna rooli panna...
MW eesmärk on oma teenuseid müüa, seega peab Ford kiirust näitama, et erakliendid oleks valmis raha maksma. Seega oleks MW nüüd suht tobedas olukorras, kus kedagi kiiret nagu võtta polegi. Fantaseerime nüüd teemal, et MW on nõus kellegile maksma, et ka Ford kiirelt sõidaks. Kelle ta palkab?

Madsi? MW ei hakka ever Madsile raha maksma, Mads toob ise raha. Kiirusest pole mõtet rääkida Madsi puhul, seda lihtsalt pole. Mads sobib hästi heaks nr 2 sõitjaks. Madsi viimane võimalus on see, et Toyota ta üles korjab. Kui seda ei juhtu, sõidab 1-2 hooaega veel Fordiga ja astub sama teed mis Mikko.

Neuville? Hmmm, ma arvan, et Neuville küsib rohkem raha kui Toyota Oti eest oleks valmis maksma. Seega pole mingit pointi müüa/rentida Oti Toyotale ja osta kallim Neuville sisse. Does not make any sense to me. Neuville tulevik tundub Citroen olema. Kui seal diili ei tule, st võetakse Breen ja sõidab Neuville Hyundais edasi.

Rohkem nagu kiireid ja veel "lepinguta" sõitjaid mulle ei meenu. Küll aga meenub, et D-Mack on korduvalt kinnitanud, et soovivad Oti ka järgmisel aastal nende rehvidega sõitmas näha. D-Mack on hea klient M-Spordile ja MW peaks ikka päris loll olema, kui maksva kliendi ukselt tagasi saadab.

Ainus võimalus kus Ott ei sõida D-Mackidega saaks olla vaid siis, kui ta sõidaks M-Sport 1 meeskonnas. See saab aga juhtuda vaid siis kui Ford on andnud confirmi, et kaalutakse WRC tasemele tulemist tehasemeeskonnana. Sellisel juhul on üsna tõenäoline, et 2017 aasta tulemusi jälgitakse pingsalt ja sellisel juhul on vaja kedagi kiiret just M-Spordi alt näidata.

Erinevalt paljudest näen mina Camillis potensiaali. Tal läheb veel mõni hooaeg aega, et saada tippude hulka sisse. Sellel päeval kui Camilli hakkab tulemusi näitama, võib Oti müük juba päevakorda tulla.

Pikk jutt lühidalt kokku: Ma olen valmis ükskõik kellega kihla vedama mõne kallima konjaki peale, et mul on õigus. Kes nõus beti vastu võtma?
Muidu kõik isegi võib olla loogiline, aga mis autosid need potensiaalsed kliendid veel üldse osta saavad peale Fordi? Mulle ei meenu nagu ükski mida osta saaks.
Täpselt! M-Sporti hoiab käigus eraklientide toodete/teenuste müük. Citroen minuteada otseselt oma autosid turistidele ei paku. Seega ainus, kes vajab kiiret sõitjat nagu õhku on M-Sport. Citroenil puudub vajadus tehasemeeskonnana raha pärast oma masinat välja rentida.

Nii mõnigi turist sõidab sidruniga.
http://ewrc-results.com/cars.php?cid=12 ... S3-WRC-RRC
Vahula
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1199
Liitunud: 17 Dets 2014, 18:35

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Vahula »

M-Spordi põhiline tuluallikas on R5. See mõnele üksikule turistile WRC rentimine on marginaalne osa. R5 EVOga paugutab Evens ulme aegu ja sellega on MW rahul ja rohkem tal kiireid sõitjaid vaja pole.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3574
Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas -huviline2- »

R5 on odavam ja lihtsam pidada, mis muidugi ei tähenda, et see suurt osa nende tegevusest ei mõjutaks. Kui nüüd EWRC uurida, mida teeb suur hunnik WRC Fiestasid (vanematest Focustest rääkimata), siis moodustab esimeste (eraklientidele müüdud või renditavate, vahet pole, jupid tulevad ikka "esindusest") arv päris suure osa. Citroen on erakliente teenindanud ja autosid rentinud juba ammu...meie mees U. Aavagi seda teenust kasutas ju, vahepeale mahuvad Räikkonenid, Solbergid jne...viimasel NORFilgi oli kaks argentiinlasest klienti. Üldiselt vist opereerivad läbi PH-Spordi seda äri.
Hyundai müüs/rentis samuti itaallastele paar eelmise generatsiooni I20, kes küll WRC ei osale...VW vist andis vanemad Polod rallikrossiks.
Vahula
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1199
Liitunud: 17 Dets 2014, 18:35

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Vahula »

Pilt
Vaadates kuidas MM motosport ja Toyota seotud on võiks eeldada et Märtinil päris head sidemed nendega.
rallikas54
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 397
Liitunud: 30 Mai 2009, 10:52

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas rallikas54 »

MM ja Toyota ikka vägagi tihedalt seotud! ;)
domaza
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1008
Liitunud: 01 Dets 2004, 11:39
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas domaza »

rallikas54 kirjutas:MM ja Toyota ikka vägagi tihedalt seotud! ;)
Pigem valis Gazoo 1e diiliga pikaajalise partneri välja ja ju tingimused sobisid mõlemale poolele. Ei "loeks" siit liiga palju välja.
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas SLy »

Kuna japsid sõidavad põhiliselt soomes ja siin lähiümbruses sellist korralikku tehnikat just üleliia ei ole, siis on see suht loogiline valik.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3574
Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas -huviline2- »

Ega pole jah eriti selliseid pakkujaid siin, kes kahte võrdväärset ja viimase malli tehnikal põhinevat autot koos täisteenindusega pakkuda suudaks.
Eks muidugi ole tegu vähemalt heade tuttavatega (Mäkkinen ja Märtin), seega kasuks ikka!:)
rallikas54
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 397
Liitunud: 30 Mai 2009, 10:52

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas rallikas54 »

Arvate tõesti, et see piirdub ainult selle aastaga? Uuel hooajal Toyota Service Parki vanem igatahes eestlane :)
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas soca »

Arkadi.T kirjutas: Ainus võimalus kus Ott ei sõida D-Mackidega saaks olla vaid siis, kui ta sõidaks M-Sport 1 meeskonnas. See saab aga juhtuda vaid siis kui Ford on andnud confirmi, et kaalutakse WRC tasemele tulemist tehasemeeskonnana. Sellisel juhul on üsna tõenäoline, et 2017 aasta tulemusi jälgitakse pingsalt ja sellisel juhul on vaja kedagi kiiret just M-Spordi alt näidata.

sellega väitega ei nõustu üldse...Ainuke asi üldse millega ma sinu kahe dialoogi peale nõustun on see, et Tänak tõesti pole ainuke otsustaja. Suurt rolli mängivad ka Märtin, Wilson ja lisaks ka Gross.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas KidrA »

Ei nõustu samuti, kogu töö käib ikkagi tehasemeeskonda saamise nimel. Tehasemeeskonnad on need, kes valivad sõitjad endale paremuse järgi, Wilsonil on olude sunnil teised kriteeriumid.

Enamus vast on nõus, et Wilson sooviks Tänakut ühel või teisel viisil Fordi roolis edasi näha. Kõik aga kindlasti pole nõus, et Tänak soovib jätkata meeskonnas, kes väikest palka maksab, kes pole nii konkurentsivõimeline kui teised meeskonnad, kes jääb oma aasta eelarvega teistest meeskondadest valgusaastate kaugusele. Ma julgen öelda, et ükskõik mis sõitjal on laual leping M-Spordiga ja Toyotaga siis 100% valiks Toyota.
Arkadi.T
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 109
Liitunud: 18 Nov 2015, 15:16

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Arkadi.T »

Rallikas54, Toyota pidi mingit osa oma asjadest ka Tallinnas hoidma, kuna Soomes pole neil hetkel piisavalt ruumi. Kas seda üksust hakkab juhtima eestlane? Kui saladus pole siis kes?

Soca, mul on suhtkoht ükskõik kas sa nõustud või mitte. Peale väidet, et Gross otsustab rallimaailmas WRC tasemel midagi, pole sinu jutt väga tõsiselt võetav.

Loomulikult me kõik unistame, et Ott sõidaks üldse VW masinal, kotiks Ogieri ja Latvalat igal katsel minutiga. Reaalsus on aga see, et veel täna pole Ott ühtegi rallit võitnud. Panna ta teise autoga hetkel sõitma on liiga suur risk. Kui juba Fordiga suudab võita, suudab ka teiste WRC masinatega.

KidraA mu konni bet in ikka jõus, võta pakkumine vastu :arrow:
Vasta